26
Jan

Kalimah Allah: Cepat Benar PAS Nak Tutup Buku

ISU kalimah Allah ini belum selesai tapi Ketua Penerangan PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man, dah cepat-cepat nak tutup isu ini dengan mengisytiharkan bahawa perkara tersebut telah selesai sebaik Majlis Syura Ulama parti itu  membuat keputusan yang bercanggah dengan kenyataan Presidennya sendiri dan Pakatan Rakyat dimana PAS bernaung.

Penulis ulang, dimana PAS bernaung tau, sebab dikatakan begitu untuk meningatkan bahawa bukan PAS menaungi Pakatan Rakyat, tapi sebaliknya.

Malah, lebih menarik lagi bila Tuan Ibrahim mendakwa isu ini tidak perlu diperbesarkan lagi kerana sesiapa yang membangkitkan isu ini, ia bermaksud ingin mengalih isu lain dan menimbulkan keadaan tidak tenteram dalam negara.

Atau pendek kata disitu, Tuan Ibrahim cuba kata bahawa, kita yang membincangkan Pakatan (termasuk PAS) menerima kalimah Allah digunakan oleh pihak gereja sebagai cubaan menimbulkan keadaan tidak tenteram dalam negara, manakala pihak Gereja dan DAP yang mula-mula menimbulkan perkara ini sehingga bawa ke Mahkamah, sebagai pihak yang baik-baik.

Nak aku carut juga si tua ini kang, kata hati penulis.

Minat juga nak tanya Tuan Ibrahim, apa yang selesai?  Isu ini tak selesai lagi sebab Pakatan Rakyat yang menaungi PAS buat keputusan bercanggah dengan Majlis Syura Ulama.

Anwar sebagai ketua Pakatan Rakyat, berkeras mempertahankan persetujuan Presiden PAS, Hadi Awang dalam isu ini pada 8 Januari walaupun Hadi Awang sudah ubah pendirian seminggu kemudian agar selari dengan keputusan Majlis Syura Ulamanya, itu ka yang dimaksudkan Tuan Ibrahim sebagai selesai?

Disinilah Anwar lega bila Pakatan Rakyat tidak didaftarkan, sebab tidak ada sesiapa yang perlu bertanggungjawab dan kekeliruan akan berterusan.

Penyudahnya, penyokong PAS akan terus percaya PAS menolak kalimah Allah dari digunakan oleh pihak Gereja (berdasarkan keputusan Majlis Syura).

Sementara yang penyokong Pakatan Rakyat akan terus percaya PAS menerima kalimah Allah ini untuk digunakan pihak Gereja, kerana PAS sebahagian dari Pakatan Rakyat.

Mana satu nak ikut, mana satu nak percaya, mana satu nak pakai, dan setelah semua ini, macam mana Tuan Ibrahim kata masalah ini dah selesai?

Kesimpulan penulis, PAS cuba tutup isu ini cepat-cepat kerana ia boleh menjejaskan sokongan umat Islam terhadap parti tersebut.  Dengan lawatan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ke Gaza, lagilah undi orang Islam dan Melayu tidak memihak kepada mereka.

Ada 119 Comments setakat ini.

  • randomsee
    January 26th, 2013 at 8:11 PM

    pak jub kata..isu kalimah Allah diserahkan pada Pas bagi diselesaikan..itu kata-katanya selepas sidang media bersama pemimpin PR pada 8hb jan 2013

    hari ini masing2 cuba tutup kembali buku yang mereka sendiri cetak dan edarkan…

    tapip mampukah mereka menahan desakan golongan kristian yang berapi2 mahukan kalimah allah dimasukkan dalam kitab mereka?

    rasanya etika kempen dan lepas PRU nanti perkara ini akan diungkitkan…kita tahu setiap kempen yang berbahasa cina tidak sama dengan kempen yang diucapkan dalam bahasa melayu, samalah dengan malaysiakini laporan gampang paling menghasut dalam malaysia

  • Anak_Nogori
    January 26th, 2013 at 8:31 PM

    Utk pacacai PR semua…hang nak ikut yg mana?..ikut keputusan Majlis Syura PAS ka ikut keputusan bersama Pakatan?.

    Yg Hadi terus jadi setan bisu tu kenapa?..

  • paparem
    January 26th, 2013 at 9:06 PM

    haa haa haa sampai bila puak umno ni nak membodohkan rakyat . aku yang masih ahli umno pun heran juga. Idris Jala umumkan.. Nazri Aziz dah kata lulus .. Najib dah luluskan kebenaran terjemahan dan import injil … jangan buat rakyat bertambah benci …

  • raja kongkiak
    January 26th, 2013 at 10:50 PM

    Pengikut Pas@pakatan ada yang kata tak ubah macam budak jantan yang dah baligh tapi belum berkhatan..Ambik faham laaaa…nak tengok pun kotoq nak pegang pun busuk..

  • bujuk
    January 26th, 2013 at 11:43 PM

    Ahli PAS ikut keputusan Syura Ulama… yg. d tandatangani TGNA dan D.Harun Din. Awat tak puas hati P ikut PERKASA bakar BIBLE.

  • bujuk
    January 26th, 2013 at 11:45 PM

    UMNO pulak macam BABI-Q, tengok nak muntah, makan haram.

  • AyuMoh
    January 27th, 2013 at 12:23 AM

    Bujuk… Perkasa nak pi bakar bible, tapi ada kalimah Allah dalam tu. Terus tak jadi. Lim Guan Eng happyyyy

    Tapi kalau nak di ikutkan kalimah Penang lagi suci dari kalimah Allah bagi orang PR kan?

    Gi tanya Sami Gundu Nik Aziz (Sami Gundu tu maksudnya sama seperti Tuan Guru, PR memang suka samakan maksud nih, tak salahkan? Anwar kat okaaayyyyyy!)

  • raplahjingaa
    January 27th, 2013 at 12:39 AM

    PAS sungguh la hang ni bujuk….hang dah baca buku cikgu non ke bujuk ??

  • raplahjingaa
    January 27th, 2013 at 12:43 AM

    Hang jangan dok kelentong kat sini la bujuk !

    Hang tak ikut pun syura agama…bila si tua kutuk tu menyokong pengunaan nama Allah pada batu berhala di gereja, hang pun sama naik menyokong…bila harun din kata kufur dan syirik kepada sesiapa yang menyokong, dan pada masa yang sama beri warning pada nik ajis, baru la si tua kutuk tu buat u turn..termasuk lah hang !

    Bujuk cai macam hang kami dah tau…tak ada pendirian…hang lalang !!

  • baba
    January 27th, 2013 at 12:46 AM

    pakatan haram, tak berdaftar pun, tu yang caca merba

  • Fazli Yusof
    January 27th, 2013 at 1:45 AM

    Amboiii Bujuk…dah pandai mencarut la pulak…ekekeke….Nasa di pecat dari majlis bubur assyura sebab tak sehaluan dengan saf parti…macam mana ni bujuk…kata nak tegakkan islam…jadi apa yang nasa buat tu terpesongkah dari Islam tu bujuk…minta pendapat sengal ko sikit bujuk…ekekekeke

  • Fazli Yusof
    January 27th, 2013 at 1:49 AM

    Hehehe3….Biasalah bro RJ….pendirian bujuk sentiasa tak konsisten….macam ni ke nak perjuangkan islam…hehehehe….dulu bujuk ni menyokong kata tua kutuk tu untuk benarkan kalimah ALLAH digunapakai dalam bible versi Melayu….la ni bila tua kutuk tu buat u-turn….dengan tak malunya si bujuk ni menentang pulak kalimah ALLAH dalam bible versi melayu pulak…..Aiii…dulu kemain loyar buruk lagi kat mykmu ni….takpelah bujuk…kat forum ni hang boleh laaaa loyar buruk….tapi hang kat ‘sana’ nanti aku nak tengok jugak laa tahap hang nak loyar buruk depan ALLAH pulak nanti…hehehe….Harun Din kata kufur kalau ada pihak guna kalimah ALLAH untuk kristian…..ko rasa kan bujuk…ko dalam kategori kufur ke tak…ekekeke

  • Fazli Yusof
    January 27th, 2013 at 1:52 AM

    Hang pun Rap….nak menyakat si Puan Bujuk tu berpada pada laaa sikit….kang dia mengadu kat tua kutuk tu suruh doa bala buat hang kang…..kekekeke

  • gambus
    January 27th, 2013 at 2:04 AM

    hahahaha ni lagi sekor kaki penipu nak cuba menipu kat sini , puak DAPigs dah habis maki hamun PAS sampai menyentuh agama Islam , puak PKR dah hambat PAS macam binatang .. malah bakal PM korang sendiri menolak keputusan majlis syura dan tetap menyokong penggunaan kalimah Allah dalam bible .. kau nak buat fitnah apa lagi ni bujuk !!!

  • gambus
    January 27th, 2013 at 2:07 AM

    berbelit bujuk , aku tak terkejut bujuk mencarut , maklumlah puak celaka ni sendiri mempermainkan hukum Allah , dengan membuat hudud PAS yang membenarkan suami sodom isteri .. weii bujuk kau nak buat kat bini kau dan jika ia amalan puak PAS , jangan kau nak cuba libatkan Islam pulak , memalukan puak celaka yang mempermainkan agama ni !!!

  • PASpartyNGOK
    January 27th, 2013 at 7:59 AM

    Kita sentiasa mendengar, melihat, menonton ahli politik yg kecundang dlm perjuangan mereka. Kecundangnya mereka diatas berbagai sebab dan keadaan ini membuatkan perjalanan mereka cuma sekerat, tidak sampai kepenghujung sebagaimana yg mereka rangkakan diawal penglibatan mereka.

    Sejak dulu kita dengar orang politik keluar parti. Kita dengar orang Umno tinggalkan Umno yg pastinya selepas keluar mereka akan menyertai pembangkang. Demikian juga parti komponen lain BN bukan setakat Umno saja. Rata rata kita lihat orang yg meninggalkan BN untuk menyertai pembangkang atau menubuh sendiri parti baru adalah terdiri daripada mereka yg kecewa. Kecewa dlm politik ada berbagai sebab dan kategori tetapi antara sebab yg mudah kita faham yg tinggalkan parti ialah mereka yg kecewa tak dapat jawatan, kedudukan , juga tak dapat projek yg dijanjikan.

    Kenapa pulak orang yg tinggalkan pembangkakng utk menyertai BN parti pemerintah. Yg paling jelas, terang dan tidak perlu bersuluh boleh katakan semua yg menuinggalakn parti pembangkang utk menyertai BN terdiri dari mereka yg insaf. Mereka insaf selepas berada bersama pembangkang mereka melakukan kerja yang sesia semasa berada disitu.

    Terbaharu ialah seorang anak muda lulusan Mesir keluar dari DAP setelah insaf yg partinya itu sedang merancang utk merobekkan akidah penganut agama yg dia sendiri anut iaitu ISLAM. Dan kalimah Allah dalam bible versi melayu adalah penyebab keinsafan nya. Walau pun dia tidak nyatakan parti apa yg bakal dia sertai, tapi itu kurang penting. Yg penting dia tinggalkan yg salah dan balik kepada amal makrof nahi mungkar.

  • OrangPekan
    January 27th, 2013 at 8:09 AM

    Simpatilah kat Bujuk.Tak terdaya dia nak spin macam mana lagi.Pok Nik, Hadi dan Mat Sabun dah U turn, dia terpaksa lah telan kebodohan ularmak & pemimpin pujaan dia.Dia pun kena U turn jugak lah.Sudahlah Bujuk, ambil iktibar.Berprinsiplah, kalau Pok Nik, Hadi & Mat Sabun tu salah, kata salah.Mereka buat silap, perbetulkan, mereka bukan maksum.

  • raplahjingaa
    January 27th, 2013 at 11:25 AM

    Tu la pasal puak munafikun ni semua…dulu si bujuk bawa keluar macam-macam dalil demi nak halalkan pengunaan nama Allah pada batu berhala di gereja…kononnya dari zaman silam lagi puak kafir gunakan nama Allah sebagai tuhan mereka.

    La ni bujuk….hang kena la tarik balik kata-kata hang, ke hang pun macam adi boroi…pusing sana, pusing sini.

  • raplahjingaa
    January 27th, 2013 at 11:28 AM

    Doa yang terpekik terlolong macam siamang tu ?? hehe, takutnya aku…..

  • Anak_Nogori
    January 27th, 2013 at 11:54 AM

    Bukan tak puas hati lah bujuk….sebenarnya aku cukup hairan bin ajaib dgn pengikut agama PAS ni…sat boleh, sat tak boleh…macam hanglah…dulu hang kata boleh, sekarang hang kata tak boleh plak.

    Sekarang aku nak tanya hang…kalau lepas ni Hadi kata boleh kristian guna nama Allah tu hang nak sokong sapa plak?…satu lagi..awat Hadi masih membisu tak nyatakan pendiriannya bila karpal minta Hadi kaji semula keputusan Majlis Syura PAS tu?..kenapa bujuk?.

  • PASpartyNGOK
    January 27th, 2013 at 12:47 PM

    Adil jika kita katakan PAS sebuah parti sesat. SEsat kerana ulamak mereka mengkafir Islam lain.

    Bertambah sesat bila kamlimah suci yg kita sanjung letaknya paling atas melebihi segala2nya… dihadiahkan pada kafir utk dicemar.

    Ternyata yang kafir laknat dan terus dilaknati Allah adalah PAS bukan orang lain.

  • PASpartyNGOK
    January 27th, 2013 at 1:18 PM

    Kita naik malu bila baca artikel majnun sicacai pakatan menulis ” tiga serangkai dalam perjalanan ke PUtra Jaya”

    Kita umpamakan begini…
    Simamat baru setahun habis SPM. Daftar driving school belajar bawa kereta.

    Baru belajar second lesson dia balaik cakap pada emak dia

    ” mak , hujung bulan ini cacai akan dapat lesen bawak kereta. Tahun depan cacai nak masok formula One join pasukan mercedes sama dgn Hamilton ”

    Emak dia ketawa sampai keluar air mata lepas itu mengangi tersedu2 lalu ingatkan cacai begini..

    “cacai, bagus kita ada wawasan. Tapi nak berwawasan pun tatut2lah. Jgn sampai timbul jadi angan2 laila majnun. Allah marah umatNya berangan sifar “

  • cucu osman janggut
    January 27th, 2013 at 2:35 PM

    1.) hj hadi tu pukimak (sebab dia kapirkan mak bapak aku dulu)

    2.) menatang ini tak pandai mana pun dalam bidang agama (sebab membenarkan kalimah ALLAH digunakan dalam Bible versi Melayu)

    Sorry to say….to hadi boroi pusing sana pusing sini….!!!!

  • Anonymas
    January 27th, 2013 at 4:08 PM

    “Najib dah luluskan kebenaran terjemahan dan import injil”

    Itu bukan Najib la, itu Khalid Samad a.k.a. Bishop Khalid Gereja. Dah lupa ke. Orang PAS jugak tu bro

  • Anonymas
    January 27th, 2013 at 4:09 PM

    PAS pulak macam hamburger MCD. Nak makan, nanti dikatakan sokong Israel. Tapi bila kat dapur tengok orang Islam yang buat. guano loni

  • Anonymas
    January 27th, 2013 at 4:11 PM

    Sementara itu, suara Ustaz Nasharuddin disenyapkan. Dia bukan lagi Ahli Majlis Syura PAS. Tak tau la kalau dia akan dibuang macam Hasan Ali jugak?

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 4:24 PM

    Terpesong dari kehendak parti, sebab tu d pecat dari saf pemimpin tak d pecat dari parti.

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 4:26 PM

    Katak tu bunyi je kuat… bayang pun tak nampak.

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 4:30 PM

    Logiknya… orang akan berkawan dengan orang kaya, berharta dan berkuasa. Takda orang yg. nak kawan dengan orang yg. tiada apa2 kecuali darah-daging dan kawan sejati. Yg. kenal hati-budi…

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 4:33 PM

    Baru2 ni Harusani kata siapa yg. benarkan kalimah Allah d guna orang kafir jadi KAFIR. Camna pulak tu… dah langgar fatwa majlis fatwa yg. kata tak boleh kafirkan orang islam. Kan dah celaru…

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 4:35 PM

    Anak2 yg. degil.. tak boleh dengar nasihat memang kena pukul.

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 4:40 PM

    Kita tunggulah siapa yg. menangis nanti. UMCEDEC yg. membuat kajian populariti parti mengatakan BN mendahului 42% undi popolar dan PR mengikut rapat dengan 37%, manakala 21% belum buat ketetapan. Mereka adalah bangsa cina, orang muda dan berpendidikan. Siapa pilihan mereka menjadi k’jaan menguasai Putrajaya selepas PRU13.
    Ia bukan F1….

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 4:41 PM

    Tak perlu SPIN kerana apa yg. Majlis Syura katakan adalah sama dengan apa yg. aku perjuangkan.

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 4:44 PM

    Kristian memang boleh guna nama Allah tapi tak boleh SALAHGUNA nama Allah seperti yg. TGHA buat kenyataan.

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 4:51 PM

    Najib yg. tandatangan kebenaran penggunaan Allah dalam bible melayu d sabah/sarawak ketika DUN S’wak d bubarkan. Waktu ni… korang semua jilat semula ludah sekali dengan taik ayam yg. melekat d tanah. Idup lagi Idris Jala(kristian UMNO) dan Nazri Aziz ni.

  • gambus
    January 27th, 2013 at 4:53 PM

    kau perjuangkan apa bujuk?? kejap sokong dan kejap tak sokong kalimah Allha digunakan alam bible , kau berpusing macam PAS jugak .. malah kau dan pemimpin PAS sendiri sokong anwar sebagai PM yang tetap menyokong penggunaan kalimah Allah dalam bible .. jadi secara teorinya kau dan Anwar tetap menyokong penggunaan kalimah Allah dalam bible .. ironik betul kenyataan bangang pemimpin PAS dan pencacai dia

  • gambus
    January 27th, 2013 at 4:58 PM

    anak yang degil dan tak dengar ckap memang patut diajar dan jika tak mengikut kewajipan agama perlu dirotan , tapi kalau degil demi untuk Islam dan Umat Islam pun ia dihina dan difitnah , hrmmmm taktau aku nak cakap apa lagi .. kau dan bini kau serta pemimpin PAS lain ajar macam tu yerr bujuk

  • cucu osman janggut
    January 27th, 2013 at 5:00 PM

    Pas dah jadi kapir semenjak bekerjasama dengan DAP. Bukan aku yg kata. Aku cuma petik dr amanat haji hadi boroi yang kata. Selagi haji hadi boroi tak tarik balik amanat dia selagi tu PAS kapir. hadi boroi yang kata!!!!!!!

  • gambus
    January 27th, 2013 at 5:05 PM

    Kalau kenyataan hadi tu betul buat apa dia tarik balik kenyataan dia dan menyokong majlis syura yang menentang penggunaan kalimah Allah dalam bible .. malah kenyataan bishop dan puak DAPigs yang memuji aHadi kerana menyokong mereka membenarkan penggunaan nama Allah juga Hadi buat taktahu sebab kenapa?? ianya BENAR dan itulah maksud HADI !!!

    Tapi bujuk nyatanya DAPigs dan PKR adalah parti yang mempermainkan isu ini , malah nyatanya bakal PM korang sendiri menyokong penggunaan kalimah Allah dalam bible .. secara tak alngusng PAS dan pengundi PAS dalam Pakatahn juga membenarkan kalimah Allah digunakan dlam bible hahaha

  • gambus
    January 27th, 2013 at 5:07 PM

    mana dia tandantangan surat tu bujuk , surat yang dipalsukan dan telah disebarkan oleh Nik ajis (melalui FB dia) dan pencacai PAS lain .. hahahah tak habis-habis menipu dan buat fitnah kau ni bujuk .. kau dan pemimpin PAS tu memang celaka !!!

    Sedangkan PAS sendiri dah mengaku akan membenarkan kalimah Allah digunakan dalam bible DENGAN memilim Anwar sebagai PM

    Majlis syura hanya latak dihina dan dimaki oelh puak DAPigs dan PKR sahaja

  • gambus
    January 27th, 2013 at 5:08 PM

    jangan pula lembu-lembu pencacai macam kau yang buat huru-hara kat KL bila kalah pulak woiii bujuk

  • gambus
    January 27th, 2013 at 5:10 PM

    terpesong camana ?? terpesong sebab berjuang demi Islam dan umat Islam tanpa mengira parti politik !! memang celaka punya PAS dan majlis syura , yang DAPigs maki mereka dan anwar pun maki mereka semuanya jadi lembu bagai dicucuk hidung menyorok dalam kain bini masing-masing , itulah PAS hahaha

  • StinGray
    January 27th, 2013 at 5:13 PM

    Akidah bujuk ni byk dipengaruhi oleh keputusan Parti, bukannya ikut pegangan Agama…halal & haram dia ikut situasi terkini Parti dia….PAS la kata kan….

  • cucu osman janggut
    January 27th, 2013 at 5:14 PM

    bujuk perjuangkan kote bengkok anwar yang main dengan chinadoll!!!!!!

  • gambus
    January 27th, 2013 at 5:15 PM

    kata nika jsi dan hadi awang , yang kejap sokong penggunaan kalimah Allah digunakan dalam bible dan lepas tu tidak menyokong pulak .. lepas tu sanggup berPM kan anwar yang menyokong kalimah Allah dalam bible dan orang yang kuat mengherdik majlis syura … secara tak langsungnya PAS sendiri menyokong penggunaan kalimah Allah dalam bible

    nahh bujuk siapa yang katak sebenarnya hahahaha

  • StinGray
    January 27th, 2013 at 5:15 PM

    Terpesong dari kehendak Agama hangpa all out nk angkat jd PM….emmmm…PAS la kata kan….

  • gambus
    January 27th, 2013 at 5:19 PM

    Pencacai Bujuk dan pemimpin PAS yang mempermainkan hukum Allah lebih sanggup berkawan dan berPM kan orang yang menyokong kalimah Allah digunakan dalam bible …

  • StinGray
    January 27th, 2013 at 5:21 PM

    tapi tak sampai la sehingga sanggup nk berkawan dgn syaitan…mcm si tua kutuk & the gang tu….

  • StinGray
    January 27th, 2013 at 5:23 PM

    Khadam DAP jea yg celaru…

  • gambus
    January 27th, 2013 at 5:25 PM

    Buka UMNO yang buat bujuk , PAS sendiri dah termakan kafir mereka sendiri dengan bekerjasama dengan puak anti Islam dan anti Melayu DAPigs , malah DAPigs yang bertangg7ngjawab mempermainkan isu kalimah Allah dalam bible ini ..

    malah PAS sendiri dah termakan kafir mereka sendiri dengan buku jinggay mereka

    PAS juga sendiri dah termakan kafir mereka sendiri dengan menyokong penggunaan kalimah Allah dengan bersetuju dan menyokong anwar sebagai PM dan bersama DAPigs/PKR yang membenarkan kalimah Allah dalam bible

  • gambus
    January 27th, 2013 at 5:27 PM

    yang terpesong dari kehendak agama mereka angkat jadi PM

    yang berjuang demi kehendak agama tanpa mengira bendera politik , pulak dihina dan difitnah , memang celaka PAS ni

  • Topup
    January 27th, 2013 at 5:29 PM

    Aku dengar berkali2 apa yg hadi cakap masa 3 ‘stooger’ tu buat sidang akhbar . Memang benar hadi kata boleh guna tapi tak boleh salah guna . Tapi apa yg aku amati hadi sebenarnya tak jawap permasalahan yg ditimbulkan oleh raja syaitan “LGE” . LGE desak untuk guna dlm terjemahan bible melayu . Apa yg patut hadi bagi tau ialah pendirian PAS boleh ke guna dlm bible , bukan jawapan secara “am” . bujuk ko nampak tak yg PAS suka bermain dengan ayat dan kata2. Tapi bila bab tafsir mereka akan cuba berpusing2 dengan perkataan yang ada di dalam tu .
    lagi satu nak tanya …perlu sangat ka bible bahasa melayu di semenanjung dan untuk siapa bible tu ?

  • PASpartyNGOK
    January 27th, 2013 at 5:33 PM

    Tak salah utk anda bercita2 tinggi demi kelansongan wawasan sendiri.

    Tapi jgn sampai wawasan jadi angan2, anda juga bakal menangis tak berlagu nanti.

  • gambus
    January 27th, 2013 at 5:33 PM

    lagi satu bujuk bukan harun din pun ada cakap macam tu jugak kaa hahaha

  • Topup
    January 27th, 2013 at 5:33 PM

    terpesong fahaman PAS ialah ‘lari’ dari landasan Islam sunnah waljamaah , kalau yg base on wahabi, syiah dan ajaran sesat lain tu akan diterima !

  • Topup
    January 27th, 2013 at 5:37 PM

    Azhar Idrus lantak semacam jer , tu kaki kutuk yahudi , tu belum masuk yg jadi manager MCD tapi taksub pas pun ada …69

  • PASpartyNGOK
    January 27th, 2013 at 5:37 PM

    Bujuk berbunyi macam cacai tulen dulu, kini dan selamanya.

    Tapi kita tak terperanjat satu hari bujuk ambil keputusan lari dari perjuangan sesia dia utk join kita. Masa itu bujuk akan jadi bajak atau tajak atau taji pun boleh. Kita tak menghalang kerana hati suci kita yang tak pernah mengkafirkan org tetap bersedia menerima org yg bertaubah utk kembali kejalan Allah.

  • gambus
    January 27th, 2013 at 5:37 PM

    ironiknya saudara , PAS ni berjuang untuk anwar iaiti bakal PM mereka , secara tak langsungnya perjuangan mereka adalah sama dengan anwar iaitu membenarkan kalimah Allah digunakan dalam bible ..

    itulaa jadinya pemikiran PAS ni , itulah sampai sanggup mempertahankan kegiatan bisex anwar sampai nak fikir dalam hal ni poun dah ditutupkan pintu hati mereka

  • PASpartyNGOK
    January 27th, 2013 at 5:41 PM

    Kita tak sabar tunggu parlimen dibubar dan tarikh PRU13 diumumkan.

    Akan bermula lah kempen PRU yg pasti hebat. Kita bakal tengok gabungan Zul Nordin, Zahrain, Ezam Md Nor, Chandra Muzaffar dll2 bergabung utk berkempen. Umi Hafilda yg baru jadi pengantin baru tetap tidak lepaskan peluang utk berkempen. Tentunya suami dia merelakan. Apa salahnya utk Umi berkempen kali ini diescort suami sendiri pulak. Kan, Kan, kan.

  • Topup
    January 27th, 2013 at 5:42 PM

    ikut logik jer ke bujuk …hujah2 kau …patutlah kau punya post daru dulu cam tu jer …rupa2nya pakai logik ….jadi bab kalimah Allah pun pakai logik gak ke bujuk …ish..ish bertaubat lah !

  • Topup
    January 27th, 2013 at 5:47 PM

    sebab tu hadi kena tarik balik sebab dah makin ramai yg dianggap jadi kapir !

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 6:37 PM

    Tak ada berbezanya…
    ALLAH ADALAH TUHAN SEKELIAN ALAM, tak boleh d nafikan lagi. Tapi yg. Kristian kata ALLAH adalah TUHAN/TRINITI ini yg. salah, tapi tidak salah dia kata ada ALLAH, ISA dan MARYAM, ini menunjukkan mereka syirikkan Allah. Sedangkan Arab Jahiliah mengatakan selain ALLAH ada tuhan2 lain seperti AULA, AZZA dan sebagainya, iaitu ALLAH bukan AULA/AZZA. Iaitu mereka mensyirikkan Allah. Kita juga salah jika mengatakan ALLAH itu tuhan tapi masih percaya pada tuhan2 yg. lain untuk minta pertolongan dan sebagainya samada dari segi perbuatan, perkataan atau hati. Sebab itu orang yg. percaya JIN dan SYAITAN boleh bantu dia, kayakan dia(menurun nombor), sembuhkan penyakit dia(berbomoh), memudaratkan dia(sihir) dan seumpamanya d katakan telah syirik dengan Allah. Orang ini KAFIR walaupun dia mengucap 2 kalimah syahadah.
    Begitulah juga jika kita katakan/percaya ada orang yg. berkuasa menentukan kada dan kadar orang lain. Kerana semua ketentuan itu adalah dari ALLAH, yg. lain itu adalah penyebab sahaja dan kita kena bergantung pada ALLAH sepenuhnya. Contohnya Firaun yg. mengaku tuhan.

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 6:42 PM

    Jadi betul kan.. apa yg. TGHA kata, boleh guna tapi tak boleh salahguna. ALLAH adalah TUHAN SEKELIAN ALAM. Semua orang boleh guna ALLAH tuhan sekelian alam. Tapi mengatakan ALLAH adalah BRAHMA, BUDDHA, ISA, HANTU TOK NENEK tak boleh. Itu yg. Majlis Syura Ulama tegaskan.

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 6:43 PM

    Hang nak sangat P la tanya Presiden UMNO tu…

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 6:52 PM

    hampa reti baca ke tidak…
    TERPESONG DARI KEHENDAK PARTI, Suka PAS la… bukannya kami hukum bunuh, penjara atau sebat. kot la hampa nak marah. Nama lagi parti politik… mana boleh tolong musuh politik waktu PRU. UMNO pun pecat pengkhianat macam tu, tak kira la betul ke tidak. Tu Lajim and the geng, kan kena pecat. Bukan dia ada buat salah pun…

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 6:53 PM

    Ibrahim Ali… tu pun hang tak tau.

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 6:55 PM

    TunM yg. pertahankan sangat Syaitan yg. d kenali untuk d pilih, malah dia kata Syaitan tu UMNO/BN.

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 6:57 PM

    Aku tanya korang pasal MUFTI(ahli majlis Fatwa) dah langgar fatwa sendiri. TGHA bukan ahli majlis fatwa..

  • anakbochek
    January 27th, 2013 at 7:14 PM

    Tunjuk la surat “asli” yg ada tandatangan tu Bujuk.

  • Fazli Yusof
    January 27th, 2013 at 7:50 PM

    Hang cerita banyak pun bujuk…yang pastinya niat hang masa hang pertahankan fatwa hadi boroi yang benarkan penggunaan kalimah ALLAH digunapakai oleh kristian….hang toksah laaa u-turn melampau sangat…yang pasti…betul kata stingray…hang bukan ikut perjuangan islam pun…tapi aku tengok hang ikut perjuangan parti….aku percaya kalau parti hang suruh hang mampus…..la la ni jugak hang mampus….ekekekeke

  • Fazli Yusof
    January 27th, 2013 at 7:54 PM

    Bujuk….ko kata kristian boleh guna nama ALLAH…tapi tak boleh salahgunakan…..cuba ko terangkan kat kami ni apa maksud ko yang sebenarnya….hang kan lebih islam dari orang lain….aku tak paham laaa bila ko kata kristian boleh guna tapi jangan salahguna…..bagi aku…sekali dia guna dalam bible tu letak nama ALLAH….dah dikira salahgunakan tau…hang jangan cakap berbelit bro….aku takut hang jatuh kufur dan murtad nanti….baik hang mengucap balik…

  • anakbochek
    January 27th, 2013 at 8:05 PM

    Bila dah kena warning syirik, terus keluar macam2 untuk U turn. Macai tetap macai dari dulu kini dan selamanya.

  • anakbochek
    January 27th, 2013 at 8:09 PM

    Dia dah tak larat tengok perangai macai2 saf kepimpinan PAS. Makin lama makin parah dia punya tergelincir. Elokla dia kena tendang, kita tunggu PAS tendang dia keluar dari parti, kalau PAS berani lah.

  • anakbochek
    January 27th, 2013 at 8:13 PM

    Bukan takat kawan dgn setan, siap setan nak sponsor lg masa pilihanraya. Harun Din susah payah halau setan, nik ajis pulak mintak tolong setan. Keliru betul dgn PAS ni.

  • anakbochek
    January 27th, 2013 at 8:18 PM

    Biar la harussani nak kata apa pun, dia bukan ahli UMNO dan bukan ahli politik. Tak macam Hj Hadi dan Nik Aziz, diorang tu ulamak politik.

  • PASpartyNGOK
    January 27th, 2013 at 8:23 PM

    Nasharuddin Mat Isa telah dipecat dari majlis bubur asyura Pas kerana tidak hadhir mesyuarat.Mungkin mesyuarat dipanggil semasa Nasharuddin bersama PM di Gaza.

    Nasha memang berharap dia dipecat bukan setakat keahlian masjlis tersebut malah sebagai ahli Pas. Dia tak boleh keluar dgn sukerela kerana diikat dgn satu perjanjian setan, jika keluar jatuh talak 3 dia dgn isterinya.

    Ada sesiapa yg tak setuju bahawa baiah Pas merupakan perjanjian setan yg tak berlaku dimana2 dimuka bumi ini??, hanya Pas saja kerana mereka umat yg sesat dan perlu dipandu kejalan yg benar.

  • Fazli Yusof
    January 27th, 2013 at 9:12 PM

    Bujuk…terpesong dari kehendak parti ke penting….atau terpesong dari kehendak islam ke yang penting….hang ni…makin hang spin laju makin banyak lendir hang keluar la bujuk….hang ni…period ke…kah…kah…kah….

  • Fazli Yusof
    January 27th, 2013 at 9:16 PM

    Hehehe…bujuk main isu Tun M ke….nak tanya hang…cuba hang terjemah apa yang Tun M cakap tu dalam bahasa melayu…aku nak tengok pemahaman hang tentang bahasa inggeris ni…..tu laa…masa sekolah….cikgu suruh belajar…tetapi hang melawan cakap cikgu….hehehe

  • Fazli Yusof
    January 27th, 2013 at 9:20 PM

    Bro Gambus….patut la aku rasa anak bujuk semuanya kurang ajar…dah mak bapak ajar macam tu…nak kata apa lagi…telan je lah…ekekekeke

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 9:52 PM

    Aku tak kesah pun korang nak kata aku apa… yg. penting korang faham, kat mana d kata kan salah/betul dan tak menyalahkan yg. betul.

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 10:01 PM

    Yg. betulnya ALLAH adalah tuhan Nabi ISA, dia boleh guna ayat yg. menunjukkan Allah itu tuhan Nabi Isa. Tapi jika dia merujuk ALLAH itu Nabi Isa a.s. tak boleh, sebab ISA bukan ALLAH, walaupun agama dia kata Isa itu TUHAN tapi ISA bukan ALLAH.
    Tapi secara ekademiknya.. kitab bible tak merujukkan ALLAH sebagai tuhan, mereka guna nama yg. lain, sebab itu Majlis Syura tak benarkan kerana ia boleh mengelirukan umat Islam M’sia yg. islam baka.

  • tengkudin
    January 27th, 2013 at 10:21 PM

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 11:52 PM

    Kalau nak ikut peribahasa inggeris, peribahasa ni adalah peribahasa nasrani/ yahudi yg. hanya pentingkan kehidupan dunia. Islam takda ajar Syaitan lebih baik dari malaikat.

  • Fazli Yusof
    January 27th, 2013 at 11:58 PM

    Apa yang salah….dan apa yang betulnya bujuk…memang secara jelas pada mula2 kalimah ALLAH diperkenan kan oleh Presiden PAS….hang jugak yang sokong…hang bagi dalil macam2….la ni…bila majlis syura dah buat keputusan…dan disokong oleh 2 ekor ularmak PAS tu….hang u-turn balik….la ni hang tentang semua….la ni apa pendirian hang yang sebenarnya…hang ikut PAs ke…atau hang ikut islam….jadi…dimana yang kami tak faham…dan dimana hang paham tentang perkara kalimah ALLAH ni bujuk…..hang ni bujuk….sapa hang yang sebenarnya bujuk…

  • Fazli Yusof
    January 28th, 2013 at 12:04 AM

    Ehhh….pelik…dalam konteks Malaysia….apa motifnya kitab bible yang ingin digunapakai oleh bukan islam terhadap orang2 islam….apa motifnya bible ingin diterjemah dalam BM….kalau hang kata dalam injil…Nabi Isa akui ALLAH adalah tuhannya…jadi dalam konteks bible….adakah mereka akui yang ALLAH tu tuhan depa….hang harus ingat…Kitab injil yang diturunkan oleh ALLAH dengan bible tak sama bro….hang bagi pemahaman dari segi kitab injil….tapi yang masalahnya….hang dulu sokong kitab bible yang tentunya tidak iktiraf ALLAH sebagai tuhan yang satu digunapakai dalam versi Melayu…hang jangan putar belit la bujuk….hang ingat sikit….’Disana’ nanti…takda sapa nak tolong hang lagi bujuk…

  • Fazli Yusof
    January 28th, 2013 at 12:09 AM

    Aku tanya…hang reti ka dak apa yang Tun M ingin sampaikan tu….aku suruh hang terjemah dalam bahasa melayu yang apa yang dikata oleh Tun M tu….hang jangan la putar banyak sangat….tak reti nak tafsir tapi mengaku pandai….kesiann

  • anakbochek
    January 28th, 2013 at 12:19 AM

    Yang pasti Bujuk tetap macai. Kalau PAS kata zina halal dia akan tetap sokong dan mencari seribu satu dalil utk mengesshkannya hatta dalil dari kitab Kamasutra.

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 1:09 AM

    Dalam konteks m’sia, paderi2 tu kata k’jaan mahukan 1 m’sia, jadi mereka terjemahkan bible dalam bahasa m’sia. K’jaan BN telah luluskan penggunaannya, takda kena-mengena dengan PAS. K’jaan BN yg. lemah, tak tau guna perlembagaan yg. tidak membenarkan agama lain dakyah orang muslim. Hang P tanya Najib, kenapa dia benarkan bible dahasa melayu masa PRU DUN s’wak.

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:15 AM

    bujuk menunjukkan dia adalah macai sejati , berpusing-pusing apabila hadi membenarkan kristian menggunakan kalimah Allah dalam bible , tapi bila hadi ambil keputusan menyokong keputusan majlis syura dan menolak keputusan sebelum ini , bujuk masih berpusing-pusing …

    TAPI dalam masa yang sama anwar iaitu bakal PM pas sendiri menyokong penggunaan kalimah Allah , dengan berpM kan Anwar nyatanya bujuk dan pemimpin PAS tetap menyokong penggunaan kalimah Allah dalam bible .. PAS dan pencacai mereka sendiri sudah mejilat taik masing2 !!!

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:18 AM

    kahkah mana pulak kristian kata Allah tu tuhan Nabi Isa , bagi mereka isa tu anak tuhan iaitu Allah … itulah bodoh nak mampus jahil dalam agama kristian , apabila hadi membenarkan tgk sahaja paderi dan pastor semuanya melompat kegembiraan hahaha …

    Malah bakal PM korang sendiri menyokong penggunaan kalimah Allah dalam bible ..

    jangan kau nak berbelit bujuk .. Nik ajis melalui FB dia sendiri dah kanoti fitnah nya mengenau kelulusan yang disain DS Najib kononnya

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:21 AM

    dah kantoi buat fitnah nak suruh pi tanya najib , kepala hotak kau laa bujuk , dasar manusia celaka kaki fitnah .. kau tak payah nak sembang fitnah kat sini , sedangkan sodom sendiri halal bagi kau jangan kau nak halalkan jugak fitnah bujuk oiii !!!

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:24 AM

    terpesong daripada kehendak parti ialah suka hati PAS laa , walaupun Ust Nasha memperjuangkan Islam TAPI jika ia tak memberi keuntungan kepada parti jelasnya ialah salah !!! memang hina betul PAS ni , sebab tu aku cakap PAS ni hanya melacurkan agama islam sahaja dan mempermainkan hukum Allah s.w.t !

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:27 AM

    laaa Ibrahim ali kaa , bukan dia yang kata nak bakar bible ahad ni bujuk !!! sedangkan paderi kristian yang jumpa nota kat gereja dia dan buat fitnah kat Perkasa .. kau ni lebih percaya kepada paderi kristian yang nak mempermainkan kalimah Allah rupanya …

    apapun pencacai PAS dan pemimpin PAS tetap katak bujuk , menyokong anwar sebagai PM yang menyokong penggunaan kalimah Allah dalam bible .. hahhahahaha jelasnya PAS sendiri dalam diam menyokong penggunaan kalimah Allah dalam bible

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:32 AM

    harussani tu bukan ahli politik bujuk , ahli UMNO jauh sekali tu , dulu kenyataan dia juga banyak pencacai macam kau guna sekarang kau lawan dia pulak demi menyokong penggunaan kalimah Allah oleh bakal PM kau sendiri hahahaha

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:35 AM

    itulah bujuk , anak-anak dia akan diajar jangan melanggar parti TAPI melanggar hukum agama demi dan memberi keuntungan pada parti tu takpe !!!

    Sebab tu kita boleh lihat bujuk dan pemimpin PAS sendiri amalkan perkara ini , jika segala amalan agama Islam yang diamalkan oleh ahli mereka dan tak memberi keuntungan pada parti PAS mereka semua perlu diajar dan dirotan !!!

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 2:44 AM

    Oooo… polis panggil Ibrahim Ali tu nak ajak minum2 rupanya. Takpalah… aku percaya cakap hang.

  • daudi
    January 28th, 2013 at 2:48 AM

    si barua nih maner ada pendirian….

  • daudi
    January 28th, 2013 at 2:51 AM

    ha ha….tuh dia barua DAP sudah start ‘jihad fitnah’ secara sukarela…gara gara si ‘bapak setan’

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 2:53 AM

    Kenapa korang kecoh sangat…
    Bukannya berdosa pun pecat dari jadi ahli majlis syura PAS. Majlis syura ni jaga kepentingan ISLAM dalam parti supaya tidak bercanggah dengan Quran dan hadis. bukan melibatkan hal ehwal negara. Kenyataan dari majlis syura hanya untuk parti dan ahli parti, takda kena mengena dengan orang umno pun. Kalau korang nak, ambik la ust.Nasha jadi Ulama tua UMNO. PAS tau la takat mana ulama muda umno tu, takda apa pun.. nak p negara Arab cari orang PAS jugak, apasal tak bawak ulama muda umno tu.

  • daudi
    January 28th, 2013 at 3:01 AM

    bodoh ‘english’ rupenyer si bujok neh..

  • daudi
    January 28th, 2013 at 3:05 AM

    lu punya ayat macam sial bro.!

  • raplahjingaa
    January 28th, 2013 at 1:29 PM

    Tu la dari dulu aku bagi tau…harun din ni dok tangkap hantu sana sini..

    Tapi dia lupa nak tangkap 2 ekor jembalang berjanggut di dalam PAS, nik ajis dan aji adi…2 ekor jembalang ni yang dia patut tangkap dan masukkan kedalam botol kicap dan di humban kedalam loji kumbahan indah water.

    Seekor jembalang tua tu kena jaga sikit…dalam sehari dia ada 25 jam..hehe

  • raplahjingaa
    January 28th, 2013 at 1:36 PM

    Hang buat-buat tanya soalan bodoh…kalau dah sekutukan Allah dah jadi kufur, syirik dan seterusnya kafir…bukan aku kata bujuk…harun din yang kata.

    Majlis fatwa pulak kata…takat kawan dengan orang bukan Islam
    mana boleh jadi kafir ? tapi adi boroi kata boleh !!

    tanpa di sedari adi boroi dah kafirkan nik ajis dan seluruh cai PAS termasuk la hang !! hehe…

  • raplahjingaa
    January 28th, 2013 at 1:41 PM

    Hang silap tu bujuk…21% tu ialah students kat U, dan kebanyakan orang melayu yang muda dan cerdik pandai..cina kita dah tau depa dok kat mana.

    Pilihanraya kampus kita dah tau….penyokong kerajaan hampir menyapu bersih semua kerusi….

    Orang melayu yang muda pulak…dah nampak sangat kebobrokan DAP dalam menguasai pekatan haram, mereka mungkin muda..tatapi mereka tak akan gadaikan agama.

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:31 PM

    nak pecat orang kena ada sebab bujuk , terutama parti politik ni , Ust Nasha dipecat sebab terpesong daripada kehendak parti iaitu berjuang demi Islam sebenar tanpa mengira politik dan dari segi parti PAS ia adalah salah sebab perkara ni akan mengurangkan kuasa PAS dari segi politik , maka orang yang berjuang menurut Islam sebenar dan berjuang tanpa mengira politik adalah salah pada PAS !!!

    ini menunjukkan betapa PAS sendiri adalah satu pelacur agama , mempermainkan hukum agama demi kuasa politik !!!

  • gambus
    January 28th, 2013 at 2:37 PM

    apabila kaki penipu macam kau berkata-kata hinggakan paderi kristian tu punya cakap yang lebih percaya.

    Kejadian pembakaran bible yang mempunyai kalimah Allah pada ahad lalu bukanlah daripada mulut Ibrahim Ali .. Tapi daripada paderi kristian yang mendapat nota dalam peti surat dia yang mengatakan akan ada pembakaran bible yang ada kalimah Allah pada hari ahad , dan perkara ini telah difitnah kepada perkasa oleh golongan extreme kristian dan puak DAPigs

    aku tahu manusia celaka macam kau yang kaki penipu tak tahu cerita sebenar TAPI lebih percaya golongan kafir harbi !!!

  • raplahjingaa
    January 28th, 2013 at 6:36 PM

    oooo..so paderi tu semua seperti hang kata mendukung semangat satu malaysia la yea, gunakan nama Allah sebagai tuhan kafir ?? macam tu definasi hang tentang satu malaysia ?? tu la aku kata, hang ni bujuk ngalahkan DAP dari DAP sendiri.

    Bujuk takat fitnah macam tu aku dah jemu dah…bila Najib bagi kebenaran gunakan nama Allah dalam gereja ??

    By the way Bujuk aku dengar si tua kutuk tu sambut harijadi dia kat rumah karpal singh…betul ke ?? hehe..berapa tigkat pulak kek karpal sink buat kat dia…alaaa bukan hang tak tau si tua tu memang suka makan kek !! hehe

  • raplahjingaa
    January 28th, 2013 at 6:40 PM

    Marah sungguh hang bujuk kat pak brahim…ialah, tak pasal-pasal PAS kehilangan kerusi pasir mas, PRU 13 nanti jangan haraplah PAS boleh cium kerusi tu lagi, hehe…mana hang tak angin satu badan kat pak brahim kan bujuk ?

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 6:51 PM

    Kan SU majlis syura dah maklumkan, dia tak hadir mensyurat. Hang taknak terima.. hang punya suka la. bukan ada orang kesah pun.

  • bujuk
    January 28th, 2013 at 6:59 PM

    Dari post/reply korang jelasnya korang nak mainkan isu ni untuk tarik pengundi Melayu sokong UMNO/BN. Jadi teruskanlah.. sebab korang bukan nakkan kebenaran. PAS dah cuci tangan bila semua kepimpinan menerima keputusan majlis syura dan TGHA.
    PAS bukan pihak yg. berkuasa menentukan boleh ke tidak kristian nak guna perkataan tersebut. Majlis raja2 dan undang2 ada sebagai rujukan. Persoalannya kenapa tiada tangkapan kepada penyebar bible pada orang Islam, yg. jelas bertentangan dengan perlembagaan. Apa pulak hukuman pencetus perkauman yg. nak bakar bible.
    Tampa tindakan apa2, umno/k’jaan janganlah mendabik dada perjungkan nama Allah dan Islam.

  • Anak_Nogori
    January 28th, 2013 at 8:26 PM

    Habis kalau kristian boleh guna nama Allah tapi tak boleh salah gunakannya…awat Tok Guru Nik Aziz kata mengarut plak bujuk?.

    Lagipun….soalan aku tang kenapa Hadi masih tak jawap permintaan dari Karpal kenapa ko tak ulas?…patutnya kalau itu pendirian TGHA, dia buat lah pc semula dan terangkan…tapi dia jadi setan bisu plak..kenapa bujuk?.

  • Topup
    January 28th, 2013 at 8:59 PM

    Ya betul tu ..bujuk memang macam babi! bila kita bangkitkan kenapa hadi tak bagi jawapan khusus untuk permintaan lge untuk guna dlm bible bahasa melayu , bujuk balik2 spin , lagi sekali bujuk memang cam babi, balik2 sebut injil …aku pun hairan , ada ka injil versi asal yang diturunkan pada nabi Isa , munafik sungguh bila si bujuk tetap bela permintaan lge dan spin sana sini , lagi sekali bujuk memang cam babi!!

  • Topup
    January 28th, 2013 at 9:08 PM

    eh kerajaan ada kluarkan kenyataan benarkan ker ? yg dok kecoh2 sebab PAS yg sokong penggunaan ..opps silap tak boleh salah guna tapi kat mana salah guna tu tak der pulak dicakap , tapi yg jelas muka hadi dan nuat masa press conf tu sebijik macam sinchan !!

  • gambus
    January 29th, 2013 at 1:52 AM

    kau ni bangang kee , cite pasal protokol melanggar displin bukan main , tak mai mesyuarat , kena tindakan mesti ada surat dalam surat tu ada tindakan pulak untuk mesyuarat displin yang mesti panggil Ust Nasha … organisasi punya contoh pun kau bahlol kaa, nak tipu kami lagi kat sini .. tak payah kau nak buat fitnah bujuk .. jelasnya Majlis syura adalah majlis haramjadah

    Nik ajis tu berapa kali ponteng DUN tanpa ada apa-apa surat pun , kenapa tak kena tindakan ?? dasar bangang punya parti PAS !!!

  • gambus
    January 29th, 2013 at 2:14 AM

    kenapa kau nak merengek bujuk , kerana PAS dah tak mampu berjuang demi Islam dan sanggup menjual agama dan hukum kerana politik ???

    PAS patutnya bersama Ust Nasha dalam hal ni , ini menunjukkan PAS begitu serius memperjuangkan hal agama tanpa mengira parti politik !! kau tahu tak orang Melayu inginkan perkara ini , keyakinan orang Melayu akan naik terhadap PAS jika PAS bersama dalam hal ini !!!

    TAPI PAS bodoh , tolol dan bahlol , dan lebih sanggup melacurkan agama Islam kerana fikir kuasa yang mereka dapat bersama DAPigs dan PKR

    Cuci tangan dengan keputusan Majlis Syura ?? malah dalam masa yang sama PAS bergabung dengan DAPigs yang mempermainkan kalimah Allah ini dan bersama PKR yang menyokong penggunaan kalimah Allah dalam bible !!!

    Malah Anwar yang bakal PM korang sendiri menyokong penggunaan kalimah Allah dalam bible !! Jadi jika sesiapa undi PAS maka mereka sendiri secara otomatik menyokong penggunaan kalimah Allah dalam bible .

    Sebab kerajaan melarang laa puak DAPigs dan extremis kristian dan PKR serta anwar berjuang untuk membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam bible !!! Kau ni memang bahlol laa bujuk !!! dasar manusia celaka punya pencacai PAS !!!

    Isu bakar bible pada hari ahad lepas juga adalah jelas fitnah daripada paderi kristian dan puak DAPigs dan menuduh kepada Perkasa , yang mana paderi dan puak DAPigs hanya berpandukan sekeping nota yang dijumpai dalam peti surat (silap-silap puak DAPigs yang tulis)

    aku tahu kau lebih percaya yang penipu tu dan puak DAPigs , sepertimana Ust Nasha dihina , difitnah dan dizalimi kerana memperjuangkan Islam sebenar tanpa mengira parti politik yang dikatakan tidak memberi manfaat kepada PAS yang bekerjasama dengan golongan anti Islam dan anti Melayu iaitu DAPigs dan penyokong penggunaan kalimah Allah dalam bible iaitu PKR dan bakal PM pakatan awnar

  • bujuk
    January 29th, 2013 at 10:15 PM

    Siapa sebenarnya yg. hina, fitnah menzalimi UN? Najib bukan bodoh protokol untuk bawak UN iringi dia, kerana semua parti tak benarkan pemimpin mereka berada dalam majlis parti yg. lain untuk tingkatkan populariti. Najib boleh ambil gambar yg. lain(takda UN) untuk sebaran akhbar jika benar taknak susahkan UN. Tapi sejak 2008 hingga sekarang UMNO memang berusaha untuk pecahkan PAS dari PR. Bermula dari k’jaan perpaduan.. hingga DHA d pecat dan sekarang UN pulak semuanya bertujuan supaya PAS keluar PR. Inilah saja yg. boleh menentukan umno terus memerintah. Selagi PAS bersama PR, maka gelap masadepan UMNO untuk terus berkuasa.

  • gambus
    January 29th, 2013 at 11:02 PM

    Lagi sekali fitnah kau terhadap Ust Nasha yang konon meningkatkan populariti parti lain HANYA kerana berjuang demi Islam ??? mana kau belajar ni bujuk ???, memang pencacai PAS ni manusia hina sanggup membelakangkan agama demi parti ?, kau tahu tak segala usaha Ust Nasha dalam NGO yangmana beliau sebagai pengerusi di tanah Palestin???

    Kenapa penipu macam kau sibuk pasal protokol , dalam melawat negara bergolak pun kena ikut protokol kaa , mana kau belajar ni , bebal nak mampus??? ketika membuang ust Nasha sendiri parti kau telah melanggar pelbagai protokol !!! walaupun ia adalah lantikan parti, ia perlu dibuat mengikut undang2 organisasi … dlam masa yang sama nik ajis sendiri dah ponteng DUN banyak kali takde apapun tindakan??? jelasnya ia adlah satu tindakan terdesak oleh PAS yang hanya semata-mata politik !

    Kalau bergambar bersama-sama Muslimin lain dalam memperjuangkan Islam dan nasib umat Islam tu adalah salah , aku tak tahu nak kata apa lagi dengan manusia hina pencacai PAS kau ni bujuk ..

    Aku tahu Ust Nasha tak perlu malu dan takut untuk bergambar dengan sesiapa demi perjuangan Islam yang sebenar , HANYA orang gila kuasa sahaja yang perlu takut dan malu …

    Aku lebih suka PAS berada dalam PR ia lebih menjelaskan hipokrit PAS dalam semua kenyataan mereka sebelum ini ,

    Jelasnya dengan bersama PR dan Anwar sebagai PM , DENGAN OTOMATIKNYA PAS DAN AHLI MEREKA SEMUA BERSETUJU MEMBENARKAN KALIMAH ALLAH DIGUNAKAN DALAM BIBLE sepertimana pendirian PKR/DAPigs dan bakal PM mereka iaitu anwar

  • bujuk
    January 30th, 2013 at 4:52 PM

    Populariti Najib meningkat dengan kehadiran ke GAZA, hang tak boleh nafikan… jika tidak, tak keluar muka depan semua akhbar perdana gambar najib dan UN. Ini bukan fitnah atau tohmahan.. ini bukan kali pertama. Aku tak kata salah d sisi Islam tingkatkan populariti musuh, tapi dalam PARTI tentu ia memberi masalah dan tanggapan buruk kerana tak mampu jaga ahli dari d gunakan oleh musuh parti. Jadi tindakan pada UN d buat untuk menjaga kredibiliti parti. TGNA kata dia tak suka nak burukkan orang, bila d tanya kenapa pecat UN. Jadi terima sajalah alasan yg. d beri…itu lebih mengharmonikan.

  • gambus
    January 30th, 2013 at 5:46 PM

    Dia PM Malaysia , tentulah akhbar akan paparkan !! alahaii jahilnya kau ni bujuk .. Tapi yang paling celaka ialah PAS dan PKR memaparkan kenyataan akhbar Israel hahaha ini yang kau kata PAS perjuangkan Islam kahkahkah dasar talibarut zionist

    Bujuk kalau Ust Nasha diangkat oleh pemimpin PAS atas usaha beliau melalui NGO yang beliau pengerusikan , PAS sendiri akan dihormati oleh aku sendiri , iaitu berjuang demi Islam tanpa mengira parti politik ..

    Tapi orang PAS bodoh , bahlol dan tuli lebih sayangkan puak yang anti Islam dan anti Melayu macam DAPigs , lebih sayangkan penyokong seks bebas dan kebebasan beragama macam PKR ..

    Alasan nik ajis yang mengatakan Ust Nasha dipecat ialah sebab tak hadir mesyuarat , kau tahu tak bujuk dah berapa kali Nk Ajis tak hadir mesyuarat dan ponteng sidang DUN , kenapa dia pun tak kena pecat .. ini jelas menunjukkan lidah fitnah dan munafik Nik Ajis ..

    Isu ini menjelaskan PAS hanya pandai melacurkan agama Islam dan parti yang kuat menipu dan putar belit !!!

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!


© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.