HADI DOLAK DALIH UNTUK SELAMATKAN DIRI

 

Presiden Pas, Abdul Hadi Awang berdolak dalik dalam isu kalimah ALLAH dalam beberapa perkara.

Pertama, untuk menyelamatkan dirinya beliau menuduh UMNO pihak yang bertanggungjawab mewujudkan kekeliruan di kalangan penganut agama di Malaysia.

Beliau membuat komen tersebut ketika menjawab dakwaan mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang mengatakan Pas
mengeksploitasi agama dan kalimah ALLAH untuk memancing undi.

Abdul Hadi perlu ingat bahawa beliau berdiri di atas pentas Pakatan Rakyat bersama-sama Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang pada 8 Januari untuk membaca kenyataan rasmi pembangkang yang menyokong penggunaan kalimah ALLAH di dalam kitab Injil.

Lima hari kemudian Majlis Syura Ulama Pas menukar nada pula apabila memutuskan untuk menolak penganut Kristian menterjemahkan istilah ‘God’ kepada ALLAH di dalam kitab suci mereka.

Bagaimanapun Ketua Pembangkang tegas menyatakan beliau tidak bersetuju dengan perubahan pendirian Pas dan tetap berpegang kepada kenyataan asal.

Perubahan pendirian ini merupakan pusingan 180 darjah oleh parti itu yang pada awalnya bersetuju dengan PKR dan Dap tetapi akhirnya merenggangkan pendirian tersebut daripada dua sekutu politiknya itu.

Tindakan parti itu membolehkan ia dilabel sebagai parti sesumpah malah lebih hina daripada itu kerana sanggup memperkotak katikkan Islam demi agenda politik sempitnya.

Bagaimana pula UMNO boleh dituduh mempergunakan Islam untuk kepentingan politik sedangkan selama ini Pas lah yang terbukti menyongsang daripada landasan perjuangannya.

UMNO konsisten sejak ditubuhkan pada 1946 hinggalah menjadi kerajaan persekutuan lebih 50 tahun untuk mempertahankan Islam sebagai agama persekutuan dan selaras dengan itu memajukan umat serta meningkatkan syiar Islam di negara ini tanpa henti.

Kalau UMNO mempolitikkan agama ia adalah kerana demi mempertahankan kesucian, maruah serta martabat agama dan melindungi kepentingan umat Islam.

Pas pula dilihat menjadi duri dalam daging yang bertindak sebagai kuman merbahaya di dalam tubuh badan umat Islam.

‘Amanat Haji Hadi’ yang mengkafirkan tiga juta ahli UMNO dan tidak ditarik balik oleh Presiden Pas itu menjadi bukti terbesar bahawa parti itulah yang memecahkan belahkan perpaduan umat Islam di negara ini.

Kesatuan umat Islam dan Melayu menjadi lemah adalah angkara Pas bukannya UMNO.

Kedua, Abdul Hadi dilihat bermain silap mata sekali lagi dalam isu pengguguran Ahli Parlimen Bachok, Nasharuddin Mat Isa daripada keanggotaan Majlis Syura Ulama parti itu.

Abdul Hadi sekali lagi nampaknya ingin menyelamatkan kulitnya apabila meminta Nasharuddin berdoa kepada ALLAH untuk melembutkan hati Mursyidul Am Nik Aziz Nik Mat untuk meletakkannya sebagai calon pada Pilihan Raya Umum ke 13 nanti.

Umum tahu, Abdul Hadi dan Nasharuddin adalah dua tokoh kuat dalam kumpulan kerajaan perpaduan (UG) yang bertegang leher dengan golongan Anwarinas dalam Pas berhubung isu kerjasama dengan UMNO.

Apabila Nasharuddin sudah tersepit, Abdul Hadi melepaskan diri daripada membantu kawannya.


Posted by tengkudin on February 4th, 2013 :: Filed under RENCANA
You can leave a response, or trackback from your own site.

13 Responses to “HADI DOLAK DALIH UNTUK SELAMATKAN DIRI”

  1. mozart
    February 5th, 2013

    macamana mamat ni boleh jadi president.terlalu tonggong betul buat keputusan sendiri membelakangkan majlis syura pas, lepas itu buat u turn,la ni dah terbelit.kata isu kalimah dah selesai tapi menipu rupanya. lepas ini apa nak tipu pulak nak cover tipu yg mula tadi? Inikah personaliti yg nak dicalonkan jadi PM? tolong jgn, memalukan negara nanti.

  2. wannn
    February 5th, 2013

    Nak jadi PM mende, cakap pun tak pernah betul, kalau boleh Tuhan pun depa nak tipu.

  3. PASpartyNGOK
    February 5th, 2013

    Manusia keji macam Hadi tetap jugak Hadi. kerana dia dilahirkan Hadi Awang dan mati pun mati Hadi Awang tentu.

    Ingat hadi ingat amanat. Ingat amanat yg menkafir sesama Islam. Apa kelebihan manusia serupa ini ada.

  4. yeop
    February 6th, 2013

    setuju..nampaknya hadi semakin menjadi jadi tolol nya sekarang.. pak lah yang flip flop pun jauh lebih hebat dr hadi boroi..

  5. DataCode
    February 11th, 2013

    Haji hadi–emmmmmmm…ingat amanat sesat ingat Hj.Hadi

  6. UMNOtegar
    February 11th, 2013

    haraps erban je beso..tapi penih taik

  7. mRsTURDY
    February 17th, 2013

    Hadi nak pi padam api, api pon tak mau padam..! Satu pengajaran tue apabila sebarang usaha yg baik dah tak menjadi…! Kena check balik apa yg sudah kamu perbuat wahai Hadi!

  8. lidah
    February 20th, 2013

    orang tonggong akan memilih presiden yang tonggong untuk dicalonkan menjadi PM tonggong..

  9. Pemerhati
    February 24th, 2013

    Kuburkan aje PAS ni menjelang PRU13 ni, hikmahnya org Melayu x perlu berpecah tiga utk PRU yg akan dtg. PAStu kita pakat-pakat nisankan PASni dgn dua tiang yg diberi nama Nik Ajis dan Hadi Awang.

  10. walangkopok
    March 4th, 2013

    kesian org tua ni……makin lama makin nyanyuk

  11. amemema
    March 7th, 2013

    tunggu le dtg DYMM Amirulmukmineen raja segala raja penyuluh kebenaran bila tiba waktunya mengambil alih BN seterusnya menyeru penguasa negara bernaung dibawah panji-panjinye baru tahu siapa makan cili terasa lah pedasnya. harap tuhan panjangkan umur kita diwaktu itu bergemerlapan Islam seantara dunia – wallahualam.

  12. anakmelayu
    March 22nd, 2013

    Raja segala Raja pun tak sokong dengan puak puaka PAS ni..ada dia nak sokong orang yang jual kalimah Allah?? kan puak ni juga penah kata berkawan dengan setan takpe…huhu…banyak cakap la puak puaka ni…islam ape depa ni?? hak tuihh!!! amek ko!!

  13. Antibebak
    March 23rd, 2013

    Pinjam ayat P. Ramlee sat, “Dah tua pun bodoh”.

Leave a Reply

Type your comment in the box below: