10
Sep

Zahid Mulai Operasi Warga Asing – 22 GRO warga asing antara yang ditahan Imigresen

JOHOR BAHRU 10 Sept. – Seramai 22 wanita dipercayai gadis pelayan pelanggan (GRO) serta tiga orang pelanggan warga asing ditahan dalam operasi yang dilakukan Jabatan Imigresen negeri, di sini malam tadi.

Dalam serbuan pukul 11.45 malam itu, sepasukan 20 anggota penguat kuasa imigresen menyerbu sebuah bar yang terletak di aras bawah sebuah hotel di Jalan Dato’ Abdullah Tahir, di sini.

Timbalan Penolong Pengarah Imigresen negeri, Khairulanuar Abu Bakar berkata, antara yang ditahan ialah 13 warga Thailand, lapan Kemboja dan seorang Laos serta tiga lelaki warga Bangladesh.

“Kesemua mereka berusia antara 23 hingga 36 tahun ditahan di sebuah bar yang sering menjadi tumpuan orang ramai.

“Ada antara wanita berkenaan cuba melarikan diri setelah menyedari kehadiran kami, namun tindakan pantas pegawai yang bertugas telah berjaya menghalang mereka daripada bolos,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Khairulanuar memberitahu, mereka yang ditahan disyaki melakukan kesalahan di bawah Peraturan 39b Peraturan-Peraturan Imigresen 1963 (Salah Guna Pas Lawatan Sosial) dan di bawah Seksyen 6(1)(c) Akta Imigresen 1959/63.

Kesemua warga asing tersebut dihantar ke Depoh Pekan Nanas, Pontian untuk tindakan selanjutnya.

Bulan lalu Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menjanjikan gerakan besar-besaran akan dilakukan mulai 1 Sept ini bagi menangkap pekerja asing tanpa permit kerja.

Beliau berkata gerakan itu membabitkan Jabatan Imigresen, Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan agensi-agensi penguatkuasaan yang berkaitan.

“Kita tidak mahu pihak majikan menggaji pekerja asing yang tidak ada permit di tempat kerja masing-masing. Pada waktu yang sama kita mahu lihat pihak majikan memberikan kemudahan perumahan, perubatan dan juga menjaga kebajikan mereka.

“Ini bagi memastikan Malaysia dianggap sebagai sebuah negara yang memerlukan pekerja asing tetapi menjaga kebajikan mereka,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Jalinan Kasih Aidilfitri Parlimen Bagan Datoh di sini hari ini.

Katanya gerakan itu juga bagi memastikan kesemua pekerja asing yang berkerja di Malaysia mematuhi peraturan dan undang-undang di negara ini.

Ada 15 Comments setakat ini.

  • tony gunawan
    September 10th, 2013 at 7:05 PM

    untuk mencari populiti menjelang pemilihan umno!
    banyak pandai !
    hanya orang bodoh yang percaya!

  • raplahjingaa
    September 10th, 2013 at 7:34 PM

    Yup toni…orang bodoh tu adalah hang, yang percaya ini adalah sendiwara.

    ok macam ni lah toni, hang pun tau kongsi gelap ni sebahagian besarnya adalah terdiri dari orang cina dan India…so aku tak hairan bila india PKR menyalak, dan cina DAP menjerit-jerit…macai-macai depa sedang di buru polis !

    moral of the story..hang jangan berkawan dengan depa ni semua…silap-silap adik hang pun depa jual, bukan hang tak tau ronnie tu taiko semua rumah urut kat selangor.

  • melayu62
    September 10th, 2013 at 7:35 PM

    orang tak bodoh mcm lu tony anjing.apahal lu mcm panas punggung aje…teruskan operasi disekitar selangor dan penang.memang lubok GRO tanpa permit

  • baba
    September 10th, 2013 at 7:38 PM

    sapu bersih semua pekerja tanpa izin yg bersama majikan yg menggaji mereka.

  • PASpartyNGOK
    September 10th, 2013 at 7:56 PM

    Jalan Abdullah Tahir di JB merupakan satu jalan 2 way sepanjang kira2 5 KM. Dikiri kanan jalan tetdapat banyak car wash yang beroperasi 24 jam , beberapa hotel dan juga warung dan restaurant. Ada sebuah pub dimana seorang petugas TV3 pernah ditahan disitu kerana memiliki benda haram sewaktu diperiksa pihak berwajib semasa operasi mereka disitu . Hanya kemudian baru disahkan dimahkamah bahawa beliau dianiaya, lalu beliau dibebas dari tuduhan .

    Operasi yang disebut diatas adalah benar. Mereka yang ditahan dan dihantar kepusat tahanan juga adalah benar. Ini kerana aku sendiri berada disebuah restoran kepunyaan member aku , Benafe namanya dijalan Abdulah Tahir . Disitulah tempat aku landing jika turun keJB.

    Ini bermakna tak ada sebab untuk mana2 menteri kerajaan berlakun dalam angin pemilihan pucuk pimpinan sekarang ini, sebagaimana difikirkan oleh separuh orang.

    Kita tak rasa sesiapa boleh palsukan kerja dan jasa . Berlakun begitu, begini kecuali pembangkang saja yang telah palsukan keputusan pemilihan parti sendiri. Kerana mereka terdiri dari bahan palsu yang bukan asli.

    Benda palsu tak tahan lama macam alat ganti tiruan kenderaan yang mudah rosak dan perlu diganti 3 bulan sekali. Berlawanan dengan alat ganti asli yang ada warranty 3 tahun servis percuma.

  • kukukambing
    September 10th, 2013 at 8:09 PM

    Lu memang sampai lu mampuih jadi tukang jilat jubor DAP

  • WTF
    September 10th, 2013 at 8:58 PM

    Awat Tony…

    Hang dah booking itu GRO ka malam ni, sampai meroyan tak tentu hala…

    Aiseh, kira burn la duit lu kasi pada gangster,,

  • LOL
    September 10th, 2013 at 10:16 PM

    Tony Gunawan = Mat Indon yang risau orang kampungnya banyak kena tahan…

  • Murad
    September 10th, 2013 at 11:56 PM

    Kat Dengkil banyak warga asing,terutama kat kampung Cemperai dah jadi macam kampung diaorang aje.kenapa tak di periksa diaorang ni

  • omega
    September 11th, 2013 at 12:10 AM

    betui..betui.. tidak takkan tony meroyan tak keruan

  • gambus
    September 11th, 2013 at 12:44 AM

    orang bodoh hanya puak DAPigs jee apekk tony oiii , itulah DAPigs menyokong penjenayah dan pembunuh .. kepada puak DAPigs korang tak layak langsung mendapat keselamatan kerana mencaci dan menghina Polis yang menghapuskan penjenayah dan pembunuh … sebelum puak DAPigs ni tuding jari kepada anggota Polis , puak DAPigs ni sememangnya layak menjadi mangsa penjenayah kerana sikap mereka sendiri !

  • AIS
    September 11th, 2013 at 8:32 AM

    tony risau bangsa dia banyak buat projek rumah, kilang haram, pelacuran, dadah, gangster, bisnes haram jadah dan banyak lah, mesin judi lah, tipu orang lah hah tengok statistik lah yang melibatkan orang/pendatang haram. Manyak lugi ooo untung tatak manyak ini matciam. Yah zahid, kasi all out semua bisnes bangsa dapigs kerana bangsa mereka manyak lari dari bayar cukai, untung mau besar, simpan perempuan, tipu tuhan sendiri dan banyak lah. Jika dikaji bangsa ini kearah keduniaan, apa dia peduli. So Zahid, mana-mana orang yang datang di malaysia, kasi ikut agenlah seperti dimekah. Pegi dalam 10 orang balik mesti 10 orang. Blacklist agen malaysia mau pun agen luar negara. Orang malaysia ramai yang lindung orang asing, siap bagi sewa rumah lagi. Kerja kuatlah sikit kementerian zahid.

  • sireh ke gagang
    September 11th, 2013 at 11:36 AM

    jangan tumpu pada china doll saje . berkas sekali vietnam , bangla , nepal ,negro,pakistan ,india dan segala jenis bangsa yg masuk secara haram dlm negara nie. tempat aku ni semak dgn vietnam . kalau pergi pasar tu , bersepah2 vietnam blh jumpa .kalau ke bandar , jumpa pulak bangla & nepal duk bersidai kat kaki lima kedai . org tempatan dah naik menyampah .tunggu masa aje klu dorg nie buat hal yg bukan2, mcm mengacau pmpn . harap sangat polis , imigresen buat pemantauan sekerap mungkin dan ambil tindakan segera .perbesarkan operasi pada hujung minggu , sbb hujung minggu la dorg ini semua keluar ke bandar2 dlm negara kita .

  • dotdot
    September 11th, 2013 at 3:12 PM

    benafe???,,,aku lau oustation johor ,,suka duk Hotel New york..makan kt restoran benafe,,

  • korokstabang
    September 11th, 2013 at 9:23 PM

    ‘populiti’ tulis pun tak betul.. bodoh, ini lah contoh hasil ajaran sekolah cina

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!


© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.