Menu Utama

Adamyan

 

UMNO Mula Mempertahankan Najib

DUA kenyataan dari pergerakan Pemuda UMNO kelmarin, berhubung keadaan yang sedang dihadapi bekas Presiden Datuk Seri Najib Tun Razak sekarang ini, membuktikan bahawa UMNO sudah mula mengorak langkah untuk mempertahankan beliau. Antara lain, penafian Ketua Pemuda berkaitan laporan media yang dilihat cuba mengeruhkan hubungan beliau dengan Najib dan terbaru, kenyataan ketua penerangan pemuda berhubung beberapa siri serbuan yang dijalankan ke atas kediaman peribadi dan kediaman lain yang dikaitkan dengan Najib. Ini adalah satu perkembangan yang positif kerana sememangnya sejak Najib berhadapan dengan beberapa tindakan yang dijalankan ke atas beliau sekarang,Baca Lagi


Jawatan & Agensi Berkait “Lantikan Politik” Dah Lama Wujud Sebelum Najib

ADA dakwaan yang mengatakan pentadbiran kerajaan BN yang lepas telah membazirkan dana awam dengan menggaji beribu-ribu kakitangan awam kontrak di agensi tertentu yang dikaitkan dengan “lantikan politik”. Demi itu, berbelas ribu orang dikhabarkan hilang pekerjaan sebaik pentadbiran yang baru mengambil alih kononnya untuk mengurangkan pembaziran ini. Majoriti daripada mereka beragama Islam dan bakal menyambut hari raya Aidilfitri tidak lama lagi. Ramai lagi dijangka menerima nasib yang sama selepas ini. Apa pun, itu bukan fokus penulisan penulis hari ini, apa yang penulis mahu katakan ialah majoriti besar agensi yang menggaji kakitanganBaca Lagi


Buka Keahlian UMNO Untuk Semua Kaum – Cadangan Yg Tak Perlu Diberi Perhatian

PASCA PRU14 ini semua orang tahu UMNO perlu bangkit dan menyusun kembali jentera dalam usaha merampas kembali pentadbiran negara ini menjelang PRU15. Walaupun nampak masih jauh tapi dengan keadaan sekarang, banyak yang perlu dilakukan untuk merampas semula negara ini dari tangan mereka yang tidak berperikemanusiaan. Tidak berperikemanusiaan dalam erti kata menamatkan perkhidmatan beribu-ribu orang (majoriti Melayu) tanpa mengambil kira pertimbangan bulan puasa dan sambutan hari raya yang akan datang. Agensi penarafan antarabangsa seperti Moody sendiri mengesahkan ekonomi negara ini baik walaupun setelah pucuk pimpinan bertukar tangan. Maksudnya takkan bankrap negaraBaca Lagi


Gugur Keahlian ADUN Melompat, Memang Tepat

PENGUMUMAN pemangku Presiden UMNO, Datuk Sri Zahid Hamidi bahawa dua ADUN parti itu yang menyokong kerajaan Pakatan di Perak gugur keahlian UMNO secara automatik, melegakan ramai ahli parti itu.  Dah dipilih rakyat sebagai wakil atas tiket BN pun, masih masih nak menyokong pihak lawan. Alasan mula-mula konon hanya sokong Menteri Besar Pakatan yang baru, bukan melompat parti (sebelum salah seorang betul-betul melompat parti), bukan sahaja pelik tapi menjadi bahan lawak dalam masa yang sama. Memang kalau difikirkan sangat mengecewakan tindakan yang seperti ini.  Lebih lagi dalam keadaan sekarang dimana UMNOBaca Lagi


UMNO Perlu Bangkit

UMNO/BN tidak boleh terus membiarkan kekalahan 9 Mei lepas terus menjadi penghalang untuk bangkit dan kembali menerajui semula negara ini dalam PRU15 yang akan datang.  Ini adalah masanya untuk memperbaiki kelemahan diri dan melihat semula dimana salah dan silapnya. Apa yang lepas tu, biarlah lepas sebab di depan ni terutama dalam tempoh 100 hari pertama, ada banyak isu rakyat yang perlu dijuarai UMNO/BN kalau kerajaan campuran minoriti yang dok ada sekarang ni gagal melaksanakannya. Kalau takdak UMNO/BN, siapa nak perjuangkan? Takkan nak harap penyokong Pakatan menyerang kegagalan sendiri kot, UMNO/BNBaca Lagi


Kebebasan Bersuara: Rakyat Akan Rindukan Pemerintahan Najib

TAK sampai 24 jam selepas mengangkat sumpah, sudah tersebar amaran dari orang-orang parti bunga  untuk mengambil tindakan ke atas sesiapa yang menghina, memfitnah, mencaci, tohmah, bla bla, kepimpinan yang baru mengambil alih. Sementara penulis bersetuju dengan tindakan ke atas sesiapa buat fitnah dan tohmah tu tapi dibaca keseluruhan, dah nampak macam membawa maksud kepimpinan yang “baru” ini masih lagi tidak boleh dikritik seperti dulu. Tak tahu pasal orang lain, tapi bagi penulis sendiri rasa macam itu. Contohnya seperti caci (kutuk), itupun nak ambik tindakan juga? Wah, ‘halus’nya hati. Yang penting,Baca Lagi


Rakyat Dah Bolehlah Menuntut Janji

KEMENANGAN PKR semalam membuktikan bahawa apa yang selalu dituduh bahawa BN memanipulasikan sistem pilihanraya sebagai tidak benar.  Sistem pilihanraya kita adalah telus dan kejayaan menumbangkan BN selepas 61 tahun, adalah buktinya. Bagaimanapun bukan itu masalahnya sekarang, pilihanraya setiap 5 tahun sekali dan kalau BN boleh ditumbangkan, mereka juga boleh.  Jangan kata 5 tahun lagilah, yang sekarang pun masih belum nampak apa bentuk kabinet yang nak dibentuk, siapa dapat jawatan apa dan sebagainya tapi kita terima hakikat mereka menang dan ada cukup majoriti untuk bentuk kerajaan. Apa yang penting sekarang ialahBaca Lagi


Kemenangan Semakin Pasti, BN Beri 3 Manfaat Tambahan

BERIKUTAN sambutan positif terhadap kempen Barisan Nasional sepanjang 11 hari kempen yang bakal berakhir tengah malam ini, ditambah dengan kecelaruan dalam Pakatan Harapan yang dipimpin si tua 93 tahun, bau-bau kemenangan untuk BN sudah semakin pasti. Gembira dengan bacaan terbaru ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan 3 insentif tambahan untuk rakyat jika BN kekal memerintah negara.  Insentif tambahan itu adalah seperti berikut:- Pembayar cukai pendapatan berusia 26 tahun kebawah, dikecualikan dari membayar cukai dan cukai yang telah dibayar bagi tahun tafsiran 2017 (melalui PCB) juga akan dipulangkanBaca Lagi


Mahathir & Kit Siang Sudah “Bercerai” Ka? Lama Tak Nampak Bersama

JIKA semua perasan, sepanjang kempen PRU14 bermula, kelibat Mahathir dan Kit Siang bersama, jarang boleh dilihat atau senang cakap, langsung tak nampak lah.  Sedangkan mereka diperlukan untuk menjawab banyak persoalan berkaitan janji Pakatan dalam manifesto mereka. Antaranya BR1M berapa nak bagi? SST yang nak diperkenalkan balik ni berapa peratusnya? Tol jadi hapus ke tidak sebab dalam manifesto ada tapi Mahathir kata mungkin tak dilaksanakan pulak, serta bermacam-macam lagi.  Malah janji hapuskan GST ini pun ramai nak tahu berapa lama masa yang diperlukan untuk menghapuskannya?  Kalau 4 tahun dari sekarang, baik takBaca Lagi


Blog Pakatan Dedah Calon PH Putrajaya Banyak Hutang & Tipu Orang?

SEBUAH blog pro Pakatan Harapan hari ini mendesak calon parti itu bagi kawasan Parlimen Putrajaya, Dr. Samsu Adabi agar tampil menjelaskan dakwaan yang disebarkan bahawa beliau mempunyai hutang keliling pinggang akibat gagal dalam perniagaan, termasuk pernah menipu ramai orang, melibatkan wang yang banyak. Blog yang aktif mempertahankan Pengerusi Pakatan Harapan Tun M itu, turut mendedahkan 3 keping surat yang menyenaraikan satu persatu ‘kesalahan’ yang didakwa dilakukan calon Pakatan dari PPBM tersebut termasuk dakwaan Dr. Samsu terpaksa membuat pinjaman peribadi untuk membayar balik wang pelabur dalam satu skim perniagaan berkonsepkan MLMBaca Lagi