Menu Utama

Adamyan

 

Sambutan Luar Biasa Rumah Terbuka PM, Beza Realiti Dgn FB

PULUHAN, kalau tak ratusan ribu rakyat yang menghadiri majlis rumah terbuka Aidilfitri Perdana Menteri semalam, adalah bukti Datuk Sri Najib Tun Razak masih mendapat sokongan rakyat.  Sehingga penulis terfikir, mungkin taknak melihat sambutan ini menjadi antara sebab Mahathir beraya nun jauh di London? Tak apalah, jangan rosakkan sambutan ini dengan nama Mahathir. Ramai yang berkunjung, datang dari serata ceruk negara.  Bukan itu sahaja, berbilang bangsa, kaum dan keturunan turut sama – bukan sahaja memeriahkan sambutan hari raya Aidilfitri, bahkan rendah diri semua barisan kepimpinan utama negara mengorbankan masa dengan keluargaBaca Lagi


Mahathir Raya Dgn Claire Di London? Rakyat Jangka Lebih Banyak Fitnah Selepas Ini

BALIK kampung ini, penulis agak terperanjat bila topik hangat yang diperkatakan orang bukan tentang cincin tapi tentang Mahathir pergi beraya di London.  Tentang cincin itu apa yang boleh dikatakan, bukan ada bukti sama sekali hanya andaian semata-mata. Asas kepada rungutan ini, sedang barisan kepimpinan negara mengorbankan masa berhari raya bersama dengan keluarga untuk bertemu rakyat, Mahathir yang turut menawarkan diri untuk jadi Perdana Menteri semula, meletakkan keutamaan dirinya di atas dan rakyat dibawah dengan bercuti di luar negara Duit dia tapi dari segi moralnya, hampir tiada.  Hipkorit macam mana siangBaca Lagi


Pakat Tipu Rakyat, Nak Rasmi Nama Pun Liat

TIGA kali penangguhan dalam tempoh sebulan untuk mendaftarkan nama Pakatan Harapan sebagai pertubuhan rasmi untuk berlawan depan berdepan dengan BN dalam PRU14 yang akan datang, bukanlah begitu mengejutkan sangat.  Malah jangan terkejutlah kalau lepas raya pun tak akan daftar juga. Kena ingat tu, raya ada banyak raya, raya mana satu yang Azizah maksudkan?  Pilihanraya ke? Cakap dengan suku sakat Anwar ni kena betul sikit, dia berbelit banyak. Apa pun, cerita penangguhan ini bukan dilihat dari sebulan yang baru ini saja, sebetulnya dah lama – lama sebelum Mahathir tubuhkan PPBM pun.Baca Lagi


“Kebebasan Bersuara” Dalam PPBM Jadi Bahan Ketawa Rakyat

UMNO tidak ada satu sen saham pun dengan pertelingkahan dalaman di kalangan Exco dalam Pemuda PPBM hari ini sekarang seperti mana yang dituduh seorang budak mentah parti itu  dalam satu sidang media kelmarin – tanggapan ini perlu dibetulkan.  Bersatu ialah sebuah parti yang lahir dari benih dendam dan benci maka tidak hairan kalau hasilnya pun berterabur macam taik kambing. Hakikatnya, akibat kurangnya disiplin, kebebasan bersuara yang diwar-warkan pemimpin-pemimpin asal PPBM ketika mereka mula menubuhkan parti itu dulu telah disalah ertikan sebilangan golongan muda parti itu sehingga menjadi bahan ketawa rakyatBaca Lagi


RCI Forex: Masa Bercakap Akan Kecurian Wang Rakyat Yang Sebenar Sudah Tiba

1MDB tidak pernah kehilangan wang.  Wang Syarikat itu juga tidak pernah dicuri, tiada ada bukti langsung untuk menyokong pembohongan yang dipopularkan Mahathir itu.  Hari ini Mahathir cuba mengatakan bahawa wang yang masuk dalam akaun Perdana Menteri pada tahun 2013 adalah wang 1MDB yang dicuri, hakikatnya itu adalah derma dari Arab Saudi dan SPRM, Bank Negara dan sebagainya ada bukti mengenai perkara tersebut. Dua dakwaan DoJ yang karut ini juga patut ditolak siang-siang sebab ia merujuk kepada wang 1MDB yang dicuri sedangkan kecurian itu tidak pernah berlaku.  Jho Low adalah ahliBaca Lagi


Beranikah Malaysiakini & Mahathir Buat Sidang Media Tentang “Cincin RM 116 Juta Rosmah”?

Email dari DoJ itu pun (kalau ianya wujud) secara terus terang menyebut “tiada kesimpulan yang sepatutnya dibuat dalam apa cara sekalipun, tentang status individu-individu atau entiti-entiti hanya kerana mereka dinamakan dalam dokumen” – itu kalau dinamakan sedangkan nama Rosmah langsung tak ada, tapi berbanding yang lain (yang namanya disebut dalam laporan), nama Rosmah (nama tak ada dalam laporan) paling banyak disebutkan bila perbincangan mengenai isu ini timbul!!


Beranikah Mahathir Saman Pihak Yang Dedah Kekayaan Anak-Anaknya?

MAHATHIR semalam dikhabarkan mencabar Datin Sri Rosmah Mansor supaya menyamannya berhubung dakwaan kononnya Rosmah menerima barang kemas dari Jho Low bernilai ratusan juta ringgit.  Dari pemeriksaan lanjut bagaimanapun menunjukkan, tidak ada dimana-mana Mahathir secara terus terang  menuduh Rosmah menerima barang kemas tersebut, nak saman macam mana? Dokumen DoJ yang dijadikan isu sangat itupun tidak langsung menyebut nama Rosmah.  Jadi, saman apa yang Mahathir katakan ni? Tapi nampak lancar saja Mahathir menyebut soal saman bila bercakap tentang orang lain, yang dia tu banyak sangat ke dah saman orang?  Tak usah ceritaBaca Lagi


Menurut DoJ, MO1 Bukan Najib, Tak Timbul Soal Saman

AGAKNYA, semua perasan tak yang Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DoJ) tidak pernah menamakan Datuk Sri Najib Tun Razak sebagai MO1, malah nama Najib pun tak pernah disentuh – dalam dokumen yang pertama 20 Julai tahun lalu takde, dalam dokumen kedua yang terbaru ini pulak, jangan kata nama Najib, perkataan MO1 itu pun tak dijumpai dimana-mana!! Jadi dengan macam mana agaknya Najib  nak mengambil tindakan balas ke atas DoJ bila nama beliau langsung tidak disentuh dalam mana-mana dokumen tersebut?  Ini menjawab cubaan seorang wartawan Malaysiakini semalam yang cuba menanyakan soalan tersebutBaca Lagi


Calon PM: Anwar Tarik Diri? Dia Memang Tak Layak Pun!!

Timing Anwar menyebutkan perkara ini pun menarik.  Sedang Mahathir dan kuncu-kuncu sibuk mensensasikan kenyataan DoJ yang tidak ada implikasi undang-undang untuk memburukkan Perdana Menteri, dia pi cakap benda yang langsung tak berkaitan.  Nampak sangat tak membantu.


DoJ: Tidak Ada Pemimpin Pakatan Yang Berani Sebut Nama Najib

Ia hanya untuk buat gempar saja tapi dari segi implikasi undang-undangnya kepada Perdana Menteri, tidak ada langsung.  Maka tidak hairanlah dari semua pemimpin Pakatan yang bercakap tentang perkara tersebut, tidak ada siapa yang berani menyebut secara terus terang nama Perdana Menteri dan isteri, hanya berani guna terma MO1 itu saja.