Mampukah Ibrahim Ali Tumbangkan Nik Abduh?

Mimpi indah Nik Mohammad Abduh, anak lelaki kesayangan Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk mengambil kesempatan dalam pertarungan tiga penjuru di Parlimen Pasir Mas akhirnya berkecai apabila calon BN, Che Johan Che Pa tidak menghantar borang pencalonan.

Che Johan dalam satu kenyataannya secara terbuka memohon maaf di atas tindakannya itu sambil menjelaskan ia dilakukan selepas mengambil kira betapa pentingnya dielakkan pertandingan tiga penjuru yang sekiranya berlaku hanya akan menguntungkan PAS.

Berikutan senario itu, Nik Abduh terpaksa berdepan cabaran satu lawan satu menentang calon Bebas, Ibrahim Ali yang pastinya menjanjikan pertarungan cukup sengit yang menjadikan Pasir Mas sebagai satu lagi kerusi panas yang menjadi tumpuan ramai.

Perkembangan saat akhir penamaan calon ini memang mengecewakan Nik Abduh dan ayahandanya yang sebelum ini cukup yakin PAS akan meraih kemenangan mudah hasil dari pertandingan tiga penjuru itu.

Andai diketahui ini yang berlaku pastinya keputusan asal meletak Nik Abduh bertarung di kerusi selamat, Parlimen Rantau Panjang dikekalkan manakala penyandangnya pula yang merupakan pemimpin muslimah PAS iaitu Siti Zailah Mohd Yusof dibiarkan terkontang konteng di Pasir Mas.

Namun apa yang berlaku ketentuan takdir Illahi, sama ada Nik Abduh mahu pun Nik Aziz perlu menerima hakikatnya dan tidak guna merungut menyalahkan sesiapa.

Yang penting rakyat Kelantan agak teruja untuk mengetahui siapa yang akan muncul sebagai pemenang dan siapa pula yang akan tumbang.

Diambil kira dari segi pengalaman dan hubungan rapat dengan penduduk setempat, tidak syak lagi Ibrahim Ali yang juga adalah Presiden PERKASA memiliki kelebihan terbaik dalam PRU-13 ini untuk mengekalkan kerusi yang dimenanginya pada PRU-12 2008.

Nik Abduh pula hanyalah orang luar yang sekelumit jasa bakti pun tidak pernah dilakukannya untuk kepentingan penduduk Pasir Mas. Kiranya aspek itu yang menjadi pertimbangan para pengundi memang sukar sekali untuk putera MB Kelantan itu menang.

Bagaimana pun satu faktor yang tidak boleh dipandang remeh oleh Ibrahim Ali ialah Nik Abduh sebagai anak lelaki paling disayangi Nik Aziz pastinya akan berusaha keras menjual nama bapanya bagi menarik perhatian pengundi.

Ia pernah berjaya dilakukan dalam usahanya merebut jawatan parti, jadi tentu sahaja ia berpeluang untuk memanfaatkannya sekali lagi. Soal kerja buat untuk rakyat itu kemudiannya punya cerita, yang penting Nik Abduh adalah anak bapak , bukan begitu?

Sekiranya faktor kekeluargaan dijadikan asas dan saki baki pengaruh Nik Aziz diambil kira, jelas sekali Ibrahim Ali bukan lawan Nik Abduh. Dari sudut ini ternampak seperti sukar untuk Nik Abduh ditumbangkan.

Apatah lagi PAS Kelantan juga tidak akan membiarkan Nik Abduh semudah itu diratah oleh Ibrahim, justeru itu sepanjang kempen pilihan raya ini PAS akan mengerahkan segala jenteranya berkubu menggempur Pasir Mas demi memastikan air muka Mursyidul Am PAS terjaga.

Nik Aziz pula dikhabarkan akan memberi perhatian khusus di Parlimen Pasir Mas dengan memanfaatkan pengaruhnya dan akan lebih kerap berulang alik berceramah serta menyertai pelbagai aktiviti kempen demi memastikan anaknya menang kali ini.

Persoalannya, mampukah Ibrahim Ali menghadapi semua cabaran ini sekali gus menumbangkan anak Nik Aziz? Buat masa ini sukar ditentukan, tapi jika semarak Gelombang Merah UMNO Merentah gagal dicegah oleh PAS, ada harapan untuk tengok seorang anak MB terjelepok dalam longkang.

Beruang Biru


Posted by tengkudin on April 21st, 2013 :: Filed under KELANTAN,PILIHAN RAYA 2013,RENCANA
You can leave a response, or trackback from your own site.

70 Responses to “Mampukah Ibrahim Ali Tumbangkan Nik Abduh?”

  1. Mek esah
    April 21st, 2013

    Mek ingin telanjang jika si super katak ni menang…..he he

  2. Waris Mat Kilau
    April 21st, 2013

    Jangan ‘takbur’ Mek…, Allah Maha Merancang. Lagipun kalau lu telanjang semua orang lari lintang pukang!!!

  3. Mahamad Hassim Ibrahim
    April 21st, 2013

    Syabas and well done Encik Che Johan Che Pa, as an ‘orang lama’ I utmost salute you and the best for you in near future. Saya berdoa pandangan dan tindakan saudara yang jitu ini diterima oleh Majlis Tertinggi.

    You have sacrificed yourself for the better end result of the party as a whole.

    Ikhlas dari.,

    Ahli Umno (Perikatan) 1965

  4. cik kelisa
    April 21st, 2013

    kita pakat pegang kata2 mek ni. ingat tu semua. kita doakan ibrahim ali menang. lepas tu kita tuntut janji2 mek tu.suruh dia hantar pic dia telanjang tu.ingat mek. jangan cakap sesedap rasa jer.

  5. Che wor
    April 21st, 2013

    Wartawan : Apakah rahsia kejayaan tuan dipilih jadi calon di Pasir Mas ?

    Nik Abuduh : Daddy-kasi.

    Kuat nepotisme dlm PR tapi depa tuduh BN.

  6. Che wor
    April 21st, 2013

    Wartawan : Apakah rahsia kejayaan tuan dipilih jadi calon di Pasir Mas ?

    Nik Abuduh : Daddy-kasi !

    Kuat nepotisme dlm PR tapi depa tuduh BN.

  7. [...] Read the article: Mampukah Ibrahim Ali Tumbangkan Nik Abduh? [...]

  8. zumazore
    April 21st, 2013

    Mek esah tak pi sekolah agama ka? telanjang di halayak ramai tu kan dosa sebab buka aurat!
    ajaran PAS!

  9. Awe Kelate
    April 21st, 2013

    Klu dia ni orang PAS Kelantan tak yah kempen..InsyaAllah menang.Sbb dia menang dulu pun atas tiket PAS.Harapkan dia hampeeh.

  10. zumazore
    April 21st, 2013

    LIKE!

  11. mickey mouse
    April 21st, 2013

    xpayah berangan la ibrahim ali nk menang.. buang masa ja jd katak

  12. mickey mouse
    April 21st, 2013

    heheheh super katak. like!!

  13. mickey mouse
    April 21st, 2013

    terbaik nik abduh

  14. gambus
    April 21st, 2013

    anak daddy .. hahahaha

  15. Kak N
    April 21st, 2013

    Apa org2 PR nie kuat ‘telanjang’ ke.. rendah nya moral.. byk2 niat.. nak puasa ke..nak sedekah pisang ke..lebih baik kot..beristighfar la Mek..

  16. Morsidol hamPAS
    April 21st, 2013

    Tu perkara biasa chek wo oii….mmg persngai semu.a jadi depa hari2 kata org laen suma tk betul tapi diri sendiri tk betul tk nampak

  17. Parti Ajaran Syahwat
    April 21st, 2013

    Haha.. teringat pulak kes si jantan pas tunjuk kote dkt puteri umno.. penganut agama pas memang jahiliah..

  18. pok ka tok pu ru
    April 21st, 2013

    Lagu mano kalau lepas ni, abg him tdk sebulu dgn pimpinan bn kelantan terutama tokpa dan dia berpaling tadah kepada PAS pulok, hah lagu mano weh? Dah kena bnyk kali dgn spesis pokko ni pun tok serik2 lagi ke? Moral of the story, ds najib presiden umno akan tetapi t mahader adalah maharaja umno sapa mapuh.

  19. pok ka tok pu ru
    April 21st, 2013

    ikhlas aku katakan, w/pun aku lebih cenderung kpd BN di kelantan kali ini dan mintak2 semoga BN memang kali nih kerana nak mengajar puok2 munafik tertentu di dlm PAS, tapi dlm kes ‘pokko’ ni, aku jadi serabut perut. brg munafik ni nok kutip lagi ko? betapa bodo nya che johan che pa, org yg takdok kontroversi dan PAS takdok senjata/isu pun nok serang dia tapi sanggup ‘telanjang bogel’ kuk atas jalan semata2 hormat kpd menate munafik tuh. Aku kesian pd tokpa, org yg bekerja kuat utk menawan kembali Kelantan trikk nih, sbg jeneral di kelantan, dibuat serupo budok bodo sebab takut sangat pada menate tuo mahader gilo kuaso.

  20. apolahai
    April 21st, 2013

    nik abduh tu hanya puak2 penyokong tegar & ahli setia pas ajelah bagi undi… diharap yg atas pagar dan yg dah sedar tembarang puak2 ni mana mungkin beri budak mentah jadi wakil mereka harap parti aje nampak islamik tapi bak kata ustaz yg neutral mereka ini puak2 yg mempertahankan ahlinya walau pun dah ternyata banyak aib dan tak pulak letak jawatan. parti bahlul yg takde maruah. harap2 pru13 kali mereka dah tahu mane intan mana kaca.

  21. PASpartyNGOK
    April 21st, 2013

    Pada hamba Allah yang berniat nak telanjang itu sudah jatuh nazar hukumnya. Nazar wajib ditunaikan. Kita nasihatkan dia buat persediaan baik2. Trim elok2. Kalau tidak, berserabut nanti, orang cabut lari.

    Tapi dia pun berbunyi bijak, dia tak cakap dia akan buat benda itu depan orang ramai. Dalam bilik air pun bertelanjang jugak. Mungkin dia selamat dalam soal itu. Dalam sudut lain dia tak selamat kerana kita nampak Ibrahim Ali akan muncul pemenang. Bahkan Tok Pa pun akan menang lalu jadi MB baru menggantikan orang tua yang memang sudah tua. Sudah tak larat, kekadang pengsan, selalu kena papah kerana lepak tak larat.

    Nik ajis boleh ambik pecen socso , time up.

  22. PASpartyNGOK
    April 21st, 2013

    kerana niat dia nak perkecilkan Ibrahim Ali jadi dia niat benda kurang elok. Agaknya kalau dia niat utk raikan Nik Abduh, baru dia puasa. Walau apa pun kita rasa dia tetap kena telanjang nanti.

  23. tubir
    April 21st, 2013

    saya kenal siapa mek ni dan saya akan pastiklan mek telanjang dimalam pengumuman nanti …..Saya akan suruh orang orang saya untuk menangkap mek dan telanjangkanya jika tok him menang ingat mek….
    Nik abduh bukanlah orang yang hebat…beliau tidak ada apa apa selain kekuatan NIK AZIZ itu sendiri…..

  24. bangKano
    April 21st, 2013

    Kalo hang pi telanjang pun tak dak sapa yang beselegha & peliaq pun tak ngang pasai bodi hang tu dah gelebeh. Bukan lagi seksi malah seksa jiwa laki laki jerrr kecuali mat gian kot ada la….

  25. mengkudu hitam
    April 21st, 2013

    mek elok cukur bulu kalau nak telanjang,,,anytime berahim ali boleh menang.mek betul2 tak sayang mulut.

  26. mancini
    April 21st, 2013

    ye ke mek nak telanjang,baik mek telanjang depan bang nuar mesti dia suka punya.

  27. Dino Dean
    April 22nd, 2013

    Jangan lupa pusing belakang sama….

  28. omega
    April 22nd, 2013

    Jgn. Mek, buat muntah org jer bila tengok kau

  29. bujuk
    April 22nd, 2013

    Telanjang dalm bilik sorang2 takpa mek, tapi pastikan tiada cctv. Kalau kat luar, batalkan niat tu…

  30. bujuk
    April 22nd, 2013

    tapi dalam bilik, sorang2 tak dosa kan…

  31. bujuk
    April 22nd, 2013

    apa punya orang lama la…. ahli khinat pada parti pun nak tabik. Hang p tanya najib.. dia suka ka?

  32. bujuk
    April 22nd, 2013

    Tapi dia tak pernah menang atas tiket BEBAS.

  33. bujuk
    April 22nd, 2013

    belajar biar habis tuan…
    1) Niat bukan Nazar.
    2) Nazar yg. mendatangkan dosa dan maksiat tak wajib d tunaikan.

  34. Anak Lenggong
    April 22nd, 2013

    bujuk says:

    Telanjang dalm bilik sorang2 takpa mek, tapi pastikan tiada cctv. Kalau kat luar, batalkan niat tu…

    Current score: 0

    Mek ..kalau mu nak telanjang boleh telanjang depan bujuk..sebab bujuk ni baik orang nye..dia nengok sambil terkedip2 bijik mata saperti katak..sambil air liur meleleh…kah kah kah…kote bujuk sujud jee..tak mengangguk pun..iyooo laa…pak lobai kan…bujuk bukan saperti Stopa..

  35. Topup
    April 22nd, 2013

    toksah la bujuk …telanjang walaupun sorang2 , Allah dan para malaikatnya nampak…malu la ,

  36. Topup
    April 22nd, 2013

    kalau aku aku akan bagi undi kat tok him dari abduh tu , jangan bagi pas menang di kelantan!

  37. gambus
    April 22nd, 2013

    bujuk dan mekk kalau bab telanjang , zina dan liwat memang mereka suka , sampai sokong antara satu sama lain hahahaha

  38. gambus
    April 22nd, 2013

    bagi kami tak khianat pun .. kau tu yang penipu pulak nak berlagak lebih tahu , bukannya dia hina UMNO pun .. hanya tarik diri seperti anak jantan .. Ibrahim ali pun sokong BN gakk hahahaha tak payah laa meroyan bujukk oiii , takkan anak daddy nik ajis dah menangis kottt

  39. gambus
    April 22nd, 2013

    bagus cadangan kau bujuk .. nanti jadi macam anwar dan musthapa ali .. berzina sampai kena rakam . hancussss kau mek nanti hahahaha … jangan kau terkangkang macam pemimpin pujaan PAS eli wong tu sudah laa mekkk

    ehh banyak pulak contoh pemimpin Pakatan ni berbogel rupanya , kau bukan orang pertama mekkk hahahaah

  40. DataCode
    April 22nd, 2013

    Setakat ini masih ramai mengatakan Tok Him akan menguburkan Nik Abduh,,

  41. rabiahmdyusof
    April 22nd, 2013

    SALAM.

    YA SAYA TABEK KAT TUAN CHE JOHAN CHE PA! SUSAH NAK CARI MANUSIA YANG MACAM NI KELAKU DIA! SEMOGA ALLAH RAHMATI TUAN.

  42. jehe
    April 22nd, 2013

    nik abeduh yg dah dilatih selama 40 thn untuk melawan umno….

    bodo…

    kalau dilatih selama 40 thn untuk menyatukan umat kira OK apa…

  43. mengkudu hitam
    April 22nd, 2013

    kalau brahim ali menang mek kena datang kat Sg Petani dan telanjang kat jam besar ya…hee hee geli aku nak tengok kau punya anu tu

  44. ANAK BUKIT
    April 22nd, 2013

    IKUT LOGIK BRAHIM KALAH.. HARAP2 DIA TAK ILANG DEPOSIT LA…

  45. mek esah
    April 22nd, 2013

    set depa ni bujuk, baca statement pun tak berapa nak faham…..mek cakap nak telanjang…terus depa serbu…eee seram!!!!! ….mek nak telanjang dalam bilik mek je…hehe

  46. mozart
    April 23rd, 2013

    duduk saorang saorang kalau melancap salah/dosa bujuk.Macam kawan hang kat sg petani itu tak pasal pasal kena sack di jijah sebab melancap.Tapi dlm PAS kalau bab melancap atau berzina tak apa tapi kalau menegak syariah islam spt yg berlaku kat hasan ali dan nasarudin isa itu salah kena sack tampa hearing.betul tak bujuk?

  47. spender stopa
    April 23rd, 2013

    Telanjang lah Mek. hudud tak leh nak hukum orang telanjang

  48. Hadi suhaimi
    April 24th, 2013

    Klu nak telanjang ajak mustapa ali sekali, nanti dia merajuk pulak…

  49. violet
    April 24th, 2013

    Suko ati mu la mek…barang mu bukan barang orang lain pun.

  50. mRsTURDY
    April 24th, 2013

    Biarlah dia nak telanjang pun…Jangan lupa hantar gambor mek ke sini yer! Kita pun dah lama asyik berpolitik sahaja dan tak ada sebarang posting hiburan!
    Kpd Mek, sebelum ambil gambar tue jgn lupa mintak nasihat Kak Ton dulu agar mek juga kelihatan cantik mcm Kak Ton!!Muahaaaaaaaaa!!!

  51. bujuk
    April 24th, 2013

    tak dosa kan…

  52. bujuk
    April 24th, 2013

    Musnah negara kalau Ketua Polis Negara perangai camni… taknak ambil tindakan sebab penjenayah adalah kawan baik, anak, bapak atau mentor dia. Ini orang yg. tak amanah, kalau tak sanggup jangan terima watikah… bagi orang lain.

  53. Hantu Raya
    April 24th, 2013

    BERAHIM KATAK MANA BOLEH MENANG..HAAA

  54. mRsTURDY
    April 24th, 2013

    Kat Jam Besar tak brapa ramai…Atas titi Central Square nuh, ramai orang bulih tengok!

  55. Taksub
    April 25th, 2013

    “Allah mengarahkan Nik Abduh ke Putrajaya”, cakap berapi-rapi tapi agak sesat dan menyesatkan. Rasanya setakat fatwa Nik Aziz mungkin masih ramai yang taksub. Tapi, kalau budak ingusan Nik Abduh ni tak lebih dari seorang samseng yang menggunakan Islam sebagai senjata.

  56. tubir
    April 25th, 2013

    Nazar yang tak baik tidak wajib ditunaikan….macamorang islam bernazar …kalau dia lulus periksa dia nak murtad .Nazar yang macam ini tidak wajib ditunaikan….malahan dia kena bertaubat

  57. tubir
    April 25th, 2013

    Jiwa naik abduh ni jiwa pelampau…..jiwa dia dah rosak …dari kecil lagi jiwanya sudah dirosakan oleh ayah nya .Dia ni pernah ditahan dibawah akta keselamatan Adakah dia benar benar insaf apa yang dibuat nya salah?….insaf tidak pernah timbul didalam hati nik abduh ini kerana beliau tiada roh…..

  58. Hamba Ar Rahman
    April 25th, 2013

    Yang nak telanjang dalam bilik sorang2 tu apa ke jadahnya….gilor ke apa…setakat tukar baju ker apa..faham laa…kalau saja nak telanjang2 memang gila….

  59. Pian
    April 26th, 2013

    Mek esah says:

    Mek ingin telanjang jika si super katak ni menang…..he he

    Current score: 0

    3:21 PM on April 21, 2013

    —> aku simpan ni sebagai bukti dimahkamah nanti bila mek buat report polis mengatakan dia dipaksa telanjang.

  60. bukan anwar brahim
    April 27th, 2013

    ko ni gedik la mek..ko org mane hah…ko elok kawen je dgn bujuk tu..main lah tlnjang dua2…

  61. pasdaplaknat
    April 28th, 2013

    Bujuk ni mmg spesis GILA.. taksub jdkan dia gila.. akan di cari juga sisi gelap utk hujah lawan… bodoh punya hujah.. kita nk cr kebaikan dia nk bela org yg nk telanjang.. jiwa kau mmg jauh dr agama bujuk! menipu byk!

  62. pasdaplaknat
    April 28th, 2013

    bg pencachai PAS asalkan org PAS.. buatlah apa dosa pn tetap ‘dipelihara’.. tanyalah STOPA.. dia sedang rasai.. apa mau kata.. Allah Maha Kuasa!

  63. pasdaplaknat
    April 28th, 2013

    Mek ni bkn betina.. aku rasa dia ni jantan jg.. dr pencachai PR..
    igt ke dia ckp nk buat knduri ke.. sujud syukur ke.. alih2 terlanjang.. hahaha sndiri pikirlah..

  64. pasdaplaknat
    April 28th, 2013

    hahaha mek esah.. siaplah…. bukan susah pon nk trace skrg kn zaman ber IP.. IP ni mcm peta jugak jgk.. mau cari kau dapat.. siaplah kau mek esah..

  65. pasdaplaknat
    April 28th, 2013

    matlamat kita ialah PAS tumbang.. xkesah le pasal Brahim Ali ke sapa pe.. aku pasti undi selain dr PAS

  66. pasdaplaknat
    April 28th, 2013

    Spesis lembu PAS mana reti malu dgn Allah.. sbb tu definisi telanjang dlm bilik ni STOPA dn NUAR sudah applied.. successfully..! alsn dlm bilik xpe.. jgn aib org.. bla..bla..

    tp LemBujuk.. bila telanjang, timbul perasaan bukan2 (syahwat), imaginasi kotor, maka hukumnya jd HARAM=DOSA.. bujuk2.. jiwa sakit.

  67. namron
    April 30th, 2013

    Enche Ibrahim Ali (gelaran dato’ tak layak pada si katak ni) calon bebas yang menggunakan lambang bunga raya sama macam bunga raya yang layu sebelum kembang. . Ia sudah buruk di tangkai dan menunggu jatuh untuk dipijak-pijak sebelum dilupakan daripada kamus politik rakyat Malaysia.

  68. mancini
    April 30th, 2013

    belum tau lg bujuk,kalau dia menang macammana,cuba tengok trend 2 pilihanraya kecil terbaru. satu BN menang mengalahkan PAS satu lagi kalah tapi majoriti telah berkurang dr lebih 2000 ke 605 je.dgn pelbagai isu yg melanda PAS sekarang tak mustahil IA boleh menang.Jgn takbur.

  69. Mek esah
    May 1st, 2013

    Si bunga taik ayam …..hehe

  70. Ore Pasir Mas
    May 10th, 2013

    kahkahkah

    Ibrahim Ali kalah di Parlimen Pasir Mas

Leave a Reply

Type your comment in the box below: