2
Sep

Baik Bincang Dengan Biawak Dari Bincang Dengan Anwar

BERITA awal yang mengatakan Anwar Ibrahim sudah bersedia menerima kekalahan dalam PRU13 yang lepas, nampaknya sudah terbukti palsu walaupun yang siarkan mula-mula tu ialah portal pro pembangkang sendiri, The Malaysian Insider.

Tapi berita yang dia nak berbincang dengan Perdana Menteri tu, nampaknya memang cerita betul.  Entah apa mimpi peliwat tua tu tiba-tiba pulak nak berbincang dengan Perdana Menteri, gebang macam hebat sangat.  Pakai undang-undang mana pulak yang ‘kuat’ kononnya ni nak bincang dengan yang ‘lemah’?

Apa pun, penulis suka nak mencadangkan kepada Perdana Menteri supaya tolak saja cadangan si Anwar ni.  Dari bincang dengan dia, lebih baik bincang dengan apa makhluk Allah yang lain di muka bumi ini, nak-nak yang ada otak tapi takdak akal macam beruk dan biawak, sama juga hasilnya.

Cerita lain takdak la ni, confirm nak spin apa-apa yang bakal keluar dari perbincangan itu nanti.  Ini Anwar yang kita tengah cakap ni, lain benda takdelah dalam kepala otak dia tu, nak jadi Perdana Menteri, nak jadi Perdana Menteri.  Selit-selit tu adalah nak dubor jantan, nak dubor jantan.

Adakah orang macam ini yang kita nak percayakan, apatah lagi nak dibawak berbincang?  Mintak jauhlah.

Sebetulnya, Anwar Ibrahim habis dah.  Semua taktik dan muslihat yang ada dalam buku macam mana nak jatuh kerajaan, dia dah guna habis dalam PRU13 yang lepas, itupun masih tak menang juga.  Dia pun tahu, selagi orang Melayu majoriti dan UMNO membela orang Melayu, jangan haraplah dia nak jadi Perdana Menteri.

Tak lama lagi Perdana Menteri akan umum polisi khas ekonomi untuk majukan bumiputera, dengan pengumuman ini, semua orang Melayu dan pribumi yang lain akan dapat manfaat, macam mana Anwar nak cari makan?  Dia setakat pandai ubah suai apa yang UMNO dan BN dah beri kepada rakyat, nama nak fikir apa benda yang baru, takdelah.

UMNO bagi subsidi minyak sekian, dia bagi kat nak turunkan sekian, UMNO bagi pinjaman PTPTN, dia kata nak hapus PTPTN, tol dan segala macam.  Itu sajalah tahap kepandaian Anwar pun, yang pelik tu ramai juga yang memuja muji si tua kutuk ni, macamlah dia hebat sangat.

Sebab itu orang macam ini (Anwar) tidak ada class untuk berbincang dengan Perdana Menteri atas apa isu pun.

Jangan pulak ada sesiapa nasihatkan Perdana Menteri supaya layan permintaan mamat ni, atas alasan kononnya nak tunjuk gentleman.  Penulis tahu Anwar berupaya buat macam-macam benda (yang kadang-kadang tak terfikir dek akal kita), tapi jadi gentleman bukan salah satu darinya.

Ada 63 Comments setakat ini.

  • FikirTajam
    September 2nd, 2013 at 2:44 PM

    Peliwat yg tak mahu membela diri sendiri ini (bersumpah mahupun melakukan ujian DNA serta tak mahu saman Datuk Eskay) SELAYAKNYA berdialog dengan para peliwat lain serata dunia.

    Peliwat Sang Brader (B) Anwar (A) Bin (B) Ibrahim (I) ini tak punya kredibiliti bukan sahaja sebagai pemimpin malah sebagai manusia biasa yg bermaruah pun.

    Kesian PKR TOTOK termasuk abang dan adik aku yg TAKSUB dengan peliwat ini. Alah…Nik Aziz pun TAKSUB…. Hadi Awang….

    Mereka ini tak kan percaya Anwar ini memangnya seorang peliwat waima anak isteri mereka sendiri diliwat.

    Barangkali mereka hanya percaya yg Anwar memang peliwat bilamana mereka sendiri diliwat…

    Kesian…

  • baba
    September 2nd, 2013 at 3:26 PM

    jangan dok bincang dgn sesumpah, nanti hasil bincangan akan diedit2 dan ditambah mengikut suka hati mak bapak dia, lepas tu dia akan canang seluruh negara.

  • Anak Lenggong
    September 2nd, 2013 at 4:41 PM

    SEbenar nya si Nuar Brahi ni dah tau yang permintaan nya akan ditolak. Dia mencadangkan ini semua disebabkan dia dah kehabisan isu ataupun modal untuk memburukkan kerajaan so pabila permohonan nya untuk berbincang dengan Najib..dia akan ada modal baru untuk diperbodohkan penyokongnya dengan mengatakan Najib tak mau berjumpa dengan dia untuk perbincangan masalah negara…

    Kah kah kah..kenada penyokong bangang nuar brahi..tolong bagi satu benda yang dilakukan oleh nuar sewaktu menjadi menteri ataupun timbalan menteri yang boleh dibanggakan..takde..dia cuma jaguh dalam mengutuk pihak lawannya cuma melayu PAS disebabkan nakkan kuasa ..melupakan apa yang telah dilakukan oleh nuar brahi kepada PAS dan negeri kelantan..nasib baik la Tun M cepat sedar ..kalau tak tergadai negara dengan permainan nuar..ada ke nak naikkan ekonomi negara, buat pinjaman saja dengan bank dunia..kalau cara tu orang bodoh pun boleh buat..tapi apa nak hairan tengok je si Nuar tu lulusan apa..dia hidup dengan menjual air liur je..(Ini lah kelebihan dia).

  • PASpartyNGOK
    September 2nd, 2013 at 4:42 PM

    Memang kita tak rasa PM harus buang masa untuk berbincang dengan Anwar. Untuk apa?

    Apa jua perbincangan mungkin berlaku jika idea kearah itu datangnya dari PM sendiri bukan dari orang lain . Macam Tun M dulu pernah panggil Ku Li yang tak puas hati setelah kalah pemilihan president dan selepas itu secara terbuka nyatakan ketidak puasan hati beliau. Maka untuk close rank Tun M secara terbuka menjemput Ku Li dengan bercadang untuk beri jawatan pada Ku Li.
    Dengan tujuan apabila ada jawatan Ku Li akan kembali semula ke team asal dan berhenti menentang serta menerima kekalahan sendiri dalam pemilihan.

    Apa yang berlaku sekarang terbalik atau songsang kerana Anwar memang penggemar benda yang songsang. Anwar kehilangan modal, kehilangan arah tuju, putus harap dan rasa tidak dipedulikan. Sementelah selepas cadangan untuk menghuru hara negara dengan berdemo tak dapat sambutan malah ditentang oleh orang kanan dia sendiri.

    Maka untuk sentiasa disebut dan keluar semula ke lime light… dia fikir dengan menawarkan satu berbincangan sajalah cara nya untuk dia rasa dipeduli. Anwar terlalu yakin dengan talent berpidatonya. Tapi bagi kita pidato bukan boleh jadi kayu pengukur/ penilai KPI seorang pemimpin. Kita perlukan seorang yang kuat bekerja, bukan kuat bercakap.

    PM telah buktikan dia kuat bekerja selepas boss dia dulu sering diketawakan tertidor dalam majlis. Walau pun mengantuk itu disebabkan tidor lewat baca qur’an atau solat sampai kepagi, tapi tabiat tidor itu tidak boleh diterima untuk seorang pemimpin No. 1.

  • Moohyideeeeen
    September 2nd, 2013 at 4:50 PM

    Kayanya anak2 Pemimpin BN ni:

    Shahnaz A Majid claims her former husband Mahmud Abu Bekir Taib has RM2.1 billion in banks and stakes in companies worth another RM1 billion.

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 5:02 PM

    Apalagi, pergi buat report polis la Mooh…

    Hang sembang sini buat apa!!!

  • Anak Lenggong
    September 2nd, 2013 at 5:22 PM

    Bukan nuar brahi je camni tapi Lobai PAS Kedah pun sama jee..tengok ni (keluar tajuk jap)..

    Meh sini aku nak cerita pasal putar alam YB-YB PAS tu baru-baru ni…

    Depa kata, depa takmau sokong undi Rang Undang-Undang Jenayah Syariah yang dibahas di sidang DUN tu sebab hukum minum arak, zina dan qazaf tak ikut hukum dalam Al-Quran. Kata depa, semua tu patut dikuatkuasakan ikut hukum Al-Quran..

    Depa kata lagi, ketiga-tiga hukum tu semuanya terkandung dalam hudud dan perlu dilaksanakan dalam Undang-Undang Jenayah Syariah di Kedah ni. Dan sebab tu la depa takmau sokong Rang Undang-Undang yang digubal tu… Itu alasan depa beri…

    Okay.. Meh sini aku cerita perkara sebetulnya…

    Kalau korang nak tahu, Rang Undang-Undang Jenayah Syariah yang dibahas tu hanyalah melibatkan penguatkuasaan baru bagi
    “klausa-klausa yang diperbaharui dalam Rang undang undang kesalahan Jenayah Syariah (Kedah) 2013 yang berkait Hukum Syarak ialah pemujaan salah, doktrin palsu, pendapat yang bertentangan dengan fatwa, penerbitan agama yang bertentangan dengan Hukum Syarak, dan lain lain.”
    Jadi..Rang Undang-Undang yang dibahaskan tu takdak kena mengena dengan klausa minum arak, zina atau qazaf! Ertinya, semua undang-undang mengenai ketiga-tiga perkara tu digunakan seperti yang diamalkan di zaman PAS…faham?

    Jadi, jelas la kat sini bahawa Rang Undang-Undang yang dibahas dan ditolak oleh YB-YB PAS dalam sidang DUN Kedah tu hanya melibatkan enakman ANTI-SYIAH. Cuma ia tak diselitkan nama “anti-Syiah” sebab ada lagi ajaran sesat macam “agama matahari” dan sebagainya di Kedah.

    Dengan adanya undang-undang yang diluluskan atas inisiatif Kerajaan BN Kedah tu, barulah pihak berkuasa boleh ambil tindakan pada golongan Syiah dan mana-mana ajaran lain yang bertentangan dengan agama Islam sebenar…

    Atau mungkin PAS takut depa pun dikenakan tindakan kot? Awat PAS dok amal ajaran sesat jugak ka? Lagipun, PAS sendiri dah setuju mengatakan fatwa Mufti Kedah tak boleh disanggah di mahkamah, kan? Rang Undang-Undang tu dah dirujuk dan dipersetujui Mufti tu…amacam?

    Silapnya dekat PAS sendiri sebenarnya. Depa boleh gubal dan ubah klausa minum arak, zina dan qazaf masa depa 5 tahun jajah Kedah dulu. Tapi pasal depa pun tak cukup ilmu dan “wayang” saja lebih, la ni depa menyalak bila Mukhriz perangi Syiah di Kedah… ada ke patut?

    Paling best, Mukhriz sempat sindir PAS dalam sidang DUN. YB PAS kata Syiah tu “mazhab”. Padahal, Mufti Kedah sendiri sahkan bahawa Sunnah Wal Jamaah hanya iktiraf 4 mahzab saja sebagai mazhab umat Islam.

    Lebih memalukan PAS, Mufti sendiri menegaskan bahawa Syiah tu BUKAN mazhab dan tidak diiktiraf sama sekali fahamannya oleh Sunnah wal Jamaah. Amacam? Nak lawan Mufti? Pakai Yayasan Paksi pun tak boleh lawan Mufti woooo.. Mufti bukan penaung yayasan tu ke? heh!

    Posted by DukeOfUMNO at 4:37 PM

  • Hamba Ar Rahman
    September 2nd, 2013 at 5:38 PM

    Cuba hang perhatikan abang dan adik hang…adakah mereka ni species suka melawan mak dengan pak hang masa kecil…atau pun depa species memberontak….sebb… dari pemerhatian aku..yang penyokong2 taksub PR ni kebanyakan nya jenis memberontak…bukan setakat dengan kerajaan…..ngan pak mak depa dan adik beradik pun jenis lagu tu…kalau pemerhatian aku tak betul….aku minta maaf…

  • Hamba Ar Rahman
    September 2nd, 2013 at 5:39 PM

    Moo ni mana boleh tengok orang lebih sikit dari dia…kalau hang cerita hang beli kereta lebih mahal dari dia atau rumah hang lebih besar dari dia…sah2 dia kata hang dibeli Umno….

  • Melayu
    September 2nd, 2013 at 6:10 PM

    Sekurang2 nyer ada gak MELAYU yg KAYA RAYA..asik2 bangsa asing yg menjarah kekayaan TANAH MELAYU…wat duit dgn perah tenaga MELAYU…jual barang pd MELAYU untung 200%…

    BAGI LER MELAYU PULAK JADI KAYA!!

    Moo ngok..agaknya berjoget bila tgk ramai BUKAN MELAYU yg menduduki tangga teratas senarai BILIONAIR di MALAYSIA..

    Mentaliti hamba sahya jer kau tu Moo..kesian kat mak bapak kau hantar kau pegi sekolah..baik depa hantaq hang kat kedai cinabeng, jadi kuli depa lagi sesweiii..

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 6:41 PM

    Hehehe…agama matahari agama sesat…

    “Agama bulan mengambang” pun sesat jugak, tu yg PAS meroyan tu…

    Hehehehe

  • raplahjingaa
    September 2nd, 2013 at 7:12 PM

    hehe..ada betulnya tu.

  • raplahjingaa
    September 2nd, 2013 at 7:34 PM

    mooo..dia belum keluar dari kotak !!

  • tony gunawan
    September 2nd, 2013 at 7:35 PM

    umno takut!

  • tony gunawan
    September 2nd, 2013 at 7:43 PM

    harga minyak naik 20sen malam ini !
    hadiah terbaik kepada pengundi BN sempena hari kemerdekaan ke 56!
    hahaahahahahahahahahahahh!
    umno parti bangsat!

  • raplahjingaa
    September 2nd, 2013 at 7:52 PM

    moooo..hang kalau cerita-cerita sitara macam ni….hang cukup suka ! kedai kopi mana pulak hang dok lepak ni.

    hang ni mooo…tak dak kelas laa !!

    fakta-fakta hang mengenangkan aku pada adik hang si c4, merapu tak ketahuan punca…malu la sikit moooo.

  • raplahjingaa
    September 2nd, 2013 at 7:53 PM

    UMNO takut ?? yang menang takut pada yang kalah ?? teori mana pulak yang hang pakai ni ??

    nasib baik la hang ni cai tepi jalan jer, kalau la hang jadi penasihat anwar…aku rasa anwar dah lama jadi pensyarah kat India !!

  • raplahjingaa
    September 2nd, 2013 at 7:55 PM

    opps sorry, moooo hang jangan marah, tersasul la pulak !

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 7:57 PM

    Hahaha…

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 7:57 PM

    Hahahaha…

  • Hamba Ar Rahman
    September 2nd, 2013 at 8:53 PM

    OK lah tu…naik 20 sen…..nasib tak RM2…..maka kurang sikit kereta2 di jalan raya….orang2 kita patut diajar menggunakan beskal…macam di Europe…badan sihat….pencemaran kurang……jalan tak jam…parking akan cukup dan tak berebut2…dan bagus juga untuk industri pengangkutan awam…pakat2 ramai2 naik LRT atau bas….lagi minyak murah…maka satu rumah kalau ada 5 orang….5-5 orang bawa keta…..aku suka harga minyak naik…sebb kalau murah pun….penyokong2 PR tetap tak kan undi BN….hah amik kaw…

  • jombo
    September 2nd, 2013 at 9:12 PM

    Sememangnya pakatan dah kering idea.. semuanya tak menjadi, rakyat dah muak dah taktik lapuk mefitnah anuwar.. spesis macam dia ni hanya hiduop atas simpati rakyat tentang perjuang palsu yang direkanya. Ramai yang dah tersedar dari lamuanan reformasi yang tak tentu hala tujuanya. Dia berpolitik kerana dendam kesumat kepada umno lalu ditariknya rakyat berjoget bergendang ikut rentak tarinya. Masih tak sadarkah lagi umat melayu yang kamu tu diperkudakan oleh si kitol anuwar dan si syaitan guan eng.
    Banyak cabaran yang perlu ditempuhi seperti gerakan pemurtadan Islam mealyu, ekonomi melayu yang semakin tertekan.. perempuan melayu hanya layak jadi PA bangsa asing diusung kesana kemari kononya mesyuarat luar negara tapi dirogol sampai bunting dibuatnya. Cukuplah melayu dihina, diperlekehkan, dibodohkan sudah sampai masanya bangun untuk mempertahankan maruah bangsa.

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 9:15 PM

    Hehehehe…harga minyak mmg ada turun naik, tapi org2 ni nak minyak free…

    Pi Kelate la, ada banyak tu…Husam Musa yg kata

  • mek esah
    September 2nd, 2013 at 9:35 PM

    bagi le 14 juta alasan pun …yang tentunya rakayat dilembukan…nah amik kau…tradisi menipu rakyat…hehe

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 9:47 PM

    Selama ni mmg aku anggap hang LEMBU pun…

    Hehehe…

  • mek esah
    September 2nd, 2013 at 9:59 PM

    berita baik, berita baik !!!!!
    kerajaan bersetuju memberi bonus kepada penyokong BN….mereka dikecualikan dari kenaikan 20 sen harga minyak mulai esok….hehe…apa2 pun berita kenaikan ini diharap tidak menjadi kenyataan…amiin !

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 10:19 PM

    Berita Baik…

    PAS akan bagi minyak FREE…minyak FREE oii…

    http://www.mykmu.net/?p=33499

  • Hamba Ar Rahman
    September 2nd, 2013 at 11:07 PM

    cerita pasal ekonomi…puak2 macam Mek Esah mana reti….kang tak habis2 dia bagi contoh Singapore dan Singapore dollar…aku rasa Mek Esah ni…tak pernah jalan jauh kot…paling jauh Singapore dan Golok jer….ada tak der pun sampai Saudi buat haji atau umrah..tu pasal dia macam blur…kwang3x

  • Hamba Ar Rahman
    September 2nd, 2013 at 11:09 PM

    hang cakap pemimpin2 hang kah Mek…jangan Mek….depa bukan lembu…depa up sikit….depa keldai jer…

  • Hamba Ar Rahman
    September 2nd, 2013 at 11:10 PM

    Siyan Mek…nak try buat lawak…tapi tak menjadi…toksah lah jadi badut sarkas Mek….meh sini abang teman malam ni….hehehe…kita webcam yer Mek…ekekekeke

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 11:13 PM

    Hahahahaha…

  • Hamba Ar Rahman
    September 2nd, 2013 at 11:15 PM

    minyak free???? kalau minyak Dhab…takyah lah bro….hahahaha

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 11:27 PM

    Hehehehe…Mooh dah tak larat bayar Peugeot ni…

    KAKAKAKA…biar papa kedana, asal bergaya mcm burung bangau terbang dari Oxford ke Kedah, betul tak Mooh…

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 11:33 PM

    Hahaha…aku duduk Singapore tak meroyan bayar minyak kereta ikut harga market…

    Sebab…aku xder kereta pun kat Singapore ni, kereta aku tinggal kat KL jer..

    Di Singapore, aku naik MRT…kalau kena attend company function, baru aku naik taxi (company bayar ler…)

  • WTF
    September 2nd, 2013 at 11:33 PM

    Hahahaha…

  • bujuk
    September 3rd, 2013 at 6:56 AM

    Orang yg. baik menilai diri sendiri dan bukan menilai diri orang lain. Malah kesalahan nyata orang lain pun mereka salahkan diri kerana tak mampu nak dakwah/nasihat orang tersebut.

  • bujuk
    September 3rd, 2013 at 7:00 AM

    Harus berbangga jika kekayaan tersebut hasil usaha sendiri dan dari jalan yg. HAK. Tapi jika dengan cara penindasan dan menzalimi orang lain… janganlah kita jadi sebahagian dari penyokongnya pulak. Sebab nanti.. sama2 ada saham neraka.

  • FikirTajam
    September 3rd, 2013 at 8:03 AM

    Tak baik bercerita perangai buruk adik beradik di sini.

    Tapi cukuplah kalau aku katakan yg lelaki 3 orang perokok tegar. 2 TOTOK PAS 1 TOTOK PKR.

    2 orang kerja gomen pangkat cukup besar. Dia org ni kalau tak kerja gomen muncung pun tak berasap.

    Diorang ni hati kering. Abai emak bapak.

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 8:21 AM

    Bujuk…

    Mooh cerita pasal anak pemimpin BN Abdul Taib Mahmud la…

    Bukan pasal Abdul Taib Mahmud, current Ketua Menteri Sarawak…

    Lagipun, siapa golongan yg tertindas dan dizalimi di Sarawak??? Kalau ada, tentu rakyat Sarawak akan vote BN out…

    Lagipun kalau ada bukti berlaku penindasan dan kezaliman, buat lah report polis…sembabg sini tara guna jugak…

    Jgn jadi mcm PAS, bila Fuckutan kalah Hadi Roi kata:

    “Semua pilihanraya kecil sebelum ini keputusannya memihak kepada kita. Cuma di Batang Ai sahaja kita kalah sebab mereka ini tidak reti undi, pakai cawat lagi. Saya bukan nak hina tetapi tempat yang pakai molek,undi PAS,” katanya.

    http://www.malaysiakini.com/news/108272

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 8:25 AM

    Betul tu Bujuk,

    Jgn menilai Rosmah semata2 tudung jer Bujuk…

    Nilai diri sendiri dulu mengapa Bujuk sanggup setuju benarkan kalimah Allah digunakan sbg kata ganti nama Tuhan dlm Bible…

  • alimedanbaru
    September 3rd, 2013 at 9:07 AM

    berita terbaru, berita terbaru baru – PAS AKAN MENERUSKAN PEMBERIAN MINYAK PERCUMA SAMA SEPERTI BAGI FREE MASA DIKUALA BESUT BARU INI. SILA BERATUR DISTESYEN MINYAK YG BERHAMPIRAN.. CEPAT-CEPAT SEBAB PAS MEMANG KAKI PENIPU!

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 10:56 AM

    betul tak apa aku kata….(tapi bukan semua kes laa)….eh..eh…Bujuk haritu sibuk suh kerajaan haramkan rokok…dia tak tahu ker penyokong2 PR antara penyumbang kepada jualan2 rokok tu…kalau dah haram rokok..mahu berdemo puak2 ni…..

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 11:01 AM

    Saudara HAR…

    Saya pun tercari2 jugak pasal cerita rokok dlm salah satu article kat MYKMU…

    Tapi rasanya article tu dah delete kot oleh Admin…

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 11:02 AM

    Hehehe…cepat2 sebelum terlambat…

  • anakbochek
    September 3rd, 2013 at 11:59 AM

    Dan jangan juga menilai Ostazah Abby hanya pada tudungnya sahaja. BTW tidak terlambat untuk saya ucapkan “Selamat Pengantin Baru” kepada Abby.

  • anakbochek
    September 3rd, 2013 at 12:05 PM

    Macamlah tokey2 balak Cina yang kaya raya tu tak menindas. Come on Bujuk, janganlah double standard dan janganlah apologetik sangat dengan bangsa mata sepet ni. Bila Melayu kaya terus kata menindas. Hanya kerana namanya Melayu maka dia tidak boleh kaya?

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 12:14 PM

    Hehehe…sempat lagi tu…

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 3:56 PM

    Saudara HAR,

    Saya sudah jumpa article pasal Bujuk nak kerajaan Malaysia haramkan rokok…

    http://www.mykmu.net/?p=34473

  • Ultra Malay
    September 3rd, 2013 at 4:20 PM

    Bujuk ni menggunapakai kata-2 tabliq, tapi mempraktikan ajaran pas… tu yang nampak hanya fasih berkata-2, tapi kerja buat hancur!!!!. Bala lebih dekat kpd manusia yang hanya tahu berkata, tapi tak buat…

  • Hamba Ar Rahman
    September 3rd, 2013 at 9:36 PM

    Hehehe…bagus hang ni…rajin cari evidence….

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 10:09 PM

    Hahahaha…

  • bujuk
    September 3rd, 2013 at 11:24 PM

    Tuan HAR. k’jaan hari ni buat arahan ikut kehendak ekonomi atau ikut yg. HAK?
    Tahukah tuan, Nabi kita kata “jika fatimah mencuri, nescaya aku potong tangannya”. Jadi Nabi ajar kita ambil tindakan ikut HAK bukan ikut kepentingan diri, keluarga, ekonomi dan sebagainya.

  • bujuk
    September 3rd, 2013 at 11:28 PM

    anakbocek..
    Nak tanya sikit, kalau firaun tu zalim apakah tuan nak sama zalim macam firaun?

  • bujuk
    September 3rd, 2013 at 11:34 PM

    Dalam apa keadaan… buatlah kerana Allah.
    WTF.. hang tau tak, Allah tu tuhan sekelian alam. Bukan tuhan orang melayu saja.
    UM… tabliq ni dakwah, sekelian umat Islam kena berdakwah. Ada hadis yg. suruh kita sampaikan/tabliq walau 1 ayat. Lagi satu PAS bukan AJARAN, tapi sebuah perjuangan untuk memartabatkan Islam d m’sia.

  • WTF
    September 3rd, 2013 at 11:41 PM

    Hehehe..

    Yalah tu….tapi hang nak aku percaya tang PAS sebuah perjuangan untuk memartabatkan Islam d M’sia, aku tak percaya la Bujuk…

  • bujuk
    September 4th, 2013 at 1:11 AM

    Abu Jahal dan musyrikin quraish serta kaum2 nabi2 terdahulu juga tidak percaya pada ajaran nabi2 mereka kerana Nabi itu manusia seperti mereka dan bukan malaikat. Mereka mungkin bebas d dunia, tapi bukan d akhirat.
    Mereka mempersendakan kata2 dan ajaran nabi mereka sedang mereka sebenarnya mengakui kebenaran yg. d bawa nabi mereka. Allah memberi mereka sedikit masa untuk gembira d dunia, maka sabarlah jika kamu benar2 beriman.

  • WTF
    September 4th, 2013 at 1:20 AM

    Bawak lagi cerita nabi lah pulak si Bujuk ni!!!

    Kiranya skg ni hang hang nak kata yg hang ni nabi pulak ker Bujuk???

    Nak nangis aku baca argument hang ni!!!

  • Hamba Ar Rahman
    September 4th, 2013 at 11:33 AM

    Bujuk….hang dah jarang masuk dalam ni…kenapa ya….sejak lepas PRU hang dah kurang sikit masuk…payment hang yg berkempen dalam ni before PRU13 pending kah Bujuk?? ker hang dah kena terminate perkhidmatan buat sementara….jgn marah Bujuk….aku saja nak sakat hang…..

  • Hamba Ar Rahman
    September 4th, 2013 at 11:45 AM

    Cuba hang senaraikan dulu di sini…apa yg tidak hak…yg dilakukan oleh kerajaan…dan apa yg hak yg kerajaan PR telah pun buat….kebanyakan komen hang sebelum ni dan sekarang…tidak lebih daripada komen yg bermaksud mengelirukan pembaca….jika hang rasa kerajaan zalim…bawakan satu contoh atau penyelesaian yg boleh jadi alternatif kepada kerajaan yg sedia ada….aku tak mahu hang bercakap hudud…itu terlalu general dan umum…bawakan satu mekanisme atau SOP yang hang rasa sangat adil dan hak…supaya mungkin ada sesapa kat sini boleh forward kepada Pak Menteri…tak payah pergi jauh…bawa contoh jelas jika kerajaan kebanggaan hang (di Kelantan cukuplaa) jika ada SOP mereka berlainan dengan kerajaan dan hang rasa ianya lebih hak dan baik untuk rakyat….jangan sekadar bercakap saja Bujuk…berikan penyelesaian…setakat bercakap….semua orang boleh bercakap…hang dah lama dalam ni…hang patut ubah style…bukan setakat menghentam kerajaan dan mengelirukan pembaca….bawa penyelesaian…boleh???

  • Topup
    September 4th, 2013 at 12:10 PM

    tipikal pemikiran fanatik pembangkang cam tu la…..mereka sendiri pun tidak bertindak adil pada diri sendiri

  • raplahjingaa
    September 4th, 2013 at 6:02 PM

    Yup…Allah tu tuhan sekelian alam, yang tak beranak dan beristeri, jadi apasal hang pandai-pandai kata orang nasrani boleh gunakan nama Allah swt sebagai tuhan depa, oiii bujuk munafikun, tuhan orang nasrani ada bini ada anak ada mak !! hang ni agama apa sebenarnya ??

  • WTF
    September 5th, 2013 at 11:08 AM

    Senyap jer Bujuk!!!

    Bujuk pergi cuti kot!!!

  • bujuk
    September 7th, 2013 at 11:08 AM

    dah bertahun isu HUDUD tak selesai lagi, HUDUD ni HAK ke bukan?. judi Ekor, k’jaan kata haramkan pada umat Islam… tapi kenapa ada orang melayu yg. jadi ahli lembaga pengarah?
    Yg. baru… isu ratu cantik, kenapa masih ada wanita Islam yg. terlibat? Ingat isu model minum arak yg. kena hukum sebat kemudian k’jaan minta dia rayu d bebaskan dari hukuman tersebut? hingga perlu campurtangan istana.

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!


© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.