25
Jan

Kalimah Allah: Boleh Pulak, “Anwar Tak Setuju, Itu Masalah Dia”!!

RASA nak gelak pun ada melihat kelam kabut dalam Pakatan Rakyat sekarang berhubung tindakan PAS menarik semula persetujuannya untuk membenarkan kalimah Allah digunakan dalam Bible berbahasa Melayu.

Senang Nik Aziz cuci tangan bila disoal wartawan komennya mengenai pendirian tegas Anwar Ibrahim yang tetap dengan pendirian bertarikh 8 Januari 2013 – menyokong kafir menggunakan nama Allah dalam kitab masing-masing – Anwar tak setuju itu masalah dia, kata Nik Aziz!!

Persoalan, macam mana kata berkomponen, kata Pakatan Rakyat, tapi 2 setuju (PKR, DAP), 1 tak setuju (PAS)?  Memandangkan ini persoalan agama, macam mana dari segi hukum, boleh ke guna pendekatan, “itu masalah dia”, “itu pasal dia”,  boleh?

Nanti jadi kerajaan pun macam ini jugaklah ke, ada setuju dan tak setuju, tapi mengaku berkomponen?  Mana dia kehebatan Anwar yang diagung-agungkan sangat balacinya tu?  Takkan masalah kecil macam ini pun tak boleh selesai, belum masalah besar lagi.

Penulis dah lama sebut, puak-puak ini menipu rakyat bila mendakwa mereka berkomponen.  Hakikatnya masing-masing dengan parti masing-masing jugaklah.  Cuma nampak PKR dan DAP ini sahaja yang sekata sebab idealogi politik masing-masing tidak banyak berbeza, berbanding dengan PAS yang dakwanya memperjuangkan Islam.

Sebab itu sudah masuk 5 tahun sejak ditubuhkan, Pakatan Rakyat masih tidak didaftarkan sebagai pertubuhan yang sah, hanya cakap-cakap saja berpakat.  Disalahkannya Pendaftar Pertubuhan kerana kononnya sabotaj, kalau ada sabotaj, bawak pergi Mahkamahla, macam tak biasa!!

Tapi bila Anwar sendiri pun kurang nak bercakap masalah pendaftaran Pakatan Rakyat ini, maka faham-faham sudahlah, memang dia tak mahu ia didaftarkan, lebih kepada nak menipu rakyat.

Dalam isu ini juga rakyat boleh melihat bagaimana Nik Aziz berhukum, kalau puak-puak dia buat keputusan yang berlawanan dengan Islam, boleh pulak Nik Aziz kata tidak apa, kalau UMNO yang cakap, cepat sahaja dia tuduh tolak Islam ya.

Inikah dia ‘keadilan Islam’ yang PAS war-warkan itu?  Penulis berani kata, ini tidak Islamik sama sekali.

Keputusan penggunaan kalimah Allah oleh pihak Kristian ini penting pada Pakatan Rakyat, sebab mereka dakwa membentuk kerajaan di Kedah, Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor.  Kalau PAS tidak bersetuju, maksudnya bible dalam Bahasa Melayu dengan perkataan Allah bagi menggantikan nama tuhan, hanya boleh diedarkan di Pulau Pinang dan Selangor, 2 negeri yang lain tidak boleh.

Cuba bayangkan kalau puak ini membentuk kerajaan di peringkat persekutuan.  Apa akan berlaku kalau nanti 3 parti ini tidak bersefahaman dalam membuat keputusan yang membabitkan kepentingan rakyat?

Macam mana rakyat nak hidup aman dan tenteram kalau Anwar selaku Perdana Menteri tidak boleh kawal parti-parti komponennya, terutama dalam keputusan yang menyentuh kepentingan rakyat?

Ini yang kita perlu fikirkan, tengok keadaan sekarang pun sudah tahu masalah yang akan timbul kalau puak ini diberi kepercayaan mentadbir Putrajaya.  Baru cerita kalimah Allah sahaja pun, dah tak boleh nak bersepakat.

Pakatan apa macam ini?

Ada 59 Comments setakat ini.

  • bujuk
    January 25th, 2013 at 9:56 PM

    Aku tunggu PERKASA nak bakar Bible versi melayu.

  • PASpartyNGOK
    January 25th, 2013 at 10:08 PM

    Bila kitab nak kena bakar dek umat yg bermatian pejuangkan islam, paderinya mintak PM campur tangan. Bila tidak campur tangan akan dituduh PM tidak perihatin.

    Mereka merancang, memasokkan jarum dlm cita2 memurtadkan islam, tidak pulak dikira kesalahan. Puak dan suku sakat jenis ini sudah dihantar ke PUlau jerjak jika berlaku 10 – 15 tahun lepas.

    Disana mereka akan bertakaffur, menginsafkan diri.

  • syaa
    January 25th, 2013 at 10:09 PM

    nik ajiz lebih takutkan anwar dari allah

  • dexs
    January 25th, 2013 at 10:55 PM

    Ni namanya pakatoon bongok. ..hahaha

  • tengkudin
    January 25th, 2013 at 11:50 PM

    salah satu depa guna si bujuk..heheh

  • raplahjingaa
    January 26th, 2013 at 12:01 AM

    aku lagi seronok tunggu ustaz Nasha balik kaherah…

    By the way cai PAS kat penang dan berpatah arang dengan Salleh Man, siap depa pijak bendera DAP depan KOMTAR, terkedu cai DAP tengok…tapi cai PAS ni pun berlakon jugak…dulu masa nik ajis jatuh syirik bila dia relakan nama Allah di gunakan oleh kristian, tak pulak cai PAS ni bikin kecoh..

    Bila nik ajis dah jatuh syirik dan kena pulak warning dengan haron din…baru nak buat u turn.

    Dah terlambat dah jatuh syirik…harap-harap Allah swt terima taubat nik ajis dan adi boroi.

  • PASpartyNGOK
    January 26th, 2013 at 12:41 AM

    Sudah dekat 5 tahun mereka berlawak sesama sendiri. Sekian lama jugalah kita menonton rancangan raja lawak mereka yg sikit pun tidak kelakar.

    Diawal episod Khalid gagap di Sngor merupakan tukang lawak yg paling mayshor. Lepas itu pindah keKedah, Azizan naik nama. Bertukar sesakali keNizar diPerak. Lawak Anwar jgn kiralah kelakar tak boleh lawan.

    Lawak LGE nampaknya agak keras saling datang dan pergi dan endingnya juga dgn LGE punya angkara. SEmentara PAS dilihat sentiasa tumpang sekaki atas semua episod lawak itu.

    Yg jelasnya kita perlukan sepasokan bijak pandai yg miliki pengalaman mantap , yg genius, cekap dan berkaliber utk jadi permimpin kita. Kita tentunya tak perlu ahli silap mata. Ahli putar lidah. Ahli putar alam utk memimpin. Diberi kumpulan raja lawak utk meneraju, kegaung mana kita nak terjun ? Benda simple takkan payah sangat nak fikir.

  • EVLee
    January 26th, 2013 at 1:04 AM

    Lepas balik dari menari kat Ponggal…Anuwak tu pening…dan dia beri ke-nyataan ‘pening’an(saya ambil sebahagian petikan dari Sinar Hairan 25 Jan):

    PETALING JAYA – Pakatan Rakyat (PR) tidak pernah bersetuju dengan penggu-naan kalimah ALLAH bagi bukan Islam di negara ini.
    Ketua Umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, perkara itu telah disalah-ertikan pihak media sehingga menimbulkan salah faham.
    Menurutnya, PR tidak mengeluarkan kenyataan persetujuan, sebaliknya memper-akui perkara itu berdasarkan hasil perbincangan bersama Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
    “Saya tidak kata tidak bersetuju. Ada media yang memutarbelitkan kenyataan. PR hanya berpandu kepada kenyataan Presiden Pas yang dibentangkan dalam mesyuarat Majlis PR.
    “Kenyataan Majlis Syura merujuk kepada memberikan laluan berkenaan peng-gunaan kalimah ALLAH dengan beberapa syarat tidak dibentangkan di dalam mesyuarat Majlis PR,” katanya dalam satu sidang media di pejabat PKR, di sini, semalam.
    Katanya, PR hanya mengikut dan membuat keputusan untuk memperakui kenyataan Abdul Hadi.
    “Saya ulang, saya hanya baca dan meneliti kenyataan yang dibentangkan oleh Presiden Pas dan kita (PR) memperakui dan sokong kenyataan tersebut,” katanya.

    Ha..ha:
    - Nicky dah tak setuju, Hardie senyap….
    - Aisayman setuju, Anuwak pusing2 todi…

    Mr RJ…you punya favourite friend Mr Hardie dah terkoteng-koteng berse-orangan…dan media tetap salah. Anyway…Ponggal tu ada serve toddy ka?(Kat US diaorang panggil ‘thunderbird’)….

  • pasdaplaknat
    January 26th, 2013 at 1:17 AM

    Kenapa hang ckp mcm tu? Hang ni stand Mukmin ke Munafiq? Hang stand utk tgk Islam gaduh dgn Kristian dan hang tunggu nk amik kesempatan politik kotor puak hang ke? Apa stand hang yg betul2nya?

    Anak2 hang esok nk biar stand celaru mcm hang jg ke?

  • EVLee
    January 26th, 2013 at 1:46 AM

    Mr RJ…. Harakah kata yg buat tu(flag stomping)orang Umno…dia orang tau tak…isu kalimah ni patutnya isu serious…tapi diaorang buat cerita lawak … masyaALLAH..

  • gambus
    January 26th, 2013 at 1:56 AM

    hahah kesian bujuk , senada dengan puak DAPigs ni , marah gilerr hahaha

  • Anonymas
    January 26th, 2013 at 2:23 AM

    Kan elok. Daripada diedarkan, ia akan merosakkan iman orang Islam Melayu. Jika mampu, halangi maksiat dengan tangan. Kalau tak, dengan mulut. Kalau takbleh jugak dengan hati (itu selemah-lemah iman).

    Nik Aziz kau ni, dalam hati pun “Ah, itu masalah dia…biarlah” ini kata-kata pemimpin dayus. nanti kat akhrat sok kena tanya “Enta ulama, apa enta buat untuk mempertahankan Islam???”

  • Anonymas
    January 26th, 2013 at 2:26 AM

    Pas kena sedar bahawa dia cuma Kingmaker. Di sisi PR, takde makna pun except ‘bawak orang pergi berdemo’ dan ‘ambil undi Melayu’. Tengok exco hal ehwal Isle di Selangor dan Penang, ada diorg nak bagi orang PAS?

    Syura ke, bubur asura ke, Sang Asura ke, suara PAS dalam PR tak dipedulikan oleh Kapal Singki dan DSAI.

  • gambus
    January 26th, 2013 at 2:45 AM

    mestilaaa bujuk marah , sebab PM pujaan hati dia dah kata sokong penggunaan kalimah Allah dalam bible .. dan orang ni yang disanjung bujuk sebagai pemimpin Islam?? kahkahkahkah

    lagi sekali berbelit lidah bujuk oooiiii

  • md desa pandan
    January 26th, 2013 at 2:47 AM

    Dulu pas blm buat keputusan korang juga yg kata macm2 pd pimpinan pas skrg dh buat keputusan lain plk bloger spin memang dasar bolger dan pengomen munafik syaitan tak pernah senang dgn perkara yg hak

  • mat bkt keteri
    January 26th, 2013 at 2:52 AM

    Aku nak tengok najib sokong keputusan majlis syura ulamak kalau umno2 betul2 nak baik dgn pas

  • penentang munafik umno
    January 26th, 2013 at 3:05 AM

    Sesesat org kristian mereka tak tolak hukum ugama mereka tp umno yg mengaku islam tetap tolak hukum allah lihat lah hukuman jenayah syariah apa hukuman yg d kenakan kpd pesalah d msia satu pun tak menepati hukum allah pm tpm dan bnyk menteri islam kenapa tak gubal hukuman allah sbnrnya umno ni tak layak pun pertahan kalimah allah sbb hukum allah pun mereka permainkan. Renungkanlah ABU

  • mat bkt keteri
    January 26th, 2013 at 3:09 AM

    Aku nak tunggu najib buat kenyataan sokong keputusan majlis syura ulama pas kalau dia betoi2 nak berbaik dgn pas

  • Topup
    January 26th, 2013 at 7:09 AM

    kau nak tumpang bakar kau punya ker ?

  • tengkudin
    January 26th, 2013 at 7:24 AM

  • tengkudin
    January 26th, 2013 at 7:31 AM

  • delta_source
    January 26th, 2013 at 8:45 AM

    Aku tak melihat PAS sebagai ‘Kingmaker’, tetapi lebih kepada ‘disposable pawn’. Kingmaker mempunyai kuasa dan pengaruh yang kuat kepada ‘king’.

  • Tubir
    January 26th, 2013 at 11:04 AM

    Dalam bab ini aku setuju dengan cadangan pekasa malahan aku ingin menambah membakar orang orang yang memulakan isu ini …..adalah wajib kita umat islam mempertahankan Ugama islam serta penganutnya dari cubaan menelirukan samada dari tindakan atau dayah dayah melalui penulisan atau apa cara sekalipun .Ini adalah merupakan jihat…..bagi keseluruhan Umat islam .
    Kita umat islam tidak pernah memusuhi umat dari ugama lain selagi merika tidak memusuhi Islam …..akan tetapi kita wajib memerangi merika yang dengan terang terang memusuhi dan berniat jahat terhadap islam …….Negara Malaysia adalah unik dan sebagai rayaat Malaysia misti patuh kepada perlembagaan dan menerima Ugama Islam sebagai ugama resmi Malaysia .Apa yang terkandung didalam perlembagaan samada yang tersurat dan tersirat.Sudah menjadi tugas perdana Menteri menisihati Yang Dipertuan Aggong untuk memberi peringatan serta menghentikan isu ini secara tegas,Sebelum rayaat bertindak seniri ………Nanti buruk padahnya …..Isu ini lebih dari isu politik .

  • Oya
    January 26th, 2013 at 11:11 AM

    Si munafik Bujuk ni dah x reti nak cover pemimpin pujaan dia…so dia mula dah nak spin ikut lain plak. Wei Bujuk.. kalau ko dah x boleh nak cover tu diam2 je la..(selemah-lemah iman).

  • raplahjingaa
    January 26th, 2013 at 11:37 AM

    Denial Syndrom….

    PAS dah buat kesilapan besar bersokongkol dengan DAP dalam hal sebegini. Kecuali cai tegar PAS, tak ada orang Islam walau sejahil mana pun sanggup berkongsi nama Allah dengan tuhan berhala.

    Ahli PAS yang di beru hadayah…mula keluar dari PAS, malah PAS akan mengalami nasib malang seperti cerita ” Pak Pandir “….apa yang UMNO alami pasca PRU 12 akibat kelemahan pemerintahan Pak Lah Mat Tidoq, akan di alami oleh PAS pada PRU 13, PAS akan kehilangan Kedah, malah di Kelantan pun PAS belum tentu selamat.

    PAS akan di aibkan dan hukum sejajar dengan janji Allah swt kepada mereka yang mempermainkan agamanya.

  • baba
    January 26th, 2013 at 1:57 PM

    kerana undi nik aziz sanggup lakukan apa saja.

  • gambus
    January 26th, 2013 at 3:14 PM

    sapa syaitan ?? sapa kat PAS belum buat keputusan ini menunjukkan betapa kau ni jahil dan bebal .. PAS melalui nik ajis dan hadi bawang telah membenarkan kristian menggunakan kalimah Allah

    Tapi apabila diugut oleh Majlis Syura , Hadi dan nik terus spin dan terbelit , begitu juga pencacai PAS kat sini semuanya lidah terkelu terpaksa jilat balik taik-taik mereka !!!

    Sekarang yang lagi syaitan ialah bakal PM korang sendiri menyokong penggunaan kalimah Allah dalam bible .. makanya secara diam PAS dan pencacai syaitan macam kau juga bersetuju dengan anwar

  • Anak_Nogori
    January 26th, 2013 at 5:32 PM

    Yalah…takkan Nik Aziz nak carutkan Anwar plak kan….kang gigit jari lak PAS nak keputra jaya…Ulamak kununnnnn….akidah pun sanggup jual demi undi..

  • bujuk
    January 26th, 2013 at 11:27 PM

    Apabila PERKASA kata kenyataannya telah d putarbelitkan. Kenapa PERKASA takut sangat…..
    Katakan nak pertahankan Aqidah umat.. d semenanjung mana boleh dakyah orang muslim. Sebar/edar bible melayu tu maknanya nak dakyah muslim la. Kenapa mengendur bila d gertak POLIS. Takkan tak percaya dengan perlembagaan yg. meletakkan Islam agama rasmi dan agama lain tak boleh d sebar pada orang muslim.
    Aku sokong PERKASA dalam isu ni, tapi kalau setakat jadi ANJING yg. menyalak bukit… apa guna jadi RAJA KATAK.

  • Anonymas
    January 26th, 2013 at 11:45 PM

    Kau lagi suka bertemu bahu dengan SESUMPAH. Buley tukar macam-macam warna, hijau, biru muda, merah dan pink

  • Anonymas
    January 26th, 2013 at 11:48 PM

    Ah, tu lagi elok. Disposable pawn. Dia ramai, langkah satu petak je, tapi buleh jadi ‘umpan’ untuk buah catur lain. Biasanya jadi korban je…hekhek

  • raplahjingaa
    January 27th, 2013 at 12:52 AM

    keputusan majlis syura ?? hehe..

  • raplahjingaa
    January 27th, 2013 at 12:59 AM

    Bujuk…bujuk..

    Hitam sungguh hati hang, bila Hassan Ali serbu gereja yang tengah memurtadkan orang Islam…hangpa punyalah melompat marahkan Hassan Ali, siap minta maaf pada gereja lagi !!

    Apa majlis syura kata ??? senyap ruyup !
    majlis syura hangpa sama tak boleh pakai…hamba dunia !!

  • raplahjingaa
    January 27th, 2013 at 1:01 AM

    laaaa..ni psderi kristian mabuk mana sesat masuk sini ni ????

  • gambus
    January 27th, 2013 at 2:11 AM

    apa laa bangang kau ni??? kalau kau baca Malaysiakini dan MalaysiaInsider , puak keparat DAPigs telah menghina Islam dan UMNO atas perkara ni , kau ni dasar tolol betul pencacai PAS !!!

    lagi satu UMNO tetap dengan keputusannya , yang kau perlu sibuk ialah anwar iaitu bakal PM korang sendiri menolak majlis syura kahkahkah secara tak langsung orang PAS yang sokong anwar dan pemimpin yang setuju anwar jadi PM turut bersetuju penggunaan kalimah Allah dalam bible … korang ni memang setan hipokrit betullah!!!

  • gambus
    January 27th, 2013 at 2:16 AM

    mula-mula kau hina perkasa , lepas tu kau menyokong pulak kahkah bujuk kau ni memang setan hipokrit betul …

    Dalam masa yang sama kau sokong anwar iaitu bakal PM kau yang menyokong penggunaan kalimah Allah dalam bible , secara jelasnya orang PAS seolah sendiri menolak kenyataan majlis syura dengan menyokong anwar , DAPigs dan PKR hahahaha makin lawak aku tgk malaun ni

  • anakbochek
    January 27th, 2013 at 10:34 AM

    mat bkt keteri ni banyak sangat baca terjemahan Bible BM, tu yang melalut semacam je. Apa kejadahnya nak sokong majlis syura tu bro. Majlis syura tu PAS yang punya dan PAS ahli pakatan. Takde kena mengena dengan Najib dan UMNO pun. Orang UMNO dari awal dah menolak kalimah Allah dikongsi tak payah tunggu majlis apa2 pun. Apa punya cai la ni.

  • anakbochek
    January 27th, 2013 at 10:38 AM

    Kau tau tak ada Kristian yang sokong LGBT sedangkan dalam agama Kristian konservatif mana ada LGBT. Hehehe… itu bukan tolak hukum ke? Kau ni Kristian sesat jugak ke, ada hajat nak bercakap tentang UMNO.

  • Oya
    January 27th, 2013 at 3:45 PM

    Wei munafik Bujuk… inilah sikap ko yg kami nak ko tau selama ni. Tp ko x faham…bab UMNO atau mana2 ngo yg senada dgnnya senang2 je ko kata ckp mcm2..
    Apa yg pemimpin pujaan ko buat plak? Tp tu semua x penting bg ko. Yg penting ko boleh pecah belahkan org Islam. Ko x ngaku ke?? Ko ketara sgt agen si penjubur lahanat Anwar. Ko nak ngaku ke?? Hareeemmm…

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 4:02 PM

    Aku tak melompat… boleh semak post aku masa isu tengah panas. Cumanya DHA ni salah platform kemudian dia mula meroyan. Maka jelaslah ketidakiklasan dia berjuang bersama PAS. Akhirnya dapat juga jadi Presiden JATI… TAHNIAH.

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 4:05 PM

    Hahaha… takpalah, hanya jauhhari yg. mengenal manikam. Hang kena semak ucapan2 tunM, baru boleh faham maksud sebenar ayat aku d atas. Tinggi bahasanya tu…. hahaha.

  • bujuk
    January 27th, 2013 at 4:10 PM

    Akhirnya… TIADA SEORANG PERKASA PUN HADIR, TIADA SEBUAH BIBLE PUN D BAKAR, TIADA SE-EKOR KATAK PUN BERKATA-KATA. Penat wartawan2 tunggu…

  • gambus
    January 27th, 2013 at 5:14 PM

    hebat betul pencacai PAS ni , apabila Hassan Ali serbu gereja yang tengah memurtadkan orang Islam?? dikatakan sebagai salah platform hahahaha .

    apabila Hassan Ali memperkenalkan undang-undang utk tidak membenarkan arak dijual di kedai 24 jam dikatakan salah platform

    apabila hassan ali membongkar tindakan kerajaan DAPigs selangor yang cuba memutarbelitkan laporan rasmi dan memfitnah JAIS dikatakan salah platfrom

    platfrom kepala hotak kau laa bujuk .. inilah dia contoh PAS yang membelakangkan Agama demi politik !!!

  • gambus
    January 27th, 2013 at 5:18 PM

    nak semak buat apa sedangkan kau sendiri dah putar belit dan memfitnah kenyataan Tun Dr Mahathir sebelum ni , orang macam kau hanya manusia celaka !!!

    Tak payah bujuk manusia hina macam kau ni nak bercakap kau dan pemimpin PAS sendiri dah menyokong penggunaan kalimah Allah dalam bible dengan berPM kan anwar , malah kau dan pemimpin PAS sendiri menghina majlis syura korang yang kena maki dengan DAPigs dan PKR tu hahaha

  • gambus
    January 27th, 2013 at 5:21 PM

    memang elok laa macam tu bujuk , pembakaran bible pada hari ini ialah daripada kenyataan paderi DAPigs sendiri yang dapat surat digereja (kononnya) bukan daripada Perkasa hahaha …

    nyatanya sekor-sekor ahli PAS dan pemimpin PAS yang menyokong penggunaan kalimah Allah dakam bible dengan bersubahat menjatuhkan Islam bersama DAPigs dan menyokong nakal PM korang Anwar

  • gambus
    January 27th, 2013 at 5:35 PM

    bila kristian cuba nak bercakap mengenai hal agama Islam yang mereka sendiri jahil .. inilah jadinya

  • anakbochek
    January 27th, 2013 at 7:24 PM

    Masalahnya mamat tu agama Kristian dia sendiri pun dia jahil. Nk cakap pasal agama Islam.

  • Invesiblemen Al Mahdi
    January 27th, 2013 at 8:53 PM

    Bismillahirohmaaannirohim

    [8]
    Dan di antara manusia ada yang berkata: “Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat”; padahal mereka sebenarnya tidak beriman.
    [9]
    Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya.
    [10]
    Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran).
    [11]
    Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi”, mereka menjawab: ” Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan”.
    [12]
    Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya.
    [13]
    Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman”. Mereka menjawab: “Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu?” Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).
    [14]
    Dan apabila mereka bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: ” Kami telah beriman “, dan manakala mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka berkata pula:” Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olok (akan orang-orang yang beriman)”.
    [15]
    Allah (membalas) memperolok-olok, dan membiarkan mereka meraba-raba dalam kesesatan mereka (yang melampaui batas itu).
    [16]
    Mereka itulah orang-orang yang membeli kesesatan dengan meninggalkan petunjuk; maka tiadalah beruntung perniagaan mereka dan tidak pula mereka beroleh petunjuk hidayah.
    [17]
    Perbandingan hal mereka (golongan yang munafik itu) samalah seperti orang yang menyalakan api; apabila api itu menerangi sekelilingnya, (tiba-tiba) Allah hilangkan cahaya (yang menerangi) mereka, dan dibiarkannya mereka dalam gelap-gelita, tidak dapat melihat (sesuatu pun).
    [18]
    Mereka (seolah-olah orang yang) pekak, bisu dan buta; dengan keadaan itu mereka tidak dapat kembali (kepada kebenaran).

    Al Baqaroh.

    Inilah hikikat PAS,yang mengaku berIMAN,PKR yg mengaku berIMAN, DAP saitan syaitan manusia yg menjadi sahabat karib Tuan Guru Nik Aziz.

    Wallahualam.

  • WakKang
    January 28th, 2013 at 12:26 AM

    Bujuk MUNAFIK!!!! Sama dgn Anwar Ibrahim.

  • WakKang
    January 28th, 2013 at 12:42 AM

    Inilah hakikat cara DAP-PKR-PAS bersekutu dalam PR …..mereka BERKONSPIRASI bukan BERKERJASAMA. Berbesa dengan BN.
    Dalam PR, setiap pihak mempunyai agenda sendiri kenapa mereka berada dalam PR, ia itu untuk mengkeldaikan pihak yang lain demi mencapai matlamatnya. Dan itulah yg kita dapat lihat secara jelas sekarang, DAP cuba tunggang PAS&PKR, PAS pula cuba bodek DAP&PKR manakala PKR pula cuba nak liwat DAP&PAS.
    Nik Aziz, Hadi, Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang pula ada agenda peribadi pula dalam PR ni. Masing masing sebenarnya cuba untuk mempergunakan parti-parti yg mereka ketuai demi mencapai hasrat peribadi mereka menjadi PM, seterusnya mencipta dinasti-kuasa mereka sendiri.

  • WakKang
    January 28th, 2013 at 12:49 AM

    Setuju, Allah swt telahpun memberi peringatan tersebut kepada umat islam yg mahu mendengar dan memahaminya, agar kita tidak menjadi seperti golongan tersebut yg MUNAFIK!

  • daudi
    January 28th, 2013 at 8:25 PM

    sebab hang dah tak dak modal yg konkrit lagi nk hentam BN…kah kah kah, bujuk. Mengharapkan panas sampai ke petang. Pencacai si bangsat memang selalu begitu. You play god & yourself since the begining of the day!

  • daudi
    January 28th, 2013 at 8:33 PM

    alahai bujuk…tak kan jelous kot..ko suggest lah kat idola ‘anugerah tuhan’ kamu tuh buat rombongan pi Gazah, bawak nik ajis & hadi, bawak khalifah umar dgn bapak dia sekali. On the way pergi boleh singgah jumpa Morsi mintak dana 5 billion modal PRU13 utk PAS. On the way balik boleh singgah Tel Aviv mintak dana PRU13 30 Billion utk DAP & PKR.

  • daudi
    January 28th, 2013 at 8:41 PM

    kesian malaysiakini , malaysian insider & harakah kan bujuk. PERKASA baru acah sikit jer, puak puak giler mcm hang & yg sewaktu denganya dah meroyan tk tentu hala. Mengharapkan bible dibakar untuk ‘political milage’ korang hehe. Ternampak kebodohan puak kamu. PERKASA tk sebodoh itu. Kamu yg bodoh sombong. Mmg kau nih menyokong tindakan penyebaran bible ‘melayu’ kepada student student kat Penang nampaknya.

  • daudi
    January 28th, 2013 at 8:48 PM

    taraf PAS sebelum join PR= kepala lutut taraf PAS sesudah join PR= tapak kasut

  • daudi
    January 28th, 2013 at 8:48 PM

    taraf PAS sebelum join PR= kepala lutut taraf PAS sesudah join PR= tapak kasut

  • daudi
    January 28th, 2013 at 8:55 PM

    apahal ko heret PM suruh sokong majlis syura hamPas ? Majlis syura yg patut berkata “kami menyokong keputusan UMNO untuk tidak bersetuju penggunaan kalimah Allah dlm bible….” itu lebih menunjukkan keikhlasan,tidakkah begitu wahai Mat Bkt Keteri.

  • raja kongkiak
    January 29th, 2013 at 8:27 PM

    Begitulah alkisahnya bila terjadi sesuatu hubungan secara songsang. Sekejab rasa nak bercinta,sekejab rasa nak berbalah,lepas tuh habaq kat orang kata nak bercerai,lepas tuh lagi pujuk memujuk pun berlaku hahaah “peluk” lah balik macam pengantin masuk kelambu malam pertama.Suka buat muka macam tak suka. Perkara biasa di dalam hubungan cinta politik songsang di antara pakatakan politik pembangkang.Sebab dalam mencapai “klimak” politik mereka berbeza.

  • AkuBenciPenipu
    January 30th, 2013 at 6:56 PM

    Buat per Bakar bible tuh. bazir minyak jer.Bakar cai PKR & PAS dalam Mykmu neh lagik baguz. Buat menyemak jer kat sini.

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!


© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.