9
Aug

Kit Siang Perlu Marah Karpal Yang Mencetus Kebencian Rakyat Terhadap DAP

Saya terbaca mengenai kenyataan Penasihat DAP, Lim Kit Siang di laman lidah rasmi partinya, Roketkini.com, yang mengutuk Utusan Malaysia yang bertindak menyiarkan berita utama di muka depan akhbarnya bertajuk “Haram Sokong DAP”. Dia salahkan Utusan dan UMNO..?

Bapa Guan Eng itu berhujah bahawa akhbar arus perdana dan ramai pengamal media sosial menyiarkan laporan mengenai isu tersebut sebagai tanda kononnya perbuatan terdesak UMNO untuk membangkitkan kebencian orang Melayu terhadap DAP.

Kemudiaanya, Kit Siang menambah kononnya bahawa laporan itu sebagai “lolongan keterlaluan”, anti-nasional, anti-Malaysia, cuba mengapi-apikan sentimen konflik keagamaan dan menghancurkan harapan 1Malaysia yang diilhamkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Berdasarkan kenyataan Lim Kit Siang itu, saya tertanya-tanya, apakah bapa Guan Eng sudah hilang daya inteleknya sehingga begitu terdesak memberikan hujah yang tidak kukuh, mudah disanggah dan tidak bernas sama sekali.

Pertamanya, Kit Siang berkata bahawa kenyataan “Haram Sokong DAP” itu adalah perbuatan terdesak UMNO untuk menimbulkan kebencian umat Islam terhadap partinya.

Persoalannya, siapa yang sebelum ini menimbulkan isu dan lantang bersuara menolak penubuhan Negara Islam dan perlaksanaan Hudud di negara ini? Bukankah Pengerusi DAP yang berkata begitu sebagai respon kepada Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasrudin Tantawi?

Karpal dan Nasrudinlah puncanya dan mengapa pula dikaitkan pula dengan UMNO? Kit Siang perlu teliti kembali apa yang berlaku di antara “Singh tidak berserban” itu dan “orang muda berserban” tersebut.

UMNO cuba bangkitkan kebencian umat Islam terhadap DAP? Siapa yang bangkitkan kemarahan siapa sebenarnya? Siapa yang menolak penubuhan Negara Islam di tanahair?

Setahu saya, UMNO adalah parti yang bertanggungjawab mengisytiharkan negara ini sebagai “Daulah Islamiyyah”.

Dan siapa pula yang bertanggungjawab menegaskan kepada rakyat bahawa partinya menentang penubuhan dan pengisytiharan Malaysia sebagai sebuah Negara Islam? Bukankah DAP sendiri yang berbuat demikian?

Jadi, DAP sendirilah yang telah menimbulkan kebencian umat Islam di negara ini pada partinya, bukan UMNO! Apa relevannya Kit Siang menyalahkan UMNO sedangkan kesalahan itu ditimbulkan oleh “Singh” tersebut?

Sepatutnya, Kit Siang perlu marah kepada Karpal kerana Pengerusi DAP itulah yang menimbulkan kemarahan umat Islam memandangkan dialah “Abu Jahal” sebenar yang berkurang ajar dan menolak Islam secara total di negara ini.

Sebagai ahli politik dan seorang Ahli Parlimen yang berpengalaman, Karpal sepatutnya sedar bahawa perlembagaan di negara ini memberikan lebih keistimewaan kepada Islam dan umatnya untuk membincangkan soal agama tersebut secara eksklusif.

Dan dia sebagai seorang “kafir harbi”, apa pula haknya untuk campur tangan tentang soal dasar Islam yang melibatkan kepentingan mengimarahkan agama di negara ini.

Pernahkah di dalam sejarah tertulis mengenai mana-mana individu atau pemimpin Islam mempertikaikan kebebasan amalan agama Karpal dan pegangan mereka di negara ini? Setahu saya, tidak pernah pun golongan bukan Islam dinafikan hak mereka.

Malah, kerajaan sedia ada turut menyokong penubuhan badan-badan NGO seperti Jawatankuasa Mempromosikan Persefahaman dan Keharmonian Antara Penganut Agama (JPKA) yang ditubuhkan di zaman pentadbiran Najib untuk memastikan keharmonian antara agama terjamin di negara ini.

Dalam masa yang sama, tidak ada mana-mana pihak pun yang berani mempersoalkan keistimewaan Islam di negara ini, kecuali para pemimpin DAP yang sering mencabar perlembagaan dan kedudukan istimewa Islam serta bangsa bumiputera di Malaysia.

Justeru itu, jelaslah bahawa DAP merupakan dalang selama ini yang cuba memecah belahkan rakyat dan merosakkan keharmonian di antara agama di negara ini. Dan tidak lupa juga PAS dan PKR yang memecah-belahkan umat Islam dan Melayu…

Sedar atau tidak, UMNOlah yang selama ini berhempas pulas dan berusaha gigih untuk menyatu-padukan rakyat berbilang bangsa, agama dan kaum di Malaysia. UMNOlah juga yang cuba menyatu-padukan umat Islam di negara ini di bawah satu payung.

Namun memandangkan DAP, PKR dan PAS lebih mementingkan politik berbanding kepentingan menyatu-padukan rakyat dan perpaduan di kalangan umat Islam, mereka dengan mudah memutar belitkan keadaan dan menyalahkan UMNO berhubung kejijikan sikap mereka itu.

Itulah yang membezakan UMNO/BN dengan pihak pembangkang di negara ini. Meskipun ia disedari oleh puak-puak pembangkang itu, namun demi kuasa, mereka “buat-buat” tak nampak sajalah..kan?

Ada 26 Comments setakat ini.

  • tengkudin
    August 9th, 2012 at 6:49 PM

    kene peluk balik hadi boroi ni si kit siang..hehehe

  • freemalaysiakini
    August 9th, 2012 at 6:52 PM

    layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

  • tengkudin
    August 9th, 2012 at 6:58 PM

  • raplahjingaa
    August 9th, 2012 at 8:25 PM

    Kit siang…kalau ada rakyaat malaysia yang berbangsa cina yang menunggu peluang menghancurkan agama Islam dan orang Melayu di negara ini…kit siang lah orangnya !

    Akhir tahun 60an sebagai ketua pemuda DAP waktu itu, onak yang di lakukan kit siang adalah terlalu besar dan menjerumuskan negara ke dalam kancah darurat.

    malaysian malaysia konsep samarata kit siang kononnya, tetapi bila menyentuh soal pelajaran…ianya chinese school for chinese ! chinese langguage for chinese samarata kepala hotak bapak dia ! malah beria-ia DAP menggangap cheng peng sebagai hero…dan seekor melayu yang bernama mat sabu sanggup menjadi anging untuk kit siang melalak sana sini.

    Tak ada seorang melayu beragama Islam yang waras pemikirannya akan bersekongkol dengan kit siang. Tapi apakan daya ada melayu berhati syaitan yang sanggup mengadai maruah diri demi kuasa yang nyata.

  • Zahari
    August 9th, 2012 at 10:43 PM

    Sesungguhnya YB Karpal Singh dan YB Lim Kit Siang sudah tidak releven dalam perjuangan dan memenuhi kehendak DAP. Beliau seharusnya melepaskan jawatan dan tidak lagi bertanding untuk PR yang ke 13 nanti.

  • PASpartyNGOK
    August 9th, 2012 at 11:23 PM

    Nik ajis, Hadi dan ulamak berjubah lain seharusnya terus bangkit mencabar kesahihan tentang haramnya menyokong parti Dap. Bukan dengan berdiam diri bersembunyi balik daun keladi.

    Dap terang terangan menentang islam. Penentang islam sama saperti yahudi. Membantu, menyokong dan bersengkongkol dengan yahudi haram hukumnya, period. Apa lagi… ? Rakan taulan Dap pun semua haram disokong. Mana artist rekruit pas. Bangun dan dendangkan lagu pertikaikan hukum ini.

    Kenapa semua membisu.? Atau kamu semua sedang fikir untuk tukar parti ? Tukar parti bermaana tukar agama (pada fahaman mereka bukan fahaman kita)

  • baba
    August 10th, 2012 at 12:08 AM

    bangsat punya pakatan, bila utusan serang mereka sesekali dgn tajuk utama mcm cacing kepanasan mereka menggelupor tapi mereka lupa akhbar2 mereka hari2 menyerang BN dan Umno.

  • Chephang
    August 10th, 2012 at 12:10 AM

    Saya ada membaca blog kedahlanie berkenaan isu ini, apa yang diulas ialah “utusan melayu telah mengeluarkan fatwa haram mengundi DAP” tengoklah betapa jahatnya mereka spinkan fakta. Sebenarnya mufti pahang yang mengeluarkan kenyatan tersebut, tapi demi nak memburukkan reputasi utusan, mereka spin jugak.
    Saya ada mengkomen dlm blog tu, tapi mana nak keluar…. Bloger pondan dan bacul memang adalah dari PR…

  • StinGray
    August 10th, 2012 at 12:51 AM

    Sesungguhnya jangan lupa juga untuk memberi saranan yg sama kepada Nik Abdul Aziz dan Hadi Awang yg setaraf dgn karpal Singh & Lim Kit Siang…

  • niel
    August 10th, 2012 at 3:50 AM

    laman sawangg labah2…..hahahaha

  • niel
    August 10th, 2012 at 3:54 AM

    hahaha..sebelum nik aziz mati terkejut kalah pru13, ada baik nya dia mati tenang kat hospital.. nasihat doktor nik aziz wajib dibesarakan oleh pas..

  • Zahari
    August 10th, 2012 at 8:38 AM

    Saya menghormati ketua pemimpin seperti TG Nik Aziz juga TG Hadi Awang seperti juga saya kagum dan sayangkan Tun DM, Abdullah Ahmad Badawi, PM Datuk Seri Najib TR. Mungkin pada pandangan saya teguran dan kritikan yang tidak sampai kepada mereka semua, atas sebab ramainya kaki bodek dan pengampu bagi kedua belah pihak menyebabkan mereka gagal dan kurang faham kehendak orang ramai dan kelas pertengahan dan bawahan. Sebab orang bawahan yang gagal menyuarakan masalah rakyat inilah maka mereka gagal dalam usaha menjadi pemimpin yang terbaik. Mohon Allah Swt beri kekuatan untuk orang bawahan beliau semua mempunyai kekuatan untuk menyuarakan pendapat dan berani menongkah arus untuk membawa Agama kita Islam juga negara kita Malaysia ke tahap yang lebih baik dan diredhai Allah. Mungkin apabila orang Cina dan India dapat lebih faham dengan Islam, maka merekalah termasuk YB Karpal Singh akan menjadi pelopor untuk menerima hukum Allah dan tidak terus menolak.

  • bujuk
    August 11th, 2012 at 8:22 AM

    Dalam DAP hanya ada sorang tua yg. Tolak HUDUD, tapi dalam BN semua PARTI tolak HUDUD. Kalau haram undi DAP sebab ada seorang ahli yg. tolak HUDUD, apa hukumnya UNDI BN yg. keseluruhan parti yg. bergabung tersbut menolak HUDUD?
    Rasanya selesai masalah bila Karpal d tolak@ tidak d calonkan dalam PRU13, tapi apakah patut tolak semua parti dalam BN untuk menghalalkan undi BN?

  • bujuk
    August 11th, 2012 at 8:23 AM

    Komen la dlm. mykmu… bolehkan.

  • bujuk
    August 11th, 2012 at 8:27 AM

    Dalam BN bukan sekadar MCA dan MIC, tapi UMNO pun tolak HUDUD. Najib kata takkan laksanakan hudud selagi BN perintah. Ni terang2 tolak hudud…
    Korang nak letak mana ucapan Najib ni? Adakah pada bila2 masa dia tarik semula..?

  • Anak_Nogori
    August 11th, 2012 at 11:44 AM

    Bujuk bujuk…dlm DAP tu seorang je tolak hudud??…hehe..aku ingat ko semakin bijak, tapi masih macam dulu lagi..perasan tak sudah2…ko pi tanya sendiri lah Kit Siang, Guan Eng, Nga bersaudara, Manoharan, Tan Seng Giaw mereka sokong hudud ke tidak?…jangan perasan boleh tak…bijak lah sikit bila bersuara ni.

    Ko tanya apa hukumnya undi BN?…aku nak tanya ko plak apa hukumnya undi PAS yg bersekongkol dgn DAP yg terang2 tolak hudud?…halal kah?.

  • Kajang pak malau
    August 11th, 2012 at 3:18 PM

    SOkong DAP haram sebab tolak hudup, MCA pun terang terang tolak hudud, UMNO pula berdalih tolak hudud.

    Adakah HARAM sokong mereka semua ni. Jadi saya nak sokong siapa?

  • raplahjingaa
    August 11th, 2012 at 6:56 PM

    bujuk…nanti hang mati dalam kubur agak-agak malaikat akan tanya apa kat hang ? amalan hang ka…ataupun soalan pasal hudud ?

    bujuk..bujuk…aji adi pun kata hudud tak mendesak…dan kalau payah ianya tak perlu di jalankan…dan PAS pun dah tinggalkan hudud dalam poket karpal sink
    lama dah…hang bukannya tak tau.

  • mamu
    August 11th, 2012 at 8:06 PM

    Pas mana ikhlas nak buat hudud, ko tu sahaja yang dok jadi bangang lagi, adi wang pun kata tak mungkin hudud boleh terlaksana jika pakatan perintah, sebab hudud adalah senjata terakhir parti lahanat Pas……..

  • bujuk
    August 12th, 2012 at 8:39 AM

    Aku yakin dan berserah pada Allah apa yg. tersembunyi d sebalik serban dan hati TGHA biar Allah yg. tentukan.

  • bujuk
    August 12th, 2012 at 8:45 AM

    Pada aku WAJIB menyokong@ UNDI parti yg. perjuangkan ISLAM secara konsisten sejak dulu. Aku yakin dengan Ilmu dan kezuhudan pimpinan PAS yg. jauh bezanya dengan pemimpin UMNO. Aku taat pada mereka selagi tidak jelas mereka menolak ISLAM. Bab kerjasama bersama DAP tak jauh bezanya dengan UMNO dan MCA malah DAP lebih baik kerana lebih telus berbanding MCA yg. d pimpin PERASUAH(PKFZ) dan sekarang KASANOVA.

  • bujuk
    August 12th, 2012 at 8:51 AM

    Keyakinan pada hukum Allah(hudud) ni melibatkan keimanan kita pada Allah, kitab Al-Quran dan Nabi Muhammad. Hang tolak perintah Allah, ayat Quran dan Sunah Rasulullah… masih beriman ke? Hanya orang beriman dan beramal soleh yg. masuk syurga Allah. Mereka berpesan demi kebenaran dan kesabaran. PAS konsisten terhadap HUDUD sejak dulu.

  • chephang
    August 13th, 2012 at 9:33 AM

    Hang cakap apa ni bujuk… kenapa tak tanya Hj Hadi? asyik nak pertikai org lain, yang hj hadi hang tu kata hudud cuma 0.0001% (hampir boleh diabaikan kalau ikut dia) hang tak pertikai pulak…. asyik nak tegak benang basah je sudahlahh

  • chephang
    August 13th, 2012 at 9:40 AM

    pak malaunnn… sokong pas lah sebab hang dgn bujuk tu pentaksub pas, toksah dok tanya kat sini buat apa.

  • bujuk
    August 13th, 2012 at 5:55 PM

    hang faham tak.. 0.0000001% tu namanya wajib bukan sunat atau harus. Jadi kena usaha untuk laksanakan, bukan janji takkan buat selagi UMNO memerintah.

  • Anti Ungrateful Immigrants
    August 13th, 2012 at 8:37 PM

    Hahaha…bujuk bodoh sesat. PAS bukan memperjuangkan Islam la bodo. PAS hanya memperjuangkan ‘agama PAS’. Tu la bujuk, time sekolah taknak belajar agama betul2, kan dah bodoh agama….

    ‘Selawat salam ke atas junjungan besar Nabi PAS – Pork Nick Najis Babi Nik Mati’….

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!


© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.