MYKMU.NET
Demi Islam, Untuk Melayu, Kerana mu Malaysia

Konvensyen Khas PR Perkenal Manifesto, Boleh Percaya Ke?

PAKATAN haram ini dilaporkan akan mengadakan Konvensyen Khas sebelum pilihanraya umum bermula, antara lain untuk memperkenalkan Manifesto Pakatan Rakyat – walaupun Pakatan Rakyat tidak akan bertanding dalam pilihanraya, sebaliknya masing-masing parti DAP, PKR dan PAS.

Biasalah, hanya orang bodoh sahaja yang akan percaya puak-puak ini berkomponen seperti mana BN.

Ramai orang hairan, bagaimana setelah kantoi menipu beberapa kali kerana gagal melaksanakan manifesto 2008, malah Menteri Besar Selangor mengisytiharkan pulak manifesto bukan perjanjian, Pakatan haram ini masih ingin memperkenalkan manifesto untuk pilihanraya umum yang akan datang.

Siapa nak percaya?

Tapi ini bukan masalah, sebab Pakatan itu sendiri was shrouded (diselubungi) oleh penipuan dari mula.  Ada jugaklah yang percaya tu, terutama jenis yang hati dah hitam dan tidak nampak lain melainkan bulan dengan muka Anwar dan roket di tengah-tengah.

Anwar tipu pasal nak bentuk kerajaan pada 16 September pun masih ada yang percayakan dia sampai sekarang, apalah sangat pasal manifesto ini ya.

Walaupun belum dilancarkan, tapi penulis tidak rasa akan ada apa-apa yang baru dalam manifesto itu nanti – baru dari segi maksud perkara yang besar-besarlah.  Dengan Pakatan tidak buat kerja lain melainkan berceramah hampir setiap malam sejak 5 tahun lepas, penulis rasa semua orang pun sudah tahu apa yang nak ditulis dalam manifesto itu nanti.

Pendidikan percuma, tol percuma, air percuma, kereta murah, itu turun, ini turun, bla bla bla.  Pendek kata nak jadikan Malaysia ini macam syurga dunialah, semua yang percuma dan murah ada disini, tak jumpa tempat lain.

Logik tak logik belakang kira, yang penting tipu orang dulu, dengan harapan menang.  Penulis dah kata orang bodoh, gila dan mudah dimanipulasi ini ada dimana-mana dalam dunia, banyak dengan sedikit sahaja beza.

Bagaimanapun, untuk majoriti rakyat yang lebih waras dan rasional pemikirannya, inilah masa untuk menetapkan keputusan.  Takkanlah dari banyak perkara yang gagal dilaksanakan Pakatan haram ini, kita masih mahu percaya manifesto mereka lagi kali ini.

Hajat dan niat untuk berkuasa dan memenuhkan kepentingan diri sendiri sahaja, bukan nak bantu rakyat sangat pun.  Buktiknya, lihat sahajalah di negeri-negeri yang diperintah mereka sekarang, adakah rakyat diutamakan.  Kalau rakyat diutamakan, semua janji manifesto yang lepas akan diutamakan dulu, tapi bukan itu yang berlaku.

Alasannya, manifesto bukan janji!!

Ini bukan setakat cakap, tapi alasan sama nak digunakan untuk tujuan pembelaan di Mahkamah nanti, setelah berpuluh ribu rakyat mengemukakan saman terhadap kerajaan negeri Selangor kerana gagal melaksanakan manifesto 2008, antaranya air percuma 20m3 (untuk meter pukal), bantuan ibu tunggal, bantuan kanak-kanak pra-sekolah,

Jadi rakyat perlu fikir kesan percayakan manifesto puak-puak ini, dan perlu ingat satu lagi hal, PAKATAN RAKYAT TIDAK BERDAFTAR!!  Apa pun alasan kenapa tak daftar, itu tidak penting, yang penting, tidak daftarlah.  Bila tak daftar, tidak ada pertanggungjawaban untuk penuhi semua janji tersebut.

Kesan manifesto tidak bertuan ini besar.  Kalau dah menang, Anwar pusing cakap macam mana?  Kepada siapa rakyat nak mengadu?  Nak bawak ke mahkamah, nama siapa yang nak disebut sebagai defendan? Nanti hakim tanya “siapa ini Pakatan Rakyat?”, nak tunjuk apa sebagai bukti?

Rakyat Selangor, Kelantan, Kedah dan Pulau Pinang kena dah.  Yang buat janji sebelum PRU 2008 Barisan Alternatif (BA), alih-alih nama itu hilang, ganti dengan Pakatan Rakyat.  Itu yang puaj-puak ini selamba beruk tidak laksanakan janji sebab depa tahu mereka tidak boleh dipertanggungjawabkan.

Jadi berjaga-jagalah kita.  Tolaklah Pakatan ini sebab dia buat janji macam bela polong juga, tidak ada nama, penyudahnya nanti, jadilah polong tidak bertuan.


Posted by Adamyan on January 28th, 2013 :: Filed under Adamyan,Utama
You can leave a response, or trackback from your own site.

24 Responses to “Konvensyen Khas PR Perkenal Manifesto, Boleh Percaya Ke?”

  1. Anak_Nogori
    January 28th, 2013

    nak tuntut janji pemberian air..kena bawa kemahkamah..nak tuntut janji bayaran elaun ibu tunggal…kena bawa kemahkamah…nak tuntut janji bayaran prasekolah..pun nak kena tuntut ke mahkamah.

    So…org bodoh je percaya janji manifesto PR PRU13 PR akan tunaikan.

    Bujuk mana…bujuk bujukk..

  2. PASpartyNGOK
    January 28th, 2013

    Sebagai sebuah alliance, samada tulen atau palsu mereka tetap akan teruskan dgn agenda mereka dan manifestipu adalah merupakan sebahagian dari agenda tersebut.

    Pakatan ini berdiri dengan inisiatif beberapa orang raja. Tiap2 raja tersebut memiliki kelebihan mereka sendiri tapi yg dikongsi secara umum oleh raja2 tersebut ialah kepakaran mereka putar belit dan menipu. Dalam kata yg lebih mudah secara umumnya mereka ialah Raja Putar Alam.

    Putar Alam adalah hak mereka. Hak kita pulak utk menolaknya. Tak perlu jadi mangsa.

  3. baba
    January 28th, 2013

    manifesto tu tak sebut ke pasal hudud dan kalimah Allah…ke pas syok sendiri

  4. WakKang
    January 28th, 2013

    Manifesto KONSPIRASI PR !!! Menarik tu!!!
    Macamana agaknya puak puak yg berkonspirasi sesama sendiri tu buat manifesto bersama ye???
    Kali ni nak buat kerajaan apa pulak ye …kerajaan kebajikan dah tak jalan …..kot nak buat kerajaan langit !!!

  5. Santrang
    January 28th, 2013

    Kalau benarlah mereka butul-betul nak membela rakyat, aku kira ianya patut telah lama dibuat, Anwar Ibrahim, Nik Aziz, Lim Kit Siang, Hj hadi dan lain-lain pemimpin pembangkang telah hidup lebih separuh abad, dan telah menjadi pemimpin hampir separuh abad, tapi mereka lebih banyak menabur janji pada setiap pilihan raya umom, tapi tak ada bukti mereka setia pada janji mereka, rakyat macam kena bodoh saja pada setiap PRU, mereka ni bukan takut pon pada dosa menipu, asalkan hajat mereka tercapai mereka tetap akan menipu, yang macam bodoh kami rakyat yang termakan kelentong mereka, aku seru rakyat yang menerima hidayah yang baik tolak mereka agar tidak memperbodohkan kita selama-lamanya.

  6. PASpartyNGOK
    January 28th, 2013

    Kalau ulamak yang mengaku mereka saja yg paling Islam sementara orang lain yg tidak dalam PAS semua kafir… kerajaan langit lah namanya.

    Belum pun dapat apa2 nama suci Allah pun sudah digadai mereka… kalau menang habis semua digadai. Ummul Kitab suci kita pun nanti dibiblekan juga.

    Ini jenis ulamak flip flop yg sudah jauh sesatnya.

  7. PASpartyNGOK
    January 28th, 2013

    Kita boleh tanya Nik Ajis satu saja, tak perlu banyak. Kita tanya selama ini ada berapa kafir yg berjaya dia Islamkan ?
    Ini kerana dia dakwa… dgn membenarkan kafir masok kotorkan masjid berdiri sebelah mimbar..katanya itu proses dakwah. Semoga mereka (kafir) diberi hidayah lalu pelok islam. Bila nama Allah digina dlm bible pun sama jugak.. itu proses kita berdakwah, semoga dgn adanya nama Allah mereka akan mengenal Allah dan masok Islam.

  8. yeop
    January 29th, 2013

    bujuk dah tergolek dog sebaik saja selesai mentelaah manifesto haram pakatan penipu rakyat.

  9. Topup
    January 29th, 2013

    eii takut bunyinya … satu hari bila dah jadi sangat berkuasa akan di ‘edit’ pula alquran dan hadis untuk menyebelahi mereka dan akhirnya saling tak tumpah mcm syiah tapi yg ni akan ada ‘imam’ nik, hadi dan tiga imam kafir !

  10. Topup
    January 29th, 2013

    cara dakwah nik ajis ! mcm budak tak sekolah !

  11. raplahjingaa
    January 29th, 2013

    INGAT !!

    MANIFESTO PAKATAN HARAM….BUKAN JANJI !! SO TAK PAYAH LAH PERCAYA !!

  12. gambus
    January 29th, 2013

    Manifesto daripada PAS/PKR dan DAPigs adalah bukannya satu janji dan tak perlu pun ditunaikan menurut pemimpin-pemimpin Pakatan sendiri .. itulah Manifesto pakatan hahaha

  13. bujuk
    January 29th, 2013

    Asal Bukan UMNO.. (ABU).

  14. EVLee
    January 29th, 2013

    Yaa..Tipu Dulu..Kelentong Kemudian..

    Waullahu’alam

  15. EVLee
    January 29th, 2013

    Betul tu …. Asal Bujuk Unidentified…

    Waullahu’alam

  16. Anonymas
    January 30th, 2013

    ABU = Abah Bujuk (orang) Utan

  17. lady_j
    January 30th, 2013

    nak tanya penyokong pembangkang kat sini: apakah jaminan yg manifesto2 pembangkang, janji2 pru, buku jingga dsb akan dilaksanakan? sedangkan bukan saja pelbagai janji PRU di selangor contohnya tak tertunai sampai ke tahap didemo dan disaman pelnagai lapisan rakyat yg terpedaya, malah kerajaan negeri dgn muka tak malu cakap “manifesto bukan [erjanjian”, “tak boleh jadi bukti di mahkamah”, “pihak lain yg patut disaman bukan mereka” dsb?

  18. WTF
    January 30th, 2013

    ABU = Allah bersama UMNO

  19. gambus
    January 30th, 2013

    itulah perangai bujuk sebenarnya

    Asal Bukan UMNO , agama Islam dipermain-mainkan oleh pencacai Pakatan

    Asal Bukan UMNO , juga fitnah adalah halal pada pencacai Pakatan

    Malah manifesto tipu yang bukan janji ini dan tak perlu dilaksanakan pun bujuk perjuangakan dengan penuh munafik , demi Asal Bukan UMNO … hahaha

    Ust Nasha difitnah , dizalimi dan dihina oleh pencacai PAS dan pemimpin mereka – demi Asal Bukan UMNO , PAS telah mencampakkan Islam demi perjuangan bersama rakan-rakan mereka yang memperjuangkan kalimah Allah dalam dalam bible

    Majlis Syura dihina dan dimaki oleh DAPigs dan PKR pun ahli PAS tetap jilat rakan mereka , demi Asal Bukan UMNO

    Tapi pencacai PAS semua ni lupa .. ABU ialah ALLAH BERSAMA UMNO !

  20. zumazore
    January 30th, 2013

    MANIPOOOO!

  21. WakKang
    January 30th, 2013

    Kasihan ko bujuk ….terikut sangat dengan dendam kesumat Nik Aziz pada UMNO sampai sanggup berkerjasama dengan syaitan, Asal bukan UMNO. Memang Puak Ajaran Sesat (PAS) ni amat sesat lagi menyesatkan!!!!

  22. bujuk
    January 30th, 2013

    asal bukan umno…ABU.

  23. syaa
    January 31st, 2013

    Tolak Anwar Ibrahim Kkkkkkkk(T A I K)

  24. Gullit
    February 1st, 2013

    manifesto bukan janji haha

Leave a Reply

Type your comment in the box below: