MAT SABU" />

MYKMU.NET
Demi Islam, Untuk Melayu, Kerana mu Malaysia

Mat Sabu Hina Rakyat Malaysia Lagi

Mat Sabu menghina rakyat Malaysia lagi apabila berkata  “Kita mahu PBB mengawal pilihanraya Malaysia..”.. Pengkhianat negara bernama Mat Sabu ini tidak habis-habis cuba mengganggu gugat keamanan negara.  Dunia begitu menghormati kredibiliti Malaysia namun pakatan haram begitu terdesak mahu menjatuhkan maruah negara.

Mat Sabu merupakan seorang manusia bodoh yang sanggup menjadi balaci dan hamba sesiapa sahaja demi pangkat dan harta. Beliau  bersekolah di Pulau Pinang dan mendapat SPM dengan kelulusan gred 3. Kemudian menyambung pelajaran jurusan pemakanan di ITM pun separuh jalan pada 1975 apabila terkandas dalam pelajarannya. Dengan ertikata lain pakatan haram sememangnya terdiri dari penjenayah dan mereka yang kurang cerdik.

Beliau telah menghina orang siam yang ada di Pendang tempat dia bertanding. Mat Sabu tidak pernah ambil tahu tentang kawasan yang beliau bertanding sehinggakan  kaum mana ramai di Kg Titi Akar, Padang Siam, Sungai Tiang dan Padang Pusing pun tak disedari oleh beliau. Itu merupakan tempat lahirnya Siam di Malaysia.

Mat Sabu yang hanya berkelulusan gred 3 dalam SPM dan tidak mampu habiskan pengajian pemakanan di ITM ini telah merendahkan kebolehan Rakyat Malaysia untuk mentadbir negara dengan acuan kita sendiri.

Terdesaknya Mat Sabu sehingga mendewakan komunis yang telah membawa banyak kesengsaraan terhadap rakyat negara kita. Kini Mat Sabu mahu mengundang penderitaan dan kesengsaraan itu sekali lagi dengan menjual negara kepada DAP Diktator dan Komunis pula.


Posted by kakchah on May 10th, 2013 :: Filed under KEDAH,Komentar
Tags ::
You can leave a response, or trackback from your own site.

29 Responses to “Mat Sabu Hina Rakyat Malaysia Lagi”

  1. Parti Ajaran Syahwat
    May 10th, 2013

    Mat Syabu ni dah dpt phd (permanent head damage). Belajar di Universiti Tanjung Rambutan.

  2. Mel
    May 10th, 2013

    Sore looser la Mat Sabu ni..pencen jer la.

    Kalau Pakatan menang pun aku rasa Mat Sabu ini akan diberikan kilang Sabun kat cerok mana aku pun tak tau ler..

    Jangan harap lah mereka hendak berikan dia kerusi dalam DUN atau Parlimen..

  3. OrangPekan
    May 10th, 2013

    Riwayat politiknya susah tamat.Sekarang nak cari publisiti lah. Wartawan pun tak ada akal, pi ikut Mat Sabu tu buat apa?

  4. pasdaplaknat
    May 10th, 2013

    Ini sekor lg perosak Islam.. mat sabuh.. bg dia kt mana dia bertanding dia wajib menang.. klu xmenang pun SPR kena top-up undi hantu bg dia menang jg..baru dia xmeroyan..

    kasi boikot je Mat Sabu ni.. jahat sejahat2 manusia bertopeng Islam

  5. Mat Panjang
    May 10th, 2013

    Mat Sabu is one of the “Riding Tiger” of DAP. Lim Kit Siang must be very happy with his call to PBB. Stupid!

  6. alfie
    May 10th, 2013

    Mat Sabu berani buat kenyataan sebab dia tahu polis tak akan dan tak boleh buat apa terhadap dia. Polis di Johor yang di fitnah dalam facebook membawak penggundi bangsa asing dalam truck pun hanya buat polis report sahaja.
    Perhimpunan haram di Kelana Jaya pun polis hanya mampu bagi amaran supaya orang ramai jangan pergi. Bila orang pergi juga mereka hanya di interview oleh polis aje. Pengacau2 yang buat huru hara saperti Ambiga,Khalid Ismath.Adam Adli pun tak ada tindakan undang2. Polis dah tak berani sentuh penyokong pembangkang kerana takut kena saman oleh lawyer2 human rights.
    Nasihat saya kepada rakyat Malaysia kena lah biasa diri dari sekarang apabila dengar incident maki hamun,rusuhan,perhimpunan haram sebab polis tak akan tindak terhadap mereka ini. Silap2 orang macam saya mereka berani tangkap sebab sokong BN sama macam case Papagomo.

  7. norahim
    May 10th, 2013

    Kebijakan sesorang itu bukan terletak pada kelayakan akademik tetapi pola pemikiran & darjah keintelektualan individu tersebut. Masakini ramai individu yang punya pendidikan tinggi sehingga PhD tetapi tahap intelektual mereka ada juga yang boleh diperbahaskan. Contoh mudah boleh kita teliti terhadap pemimpin PR terutamanya PKR & PAS seperti Anuar Ibrahim,Hadi Awang,Nik Aziz dll punya ijazah dari ipt tempatan mau pun luar negara. Mereka ini boleh kita kategorikan sebagai pemimpin kurang cerdik kerana sentiasa menjadi keldai kepada pemimpin ultra kiasu cina DAP untuk mengusung kitab-kitab usang klasik. Kitab-kitab yang dibebankan di atas pundak keldai ini cuma sarat dengan teori-teori yang tertinggal jauh dari tuntutan modernisasai. Lantas pemimpin-pemimpin melayu islam yang berada dalam parti gabungan PR cuma bijak membuat retorik politis tetapi bebal dalam menangani masaalah perihal kemanusiaan.

  8. sungai_siput
    May 10th, 2013

    hahaha

    mat sabu meroyan tuh, sbb dah kalah PRU13 la ni

  9. norahim
    May 10th, 2013

    Pendapat anda itu salah. Sebelum memberi kenyataan bodoh telitilah terlebih dahulu kitab-kitab perundangan negara ini. Tindakan polis Johor membuat laporan semata-mata untuk memulakan siasatan terhadap kes fitnah mengikut seksyen 499 Kanon Jenayah(KK). Kes ini sebagai kesalahan tidak boleh ditangkap mengikut Jadual Pertama – Jadual Penyata Kesalahan Di Bawah Kanon Keseksaan yang termaktub dalam Kanon Prosedur Jenayah (KPJ) . Ia memerlukan siri-siri pertanyaan terhadap saksi-saksi yang boleh dikait dengan kes tersebut.

    Menyentuh tentang satu perhimpunan tanpa permit di bawah Akta Perhimpunan Awam (APM)yang telah berlangsung di Stadium Kelana Jaya pada malam 10/05/2013,polis telah mula memanggil beberapa individu yang terlibat dengan penganjuran perhimpunan tersebut kerana mengadakan perhimpunan menyalahi undang-undang & mengeluarkan kenyataan menghasut. Kes ini juga adalah satu kesalahan tidak boleh ditangkap.

    Kesimpulannya polis bukan takut berindak tetapi mesti mematuhi lunas-lunas perundangan supaya tidak dituduh menyalahgunakan kuasa. Untuk pengetahuan semua,dakwaan terhadap menghasut & memfitnah pihak polis mesti mempunyai eviden yang cukup & sempurna supaya melepasi tahap keraguan munasabah & kes prima facie. Sebab itulah personaliti seperti Ambiga,Khalid Ismath dll tidak dapat didakwa atas faktor-faktor tersebut. Pendakwaan mestilah membawa kemenangan bukan kekalahan jangan jadi insan bebal seperti dalam kesah Pak Pandir & Pak Kadok yang menjadi isu lelucu awam.

  10. alfie
    May 10th, 2013

    Bro,
    Case liwat Saiful pun boleh berpuluh puluh kali di tangguh hingga makan masa bertahun tahun dan akhir sekali pegawai prosecutor case ini pun join Parti Keadilan,selain nak laksana kan undang2 dalam polis dan kerajaan pun ada juga ‘gunting dalam lipatan’ yang megagalkan rancangan kerajaan.

  11. baba
    May 10th, 2013

    orang yang selalu kalah dalam pilihanraya memang mcm tu la…..meroyan tak sudah2. mana dia bertanding pun kena rejek.

  12. Anak Lenggong
    May 10th, 2013

    Cuba semak balik berapa kali si Mat sapu ni mennga dalam pilihanraya..Dia sebenarnya tiada apa2 kelibehan pun cuma kaki merapu dan tukang karut dalam ceramah PAS je..hari ini Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Harun Taib mengatakan proses pilihanraya adalah adil dengan mengatakan beliau telah menang 5 penggal serta banyak kerusi yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat. Beliau selanjutnya memintan Mat Sapu serta semua pemimpin pakatan pembangkang menerima keputusan rakyat Ahad lalu dengan hati terbuka serta mengkaji sendiri dimana kelemahan diri.

  13. anon
    May 10th, 2013

    teringat tape mat sabun bini kawan pun die sabun.

  14. PASpartyNGOK
    May 10th, 2013

    Ramai orang yang tak lulus SPM berjaya dalam kerjaya dan bisnis mereka. Mat Sabu ini sudah kira bagus pasal dapat gred 3. Tapi malang sikit Mat Sabu jadi hamba nafsu liar, dia suka main bini orang. (bukan isteri orang tapi bini)

    Manusia bila kegemarannya buat kerja laknatullah lambat laun akan ditutup hatinya untuk fikir hal kebaikan. Hijab juga ditutup dan dihitamkan hatinya.

    Bila hatinya hitam, bangun pagi dgn negatif, tengahari kemalam negatif terus menerus. Puncanya disini bukan kerana dia kalah, kerana Anwar menang pun masih kata SPR seleweng dan sedang memprotest besar2an.

    Semua benda pelik bin heran bin konfius ini berterusan dan kita dipaksa dengar. Pelik kerana satu pasukan bola yang berjaya kalahkan lawan 1 gol kosong masih protest referee berat sebelah. Bukan setakat protest mulut tapi protest besar2an mintak referee itu digantong.

    Itulah benda pelik yang sedang bermaharajalela sekarang.

  15. pasBab1
    May 10th, 2013

    mat sabun lu dah kalah brooo… tak payah nak bising2 lagi… lu tak der hak nak cakap lagi… cakap kat kedai kopi bolela…

  16. joY
    May 11th, 2013

    Sebarang dakwaan mesti ada bukti kukuh. Tapi yang memfitnah tu, apa hal pulak? Nampaknya org boleh cakap APA saja utk membuat persepsi yang tak betul kepada umum TANPA sebarang bukti untuk DAKWAAN mereka. Ini maknanya undang2 membolehkan orang membuat apa2 dakwaan sahaja demi agenda mereka. Pelik

  17. observer
    May 13th, 2013

    Kenapa polis tak halang himpunan Anwar-LKS???? Kenapa semua senyap je!!!! Lepas ni, depa nak ke Kuantan, lepas tu ke JB..
    Jangan biarkan mereka jejak Johor!!! Bangkit la oi!

  18. alfie
    May 13th, 2013

    Takpa kalau orang buat laporan pasai Mat Sabu nanti polis akan bagi amaran kat Mat Sabu. Kalau dia duk buat lagi Mat sabu akan di panggil untuk interview.

  19. sakithatimati
    May 14th, 2013

    inilah akibat pandai sangat ikut kata sipenderhaka dan silakant hapuskan ISA. observer.. kita ni sapa? tak percaya cuba mulakan kempen buat perhimpunan haram macam depa… saya yakin mu duk dalam penjara..

  20. yoep
    May 15th, 2013

    apa ler malang nasib mat sabu..tsunami cina pon boleh kalah.. mungkin orang dah meluat kott

  21. Anonymas
    May 15th, 2013

    PBB – Perut Buncit, Bulat

    haha kena Mat Syabu sendiri

  22. la sabaran
    May 16th, 2013

    kalau tudohannya benar2 tidak ujud, kreajaan samestinya bertindak serta merta mengheretnya ka mahkamah. Kalau dia tak sediakan bokti2 kerana memerlukan masa mengumpulkannya , tuan hakim jangan ambil simpati dan langsung jatuhkan hukumannya serta merta, dan dia bolih buat rayuannya dpd lokap/jail. Contonya macam di singapura dimana disana tidak ada sesiapa, hatta samseng sekalipun yg berani main2 dgn undang2!!!!ketegasan adalah resepi terpenting untuk menggalak ujudnya ketertiban masyarakat…

  23. bangKano
    May 17th, 2013

    Kes fitnah ada la satu yang amat rumit untuk membukti kan nya. Kalo ikut seksyen 499 pasai FITNAH dalam Kanon Keseksaan bunyi lagu ni:-

    ” Mana mana orang sama ada dgn perkataan yang di tutur kan atau yang di maksud kan untuk di baca atau dgn isyarat,atau dgn pernyataan zahir,membuat atau menyiar kan apa apa tohmahan mengenai seseorang,dgn maksud hendak merosak kan,atau dgn mengetahui atau ada sebab memepercayai bahawa tohmahan itu akan merosak kan nama baik orang itu,ada lah di kata kan,kecuali dalam hal, hal yang di kecuali kan kemudian daripada ini,memfitnah orang itu.

    ( Terjemahan teks bahasa inggeris oleh Jabatan Peguam negara )

    Okay mai kita kaji fakta fakta yang dok ada dalam sekyen 499 tu untuk kita cari kes sapa sapa yang dah buat fitnah terutama kat kerajaan.

    Sapa sapa yang mau sila beri penghujahan.

  24. bangKano
    May 17th, 2013

    Polis tak bole halang sapa sapa nak pi perhimpunan ngan syarat dah dapat permit dari polis. Kalo penganjuq perhimpunan tu tak mohon permit bermakna perhimpunan tu tak ikut undang undang dan boleh di dakwa. La ni penganjur Perhimpunan Di Stadium Kelana Jaya dah pun di dakwa…tunggu la keputusan nya nanti.

  25. bangKano
    May 17th, 2013

    Masaalah ni nak salah kan sapa hah..? Mahkamah tok leh di persalah kan hakim cuma ikut peraturan undang undang. Yang pandai bijak untuk menentu kan permainan licik ada la peguam bela tu depa guna kan peruntukan perundangan yang ada semata mata nak melengah lengah kan kes.

    Pasai pegawai pendakwaan kes masuk PKR tu ada la hak peribadi tak dak sapa bole halang keghana ikut Perlembagaan Persekutuan artikel 10 pasai kebebasan bercakap,berhimpun & menubuh kan persatuan.

    Ni la apa yang kita panggil sistem demokrasi…tapi demokrasi & kebebasan ada batasan nya mengikut perlembagaan tu sendiri & ajaran islam.

  26. sesumpah
    May 17th, 2013

    hahaha… mat sabut ni nampak sgt x berapa nak cerdik… ada ke sampai panggil PBB? PBB tu apa? Apa tugas PBB? tu lah dulu orang sibuk blajar, awak asyik dok main politik.. politik taik idung lah, adat orang yg kena hattrick kalah PRU. Allahu aqlam.

  27. orang ganu
    May 17th, 2013

    comel lah rupa mat sabu ni ..macam bxxx..kalau tak caya cuba tengok..dan bayangkan..

  28. sri
    May 18th, 2013

    dah la cukupla menipu org pas….mengaku je la diri kamu tu bodoh mengikut syiah jer….dasar anjing syiah

  29. omuor
    June 13th, 2013

    Korang ini mengata orang pandai. Muhasabah diri sendiri. Jangn nampk aib seseorang walhal diri sendiri ada kotoran Allah saja yg tau…..sebelum kata orang terfikir tak bahawa anda bukannya perfect sebab anda manusia biasa…

Leave a Reply

Type your comment in the box below: