MYKMU.NET
Demi Islam, Untuk Melayu, Kerana mu Malaysia

Mogok Lapar: Tangkap Budak-Budak Itu Kerana Cuba Bunuh Diri

AGAK-AGAKLAH, apa motif puak Himpunan  Hijau serta sekutunya, PAS, DAP dan PKR menghantar anak masing-masing untuk mengadakan upacara mogok lapar selama 4 hari dan 4 jam bermula malam ini di Dataran Merdeka?

Nak adakan pembunuhan diri beramai-ramai ke?  Dah macam ajaran sesat pun ada penulis tengok.

Hendaknya, cukup-cukuplah jadi bodoh dan diperbodohkan dek Anwar Ibrahim yang jadi dalang sebenar dalam kempen Anti Lynas sebab dapat fund dari pihak luar yang bakal terjejas jika Lynas mengeluarkan nadir bumi di negara ini, bukan kita tak tau.

Selain itu, apa motif menggunakan budak-budak (antaranya budak sekolah tingkatan 2) untuk menyertai acara bodoh ini, sementara penyokong dan ahli yang tua-tua senang lenang menghadapi hidangan masing-masing di rumah, restoran dan sebagainya?

Walaupun ada beranggapan mogok lapar ini propa sahaja, tapi penulis mahu melihatnya dari sudut lain yang penulis rasa pihak berkuasa keselamatan patut mengambil tindakan sewajarnya sebelum apa-apa berlaku dan kerajaan dipersalahkan.

Kita bimbang, kalau ada antara budak 18 orang ini yang mati kerana kelaparan, kerajaan yang akan dipersalahkan, ambulan lambat datanglah, doktor lambat bagi rawatanlah dan sebagainya.  Ingat, Anwar dah terdesak nak jadi Perdana Menteri tu, apa saja pun dia sanggup buat untuk capai matlamat itu.

Termasuk ‘membunuh’ budak-budak dengan cara mogok lapar inilah.

 

Dalam Kanun Jenayah Malaysia, iaitu Seksyen 309 dan Seksyen 305 Akta Keseksaan, ada peruntukkan undang-undang yang membolehkan polis menangkap sesiapa juga yang cuba membunuh diri (Seksyen 309) dan yang bersubahat dengan cubaan bunuh diri (Seksyen 305).

Mogok lapar ini sama jugalah dengan cubaan bunuh diri sebab fizikal serta keadaan kesihatan 18 orang ini kita mana tahu.  Ntah ada yang semput, ntah ada yang mengalami masalah kesihatan sedia ada dan sebagainya.  Mogok lapar ini bukan sama macam puasa, sebab puasa mana ada berterusan sampai 100 jam!!

Dah nama pun budak-budak, mana ada fikir panjang?

harakah_mogok1

Budak-budak ini tak tahu, hanya orang nak mati saja yang berpuasa tak buka-buka sehingga 100 jam.  Agaknya sebab itulah tidak ada budak-budak Islam yang menyertai protes mogok lapar ini kerana selain takut mati, depa juga tahu ajaran Nabi melarang umatnya yang berpuasa tapi tidak dibuka dalam waktu yang ditetapkan.

Budak cina saja yang terlibat, itupun khabarnya budak cina dari China dan budak cina dari Singapura.  Tapi yang penting, tidak ada seekor pun terdiri dari penduduk Balok, Gebeng dan Kuantan yang berada berhampiran dengan kilang Lynas.

Polis perlu cepat bertindak kerana ini jelas cubaan bunuh diri secara beramai-ramai.  Yang anak tangkap sumbat masuk lokap, yang bapak tangkap sumbat masuk penjara kerana bersubahat.  Walaupun  nyawa yang terlibat ini tidak ada nilai satu sen pun disisi penulis, tapi yang penting negara dan penguatkuasaan undang-undang.


Posted by Adamyan on December 27th, 2012 :: Filed under Adamyan,Utama
You can leave a response, or trackback from your own site.

37 Responses to “Mogok Lapar: Tangkap Budak-Budak Itu Kerana Cuba Bunuh Diri”

  1. anakbochek
    December 27th, 2012

    Harakah aka Pas menyokong perbuatan mogok lapar? Rasanya Islam tidak membenarkan kita melakukan sesuatu yang kita ketahui boleh mendatangkan mudarat. Inilah Islam Pas sekarang. Benda mudarat pun disokongnya, memang syiah betul.

  2. baba
    December 27th, 2012

    semua ni nak cari publisiti, biar mereka lapar kat sana, kita nak tgk lama mana dia tahan…..semua wayang saja

  3. sitiedar
    December 27th, 2012

    Penganut2 agama ambiga berlapar……..sah murtad jika ada antara mereka yang islam.

  4. ElectroMagneticPulse
    December 27th, 2012

    terdesak sungguh puak2 cina yang menentang lynas ni… dulu menipu orang kampung.. tapi tak jadi… orang kampung sendiri pun dah tau sains…. sekarang nak sekse diri buat mogok lapar lak..

    hahaha….. sungguh BODOH

  5. ElectroMagneticPulse
    December 27th, 2012

    mogok lapar ni betul ke diorang nak buat?.. ke cakap kosong je?..

    diorang tau diorang takboleh masuk dataran merdeka… so bila tak dapat masuk.. diorang tak buat la… bila orang tanye…kenapa tak buat mogok lapar?.. kate nak buat…. maka diorang akan cakap…. – polis talak bgi kita masuk maa, macam mana mau buat itu lapar punya mogok?….

    HAHAHAHAHA….

    kenape la nak kat dataran merdeka jgk… macam kat Malaysia ni dah takde tanah lapang…

  6. sungai_siput
    December 27th, 2012

    alah saja nak nak buat 27 disember sampai 1 jan 2013

    ada jugak rakyat malaysia nak sambut tahun baru 2013

    nanti boleh lah media PAS/PKR gebang tunjuk gambar beratus ribu orang ramai berkumpul menyokong depa buat mogok lapar

    apa punya taktik da depa ni pakai

    balik2 menyusah kan rakyat malaysia

  7. raplahjingaa
    December 27th, 2012

    Depa nak berpuasa macam tu biarlah…cuma aku harap ada lebai PAS yang dapat tarbiyahkan mereka supaya memeluk Islam, kerana berpuasa tu adalah sebahagian daripanya….

    Jangan lebai tu semua pi sana terpekik terlolong macam siamang udah le…malu kat orang kafir nanti.

  8. raplahjingaa
    December 27th, 2012

    Lebih elok kalau…malam 31 tu, ada yang oragnize pertunjukan fireworks kat situ…lagi meriah !!

  9. anakbochek
    December 27th, 2012

    Aku bagaikan terasa ada orang akan fatwakan mogok lapar ni macam puasa Ramadhan. Entahlah… perasaan aku je kot? :)

  10. kukukambing
    December 27th, 2012

    Nak bagi perbetul sikit, bebudak melayu Islam bukan takut mati. Tapi yang dema takut ialah mati katak yang harapan nak ke syurga tu mungkin tipis.

  11. pasbodoh
    December 27th, 2012

    bagus juga kalau depa ni mati kurang sikit org m’sia yg suka buat masaalah…

  12. Jack
    December 27th, 2012

    Biar je dorang tu mampus bro. Aman sikit Malaysia ni. Buat menyemak je.

  13. gambus
    December 27th, 2012

    menggunakan kanak-kanak membuat perkara mudarat demi kepentingan politik dan menyebar penipuan .. hrmm itulah puak pakatan DAPigs

    sebelum ni ladang babi haram pun puak DAPigs guna kanak-kanak sebagai perisai , sedangkan ladang babi haram tu lebih 100 kali lebih teruk daripada Lynas , setidak-tidaknya Lynas tak mengganggu penduduk dan merosakkan alam sekitar dan membawa penyakit macam ladang babi haram yang didukung oleh DAPigs

  14. gambus
    December 27th, 2012

    tunggu sajelaa , sedangkan hukum haram PAS boleh permainkan , inikan pula perkara macam ni .. mmg agama Islam telah dilacurkan oleh PAS demi puak DAPigs

  15. tengkudin
    December 27th, 2012

    siap sediakan lubang kubur sorang2

  16. tengkudin
    December 27th, 2012

    ataupun siapkan rumah bakar mayat awal awal…booking awal awal untuk diaorang..heheh

  17. raja kongkiak
    December 27th, 2012

    Lantak hangpaaaa laaaa nak mogok 100 jam kaa atau sampai kojol. ada kami kisah…bawak anak nikajis,adiawang.putomaq,sekali…LGE mampuih tak ajak anak dia melopong kat situ…dia suruh yang nangoi-nangoi saja buat…

  18. ku2
    December 27th, 2012

    diorang nak ajar anak berlapar ke..belum memerintah dah prektik nak berlapar..dah merintah nnti satu malaysia lapar..yelah pemimpinnya bodoh..rakyat kelaparanlah..pemimpin je makan kenyang2..jadi macam kat vietnam ..tu lah pemimpin masa depan pakatan setan..

  19. ku2
    December 27th, 2012

    pengikut2 melayu dalam pakatan tu bingai dibodohkan si kapir tu..taulah kebanyakan anak2 diorg tak sekolah kat sekolah biasa..diorg belajar kat pondok..sesekali diajak g dataran merdeka ..sampai sana rupanya tak di bagi makan..tu yang kelaparan..tapi pemimpin diorg cakap budak2 tu mogok lapar..padahal budak2 tu kena kencing je..yang kene kencing budak melayu jugak..sebab mak bapak diorang jenis tak de otak..anak yang jadi mangsa..

  20. mek
    December 27th, 2012

    apa yang depa mau sebenarnya ye ?

  21. anakbochek
    December 28th, 2012

    Road to Putrajaya… itu saja.

  22. Tasyahud Akhir
    December 28th, 2012

    Satu lagi taktik atau teknik menipu. Kaya la penganjur kali ni dapat jimat duit makan/minum. Masuk kantong sendiri la.

  23. pasdaplaknat
    December 28th, 2012

    Mogok lapar adalah HARAM disisi syariat Islam dan BIDA’AH menyesatkan dan ia bertentangan dgn maqasid yg membawa mudharat pd jiwa. Dlm Islam hanya disyariat puasa (Ramadhan, Sunat dan Nazar).. dn berpuasa hikmahnya ialah kesihatan, ada sahur.. mogok lapar ialah amalan puak2 tidak berTauhidkan Allah..

    Itulah tipu bodoh puak PR untuk memesongkan Islam.. mcm mana cai2 PAS ckp soal ‘dasar agama’ jika mereka sndiri memijak2 dan merosakkan Islam.

  24. alfie60
    December 28th, 2012

    Tak kan jentera BN tak tahu ini satu lagi helah Anwar untuk memalukan Malaysia di mata dunia,media media BN patut counter dgn news yang mereka ini cuma olok olok berpuasa dgn mencuri makan dan minum di belakang kita. Kita patut ada ‘video’ dari handphone yang menunjukkan mereka mencuri makan dan minum. Fight fire with fire.Kita tak boleh fight Fitnah mereka dgn doa dgn harapan kebenaran akan timbul satu hari kelak.

  25. lynku
    December 28th, 2012

    yang teman taw..orang cina paling takut mati kerana tak makan..hehehe kalau derang buat mogok kat dataran merdeka halau jer.. kalau melawan tangkap..

  26. lynku
    December 28th, 2012

    harap peguam negara sediakan surat perjanjian yang derang sukerela mati katak serta tidak menyalahkan mana2 pihak..

  27. PASpartyNGOK
    December 28th, 2012

    Sihat sebelum sakit. Lapang sebelum sibok. Kalau pun benar Hadi dan dinda pada Nik Ajis benar2 sedang sakit tenat, kita tetap mendoakan mereka segera sembuh kerana sakit itu oleh kerana belum sembuh.

    Menasabah jika kedua2 insan ini merasa tak sihat. Mereka tak sihat kerana memilih utk hidup dalam profile terlalu tinggi.

    Menjadi PM bagi Hadi adalah segala2nya kerana putrajaya adalah syurga mereka sekarang.

    Kita jugak doakan PM DS Najib akan terus berada dalam ‘syurga’ itu.

  28. Anak Lenggong
    December 28th, 2012

    Alaa..setakat 100 jam pehal..kalau nak tunjuk jaguh berlapar biar la sampai seminggu..senang suruh lori bandaraya angkut hantar keCheras ke ataupun buat kubur besar tanam serentak..boleh la buat sejarah cina dan melayu bodoh ditanak didalam satu lubang kerana mengikut hawa nafsu pemimpin..Bujuk..ko tak antar anak bini ko joint sekali kee..

  29. TUBIR
    December 28th, 2012

    Memang keja bodoh pun mogok lapar ni…..biak pi dengan dia orang tu……kita tengok berapa lama dia orang boleh tahan………kita pakat gi lalu sambil minum dan makan depan dia orang…..

  30. pasdaplaknat
    December 28th, 2012

    Harap2 jangan ada org Islam yg follow buat kerja sia2 ini. Memang strategi puak2 Cina DAP ini ialah utk timbulkan isu di media antarabangsa supaya isu Lynas dipanaskan, reputasi BN dijatuhkan.

  31. StinGray
    December 28th, 2012

    Sejak ada PAS dlm PR, semua macai2 depa tak takut mati, sebab si tua kutuk MB kelantan tu boleh confirm kan syurga utk depa…tak kira depa kapiaq ke tak, yg penting nak tengok UMNO jatuh…

    Yang dok mogak lapar tu, rasanya lebih baik kita campak kan kat buaya2 lapar dlm zoo..kenyang jugak sebulan buaya2 tu…

  32. pasdaplaknat
    December 28th, 2012

    Si tu kutuk mulut celupar tu mau turun mogok sama barulah gempak.. blh bg ceramah utk ilangkan rasa lapar.. Unit Anjing Amal PAS akan tlg berkawal utk semua yg mogok..anjing2 ni setia sgt.. hahaa..

  33. raplahjingaa
    December 28th, 2012

    Turun mogok…jangan pulak nanti dia pakai life jacket !!

    si tua kutuk tu dah nyanyuk tahap parkinson.

  34. bujuk
    December 28th, 2012

    Apakata umno/bn buat mogok lapar depan bangunan MB S’gor sebab taknak selesai isu air. Amacam…. dari korang kutuk2 orang PR bukan dia kesah pun lapar ke tidak. Kalau korang dah kata ini mogok politik… jadi tak perlulah kecoh2 melainkan korang juga nak ambil kesempatan politik.

  35. raplahjingaa
    December 29th, 2012

    Sorry bujuk….itulah beza BN dengan pembanggang, kita tak buat kerja bodoh ! period.

  36. raja kongkiak
    December 29th, 2012

    Budak setengah masak mana laaa ajak orang buat kegheja bangap macam PR buat tuuuuh. Oghang bengong saja yang boleh pikiaq macam penyokong pembangang yang bengong!

  37. gambus
    December 30th, 2012

    apa bangang punya la otak kau bujuk , yang si khalid tu bodoh taktau beza air yang tak dirawat dan dirawat .. dia taknak selesai isu air pun sebab politik rakyat yang jadi mangsa ..

    yang mogok lapar pun satu , TAKDE bukti pun yang Lynas tu merbahaya , malah ladang babi haram yang dipertahan DAPigs tu beratus kali lebih berbahaya , bantah pun sebab politik Pakatan ,buat mogok lapar pun untuk kepentingan politik DAPigs .

    Akhirnya Pakatan ni memang tak fikir rakyat langsung semuanya untuk kepentingan politik dan duit !!! ini ke berjuang untuk rakyat , memang celaka macam kau jugak bujuk !!!

Leave a Reply

Type your comment in the box below: