Cabar Dedah Nama MB S’gor, PKR Dah Tahu Kalah

SEMALAM ada berita lucu yang berlaku di Selangor tapi tidak begitu diberi perhatian kerana ‘diawani’ oleh perhimpunan besar-besar umat Islam di Malaysia membantah penayangan filem ‘Innonce of Muslim’ di beberapa lokasi di seluruh negara.

Isunya tentang PKR Selangor yang mendesak supaya Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Mahyudin Yassin menamakan calon Menteri Besar Selangor sekiranya BN berjaya merampas negeri tersebut dari Pakatan Rakyat @ Pakatan Haram inilah.

Yang melontarkan ‘cabaran’ itu ialah Mak Lampir Zuraidah Kamarudin yang baru-baru ini terkantoi bermewah-mewah dalam jet peribadi dengan Anwar dan beberapa orang lain (disebalik dakwaan PKR ini parti yang prihatin dengan kesusahan rakyat).

Zuraidah dipetik akhbar Sinar Harian sebagai berkata “Jika Umno ada ramuan untuk menang, PKR Selangor mencabar Muhyiddin desak Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Razak) mengumumkan segera tarikh PRU13. Jika tidak berani, PKR Selangor mencabar Muhyiddin untuk menamakan dahulu siapa bakal MB dari Umno”.

Penulis tidak begitu pedulikan tentang cabaran tarikh PRU itu sebab kita semua tahu Selangor sendiri pun tak berani nak bubar DUN serentak dengan pembubaran Parlimen.  Yang penulis kisahkan ialah cabaran Zuraidah untuk TPM menamakan calon Menteri Besar Selangor.

Persoalan pertama yang patut kita semua tanyakan, “lu sapa Zuraidah?”

BN nak lantik siapa jadi MB itu urusan BNlah, Zuraidah ada ‘saham’ mana pulak yang paksa-paksa TPM umumkan calon MB?  Betullah kata orang muka biawak ini bukan setakat biawak saja, tapi muka tak malu jugak.

Dalam masa sama, ramai orang hairan, apa yang Zuraidah gelabah sangat?  Sudah hampir pastikah Selangor itu akan terlepas ke tangan BN dalam pilihanraya umum/negeri kelak sehingga mengeluarkan kenyataan sedemikian?

Padanlah Anwar beria-ia mahu DUN Selangor dibubarkan tidak serentak dengan Parlimen, rupanya sudah yakin mahu melingkup!!  Kenyataan terbaru Zuraidah ini hanya mengesahkan apa yang kita semua sudah sedia sangkakan – PKR dan limbo-limbonya di Selangor akan melingkup dalam pilihanraya akan datang.

Kita semua tahu, kalau TPM sahut cabaran Zuraidah, maka ada peluang untuk PKR membunuh karektor calon terbabit dan melaga-lagakannya dengan calon lain yang pada fikiran PKR lebih layak.  Setakat otak biawa macam Zuraidah tu, bukan susah sangat nak baca pun.

Pada penulis sendirilah, kalau dah sampai ke tahap itu gelabahnya, maka yakin dan percayalah bahawa BN pasti akan berjaya menawan semula Selangor dalam pilihanraya akan datang.

Lagipun dari kenyataan akhbar itu, Zuraidah hanya menyenaraikan 3 isu utama yang disebut akan digunakan BN dalam kempen pillihanraya umum akan datan iaitu pertikaian kutipan hutang Talam Corporation, isu air dan pasir.

Yang Zuraidah lupa ialah isu sampah, isu longkang, isu lori sampah, isu banjir kilat (akibat penyelenggaraan yang teruk), isu jalan, janji manifesto yang tidak ditunaikan, penyelewengan dan bermacam-macam lagi.  Malah satu janji yang dilaksanakan itu, air percuma 20m3 pun bukan semua orang yang dapat, sampai beribu-ribu rakyat Selangor yang terpinggir menyaman kerajaan negeri tersebut di Mahkamah.


Posted by Adamyan on September 22nd, 2012 :: Filed under Adamyan,Utama
You can leave a response, or trackback from your own site.

57 Responses to “Cabar Dedah Nama MB S’gor, PKR Dah Tahu Kalah”

  1. mm
    September 22nd, 2012

    Eh..hari dok kecoh kat TV3 , ex DAP Tunku Aziz mencabar supaya dinamakan shadow kabinet PR. Apa salahnya BN umum depa punya dulu sebab BN kan terang2 kata confident menang PRU??

  2. raplahjingaa
    September 22nd, 2012

    ex DAP tu bukan ka ex orang kuat hangpa ka moooo ? dia cabar hangpa…hang pulak spin…moooo…moooo dah jadi buih dah hang la ni…kejab mm, kejab mooyiden…alaha..

  3. AmboKelate
    September 22nd, 2012

    Mooo ni tak baca berita.yg dia baca sampah.tu pun takleh nak beza.malu sungguh mak ayah dia ni.tp dasar prg MUNAFIK dan FASIK mcm Mooo dan Bujuk sama je.Kebenaran disembunyikan walaupun nyata.

  4. sungai_siput
    September 22nd, 2012

    laaa mm ni mooo ka bro rap

    mooh yg gebang dok umah corner lot dgn pakai kete camry tu ka???

  5. StinGray
    September 22nd, 2012

    Nama jea lain2…bodoh tetap sama..

    hang ingat tak rap, dulu si mooo ni pernah kata kat sini yg mak dia marah dia sokong Pakatan Haram masa isu mak Assmin mengadu yg si Assmin tu dah jadi tanggang…tu yg dia tukar nama jadi mm, supaya mak dia tak tau dia masih ghairah jilat pungkok Aljubs lg…

    Aljubs punya pasal, mak dia pun dia nk kencing…aku nak ngadu dgn mak hang mooo…

    makcik..mm ni anak makcik yg guna nama mooo tu…makcik jgn bg dia balik kg lagi tau…mati nanti biar dia masuk neraka…nasib hang la moooo…

  6. mm
    September 22nd, 2012

    Raplahjimgga:
    Dia pun kena buang. DSAI dulu bukan ahli umno??

    Macam tu ka cara hang argue???

  7. StinGray
    September 23rd, 2012

    Dua2 kena buang…Tunku Aziz kena buang sebab membongkar penipuan DAP….Anwar kena buang sebab terbongkar penipuannya…hang sokong yg mana moooo…

    Makcik…mooo menyamar lagi….

  8. mm
    September 23rd, 2012

    Ye ..ker/??? itu version umno

    Kalau ikut version umno:
    i. Alatantuya mati kena bunuh tak tau apa motif
    ii. TBH mati tak tau kena bunuh atau tidak…

  9. KerisJentayu
    September 23rd, 2012

    Calon tu aku ar, kalau pkr nak tahu

  10. bangKano
    September 23rd, 2012

    Woi..mm bengap. Mantan ahli DAP ngan mantan TPM UMNO duln jauh berbeza hang dari kabinet & UMNO sebab dia ada salah laku seks pasai dia dok taram pungkoq. Tengku Aziz tak dak langsung salah laku seks macam malaun haprak tu..paham bongok…!!!

  11. Tubir
    September 23rd, 2012

    Calonya MB selangor jika BN menang adalah dato sri najib sendiri ……….so apa pakatan rayaat nak cakap?……Sebab najib adalah pengerusi BN dan UMNO selangor…hahahahaha

  12. Fazli Yusof
    September 23rd, 2012

    Itu ikut versi bodoh hang je…kekeke

  13. mm
    September 23rd, 2012

    Salah laku seks itu hanya Allah yg Tahu. Apa Pemimpin2 umno semua bersih ka?? Kau ckp aku sapa skandal Norrita?? Hisapmuddddin dan anak ikan..?.mistress2… semua…dan byk lagi..skandal kat PD… ada tindakan??

  14. mm
    September 23rd, 2012

    bagus lah…sbb calon Menteri wanita pun Najib jugak..

  15. raplahjingaa
    September 23rd, 2012

    Dia la tu…sapa lagi…mooooo, mmm, moohyideen malaun yang sama, tapi saja nak tunjuk ramai.

  16. raplahjingaa
    September 23rd, 2012

    hahahahahah, dia ngaku pulak tu, mak dia sokong UMNO.

  17. PASpartyNGOK
    September 23rd, 2012

    Kita tak rasa BN tetiba ketandusan pemimpin buat meneraju Sgor. Sgor yang asalnya dibawah BN memiliki seluruh team di Sgor dan antaranya walau pun tidak semua akan pasti mengisi jawatan MB tanpa masaalah. Asalkan Khir toyo tidak delantik semula kita pasti slot akan tersi denagn seorang yang lebih berkaliber.

    Belum pernah terjadi dalam sejarah BN berlaku percakaran dan perebutan serious utk jawatan No. 1 dimana mana negeri.

    PKR seharusnya tak payah sibok bertanya mengenai hal serupa ini kerana yang ada masaalah adalah mereka bukan BN.

  18. sungai_siput
    September 23rd, 2012

    hahaha

  19. fabregaz
    September 23rd, 2012

    apa clon plk? mmg najib menteri pembangunan wanita..xdak hal pun..sama mcm pas pgg exco adat dan sosial ok je hehe

  20. raplahjingaa
    September 23rd, 2012

    Itu semua versi mahkamah negara kita moooo…mahkamah yang sama yang bebas kan mat liwat tu, hanya kerana kesalahan teknikal kecil pendawaraya…aku pun tak setuju mat liwat tu di bebasakan. so…hang percaya ke idak dengan mahkamah kita ni moooo ?

  21. raplahjingaa
    September 23rd, 2012

    alaa moooo kalau aku kata nik ajis di tangkap berkhalwat dengan budak umur 18 tahun di malam valentine yang lepas hang percaya tak mooo ?

    Kalau aku kata shamsidar tu madu gelap kak jijah hang percaya tak mooo ?

    sama la dengan cerita hang moooo…

  22. sungai_siput
    September 23rd, 2012

    calon mb selangor yg ada kat hati geng PR

    ostad badrul

  23. nazwan
    September 23rd, 2012

    Seronok jadi pemimpin. Boleh bermewah-mewah. Rasanya bolehkah PR memerintah Malaysia dengan lebih baik dari BN?
    Nak juga tahu barisan kabinet kerajaan PR. Siapa calon PM,TPM dan barisan Kabinet nya?
    BN cuma perlu touch up sahaja. Mana-mana yang rasa tak memberi sumbangan, orang-orang UNMO boleh tolong suruh berhenti sahaja. Menghabiskan duit rakyat dan negara sahaja. Tinggalkan pemimpin yang baik-baik sahaja. InsyaAllah kemenangan dipihak anda.

  24. rosm
    September 23rd, 2012

    BUKAN MAHKAMAH TAPI PM KITA ENCIK BIBIR MERAH JAMBU.

  25. rosm
    September 23rd, 2012

    JGN LUPA ZIANA ZAIN

  26. rosm
    September 23rd, 2012

    NAJIB MEMANG GIRLY SIKIT BANDING DENGAN ENCIK ROSMAH MANSUR

  27. rosm
    September 23rd, 2012

    BELUM PERNAH? AHMAD SAID DAN IDRIS JUSOH SIKIT LAGI NAK BEBUNUH PASAL SIAPA JADI MB TEGANU. SULTAN PUN JADI NATANG MASA TU.

  28. rosm
    September 23rd, 2012

    YA SEPERTI ROSMAH,SHAHRIZAT,RAIS YATIM, KHIR TOYO, DAN NAJIB HEHE

  29. nazwan
    September 23rd, 2012

    PAS & PKR pun jangan lupa juga. Terengganu dapat semula kepada BN sebab apa? Kerana pemimpin nya mula tamak dan lupa pada asas perjuangan yang dibawa.

  30. raplahjingaa
    September 23rd, 2012

    hmmm…bila mahkamah buat keputusan menyebelahi pakatan haram, mahkamah kita adil.

    Bila keputusan tak kena dengan hati hangpa, tu arahan PM.

    Hangpa ni lawak la…macam bebudak darjat satu kalah main bola…hehehehe

  31. raplahjingaa
    September 23rd, 2012

    Tu ingauan mimpi basah hang jer…sshhhiaannnn…

  32. raplahjingaa
    September 23rd, 2012

    hehe…shhhiannnn, dah teruk sangat hangpa ni

  33. raplahjingaa
    September 23rd, 2012

    sungguh !

  34. HarimauGarang
    September 23rd, 2012

    Ramai gak yang sokong Anal Ibrahim jadik PM kan…

  35. HarimauGarang
    September 23rd, 2012

    Anal Ibrahim klu jadi PM mesti maju bertambah kuat kuasa LGBT kt Malaysia.

  36. sat
    September 23rd, 2012

    ko nak tau sbb apa najib tak umum.sbb bn sentiasa berada dialam nyata tp pembangkang sentiasa dialam khayalan.apa2 pun ble ckp tp buat hampeeeeeeeeeeeeh

  37. sat
    September 23rd, 2012

    kalu ada video aku caye..hehehe

  38. syaa
    September 23rd, 2012

    mentaliti sial mcm dia ni la pembangkang.bila kerajaan bagi bantuan depa ckp rasuah.bila kerajaan tak bagi bantuan ckp kerajaan zalim.bila pembangkang bagi bantuan depa tak ckp tu rasuah ker?subsidi air kat selangor tu kira rasuah la gak.apa apa bantuan dari pembangkang tu kira rasuah la juga.buduh punya pakatan haram.

  39. bujuk
    September 24th, 2012

    hihi… awat orang Pahang dah tolak najib ke?

  40. bujuk
    September 24th, 2012

    Satu lagi d Perlis..

  41. bujuk
    September 24th, 2012

    Sebab UMNO ambik royalti gantikan dengan wang ehsan dan beli undi rakyat t’ganu.

  42. raplahjingaa
    September 24th, 2012

    Hang tak paham politik ni bujuk….hmmmmmm

  43. raplahjingaa
    September 24th, 2012

    ooooo….beli undi, yang macam nik ajis bagi duit kat orang asli ke bujuk ? tapi macam mana hang kata beli ?….hangpa kalah jugak PRK tu ?

    hmmmm….

  44. lady_j
    September 24th, 2012

    khir toyo sudahpun dihukum. manakala rais yatim, shahrizat, rosmah n najib sampai skrg langsung takde sebarang bukti yg menunjukkan mereka bersalah. rosmah n najib memanjang difitnah tanpa perlu apa2 bukti, manakala klu terkena kat pemimpin pembangkang, mulalah penyokong mereka melalak qazaf la 4 saksi la konspirasi umno la mahkamah jentera kerajaan dsb.

  45. lady_j
    September 24th, 2012

    tu la pembangkang. klu tuduhan2 terhadap pemimpin umno tak perlu sebarang bukti pun, cukup je mendengar cakap2 org yg sapa2 ntah.

    tapi klu tuduhan berbukti (cuma terlepas psl teknikal, tapi diorang tak pernah buktikan yg diorang tak buat benda tu) mcm liwat, video seks, khalwat dgn isteri org dsb, akan melalaklah penyokong pembangkang kata qazaf, 4 saksi, video itu besi dsb.

    btw, mat sabu sendiri panggil anwar aljuburi. so apakes?

  46. akuantiPAKATAN
    September 24th, 2012

    Tunku Aziz bukan ahli UMNO pun… Dia nak cakap apa dia punya pasallah. Apa sawan sangat ni bro.

  47. akuantiPAKATAN
    September 24th, 2012

    Chehh… kena batang hidung sendiri terus kata “hanya Allah yang tahu”. Mari kita reverse balik kat dia. Tentang salah laku dan skandal seks orang UMNO tu biarlah, “hanya Allah jua yang tahu”.

  48. akuantiPAKATAN
    September 24th, 2012

    Mungkin dia girly tapi dia bukan “GAY” macam pemimpin anu”gay”rah tuhan korang tu. Hik hik hik. Dato Najib takde skandal toron jubur atau kongkek Chinadoll, jadi orang perempuan buleh percaya pada Najib.

    Imagine kalau Anwar jadi menteri pembangunan wanita, terus terbantut pembangunan wanita.

  49. akuantiPAKATAN
    September 24th, 2012

    Entah masa bila pulak diorang nak berbunuh ni, itu la korang asyik dengar ceramah Pakatan je. Langsung gelap keupayaan korang nak berfikir.

  50. sleman
    September 25th, 2012

    umno dulunya bermula dgn baik kini penuh dgn peragai busuk pemimpin bawahan sampailah tertinggi,ini lah realiti aku yg hidup dikelilingi saudara mara adik bradik dikalangan pimpinan,,aku rasa ditempat lain begitu la senario nya,,Mungkin dgn cara hilang kuasa itu boleh buatkan org umno kembali muhasabah diri kpd pejuangan yg betul jadi pru kali ni kita tolak umnobn secara total jadi peringatan kepada yg lain kemudian hari,,kamon geng jepun duk tukaq p tukaq mai x kecoh pun.,ni baru nak berubah bunyi cam nak kiamat ja,,dasar pandang ke timur bro kata chedet,

  51. Hamba Ar Rahman
    September 25th, 2012

    Macam tu kaa..

  52. Hamba Ar Rahman
    September 25th, 2012

    Generasi muda ni memang jiwanya berlainan sedikit…suka memberontak…melawan…depa lahir2 jer dah merdeka…tak rasa susah…semua nya ada…rumah pun semua bilik ada aircond…depa tak tahu macam mana susahnya generasi lama ni hidup…ada yang kais pagi makan pagi, kais petang makan petang…tapi tak pernah pulak terfikir nak memberontak atau marah…segala kesusahan diterima dengan redha dan sabar..generasi baru pula…belajar dapat biasiswa, PTPTN…bila dapat ijazah…merasa pakai kereta besar..kerja tempat selesa…tapi mereka ni lah yang lebih sudu dari kuah…seolah2 mereka ni terlalu banyak berjasa pada negara…kalau kita tanya makcik2 di kampung masih ramai yang menyokong kerajaan..kecuali yang dah termakan hasutan…sekarang dah jadi macam trend…kalau tak melawan…tak membangkang…tak ikut perkembangan semasa…sungguh kasihan….kasihan kerana kadangkala kita tak tahu sama ada mereka ini faham atau tidak apa yg mereka perjuangkan sebenarnya..atau sekadar perjuangan ikut-ikutan…

  53. Hamba Ar Rahman
    September 25th, 2012

    Rasanya bab2 Altantuya ni kita tak payahlah campur…itu high profile punya kes…so..penyelesaiannya tersangat high profile juga (unclassified)…government secret…kalau nak faham…kena banyak2 lah tengok cerita FBI ker CIA ker…nanti faham2 sendiri lah…kita rakyat biasa ni tak kan mungkin dapat info pasal ni…

  54. Hamba Ar Rahman
    September 25th, 2012

    Skandal seks ni memang berlaku tak kira pada ahli PKR/UMNO/PAS/DAP dan orang2 biasa di pejabat juga…kita juga tidak sepatutnya mendedahkan perkara2 aib macam ini…jika terbukti kes2 ini wujud dan memang sah ada bukti, sewajarnya yang terlibat perlu meletak jawatan…kita memang tidak sepatutnya menyokong perlakuan tidak bermoral ini jika datang dari mana2 pihak pun….Janganlah pula kita hendak mempertahankan mana2 pihak yang sudah terang lagi bersuluh kesalahannya…kalau dah terlalu banyak bukti dan orang yang dikaitkan dengan sesuatu pihak…agar sukar juga untuk mengatakan perkara itu tidak benar…lebih2 lagi jika terang2 ada videonya…

  55. Hamba Ar Rahman
    September 25th, 2012

    Agak2 nya kalau diterbalikkan cerita macam mana? kalau lah NAjib duduk dalam PR dan Nuar/TGNA diterbalikkan hati dan masuk UMNO pulak…ermmm…agak2nya macam mana pulak nanti…mahu kelam kabut dibuatnya…aku tak rasa lah akan jadi pun…cuma aku wonder juga…adakah mereka2 ni akan kena fitnah juga…

  56. Hamba Ar Rahman
    September 25th, 2012

    Sebenarnya kalau nak tahu…kalau lah PR menang..@ DAP menang…memang akan maju…mungkin lebih maju dari BN yang memerintah…contoh Singapore lah…memang maju…orang2 bangsa Cina ni pandai berniaga…dalam kepala mereka itu hanyalah duit..dan macam mana nak tambah duit dan kembang duit…bangsa mereka juga yang memperkenalkan ang pow/ rasuah dan bermacam bentuk hadiah lagi…sehingga mati pun membakar duit…jadi mana tak majunya…so..kita boleh bayangkan jika menang..bermacam2 projek akan naik..tapi satu lah…siapa yang akan dapat projek…siapa yang akan jadi PM..siapa yang akan jadi MB…atas kertas memang nampak macam melayu yang jadi PM..tapi hakikatnya siapa yang memerintah…mereka ni memang tak dinafikan sangat berkuasa…tanpa kuasa politik pun mereka dah menguasai banyak perkara…cuba lihat di mall2 besar…berapa percent kepunyaan Bumiputera <5%….itu belum termasuk perniagaan lain…berapa kerat kepunyaan melayu..di sekolah2 pulak..dalam satu kelas..(paling ketara pelajar aliran sains) berapa ramai pelajar melayu…dalam kelas aliran sains di sekolah harian…hanya ada kurang dari 25 orang pelajar melayu (4 kelas) dari 170 pelajar…termasuk anak saya seorang yang di aliran sains tersebut…memang menyedihkan…jadi orang2 melayu ni tak payahlah nak rasa diri dah bagus…kalau kita terlampau seronok dan selesa dengan keadaan sekarang…jangan hairan suatu hari nanti, kita akan jadi pengemis ditempat sendiri..silakan…

  57. Hamba Ar Rahman
    September 25th, 2012

    Manusia ni dari dahulu lagi memang macam tu…kalau lihat sejarah dalam Al Quran…sudah banyak contoh…kaum2 yang ditenggelam kan dan dimusnahkan…sebenarnya bukan kuasa sahaja…Nama pun insan…mudah lupa…mudah lalai dengan segala kesenangan dan halusinasi duniawi…sebab itu tanggungjawab sesama insan ini adalah berdakwah sesama sendiri…ingat memperingati…jika asas agama dalam diri amat rapuh…datanglah pemimpin mana pun..dari puak mana pun…cerita tetap ulang tayang drama yang sama…Kita tukar atau tidak tukar tampuk pemerintah…cerita tetap sama…penyakit yang sama jika tidak diubat…kesannya tetap sama…perjuangan yang sebenar bukanlah perjuangan memenangi pilihanraya..tetapi perjuangan sebenar adalah perjuangan membentuk shahsiah ummah dan rakyat melalui saluran yang adil dan betul..baru boleh melahirkan pemimpin generasi baru yang betul..kalau tak 100% sempurna pun tapi jalan yang diharap benar dan jujur….Pemimpin yg ada sekarang berapa lama lagi boleh hidup pun…akan perlu diganti…tapi bagaimana akhlak pelapis yang baru??? kalau dah pakcik2 dan bapa borek..anak2 terlebih2 lah merintik…

Leave a Reply

Type your comment in the box below: