MYKMU.NET
Demi Islam, Untuk Melayu, Kerana mu Malaysia

Rakyat Mahukan Kebenaran Bangun Menentang Penipuan Anwar Ibrahim

Tindakan Anwar Ibrahim mengadakan rapat umum membantah keputusan pilihan raya umum ke-13 telah menimbulkan pelbagai ketidaksenangan di kalangan rakyat biasa. Ramai yang sudah bosah dengan karenah Anwar Ibrahim dan sebahagian penyokong Pakatan Rakyat yang masih menuduh Pilihan Raya ini satu penipuan.

Setakat ini Mykmu.net mengesan dua kumpulan yang telah muncul menyatakan kebosanan mereka terhadap tingkah laku Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat.

Kumpulan pertama telah membuka satu laman Facebook yang bertajuk “Citizen Investigator / Gerakan Siasatan Rakyat”

sudahkalahSementara itu, satu kumpulan lagi menghantar emel kepada editor menyatakan mereka sedang merancang menjalankan penerangan mengenai isu pengundi hantu dan tuduhan pilihan raya Malaysia penuh penipuan di sekitar kuala lumpur.

Kumpulan yang menggunakan tagline “sudah kalah, kalahlah!” sedang mengumpul sukarelawan di sekitar Kuala Lumpur untuk membantu mengedarkan risalah penerangan dan pembongkaran fitnah Anwar terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya dalam sedikit masa lagi. Mereka yang berminat boleh menghantar emel ke: sudahkalah@gmail.com

Menurut kumpulan ini, walaupun sudah banyak bukti diberikan dan pembohongan mereka mengenai pengundi hantu “ditelanjangkan” namun mereka masih tidak peduli dan sentiasa mencipta isu baru. Anwar hanya mahu mewujudkan sentimen benci kerajaan dan enggan menerima kekalahan.

“Anwar perlu menerima kekalahan ini. Laporan The Star semalam melaporkan pimpinan DAP dan Pas menerima keputusan Pilihan Raya. Malah DAP sendiri terkejut Lim Kit Siang menang di Gelang Patah. Jika DAP dan Pas boleh menerima keputusan pilihan raya mengapa tidak Anwar? Kerana beliau tidak dapat menjadi Perdana Menteri?

Beberapa badan bukan kerajaan telah pun menyataan bahawa Pilihan Raya ini dijalankan dengan teratur dan tiada penipuan dilakukan. Antaranya CEO Institute for Democracy and Economic Affairs (Ideas) Wan Saiful menggesa rakyat Malaysia menerima keputusan PRU13. Wan Saiful yang merupakan ahli Pas menyatakan bahawa semua pihak harus menerima keputusan Pilihan Raya UMUM ke 13 kerana ia dijalankan dengan bersih walaupun tidak begitu adil dari segi penggunaan media massa dan cara berkempen.

Presiden CPPS Ramon Navaratnam pula berkata keputusan PRU13 adalah sah dan telus memandangkan tiada sebarang bukti penipuan yang ditemui. Beliau menambah bahawa keputusan PRU13 menggambarkan kemahuan rakyat.

Ramaon juga menegaskan isu-isu yang ditimbulkan terlalu kecil untuk mengubah keputusan PRU13 dan kebanyakannya telah diselesaikan oleh pegawai-pegawai SPR.

Justeru Anwar Ibrahim harus menyelesaikan ketidakpuasan hatinya melalui petisyen pilihan raya dan bukannya jalan raya. Anwar tidak wajar menghimpun penyokongnya di jalan raya bagi memberi tekanan kepada kerajaan dan Mahkamah mengikut telunjuknya.


Posted by KuntaKinte Malaysia on May 9th, 2013 :: Filed under PILIHAN RAYA 2013,Utama
You can leave a response, or trackback from your own site.

30 Responses to “Rakyat Mahukan Kebenaran Bangun Menentang Penipuan Anwar Ibrahim”

  1. alfie
    May 9th, 2013

    Selagi kita tidak mengambil tindakan undang terhadap pengacau2 dan anarchist yang membuat huruhara apa apa cadangan untuk ‘neutralize’ keadaan tegang ini tidak akan berjaya.

  2. syaa
    May 9th, 2013

    SOKONG 1OO% KEMPEN DI ATAS.RAKYAT MALAYSIA SOKONG BN.TOLAK PAKATAN HARAM.

  3. anoi
    May 9th, 2013

    apolahai.. kono buat keje lebih lagi pdrm,jalan2 kiost sane sini. nuar ni dari zaman mahasiswa sampai la ni ajenda dia hanya menyalak tak tentu pasal. moga allah bagi die kejang seluruh badan dia asyik menyusahkan orang. bila lagi nak berhenti menyalak.

  4. alfie
    May 10th, 2013

    Bro Syaa,
    Jangan!! mana mana kempen BN Polis akan ambil tindakan terhadap orang yang terlibat. Tetapi kalau anjuran Pakatan saya fikir tak ada mesalah. Kita tengok Bersih,Ambiga,Khalid Ismath,Adam Adlil masih bebas.

  5. kakak
    May 10th, 2013

    Dalam setiap kesempatan, kita akan bantu untuk memberi penjelasan.
    Mengapa mereka hanya syak kulit gelap sahaja berkemungkinan pengundi hantu ? (Walaupun dibuktikan ini satu tuduhan seperti kes ex-pelajar UMT di Terengganu).Kulit putih tidak berkemunkinan pengundi hantu ke ? Jadi jelas mereka ingat mereka sahaja berhak untuk memantau dan menerjah orang. Apa kuasa ada pada mereka ?

  6. yeop
    May 10th, 2013

    Jangan salahkan pengkhianat sebab hidup dan matinya adalah untuk mengkhianati negara.. jangan salahkan perompak sebab hidup dan matinya adalah makan hasil rompakan..

    Sebaliknya sikap keterbukaan dan playsafe kerajaan yang mentadbir secara tidak langsung telah mewajarkan sebilangan rakyat menjadi kurang ajar hingga sanggup mengkhianati negara sendiri.. Seolah olah perlembagaan dan kedaulatan undang undang negara telahpun dibakulsampahkan..

  7. PASpartyNGOK
    May 10th, 2013

    Mereka ambil kesempatan diatas satu kedamaian, satu kemakmoran.

    Mereka berhari raya kerana tahu pemimpin kita maha pengampun.

    Tiada tindakan, cuma rungutan dimedia. Selamat Berhari raya sepanjang tahun.

  8. PASpartyNGOK
    May 10th, 2013

    Jika benar apa yang didakwa mengenai cross over yang dirancang di Sabah & Sarawak, PM perlu bertindak segera sebelum ianya benar2 berlaku.

    Didakwa bahawa Lajim Ukin punyai pengikut yg akan cross over. Mereka perlukan 23 kerusi untuk menandingi BN dan semua ini sedang dirancang sementara Anwar akan terus buat kecoh dgn permhimpunan demi perhimpunan demi perhimpunan saban hari … kecuali dia ditangkap dan didakwa sekarang bawah akta hasutan.

  9. PASpartyNGOK
    May 10th, 2013

    Kecuali juga apa yg didakwa mengenai niat Azmin benar2 berlaku, maka keadaan akan neutralise atau break even.

    Kita hanya boleh tunggu dan mengagak disamping mendoa yg terbaik untuk PM dan negara.

  10. Mat Panjang
    May 10th, 2013

    Lim Kit Siang, Hadi Awang, Azmin dan Nurul melalui Cyber Troopers DAP, PAS dan PKR telah semenjak 2008 telah menyebarkan propaganda Anwar untuk menjatuhkan BN.

    Penyebaran propaganda dan maklumat palsu itu adalah seperti penyebaran dan pengedaran virus HIV dan dadah heroin. Setelah sekian lama ia menjadi AIDS dan penagih tegar.

    Propaganda Anwar, Lim Kit Siang dan Hadi Awang telah disebarkan meluas melalui alam cyber – blog, You Tube, twitter, SMS dll dan penyokong-penyokong muda/mudi yang seumur dengan Nurul dan Rafizi sudah menjadi “penagih tegar” dengan “virus” yang tersemat di hati dan otak serta fikirkan dan emosi mereka. Bila pengedar utama berteriak, “Berhimpun! Berdemonstrasi!Berarak!” Maka muda-mudi yang ketagih kepada suara Anwar akan turut berhimpun, mendengar dan bersorak seolah-olah pembekal dadah heroin, syabu dan pill kudakan akan sampai.

    Bagaimana kita hendak memulihkan yang sudah terpengaruh dengan virus propaganda dan maklumat palsu yang terus tersebar di Internet? Bolehkah “Kamilah Malaysia” mengubat dan merawat “penyakit” ini?

    Pertama penyebaran propaganda dan maklumat palsu melalui blog, twitter, SMS dan You Tube perlu di delete atau dihapuskan. Kedua semua pemimpin parti politik dalam PR, BN, NGOs dll parti perlu memberi ceramah, penerangan, penjelasan dan motivasi untuk memulihkan semula pemikiran dan emosi mereka kearah hidup yang lebih sempurna, aman, harmoni dan saling hormat menghormati, bantu membantu, tolong menolong, berdisplin sebagai jiran dan dalam satu masyarakat 1Malaysia untuk kemajuan bersama.

  11. Hadi suhaimi
    May 10th, 2013

    KDN dan poliskena lebih tegas lagi dlm melaksanakan undang2 , tangkap saja siapa yg melangar undang2, terutama anuwar yg terang2 melangar undang2, yg sepanjang masa mengheret rakyat menyokong politik kotornya, Kepada anwar klu tak percaya spr, bubarkan dun pulau pinang dan selangor, ada lebih baik lagi batalkan kemenangan nya dipermatang pauh, Kepada rakyat malaysia jgn di ikut kehendak anwar gila, asik keja nak berhimpun menyusahkan dan menafikan keselesaan rakyat yg tak berkenaan dgn nya,

  12. Mat Panjang
    May 10th, 2013

    “Global Crisis of 2007 – 08″ telah melanda perniagaan, import dan eksport dan ekonomi seluruh Dunia termasuk Malaysia.

    Semenjak Datuk Seri Najib mengambil alih jawatan PM pada 3hb April, 2009 Najib telah mengambil berbagai tindakan untuk membantu rakyat semua kaum dengan melaksanakan berbagai program seperti yang diterangkan dalam Economic Transformation Programme. Najib juga telah dan sedang membantu kaum Cina dan India dalam menambah baik sekolah Cina dan Tamil di seluruh negara.

    BRIM umpamanya adala untuk semua keluarga semua kaum yang berpendapatan RM3,000.00 sebulan TETAPI mereka yang ada ladang getah 10 acre pun turut beratur untuk terima bantuan tersebut. Maka pada pandangan saya apabila Utusan Malaysia dengan soalan,”Apa orang Cina mahu lagi? di muka hadapan baru-baru ini adalah ditujukan kepada yang melupakan khidmat dan peranan MCA/BN dan “swing” kepada DAP/PR.

    “Apa mereka mahu?” Kita faham mereka mahu PR menang dan DAP dapat serta sama dalam mentadbir Negara di peringkat Persekutuan di Putrajaya dan di semua Negeri melalui DUN.

    Sekarang jelas BN menang dan meneruskan pentadbiran di peringkat Federal dan semua rakyat dari semua kaum tidak kira apa latar belakang parti politiknya perlu membantu Najib sebagai PM meneruskan program EPTnya dll projeck dan program baru yang akan dirancang dan dilaksanakan. Hanya dengan cara itu negara akan terus aman, harmoni dan berjaya serta makmur.

  13. Mat Panjang
    May 10th, 2013

    Di peringkat di bawah, di akar umbi kita perlu terus hidup dengan semangat bermasyarat, berjiran, bersefahaman, tolong menolong, bantu membantu seperti di PPRT, Taman Perumahan, Apartment, Kondominium di Luar Bandar dan di Bandar serta Bandar Raya.

    Kempen diatas perlu dibincangkan dengan semua kaum dan semua keluarga melalui Residents Association di tempat tinggal masing-dengan cuba mengenepikan pengaruh dan fahaman politik masing-masing.

    Tekadkan dalam hati bahawa kita sama-sama manusia dan rakyat Malaysia and truly Malaysians dan semaikan perasaan ini kepada semua ahli keluarga kita. InsyaAllah kita boleh berjaya!

  14. Abdullah Al Banji
    May 10th, 2013

    Salam. Perhimpunan ini ialah sekadar utk ‘divert attention’ saja. Kaedah yg sebenar utk jatuhkan BN ialah dgn membuat perundingan dgn MP Sabah dan Sarawak. Dengar citer Anwar memang tak tumpu kempen di SS sebab banyak pakai modal. Jadi cara yg termudah ialah buat mereka lompat parti selepas kemenangan.Dalam kelekaan Bn menangani perhimpunan protes, mrk pula sedang giat menjalankan usaha memujuk MP SS. Jaga2 dgn permainan Anwar.

    Begitu juga perselisihan antara Azmin dan Anwar mungkin hanya muslihat mrk. Mula2 Azmin dan geng jadi part bebas dan bergabung dgn BN. Selepas MP SS lompat parti, maka mrk pun keluar lagi dr BN. Dgn ini BN akan ditipu dr dalam.

    Aku tak rela LKS atau mana2 kafir jadi TPM.Semoga Allah selamatkan kita dr tipu daya mrk jika ini benar. PK, harap dpdt sampaikan kemungkinan info ni kpd pihak yg bertanggungjawab.

  15. Mat Panjang
    May 10th, 2013

    Kita perlu kembali kepada cara hidup yang normal seperti sebelum 2004 iaitu tidak mengambil bahgian menyebarkan maklumat palsu melalui IT, menonton ceramah politik palsu dalam You Tube dan tidak terpengaruh dan terpikat dengan maklumat dan propaganda mereka.

    Tumpukan masa kita kepada kesihatan, pendidikan, persekolahan dan kemajuan ahli keluarga kita dan diri sendiri.

    Tiap-tiap maklumat yang kita baca dan terima sahkanlah dahulu kebenerannya atau kesahihanny. Jangan telan bulat-bulat.

  16. baba
    May 10th, 2013

    penipuan demi penipuan dilakukan, masihkah mahu sokong dajal sebegini, ayuh bangun, suarakan penentangan kita semua terhadap penipu besar ni.

  17. vivi
    May 10th, 2013

    Setuju dgn mat panjang tu. Perlu cari punca bagaimana rakyat boleh tertipu kemudian matikan punca tersebut.

  18. PASpartyNGOK
    May 10th, 2013

    Apakah dengan menangkap Anwar dan Kit Siang akan membuatkan Obama marah kat kita? atau Israel datang bom negara kita ?.

    Kita tak nampak rasionale nya untuk negara luar campor tangan hanya kerana kerajaan mendakwa individu yang mengancam keamanan negara dengan cara menghasut ?.

    Tetapi pemimpin kita mutakhir ini kelihatan terlalu sopan santun. Bersopan yang tidak bertempat boleh memakan diri. Kita disuruh bertawakkal, bersabar dan bertolak ansor. Jangan gelabah, jangan mendendam. Tapi kalau berjalan tetiba mat bangla tepok punggong anak perempuan kita, tak kan kita masih ada masa untuk berfikir perlu ke tidak kita bagi bangla itu penyepak. Tak perlu fikir, hentam dulu baru fikir kerana rekod bangla memang buruk disini. Mereka hanya baik semasa dipam minyak tempat kerja saja. Bila keluar jadi hantu.

    Berbalik pada 2 ekor manusia itu , seharusnya polis tidak berlengah selepas sidang akhbar 2 hari lalu mengenai penangkapan bakal dibuat.

  19. anon
    May 10th, 2013

    memang ee .. apo nak tunggu lae. dah lamo dah dio merosakkan sistem2 malaysia selagi tak menangkan die. kes lahat datu tu kono betul2 bertindak jgn lepaskan gitu aje pengkianat bosa ni jgn kasi can satu nyawa tergandai apo dio pikir nyawa tu tak berharga!!!sekor tu cekop jgn tak cekop tak pasal2 kato kerajaan korup alangkan bagusnye kalau ade ISA lae, senang2 tiupkan sentimen. apo dio fikir nak duduk satu bangse aje ke.. poelah balik tongsan kalau menyampah duduk sini.(kalau terbukti salah sumbat aje dalam penjara – aman malaysia takde kacau bilau merosakan..zaman sebelum & selepas merdeka hingga skrg puas dah kita nak satukan bangsa,dah banyak orang lama semua bangsa berkorban senang2 melaun ni melalak tak tentu pasal hanya sebab nak rebut kuasa)

  20. Darmanlasso Lanang
    May 11th, 2013

    Yang menyalak tu adalah anjing. Adakah korang nak katakan yg anwar ibrahim tu anjing? Eh eh …… tak baik tau kata anwar ibrahim tu ANJING!!! Anjing yahudi ke atau anjing pluralisma?????

  21. buahpukulmaut
    May 11th, 2013

    jom,kita pulak beramai2 protes d negri yg pakatan rakyat menang sbb d situ ada penipuan juga.Amacam,bole cam tu.

  22. buahpukulmaut
    May 11th, 2013

    satu lg yg prlu d beri perhatian.kwn rasa ramai yg trlepas pndang @ alpa.Mantan TPM,Musang Hitam.Pandangan nya dlm bicara minda Astro Awani,lebih memihak pmbngkang.Beliau juga x prnah tarik kenyataan nya.apa kah relevan dia duduk d takhta Sime Darby tu.Lu Pk la sndiri

  23. mat
    May 11th, 2013

    berapa ramai sgt yang nk menentang?? hehe xsampai pn 100 org buat malu bn je..xlayak nk banding dgn perhimpunan blak out anwar yang dapat perhatian luar negara termasuk pbb..bn dapat apa???bn dapat gelak rakyat kot..hehe

  24. anoi
    May 13th, 2013

    mat., ko berani masuk dlm golombang yg nengok dah macam nak tercetus apa dikata arab spring, ko dah tersopit kat tengah2 barulah ko tahu sengsaranya badan atau kena tipu dek hantu mengatakan itulah hero atau akulah hero yg pasti ko takde tempat hanye balaci.. apa ada berani ka? (jgn keliru yg silence tu always respect what already done exactly justice needs)

  25. observer
    May 13th, 2013

    Kenapa polis tak halang himpunan Anwar-LKS???? Kenapa semua senyap je!!!! Lepas ni, depa nak ke Kuantan, lepas tu ke JB..
    Jangan biarkan mereka jejak Johor!!! Bangkit la oi!

  26. sakithatimati
    May 14th, 2013

    setuju….

  27. sakithatimati
    May 14th, 2013

    jangan… kita penyokong BN nanti masuk lokap…

  28. Hamdiwijaya
    May 15th, 2013

    Saya rasa banyak mereka ini tidak percaya media Arusha perdana Dan apa2 saja yg BN katakan , terapi amat mudah mempercayai apa yg tertulis di Internet, social media….jadi kita mesti gembeling tenaga benteras mereka di alam Maya juga…kumpul ramai2 pasukan gempur dengan fakta2 Dan hujah2 bernas— kena sagera di usahakan!!! Dan pihak polis kena ambil tindakan tahan penganjur perhimpunan haram itu…mereka perosak negara…

  29. Hamdiwijaya
    May 15th, 2013

    Kita minta polis bertindak tegas segera….kalau tidak puak perosak ini Akan terus bermaharajalela…dah diberikan saluran utk buat bantahan, di jalan raya juga mereka berkempen..

  30. Hamdiwijaya
    May 15th, 2013

    Propaganda mereka di ruang cyber…jadi di situ kena di perangi..

Leave a Reply

Type your comment in the box below: