September 10, 2012 · 91 Comments
Seimbas lalu seakan bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa sudah boleh bernafas lega setidak-tidaknya untuk beberapa ketika selepas meraih kejayaan tersendiri dalam pengelutan sengit berdepan dengan cubaan kumpulan Anwarinas yang mahu menyingkirnya dari PAS.
Tanggal 9 September yang awalnya dianggap bakal menamatkan riwayat politik Nasharudin dalam PAS semacam sudah berubah rentak menjadi tarikh yang maha sial pula untuk kumpulan Anwarinas yang diketahui umum amat memusuhi Nasharudin sejak 4 tahun lalu.
Dalam perkembangan sebelum ini, kumpulan Anwarinas telah mengkritik tindakan bekas Timbalan Presiden PAS itu yang dilihat mesra
dengan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak semasa di Mekah selain mengecam keras kenyataan Nasharudin yang meminta PAS mengkaji semula hubungannya dengan DAP.
Kemudiannya diikuti dengan kenyataan menghina dan ‘arahan berlapik’ dari Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat merangkap Mursyidul Am PAS yang secara terbuka memberi kata dua kepada Nasharudin supaya keluar dari PAS.
Selepas itu desakan bertali arus datang dari beberapa pemimpin PAS Kelantan dan Dewan Pemuda PAS negeri tersebut yang mahu Nasharudin melepaskan jawatan sebagai Ahli Parlimen PAS Bachok atas alasan telah melanggar dasar perjuangan PAS.
Selanjutnya timbullah ‘arahan’ dari si Presiden yang makin longgar cengkamannya yang mahu isu tersebut dan kedudukan Nasharudin sendiri dibincangkan oleh Majlis Syura berikutan ketidakupayaan Lajnah Politik PAS memuktamadkan kes tersebut atas sebab
Nasharudin adalah ahli jawatankuasa dalam badan tertinggi PAS itu.
Dengan perkembangan ini seandainya benar tiada perbincangan mengenai kedudukan Nasharudin, kelihatannya Majlis Syura PAS seperti berpihak pada Nasharudin apabila sengaja tidak melayan kehendak kumpulan Anwarinas dan tuan Presidennya, Hadi Awang yang mahu badan tersebut membincangkan tindakan selanjutnya terhadap Nasharudin.
Jika betul tiada perbincangan mengenai isu Nasharudin seperti diumumkan oleh PAS ia nyata satu langkah yang agak songsang seakan merendahkan ‘arahan’ Presiden yang sudah sedia rendah berbanding badan tersebut disamping agak memalukan golongan Anwarinas yang kuat menghentam bekas Timbalan Presiden mereka sendiri.
Nik Aziz yang selama ini menjadi pasak kekuatan kumpulan Anwarinas pun akan termalu sama kerana sebelum ini telah memperlekehkan maruah Nasharudin dengan menghalaunya keluar dari PAS. Mungkinkah sebab kecewa
tiada agenda berkaitan isu Nasharudin telah memaksanya menggunakan alasan keletihan untuk keluar dari mesyuarat walaupun baru setengah jam bermula?.
Ini juga akan membuktikan tidak semua golongan pemimpin PAS terutama dari kalangan yang memiliki latarbelakang pendidikan agama sanggup dan tergamak tunduk pada tekanan pengaruh dan arahan keras Nik Aziz.
Kesannya agak buruk terhadap keupayaan Nik Aziz sebagai MB di negerinya sendiri kerana ramai akan mempersoalkan kenapa cakapnya sudah tidak laku dikalangan ulamak PAS sendiri.
Plot terkini nampaknya boleh dianggap sebagai kejayaan bagi Nasharudin tidak kira ianya sementara atau berkekalan, tapi yang pentingnya ia tetap satu kekalahan yang memalukan geng Anwarinas serta tentunya mengecewakan Nik Aziz yang selama ini cukup riak dan takbur dengan kepatuhan para pemimpin PAS terhadap cakap-cakapnya.
Tapi, sekiranya kenyataan Hadi berhubung perkembangan mesyuarat 9 September itu hanya wayang semata-mata untuk mengurangkan impak negatif terhadap PAS menjelang PRU 13 berikutan iktibar dari tindakan tergesa-gesa PAS memecat Hasan Ali sebelum ini, bermakna kita boleh andaikan hayat politik Nasharudin sudah disejuk bekukan sehinggalah PRU 13 berakhir.
By HackerXP
artikel yg menjadi igauan umno…
Kita patut sama2 bersyukur sebab agenda liberal Anwarinas dah gagal, tau tak? Ia penting untuk kelangsungan IMR > Islam, Melayu dan Raja
Alhamdulillah.
hahaha..nik aziz dah kantoi .. pertanda buruk bg parti artis semalaysia..
Sebenarnya tiada siapa yang berjaya tiada siapa yang kalah dan tiada siapa yang kecewa. Ini adalah satu ‘tactical manoeuvre’ politik PAS saja. Apakah strategi atau apa yang tersirat dengan perkembangan ini. BN harus hati-hati. Do not celebrate as yet otherwise they will have the last laugh!
hahahaha…Hassan Ali pun sound sama..soh PASrael kuar dari Pakatan…hahahaha…
lepas ni mesti Aljuburi cubit peha nik ajis dan hadi boroi!! heheheh
PAS tak kan berani ambil tindakan kat ust nasha. Tanda tanda kejatuhan pork nik ajis semakin tiba. Anwar & DAP makin garu kepala. Gerakan ‘UG’ dlm PAS semakin melanda.
Alhamdulillah.. semua dah selamat kecuali mereka2 yg. mahukan Ust.Nasharudin d pecat iaitu UMNO. Pada Ust. Nasha.. hati2 bila bagi statement pada utusan dan tv3. kita yakin dia dah d beri warning dalam perkara tersebut. PAS telah bersatu.. ayoh gerakkan langkah menakluk Putrajaya.
Kecewa lah jugak kamaruddin. mahpus,mat sabu dan seangkatan dengan nya…tu pun setelah harun din masuk campur.
Anwar sure angin satu badan..hehe, so dalam urusan check and balance dalam PAS status quo di kekalkan…bagus la tu.
bila Batu Api d sejukkan jadi Air Batu.. kesian.
Kesian yea bujuk…puak hang puak anwarinas gigit jari, nik ajis pun tak berani nak garang-garang lagi..hehe
Itu kecik punya hal.. asal Islam menang.
Islam dah menang kat malaysia ni bujuk…yang belum PAS jer.
K’tan dah lebih 20 tahun, Kedah nak masuk 5 tahun… perak sempat 1 tahun, t’ganu 1 penggal. PRU13..InsyaAllah akan lebih banyak kemenagan.
malaysia dah merdeka 55 tahun bujuk oiii…alhamdulillah kententuan Allah telah di tetapkan.
hehehe..bujuk dah meroyan….pandai2 jea hang cover line Nasha dah kena warning…Adi boroi hang kan dah ckp, depa tak berani sentuh isu Nasha…
Sebelum ni bkn main lagi komen hang support Nasha kena pecat…la ni tiba2 plak hang jadi nyah….hang tertekan ye bujuk…
bujuk…aku ingat aku jea yg menyampah dgn Tokgaru Pok Nik hang tu…rupa2nya anggota Majlis Syura hangpa pun ramai yg meluat dgn si tua tu….emmmmm
Tindakan politik perlukan tindakbalas politik juga. syabas majlis syura…
hehe…bujuk…bujuk, ari tu berkobar-kobar hang suruh PAS pecat nasharuddin, hari ni hang cover line pulak !!
bujuk…bujuk…aku kata hang lalang hang marah…tapi tengok lah hang…macam tauhu !
Ust.Nasha dah insaf dan sedar kesilapan dia.. so sebagai muslim yg. baik kami bersangka baik, dan terima semula ust.Nasha. Sekaligus mengairbatukan batuapi.
hehehe…sebelum ni hang bersangka apa bujuk kat Nasha???….bujuk dah kecut lesut….bak kata pepatah melayu moden ” macam Pok Nik disondol Karpal sinki “….
Aku seronok tengok bujuk…pusing sana tak kena, pusing sini tak kena…awat bujuk ?..hang panas ka ?
Ok la tu… dari korang, pusing kiri kena, pusing kanan pun kena.
memang kena bujuk….tu la yang hang kepanasan ! hehe..
Politik ye bujuk.. kalaulah itu dinamakan politik, bermakna politik ni adalah sesuatu yang diharamkan, maunya tak haram.. bermuka-muka adalah politik, berbohong untuk menutup kesalahan adalah politik, memusing ayat dan fakta adalah politik, menyorok fakta adalah politik, menyembunyi kebenaran adalah politik, mengeluarkan fatwa politik juga adalah politik. Hang yang jawab dgn niat nak tunjuk pas tu baik juga adalah politik… pendek kata semua bentuk kepalsuan adalah politik…. macam pas nak laksana hudud juga adalah raja kpd segala main politik !!!
Ayat kecewa syaitan yg. d kenali…. hingga tak tau apa yg. Islam benarkan dalam politik dan tidak.
Bujuk…bujuk, hang dah kantoi hang melilau macam ikan haruan masuk bubu…
so lepas ni kita tengok…macam mana panasnya puak hang, puak anwarinas.
haji adi dan nik ajis lebai kulup hang tidur tak lena malam ni, anwar dok talipon tak habeh-habeh…mat sabu pun tidur lewat malam ni..kak mah kena dok buat kopi !
Aku yakin.. Syaitan yg. menagis dan tak boleh tidur.
Bro StinGray.., sebenarnya Bujuk adalah satu makhluk yang hipokrasinya ditahap maksimum. Betul bro, dulu kan main lagi support Nasha dipecat. Dei Bujuk.., lu dah buka tembelang lu yang sebenar. Kita semua tahu apa nak buat bila jumpa lu Bujuk dan Ular!!!!
Sesama islam kena bersangka baik dan saling memaafkan.
Harap Admin Mykmu keluarkan komen bujuk pasal Nasha ni….” sesama Islam kena bersangka baik “…kah kah kah…bujuk dah tak tentu arah…dulu hang bersangka apa kat Nasha bujuk oiiii…
bujuk… eeerkkk mati akal kuah kuah kuah!!!
Tapi pasai apa pemimpin PAS dok selalu kata UMNO kafir….!!!
Tolong habak mai bujuk…
Dulu aku kata…
Ust.nasya salah bila membetulkan/menegur parti sendiri melalui media parti musuh. Ini isu politik..
Aku juga kata sokong kata2 Ust.nasha “tolak HUDUD maknanya tolak ISLAM” bila dia bergaduh hingga nak d saman Karpal sing.Ini isu agama..
Jadi Majlis Syura lebih pentingkan Islam dari politik, dan aku setuju.
bila nasha nasihatkan lebai hang tinggalkan karpal singh…hang la cai yang paling angin satu badan, siap suruh nasha keluar PAS…la ni hang terpaksa telan balik kata-kata hang !…sedap tak bujuk ? hehe…kelat pun hang kena telan jugak !
Jangan fitnah la bro.. aku hidup lagi.
Aku tak pernah sokong karpal sing, terutama isu hudud dan negara Islam. Dah banyak kali aku kata sanggup langkah karpal sing died body jika itu lah satu2 nya cara nak laksanakan hudud d m’sia.
Haaa… yg ni aku sokong hang kalu betul hang berani langkah mayat paria tu!! Tapi sblm tu hang kena ingat yg bung nuar hang tu akan pangkah hang dulu before hang make any step…. si nuar bukan buleh kira… tak dpt pangkah depan, pangkah belakang pun dia oonnn..
Pada semua, ingatlah pesanan ni:
JAGA JAGALAH ‘BELAKANG’ ANDA DARI DIPANGKAH OLEH ANWAR.. ish ngeri aku bujuk…ngeri!
nik ajis lepas ni mesti akan pastikan nasha tak dicalonkan utk pru, klu ya pun dia akan diletakkan dgn heavyweight umno.
aku rasa-rasa pun macam tu…
Baru kita boleh nilai samada orang UMNO yg. sokong tindakan keras Ust.Nasha sebenarnya malaikat atau syaitan.
Syaitan tu kawan lebai hang…bujuk..bujuk..
Alhamdulillah, ‘kejayaan’ Ust Nasha mempertahankan maruah agama dari dirobek oleh anjing2 liar Pakatan Haram akan menjadi satu titik baru dlm melawan pengaruh jahat puak2 sekular PR.
Kes Ust Nasha memberi ruang utk pihak2 lain dlm PAS mengkritik pimpinan yg xbetul, yang korup, yang bertopeng syaitan, selama ini dicengkam kezaliman dan kukubesi dlm PAS. Signal jelas kpd totok PR yg gila anti perpaduan dr Majlis Syura-tidak salah pun sbnrya jika PAS bersatu dgn UMNO atas urusan agama dan bangsa, sbb mmg itulah yg dituntut dlm Islam, cuma PAS shj menipu lebih. Gambar sekeping Ust Nasha dn DS Najib bersama Ulamak2 di Mekah menjadikan puak laknatullah ini meroyan gerun. Puak yg akan ‘gila’ dgn perpaduan umat ini sudah semakin panas dan gelisah menjelang PRU13.
Seterusnya anjing2 belaan DAP sudah xboleh duduk diam lagi. Usaha untuk meliberalkan dan mensekularkan 100% Malaysia pasti gagal dgn isyarat baru ini. Mimpi2 Rejim Lim DAP utk menguasai negara melalui proksi2 jahat PKR PAS pasti gagal. Lee Kuan Yew sangkakan dgn ‘perdaya’ Pork Nik, maka seluruh PAS telah dikuasai… tp perancangan Allah itu Maha Hebat, Ust Nasha bukan ‘bercakap’ sorng isu DAP ini, tp ‘mewakili’ dan mendapat ‘restu’ dr golongan Ularmak dlm PAS.Pengaruh Ust Nasha yg mendapat sokongan Majlis Syura PAS Pusat, boleh membatalkan tahaluf sesat PAS-DAP ini jika keadaan dh xbetul. Skrg pn mmg dh xbetul tp syaitan2 bisu dlm PAS masih slow.. baru nk bangun dr tido.. kena ubat tido dr Pok Nik..
PAS KONONNYA PERJUANGKAN HUDUD.. Mari kita ramai2 lihat hudud yg telah dibentang oleh PAS..
Aku yakin rata2 umat Islam di Malaysia amnya dan UMNO khasnya sememangnya sokong hukum jenayah Islam termasuk Hudud, Qisas & Ta’zir. Tapi personally, aku rasa Pemimpin PAS masih gagal secara TOTAL utk membuktikan Kebenaran dalam apa2 sahaja yg mereka tuturkan.
Hukum Hudud sememangnya Hukum Islam. TAPI, adakah Hukum Hudud yg perjuangkan pemimpin PAS sama dgn hukum Hudud menurut lunas2 Islam..??
Dan lebih keji lagi bilamana pemimpin PAS berdegar2 menjanjikan perlaksanaan Hukum Hudud.. Tapi bila kuasa sudah di tangan.. Hudud ke mana..?? Hukum ke mana..?? Sekadar gubal Enakmen Hudud & Qisas UTK TAYANG2 & DIPERSENDAKAN..
HUDUD KELANTAN..
(Enakmen Tayang2)
APA YG MENGHALANG KERAJAAN NEGERI KELANTAN DARIPADA MENGUATKUASAKAN “Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (ii) 1993 (Hukum Hudud)” KELANTAN YG TELAH DI LULUSKAN DEWAN UNDANGAN NEGERI KELANTAN DAN TELAH PUN DIWARTAKAN ???.. ATAS ALASAN APA IANYA TAK BOLEH DIKUATKUASAKAN KEATAS UMAT ISLAM DI KELANTAN ..
PIHAK EKSEKUTIF KERAJAAN PUSAT TIADA KUASA MENGHALANG/MENCAMPURI PENTADBIRAN UNDANG ISLAM DI NEGERI2. PENTADBIRAN & PENGUATKUASAAN UNDANG2 ISLAM DI MANA2 NEGERI ADLAH BIDANGKUASA ESKLUSIF KERAJAAN NEGERI. BUKANKAH INI BUKTI SAHIH PAS BERRETORIK DLM BERAGAMA.
KALAU SETAKAT RETORIK POLITIK MASIH SUDI AKU DIAM & TAK AMBIL PEDULI.. TAPI RETORIK AGAMA? INI SUDAH JADI SERIOUS. INGIN BERSUBAHAT? BEZAKAN.. RETORIK POLITIK & RETORIK AGAMA? RETORIK AGAMA MEMBAWA KEPADA KEMUNAFIKKAN & PENYELEWENGAN AQIDAH DAN MESTI DITENTANG.
SEBENARNYA, YANG BERKUASA MENGHALANG ATAU MENGATAKAN ENAKMEN HUDUD TERSEBUT TERBATAL KERANA MELANGGAR PERLEMBAGAAN HANYALAH MAHKAMAH TINGGI.. ITU PUN KALAU MANA2 INDIVIDU & ORGANISASI YG BERANI FAILKAN PERMOHONAN “JUDIAL REVIEW” TERHADAP ENEKMEN2 TERSEBUT..
SO, SINCE KELANTAN SUDAH PUN GUBAL & LULUSKAN ENAKMEN HUDUD QISAS.. KUATKUASAKAN AJE LAH.. LEPAS ITU KITA TUNGGU SIAPA YG BERANI BAWA PERKARA INI KE MAHKAMAH TINGGI UTK DAPATKAN DEKLARASI MAHKAMAH MEMBATALKAN ENAKMEN TERSEBUT..
INI TIDAK.. KUATKUASA PUN TIDAK DAH TUDUH KERAJAAN PERSEKUTUAN YG TIDAK BENARKAN PENGUATKUASAAN ENAKMEN HUDUD. SEJAK BILA PULAK KABINET MALAYSIA ADA KUASA MEMBATALKAN/MENHALANG ENAKMEN NEGERI..???
ULANG SEKALI LAGI.. YG BERKUASA MENGHALANG/MEMBATALKAN mana2 undang2 Persekutuan atau Negeri di Malaysia ni HANYALAH MAHKAMAH TINGGI.. Itu pun kalau ada yg berani memfailkan di Mahkamah Tinggi satu Permohonan utk “Judicial Review” ke atas mana2 Enakmen Hudud & Qisas negeri Kelantan utk mendapatkan Perintah Pembatalan Akta/Enakmen dari Mahkamah Tinggi..
SEMUA ADUN UMNO KELANTAN & TERENGGANU MENYOKONG SEBULAT SUARA SEWAKTU ENAKMEN2 HUDUD KELANTAN & TERENGGANU DIBENTANG DI DUN MASING2..
DAN Pernahkah umno memfailkan apa2 permohonan di Mahkamah Tinggi utk mendapat pengisytiharan pembatalan Enakmen Hudud PAS Kelantan pada tahun 1993 dahulu atau Trengganu pada tahun 2002 dahulu?
MAKA, DGN DALIL INI SAHIHLA BAHAWA TUDUHAN YG DI BUAT OLEH PEMIMPIN PAS BAHAWA UMNO TOLAK HUDUD ITU FITNAH SEMATA2.
TAPI DAP & ANWAR YG SECARA RASMI, TERBUKA & TOTAL MENOLAK HUDUD BOLEH MENJADI SAHABAT KARIB PAS.. DAN UMNO YG MEMBERI UNDIAN SEBULAT SEMUA MEYOKONG HUDUD DI DUN KELANTAN & TERENGGANU DIJADIKAN MUSUH OLEH PAS..
SESUATU YG TAK MASUK AKAL.. HANYA PENYOKONG BODOH PR SHJ YG PERCAYA ALASAN BODOH NI..
HUDUD TERENGGANU..
(Satu lagi Enakmen Tayang2)
HJ HADI GUBAL & WARTA ENAKMEN KESALAHAN JENAYAH SYARIAH (HUDUD DAN QISAS) TERENGGANU 2002.. TAPI TAK LAKSANAKAN KUATKUASA KEATAS UMAT ISLAM TRENGGANU.. BUKANKAH INI SATU LAGI RETORIK DALAM BERAGAMA..??
PERLAMBIL SERIOUS RETORIK2 MACAM NI KERANA MELIBATKAN HUKUM AGAMA YG BOLEH MEMBEWA KEPADA KEKELIRUAN UMAT & BOLEH MEMBAWA KEPADA KEMUNAFIKKAN PADA YG BERJANJI..
HUDUD PAS.. MASIH BANYAK KERAGUAN.. SILA SEMAK SECARA TERPERINCI BERBEZAAN YG NYATA DALAM PERUNTUKAN DALAM PERUNTUKKAN2 DI DALAM “ENAKMEN UNDANG2 KANUN JENAYAH SYARIAH (II) 1993 (Hukum Hudud)” KELANTAN DGN “ENAKMEN KESALAHAN JENAYAH SYARIAH (HUDUD DAN QISAS) TERENGGANU 2002″.
SOALAN ?? KENAPA HUDUD KELANTAN & TERENGGANU BERBEZA ?? NIK AZIZ & HJ HADI RUJUK QURAN LAIN2 KE????
HUDUD KEDAH PULAK..??
(Lansung tak gubal Enakmen Hudud..??)
PAS KEDAH MACAM MANA PULAK??? LANSUNG TAK GUBAL ENAKMEN UNDANG2 HUDUD & QISAS.. TAK BERBUNYI LANSUNG ISU HUDUD & QISAS DI DALAM DEWAN UNDANGAN NEGERI KEDAH… UST. AZIZAN JUGA RUJUK QURAN LAIN PULAK KE???
MUNGKIN UST. AZIZAN MEMANG TAK SETUJU BERMAIN RETORIK AGAMA MACAM NIK AZIZ & HJ HADI.. MUNGKIN BELIAU BIMBANG AKAN MEMBAWA KEPADA KEMUNAFIKKAN BILA JANJI PADA ALLAH TAK DAPAT DITUNAI..
INGAT!!!! IANYA BUKAN SEKADAR JANJI PILIHANRAYA KEPADA PENGUNDI.. TETAPI JANJI PILIHANRAYA UTK LAKSANAKAN HUDUD MELIBATKAN JANJI KEPADA ALLAH YG MAHA ESA.. BERANIKAH KAMU MUNGKIRI???
ARAK & JUDI OK PULAK DI KEDAH.. PAS KEDAH TAK ADA HALANG ATAU HARAMKAN JUDI & ARAK DI KEDAH.. LEBIH 300 LESEN BARU PUSAT HIBURAN/ARAK DILULUSKAN DI ALOR SETAR OLEH PAS KEDAH..
SEBAB TU LA AKU BEZAKAN ANTARA HUKUM ISLAM DGN HUKUM PAS.
FAHAM SEKARANG..?? INI BARU SEBAHAGIAN KECIL KERAGUAN TERDAPAT DALAM ISU PENGGUBALAN & PERLAKSNAAN UNDUNG HUDUD YG DI PERJUANGKAN PAS.
satu kenyataan yang sememangnya benar dan kenyataan beginilah yang amat ditakuti oleh puak-2 pas. Mereka amat takut jika sesuatu kebenaran dibuka kpd umum. sebab itulah, utusan yang sering membuka kebenaran dan aib pas telah diharamkan oleh mereka.
Bagaimana bujuk, mm, mooh, rosm? ada apa-apa komen. sebelum komen, fikirkan setiap spin yang cuba anda buat adalah dirakam oleh malaikat, untuk dibuka dikhalayak di padang Mahsyar kelak… tempat yang kedua paling ditakuti oleh puak pas…
nik aziz tua lahanat tu frust lah..
mana tak frust..dia la kepala syaitan yang soh nasha kuar dari PAS!!..setan cam tu la….mana suka yang baik baik..heheh
hehehe…takde sapa nak ikut arahan K-Pop Nik lagi….dah tak relevan lagi si tua kutuk tu….angkat kaki cepat tu, konon2nya merajuk la….pirahhhhh…
Sebelum ni Karpal Pusingh kata nak saman Nasha, mari kita sama2 tengok, adakah puak2 PAS sanggup kutip derma utk kos guaman Nasha…atau membiarkan Nasha keseorangan melawan OKU giler tu…depa dah pening langgau…
Mari kita ramai2 memaksa/mencabar si Karpal giler tu meneruskan hasrat menyaman Nasha….dari situ kita akan tahu siapakah Pok Nik & Aljubs…
Karpal saman Nasha > Pok Nik & Aljubs yang pitam…hehehe PASPISPUS dalam kepanasan….berkawan la lagi dgn setan Pok Nik oiii….
mana kapal sink nak saman nasha??? abis la lepas ni majlis syura kene kaw kaw kene tibai dek puak aljuburi dalam PAS!! hehehe
hang sokong sapa ni…?
Patut hang mintak majlis syura hentam Karpal sing…
Alaaaa bujuk hang ni berlakon numero uno !…baru nasha kejut si karpal singh..hang la orang pertama kat sini melalut-lalut suruh nasha tu keluar PAS.
Anwarinas sungguh la hang ni !
buktikan…
Aku kata aku sokong Karpal saman Ust.Nasha supaya semua orang jelas ‘TOLAK HUDUD SAMA DENGAN TOLAK ISLAM’. Sebab ni jugaklah Karpal tak berani saman Ust.Nasha sebab benda tu betul. Jadi aku nak ulang, UMNO ingat sikit, kalau korang tolak hudud maknanya korang tolak Islam sama macam karpal sing.
Bujukk…yang org tolak tu hudud PAS…bukan hudud Islam….mcm mana nak sokong Hudud PAS…kalau org islam yg tak sokong PAS senang2 di kafirkan….mcm mana nak sokong hudud PAS kalau kebajikan org Islam pun tak bleh jaga….nak buat masjid pun tak nak..lebih rela buat tokong budha..apa ni bujukk…lagi satu..dengan hudud PAS yg di kata telah di luluskan di kelantan ni lah menyebabkan kelantan menjadi negeri top ranking masalah sosial…bujuk…bujukkk….aku tak tuduh..tapi fakta yg cakap…fakta yg ada bukti…bukan fakta kosong mcm haramkah tulis ye bujuk…
Kah kah kah…bujuk koner kebelakang laa ..waktu keluar gambar NASA bersama najib dulu dia yang paling kecuh kat sini suruh humban NASA keluar sekarang terbalik la pulak..UMNO pulak dia kata..
Sebenarnya PAS takutkan berlaku perpecahan dikalangan mereka disebabkan akar umbi dan golongan berpendidikn agama didalam PAS menyokong NASA..so sekiranya NASA dipecat sudah tentu lah PAS akan tersungkur menyembah najis didalam PRU13 nanti.
Apa yang nyata suara Nike Ajis dah tak dihiraukan sebab tu laa dia menyinga dan keluar awal sewaktu mesyuarat tu berlangsung yang best nya si Hadi yang mengatakan mereka tidak membincangkan kes NASA dalam mesyuarat tersebut sedang sebelum tarikh tersebut beberapa kenyataan telah dikeluarkan oleh beliau ..Nike Ajis dan lain2 pemimpin PAS yang kes NASA akan dibincangkan didalam mesyuarat tersebut…kesian lepasni Nike Ajis kena jubur dik Nuar brahi..
Bujuk dh jilat balik ludah dia…selalu dia mmg mcm tu, mula2 meroyan sokong pok nik, pastu dia pusing kata lain lah…mmg janji tak ditepati,kompom tk masuk syurga ni.munafik terus.hahaha
WAHAI RAKYAT SEKALIAN!
KITA TOLAK TOTAL MANUSIA DIKTATOR INI DLM PRU-13.
JANGAN JADIKAN NEGARA KITA SEPERTI LIBYA,MESIR,SYRIA!
MANUSIA INI PANDAI BERKATA2!MANUSIA INI HANYA DIA YG BETUL!AWASLAH SEBELUM TERLAMBAT!
Dipetik dari antarapos.com
AMPANG: Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim terus menaburkan janji-janji ‘bulan dan bintang’ semasa ceramah beliau di Ampang malam tadi, suatu tindakan yang boleh dilihat sebagai membuai mimpi kepada rakyat di negara ini.
Beliau yang berucap dalam ceramah ketika menjadi tetamu jemputan sambutan Aidilfitri Parlimen Ampang di Taman Kosas hari ini masih mengulangi janji kepada rakyat mengenai penurunan harga minyak, kebebasan media serta pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).
“(Setelah) 24 jam ambil alih, kita akan lakukan, harga minyak seluruh negara diturunkan. Media bebas untuk tanya kepada sesiapa, (lebih-lebih lagi) Ketua Pembangkang (ketika itu) Datuk Seri Najib.
“Kita akan mansuhkan PTPTN.. Bagi pendidikan percuma kepada semua dari sekolah rendah sampai kepada universiti.”
Selain daripada itu beliau turut membayangkan dirinya sebagai bakal Perdana Menteri negara turut berimaginasi untuk menggunakan kuasa diktator untuk mengarahkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) agar mengumumkan ‘kejayaan’ beliau menawan Putrajaya dalam pilihan raya umum ke-13.
“Jam 2.30 petang, saya akan hubungi Tan Sri SPR, (dan berkata) Tan Sri, saya dah dapat keputusan. Saya bagi peluang setengah jam, umum cara teratur dan telus. Kalau tidak, kita ambil tindakan serta-merta kepada seluruh pihak SPR,” tambahnya.
Bagaimanapun beliau enggan mengulas ketika diaju pemberita mengenai isu tidak mengangkat tangan ketika bacaan Rukun Negara pada malam ambang kemerdekaan anjuran negeri Selangor baru-baru ini.
Belum berkuasa lagi dia dah tunjuk ciri-ciri seorang diktator, bayangkan jika dia berkuasa kelak ?
ANGAN2 TINGGI MELAMBUNG!!!
“Ingat NuarBrahi Ingat BANGKOK & ORLANDOR”
Apa pun keputusan Majlis Syura Pas yang lalu berkaitan isu Nasharudin Mat Isa, yang PASti ia tetap memberi kesan nagatif keatas Pas sendiri.
Isu yang dibawa oleh Nasharudin pada dasarnya adalah sama dengan apa yang dusuarakan oleh Dr Hasan Ali. Kedua2nya mahu Pas keluar dari Pakatan Jahat yang berselindung disebalik nama Pakatan Rakyat ( dibaca sebagai Penipu Rakyat – PR). Soalnya mengapa Pas ‘berani’ memecat Dr Hasan Ali dan mengapa ‘takut’ untuk mengambil tindakan yang sama keatas Nasharuddin? Jawapanya kerana Pas tidak pernah konsistan dalam tindakan mereka sejak dulu, kini dan selamanya. Kenapa perkara itu berlaku? Jawapnya kerana Kepimpinan Pas terutama masa ini amat lemah sehingga mereka terpaksa mengikut telunjuk DAP, dan PKR khasya Anwar Ibrahim. Mungkin pemimpin2 Pas telah terlalu banyak menerima ‘pelaburan terus’ dari Anwar Ibrahim yang menyebabkan mereka merasa terhutang budi.
Dalam isu Nasharudin, Pas mungkin belajar sedikit dari kes Dr Hasan Ali. Pemecatan Dr Hasan Ali dari Pas adalah merupakan satu kesilapan besar dan memalukan Pas sendiri. Dr Hasan dipecat dengan cara yang amat tidak demokratik. Pemecatan Dr Hasan Ali hanya kerana beliau mahu mempertahankan aqidah Islam dan mempertikaian beberapa isu lain seperti LGBT. Pemecatan Dr Hasan juga telah membuka ruang kepada beliau untuk menubuhkan Jalur Tiga ( JATI ). Impak dari penubuhan JATI amat dirasai oleh Pas kerana sambutan terhadap JATI amat memberangkan. Progam jelajah yang dianjurkan JATI menerima sambutan hangat dan berjaya menghimpunan ribuan pendengar setiap kali diadakan. Sedangkan program anjuran Pas yang dihadiri oleh orang2 kuat Pakatan Jahat tidak mendapat sambutan.
Bayangkan jika Nasharudin dipecat dan beliau menubuhkan Parti ‘Pas’ Baru. Tentunya ramai ahli Pas yang akan menyertai belaiu dan Pas yang sememangkan telah lemah dan lemas akan terus berpecah belah dan akan menjadi semakin lemah dan berkemungkinan akan berkubur lebih awal dari jangkaan.
Selamat Tinggal Pas.
mtk
Dengan keputusan majlis syura ini, sekelian ahli PAS yg. pergi jalur tiga dah kembali pada PAS, Tahniah majlis syura dengan keputusan politik yg. bijak ini.
Anjing upahan yg tk reti malu, siang cakap lain malam cakap lain. Org mcm ko ni xlayak jadi saksi dlm Islam. Ko MUNAFIK besar. Mcm mana hidup harian ko, siapa kawan2 ko bujuk, luar biasa benar jika org yg kenal Allah, yg bersolat dr mahu bersikap mcm ni. Inilah yg aku risau dgn PAS, doktrin sesat mcm ni akan lahirkan beribu manusia2 Munafik mcm ko, adakah org2 yg xbetul, suka berbelit ckp bohong mcm ni yg Allah akan pilih sbg pejuang2 penegak Islam jika org UMNO itu dikatakan mesti ditolak 100%?
Semua org kt sini bersaksi perangai ko teruk, xde prinsip. Melalak je kuat mengalah anjing tepi jalan. Bangkai anjing lebih mulia dr ko BUJUK. Muhasabah dulu sblm menyerang pihak yg benar!
bukan ka minggu lepas hang suruh depa pecat nasharuddin ?
bujuk..bujuk…
Tapi aku taat pada pemimpin yg. d pandu oleh syura. mereka ni sebelum buat keputusan dah solat hajat, istiharah dan taubat. Allah dekat pada mereka.. tentunya mereka berkali ganda lebih baik dan hebat dari aku. Jadi sebagai pengikut aku kena patuh pada pemimpin selagi tak menyalahi hukum Allah.
nik ajis pun suruh nasha tinggalkan PAS…brkobar-kobar hang sokong nik ajis…hari ni hang pusing pulak..
lalang la hang ni bujuk.
TGNA juga terima keputusan majlis syura. Suara mesyuarah lebih baik d ikut walaupun salah kerana ada keberkatan. Pernah dalam satu peperangan Nabi bagi arahan, lalu d tanya sahabat.. apakah itu wahyu Allah atau keputusan Nabi. Bila Nabi kata keputusan baginda, sahabat mencadangkan perkara yg. lain dan d persetujui ramai. Maka Nabi ikut cadangan sahabat, akhirnya Islam menang dalam pertempuran tersebut.
hehe….
sbenarnye..puak amno yg meroyan…dah x de isu nk laga2 kan pas lagi..apa2 pon tahniah pd mjlis syura…membuat kptsn yg bgs pd parti…biarkan puak2 ‘syaitan yang dikenali’ menangis… to ust nasha… bsatulah dlm jemaah..hormati pandangan kepimpinan…kalau kite seorg..x kan mampu menentang umno yg mmg kite tahu prangai buruknya…biarkan karpal..dia sorang sja yg melawan islam..itu bkn pndangan keseluruh DAP…
bersatu menuju putrajaya..tumbangan UBN lbh ptg..ABU…
Hang ni awatlah yang dok sakit hati sangat kat UMNO ni. Sejak dari umur hang 1 hari sampai sekarang pernahkah UMNO yang menjadi tunjang kerajaan hari ini berlaku zalim kat hang macam Saddam buat kat penentang2 dia. Apa yang hang nikmati kat Malaysia hari semua hasil usaha dari UMNO juga. Itulah manusia bila hidup dah terlampau selesa ada saja yang dia tak puas hati yang paling mendukacitakan rasa tak puas hati tu pada orang yang banyak membantu. Sedangkan pihak yang sebelah sana tak pernah ada jasa apa-apapun tapi pihak sebelah sana yang sangat disanjungi dan disayangi benarlah kata pepatah Melayu “Ibarat menolong menyelamatkan ular dari pulau terbakar akhirnya kita yang menolong dipatuknya”. Inilah gambaran yang tepat bagi orang-orang yang menyokong Pakatan Haram @ Pakatan Syaitan.
mulia sungguh perumpamaan hang bro…marah puak2 tak sedar diri ni hang kata depa ular…depa bukan ular…depa ni anjing…so kita kena pakai perumpamaan…seperti melepaskan anjing yg tersepit…anjing tokak plak tangan org yg melepaskan….mmg dasar anjing la puak pakatan haram ni…
Sebenarnya Pas dah kecut perut nak pecat Ustaz Nasha rentetan kes pemecatan Hasan Ali dulu. PAS sedar selepas Hasan Ali dipecat dulu PAS menerima impak yang amat besar dengan kehilangan sokongan yang amat ketara. Kalaulah tindakan yang sama diambil ke atas Ustaz Nasha alamat bertambah parahlah nasib PAS untuk mendapatkan sokongan orang Melayu, silap haribulan orang bukan Islam lagi ramai yang menyokong PAS dari orang Islam sendiri dan masa tu lebih baik PAS gugurkan saja perkataan Islam dari parti mereka.
3 Restoran Kak Jat dah ditutup kat Singapore.
Dapat grant untuk ternak lembu, lepas tu buat bisness restoran. Lepas tu lingkup.
Ada org umno ambik berat???
Mana tempat hang nak spin ni moo? Tajuk artikel lain, hang cerita benda lain… hang berkenan sesangat dgn singapore kan? Sat sat singapore itu, sat sat singapore ni…. Hang kalau tak tau apa2 toksah dok hingaq… duduk diam diam…
moooo dah blurrr la tu…tiba-tiba jer keluar cerita restaurant. Topic cerita tentang kemunafikan PAS…dia bodoh jer buka cerita kedai makan ! moooo…mooo..
Ada sekor lembu Kak Jat terlepas dari kandang masok rumah ko. Apa ko buat dengan lembu tu ?.
Simpan aja belakang rumah, ediladha dah dekat , korban sakan lah ko.
Lembu tu masok rumah mooo bukan rumah feeder. Pasal rumah mooo berbau lembu selalu.
PAS tersilap ambil tindakan terhadap Hassan Ali kerana pada anggapan mereka hassan Ali tidak akan mempertahankan diri dan bertindak balas tetapi melihatkan sokongan terbuka rakyat terhadap Hassan Ali..mereka tak berni untuk mengambil tindakan yang sama keatas NASA sebab takutkan NASA bergabung dengan Hassan Ali melondeh dan menyelongkar segala yang selama ini disimpan dibawah tikar sejadah oleh PAS.
HUDUD pada PAS hanya sebagai mainan dibibir sahaja..mereka tak berusaha dan cuba mempraktiknya pun..sebab tu lah Jawatankuasa perlaksanaan HUDUD yang dibentuk pada okt 2011 diketuai oleh Timbalan Ketua Menteri Kelantan serta anak nik ajis cuma baru sekali sahaja bermesyuarat ..tu pun untuk memilih AJK nya..so dah dekat setahun weii..ngapo mu..nok buat HUDUD tapi perbincangan pun mu tak leh nak buat. HUDUD PAS hanya terpakai pada orang islam sahaja tetapi sebenarnya HUDUD terpakai pada semua kaum dan golongan..sebab tu lah HUDUD PAS tak boleh pakai..cuma orang bodoh saperti bujuk..moon dan C5 je yang dok terhegeh-hegeh kata PAS nak buat hudud..tapi suara mereka ni sampai tahap mana..dok tepi pungkoq nuar pun tak laku..
Org2 yg jelas spt Ust Nasha dan Hasan Ali ini yg kita boleh harapkan untuk perjuangan Islam dan perlaksanaan hukum Allah. Bangkai2 lain dlm PAS hanyalah penipu. Paling banyak emosi ialah Pork Nik, manakala paling kuat menipu dan melelong ialah Hardy. Perosak2 Islam spt Mat Sabu, Mahpus, Pudinraya, MustopaAli cukup selesa bersarang dlm PAS kerana dikelilingi2 oleh pencacai2 jahil yg sokong shj wpun xbetul.
Dgn karektor2 mcm ni dlm PAS, amat mudah sekali Anwar implement perangai sesumpahnya.
Komen2 panas bujuk pd Nasha sebelum ni…hayatilah bersama-sama kemunafikan bujuk
bujuk says:
Kenapa nak dengar sumber tak sahih, sedang yg. sahih ada. PAS jelaskan, pertikaian Ust.Nasha tentang hubungan PAS dan PR menjadi masalah, sama juga DHA dulu. Kalau dah pertikaikan halatuju parti, kenapa masih nak bergantung. Sedangkan mereka sendiri yg. buat keputusan tersebut, Islam tak ajar mungkir janji dan belot. Segala keputusan d buat secara musyawarah.. tak perlulah korang nak melaga2 kan ahli PAS sebab kami dah bertekad ABU(asal bukan UMNO).
10:10 PM on August 26, 2012
bujuk says:
Dia patut cakap camtu masa jadi Tim.Presiden PAS bukan sekarang.
bujuk says:
Awatnya.. sekarang dah takda jawatan, tak perlu ikut lagi?
Manusia yg. selamat adalah yg.. ikut Allah dan rasulnya.
2:24 PM on August 28, 2012
bujuk says:
Adat berpesatuan, kalau dah YAKIN salah.. keluar la. Cari kereta baru..aaa.
12:08 AM on August 29, 2012a
bujuk says:
Kalau nak sangat jadi BALACI UMNO, takpa nanti PAS boleh pecat dia.
11:50 AM on August 19, 2012
bujuk says:
Aku akan buat yg. sama seperti TGNA kerana Ust.Nasa tak sedar dia sedang dpergunakan UMNO. Aku mintak Ust.Nasa jawab satu jeee… “apa pandangan dia terhadap janji Najib pada CSL, takkan laksanakan HUDUD selagi memerintah M’sia”.
11:11 AM on August 16, 2012
kah kah kah kah…bujuk2…
1 je ayat aku yg. ada perkataan PECAT itupun d depannya ada perkataan KALAU nak jadi BALACI UMNO.
1 perkataan KELUAR juga ada perkataan KALAU.
Jadi jelas Ust.Nasha masih nak jadi balaci ISLAM dan tak YAKIN PAS salah, jadi majlis syura terima dia.
hehe…bujuk…bujuk…
hehe..KALAU la hg tak komen2 mcm tu takla nak kena berKALAU2..
Apa salah kalau Nasa ‘diperdaya’ Umno lalu masok Umno. Umno tidak menyesatkan ummah, Umno tidak berjanji kosong.
Umno membangunkan semua infrastructor yang diperlukan utk syiar islam. Berbanding dengan 10, 15 tahun dulu, sekarang tiada alasan utk kita lengahkan solat, misalnya. Di petrol station tepi h/way , dishopping mall ada surau, dioffice memang semua ada.
Hasil kerja siapa itu semua ? Ini adalah initiative kerajaan. Kerja BN.
Tak salah…
Tapi tak sehaluan sebab Ust.Nasha kata “tolak hudud maknanya tolak Islam”(maksudnya kafir), sedangkan Najib kata “selagi UMNO berkuasa Hudud takkan d laksanakan”(tolak hudud). Tapi sebab orang UMNO bodoh, tak faham Ust.Nasha kata orang UMNO kafir sebab tolak hudud. Walaupun dia cakap pasal karpal sing yg. memang dah kafir.
Hang pulak tolak agama bujuk… Sebab agama suruh penganut jangan berbohong dan cakap berbelit, agama cegah tuduh orang islam sebagai kafir, dan agama jugak larang muslim mengambil kafir harbi sebagai kawan dgn menolak muslim… Hang dan parti hang tolak agama ka bujuk?
Kalau org tak solat, bermakna dia tolak solat? Atau tolak hukum?
Sebab ni lah ramai yang tolak pas… Sebab guna hukum melampau untuk keluar fatwa kpd saudara seagama.
Yg. pasti orang yg. tak solat adalah KUFUR(adik-beradik kafir). Hang p la tanya mana2 Ustaz. Sebabnya Solat tu tiang agama, siapa yg. tak solat dia meruntuhkan agama.
Sebab tu ust.Nasha tak kata UMNO kafir, tapi dia(cakap berlapik) kata tolak hudud sama juga tolak Islam. Kalau dah tolak Islam, apa perkataan yg. lebih sesuai dari KAFIR?
tu la pasal nasha suruh PAS keluar dari cengkaman DAP…sebab DAP tolak Islam….bila tidur sekatil dengan orang yang tolak islam…hehe
Hudud diletak ditempat yg berat atas tujuan politik saja. Hudud dijadikan modal kempen semata2. Kalau rasa hudud terlalu penting dlm Islam utk dilaksana tak boleh tidak, kenapa kelantan tak mulakan dulu?. Pas ada Kedah sekarang, mulakan dari 2 negeri ini. Kenapa tidak?.
Pas kata Umno kafir tolak hudud. Pas sendiri pun tak buat. Misalnya Umno cakap solat tak perlu, solat bila rasa nak solat, tak perlu 5 waktu, agak2 pas ikut tak ?. Pas pasti tak boleh ikut kerana solat tunjang dalam segala amalan. Solat ditanya dulu oleh Pencipta semasa diakhirat kelak.
Teruskan putar belit mengenai hudud, tak ada sapa rasa dia kurang islam tanpa hudud kecuali pas, walau pas sendiri pun tak nak buat, cakap saja.
perintah Allah semuanya berat.. hanya UMNO yg. meringan-ringankan.
bujuk….hang mau ingat….hampaS kawan dengan DAP kafir harbi…DAP tu ideologi sama macam PAP kat singapork bujuk… hang rela nak jadi mcm singapork ka?…terang2 Islam di anak tirikan…hang ingat depa senang2 nak bagi hang duduk sila panggung kat putra jaya…jgn mimpi bujuk….pakatan haram menang ja….1st sekali yg nak kena tapau adalah PAS punya majlis syura laaaa….pasal kuasa di tangan depa…bukan PAS….sedaq2 la bujuk oiii…
Saudara Bujuk…aku seangkatan dengan hang…aku sangat sayangkan Islam..tapi perjuangan kita atas pentas yang berbeza…setelah beberapa lama aku ikuti parti yang dulu sangat aku kagumi, kini kepercayaan aku telah hilang…kenapa agaknya Bujuk…kerana sekarang mereka bergabung dengan satu parti yang terang2 memusuhi Islam…atas sebb untuk menawan Putra Jaya…Bujuk…islam tidak mungkin akan tertegak jika niatnya hanyalah untuk menawan Putra Jaya…Islam tetap akan menang jika niatnya hanyalah untuk Allah dan rasul…maksud aku…jika parti yang mengaku Islam ini berjuang sendirian tetapi yakin dengan pertolongan Allah..tiada apa yang mustahil.. (rujuk sejarah peperangan antara khalid alwalid dan rome) …tapi nampaknya…politik akhir zaman, tiada yang benar2 jujur dan ihklas…majoritinya hanya tamakkan kuasa dan kerusi…bila dah dapat kuasa…kelabu kepada RM pula…(tak caya..cuba kita letak gaji YB rm1500 sebulan…konfem takder sapa nak jadi YB)..sebab itu sanggup bergabung kerana seolah2 hanya dengan gabungan saja cita2 akan tercapai…cita2 apa Bujuk? tegakkan Islam? tak mungkin…aku percaya Islam tetap tidak dapat ditegakkan jika PR menang…logik akal…antara semua pemimpin DAP/PKR dan PAs..siapa paling cerdik/paling berkuasa dan berpengaruh…aku tidak bercakap tentang kuasa bercakap dan berceramah..tapi dari segi dana/kewangan/ekonomi/kebijaksanaan dan strategi…jadi agak2 kau Bujuk..siapa yang akan melukut di tepi gantang….pendek kata..bila PR menang…Islam bukan saja tidak dapat ditegakkan…tetapi bertambah lemah kerana Melayu yang majoriti Islam ini akan dimanipulasi oleh puak2 DAP yang memang telah sedia kuat…bayangkan senario ini…bila DAP amik alih…(ini aku bayangkan aja…mungkin aku salah), tentera dan polis akan dibubar dan dilemahkan…maksud aku..lebih ramai orang cina/mungkin juga tentera cina dan dari singapore akan dimasukkan ke dalam tentera Malaysia..jadi..lebih mudah depa control…Raja of course akan hilang pengaruh dan kuasa…puak2 ini amat kreatif dalam menghilangkan kuasa Melayu…itu sebab aku nampak apa yg mantan PM cuba bagi tahu…sebenarnya dia nak bagi tahu kita jika BN kalah bukan BN tidak lagi akan memerintah…tapi orang melayu tidak akan lagi berpeluang memerintah..BN hanya satu parti Bujuk..mereka yang ada di situ, akhirnya akan pergi atau dipenjarakan (worst scenario)tapi cucu cicit kita, macam mana…dan kita akan jadi seperti Red Indian di Amerika…tapi takkan Tun nak habaq lagu tuh..boleh jadi bergaduh melayu dengan Cina..jadi..faham2 sendiri lah mesej yang ingin disampaikan…tapi aku yakin…kalau PAS boleh bergabung dengan Umno, atau keluar dari pakatan…lebih kuat pengaruhnya…dan percayalah Bujuk…Islam itu letaknya pada iman..ianya duduk di dalam hati…bukan dengan cara cakap bergegar2…berserban dan berjubah…kuatnya Islam juga kerana ummatnya bersatu, dan tidak berpecah…atau asabiyah…Islam itu sangat indah…dan jika diamal dengan sempurna serta penuh hikmah..silap2 Karpal Singh boleh masuk Islam…wallahu’alam….dari hamba pacal yang hina
Semoga allah membuka hati hang bujuk utk menerima kebenaran…. mcm saudara raplah komen,telan dlm kepahitan..
Setelah sekian lama aku mengikuti komen-komen dari bujuk ni aku sedar yang bujuk ni adalah seorang penyokong PR yang paling tegar jiwanya, hati dia sudah ditutup rapat untuk menerima penjelasan dari pihak yang bukan dia sokong. Apa saja maklumat yang dia dapat dari pihak yang bukan dia sokong dia takkan percaya langsung malah dia menganggap semua perkara tersebut fitnah atau sengaja direka-reka untuk memburukkan puak yang menjadi pujaan hati dia. Apa saja isu atau perkara yang timbul pada puak pujaan hati dia semuanya dia anggap fitnah dari pihak lawan walaupun isu-isu yang timbul memang ada benarnya. Dan kemungkinan juga setiap isu negatif yang timbul melibatkan puak pujaan hati dia membuatkan sokongan dia tergugat tapi disebabkan dah perut dah jadi hijau dia tetap mengatakan mempertahankan juga puak pujaan hati dan terpaksalah dia menipu diri dia sendiri.
ckp pnjang…habuk pon de..blh jwb satu soalan…bile pas akan menang dan perintah malaysia bile berjuang sorang bilemane Malaysia juga mempunyai kaum yg beragama lain…sdh tentu xblh kan????sbb tu demi kepenting dan matlamat utama pas..tegakkan islam…pas kena kerjasama dgn parti lain..mustahil bg pas utk berjuang sorang2 dan menang pule sorang2…pernah lihat kptsn pilihanraya sblm ni bila pas berseorang…sampai bile bru islam dpt ditegakkan…
ok…point sdare pas blh bergabung dgn amno dan btk 1 krjaan islam yg kuat…lupe ke sdare…pas dah buat semua tu…bile pas bgabung…fahaman sekular amno x brubah..pemimpim2 amno tetap dgn pndirian x mahu melksanakan hukum islam…x percaye????dah semak2 kenyataan bekas2 pminpim amno sjk zaman Tun M…mlh ade knyataannya yg meguris prasaan org islam dan tidak sesuai sikapnya dgn agamanya sndiri…mgkin pas blh brsama mano lg bile umno dah bersedia utk menukar fahaman sekularnya dan cuba berjinak2 dgn cra hidup islam…tapi sampai ble mhu menunggu??dakwah x menunggu org berubah….islam x menunggu org bersetuju dgnnya utk ditegakkan…menegakkan islam x akan berakhir dan berhenti sehinggalah ajal menjemput…jika mhu tggu amno yg mgkin xkan brubah..knpe x diberi kuasa pada org lain saja yg mmg dah bersedia dr dlu utk menegakkan islam…
pasal DAP tu…kamu mahu prcaye dgn pmbohongan racist amno..teruskan..tiada org nk paksa..bg aku..MCA=DAP tu sama..kaum yg sama…MCA pn x seberapa berkuasa dlm krjaan..mlh DAP tu lbh baik dr MCA membantu org islam…terutama di PP….cbelah bandingkan mse gerakan perintah PP..
pasl anti islam..jika tuduh Karpal anti islam…MCA pon sama…ade CSL…
jd xade parti yg perfect pon termasuk pas…cme tgklah yg menawarkan sesuatu yg lbh bagus utk rkyat…Blm cube blm tahu..kalau x suke tukar le 5 tahun lg..
tahniah dn syabas yb nasha…salah seorang yb Pas yg berpegang kpd prinsip spt juga datuk hasan alii….beliau mengutamakan kepentingan memperjuang.kan agama islam dn maruah bangsanya lebih dpd segalanya…apa ada pada pangkat dn jawatan jika agama dn bangsa dikorbankan…tak leh diterima akal dipecat hanya kerana ikut rombongan kemaanusiaan pak najib ke Gaza…bukankah ia amat murni di sisi agama Islam kita?….Subhanalllah…Allahuakbar!