MYKMU.NET
Demi Islam, Untuk Melayu, Kerana mu Malaysia

Naik Harga Rumah: REHDA Jangan Bagi Alasan Bodoh

PENGERUSI persatuan syarikat-syarikat buat rumah ni yang dikenali sebagai REHDA semalam buat pengumuman bahawa harga rumah akan naik berikutan kenaikan harga petrol dan diesel yang diumumkan kerajaan semalam.

Seolah-olahnya dalam tempoh lebih 3 tahun harga minyak tak naik ini, harga rumah yang dibina REHDA di negara ini semakin lama semakin menurun gamaknya.

REHDA ingat kita rakyat bodoh ke?

Harga rumah ni bukan kita tak tahu, ditentukan oleh pelbagai faktor dan bukan semata-mata minyak.  Contoh, besi naik, harga rumah naik, simen naik, harga rumah naik, dan yang terbaru, operasi kerajaan tangkap pekerja asing tanpa izin pun, REHDA boleh jadikan alasan untuk menaikkan harga rumah juga!!

Apa punya bodoh alasan tu?  Sementara ada di kalangan pembangkang sendiri rimas dengan kehadiran warga asing di negara ini dan mencari jalan untuk menyalahkan kerajaan, REHDA membuktikan merekalah sebenarnya yang menyumbang kepada pertambahan warga asing ini, terutama yang tidak ada permit.

Bagaimanapun, itu cerita lain yang akan dirungkai di lain masa juga, yang penting kenyataan terbaru REHDA yang cuba mengaitkan kenaikan harga rumah dengan kenaikan petrol dan diesel.

Selain semua faktor yang disebutkan di atas, ada faktor yang jauh lebih penting dalam soal membina rumah, iaitu nilai hartanah yang semakin menjadi tidak masuk akal di negara kita kebelakangan ni, menariknya, REHDA ni mewakili kedua-duanya – yang bina rumah dan yang jual tanah.

Lebih-lebih lagi sejak pembangkang ambil alih Pulau Pinang dan Selangor, harga rumah di negeri itu melonjak naik macam roket sebab tanah kerajaan untuk buat rumah dijual pada harga pasaran, berbanding dulu semasa berada dibawah pemerintahan BN, tanah untuk buat rumah dijual pada harga yang sangat rendah.

Sebab itu rumah-rumah zaman itu murah, malah memang ada pun rumah kos rendah.  Hari ini, mana nak jumpa lagi?  Nasib baik ada kerajaan persekutuan melalui Syarikat Perumahan Negara membantu, kalau tidak mampuslah orang berpendapatan rendah nak beli rumah.

Jadi penulis melihat, kenyataan REHDA ini sekadar nak memarakkan lagi perasaan segelintir rakyat atas kenaikan harga petrol dan diesel yang diumumkan kerajaan kelmarin sebab kita tahu REHDA memang pro pembangkang pun.

Hubungan baik REHDA dengan pembangkang, terutama DAP di Pulau Pinang, bukan satu cerita baru, sudah lama diperhatikan dan ada banyak bukti nak ditunjukkan.  Maklum, Pulau Pinang di bawah DAP adalah satu-satunya negeri yang tidak membenarkan sebarang pembangunan rumah kos rendah untuk rakyat dibuat di negeri itu.

Rumah kos rendah bukan ada untung banyak pun berbanding dengan rumah kos sederhana tinggi dan tinggi, itu yang REHDA sayang sangat dengan DAP tu, ada masyuk maa.

Maka itu, kerajaan perlu melihat semula kewujudan REHDA ini dan patut atau tidak soal penting seperti penentuan  kenaikan harga rumah ini diberikan kepada mereka untuk menentukannya.

Sementara itu, rakyat kalau nak cari pihak untuk dipersalahkan atas kenaikan harga rumah, jangan cari kerajaan, cari REHDA.


Posted by Adamyan on September 5th, 2013 :: Filed under Adamyan,Utama
You can leave a response, or trackback from your own site.

133 Responses to “Naik Harga Rumah: REHDA Jangan Bagi Alasan Bodoh”

  1. m8
    September 5th, 2013

    kalau harga satu rumah 150ribu keuntungan yang dapat oleh pemaju ialah 20%+, jadi lebih kurang 30ribu, kalau ada 100 biji = 3 juta

  2. raplahjingaa
    September 5th, 2013

    So kita tunggu response kerajaan…..

  3. Kayu
    September 5th, 2013

    REHDA ni kalau bab nak menipu no 1 lah,cuba pergi check tengok berapa banyak rumah kedai dan bangunanan pejabat yang dibuat oleh konco-konco REHDA ni yang tidak diduduki oleh orang sebaliknya hanya dihuni oleh hantu,kalau tak percaya rajin-rajinlah memerhati bangunan pejabat dan kedai yang terletak berhampiran dengan anda.Mereka hanya nak menipu bank-bank terutamanya berkaitan dengan kerajaan kerana kebanyakan Bank ini kawal selianya sangat lemah dan terdedah dengan rasuah berbanding Bank milik tauke Cina yang diselia dengan ketat.Sebab itu bank berkaitan kerajaan hanya mendapat keuntungan yang sikit berbanding Bank milik taukey Cina.REHDA ni pun pandai nak perlingkup Bank berkaitan kerajaan dengan membuat pinjaman untuk projek mewah yang berisiko tinggi.Tanah beli RM20 atau 30 bila disandar pada bank dengan harga RM200 atau RM300 ringgit sekaki itulah taktik REHDA menipu Bank berkaitan kerajaan untuk membangkrapkan kerajaan.,

  4. Moohyideeeeen
    September 5th, 2013

    Hari tu kan PR kan dah kata kesan kenaikan Petrol. Tapi ameno ngok kata, sikit je…20 sen jer…

    Terbukti ameno bodo…

    La..pesal tak tempek gambar Najib dok salam dgn Obama???

  5. Moohyideeeeen
    September 5th, 2013

    Maksudnya org kerajaan tu diperbodhkan ler…bodoh nye..tak layak dok kat situ…

  6. Moohyideeeeen
    September 5th, 2013

    Response pae lagi…..ko tanggung le sendiri…

  7. Moohyideeeeen
    September 5th, 2013

    Bag Bik Mama pun around RM100k sebijik…Aku ingat korang kaya, tak kisah kenaikan harga minyak…

  8. FikirTajam
    September 5th, 2013

    Fikir & Renungkan:

    1. Ali Rustam selaku Pengerusi PUNB mula cakap berapi pasal pemilikan dan penguasaan Melayu/Bumiputera.

    2. Tetapi selama 13 tahun pimpinan beliau di Melaka yg terzahir ialah semakin berleluasa projek perumahan mewah/separa mewah yg jelas menafikan kuasa beli Melayu/Bumiputera.

    3. Lihat senarai resort homes di Melaka:

    - Tiara Golf Resort (RM1mil+)
    - Orna Golf Resort (RM1mil+)
    - Melaka Perdana (RM1mil+)
    - Vista Kirana (RM800K+)
    - Ozana resort (RM1mil+)
    - Paya Rumput Perdana (RM700K+)
    - Taman Belia Antarabangsa (RM1mil+)
    - Belimbing Setia (RM400K+)

    dan banyak lagi di sekitar MITC Ayer Keroh.

    Ini tak termasuk kondominium mewah yg didominasi oleh Cinabeng singapura.

  9. kekuda
    September 5th, 2013

    kerajaan kena wajibkan setiap taman perumahan mesti ada tanah perkuburan. kalau boleh, kat tengah2 taman. dengan ini hartanah tersebut menjadi sial kepada org tertentu, maka harga rumah akan jatuh.

  10. WTF
    September 5th, 2013

    Aik, Najib salam dgn Obama pun marah???

    Mooh… are you Lesbian? or Bysexual? or Gay? or Transexual???

    Hehehehehe….

  11. WTF
    September 5th, 2013

    Peugeot dah jual belum Mooh…

    Hehehe…

  12. WTF
    September 5th, 2013

    Bukan Mooh tanggung jugak ker, sampai kena Peugeot…

  13. WTF
    September 5th, 2013

    Jealous sungguh hang dgn big Mama…

  14. baba
    September 5th, 2013

    semua ni alasan saja. kenaikan kos 20sen ni cukup minima, kalau naik harga barang pun sepatutnya tak lebih dari 1% saja, tapi bila dah nama jin setan nk kaut untung lebih, mereka akan mengambil kesempatan ini untuk naikkan harga sesuka hati mereka.

  15. sungai_siput
    September 5th, 2013

    aighhn fikirtajam

    hang dah mula campaign ka?? hang orang sapa? hisyamuddin CKMM ka?? ka org ISA samad…

    sini bukan tempat canmpaign no….

  16. WTF
    September 5th, 2013

    Hehehe…

    Yg pastinya bukan kempen untuk Ali Rustam….

  17. alfie60
    September 5th, 2013

    Apa pun lani baru orang cina sayang Ah Jib Gor.Si Ah Jib Gor telah memberi alasan kepada semua peniaga cina untuk menaikkan semua barangan buatan mereka. Kempen orang melayu BCL ahkir nya terkena balik kepada mereka.Walaupun sales volume mereka sudah drop tapi sekarang mereka boleh naikkan harga dan kurang quantity mereka tanpa new business.

    Sekarang duk tengok banyak bloggers pro BN duk kutuk newspaper The Star yang mengapi api kan cina bencikan BN/UMNO,ialah bila menguasai media mereka akan gunanya maxima untuk agenda mereka.Yang lebih bodoh adalah Ah Jib Gor yang lebih berkuasa daripada mereka kerana membenar mereka membuat sedemikian.

    Banyak juga bloggers pro Ah Jib Gor yang cuba nak ‘neutralise’ issue harga minyak dengan cuba membandingkan harga minyak di negeri2 barat. Tapi mereka fikir kita bodoh,kalau bandingkan lagi dari segi harga kereta contoh nya di barat VW Passat CC 2.5 harganya lebih kurang RM80K dan disini harga nya RM240K. Kerana nak lindung Proton semua orang kena bayar harga tinggi jika mereka tak beli kereta jenis Proton dan secara tak lansung kita rakyat sudah tolong kerajaan dengan memberi subsidi kepada industri kereta.

    Bandingkan kos satu tayar sports disini harganya lebih mahal,contoh RM800 sebiji dibanding di UK hanya 50 pound sterling. Harga dan quality kereta Proton pun kita kena tipu.Harga nya pun nak sama dengan BMW/VW di negara barat yang kita bayar disini tapi mutu macam kereta made in china aje.Syoik sendiri aje industri ini,sudah 27 tahun berniaga masih duk paksa orang Malaysia aje untuk membelinya dengan membuat jenama kereta lain 3kali lagi mahal pada Proton. Kesimpulannya dibanding dengan negara lain ada lah kereta kita dah mahal,tayar pun mahal sekarang minyak pun dah mahal. Pencen aje lah Ah Jib Gor dan biarlah Pemandu mu yang kaki mabuk mentakbir negeri ini. Lagi lama lu jadi PM lagi kaya cina lu bikin

  18. Moohyideeeeen
    September 5th, 2013

    Sebab tu PR dah agak apa kesan2 kenaikan 20 sen petrol. Ameno yg yg bongok….

  19. Morsidol hamPAS
    September 5th, 2013

    Harga rumah dh naek berlipat kali ganda sebelum harga minyak naek tapi kenapa pembangkang tidak buat protes tepi jln sedang kan harga rumah melibat kan ratusan ribu kalo nk di banding kan harga minyak yg naek 20sen….bodoh kan?

  20. Moohyideeeeen
    September 5th, 2013

    Malaysia
    PKR rebel Zahrain rewarded with plum job as envoy to Indonesia

    BY JAHABAR SADIQ, EDITOR

    September 05, 2013
    Latest Update: September 05, 2013 01:55 pm

    Former Penang PKR leader Datuk Seri Mohamed Zahrain Hashim (pic) is to be named as the next Malaysian ambassador to Indonesia in what is seen as a reward for supporting Barisan Nasional (BN) in Election 2013.

    Sources told The Malaysian Insider that Datuk Seri Najib Razak is rewarding him with the plum diplomatic posting, much to the chagrin of career diplomats who say relations with Jakarta must be handled delicately.

    “Zahrain is getting the ambassador’s job in Jakarta,” a source told The Malaysian Insider.
    Korang apa dat????:
    .

    Another source said an announcement will be made in due time.

    Zahrain became Bayan Baru MP in Election 2008 but quit PKR in February 2010 after Pakatan Rakyat (PR) component party DAP criticised him for speaking out against Penang Chief Minister Lim Guan Eng.

  21. Morsidol hamPAS
    September 5th, 2013

    Mana dunia kau tinggal pun sama je rakyat mcm kita ni tetap mangsa yg kena bayar suma benda cuma kaedah setiap negara berbeza…

  22. WTF
    September 5th, 2013

    Hang pun apa dapat…

    Sampai kena jual Peugeot…

    Hehehe….

  23. Moohyideeeeen
    September 5th, 2013

    Bodo nya hang, rakyat dah lama komplen. Kerajaan la yg kena ambik tdkn. Sbb Dasar Perumahan Negara is under BN.

    Punya harga naik ialah kenaikan harga tenaga/bhn api. Sebab tu waktu naik 20 sen PR kecoh, Tapi dalam Mykemut ni macam tdak ada apa2 yg berlaku, sbb kami sedar kesan kenaikan dan multiplier effect. Tapi org ameno baru nak buat2 panik pulak….

    Anyway kebykan org umno penerima BR!M pun…

  24. Moohyideeeeen
    September 5th, 2013

    Kita buat kubur kat rumah hang dulu. ok?

  25. WTF
    September 5th, 2013

    Apa lagi, DEMO la…

    Kereta Peugeot pun dah jual…

    Hehehe…

  26. Moohyideeeeen
    September 5th, 2013

    Pesal aku nak jual, aku dapat monthly petrol allowance lagi….Tak ada masalah lah. Cuma aku kesan secara ammnya org melayu ni tak kaya. Pemimpin umno raub segala kekayaan yg haknya patut untuk melayu Malaysia, tapi untuk keluarga dan kroni mereka. aku kesian tengok depa. Cuma org ameno je yg tak nampak…

    Korang apa ada??? Kaya macam pemimpin ameno ka???

    Ambik Contoh si Daim and Taib Mahmud. Ada ambik tdkn? ada siasatan?

  27. Moohyideeeeen
    September 5th, 2013

    Setahu aku ameno yg panggil Mak Nyah waktu perbarisan Merdeka kat Kuantan hari tu….

  28. Moohyideeeeen
    September 5th, 2013

    Peugeot aku menjimatkan..sebab pakai diesel…

  29. alfie60
    September 5th, 2013

    Memang tak dapat lari dari kena bayar tapi kepada siapa? Kepada orang2 cina yang tak sokong Ah Jib Gor tapi mendapat macam2 nikmat daripada Ah jib Gor!
    Kita pun nak merasa benda lain selain dari pandu kereta Proton yang selalu rosak,tak kesah lagu minyak mahal sikit jika kalau kereta import murah sikit.
    Tak kan Pak Menteri aje yang dapat rasa dan enjoy bawak kereta continantal!

  30. Moohyideeeeen
    September 5th, 2013

    KUALA LUMPUR: Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli dalam nada menyindir meminta Datuk Seri Nazri Aziz “mengajarnya” ekoran Menteri Pelancongan dan Kebudayaan itu menuduhnya sebagai bodoh berhubung isu kenaikan harga minyak.

    Dalam satu kenyataan hari ini, Rafizi yang juga Ahli Parlimen Pandan berkata, beliau sedia diajar oleh Nazri dan mempelawa menteri kabinet itu untuk sama-sama bersemuka di atas pentas debat ataupun forum.

    “Saya sudi untuk berdebat atau bersemuka dengan beliau di dalam satu forum untuk belajar dari beliau apakah sebab-sebab kenapa Barisan Nasional bertindak membebankan rakyat dengan menaikkan harga minyak.

    “Saya pasti beliau boleh mempamerkan kepintaran beliau kelak dengan tampil bersemuka dengan saya dan biarlah rakyat menghakimi betapa pintarnya beliau,” katanya.

    Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Nazri semalam yang menyifatkan cadangannya agar menteri menggunakan duit sendiri untuk mengisi minyak, sebagai cadangan bodoh.

    Mengulas lanjut, Rafizi berkata, beliau tidak mengambil hati terhadap kata-kata kasar yang dikeluarkan menteri itu malah sedia bersemuka untuk belajar.

    Behubung cadangan yang dilontarkannya itu semalam, Rafizi menjelaskan bahawa cadangan tersebut selari dengan kenyataan yang dibuat Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin, yang mengaku kononnya kementerian di bawahnya sedang menjalankan program penjimatan untuk mengurangkan belanja.

    Salah satu cara termudah untuk menjimatkan perbelanjaan dana awam katanya ialah dengan membatalkan keistimewaan belanja petrol yang ditanggung oleh rakyat yang kini dinikmati oleh menteri, timbalan menteri dan pegawai-pegawai kanan mereka.

    “Ini akan mengajar mereka supaya lebih berhati-hati dalam merancang perjalanan dan program mereka,” katanya lagi.

    Persoalan bahawa langkah ini perlu dilaksanakan dahulu di negeri-negeri Pakatan Rakyat pula ujarnya, tidaklah relevan kerana rakyat membayar cukai kepada Kerajaan Persekutuan, bukannya kerajaan negeri.

    “Pun begitu, saya akan menulis secara rasmi kepada Menteri-menteri Besar Pakatan Rakyat agar mengemukakan langkah-langkah untuk mengurangkan belanja petrol yang ditanggung oleh rakyat dalam mereka menjalankan tugas mereka,” katanya.-HD

  31. Moohyideeeeen
    September 5th, 2013

    Walaupun negara dalam keadaan kacau bilau, Wanita Pertama Syria, Asma Al-Assad selalu tampil mewah membazir dan glamor. Asma yang lahir dan besar di England terobsesi pada penampilan sehingga selalu membawa alat penghitung kalori di pergelangan tangannya.

    Keperihatinannya bukan pada 100,000 rakyat Syria yang terkorban kerana senjata kimia dan dua juta orang meninggalkan negara itu selama duatahun terakhir. Isteri Presiden Suriah Bashar Al-Assad yang berusia 38 tahun dan empat anak itu selalu menghabiskan uang untuk barang-barang desainer Barat. Baru-baru ini dia membeli lampu kristal gaya Bohemian- dari Praha.

    Ayman Abdel Nour, mantan penasihat Assad mengatakan bahawa isteri Assad yang digelar ‘mawar dari gurun’ ini memang tidak punya hati perut.

    “Dia terobsesi bagaimana chic dan mempercantik penampilan. Dia terus menjalani hidup dengan mewah. Itu saja yang penting baginya.” katanya seperti dirilisexpress.co.uk pada Isnin (2/9/2013).

    Isteri Assad adalah seorang mantan pegawai bank yang dinikahi Assad secara rahsia pada tahun 2000, nampaknya mempercepatkan pertumpahan darah di Syria. Tahun lalu, sebuah email bocor menunjukan bahawa ia memerintahkan pembelian furnitur senilai kira-kira jutaan RM. Dirinya pernah dimuat majalah mode Vogue, dan dipotret dengan kasut berhiaskan Kristal Christian Louboutin dan gaun Chanel.

    Sementara itu di negaranya, dia mengklaim bahawa dia ambil berat tentang seni, anak-anak dan isu wanita. Orangtua Asma masih berada di London dengan puteri mereka dan duasaudara lelaki. (IH)

    Komen Weblog Ibnu Hasyim: Adakah di Malaysia pun begitu?

  32. kekuda
    September 5th, 2013

    aku memang nak duduk dalam kubur pun..

  33. kekuda
    September 5th, 2013

    setahu aku mat sabu kata anwar al-juburi

  34. WTF
    September 5th, 2013

    Hahaha….

    Ada monthly petrol allowance tapi dok bising lagi kenapa Mooh…

    Ikutlah cadangan Rapussy tu…isi minyak pakai duit sendiri…jgn bebankan company hang…

    Hang tanya aku ada apa????

    Hehehehe…kalau aku cerita pun macamlah kau nak percaya!!! Betul tak!!!

    BTW, how’s the LBGT programme that you attend with Nuar Berahi in Kuantan…any good brother…hehehehe…

  35. kekuda
    September 5th, 2013

    pemimpin PR dalam DAP nak kira sampai 2000 pun salah. guna microsoft excel pun tak pandai ada hati nak kira belanjawan negara.

  36. WTF
    September 5th, 2013
  37. kekuda
    September 5th, 2013

    itu yang penyokong syiah sokong tu..

  38. WTF
    September 5th, 2013

    Setahu hang????

    Mooh…menurut link pencacai Fuckutan Haram poojaan Hang, Nuar Berahi Al-Juburi berada di Kuantan…

    http://wfauzdin.blogspot.sg/2013/08/esok-31-ogos-2013-anwar-di-kuantan.html

    Padanlah ramai LBGT, siap Mooh pun tahu mana geng2 LBGT berkumpul!!!

    HAHAHAHA…brother, are you Lesbian? or Bysexual? or Gay? or Transexual???

    Hehehehehe….

  39. gambus
    September 5th, 2013

    kan aku dah cakap yang sibuk nak naikkan harga dan nak tipu dan rompak rakyat ni puak-puak Pakatan dan DAPigs jee

  40. gambus
    September 5th, 2013

    yang sibuk nak halalkan dan perjuangkan kebebasan seks sesama jenis ni puak Pakatan jee moo lembu

  41. gambus
    September 5th, 2013

    macam macai Pakatan pernah kata laa moo lembu , ramai pekerja kerajaan menyokong Pakatan kekekeke , ironik tak ?

  42. WTF
    September 5th, 2013

    Hehehehe…

  43. gambus
    September 5th, 2013

    sebab tu macai Pakatan sibuk nak naikkan harga , sebab sengaja !!!

  44. gambus
    September 5th, 2013

    ni mesti bukan orang Melaka , taktau pasal Ali Rustam , berapa banyak bantuan telah disalurkan kepada penduduk Melaka..

    kondo tu 100% persen pemilikan orang luar ke ?? hehehe

  45. gambus
    September 5th, 2013

    mooo lembu orang macam kau memang takde kubur , kasi bakar dan tabur kat longkang jeee

  46. raplahjingaa
    September 5th, 2013

    Tanggung ?? hehe..aku tak tanggung apa-apa pun, di negara yang bertuah ni aku dapat memiliki sebuah rumah yang sederhana…nak tanggung apa lagi moooo, opps ! cuma aku kena bayar income tax tiap-tiap bulan supaya kerajaan dapat menanggung cai subsidi macam hang!!

  47. WTF
    September 5th, 2013

    Hehehehe…

  48. raplahjingaa
    September 5th, 2013

    PR ?? hehe….

  49. gambus
    September 5th, 2013

    cejj Pakatan nak sembang pasal harga kee moo lembu , Pakatan sendiri naikkan harga air dan hapuskan subsidi , serta menaikkan cukai dan saman sesuka hati mereka , orang macam ni nak cakap pasal turunkan harga minyak ?? pigiidahhhh

    sebab tu aku cakap macai Pakatan jee yang sibuk nak naikkan harga ni , macam artikel kat atas tu hehehehe itupun kalau kau baca laa moo lembu oiiii

  50. gambus
    September 5th, 2013

    moo lembu dah berapa kali kau tunjukkan perangai baghal kau , tu laa syik menipu jee bila nak komen , last2 kantoiii lagi hahahahaha

  51. gambus
    September 5th, 2013

    memanglaa moo under BN tapi kerajaan negeri ada kuasa , macam kat Penang , tanah yang dirizab untuk rumah kos rendah pun kerajaan DAPigs boleh bina kondo .. bila cabar suruh UMNO beli tanah tu dan bina rumah kos rendah , kerajaan DAPigs sendiri takbagi dan sengaja taknak keluarkan surat jual beli .. itulah contoh puak Pakatan haramjadah !!!

    macai macam kau mana tau moo , sebab tu Rehda ni sayang kat DAPigs , naikkan harga rumah sesuka hati dia jee .. memang DAPigs laa kau moo

  52. gambus
    September 5th, 2013

    rezeki dia , kau nak dengki buat apa moolembu oiii , jadilaa macam anwar , main ppuan dah main pelacur dah main jantan pun dahh .. tapi nak jadi PM memang tak dapat laa hahahaha

  53. gambus
    September 5th, 2013

    semakin bangang dan kantoii menipu laa moo ni aku tgk ,sebelum ni menyalak macam anjing pasal harga minyak naik

    tapi dalam komen lain kata ada allowance lakk

    ehh moo lembu pemimpin PAS pun kaya raya jugakk TAPI macai macam kau masih tetap bagi duit dalam tin milooo kakakakaka baghal betul kau ni mooo oiii

  54. gambus
    September 5th, 2013

    siapa nak percaya dengan rafizi yang dah berapa kali kantoiii menipu tu moo lembu , hanya macai macam kau jee

  55. Mat Panjang
    September 5th, 2013

    Betul ke harga rumah dan keuntungan macam itu? Ada orang kata pengusaha atau developer boleh untung sampai 100% bagi satu unit condo atau rumah terrace. Apa macam minta budak-budak UTM atau UiTM buat kajian cost buat rumah di PJ, Subang dan Shah Alam dan harga jualan termasuk harga tanah – projek Kerajaan da swasta.

  56. anakbochek
    September 5th, 2013

    Tak cukup cut and paste artikel Malaysia, Mooh cut and paste dari Indon pulak…

  57. gambus
    September 5th, 2013

    patutnya kau moolembu tanya pasal pemimpin PAS yang kaya raya tuu tapi sorok duit mereka .. dah laa kaya dengan bermacam kemewahan dunia tapi masih lagi mintak derma kat macai PAS yang miskin dan mudah ditipu tuuu

    Ibnu Hasyim tu betul jugak sebab ramai pemimpin PAS hidup mewah tapi berpurapura hidup sederhana

  58. anakbochek
    September 5th, 2013

    Pelik, kalau aku dah dapat monthly petrol allowance aku isi je la kat kereta aku. Apa ke jadah aku nak jual kereta tu pulak.

  59. WTF
    September 5th, 2013

    Hehehe…Mooh tgh check harga minyak kat Indonesia kot…

    Hahahaha…

  60. anakbochek
    September 5th, 2013

    Sebelum Daim jadi menteri kabinet dia memang dah kaya. Heran dengan Mooh ni, pantang ada orang kaya terus dituduhnya macam2. Apasal tak ambik contoh Robert Kuok, Vincent Tan, Lim Goh Tong dan lain2. Asyik2 nak menuding jari pada orang Melayu yang ada duit lebih sikit.

  61. anakbochek
    September 5th, 2013

    Yang tak naik harga minyak masak je Mooh.

  62. Moohyideeeeen
    September 5th, 2013

    Kaya..pesal , mana dia dapat duit ya??? Mana MACC??? MACC tak buat keje ka???

  63. Moohyideeeeen
    September 5th, 2013

    Kat mana kantoi?? Rafizi ka yg dapat RM250,000,000.00 duit rakyat tu ???

  64. Moohyideeeeen
    September 5th, 2013

    Aku masih mampu dgn kenaikan harga minyak, tapi aku kesian kat kebyakan org kita yg susuah hidup dibandar2 besar ni.

    Keta aku quite frugal due to its diesel engine….Hang tak paham….

  65. WTF
    September 5th, 2013

    Hang yg takder kerja!!!

    Melalut2 sampai tak tahu harga diesel untuk pasaran domestic pun naik baru2 ni…

    Hang betul ker pakai Peugeot??? Hehehe…

  66. WTF
    September 5th, 2013

    Duit rakyat lagi….

    Hang jgn tipu hang bayar tax…

    Hang bawak motoe cabuk jer, sampai tak tahu harga diesel nak baru2 ni…

  67. WTF
    September 5th, 2013

    Tak paham???

    Meh sini, apa model kereta hang…

    Beli tahun berapa???

  68. sireh ke gagang
    September 5th, 2013

    Haram & batalkan saje REHDA ni . ROS Sila buat keja . REHDA ni persatuan cinabeng kiasu .dia jaga tembolok cinabeng aje .kerajaan kena tubuhkan persatuan baru yg diterajui org melayu(presiden /pengurusi) timbalan dan ajk kebawah di anggotai semua kaum dalam malaysia . rumah ni semua rakyat nak . bukan cinabeng sekor aje yg reti nk duduk dlm rumah dan buat rumah.

  69. sireh ke gagang
    September 5th, 2013

    rafizi saman pun x bayar . nk sebok pasal malaysia , urus diri sendiri pun tunggang-langgang .

  70. raplahjingaa
    September 5th, 2013

    Rapussy ?? gay boy punya cerita mana ada kredibiliti, cuma pndukung LGBT macam hang jer moooo yang dok nga-nga dengar cerita rapussy.

  71. sireh ke gagang
    September 5th, 2013

    pehin taib bukan org umno la samdol. dia org parti PBB. ni la org samdol bercakap. guna lutut utk pikir. nik ajis kaya ,nuar kaya , org PR dpt ape ? usung tabung derma ,jual harakah jugak akhirnya .ade nik ajis & nuar share duit dia same penyokong PR ?

  72. raplahjingaa
    September 5th, 2013

    Depa kaya sebab dapat duit pampasan perang dunia kedua 207 billion yang kerajaan Jepun bayar….hang tak dapat ke moooo ??

    hahahahahah…

  73. WTF
    September 5th, 2013

    Hehehehe…

  74. sireh ke gagang
    September 5th, 2013

    kalau bab dasar , penguatkuasaan , semua tolak ke kerajaan pusat .kuasa tanah dlm tiap negeri bawah kerajaan negeri .ape tindakan kerajaan pakatan dlm isu rumah nie ?ape guan eng , khalid , ahmad yaakob buat ? TARAK !!! selain dok gebang pong-pang sembang politik 24jam .agaknya kerajaan negeri dilantik utk berpolitik 24jam , 365 hari saje keja nya .rakyat kat bwh ni dh tersepit nk mati .

  75. sireh ke gagang
    September 5th, 2013

    PR yg cerdik pandai , ape usaha buat dlm nak membantu ?ape usaha PR Setakat hari ni ? PR boleh paksa US turunkan harga minyak ?PR sedar atau pun x bodoh tak tahu , harga minyak tu US yg control ?terima jelah hakikat ,PR Satu2nya pembangkang paling tak guna dlm dunia .yg PR tau , membangkang , mengecam org lain 24jam .bercakap pandai , membantu takde , bila negara ade masalah , cepat2 menyalahkan BN . bodoh punya PR !

  76. sireh ke gagang
    September 5th, 2013

    setakat berkata , tapi tak membantu buat ape. itu je pakatan haram tau .

    gambar najib salam dgn obama pun nk spin buat isu ke ?

  77. Hamba Ar Rahman
    September 5th, 2013

    hehehe…jangan beb…PR hebat beb….Bung Nuar boleh siap kol jer Obama suh turunkan harga minyak…hang jgn tak tahu beb…ekekekeke

  78. mek esah
    September 5th, 2013

    tak bodoh…hang yang tak berapa cerdik….rega rumah tak merebak pada semua orang…..rega minyak naik berjuta perkara terlibat…hatta berok naik petai pun…hehe

  79. Hamba Ar Rahman
    September 5th, 2013

    Yeker hang kesiyan kat orang susah Moo…tipu arr…kalau betul hang kesiyan kat orang susah…pertama sekali…hang takkan gamak belanja beli teh dengan biskut harga cecah sampai RM300…kerana dalam setiap lebihan sen yg hang belanja kan tu…ada hak untuk orang lain yg memerlukan…seperti fakir miskin dan lain2….aku tak kisah kalau hang nak belanja sekali makan sampai RM1000 pun…cuma…jgn lah contradict…kat sini kata kesiyan…tapi tempat lain hang boleh belanja biskut ngan teh RM300….cuba tengok Syed Al Bokhary….dia cuma drive Perdana jer…kaya giler tuu….

  80. raplahjingaa
    September 5th, 2013

    ooooo….hang bela berok naik petai ke mek ?? hehe….patut pun…

  81. Hamba Ar Rahman
    September 5th, 2013

    Betina ni tiba2 jer menyelit…terkejut aku….hujan2 ni habis lah baju2 hang tak berambik..basah kat ampaian….sure Mek terlupa nak angkat sebb duk layan PC….

  82. Hamba Ar Rahman
    September 5th, 2013

    Naik petai takpa Raplah…jangan naik Mek udah…wakakakakak

  83. Hamba Ar Rahman
    September 5th, 2013

    Teringat aku kes yang Rapussy buat fitnah pasal calon MCA yg Cina tu yang lawyer tu laa…apa ker nama…last2 mamat tu saman Rapussy…hahaha…sorry laa…tak berapa ingat detail….brain dah kurang power….dah hampir nak habis battery..hehehe

  84. Hamba Ar Rahman
    September 5th, 2013

    Patut bila baca lain macam jer…dari Seberang rupanya….

  85. jombo
    September 5th, 2013

    DAP dan REHDA sebenarnya mempunyai agenda yang lebih besar iaitu pembangunan perumahan di dikawasan majoriti Melayu yang undi berpihak kepada BN. Perancangan dengan menempatkan perumahan yang tidak mampu dimiliki majoriti Melayu dan ini menghadkan pembeli Melayu dikawasan tersebut dan memberi peluang kepada mereka memecah monopoli BN. Ini kini berlaku di kebanyakkan kawasan di negeri Perak dan Selangor. Antara usul yang baru-baru ini dibangkitkan ialah menghapuskan kuota bumiputra

  86. gambus
    September 5th, 2013

    macamana tak tipu tgk macai macam kau moo cakap pasal RM250,000,000.00 pun dah tau .. macma yang kau selalu cakap laa moo lembu oii , kasi report Polis laaa !!!

  87. sungai_siput
    September 5th, 2013

    kah kah kah…… dapat tu bro rap

    tu yg mooh tukaq keta camry p ke keta peugeot tu

  88. gambus
    September 5th, 2013

    taklaa moo dorang kaya sebab ada macai macam kau , orang UMNO tak boleh kaya TAPI pemimpin PAS yang dah kaya tuu pun masih tetap tadah tin miloo kat macai PAS yang takde duit …

    lain kali kau kalau pemimpin PAS tadah tin miloo kat macai PAS yang bodoh , bebal tuu kau suruh jee pemimpin PAS tu jual kete mewah dia dan masuk dalam tin milooo , tapi macai macam kau bodoh dan takde otak , senang kena tipu kakakakakaka

  89. WTF
    September 5th, 2013

    HAHAHAHAHA!!!!

  90. WTF
    September 5th, 2013

    Tapi Mooh tak cukup duit nak beli minyak…

    Hehehehe…

  91. gambus
    September 5th, 2013

    maknanya kau tu sendiri yang bodoh mekk .. patutlaa macai bodoh macam mekk tak kisah kerajaan Pakatan tarik subsidi air yang takde kena mengena pasal pasaran dunia …

    standard macai PAS yang tak berpelajaran kalau bercakap , benda yang tak boleh dikawal sibuk suruh diturunnya , harga yang boleh dikawal TAPI dinaikkan sesuka hati oleh pemimpin Pakatan tu pulak yang takpe .. macai o macai

  92. gambus
    September 5th, 2013

    belanja biskut dengan teh dah RM300 ?? ni bukan pasal naik harga TAPI MOO BODOH NAMANYA !!!

    Moolembu Berkata “Keta aku quite frugal due to its diesel engine”

    kalau kau sendiri kata engine diesel tu jimat jadi maknanya , pengangkutan lori semua yang pakai diesel tu TAK LAYAK laa nak naikkan harga sebab kau sendiri kata moo enjing diesel ni memang jimat walaupun harga naik .. lagi sekali macai moolembu kontradik !! lawak aku tgk !!!

    Sebab tu aku kata , orang yang naikkan harga ni hanya golongan penipu dan nak untung lebih macam puak Pakatan dan DAPigs !!!

  93. WTF
    September 5th, 2013

    Kerajaan Malaysia kena memperbanyakkan lagi project2 PR1MA di kawasan2 Bandar bagi membendung agenda DAP dari tercapai…

  94. FikirTajam
    September 6th, 2013

    Apalah hang ni dok kalut sangat nih?

    Org bicara pasal strategi licik Cinabeng mahu pecah belahkan kuasa undi Melayu dengan menerobos masuk dalam demografi kependudukan di kampung-kampung tradisonal.

    Aku orang Melaka justeru soal kebejatan yg berlaku di sinilah yg diperjelaskan.

    Hang ni dok sebok pasal politik. Makan politik tidur politik kencing berak politik.

    UMNO dok sebok bicara pasal pemilihan PAU kali ini tapi tanah kampung makin terhakis oleh pembangunan tak tersusun/terancang yg diambil kesempatan dan dimanipulasi sepenuhnya oleh Cinabeng.

    Pegawai kerajaan di PBT spt MBMB, MPAG, MPJ, dan MPHTJ kebanyakan tidak patriotik dan kurang jatidiri. RASUAH berleluasa dan menjadi lubuk Cinabeng meratah semahu-mahunya sisa peninggalan nenek moyang kita.

    Renung-renungkanlah.

    Aku tak terkasima pun dengan pemilihan PAU kali ini. Sebab Najib sebok cakap pasal TRANSFORMASI tapi hanya mahu diterapkan di kalangan peringkat Naib Presiden ke bawah. Itu transformasi LONGKANG namanya. Gentlemen la bro!

    Isa Samad ingat org boleh lupa rasuah politik dalam pemilihan Timbalan Naib Presiden UMNO yg lalu? Begitu juga dengan Ali Rustam yg dok sebok mengagihkan jam Rolex kepada perwakilan bahagian. Ini Datuk Abdul Kadir Jasin yg cakap sendiri dalam blog beliau.

    KJ tok sah cakaplah. Anak menantu Pak Lah ni dapat perlindungan AJAIB. Rasuah politik yg berleluasa waktu pemilihan Ketua Pemuda UMNO lalu apakah mudah saja dilupa?

    Zahid Hamidi pun tetiba sekonyongnya muncul (dia ni opportunist) masa nak pemilihan dulu. Di kala Tun M dihentam, disisihkan oleh ahli-ahli UMNO sendiri atas arahan Pak Lah, dinafikan suaranya untuk berbicara di majlis UMNO di mana mamat semua ni?

    Ketika itu semua MT UMNO melolong, “Kami teguh berdiri di belakang Pak Lah”, termasuklah Ali Rustam, Khaled Nordin, Zainuddin Maidin yg ironinya tergamak memperlekehkan Tun M ketika itu. Tahu kenapa? Hanya kerana mereka mahu dilihat orang Pak Lah. Sebab apa? Waktu itu Pak Lah PM. Ada kuasa.

    Kebanyakan MT UMNO tak punya idealisme langsung. Perjuangan mereka bukan demi agama, bangsa dan negara. Tetapi untuk perut mereka sendiri. Betapa hinanya pembesar (pinjam kata DAKJ..beliau tak hingin pun nak panggil ‘pemimpin’ kpd puak-puak sebegini) seperti ini yg kini menerajui MT UMNO.

    Justeru tak hairanlah:

    1. Bila Pak Lah pekik ‘Islam Hadhari’ mereka pun sama lolongkan mantera itu.

    2. Bila Najib lengkingkan suara ‘Satu….’, sekonyongnya si Mediocre (MT UMNO) ini pun menyahutnya, ‘Malaysia….’.

    LANCAU!

    Kau ingat komentar di sini ditelusuri oleh totok-totok UMNO, Totok PAS dan Totok PKR aje ke?

  95. FikirTajam
    September 6th, 2013

    Lupa lak sorang lagi…

    Dak Hisahmuddin CKMM ni lagi parah…

    Yg dia tahu bengotkan mulut dan gelak besar mulut rabak aje.

    Entah apa ke benda yg diperjuangkan pun tak tahu. Ketika ada kuasa asyik beri amaran saja. Kena gertak dgm MCA pun dah nak terkencing terus tak semena-mena minta maaf.

    Apa punya lancau pemimpin UMNO camni?

  96. luvmy
    September 6th, 2013

    Ehhh..x la..kan fikirtajam kata dia tu org melaka.. samada dia taktau atau tak bersyukur.. tu je..

  97. luvmy
    September 6th, 2013

    Alhamdulillah..bersyukur dgn apa yg ada..

  98. luvmy
    September 6th, 2013

    setuju..klu cinabeng kaya..x kan dia bising sbb katanya cina mmg kaya..klu melayu kaya pulak, confirm dia bising..katanya org melayu makan rasuah..terserlah keBENDULlan ko Mooo…

  99. anakbochek
    September 6th, 2013

    Betul jugak cakap Gambus tu, kalau dah semua enjin diesel frugal, lori, bas, keretapi, kapal laut tak terjeas la dengan kenaikan minyak.

  100. Pejuang IMR
    September 6th, 2013

    Aku setuju 1,000%. Inilah yang dikatakan “Thinking Out-of-the-Box”. Kita mulakan projek pertama seumpama ini di Pulau Pinang. Sudah pasti lepas ni banyak projek perumahan mampu milik dapat didirikan dan dibeli oleh orang Melayu – sebab kaum tu memang pantang dengan kubor.

  101. Pejuang IMR
    September 6th, 2013

    Itu namanya konsep “bertaqiyah”. cth. Depan rumah pondok buruk. Belakang rumah Batu Mewah. Luar Sunni – Dalam Syiah. Di Tempat Awam image miskin (tadah kopiah), Di Belakang Mengebas habis (tak caya tanya CN Afghan). Di Mulut – Tegak Isle, Di Hati serah Kalimah Allah dan bebas untuk murtad. Di waktu Pilihanraya – perjuang Hudud, Negara ‘Isle’ dan menentang Perlembagaan Kapir. Lepas Pilihanraya – tukar Negara Kebajikan (semua Free) dan pertahan Perlembagaan Negara. Hudud terus jadi 0.00001%.

  102. Hamba Ar Rahman
    September 6th, 2013

    ada benarnya apa yg dikata fikirtajam….ianya adalah kenyataan pahit untuk ditelan….tetapi jika Umno masih leka dan status quo….memang Umno akan jatuh masuk longkang….perkara yg betul….kita puji…perkara yg tidak betul kita harus tegur…takder benda yg sempurna….dan teguran itu lebih baik datangnya dari penyokong atau ahli Umno sendiri…mereka lebih tahu….dan bukannya datang dari penyangak2 luar atau penyokong2 PR yang bila bercakap hanya tahu buat fitnah….dan berniat menjatuhkan dan bukan memulihkan…..rakyat perlu tahu apa yg berlaku….tetapi tindak balas daripada rakyat itu yg akan menentukan hala tuju….rakyat yg cerdik akan menyuarakan ketidak puasan hati mereka dalam saluran yg betul…tapi rakyat yg kurang cerdik akan hanya melalak2 dan berguling2 di jalan raya…maka pilih lah yg mana satu cara yg kita suka….negara ini kan negara demokrasi…..

  103. Moohyideeeeen
    September 6th, 2013

    FYI hang yg bodo, tak tau diesel engine is more frugal then petrol. The torque is also higher, more pulling power espe to overtake and to jumpstart from standstill.

  104. Hamba Ar Rahman
    September 6th, 2013

    dari segi practical nya ada benarnya juga….bila kita bina tempat untuk kehidupan…kita perlu juga bina tempat untuk dikuburkan…sebaiknya biarlah di kawasan yg berdekatan dengan kawasan rumah kita…supaya memudahkan ahli keluarga untuk berziarah…lagipun lebih afdhal dikuburkan di tempat kita mati….dan kalau kita tinggal di Selangor contohnya…besar kemungkinan kita akan mati di Selangor…kecuali jika kita travel…ada kes…kadangkala mati di Selangor…tapi terpaksa di hantar balik kampung dan tanam di Melaka….walaupun arwah asal Melaka…tapi sudah lama tinggal di Selangor…maka tiada keperluan untuk dihantar pulang ke Melaka….cerita pasal kubur ni juga…jika kita masih belum berdaftar dengan khairat kematian di masjid2 kawasan mukim kita….bila mati besok mungkin akan jadi masalah…aku teringat dulu ada seorang hamba Allah meninggal di suatu tempat di dalam satu pekan kecil di Selangor….disebbkan arwah ni tidak didaftarkan di situ…maka bertolak ke sana kemari lah arwah ni oleh AJK surau….kasihan sungguh…hanya kerana dia tidak pernah daftar situ…maka mereka tidak mahu terima…ini kisah benar…aku tak pasti macam mana di tempat lain…mungkin ia kisah terpencil….

  105. Moohyideeeeen
    September 6th, 2013

    Korang jeles ka??

  106. Moohyideeeeen
    September 6th, 2013

    Itu propa hang jer…

    Kan aku dah kata, ahli PAS ramai yg pro. Yg marhein ni byk dalam ameno jer, yg dok terima BR1M tapi dok sokong BN lagi.

  107. Moohyideeeeen
    September 6th, 2013

    Jgn ckp kosng jer, bina jer rumah tu. PR1MA ni dah lam..tak ade ape2 sgt nampak kesannya pun??

  108. Moohyideeeeen
    September 6th, 2013

    Dah buat report ape…Si Muhyidden Yassin siap tolong defend lagi, korang ingat IGP berani ke nak lawan Muhyidin?

  109. Moohyideeeeen
    September 6th, 2013

    Propa hang jer..

  110. Hamba Ar Rahman
    September 6th, 2013

    Terbaik bro….

  111. Hamba Ar Rahman
    September 6th, 2013

    hang dah hafaz semua yg aku tanya tu kah Moo…kalau dah hafaz baguslaa…solat jumaat ni boleh hang volunteer jadi imam…:)

  112. WTF
    September 6th, 2013

    Ahli PAS ramai yg pro apa Mooh???

    Propa ka???

  113. WTF
    September 6th, 2013

    Nak jealous dgn org yg suka tipu duit org???

    Jadi hang ngaku la pemimpin PAS kaya sebab dok tipu ahli2 dan penyokong PAS!!!

  114. WTF
    September 6th, 2013

    Oh…

    Torque power is higher, pulling power to overtake, jumpstart to standstill…

    For me, you bawak motor cabuk jer…

    Hahahahaha…

  115. anakbochek
    September 6th, 2013

    Jeles dengan orang yang kaya sebab menadah tin Milo masa ceramah fitnah? Come on Mooh, janganlah buat malu kaum. You can do better than that.

  116. anakbochek
    September 6th, 2013

    Kau beli kat mana motor cabuk enjin diesel “more frugal then petrol” ni Mooh? Dahsyat betul.

  117. gambus
    September 6th, 2013

    macai tak dapat menerima kenyataan , macam ni laa , ingat hebat sangat benda macamni pun taktau .. memang bangang berterusanlaa macai Pakatan ni

  118. gambus
    September 6th, 2013

    moo lembu oo moo lembu , nak tipu dan buat fitnah pun kau ingat sini macam macai Pakatan kaa , telah bulat-bulat . kau sendiri yang kata moo lembu , kalau ada salah kasi report TAPI tak buat yang ada hanyalah fitnah !

  119. gambus
    September 6th, 2013

    ni bukan jeles moo lembu , ni aku gelakkan kebodohan macai Pakatan kakakakakakakakaka

  120. gambus
    September 6th, 2013

    itu laah penjelasan yang nyata mengenai pemimpin PAS

  121. gambus
    September 6th, 2013

    negeri BN takde masalah , Pulau Pinang jee moo lembu tanah yang dirizab untuk rumah kos rendah habis dibinanya buat kondo .. itulah perangai haramjadah puak DAPigs yang kau suka jilat bontot

  122. gambus
    September 6th, 2013

    pemimpin PAS memang kaki propa , tunjuk konon miskin dan mintak duit kat macai mereka , tapi sebenarnya harta bertimbun , naik pun kete mewahhh , cuba tgk nik ajis dia naik kete apa kot , kalau kete tu dijual dan masuk tin miloo yang ditadah tu tak perlu pun macai PAS susah-susah nak kuar duit hehehehhehe

  123. gambus
    September 6th, 2013

    kalau dah enjin diesel tu jimat walaupun naik naik harga , maknanya takde kes laa kena naik harga kan moo lembu !!! sebab industri pembinaan , pengangkutan semua pakai diesel .. jadi yang nak naik harga ni baruuaaaa Pakatan jee

  124. gambus
    September 6th, 2013

    sorry to say bro , Ali Rustam dah banyak jasa kepada orang kampung di Melaka , antara MB yang banyak buat kerja dan turun jumpa rakyat dan bagi pelbagai insentif ..

    benda-benda yang dilistkan oleh fikirtajam sepatutnya kerajaan negeri sendiri dah memiliki kebanyakkan unit dan saham , tak timbul isu lain , sebab benda ni sendiri untuk pelancongan

    kesilapan Ali Rustam ialah percayakan sangat pada cina dan bertanding dikawasan banyak cina , bak kata orang Melaka , “apa gilaaa orang tua tu bertanding kat sana” hihihi , dulu walaupun dah malam rumah rasmi MB sentiasa dikunjungi oleh bangsa cina untuk mintak pelbagai pertolongan dan bantuan .

  125. Hamba Ar Rahman
    September 6th, 2013

    Yang aku tahu Ali Rustam tak pernah miss pergi jemputan kahwin atau kematian oleh rakyat Melaka bila dijemput…sebb tu mereka sangat sayangkan dia….yang lain2 tu rasanya rakyat Melaka lebih tahu kot….

  126. sungai_siput
    September 6th, 2013

    FikirTajam

    aku bagi satu ayat yg sahih dari Al-Quran 104:1

    yang Allah kalam dan telah putus kan hukum nya di dunia ini lagi

    1. Kecelakaan besar bagi tiap-tiap pencaci dang pengeji

    dua maksud tafsir pada surah ini,pertama kecelakaan besar bagi setiap pencaci dan pengeji di muka bumi ini, kedua kecelakaan besar kpd pencaci dan pengeji yg sibuk mengumpul kan harta yg gemar mencaci dan mengeji

    sila rujuk tafsir Ar Rahman dan Ibnu Kathir

    tak ler tajam mana pun akal hang

  127. bujuk
    September 7th, 2013

    lebih dasyat lagi hukuman bagi seorang yg. munafik. Mereka yg. lidah bercabang.. bila berkuasa mereka kaut semua, bila bebas mereka hentam semua.

  128. bujuk
    September 7th, 2013

    JASA, kalau banyak mana sekalipun bukan lesen untuk berlaku curang dan zalim.

  129. gambus
    September 7th, 2013

    bila orang munafik yang nyata banyak fitnah dan menipu dalam mykmu ni macam bujuk nak bercakap pasal hal munafik !!! memang cukup munafik laa kau bujuk bersama pemimpin Pakatan semua tu

  130. gambus
    September 7th, 2013

    kalau bab curang dan zalim ni bujuk kena sembang pasal pemimpin Pakatan itulaa tempat dan pusat yang melacurkan agama Islam demi kuasa Politik

  131. WTF
    September 9th, 2013

    Aik, hang cerita pasal diri hang ker Bujuk…

    Hang sedar tak yg hang tu sebenarnya MUNAFIK!!!

  132. WTF
    September 9th, 2013

    Apa pulak meroyan Mooh ni…

    Dua minggu lepas, aku tengok ada perumahan2 PR1MA sudah siap dibina di Nusajaya, Gelang Patah…

    Menurut pemandu teksi (yg juga apply PR1MA), ada lagi unit2 yg akan dibina di kawasan Nusajaya, Gelang Patah…

    Kerajaan BN bukan setakat cakap kosong jer…tapi aku harap banyak lagi dibina untuk memecahkan monopoly kaum Cina…

  133. dotdot
    September 9th, 2013

    lau x mampu pakai jgn pakai..ukur baju di badan sendiri,,bukan ukur baju kt badan org …aku tgok kawan2 aku ok je pakai kereta continetal,,bukan menteri pn diorang,,,usaha lebih lg la alfie..

Leave a Reply

Type your comment in the box below: