8
Feb

Bersediakah Kita Menghadapi Demonstrasi Ala “Arab Spring” Anjuran Anwar?

Nampaknya rakyat Malaysia harus bersiap sedia untuk menghadapi segala kemungkinan apabila Anwar Ibrahim dikhuatiri akan mengadakan demonstrasi “mega” sekiranya Pakatan Haram kalah pada PRU ke-13 ini.

Kebimbangan untuk itu telah diluahkan oleh mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad, yang kenal benar dengan sikap, sifat dan kemampuan bekas timbalannya itu. Kalau Tun M meluahkan rasa bimbangnya di dalam blog, apatah lagi kita yang tak berapa kenal Anwar sepertinya.

Sebagaimana maklum, Anwar sebelum ini mengatakan bahawa dia akan mengadakan demonstrasi ala “Arab Spring” dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di Australia.

Dan kita juga maklum dengan keadaan negara di Timur Tengah yang dilanda demonstrasi “Arab Spring” di mana negara-negara terbabit mengalami ketidakstabilan politik dan melumpuhkan sama sekali keadaan ekonomi di sana.

Hasil dari tindakan tidak bertamadun itu, maka rakyat yang menjadi mangsanya, bukan?

Menyingkap kembali tirai sejarah pada tahun 1974, Anwar merupakan salah seorang ketua yang menganjurkan demonstrasi pelajar ketika itu sehingga mencetus huru-hara di ibu negara dan keadaan ketika itu sememangnya kucar-kacir.

Menurut Datuk Ibrahim Ali yang merupakan diantara ketua pelajar yang memberontak dan ditahan di dalam sel yang sama di Kamunting bersama Anwar, tiang letrik ditumbangkan para pelajar dan ada ketikanya pihak pelajar menangkap polis! Memang betul kacau-bilau…

Begitu juga kalau dirujuk kepada sejarah pemecatan Anwar dari kerajaan dulu, boleh dikatakan setiap minggu Anwar mengarahkan orang-orang kanannya menganjurkan demonstrasi di ibu negara sehingga pihak polis terpaksa bertindak tegas menyembur mereka dengan meriam air.

Ketika itu, antara “panglima-panglima” Anwar yang berada di barisan depan demonstrasi itu adalah Ezam Mohd Noor, Chandra Muzzaffar, Ruslan Kassim, Marina Yusof, Zulkifli Noordin, Zahrain dan ramai lagi.

Tapi kini semua “panglima-panglima” itu sudah lari dari Anwar. Tak tahulah kenapa. Kata penyokong Pakatan Haram, mereka “dibeli” BN. Tapi saya lihat semuanya masih “sengkek-sengkek” belaka, tidak sekaya Azmin yang “dibeli” Anwar, kan?

Kini Anwar punya pemimpin pelapis seperti Azmin Ali, Rafizi Ramli, Chegu Bard, “Sam Ketot”, “Mak Lampir” dan anaknya, Nurul Izzah yang terpaksa mempertahankan bapanya kerana takut ibunya malu seumur hidup.

Selain itu, Anwar juga kini memiliki “keldai-keldai” tunggangan barunya dari kalangan pemimpin dan penyokong PAS yang rela tidur atas jalan tengahari buta sambil memegang bendera. Anwar nak suruh mereka panjat pagar terjun sungai Klang khabarnya pun mereka sanggup!

Kalau “negara Islam”, “hukum hudud” dan maruah parti pun PAS sanggup gadai, apalah sangat kalau tidur atas jalan tu, kan…

Persoalannya, bersediakah kita menghadapi huru-hara yang bakal dicetus Anwar selepas kekalahannya pada PRU ke-13 ini?

Anwar sudah bertegas bahawa dia akan bersara dan bertukar profesyen menjadi “guru” kalau Pakatan Haram kalah pada PRU ke-13 kali ini dan dia tak dapat jadi Perdana Menteri. Jadi, sudah tentu dia akan bermati-matian untuk mengalahkan BN nanti, kan?

Kalau kalah juga nanti, maka dia mungkin terpaksa menggunakan pilihan kedua iaitu dengan mengarahkan demonstrasi ala “Arab Spring”. Dia takkan dapat terima kekalahannya sebab dia mungkin sebenarnya tak bersedia nak jadi “cikgu”.

Atas “kegilaan” mahukan kuasa itulah maka mungkin dia bakal mencetus kacau-bilau selepas PRU ke-13 kali ini. Apa kita nak buat kalau Anwar buat perangai begitu nanti? Sumbat dia dalam penjara macam dulu? Atau buat tak tahu saja…? Apa kata anda?

Ada 53 Comments setakat ini.

  • mamu
    February 8th, 2013 at 6:23 PM

    Darah dia pun halal kot. He he

  • pasdaplaknat
    February 8th, 2013 at 6:52 PM

    Perkara ini sudah lama difikirkan sebab bg pihak org yg pengecut seperti Anwar, dia tidak akan fikir apa akan jadi pada negera dan rakyat, sebaliknya dia akan fikir macam mana dia mesti jadi Pii Emm dn seterusnya berkuasa seperti org GILA.

    Org yg kemaruk kuasa spt Anwar tidak dapat melawan hawa nafsunya supaya terima ketentuan Allah jika tidak berjaya. Sebaliknya beliau akan eksloitasi habis2an apa yg ada seperti mana pemecatan dia dr Kabinet.

    Yg kena pecat ialah dia, tapi kenapa rakyat ditarik untuk support dia, itu isu individu, mcm mana Nasha dipecat, Anwar juga berhak di pecat.

    Tp beza dua manusia ini Ust Nasha org beriman mgkin, dia tidak bakar api kebencian ahli-ahli PAS supaya support dirinya. Sebaliknya dia redho dan teruskan perjuangan spt biasa…

    Tapi Anwar?.. fikir sendirilah..

  • raplahjingaa
    February 8th, 2013 at 7:11 PM

    Anwar mungkin rasakan dia boleh gunakan cai-cai PAS untuk tujuan sebegini, maklumlah cai-cai PAS kebanyakan kurang mengunakan pelajaran sivik yang diberi, dan tak biasa bercampur dengan orang lain…dalam erti kata lain, macam katak bawah tempurung, hidup di kalangan mereka sahaja.

    Bagi cai PAS apa pun mereka tak rugi..hidup mereka cukup dengan hanya ada makan 3 kali sehari, ada 1 handphone dan motorsikal sebuah, hiburan akan disediakan PAS dengan ceramah oleh mat sabu dan mahpus. Kalau BN menang, hancurkan semuanya, biar BN tak dapat, PAS pun tak dapat ! itulah betapa busuknya hati mereka !! negara hancur apa depa peduli, ada handphone dan ada motorsikal dah cukup mengujakan.

    Keseronokan buat huru hara memungkinkan anwar capitalise cai-cai ni dalam membanjiri jalan-jalan di Kuala Lumpur.

    DAP ? orang cina tak akan turut serta kalau mereka tahu akan berlaku kerugian keatas perniagaan mereka, sebab tu selama ini pun kebanyakan huru hara dilakukan di kawasan orang melayu tertumpu.

  • bangKano
    February 8th, 2013 at 7:33 PM

    Lagu mana nak sumbat Anuaq dalam penjara ? ISA dah mansukh,polis tak leh buat buat apa apa lagi nak tahan tanpa sebab. Akta baru tang keselamatan tak dak pulak klausa kata polis leh tahan tanpa bicara terhadap pengacau keamaanan & keselamatan negara. Nampak nya Anuaq dah menang psikologi sehingga kerajaan BN sanggup mansukh kan ISA. Pemimpin BN dah kantoi dalam strategi nak menghalang pengacau pengacau haprak tu. Sebab tu Anuaq la ni begitu beghani & ghairah nak hasut pengikut nya laksana kan Anjalan Arab yang berspring melantun lantun tu…!!!

    Habih sapa yang ceghedik dan sapa pula yang bebai…lu pikiaq la sendiri….!!!

  • DataCode
    February 8th, 2013 at 7:59 PM

    Bagus ertikel ini,tapi puak-puak belah sana takkan faham walaupun disumbat kedalam mulut mereka sekalipun.

  • PASpartyNGOK
    February 8th, 2013 at 8:07 PM

    Kita akui bila sebut hal demo, merusuh dan huru hara Anwar merupakan seorang individu yg pakar dan paling capable. Utk merancang rusuhan bukan senang kerana perusuh perlu dicari dan diajar ilmu merusuh. Perusuh perlu berani tanggong risiko. Tapi Anwar boleh handle ini semua pakai petik jari saja.

    Mana pergi law and order, kuatkuasa dan hukuman. ISA telah ditiadakan , tapi kita percaya law tetap melindungi negara/rakyat dari perlakuan individu derhaka.

    Anwar perlu dimasokkan kedalam. Sejarah menunjukkan negara aman semasa Anwar didalam. Baik dalam kerjaan atau dalam jail.

    Pastinya Anwar boleh disumbat kedalam dgn mensabitkan dia atas dasar unlawfulness .

  • zumazore
    February 8th, 2013 at 8:31 PM

    aku tak paham dengan mamat AL-JUBURI ni.. dari dulu sampai sekarang apa yag gah sangat dia buat sampai cai-cai bongok PR sokong dia jadi ketua ?
    yang aku nampak ketara sangat ialah SELANGOR yang hampir MElingkup dan TERlingkup di buatnya ialah gaji dia pun RM 1.00 JEK! Jadi buat keja pn macam tu jek lah..
    macam tu yang cai-cai PR kata HEBAT?!

  • mamu
    February 8th, 2013 at 9:28 PM

    Bagus langkah pengcegahan awal dilaksanakan oleh menteri hishamuddin amaran.

  • WakKang
    February 8th, 2013 at 11:26 PM

    Sokong!!!! anwar Ibrahim memang secocoknya berada dalam kurungan!!! Tanpa dia, aman dunia ni!!

  • yeop perak
    February 8th, 2013 at 11:28 PM

    Bijak anuwar dalam mengatur strategi utk ke putera jaya. Cai-cai pas seperti nik aziz hanyalah pelakun tambahan sebelum anuwar berkuasa.
    Moga Allah panjangkan umur nik aziz agar dia dapat merasai sendiri akibat membantu dan menolong kaki liwat utk menjadi ketua kepada seluruh keturunan nik aziz

  • yeop perak
    February 8th, 2013 at 11:30 PM

    Pencegahan terbaik adalah dengan memberi amaran keras.

  • WakKang
    February 8th, 2013 at 11:30 PM

    Ok …Wak nak cabar Anwar Ibrahim!!
    Kalau kau dan PR menang PRU13 ni dia boleh terus berpolitik. Tapi kalau kau kalah, wak nak Anwar Ibrahim serahkan IC dia dan berambus dari Malaysia!!

  • baba
    February 8th, 2013 at 11:32 PM

    kita tolak dia sampai tersungkur sebelum syaitan ni buat kacau bilau dlm negara

  • Andik
    February 8th, 2013 at 11:42 PM

    Arab spring tak akan merebak ke Malaysia. Rakyat Malaysia tak sebodoh orang arab tu…situasi di Malaysia tak sama dengan situasi di negara arab yang terlibat.

  • Andik
    February 9th, 2013 at 12:00 AM

    Anwar kalau menang pru13…. dia akan kata spr adil dan telus. Tapi kalau kalah maka dia akan pukul canang keseluruh dunia ……spr main tipu …pengundi hantu.. bla.. bla…. bla…..” macam sial…. siot……..

  • syaa
    February 9th, 2013 at 12:11 AM

    RISIKO MALAYSIA JADI MCM DI MESIR TU ADA SELAGI PARASIT ANWAR NI HIDUP.HAKIKATNYA APA YG TELAH TERJADI DI MESIR TU TAKDE FAEDAH BAIK.SAMPAI SEKARANG NI PUN MESIR MASIH HURU HARA,TAK AMAN,TAK TENTERAM.RAKYAT BERGADUH SAMPAI ADA KEMATIAN.EKONOMI MESIR JATUH.RAKYAT NAK KERJA SUSAH.ITULAH YG RAKYAT MESIR DAPAT HASIL ARAB SPRING YG BODOHHHH.APAKAH RAKYAT MALAYSIA NAK IKUT MCM MESIR YG HURU HARA TU?

  • Brother_Borak
    February 9th, 2013 at 12:18 AM

    Kita kata kita sebat bontot dia sebab membontot. Biar rabak bontot dia.

  • syaa
    February 9th, 2013 at 12:28 AM

    itulah mainan politik parasit anwar.dia jerrr nak menang,org lain tak boleh nak menang.org lain menang parasit anwar kata main tipu,org lain klh,itu betul.dia menang,itu betul,dia kalah,ini tak betul??cilako anwar.boleh percaya ker parasit anwar ni…

  • Anonymas
    February 9th, 2013 at 12:37 AM

    Orang-orang bawahan yakni ‘macai’ mereka wala’ pemimpin membuta…Anwar pergi masuk tangki septik pun mereka akan ikut. Tapi yang tahu kisah sebenar adalah orang atasan dalam PKR, ramai yang keluar. Mereka tahu perangai sebenar ‘Sesumpah’ ni. Kejap-kejap warna itam, kejap putih, kejap kelabu taik anjing

  • Anonymas
    February 9th, 2013 at 12:40 AM

    Lagi satu, aku rasa impak Malaysia Spring yang dia akan rancang akan ‘pancut awal’. Jarak program himpunan yang diadakan baru-baru ni semua tarikhnya dekat-dekat, tak cukup masa untuk kumpul momentum (tak macam Bershit 3.0). Tapi cam biasa, kalau program tak jadi dia blah dulu naik limo.

    Rasanya kesan dia setakat 800m radius kat tengah-tengah KL je kot. Orang luar KL buat derk je.

  • pasdaplaknat
    February 9th, 2013 at 12:52 AM

    tunggulah pencacai Lembu tu masuk, cpt2 dia spin pegi isu duit billion2.. tkde nk masuk dlm telinga diorng punye hal2 begini.. cmnile alam politik pembangkan di negara kita..

  • SebaikPerhiasan
    February 9th, 2013 at 1:32 AM

    Dahulu Hosni Mubarak dijatuhkan secara demo. Sekarang Mohamed Morsi pula menerima nasib sama. Inilah yg akan berlaku sekiranya rakyat diajar utk menjatuhkan pemimpin menerusi tindakan dijalan raya. Masih tidak mengambil iktibar lagikah sahabat-sahabat diluar sana?

  • Data Code
    February 9th, 2013 at 12:29 PM

    Mereka akan rujuk kita haramkahjadaily,kitab jing-Gay,kalau ada cerita yang sama dengan apa yang ada dalam ertikel ini .baru depa peduli

  • gambus
    February 9th, 2013 at 1:31 PM

    ‘Arab Spring’ memang dirancang oleh Pakatan bila mereka kalah dalam pilihanraya nanti , Harris Ibrahim puak penyokong murtad adalah orang yang paling vokal dalam benda ni !!!

  • PASpartyNGOK
    February 9th, 2013 at 9:41 PM

    Yang jadi masaalahnya ialah kemungkinan serupa ini hanya kita rakyat saja yg nampak risau. Kita rakyat sentiasa memikir nasib rakan rakyat lain yg hidup mreka terlalu bergantung pada suasana aman tenteram dikawasan mereka. Yg bergantung hidup pada kedatangan pelancong samada pelancong dalam atau luar negara. Mereka ini adalah warga peniaga. Tercetus rusuhah sekecil mana pun rezeki mereka pasti terjejas kerana mereka akan ketiadaan pengunjung. Yg tidak terjejas soro ialah yg berniaga besar jugak org yg makan gaji. Cukup bulan dapat gaji.

    Sedangkan pelaku nampaknya lepas bebas tak pernah didakwa. Pendakwaan pun kalau ada dilihat macam melepas batuk ditangga atau dibuat sambil lewa.

    Dalam lain perkataan KDN seolah2 terlalu bersopan, tiada tindakkan tegas, tiada sesiapa yg disabit kesalahan walau terdapat ramai pesalah yg grad dari BERSHit bersiri. Mamat berhingus yg pijak gambar PM dulu apa cerita pun kita tak dengar .

    Kenapa kita perlu tabik dgn penjenayah yg kerja mereka hanya menderhaka, lain tida. Letih kita memikirkan. Wallahu alam.

  • bujuk
    February 10th, 2013 at 10:01 AM

    Boleh.. tapi mesti bersyarat, Najib juga cagarkan IC dia. Kalau BN kalah dia p tinggal d monggolia.

  • bujuk
    February 10th, 2013 at 10:05 AM

    Majoriti rakyat mesir sekarang gembira kerana bebas dari kongkongan Husni Mubarak yg. Zalim. Sama juga bila Islam muncul d Arab, negara nampak huru-hara dan kacau bilau tapi Allah tentukan umat ISLAM selamat d Akhirat walaupun sentiasa d perangi d dunia.
    Mana yg. lebih penting, aman dunia derita d akhirat atau sebaliknya?

  • bujuk
    February 10th, 2013 at 10:10 AM

    Rakyat yg. berdemonstrsi d mesir sekarang adalah pengikut HOSNI yg. masih ingin kekalkan pemerintahan sosailis yg. pro yahudi dan barat. Apakah korang sokong puak2 pro yahudi/barat ni? mereka berdemonstasi kerana bimbang tindakan k’jaan keatas harta dan kuasa mereka yg. d perolehi secara salah.

  • bujuk
    February 10th, 2013 at 10:14 AM

    Kalau idea ni keluar dari mulut TunM kena fikir terbalik… tu aje yg. aku nak bagitau. PR dah buat demonstrasi 2008 jika benar kata2 tunM. Tapi PR masih menuntut 8 perkara dalam memperbaiki SPR antaranya pembersihan daftar mengundi dan dakwat kekal.

  • SebaikPerhiasan
    February 10th, 2013 at 11:47 AM

    Dan jika mereka berjaya, Mohamed Morsi akan diturunkan dan digantikan semula oleh Hosni. Kemudian demo akan dijalankan pula oleh penyokong Mohamed Morsi. Dan jika berjaya Hosni akan diturunkan dan digantikan semula oleh Mohamed Morsi. Dan begitulah keadaannya berulang-ulang hingga Mesir menjadi hancur dan menjadi abu. Inikah perubahan yg dimahukan? Ambil iktibar tuan…

  • haprak (HAncur Pakatan RAKyat)
    February 10th, 2013 at 1:50 PM

    aku rase kalau al-juburi kalah kali ni macai2 1st class mesti lari dulu tinggalkan die terumbang-ambing lalu mati karam tak jumpe mayat

  • haprak (HAncur Pakatan RAKyat)
    February 10th, 2013 at 2:02 PM

    tak payah nak bandingkan m’sia dengan arab la bujuk, malaysia ni aman, kerajaan bantu rakyat, kat arab kerajaan tak pedulik pasal rakyat sebab tu memberontak, tapi pakatan haram nak buat huru-hara konon kerajaan zalim, bangsa tak bersyukur dengan keamanan negare mcm ni lah

  • zumazore
    February 10th, 2013 at 2:05 PM

    sesedap ko jek! ingat mongolia tu kampung ko ker jenis tak der low?

  • bujuk
    February 10th, 2013 at 4:35 PM

    Morsi telah buat undang2 yg. sekali lagi d sokong penuh rakyat mesir. Morsi tak halang rakyat nak demonstrasi aman, tapi rusuhan suatu yg. tak d benarkan d mana2. Semasa ARAB SPRING tiada rusuhan.. yg. ada hanya himpunan aman seperti yg. PR buat d m’sia. 1-2 perkara d luar jangkaan adalah d sebabkan provokasi polis yg. d arah k’jaan. Buktinya himpunan d stadium merdeka berjalan lancar dan aman tampa provokasi polis.

  • bujuk
    February 10th, 2013 at 4:37 PM

    Mana ada huru-hara… PR berhimpun bukannya berbulan, 2 jam je. huru-hara d sebabkan provokasi polis/fru. Itu kenyataan dari NGO2 bebas dalam dan luar negara.

  • SebaikPerhiasan
    February 10th, 2013 at 8:47 PM

    Jika undang-undang itu disokong penuh rakyat, maka dimana logiknya rakyat mahu berdemonstrasi menentangnya lagi? Himpunan di Stadium Merdeka berjalan lancar krn ia mendapat kelulusan dan dibuat ditempat yg betul. Berbeza dgn perhimpunan yg sebelumnya dibuat tanpa mendapat kebenaran dan dilokasi yg tidak dibenarkan. Cuba tuan fikir secara logik jumlah peserta himpunan yg dtg berbanding jumlah anggota keselamatan. Adakah tuan fikir polis akan bertindak bodoh dgn melakukan provokasi kpd peserta yg ramai? Dan sy tidak melihat provokasi polis sebaliknya peserta yg mula melakukan rempuhan pd sekatan. Jika mereka hanya berhimpun dihadapan polis dan bersurai setelah ucapan DSAI tamat, maka tidak akan terjadi tindak balas polis. Sebaliknya yg berlaku mereka tidak bersurai tetapi merempuh sekatan. Sy melihat DSAI gagal mententeramkan dan mengarahkan penyokongnya bersurai. Perhimpunan itu sebenarnta sudah berjaya. Ramai yg dtg. Ada yg menunggu dr pagi. Satu dunia telah menyaksikannya secara langsung. Apa lagi yg mereka mahu? Apa perlunya merempuh sekatan itu lagi jika matlamat mengumpulkan org ramai sudajh tercapai? Dan bila polis melaksanakan tugas mereka dikatakan pula sbg provokasi.

  • ku2..
    February 10th, 2013 at 10:56 PM

    apa plak ko yang menjawab cabaran nuar..ko pasangan doggy nuar ke apa..bodoh macam babi betullah ki..agak2 lah nak bela kaki juno tu..ntah taik apa yang nuar bagi ko makan boleh bodoh sangat melebihi babi ..

  • ku2..
    February 10th, 2013 at 10:59 PM

    pandailah ko cakap..mana ko tau tu semua..ko kan bodoh ..yang berdemontrasi tu org2 bodoh macam ko je..bukan penyokong sapa2 pun..tu org bodoh..gila tahap babi je..tak da akal..akal letak kat konek tau ngongkek ngan buat huru hara..kat malaysia ada lah org macam tu ketuanya nuar jubo..pengikutnya ko ..otak babi

  • ku2..
    February 10th, 2013 at 11:02 PM

    ko yang fikir terbalik..sebab otak ko macam nuar jugak..allah halalkan masuk depan puak ko halalkan masuk belakang..ni tak de kena mengena ngan Tun Mahadir..sebab tu ko bodoh..ko punya otak terbalik..dah jangan ajak org normal fikir terbalik macam ko..cukuplah ada org melayu terbalik macam ko..nanti silap2 ko jalan kaki kat atas kepala kat bawah..seba otak ko dah terbalik..

  • ku2..
    February 10th, 2013 at 11:04 PM

    PR menuntut 8 perkara apanya..menutuh perkara adalah..

  • raplahjingaa
    February 11th, 2013 at 11:04 AM

    Majoriti rakyaat mesir gembira ??? hang baca kat harakah ke ?? Pasal analisis dunia luar ni, cai pakatan memang failed maximum.

  • raplahjingaa
    February 11th, 2013 at 11:05 AM

    hehe…tak lepas dah hang nak spin bujuk….

  • raplahjingaa
    February 11th, 2013 at 11:08 AM

    Aik ! Proses pemilihan PR baik PKR atau DAP memanjang jer kecoh, apa cerita ??
    dalam 1800 undi jer, 500 lebih boleh tersilap kira !! hang nak komen apa bujuk ?

    PAS tak kecoh sebab demokrasi dalam PAS ujud hanya atas kain rentang !! hang faham tak kalau aku kata macam tu bujuk ?

  • mozart
    February 12th, 2013 at 11:08 AM

    saudara bujuk baca harakah agaknya yg kata rakyat mesir skrg gembira.kalau tak caya liputan TV3, tengok berita CNN ke atau al jazeera tengok keadaan disana apa yang sedan berlaku skrg!!!

  • bujuk
    February 12th, 2013 at 4:29 PM

    Untuk bebas kena dengar bicara NGO seperti SUHAKAM. Jelasnya SUHAKAM kata POLIS provok peserta.. so jelas. Antara kesalahan polis, tembak air dan gas pemedih tepat pada peserta sedangkan undang2 kata kena tembak ke udara. Hospital, rumah ibadat tak boleh d serang, tapi polis tembak air dan gas pemedih ke hospital tunshien jalan pudu, malah masjid negara juga pernah d serang.

  • bujuk
    February 12th, 2013 at 4:30 PM

    termasuklah orang yg. bagi komen bodoh cam ko… gila tahap babi, boleh camtu.

  • bujuk
    February 12th, 2013 at 4:32 PM

    kalau hang baca CNN memang putar belit akhbar yahudi tu +- utusan jugak.

  • bujuk
    February 12th, 2013 at 4:34 PM

    yg. dalam tv tu bokan majoriti…
    kalau camtu samalah kata himpunan bersih tu majoriti suara rakyat m’sia.

  • bujuk
    February 12th, 2013 at 4:35 PM

    itu kampung bekas awek dia… hahaha.

  • bujuk
    February 12th, 2013 at 4:37 PM

    Jalan terbaik SPR umumkan PR menang PRU13… selamat m’sia dari arab spring. Boleh camtu… hahaha.

  • SebaikPerhiasan
    February 12th, 2013 at 5:06 PM

    Untuk bebas lihat pd punca. Selesai ucapan bersurailah. Jika mereka sudah bersurai dan polis pula mengejar mereka dr belakang dan menembak dr belakang dan memukul dr belakang, maka sy akan terima yg polis melakukan provokasi. Tetapi mereka merempuh secara berhadapan. Face to face. Adakah tuan fikir polis akan membiarkan mereka terus merempuh halangan bertali arus dan membiarkan shj. Dimana kredibiliti pihak polis pula? Sy hairan bagaimana tuan melihat tindakan pencegahan dr pihak polis itu sbg provokasi.

  • jalil
    February 12th, 2013 at 5:33 PM

    hei kawan mana ada manusia dalam dunia ni boleh tarik orang lain untuk sokong seseorang? orang lain yang datang kepadanya kerana menyukainya! awak boleh ke paksa orang supaya ikut cakap awak?? bolehke awak paksa kawan awak gi minum kopi dgn awak??? dia ikut sebab dia suka dengan awak betul?

  • bencimelayubodo
    February 12th, 2013 at 7:52 PM

    mereka semua belum nampak kebangkitan Melayu yg diam je sekarang ni..bukan mcm PR yg berbangsa melayu bodoh tu..tak sedar org gunakan mereka utk kepentingan diri..bila melayu yg diam je skarang ni bangun memberontak kita semua akan lihat ada yg terjun laut lari nanti!! termasuk anwar dan kuncu2nya!!! tunggu saat itu!! kita tengok je penyokong bodoh anuar tu becakap dan kurang ajar!! sabar dulu…sabar dulu…

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!


© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.