27
Jan

Budak Mati Pun Kit Siang Nak Politikkan Juga

DALAM Malaysia ini, sudah  lumrah kalau ada kejadian kematian yang mendapat perhatian ramai orang, Pakatan haram ini akan masuk campur dan mempolitikkannya.  Semuanya nak dilambakkan kesalahan pada pihak kerajaan.

Dari A Kugan, Teoh Beng Hock, Aminul Rasyid, Ahamd Sarbini, S Sugumaran dan terbaru kanak-kanak William Lau yang hilang di Putra Height tapi mayatnya dijumpai di jeti Sg Sireh Klang – lebih 30 km dari tempat dia dilaporkan hilang.

Itu pun Kit Siang nak politikkan juga, betul celaka cina tua pro komunis ini

Apa Pakatan ini sudah tidak ada kerja lainkah?  Fikirlah sikit perasaan keluarga yang baru kehilangan orang tersayang, nak main politik pun agak-agaklah.

Kalau prihatin sangat masalah rakyat, di negeri-negeri yang dia perintah patut sekarang sudah terlaksana semua janji pilihanraya 2008.  Yang itu dia taknak utamakan, satu dua kematian ini pulak yang dipolitikkannya.

Rasanya penulis tak nak ulang modus operandi tua celaka macam Kit Siang ini dengan mempolitikkan kematian William.  Memang ada arahan daripada kepimpinan DAP ini untuk menjatuhkan imej polis, setiap bulan pastikan ada 1 isu yang boleh diguna untuk menjatuhkan imeej polis.

Alasan mudah kenapa berlaku demikian, sebab DAP adalah parti mafia yang bergantung kepada samseng-samseng dan kumpulan kongsi gelap untuk beroperasi.  Sebab itu di Selangor, rumah urut, pelacuran dan pinjaman wang haram yang sering dikaitkan dengan kumpulan penyangak ini, makin subur sejak DAP dan juak-juaknya mengambil alih kerajaan Selangor.

Di Pulau Pinang jangan cakap.  Untuk menghalalkan kegiatan samseng ini, Guan Eng menubuhkan dan membiayai Pasukan Peronda Sukarela (PPS) Pulau Pinang pada 2011 kononnya untuk menurunkan indeks jenayah di Pulau Pinang, walaupun indeks jenayah negeri itu turun sebanyak 27% pada 2010.

Penulis percaya, majoriti anggota pasukan ini adalah anggota samseng yang menjadi nadi operasi DAP.

Kalau jenayah meningkat kita faham, tapi menurun.  Baru-baru ini pula, salah seorang anggotanya menumbuk seorang wartawan akhbar cina yang membuat liputan satu kes bunuh diri di Pulau Pinang, daripada nak menurunkan indeks, menambah indeks lagi.

Cukup bercakap tentang itu, ini sekadar nak beri gambaran kenapa DAP suka politik kematian orang dan menyalahkan pihak polis dan seterusnya kerajaan.

Rakyat patut tolak politik seperti ini.  Dah banyak kali puak-puak ini mempolitikkan orang mati.  Yang bunuh diri, dia boleh kata dibunuh, yang mati sakit jantung pun dia kata dibunuh juga dan sekarang William pula, sedangkan siasatan masih berjalan.

Penulis tidak terperanjat kalau keluarga William ini dihasut Pakatan Rakyat untuk menyaman kerajaan atas apa pun alasan selepas ini, walaupun kejadian ini bermula akibat tindakan ibu bapanya meninggalkan William keseorangan di dalam kereta.  Peguamnya macam  biasalah, puak-puak ini juga nanti.

Inilah pembangkang, kalau ada yang masih tak kenal lagi.  Kita patut tolak politik seperti ini.

Ada 27 Comments setakat ini.

  • nik aziz pukimak
    January 27th, 2013 at 7:50 PM

    alaaa.. kit siang sama mcm nik aziz, pukimak.

  • PASpartyNGOK
    January 27th, 2013 at 8:10 PM

    Semua kerana yg mampos tu budak cina, kalau melayu yg mati dia tak peduli pun.

    Penjenayah yg berlambak dari bangsa dia juga. Budak mati itu belum pun disahkan mati kerana unsur jenayah. Tak ada tanda2 mengatakan budak itu dicolek kemudian dihumban kedalam sungai. Budak berumur 6 tahun yg mayatnya mati dlm sungai lebih cenderong dilihat terjatuh sendiri secara kemalangan daripada dicampak oleh org kedalam air.

    Kalau pun dia diseret dan dicampak kedalam air sipelakunya mesti berbangsa cina yg tidak siuman, sakit otak. Penjenayah tak minat buat kerja tak mendatang faedah begitu.

  • sakithati..
    January 27th, 2013 at 8:28 PM

    peguam? ramai yang bersekutu dengan penjenayah…. hanya peguam itu sendiri yang tahu…dan Allah Maha mengetahui..

  • Malayoo mudah lupa
    January 27th, 2013 at 8:41 PM

    Stupid pig….atau bahasa malayoo nya Vavi bodoh

  • Sokong Yg Cerdik
    January 27th, 2013 at 8:56 PM

    kes sosilawati dan 3 yg lain yg begitu tragis tak berbunyi apapun setan sepet nih, pejuang konon, pejuang setaaannnnnnnn

  • akmal
    January 27th, 2013 at 8:59 PM

    bangsa cina sangat racist.kau tahu lah klu cina yg perintah malaysia ni mampos kena tindas.

  • Fazli Yusof
    January 27th, 2013 at 9:52 PM

    Hehehe…dia lupa agaknya yang cucu dia raba nenen tu salah umno jugak ke!!! hhehehe

  • tengkudin
    January 27th, 2013 at 10:16 PM

    CUCU DIA RAMAS TETEK BUDAK POMPUAN ..LAGI JENAYAH….HEHHEHE

  • cucu osman janggut
    January 27th, 2013 at 10:32 PM

    Sipelaku yg tidak siuman, sakit otak macam Lim Kit Siang Malam…

  • ku2
    January 27th, 2013 at 10:38 PM

    ala nama pun kit siang..otak babi..kes kawan babi dia tu nyondol bontot tak pulak dia kecohkan…

  • raplahjingga
    January 28th, 2013 at 12:30 AM

    Once a pig always a pig….

  • Anonymas
    January 28th, 2013 at 12:45 AM

    Kalau budak melayu yang mati mesti dia cakap “That’s future mat rempit, he deserve to die!!”

  • baba
    January 28th, 2013 at 1:06 AM

    cina dap memang sial, semua benda nak disalahkan kerajaan BN

  • WakKang
    January 28th, 2013 at 1:56 AM

    Kit Siang ni memang babi tua yang meroyan, menyondol nyondol semua kat depan. Pokok pun mau dia langgar!
    Cermin la muka ko dulu babi tua oiii sebelum ko nak menuding buruk orang lain!! Muka dah macam babi langgar tembok!!
    Mati hid balik pun aku takkan percaya cakap ko walau sekelumit la .. Bodoh!!!

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:09 AM

    apabila manusia celaka DAPigs yang mempertahankan penjenayah dan memaki Polis kerana menembak penjenayah yang menyerang anggota Polis .. menunjukkan Lik Kit Sial dan puak DAPigs adalah penjenayah dan babi sebenar !!!

  • yon76er
    January 28th, 2013 at 3:56 AM

    Suku sakat KOMUNIS…darah daging dari BABI memang camtu..nak jadi HERO bangsa dialah kononnya…..

  • mohamad Isa
    January 28th, 2013 at 10:47 AM

    Betul…10 X

  • lady_j
    January 28th, 2013 at 11:25 AM

    ya allah. even budak yg terang2 mati mengejut, kalaupun taknak salahkan parent yg cuai, tu pun salah umno jugak?

    kat selangor, kelantan, kedah, penang dsb tiada kematian juga ke? dan kenapa kematian nurin jazlin dan ramai lagi kanak2 bukan cina, LKS senyap saja?

  • Bujuk pokeymak barua DAPigs
    January 28th, 2013 at 1:02 PM

    Laknatullah macam lim kit sial dan pembangkang kalau dapat pengaruh dan peralat keluarga mangsa maka dapatlah pembangkang terutama DAPigs laknatullah membuat perarakan & demonstrasi di jalan dengan mengajak dan menghasut rakyat supaya bersama-sama mengiringi mayat mangsa.

    Kalau kita baca laporan tentang trajedi 13 Mei, punca kekacauan itu bermula dengan perarakan mengiringi mayat dimana pembangkang mengapi-apikan dan melaung-laungkan bersama orang ramai yang sedang berarak dengan sentimen kebencian terhadap polis & kerajaan.

    Cara berpolitik laknatullah lim kit sial masih berada di takuk lama(1969), dia & DAPigs ingat berpolitik dengan cara begitu dapat mempengaruhi lagi rakyat terutama kaum cina. Segilintir sahaja kaum cina yang suka dengan cara begitu termasuk melayu bodoh yang memakai topi dan baju ‘bintang tiga’ seperti yang kita lihat dalam demo BERSHIT & HKR112 baru-baru ini.

  • PASpartyNGOK
    January 28th, 2013 at 2:31 PM

    Cina LKS ini hidupnya dari kecik sampai ketua sentiasa melawan arus. Dia pejuang tulen bangsa dia sendiri tanpa menyedari hakikat bahawasanya bangsanya hanya penumpang disini. Dia sama anak bini dia boleh tunjukkan kita surat beranak dia . Memang semuanya beranak disini. tapi nenek moyang dia bukan asalnya disini.

    Kita tak cakap dia tak patut menentang. Tentanglah semahunya, belalah bangsa dia sendiri. Yg kita pelik melayu pun jadi tak sedar diri dan terus jadi balaci cina yang berketurunan komunis ini.

  • Anonymas
    January 28th, 2013 at 4:05 PM

    Al fatihah buat Nurin Jazlin…tak kira apa fahaman politik, kita kenalah jaga SENDIRI anak kita. Tak boleh nak harapkan pihak lain, terutamanya PM atau MP pakatan (yang takleh jaga orang dewasa sekalipun)

  • musang
    January 29th, 2013 at 11:49 AM

    Giler punya apek, Selangor tu lu punya area maaaaaa.

  • mozart
    January 29th, 2013 at 12:45 PM

    kes sosilawati berlaku kat selangor,budak william ini pun kat selangor, dia patut salahkan kjaan negeri pimpinan Khalid Ibrahim la.mangkok betul lim kit sial ni.

  • pasdaplaknat
    January 29th, 2013 at 12:47 PM

    Itulah pemikiran dan dokrtin ROSAK Pakatan Haram. Pemikiran ROSAK ini bagaimana terjadi pd negera jika di terjemahkan jadi pemerintah?

    Takutlah kita dengan naiknya pemerintah yang ZALIM dan JAHAT. Bukan UMNO BN yang zalim tp mereka2 ini yang sedang tunggu untuk berlaku zalim. Kes jenayah bukan tanggung jawab kerajaan semata2, masing2 termasuk kita wajib mainkan peranan, saling mengambil berat hal masyarakat, anak-anak jangan dibiar sambil lewa, kenderaan dipandu dengan cermat dan ikut peraturan, jangan mengamuk pada AES, patuhi segala undang2 Insya Allah jiwa rakyat terdidik dengan peraturan akan jadi manusia yang berjiwa manusia dan berhemah tinggi..

    Apatah lagi jika kita sebagai Muslim, pelindung kita ialah Allah SWT lengkapkanlah diri dengan amalan yang mulia, berbuat baik sesama manusia, doa sebagai senjata, itulah perisai dari bahaya dan musibah, semoga Allah SWT lindungi diri dan keluarga kita dari ancaman2 jenayah berat ini..Amiin..

  • pasdaplaknat
    January 29th, 2013 at 12:50 PM

    Kit Sial ni tipikal otak yang suka salahkan orang lain sama seperti PAS suak salahkan UMNO bila Kelantan mundur 22 tahun, air takde. Bailah jangan bertanding merebut untuk perintah negeri jika akhirnya bersandar pada UMNO BN jugak.. jahil2

  • dato k
    January 29th, 2013 at 4:39 PM

    xde tanda2 jenayah,.yg ada jenayah kecuaian oleh mak-bapak dia,.tinggal ank kecil dlm kereta lepas tu nk slahkan kerajaan,..budusss

  • raja kongkiak
    January 29th, 2013 at 5:15 PM

    Kita tunggu dia “piap” pulak..hahaha apa dia nak komen dalam long dia…

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!


© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.