MYKMU.NET
Demi Islam, Untuk Melayu, Kerana mu Malaysia

KFC: Zaki Zahid Jangan Membisu atau Babitkan Istana

limkanghooExco Pemuda UMNO, Datuk Ahmad Zaki Zahid perlu tampil menjelaskan isu mengenai Kentucky Fried Chicken (KFC) yang menjadi buah mulut rakyat terutamanya orang Melayu. Pada bulan lalu, Mykmu yang bersandarkan tulisan blog Sanggahtokjanggut.blogspot.com meramalkan KFC yang berada di bawah kawalan Johor Corp akan dijual sebaik sahaja penstrukturan semulanya selesai.

Dalam laporan bertajuk “KFC :Surat Terbuka Kepada Menteri Besar & Ahmad Zaki Zahid” meminta Menteri Besar Johor campur tangan yang dalam isu ini jika benar KFC hendak dijual kepada pihak ketiga apatah lagi jika ia tidak membabitkan usahawan bumiputera.

Tulisan ini bukan merupakan usaha menyokong ekonomi perkauman. Tulisan ini hanya mahu mengingatkan Datuk Ahmad Zaki Zahid bahawa KFC dibeli oleh Johor Corp dengan harga berbilion ringgit menggunakan wang yang berasaskan dana menjaga kepentingan perniagaan bumiputera. Perbadanan Negeri Johor atau Johor Corp ini ditubuhkan untuk membantu usahawan bumiputera. Justeru segala dana asal dan juga hasil keuntungannya hari ini harus dibelanjakan atas dasar dan polisi yang sama iaitu menjaga kepentingan bumiputera.

Hari ini blog sanggahtokjanggut sekali lagi mendakwa bahawa KFC akan diambil alih oleh Lim Kang Hoo. Oleh kerana penulis blog ini dipercayai mempunyai hubungan rapat dengan beberapa individu penting di Johor, maka ada asas untuk orang ramai merasa syak wasangka bahawa sememangnya ada usaha untuk menjual KFC bagi meraih keuntungan segera.

Ahmad Zaki Zahid selaku orang yang merencana penstrukturan semula ini harus datang ke hadapan dan menjelaskan kepada umum apa yang sedang berlaku sekarang ini. Jika dakwaan penjualan ini tidak benar, maka ia harus menafikan dengan segera. Telah beberapa kali beliau bertemu media massa tetapi tidak menjawab isu ini.

Sudah ada cakap-cakap bahawa pembabitan Lim Kang Hoo ini atas restu istana. Cakap-cakap ini tidak lebih kepada usaha menghalalkan apa yang akan berlaku ke atas KFC pada beberapa minggu akan datang. Istana Johor tidak akan masuk campur dala hal-hal sebegini. Justeru Ahmad Zaki selaku EXCO Pemuda UMNO Maaysia wajar tampi ke hadapan dan membuat penjelasan segera sebelum nasi menjadi bubur.

Ahmad Zaki tidak boleh berdiam diri kerana cakap-cakap sekarang ini boleh memberi kesan kepada Istana Johor, Menteri Besar dan UMNO Johor sendiri. Ini bukan syarikat Ahmad Zaki bin Zahid atau mana-mana individu. Ini syarikat yang dimiliki oleh kerajaan negeri dan bertujuan menjaga kepentingan ekonomi bumiputera. Justeru sebagai tunggak utama penstrukturan ini dan juga EXCO Pemuda UMNO, Ahmad Zaki harus tampil menjelaskan isu sebenar.


Posted by KuntaKinte Malaysia on February 12th, 2013 :: Filed under Kunta Kinte,Utama
You can leave a response, or trackback from your own site.

37 Responses to “KFC: Zaki Zahid Jangan Membisu atau Babitkan Istana”

  1. KuntaKinte Malaysia
    February 12th, 2013
  2. paparem
    February 12th, 2013

    Ahmad Zaki perlu menceritakan perkara sebenar .. siapa yang terbabit dengan isu penjualan KFC ini.

  3. tony gunawan
    February 12th, 2013

    dulu esso mobil pun menyalak sekarang macam mana????

  4. bujuk
    February 12th, 2013

    Takat melalak d mykmu ni…. takda sapa nak heran. Macam anjing menyalak bukit je…

  5. DataCode
    February 12th, 2013

    Tampilah Ahmad Zaki memberi penjelasan apa sebenarnya berlaku,jangan lari dari medan perang

  6. baba
    February 12th, 2013

    ni nama dia melayu makan melayu. kfc selama ni menjadi kebanggan bumiputera , jgn gadaikan hak itu hanya atas nama bisnes. zaki zahid ni tak layak utk buat keputusan utk kaum bumiputera.

  7. yeop perak
    February 13th, 2013

    Dia tak gadai, cuma mudahkan urusan untuk jual kfc saja. Tak habis-habis perangai melingkup apa yg ada. Masalahnya dengan kepimpinan pusat, kenapalah masih beri muka pada orang muda yg telah terbukti pandai melingkup harta kerajaan. Kalau tak ada restu dari Kuala Lumpur rasanya mana mungkin zaki zahid dapat peluang melompat ke dalam J Corp. Setakat Ghani di Johor rasanya takkan berani bagi muka kat zaki melainkan ada permintaan dari pusat.

    Takkanlah pekara kecil begini mahu PM tegur dan beri perhatian. Banyak lagi urusan yg belum selesaidan lebih penting. Siapa agaknya MT yg beri mandat agar zaki dilantik menerajui J Corp?.

  8. yeop perak
    February 13th, 2013

    Yang menyalak hanyalah pak sheikh saja. Lagipun orang BN, mereka berani tegur kepimpinan jika ada sesuatu yg mencurigakan, tak macam dalam PR. sekali Lim Kiat Sial menyalak habis termasuk telur nik aziz kedalam kerandut

  9. Jamilisa
    February 13th, 2013

    Belajr tinggi-tinggi bukan nak majukan apa yang ada atau bina yang baru, tapi melingkup apa yang telah dibina. Level Tingkat 4dinasti Pak Lah kaki tidur

  10. mohdnasir
    February 13th, 2013

    Selalu lah begini… dah hampir PRU tentu ada perkara membuatkan orang Melayu marah sangat… kalau dulu Pak Lah naikkan harga petrol dan Tol… kenapalah tak mahu belajar dari kesilapan lepas.

  11. hamPAS Nyoir
    February 13th, 2013

    sikap seorg bacol dlm perniagaan.. mmg tak boleh diharap anak Zaid ibrahim ni sema jer dgn bapak mereka

  12. hamPAS Nyoir
    February 13th, 2013

    sikap seorg bacol dlm perniagaan.. mmg tak boleh diharap anak Zaid ibrahim ni sama jer dgn bapak mereka

  13. benci tingkat 4
    February 13th, 2013

    Kadang-kadang x faham kenapa ade lagi spesis2 budak tingkat 4 ni… Bukan ke die xbelajar dari sejarah sampai rakyat benci dan tolak BN pada tahun 2008… kesannya hancur agama, bangsa dan negara…

  14. zarman
    February 13th, 2013

    zahid hamidi kot bang?

  15. En. Dee
    February 13th, 2013

    Ramai rakyat melayu Johor marah dgn LKHoooo ni, Jgn sampai Melayu protes pd PRU nt, dari satu ke satu harta Melayu jatuh pd tgn dia ni, baik dr segi tanah, bangunan, syarikat, dsb nya. Pihak atasan kena campur tangan, biar ianya menguntungkan rakyat.

  16. bujuk
    February 13th, 2013

    Ini politik apa pulak ni?
    Zaki ni anak Zahid Hamidi ke Zaid Ibrahim atau bukan anak dua2 nya.
    Kalau anak Zahid Hamidi lebih tepat sebab nama bapanya ZAHID bukan ZAID. Ini mungkin percaturan TPM yg. bimbang kerusinya d rampas ZAHID pemilihan UMNO lepas PRU13 nanti… hahaha, spekulasi je.

  17. songkok
    February 14th, 2013

    kah,kah kah kah kah :D

  18. raplahjingaa
    February 14th, 2013

    hehe..awat bujuk ? hang tidur maghrib ke ?? merapu tak ketahuan punca !

  19. pasdaplaknat
    February 14th, 2013

    Boleh dikatakan suatu fenomena negatif juga kebanyakan bangsa Melayu apabila sudah kaya, bisnes berjaya.. kebanyakan mula berfikiran liberal dan tk fikir atau peduli lagi soal agenda umat.

    Asalkan duit masuk, berkat atau tidak sudah tk kira lagi janji untung boleh dilipat2, apatah lagi bangsa Cina kafir tk pernah senang duduk, mencari ruang utk kuasai apa shj yg boleh tumbangkan penguasaan Melayu..jadi sifat org Melayu mmg cukup padanlah dgn sifat Cina..

    org Cina anggap kesinambungan bisnes yg dikuasai mereka ialah MARUAH, org Melayu anggap bisnes ialah optional..xkesah sgt. gagal bisnes keja lain ada, govt msti support punya..

    Mcm itu juga bila kes JCORP mahu strukturkan atas alasan hutang, Kulim yg menguasai KFC ibarat angsa emas yng mahu dibunuh utk dptkan telur emas yang kunun lebinh banyak dlm perut angsa tersebut.

    Sudah tentu sudah berlaku negotiation yg hebat antara Zaid talibarut Cina ini dgn Taikun Cina tersebut. KFC Holdings yg mempunyai cabang2 syarikat yg cukup hebat, dibina di zaman Tan Sri Muhammad Ali-Bapa JCORP Moden.. tp pengkhinat mmg mudah lahir dr kalngan org Melayu.. itulah kelebihan GENETIK bangsa Melayu.. khianat dengki utuh dlm diri disebalik watak ‘sopan santun’..

    Apapun jika isu ini GAGAL diselamtkan jelaslah menunjukkan bangsa Melayu bangsa yang LEMAH.. masa depan jgn haraplah org Melayu akan berjaya dlm bisnes runcitan.. setakat sebat mentekedarah untung atas angin jadi kontraktor goverment itu lah satu2nya BAKAT org Melayu dlm bisnes yg Cina pun KALAH!

    Melayu mudah dijual beli.. tk sustainable dlm apa jua bidang temasuklah Tunjang AGAMA!..

  20. pasdaplaknat
    February 14th, 2013

    Zaki ni nk bukak cawangan ‘ geng tingkat 4′ di Johor pulak.. budak mentah bila diberi tgjwb urus hal duit billion2 mau jadi kelabu asap. Cina Harbi ni bartered dgn bnda apa smpai MB Johor redho je isu KFC ini?

    Boleh dikatakan suatu fenomena negatif juga kebanyakan bangsa Melayu apabila sudah kaya, bisnes berjaya.. kebanyakan mula berfikiran liberal dan tk fikir atau peduli lagi soal agenda umat.

    Asalkan duit masuk, berkat atau tidak sudah tk kira lagi janji untung boleh dilipat2, apatah lagi bangsa Cina kafir tk pernah senang duduk, mencari ruang utk kuasai apa shj yg boleh tumbangkan penguasaan Melayu..jadi sifat org Melayu mmg cukup padanlah dgn sifat Cina..

    org Cina anggap kesinambungan bisnes yg dikuasai mereka ialah MARUAH, org Melayu anggap bisnes ialah optional..xkesah sgt. gagal bisnes keja lain ada, govt msti support punya..

    Mcm itu juga bila kes JCORP mahu strukturkan atas alasan hutang, Kulim yg menguasai KFC ibarat angsa emas yng mahu dibunuh utk dptkan telur emas yang kunun lebinh banyak dlm perut angsa tersebut.

    Sudah tentu sudah berlaku negotiation yg hebat antara Zaid talibarut Cina ini dgn Taikun Cina tersebut. KFC Holdings yg mempunyai cabang2 syarikat yg cukup hebat, dibina di zaman Tan Sri Muhammad Ali-Bapa JCORP Moden.. tp pengkhianat mmg mudah lahir dr kalngan org Melayu.. itulah kelebihan GENETIK bangsa Melayu.. khianat dengki utuh dlm diri disebalik watak ‘sopan santun’.. entah sampai bila org Melayu perlukan cmpurtangan politik utk betulkan kepala otak dan periuk nasi sendiri.. itupun jika masih ada kuasa politik di masa depan..

    Apapun jika isu ini GAGAL diselamtkan jelaslah menunjukkan bangsa Melayu bangsa yang LEMAH.. masa depan jgn haraplah org Melayu akan berjaya dlm bisnes runcitan.. gagal KFC sama juga gagal HPA-RFC.. isu berbeza tp hasilnya sama shj.. GEN MELAYU

    setakat sebat mentekedarah untung atas angin jadi kontraktor goverment itu lah satu2nya BAKAT org Melayu dlm bisnes yg Cina pun KALAH!

    Melayu mudah dijual beli.. tk sustainable dlm apa jua bidang temasuklah Tunjang AGAMA!..

  21. pasdaplaknat
    February 14th, 2013

    Harap maaf, sy terpost dua2 kali, internet ada masalah sikit. Posting yg final ialah yg di bawah ini.

    Mohon Maaf sekali lagi.

  22. bujuk
    February 14th, 2013

    ini kelebihan melayu umno je…. hihihi.

  23. pasdaplaknat
    February 14th, 2013

    Jangan lupa kes KOHILAL PAS.. RM45 juta duit ahli.. hahaha..
    KFC bukan soal salah laku, tp survival bisnes umat Islam.

  24. pasdaplaknat
    February 14th, 2013

    Kes KOHILAL PAS.. RM45 juta duit ahli.. membuktikan GEN penyangak melayu Pas cukup berkelebihan dan bagus… hahaha..

  25. padi
    February 14th, 2013

    dah lebih 50 tahun… umno hanya mampu usung cerita KOHILAL satu je. Itu pun tak tau hujung pangkal..

  26. padi
    February 14th, 2013

    Bank BUMIPUTRA dah hilang yg. tinggal CIMB… semua kerja UMNO. Melayu tak berani protes sebab melayu hanya ada UMNO.

  27. jinkun
    February 15th, 2013

    hang je duk melalak kat sini….geng2 sokong BN hanya meluahkan pandangan masing2….yang menyalak tu hang la bujuk. bukan macam anjing menyalak bukit lg dah, memang ANJING dah taraf hang ni…anjing DAP…kahkahkah…..HARAP JANGAN JADI TONGONG SELAMANYA…BAWA BERTAUBAT…kahkahkah

  28. pasdaplaknat
    February 15th, 2013

    Padi, sebelum ada kuasa pun sudah balun seleweng berjuta duit ahli, Tabung Memali yg seru ats jihat.. balun sama juga. Tk malu kah? Apakah kalau 50 tahun PAS berkuasa boleh jamin lebih baik dr UMNO?

    yg tktau hujung pangkal tu cai2 PAS mcm ko jer.. busuk mcm air longkang pun ko minum juga.

  29. pasdaplaknat
    February 15th, 2013

    Bank Bumi pun UMNO yg bikin, PAS bikin apa?

    PAS bikin lendir busuk tiap2 malam sumbt dlm mulut telingat cai mcm ko kan?
    Jual Agama, Bangsa, daulatkan Parti Komunis Laknat sbg pejuang..

    Cai melukut tepi gantang PAS mana brani, Majlis Suro pun dpt pangkat SYAITAN BISU.. takot kena pecat..!

  30. pasdaplaknat
    February 15th, 2013

    Cai PAS PR xyhla nk menyibuk nk kutuk UMNO pulak, check dulu lah parti PAS yg nk karam tu.. parti yg xde sumbangan baik apa pd negara! alat perkakas penjajah British utk pech belahkan Melayu dn Islam.

    PRU 13 Insya Allah gelombang besar protes pd PAS akan melanda!

  31. bujuk
    February 16th, 2013

    masalahnya itu hanya imaginasi umno, takda bukti dan dakwaan apa pun. UMNO taktau pun waris2 tu dapat bantuan dari PAS ke tidak. UMNO hanya percaya cakap dari musuh PAS, tapi tak pernah pun tanya sendiri pada mereka yg. bertanggungjawab.

  32. bujuk
    February 16th, 2013

    mana bank bumi hang?

  33. bujuk
    February 16th, 2013

    mana bank bumi hang?
    1 tu pun umno tak mampu pertahankan… sama seperti utusan melayu… dah takda bayang sekarang.

  34. bujuk
    February 16th, 2013

    mananya pandangan hang?
    hang baca post2 hang, ada pandangan ka? semuanya pujian pada umno dan maki hamun pada PR.

  35. jinkun
    February 16th, 2013

    tongong

  36. jinkun
    February 16th, 2013

    cari dalam puki mak hang…kahkahkah

  37. jinkun
    February 16th, 2013

    memang PR patut kena maki pun termasuk hang bujuk….pundek lu…kahkahkah

Leave a Reply

Type your comment in the box below: