MYKMU.NET
Demi Islam, Untuk Melayu, Kerana mu Malaysia

“Manifesto Bukan Perjanjian”, Alasan Nak Belitlah Tu

KEPADA sesiapa yang habis percaya Pakatan haram ini akan melaksanakan semua janji-janji bulan bintang pilihanraya umum ke-13 mereka, sila ambil perhatian dengan perkembangan terbaru ini.

Kerajaan Pakatan haram Selangor yang terperangkap dengan janji-janji tidak masuk akal pada 2008, kini cuba menyelamatkan diri dari satu-satunya janji manifesto 2008 yang dilaksanakan – air percuma 20m3, dengan mengatakan Manifesto Bukan Perjanjian.

Kalau dah Manifesto pilihanraya bukan ‘janji’, apa kita nak panggil tu?

Perkara ini disebut Menteri Besar Khalid semalam, ketika menolak untuk menyelesaikan tunggakan air beratus ribu pemilik rumah pangsa, flat dan kondominium yang dikecualikan dari menerima subsidi air kerajaan Selangor seperti dijanjikan dalam Manifesto pilihanraya 2008 kerana tidak mempunyai meter individu sebaliknya meter pukal.

Dalam manifesto, tidak pulak disebut meter pukal ke individu, ada ke?  Penulis boleh sahkan disini, confirm takdak.

Burukkan kelakuan Pakatan haram ni?  Satu-satunya janji yang dilaksanakan dalam manifesto 2008 pun rupa-rupanya tidak menyeluruh, bukan semua orang merasa.

Buat janji banyak-banyak, bila dah tak mampu nak laksana, dia kaleh dengan guna putar belit undang-undang – Manifesto Bukan Perjanjian.

Ini adalah contoh, malah penulis boleh katakan contoh terbaik kalau rakyat diluar sana nak menilai rekod menunaikan janji Pakatan haram pembangkang, lebih lagi Anwar Ibrahim yang juga Penasihat Ekonomi Selangor.

Sekarang bila kita kata Pakatan haram ni cuma menipu bila beri janji bulan bintang kepada rakyat, ada pulak kutu menyampuk “mana nak tau, berilah peluang”.  Bila kita kata Selangor dah beri peluang pun gagal, kutu jawab “Selangor negeri kecik, federal ada Petronas, KWSP, duit banyak”.

Nah, sekarang Khalid dah tunjuk depan mata yang Pakatan haram ini sentiasa ada alasan kalau gagal tunai janji.  Bukan itu sahaja, Khalid siap dedah apa strategi yang nak diguna kalau isu ini dibawa ke Mahkamah nanti – “Manifesto Bukan Perjanjian”.

Rumusan penulis mudah saja, tidak ada apa-apa yang disebut puak-puak ini yang boleh dipercayai lagi, penipu semua ni.  Kemunafikan masing-masing terserlah untuk rakyat menilai. Intergriti, kredebiliti dan apa jadah ‘ti, ti’ yang lain tu, hanya wayang untuk tipu rakyat kononnya depa ini ada kelebihan, yang BN ni buruk semua, walhal depalah penipu yang sebesar-besarnya.


Posted by Adamyan on August 30th, 2012 :: Filed under Adamyan,Utama
You can leave a response, or trackback from your own site.

155 Responses to ““Manifesto Bukan Perjanjian”, Alasan Nak Belitlah Tu”

  1. Anak_Nogori
    August 30th, 2012

    Teruskan je saman tu, nannti tahulah manifesto tu satu perjanjian atau satu kata2 manis saja..dengar cakap mb bodoh, kita boleh jadi bodoh sama.

    Tu yg masing2 dok kompang supaya kita berubah dan beri mereka peluang..hakkkkk tuihhhh.

  2. Anak Lenggong
    August 30th, 2012

    Kah kah kah..manifesto tu bukan satu perjanjian so apa benda la manifesto tu eks..bujuk & c5 boleh jawab kut..kalau camtu dalam pilihanraya tak payah la nak buat manifesto….kesian masih ramai yang rela ditipu oleh pemimpin…

  3. akuantiPAKATAN
    August 30th, 2012

    Kalau dah “Manifesto Bukan Perjanjian” baiklah kita pangkah parti yang “menepati janjinya”. Undilah Barisan Nasional.

    Kalau macam ni lah gamaknya, saya pun nak jadi calon dan menghidangkan manifesto yang menjanjikan bulan dan bintang.

  4. tengkudin
    August 30th, 2012

    manifesto pakatan haram semuanya janji taik anjing….

  5. ARTIS
    August 30th, 2012

    KAH3, SANGAT KELAKAR LAH PAKATAN RAKYAT NIE…

    -suaragenerasimerdeka-

  6. raplahjingaa
    August 30th, 2012

    Antara ciri-ciri munafik yang nyata..ialah berjanji tetapi tak di tepati.

    Pakatan haram adalah munafik + kafir, ada sapa-sapa yang nak dispute statement ni tak ???

  7. pasdaplaknat
    August 30th, 2012

    Pusing dh Pakatan Haram ni, belum PRU lagi dh mula start menipu. Janji air percuma tu pun bukan semua dapat, lepas tu pulak janji air percuma bukan suatu yg baik untuk rakyat krn menggalakkan pembaziran. Air tidak semahal harga rumah. Cuba janji yg lebih best dr BN tgk.. bg rumah percuma ke bru syok sikit nk menipu pun!

  8. delta_source
    August 30th, 2012

    Jadi Buku Jingga tu leh campak ke dalam tong sampah je la kan? Sebab ianya bukan janji, cuma cakap kosong jer…

  9. selamber
    August 30th, 2012

    takde..takde..hehe

  10. selamber
    August 30th, 2012

    bagi peluang untuk singkirkan diorang..singkirkn Pakatan Haram..hehe

  11. yeop
    August 30th, 2012

    janji pakatan bolehlah diibaratkan seperti dibawah:

    “DENGAN KAMI SEGALA-GALANYA PERCUMA!

    ANDA HANYA PERLU UNDI PAKATAN DAN ANDA AKAN DAPAT PECUMA! YA PERCUMA!

    TUNGGU APA LAGI UNDILAH KAMI!!!” *

    pastu jauh nun kat bawah manifesto sana ada bintang dan tulisan kecik tertulis:

    * tertakluk kepada terma dan syarat

  12. melayu_islam
    August 30th, 2012

    cmne puak amno…brita terbaru…utusex kne byr kpd yb nizar…

    pong pang behari2 heboh kutuk org derhaka…lastnye kantoi cuma fitnah org…

    ape pyokong mano nk kte???

  13. delta_source
    August 30th, 2012

    Pasal tu la depa meroyan dengan slogan Janji Ditepati

  14. fabregaz
    August 30th, 2012

    elok dibuat slogan pr-manifesto bkn perjanjian..sesuai sgt..

  15. Anak Lenggong
    August 30th, 2012

    weiii..bujuk ngan c5 dok nyorok tu tak berani nak ulas..PAS lak kata nak buat hudud..tapi Timbalan presiden pulak kata dalam paper cina tak nak buat. Pemimpin kanan lain pun sama bila kena sergah dengan Karpal singh terus kepala tersumbat tak berani nak kata apa..sampaikan mantan timbalan presiden suruh PAS menyatakan pendirian pun nak diambil tindakan..ini lah perjuangan PAS terus menerus menjadi barua dan kuli batak je

  16. akuantiPAKATAN
    August 30th, 2012

    Takde dispute. Saya duduk diam2 je ni.

  17. akuantiPAKATAN
    August 30th, 2012

    Maknanya mahkamah di Malaysia ni bukanlah berat sebelah seperti dilaung2kan oleh pihak Pakatan. Pathetic.

  18. StinGray
    August 30th, 2012

    “Manifesto Bukan Perjanjian”…..hehehe

    Lebih kurang dgn:-

    Mat Indera perwira bukan komunis..

    Badrul nasihat bukan khalwat…

    Negara kebajikan bukan negara Islam…

    Kenyataan bukan peribahasa…

    Macam Anwar bukan Anwar…

    Besi bukan saksi…

    LGE Khalifah bukan tokong…

    Anwar imam mahadi bukan peliwat..

    MCA/MIC haram bukan DAP…

    Hadiah bukan rasuah…

    Eskay dol bukan china doll..

    Anwar darah daging bukan adik beradik…

    spin jgn tak spin…lidah depa ni setan yg gerakkan, macam tu la kenyataan yg keluar….patut la puak2 ni takut betul dgn tema ” janji ditepati “….ada sebab rupanya..

  19. StinGray
    August 30th, 2012

    woi ngok Melayu_Isim…Mahkamah Tinggi cuma keluarkan perintah penghakiman ingkar bukan kena bayar….bangang sangat la hang ni….

    kefahaman bahasa dan undang2 hang tahap beruk hutan simpan je….

  20. raplahjingaa
    August 30th, 2012

    Boleh percaya ke mahkamah malaysia ni…..selalu berat sebelah…lalalalalala

  21. anaksi
    August 30th, 2012

    kini aku faham maksud janji2 pakatan
    cakap pada semua org janji air percuma, tp sbnrya tidak semua bole dapat.
    cakap pada semua org janji tol dimansuhkn, tp sebnrya tol dihapuskn utk org tertentu shj.(tentula kroni dan gol berada. golongna pndptn rendah yg tinggal diflat…tetap kena tol)
    cakap pada semua org, janji pnddkn percuma sampai u, tp sbnrya hnya utk or tertentu shj.(tentula kroni dan org berada shj. org pndptan rendah tigal diflat tidak layak)
    cakap pada semua org janji….bla..bla..blaa..tp sasarang yg sebenarnya hanya utk golongan tertentu. bersyarat dan penuh muslihat!
    pakatan memang penipu!!!!!!!!!

  22. bujuk
    August 30th, 2012

    Menifesto tu maksud tawaran. Apakah tawaran sama dengan perjanjian.. tak semestinya. maksudnya yg. menang akan lakukan apa yg. d tawarkan mengikut kemampuan semasa.

  23. bujuk
    August 30th, 2012

    Yg. berat sebelah tu pemimpin UMNO. Mengata orang dia yg. lebih…

  24. bujuk
    August 30th, 2012

    Kenapa engkar..?

  25. bujuk
    August 30th, 2012

    Apabila MENIFESTO dengan PERJANJIAN pun orang UMNO tak faham. 2008 UMNO/BN janji KEAMANAN, KESELAMATAN. Aman dan selamat ke M’sia hari ni, tiap2 hari ada kes bunuh, rompak, colek, buang anak, rogol, maksiat. Apakah JANJI dah DICAPATI?

  26. StinGray
    August 30th, 2012

    Kalau dah tau tak mampu toksah la buat tawaran…tu menipu namanya…

  27. delta_source
    August 30th, 2012

    Tawaran untuk apa bujuk?

  28. StinGray
    August 30th, 2012

    mcm kes Aljubs jugak….manjang engkar jea…3 tahun delay pasal kes dia berjubur dgn saiful dulu….

  29. delta_source
    August 30th, 2012

    Bila polis bunuh penjenayah, Pakatan Rakyat usung penjenayah sebagai wira. Macamana la Malaysia nak aman sejahtera?

  30. StinGray
    August 30th, 2012

    Manisfesto => Temberang…macam tu yea bujuk…

    Lepas ni nasib la hangpa, takde sapa nak percaya dgn manisfesto haram jadah hangpa lagi…

    patut la takut dgn tema ‘ janji ditepati ‘…sebab manisfesto PR = Temberang…

  31. bujuk
    August 30th, 2012

    Rakyat bijak mana menifesto yg. patut d dahulukan dan d kemudiankan mengikut keperluan dan kehendak semasa. UMNO/BN janjikan kemajuan.. tapi yg. maju d bandar aje, orang kampung sekadar melihat. Baca suratkhabar.. penduduk d jengka, pahang ramai yg. tak ada air paip masa sambut raya. Guna air salir k.sawit… belum cerita d sabah/s’wak.

  32. bujuk
    August 30th, 2012

    hahaha.. ubah cerita nampak. Dataran sekarang dah d limpahi warna kuning…

  33. bujuk
    August 30th, 2012

    Menipu tu bila MAMPU tapi sengaja taknak buat.. macam UMNO. tapi kalau nak buat dan sentiasa berusaha untuk buat, tapi masih tak mampu… maka berserahlah pada Allah atau tawakal. D rumah pun kadang2 kita janji pada keluarga, tapi dah tak mampu.. ahli keluarga kita tentu faham.

  34. StinGray
    August 30th, 2012

    ishhh2..betul ke???….ni mesti 3 juta yg mai…..hang buat apa la ni…tengah peluk bini ke???….tak pi ke??…

  35. bujuk
    August 30th, 2012

    Tawaran untuk berkhidmat lebih baik pada rakyat…

  36. bujuk
    August 30th, 2012

    Aku d KL sekarang….

  37. StinGray
    August 30th, 2012

    aikk…kata ada berbilion RM lagi duit…semua pun nak bagi free….hang ni suka auta, sekali sekala bg la fakta, tak kan 365 hari dalam setahun hang jadi bodoh….

  38. bangkano
    August 30th, 2012

    Kalo lagu tu bujuk janji pemimpin PR la ni menjelang PRU13 nok beri pendidikan percuma hingga ke IPT,turunkan minyak,turun kan harga kereta semuo tu bukan perjanjian la kot. Jadi leh aku kata semuo tu kelentong semata mata no…Sanggup menipu rakyat cuma nok dapat kan kuasa.

    Elok pemimpin busuk haprak ni di humban dalam jamban bila depa menag PRU13 nanti…!!!.!!!

  39. StinGray
    August 30th, 2012

    hehehe…kat k.l…jawaban berbelah bagi dari pengecut…aku tanya kenapa tak pi dataran….sentul pun kat k.l jugak..

  40. StinGray
    August 30th, 2012

    Rakyat mana???….

  41. raplahjingaa
    August 30th, 2012

    ooooo..menipu tu mampu tapi sengaja tak naak buat…hmmmm, tapi bujuk kalau tau tak mampu tapi sengaja kata mampu…kira macam mana pulak bujuk ??? hehe….bujuk..bujuk

  42. raplahjingaa
    August 30th, 2012

    tawaran tu dah rakyaat tolak bujuk…buat la tawaran lain pulak, ini idak dah tau kena reject..dok buat tawaran yang sama…rakyaat boring la bujuk.

  43. freemalaysiakini
    August 30th, 2012

    layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

  44. raplahjingaa
    August 30th, 2012

    dataran di penuhi warna kuning bujuk ? kat batu cave pun sama bujuk…penuh dengan warna kuning…hehe

    hang saja nak lari topic niii…

  45. raplahjingaa
    August 30th, 2012

    bujuk cerita pasal rohingya tu…kita tumpang simpati..siannn

  46. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    Opps !

    MERDEKA ! MERDEKA ! MERDEKA !
    TERIMA KASIH UMNO !!

  47. pasdaplaknat
    August 31st, 2012

    Alhamdulillah! MERDEKA!
    Paling utama ialah mengisi nikmat kemderkaan. Jangan lahir generasi lupadiri dan kufur nikmat.
    Puak baju kuning?

  48. pasdaplaknat
    August 31st, 2012

    Bro, bujuk tengah crita di Kelantan tu. Esok lusa Kedah pula ikut jadi mcm Kelantan.. guna air parit buat minum.

  49. bujuk
    August 31st, 2012

    Kalau tau tak mampu.. kata mampu tu menipu. Jawablah d sana nanti, kerana Allah itu maha mengetahui walaupun apa yg. terlintas d hati kita.

  50. bujuk
    August 31st, 2012

    Rakyat tak boring… yg. boring tu orang UMNO. Sebab mereka mengharapkan janji yg. boleh d rasa, boleh d lihat… Ingatlah dunia ni alat bukan matlamat bagi seorang muslim.

  51. bujuk
    August 31st, 2012

    Mana menipunya… kan s’gor janji air percuma dah jadi kenyataan. PR janji tol free dah berapa buah tol dah d tutup walaupun PR belum perintah M’sia. PR janji minyak turun, dah berapa kali harga minyak turun?
    Ingat kalau PR tak buat janji camtu boleh dapat ke? Tekanan yg. PR bagi pada k’jaan antara sebab benda ni berlaku.

  52. bujuk
    August 31st, 2012

    Aku d dataran 12:00am tadi, sorang menteri pun tak berani turun. tiada sambutan bunga api seperti biasa, tiada ‘cowndown’ oleh juruacara…. tapi rasanya ni yg. paling ramai rakyat turun dataran. melimpah hingga jalan TAR.. tu yg. aku nampak. Dalam tv sure tak berani tunjuk la…lalallala.
    Bunga api ada… tapi lebihan hariraya je.

  53. bujuk
    August 31st, 2012

    Eh.. dah janji d capati, memang tak boleh la.

  54. bujuk
    August 31st, 2012

    Takpa… tapi aku yakin yg. d luar sana tau aku nyatakan fakta.

  55. bujuk
    August 31st, 2012

    Menteri takut pada lautan baju kuning d dataran… sorang pun tak turun seperti biasa.

  56. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    fakta ? macam harakah ke bujuk ?

  57. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    Alhamdulillah….tak ramai yang tertipu dengan orang yang berjanji macam tu bujuk…tapi hang termasuk dalam orang yang tak ramai tu…hehe

  58. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    Rakyat dah boring bujuk..petunjuknya jelas….UMNO menerajui negara, hang jangan risau, semua terbentang di depan mata, nak ke matlamat akhir seorang muslim ? tiang hang kena jaga dulu..tu kerajaan tak boleh nak tolong…keinsafan kena mai dari diri hang sendiri….tinggalkan ajaran yang karut marut

    Ingat pesan aku kat hang…soalan malaikat dalam kubur nanti…

  59. Anak_Nogori
    August 31st, 2012

    Bujuk bujuk…nak cover pun biarkah cerdik sikit…dlm manifesto pakatan haram selangor tu ada disebut ke tawaran PR memberikan air percuma akan diberikan pada rakyat selangor mengikut kemampuan semasa..ada??.

    Ni tanda tanda org munafik lah bujuk…tawaran ka ko nak panggil tetap satu janji…aku tawarkan ko sebuah kereta farari sekiranya ko undi aku..itu bukannya janji ke bujuk…aku tawarkan ko jawatan ketua menteri sekiranya parti aku menang..itu bukan janji ke bujuk??.

    Bujuk bujuk…agak2 lah bujuk..kot ye pun.

  60. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    PENIPUAN yg dibuat dengan tidak menunaikan JANJI untuk memberi RM75 untuk anak yg dihantar ke nurseri.

    PENIPUAN untuk membuka tabung sebanyak RM100 kepada setiap anak kelahiran Selangor.

    PENIPUAN untuk memberi sebanyak RM50 kepada anak2 pra sekolah.

    PENIPUAN untuk memberi hadiah RM1000 kepada anak Selangor yg berjaya masuk ke Universiti.

    PENIPUAN untuk memberi bantuan kepada anak2 muda yang hendak berumahtangga.

    PENIPUAN untuk membuka pusat sukan & reakreasi mini untuk orang muda.

    PENIPUAN untuk mencarumkan Takaful RM2,500 kepada semua warga emas, OKU dan anak yatim.

    PENIPUAN untuk memberi elaun kepada ibu tunggal yg layak.

    PENIPUAN untuk memberi elaun khas kepada suri rumah yg menjaga anak mereka sendiri di rumah.

    PENIPUAN untuk membantu setiap rakyat Selangor untuk mendapatkan kediaman sendiri.

    PENIPUAN untuk mengurangkan cukai pintu kediaman sebanyak 20% dan komersial sebanyak 10%.

    Belia2 terpaksa menyewa dewan2 untuk menjalankan aktiviti

    Agak-agak hang bujuk…siapa yang nak menjawab ni semua di depan Allah swt nanti ?

    a/ Anwar Ibrahim
    b/ Si Khalid
    c/ Nik Ajis

  61. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    hehe…bujuk..bujuk..

  62. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    laaaa…hang salah tempat sambut merdeka bujuk oiii…orang pi kat stadium bukit jalil !! patut la hang hanya dapat tengok bunga apa belen hari raya…hehe

  63. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    hang silap tempat bujuk oiii…

  64. delta_source
    August 31st, 2012

    Cuma ‘tawaran’ jer, bukan ‘janji’ untuk berkhidmat lebih baik kepada rakyat.

  65. delta_source
    August 31st, 2012

    bujuk, kau mengakulah Pakatan Rakyat sentiasa mempertahankan penjenayah-penjenayah di Malaysia ni?

  66. delta_source
    August 31st, 2012

    Kalau iku fakta,

    Kadar bekalan air terawat di kawasan luar bandar Sabah dah Sarawak adalah sekitar 80%.
    kadar bekalan air terawat di kawasan bandar Kelantan pula sekitar 60%.

  67. bluekang
    August 31st, 2012

    tak de..tak berani nak dispute

  68. bluekang
    August 31st, 2012

    terbaik bro..cayalah

  69. bluekang
    August 31st, 2012

    Padan tu le dia dok jilat PR…bodoh rupanye..

  70. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    salam bro…lama tak nampak ?

  71. azam
    August 31st, 2012

    maksudnya menipu la tu..apa la bangang sgt ko ni.tak kesah la manifesto ke, tawaran ke.kalu tak ble laksana manifesto ni dah kira menipu besar2an.ntah apa lak janji penipuan pru kali ni

  72. azam
    August 31st, 2012

    ko ni btol2 mcm yahudi.yahudi kata jgn bunuh org tp dia bunuh org.yahudi kata dia ditindas tp dia menindas..

  73. azam
    August 31st, 2012

    aku igt nuar meliwat pun sbb ada org bg tekanan la..

  74. akuantiPAKATAN
    August 31st, 2012

    Nik Aziz tuan guru bukan nabi…

  75. wanzaim
    August 31st, 2012

    Bujuk..buat pengetahuan ko mmg da berapa kali dataran x dijadikan acara semasa mlm merdeka..siap buat luar kl lg…lg satu yg aku dgr govt x nk sambut acara merdeka mlm td sebab hormat mlm jumaat…

  76. StinGray
    August 31st, 2012

    bujuk…yg hang bg tu Fuckta bukan Fakta…beza sangat tu…harap maklum..

  77. no way
    August 31st, 2012

    temberang sajaa kau ni.

  78. StinGray
    August 31st, 2012

    Orang waras tak akan pi joint beruk berkumpul…malam jumaat org islam perbanyakkan ibadat bukan melepak dan melalak mcm hang…lebai taik kucing..

  79. nadim
    August 31st, 2012

    Kdg2 aku kesian gak dgn si bujuk ni… asyik kena luku jer kepala dia. Hujjah pun dah jadi tak ketahuan dah. Agaknya ada la kot mana2 skru yg dah longgar pasal asyik kena luku jer…. bujuk…bujuk

  80. ElectroMagneticPulse
    August 31st, 2012

    kalau dikumpul balik ceramah2 pakatan mase 2008, manifesto tu x dengar macam tawaran pun….tpi dengar macam janji…

    macam anwar la… hari ni kite memerintah, esok harge minyak turun… ckap berapi…

    bile dah macam ni, ckap x penah janji la ape la…
    kalau professional, kalau pemimpin yang baik..sebelum buat manifesto tu kne buat rancangan yang teliti, mampu ke x nak buat…

    ni x…main bubuh je dalam buku jingga…

    last2 rakyat jadi mangsa…

    nak memerintah lebih baik..xde pon…makin teruk lgi ade la…

    kesian bujuk, jadi cyber troopers pakatan kne jawab isue2 bangang pakatan…

  81. ElectroMagneticPulse
    August 31st, 2012

    asal bebudak pakatan ni suke gune perumpamaan yg x layak kat diorang??>..

    lautan kuning????….. dengar macam ramai….
    tapi hakikatnye bape kerat je….

    buang mase je…. xde ape2 efek pun…

  82. ElectroMagneticPulse
    August 31st, 2012

    bujuk….. fakta kau dapat tu salah…
    kesian…..
    kau kate kemajuan untuk orang bandar je…
    orang kg xde…

    nampak beno la fakta yang ko pegang tu pembohong….

  83. bujuk
    August 31st, 2012

    Aku redha.. selagi mereka iklas.

  84. bujuk
    August 31st, 2012

    Setau aku rakyat boring dengan umno, buktinya malam semalam kuning sekitar dataran merdeka

  85. bujuk
    August 31st, 2012

    hang undi PR pun tak, mintak janji bukan2. Tu k’jaan bagi rm500 pun bukan semua dapat, mestilah ada syarat tertentu. Hang p shoping pun kalau potongan 50% bukan semua barang.

  86. bujuk
    August 31st, 2012

    Baik sikit dari janji d capati… janji aman dan selamat UMNO dah tunai ke? tiap2 hari ada jenayah, nak tinggal anak bini d rumah pun takut. Ada yg. sampai berhenti kerja nyorok d kampong. Ada kes samun d tempat awam, langgar untuk rompak dan sekian banyak cerita jenayah d tempat awam dengan senjata. Aman tinggal bukit aman je..

  87. bujuk
    August 31st, 2012

    aaa.. pemimpin UMNO kata jangan boros, tapi beg tangan, jam , cincin depa nilai juta2. Duit simpanan dari kecik..

  88. bujuk
    August 31st, 2012

    Ada ke ‘cauntdown’ merdeka pada 1 sept., tak pernah d buat orang. dah tu paksa semua organisasi k’jaan dan swasta p b.jalil. Cabutan bertuah hingga rm1 juta. Punya terdesak… nak kumpul orang. Harap2 takda k-pop lagi..

  89. bujuk
    August 31st, 2012

    Bekas tim. KPN kata bekas KPN bela penjenayah. Cammana tu..
    masa tu jab. polis kira hancur sebab dari peguam negara, KPN, tim.KPN dan Tim.Menteri d tuduh rasuah. Bukan kerja PR tuuu…

  90. bujuk
    August 31st, 2012

    hehehe… provokasi tak d layan.

  91. bujuk
    August 31st, 2012

    Ko kata apa pun takpa….
    Demokrasi. Rakyat akan tentukan PRU13 anti.

  92. bujuk
    August 31st, 2012

    hahaha… bila munafik belagak alim. Masa sambut himpunan belia dengan konsert k-pop tak dosa pulak, sambut merdeka denga puisi Perjuangan jadi masalah. Hang p tanya UFB, ibadat tu kena buat kat masjid dan surau aje ke?atau dimana2 selagi dia redha dan Allah meredhai.

  93. bujuk
    August 31st, 2012

    Takda efek, takdalah batal sambutan ‘cauntdown’ merdeka d dataran seperti biasa d saat akhir.

  94. bujuk
    August 31st, 2012

    Hang ada nampak tawaran jualan murah 50% untuk barang2 tertentu dengan syarat2 tertentu? Tak pernah pulak kena saman dan takda pulak orang pertikaikan, sebab semua orang tahu bukan semua barang d jual 50% dan memang bersyarat. Orang BODOH je yg. taktau dan orang UMNO je sengaja taknak tau.

  95. bujuk
    August 31st, 2012

    Buta politik rupanya korang semua..

  96. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    ooooo…depa tu, kalau depa tu memang pun patut depa boring dengan kerajaan….kutu-kutu haprak tu, mana nak tergapai transformasi kerajaan nak majukan depa..

    Tu semua jenis yang tak mau maju…depa lebih suka hidup melata di jalanan, kais pagi makan pagi..kais petang makan petang, hang sebut jer nak bagi free segala…berduyun-duyun depa ikut bontot hang

    aku harap hang tak termasuk dalam golongan macam tu….Islam tak suka !

  97. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    hehe…hang pusing bujuk..hang pusing….melilau dah aku tengok..

  98. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    oooo…tu semua sapa yang dok bela bujuk…puak hangpa la jugak.

    takut tinggal anak bini kat rumah ? laaaaa hang dok di mana ni bujuk ?

  99. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    iskh ! iskh ! depa ada duit biar la depa nak beli…hang pi dengki tu apasal ? hang ni bujuk…tak boleh tengok orang lebih sikit drp hang…

    Assmin drive ferarri pi mai-pi mai, bukan ada kerja tetap pun malaun tu…business apa pun tak dak, tapi dia mampu…lalalalala

  100. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    Awat bujuk…hang frust ke dapat tengok bunga api balen hari raya ?

    Tak pe malam ni hang pi bukit jalil.

  101. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    laaaa…bila dia kata bujuk ? hang baca harakah lagi niii…

  102. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    Rakyat dah tentukan PRU dari 1 hingga yang akan datang…..

    dah nak masuk kali ke 13 belas dah bujuk…aku pun boring jugak asyik-asyik UMNO…asyik-asyik UMNO, tapi pikir-pikir balik…kalau tak UMNO ada ke yang lain, kira yang boleh pakai laaa..lain dari pakatan haram…tak dak kan….

  103. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    Tul la tu bujuk….malam jumaat, kita perbanyakkan ibadat, ni hangpa dok bercampur lelaki perempuan…dengan benda yang karut marut…

    ingat pesan aku kat hang bujuk…soalan malaikat dalam kubur nanti…

  104. delta_source
    August 31st, 2012

    Ikhlas menipu? Dah tau tak leh buat tapi tetap berjanji…

  105. delta_source
    August 31st, 2012

    Semalam memang la, sebab Sambutan Kemerdekaan dibuat di Bukit Jalil pada 31hb Ogos 2012.
    Geng kuning sekitar dataran? Berapa ramai geng kuning tu?

  106. delta_source
    August 31st, 2012

    Bila polis tembak mati penjenayah, polis kena hentam, penjenayah diangkat sebagai wira. Lagi mau bising ka bujuk?

  107. delta_source
    August 31st, 2012

    Bujuk, yang buat sidang media mempertahankan penjenayah yang ditembak mati oleh polis tu ialah

    1. R. Sivarasa, Ahli Parlimen PKR Subang
    2. S. Manickvasagam, Ahli Parlimen PKR Kapar
    3. N. Surendran, Naib Presiden PKR
    4. Latheefa Koya, Ahli Majlis Tertinggi PKR

    Sidang media pula dibuat di Ibu Pejabat PKR di Tropicana.

  108. delta_source
    August 31st, 2012

    Nyatakan la fakta di sini. Fakta kadar bekalan air terawat mengikut negeri.

  109. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    bujuk..rakyaat semua tahu, tujuan sebenar anasir ni semua adalah untuk membuat provokasi….tapi sayang, tangan yang di hulur tak ada yang sambut…

    Terpaksa la hangpa semua memendam rasa pura-pura mendengat syair seloka mamat janggut 3 suku tu…aku rasa syair dia…dia pun tak faham, tapi hangpa angguk-angguk buat faham….dalam hati punya la sakit..kan..ka..

  110. delta_source
    August 31st, 2012

    Kalau lihat pada gambar-gambar ‘lautan kuning’ di Dataran Merdeka, boleh dianggarkan cuma 1,000 orang jer yang datang.

  111. nadim
    August 31st, 2012

    Yang betul hang yang buta politik bujuk. Tapi, buta politik boleh maaf lagi… Jangan sampai buta hati. Hang dan penyokong pembangkang dah masuk tahap buta hati dah ni.

  112. delta_source
    August 31st, 2012

    Tapi SEMUA barang-barang yang dinyatakan dapat diskaun 50% tu MEMANG dapat diskaun 50%, bukannya sekadar ‘tawaran iklan’ sahaja.

  113. raplahjingaa
    August 31st, 2012

    ooooo…kira manifesto pakatan haram macam tawaran jualan murah 50% la yea….hmmmmmm ada syarat-syaratnya pulak tu…macam merdeka sale la pulak !! oooooo..

  114. delta_source
    August 31st, 2012

    K-Pop kat Bertam tu dosa tak?
    K-Pop kat I-City tu dosa tak?
    K-Pop kat Sunway tu dosa tak?

  115. Chephang
    August 31st, 2012

    Kelas betul hujah bujuk ni, semua berlapik dgn nama Allah…. Begitulah kalau nak jadi penipu, dalam masa yang sama nak islam (konon). Setiap kata mesti berlapik.
    Betuah PR dpt penyokong mcm bujuk…. Sungguh bertaqwa nampak diluarnya…. He he he!!!!!

  116. Chephang
    August 31st, 2012

    Kat atas tadi sibuk kata org boros, ni dok tanya mana bunga api pulak…. Hang ni manusia jenis apa bujuk?
    Oklah coutdown dgn bunga api tu kira hukumnya wajib ka harus atau sunat dlm islam bujuk?… Aku tanya sebab hang tukan nakkan sesuatu yang berkonsep islam sangatttttttt

  117. Chephang
    August 31st, 2012

    Wa cayalah stingray..

  118. Anak_Nogori
    August 31st, 2012

    Sekali lagi bujuk bujuk…org nak saman apa kalau tawaran 50% tu ditunaikan????..

    Harga biasa rm100.. aku tawarkan pada hang dgn harga 50%…bila hang beli tawaran tersebut..aku tak charge hang rm100, tapi dgn harga rm50 sahaja..jadi aku tunaikan janji aku utk berikan tawaran 50%

    Jadi tang mana logik akal hang utk saman aku plak?????..sama lah kes dgn tawaran kerajaan pr utk beri air percuma pada rakyat selangor..itu adalah satu janji..bila pr tak tunaikan..maka logik lah disaman??

    Hang ni aku tengok dari sehari bertambah bodoh plak aku tengok lah bujuk..

  119. Chephang
    August 31st, 2012

    Keamanan dan keselamatan manusia ditangan siapa bujuk? Coba jawab bujuk…
    Aku tanya sebab hang kan selalu cakap berlapik… Tak sopan pulak kalau tak berlapik…

  120. Chephang
    August 31st, 2012

    Sebelum masuk sini dia dah siap ngan topi keledar dan guard kote… Takut kena sepak telur sekali he he he!!!

  121. akmal
    September 1st, 2012

    manifesto tu janji la bodoh.apa apa kenyataan yg dibuat dlm bentuk percakapn atau tulisan tu bermaksud ianya satu pemberitahuan. contoh seorang cikgu beritahu kepada anak murid nya siapa berjaya dapat 5a dlm upsr akan dapat hadiah .adakah ini satu kenyataan? ya, ada kah ia satu perjanjian? ya.adakah cikgu menyebut perkataan janji ?,tidak.adakah kenyataan cikgu tadi merupakan satu ucapan yg membawa maksud cikgu tadi telah berjanji walaupun tiada perkataan janji di ucap kan? ya.

  122. bujuk
    September 1st, 2012

    Kalau dah bebal…

  123. bujuk
    September 1st, 2012

    Di luar pasaraya dia tulis(iklan) diskaun 50%.. apakah semua barang d situ dijual 50%???
    Sebab tu aku tulis.. hanya UMNO yg. taknak FAHAM.

  124. bujuk
    September 1st, 2012

    Hishamudin kata ‘tiada kejadian tidak d ingini berlaku’. Maknanya tiada rusuhan, tiada kereta polis terbalik, tong sampah pun tak terbalik… bila tiada provokasi dari polis,FRU dan pemimpin UMNO. Menjelaskan lagi himpunan BERSIH adalah AMAN selagi tiada provokasi pihak berkuasa.

  125. bujuk
    September 1st, 2012

    tak… ada 2-3 orang je.

  126. bujuk
    September 1st, 2012

    Campur lelaki pompuan kan sunat malam jumaat ni, asalkan suami isteri yg. sah.

  127. bujuk
    September 1st, 2012

    Lepas PRU13.. insyaAllah hang tak boring lagi, sebab PR akan ambil alih.

  128. StinGray
    September 1st, 2012

    hehehe….

  129. bujuk
    September 1st, 2012

    kesian… hang berita dalam utusan pun hang tak tau. Takpa.. bagi orang lain jawab, hang duk diam2.

  130. bujuk
    September 1st, 2012

    That y aku pertikaikan menifesto BN, tugas tuhan pun nak ambik jugak. Tapi masih berlagak.. ‘janji d capati’

  131. bujuk
    September 1st, 2012

    Ada aku mintak bunga api? aku tanya kenapa tak buat seperti biasa dan d tukar ke b.jalil pada 1 sept.?
    Apalah yg. boleh korang nak spin lagi.. kan. Terpaksalah cerita membazir lah, wajib lah. i don’t care..

  132. bujuk
    September 1st, 2012

    Apalah nak d kira Azmin sorang berbanding sekelian pemimpin UMNO. Tapi takpa.. jutaan ringit tersebut hasil simpanan dari kecik.

  133. bujuk
    September 1st, 2012

    bekas tim.kpn kata kpn lindungi penjenayah dan begitu juga sebaliknya. Apakah polis yg. melindungi penjenayah?
    Tapi orang tak hairan bila penagih dapat dadah d pusat pemulihan, ada juga penjenayah yg. d hukum penjara d lihat bebas kemana suka.

  134. bujuk
    September 1st, 2012

    Negara ada undang2, anggota polis yg. langgar undang2 tetap salah. Polis boleh bunuh penjenayah bila mahkamah jatuhkan hukuman mati. Tapi polis tak boleh ambil tindakan sendiri…
    Orang awam yg. bunuh pencuri juga bersalah jika dia tidak mengancam keselamatan.

  135. indiecrew
    September 1st, 2012

    bujuk, nk tanya..manifesto utk mlaksanakan undang-undang islam itu hanya sekadar cakap sahaja atau apa? adakah nnt kita akan dgr skrip yg sama lg..”itu hanya manifesti bukannya janji”??

  136. delta_source
    September 1st, 2012

    Seterusnya Konst 152493 telah memintas dan menghalang m/kar tersebut. kemudian Asp Jaswent Singh bersama Kons.152493 terus keluar dan telah menjerit serta mengenalkan diri sebagai pegawai kanan polis.

    Ketika itu, m/kar no.pendaftaran: wlw 8551 tersebut telah terus berundur dan melanggar m/kar WJT 6202 yang dipandu oleh D/SJN.98790 dibahagian belakangnya. Tiba-tiba (2) lelaki india telah keluar dari m/kar dan telah bertindak memecahkan cermin hadapan m/kar berkenaan WJT 6202, manakala (2) lagi lelaki india juga telah keluar dari m/kar WLW 8551 dan berlaku pergelutan dimana keempat-empat lelaki india tersebut telah berjaya ditangkap dan seterusnya Insp.Iruthayanathan bersama anggota lain telah mengawasi (4) lelaki india itu.

    Ketika itu, ASP Jaswent Singh telah mendapati ada (2) saspek lelaki india menyerang m/kar anggota polis bernombor WMJ 8243 yang berada di hadapan iaitu selepas lampu isyarat dan beberapa lelaki india yang keluar dari konvoi kereta saspek yang mencurigakan bersenjatakan besi dan parang. kemudian Asp Jaswent Singh bersama Kons. 175462 Dan 170434 telah berlari untuk memberi bantuan dan telah melepaskan beberapa das tembakan amaran kearah suspek-suspek kerana sewaktu itu Asp Jaswent Singh mendapati mereka dalam keadaan bahaya dan ganas untuk menyerang anggota polis.

    Semasa kejadian tembakan itu, salah satu tembakan telah mengenai salah seorang suspek berkenaan, dan kemudian suspek-suspek yang lain telah bertindak melarikan diri dengan menaiki m/kar sambil membaling beberapa bilah parang kearah kami. ketika konvoi m/kar suspek melarikan diri saya bersama anggota telah melepaskan beberapa das tembakan kearah kenderaan saspek.

    Kemudian Insp.Iruthayanathan telah membuat pemeriksaan dalam m/kar Hyundai Sonata no.pendaftaran: WLW 8551 dan telah menjumpai (1) bilah parang, sebilah pisau pemotong daging, sebatang besi dan satu alat walkie-talkie didalamnya.

  137. delta_source
    September 1st, 2012

    Penjenayah serang polis dengan senjata merbahaya pun kau nak salahkan polis lagi? Penjenayah tu tak bersalah la kan?

  138. delta_source
    September 1st, 2012

    Provokasi seperti beri isyarat untuk merempuh halangan? Atau pun provokasi seperti membaling batu bata ke kenderaan polis?

  139. delta_source
    September 1st, 2012

    Di luar pasaraya dia tulis 50% untuk barangan terpilih. Di dalam pasaraya dilabelkan dengan jelas barangan mana yang ada diskaun 50% dan mana yang tidak.
    Barangan yang dilabel diskaun 50% memang diberikan diskaun 50%. Bukannya ikut nasib.

  140. delta_source
    September 1st, 2012

    Menjaga keselamatan dan keamanan sesuatu tempat adalah tanggung jawab manusia. Bukannya berlepas tangan sahaja.

    Manusia hanya boleh bertawakkal selepas berusaha.

    Nak negara bebas jenayah, tapi buat sidang media mempertahankan penjenayah dan hentam polis.

  141. raplahjingaa
    September 1st, 2012

    bujuk…bujuk…ntah kali berapa dah ni hang terkantoi cuba bawa fitnah.

    udah-udah la tu bujuk dengan fitnah hangpa…tu la aku selalu kata kat hang bujuk, betul kan yang basic dulu….hang faham kan ?

  142. raplahjingaa
    September 1st, 2012

    Alamak…hehe

  143. raplahjingaa
    September 1st, 2012

    hang ni lama-lama mau jai fius otak hang ni bujuk….asyik kena jer !!

  144. cranell
    September 1st, 2012

    https://twitter.com/mykmunet @Follow mykmu twitter

  145. Anak_Nogori
    September 1st, 2012

    Aku sebenarnya bujuk suka berhujah ngan ko ni….setidak2nya ko berani..kira berani matilah walaupun org membaca hujah ko kelaut….

    Dulu ko sekolah mana bujuk?…hehe.

  146. raplahjingaa
    September 1st, 2012

    Cerita sat bujuk…bila dia kata, dan di mana dia kata macam tu.

    Hang ni bujuk…kalau bab-bab fitnah ni..hang tak ingat tuhan.

    Ingat bujuk pesan aku kat hang…soalan malaikat dalam kubur nanti..

  147. raplahjingaa
    September 1st, 2012

    Alaaaa bujuk…kan hangpa nak sambut merdeka hangpa sendiri kat dataran…ada bendera sendiri pulak tu..laporan BBC kata 2000 orang jer, laporan dalam negeri kata lebih kurang 1000 orang jer pengkianat yang hadir….kat bukit jalil 100,000 rakyaat malaysia yang sambut !

    Hang jealous aku tau..sakit hati tok sah cakap laaa…tapi bujuk itu kenyataan !

  148. raplahjingaa
    September 1st, 2012

    ooooo…kat dataran tu semua suami isteri la yea ?

    Hang pusing la macamana pun bujuk…depan Allah swt nanti, tak terpusing hang…

  149. raplahjingaa
    September 1st, 2012

    Gagal cubaan bujuk nak menipu…konon-konon melimpah sampai jalan TAR ! hehe…

    Awat hang tak mau kata melimpah sampai batu cave bujuk…kalau itu, aku pun percaya.

  150. raplahjingaa
    September 1st, 2012

    ok kita tunggu…apa lagi bujuk nak spin untuk melepaskan diri….lalalalal

  151. delta_source
    September 1st, 2012

    BBC pun cuma estimate setakat 2,000 jer …

  152. raplahjingaa
    September 1st, 2012

    Tak kira aiih….hang yang dok kalut..dengki tengok orang melayu hidup senang.

    Tak baik bujuk berhasad dengki macam ni..PAS tak ajar hangpa ke ?

  153. salahuddin
    September 2nd, 2012

    wah wah…banyak pulak songel cai sorang nih..bab bab belit, spin & twist, selagi hayat di kandung badan. Biasa ler…hujah hujah talian hayat..hehe

  154. salahuddin
    September 2nd, 2012

    macam babi lahanat punya statement…hehe..lu mmg flip flop tahap selipar jamban la bujuk.

  155. Alyabu
    September 4th, 2012

    Ini isu pokok..Pengurusi DPMM Datuk Syed Ali Alattas menegur PM Najib kerana meminggirkan kontraktor yg bernaung dibawahnya tetapi tergamak menganugerahkan projek mega MRT yg bernilai RM36 billion kepada syarikat2 kroni bukan bumiputra yg tidak layak..kononnya UMNO ( Untuk Melayu NO ) memperjuangkan melayu ..tetapi apabila RASUAH yg menjadi darah daging pemimpin UMNO mengatasi segala2nya..sanggup menganaktirikan bangsa sendiri..Teguran berani ini berat kerana ianya datang dari Pengurusi DPMM..mereka kecewa..marah..tidak puas hati..Apa lagi pengampu2 UMNO/BN/MYKMU nak pertahankan..

    Sebenarnya UMNO dah tak relevan lagi pada orang melayu..they are worst than a liar..cakap nak tolong melayu tapi dalam diam2 bunuh usahawan melayu..syarikat George Kent yg dianugerahkan projek MRT bernilai RM2 billion adalah hanya pembekal meter paip air yg lansung tidak ada kepakaran dalam industri binaan..kerana kroni/rasuah/pilihkasih Najib sanggup menendang keluar kontraktor melayu..

    Hanya satu perkataan saja yg layak untuk UMNO dan pengampu2nya..’HARAMJADAH’

Leave a Reply

Type your comment in the box below: