Menu Utama

Adamyan

 

Bugis Dah Lesap Berapa Banyak Wang Negara Ni? Kosong. Kutty? RM 32 Billion!!

MAHATHIR entah mengarut apa, menuduh keseluruhan keturunan Bugis di negara ini sebagai lanun, perompak dan sebagainya.  Demo yang dia adakan pertama kali (tanpa hijack demo orang lain) tidak ada sambutan, terima sajalah hakikat itu, kenapa mesti nak sakitkan hati orang lain bila hati sendiri terluka melihat jumlah yang datang tak berapa nak ada? Tapi kalau nak dihujahkan juga boleh.  Keturunan Bugis di negara ni (apa pun yang dikatakan mengenai mereka) belum ada sejarah menggelapkan wang negara, tapi keturunan Kutty ada. Rekod RCI yang diadakan baru-baru ini berhubung skandal Forex, menunjukkanBaca Lagi


Dah Memang Tak Ramai Orang, Apa Lagi Mau Gebang?

PENULIS agak gelihati melihat para pemimpin dan penyokong Pakatan yang seboleh-boleh cuba mengatakan perhimpunan kelepetokrasi yang mereka adakan Sabtu lepas mencapai kejayaan dan orang pun ramai datang. Sebagai orang yang berada di tapak lokasi dari pagi sampai ke malam, kita pun tahu tu semua hanyalah pembohongan, dah memang tak ramai orang, tak ramailah, apa lagi mau gebang?  Suku padang pun tak penuh tapi gebang 25,000 orang datang, kelakarnya memang mencuit hati ini. Apa nak ditegak lagi maruah Mahathir yang musnah, pertama kali anjur demonstrasi, gagal sama sekali?  Jangan kata keliling-keliling kawasan,Baca Lagi


(Update) Demo Kelepetokrasi Gagal, Tak Sampai 3 Ribu Datang (Gambar Malam)

  MAHATHIR sama ada patut berundur atau pecat semua ahli majlis tertinggi parti Bersatu atas kegagalan perhimpunan yang pertama kali diadakannya sendiri hari ini. Tak sampai 3 ribu orang pun datang dan inilah kali pertama penulis lihat demo yang penuh dengan nyanyian dari ucapan politik berapi-rapi.  3 ribu tu pun markah kesian, kalau ikutkan, jauh lebih kurang. Kehadiran waktu siang ni penting sebab waktu malam banyak benda menarik, antaranya perlawanan Liverpool dan Manchester United. Tak siapa akan datang ke demo ini selepas itu.  Siang pun dah takde orang, malam apatahBaca Lagi


PKR Disisih “Di Bumi” Sendiri?

BERDASARKAN kepada pemerhatian, nampak jelas bendera PKR hampir tidak langsung kelihatan di tapak demo kelepetokrasi yang berlangsung di Petaling Jaya sekarang.  Bendera bunga, PAN dan DAP tu bersepahlah.  Kita boleh faham kenapa bendera DAP dan parti yang mereka bantu tubuhkan, PAN ada banyaklah nampaknya, maklum, sudah ‘bayar’ pun banyak juga ye tak? Sedangkan ini adalah negeri yang PKR perintah tapi macam mana bendera mereka yang paling tidak ada sekali?  Sudahlah julung-julung kali demonstrasi diadakan di bumi sendiri, bendera pulak tak ada, macam mana cerita?  Melainkan satu, tidak langsung kelihatan benderaBaca Lagi


Kleptokrasi Dari Segi Maksud Lebih Hampir Dengan Mahathir, Jauh Dari Najib

KLEPTOKRASI ni kalau ikut pada bahasanya antara lain bermaksud pemimpin yang mencuri harta negara.  Dan sejarah negara kita menunjukkan (dan bakal dibuktikan tidak lama lagi) ialah Mahathir yang terlibat kelepet RM 32 billion dalam skandal Forex antara 1989-1993 dulu. Sedangkan Datuk Seri Najib Tun Razak, tidak ada rekod lagi yang menunjukkan beliau pernah menghilangkan wang negara ini atas apa sebab dan skandal sekalipun.  1MDB tu bukan skandal tapi diskandalkan oleh Mahathir, tak hairan sehingga sekarang, tidak ada apa wang yang hilang. Maka tidak hairanlah Mahathir tidak minat nak menjelaskan apaBaca Lagi


Cashless: Itu Bukan Sarkastik, Itu Bodoh Namanya!!

PENULIS agak kasihan dengan artis penyokong Mahathir ini yang teruk dikecam netizen akibat menyamakan cashless dengan batter trade dan memilih untuk tidak mahu memanjangkan isu tersebut dengan menulis mengenainya. Alasannya mudah, selain dia cantik dan ada “aset” tersendiri – seperti yang menjadi kontroversi baru-baru ini, penulis tidak begitu sangat menyalahkan artis berkenaan kerana sudah lumrah sokong Mahathir mesti jadi bodohlah, apa nak dikatakan lagi? Contoh dah banyak (sokong Mahathir mesti jadi bodoh).  Antaranya meminta orang yang dituduh agar membuktikan apa yang dituduh.  Untuk bodoh kategori ini sahaja, dari bekas MenteriBaca Lagi


#MahathirNasihatMahathir: Dalam Al-Quran Takde Ajar Pasal Demonstrasi!!

MACAM yang selalu kita cakapkan tentang Mahathir, dia adalah seorang pengamal matlamat menghalalkan cara.  Ini orang yang dulu selalu cakap PAS macam itu, tapi sebenarnya dia maksudkan dirinya sendiri. Cakap pasal demonstrasi, ia adalah Mahathir juga yang mengajarkan para pelajar universiti pada tahun 2014 bahawa dalam Al-Quran tidak ada disebut pasal demontrasi tapi akhirnya Mahathir menjadi pelopor demonstrasi bila benda itu sesuai dengan matlamatnya. Al-Quran pun Mahathir sanggup diketepikannya kalau ada untung pada dia.  Tengok cerita pasal demonstrasi ni saja cukuplah, apa dulu dia cakap dan apa sekarang dia buat? Baca Lagi


Mahathir Yg Kelepet, Najib Yg Kleptokrat? Akal Mana, Akal?

DALAM sejarah pentadbiran Datuk Sri Najib Tun Razak hari ini, belum ada wang negara yang lesap lagi, ini semua orang tahu.  Hakikat ini bukan kita cakap saja, tapi disokong oleh fakta dari siasatan polis, SPRM, PAC, Bank Negara dan sebagainya.  Bahagian PAC tu menarik sebab orang DAP sendiri iaitu Ahli Parlimen Kepong, Dr. Tan Seng Giaw mengesahkan Perdana Menteri tidak curi apa-apa wang pun. Tapi dalam sejarah pentadbiran Mahathir, sekurang-kurangnya RM 32 billion kita dah tahu lesap kerana kerugian dalam perjudian Forex.  Mahathir tak boleh nafi terlibat kerana bila melibatkanBaca Lagi


Pandai Main Game Bola, Lantik Jadi Presiden FAP – Logik Bodoh DAP

DAP nampak tidak serius langsung dalam memerintah sebuah kerajaan.  Tengok dalam hal bolasepak di Pulau Pinang ini cukup – macam mana DAP lantik orang jadi Pengurus pasukan dan kemudan Presiden Persatuan bola.  Bukan ada pengetahuan dan pengalaman sama sekali, cukup pandai main video game bola, dah dirasa layak untuk dilantik ke jawatan itu.  Ya, orang yang DAP letak sebagai Presiden FAP ini pernah mengaku kepada sebuah majalah bola Four Four Two bahawa pengalamannya dalam bolasepak hanyalah sekadar bermain video game permainan itu. Mana tak ruyup!! Sukan memang bukan segala-galanya tentang berkerajaan tapiBaca Lagi


Azmin Salahkan Noh, Contoh Klasik Pemimpin Pakatan Bodoh!!

TINDAKAN Azmin menyalahkan Tan Sri Noh Omar dalam soal MBSA meroboh 2 buah rumah di Subang yang menjad kontroversi baru-baru ini, membuktikan Pakatan ini sedang dipimpin antara lain oleh orang-orang bodoh. Mana logik pun tak tahu Noh Omar ada kena mengena dengan tindakan perobohan tersebut tapi itulah juga yang disebut oleh Azmin.  Kejadian berlaku dalam negeri Selangor, yang roboh PBT kerajaan Selangor tapi yang salah, Noh Omar, akal ada ke? Peliknya tu, macai bawahan ni menyokong saja pulak tu apa yang si Azmin cakap, apa takde sangat otak ke puak-puakBaca Lagi


Threesome