Kenapa Strategi & Teknik Anwar/Misuari Lebih Kurang Sama?

MACAM ada janji pulak antara Anwar dan Misuari dalam cubaan menegakkan benang basah mengenai penglibatan masing-masing dalam krisis Lahad Datu yang masih dalam proses pembersihan oleh pasukan keselamatan sekarang.

Dua-dua pun nafi tapi dalam masa yang sama, banyak tindakan 2 ekor ini yang tak berkenan di mata penulis.  Antaranya, Misuari, dia nafi bantu Kiram, tapi dalam masa yang sama mengaku ada anggota MNLF turut serta dalam pasukan lanun Kiram yang menceroboh Sabah 3 minggu lepas.

Anwar pun lebih kurang begitu, nafi juga tapi banyak bukti sekarang menunjukkan dia pun sama terlibat melalui hubungan rapatnya dengan Misuari.  Maklumlah, berbanding BN, Anwar lebih banyak untung kalau Sabah diistiharkan darurat dan pilihanraya tidak diadakan di negeri itu.

Ini semua orang tahu dan penulis tidak mahu mengulangi benda yang sama.

Selain itu ada juga propaganda angka.  Anwar sering mewar-warkan jutaan rakyat bersama-sama dengannya.  Perhimpunan 45 – 50 ribu orang di Stadium Merdeka, ditukar Anwar menjadi 100 ribu sehingga 500 ribu orang.

Misuari pun begitu juga, tak tahulah dia dapat dari mana, tapi dakwanya ada berpuluh ribu orang Sulu yang bersedia menyeberang sempadan Malaysia-Filipina untuk membantu lanun-lanun yang sedang berterabur macam anak ayam diasak tentera dan polis Malaysia.

Kalau ada ramai orang macam itu dibawah perintah Misuari dan Kiram, baik dia dah rampas Mindanao tu dari Filipina, itu jauh lebih senang dari dia cuba nak tawan Sabah, so jelas sangat propaganda.

Awal-awal krisis bermula pun, Misuari sudah mengancam untuk menghantar lanun-lanun MNLF yang dipimpinnya ke Sabah kalau kepungan di Lahad Datu bertukar menjadi perang berdarah.  Setakat dimaklumkan, tentera Filipina baru menahan lebih kurang 70 orang lanun MNLF yang cuba ke Sabah sejak komando polis mula menyerbu Jumaat lepas.

Tentera Malaysia, terutamanya TLDM yang berkawal di sempadan Malaysia-Filipina, belum lagi ada berita menahan lanun Sulu ini atau tidak, tapi mungkin juga sudah dihabiskan semua sekali ke dalam laut dan dengan itu tidak ada sesiapa yang tahu mengenai nasib mereka.

Apa yang penitng bukan ribu-ribu.

Semua ini sepatutnya menyakinkan rakyat kita bahawa Anwar memang terbabit dalam insiden ini.  Penafian dari Anwar bukan bukti kukuh bahawa dia tidak terlibat.  Sebelum ini pun dia nafi meliwat Saiful Bukhari, tapi siapa punya air mani yang dijumpai di dubor pemuda tersebut?

Kalau bukan Anwar.

Jadi jangan pakai sangatlah penafian Anwar.  Selain raja Saman, semua orang tahu Anwar raja Nafi.  Dia punyalah nafi sampaikan akhbar Filipina Inquirer ada tuduh dia terlibat dalam krisis Lahad Datu inipun, dia kata akhbar itu tidak mentioned nama dia.  Itu terang-terang pun tak mengaku tu, gelap-gelap apa lagi.

ARVE Error: no video ID set


Posted by Adamyan on March 6th, 2013 :: Filed under Adamyan,Utama
You can leave a response, or trackback from your own site.

11 Responses to “Kenapa Strategi & Teknik Anwar/Misuari Lebih Kurang Sama?”

  1. raplahjingaa
    March 7th, 2013

    Bayangkan lah kalau presiden filipina pada waktu ini adalah estrada kaki mabuk kawan pondan tua tu….

    Nasib baik lah rakyaat filipina dah tendang dia awal-awal lagi, kalau tidak panjang cerita ni….

  2. ElectroMagneticPulse
    March 7th, 2013

    anwar ni terlampau taksub dengan kuasa…
    belum jadi PM lgi dah tunjuk gila kuasa dan bongkaknya dia ni.

    raja huru-hara negara = Anwar

  3. randomsee
    March 7th, 2013

    hahahahahhaha, estrada duk bangga koleksi anak haramnya….

    raja maksiat dengan raja peliwat berpisah tiada…

    Nur misuari pun sama gila kuasa…samalah dengan anwar kemaruk nak jawatan PM

  4. pecinta malaysia
    March 7th, 2013

    inilah si pengkhianat bangsa paling tegar.kan bagus kebijaksanaan anugerah allah ni digunakan utk kebaikan dan kesejahteraan rakyat sejagat.tapi sayang…

  5. Topup
    March 7th, 2013

    Kalau anuar jadi Pm aku rasa tak sampai sebulan , satu negara bangun memberontak !

  6. Hamba Ar Rahman
    March 7th, 2013

    Hanya seorang sahaja hamba Allah dalam dunia ini yg boleh membuka mata dan minda rakyat di Malaysia ini…Sudah tiba masanya isterinya menarik diri dari bersekongkol dan menutup kebejatan suaminya…Asiah sendiri tidak pernah menyokong Firaun sedangkan Asiah sangat taat kepada Allah…dan semestinya seorang isteri solehah itu taat juga kepada suaminya….tetapi Asiah memilih untuk menentang Firaun…walaupun Anwar bukan Firaun… (tiada yang sebanding dengan kejahatan Firaun yg telah tertulis di dalam AlQuran…tapi puak2 PR senang2 jer label orang2 tertentu Firaun)…tetapi…Wan Azizah sepatutnya tidak bersekongkol…jika tidak mahu menentang pun memadailah tidak bersubahat (contoh…menyifatkan suaminya pemimpin anugerah dan juga backing suaminya dalam beberapa kes dengan kenyataan2 yg kelihatan very pathetic for her level of education….)…Wan Azizah seorang isteri yang baik…terlalu taat sehingga ketaatannya itu memakan dirinya sendiri dan boleh memusnahkan sebuah negara…jika Azizah membuka mulut…maka sudah pasti tamatlah riwayat ceritera seorang pacal yg teringin menjadi raja….pelik tapi benar…Azizah bukan bodoh..tapi macam b&%@h….Azizah seolah2 sudah terpukau sehingga tidak dapat disedar2kan…seorang wanita normal pasti sangat terluka jika mendapat tahu suaminya curang di belakang…tetapi Azizah wanita yg luar biasa…beliau tidak sedikitpun melatah apabila suaminya mendua tiga empat dan beberapa lagi kepadanya….bukan setakat wanita…teruna dan jantan juga….menjadi madu kepada Wan Azizah….begitulah cerita seorang isteri yg kita sendiri tidak faham apa ilmu yg Bang Non ada sehingga isterinya begitu taat kepadanya….wallahua’lam

  7. Mat
    March 8th, 2013

    AKU RASA NAK KENA TUNTUT ILMU DGN SI NUAR NEH.. SUPAYA ISTERI TUNDUK SELALU..HUUHHUH

  8. raplahjingaa
    March 8th, 2013

    Hang jangan mat !!…silap menuntut nanti…parah !! hang minta ilmu tundukkan perempuan, nanti dia bagi kat hang ilmu tundukkan lelaki…

    Naiya mat…

  9. neutron
    March 8th, 2013

    Fitnah…jgn tarak fitnah… cayala …kah..kah

  10. Hamba Ar Rahman
    March 8th, 2013

    Kau ni faham ker apa yg aku cerita…pergi balik rumah belajar bahasa malaysia dulu…lepas tu amik SPM kertas bahasa Malaysia..dah lulus baru masuk sini….

  11. Hamba Ar Rahman
    March 8th, 2013

    Kau ni faham ker apa yg aku cerita…pergi balik rumah belajar bahasa malaysia dulu…lepas tu amik SPM kertas bahasa Malaysia..dah lulus baru masuk sini….

Leave a Reply

Type your comment in the box below: