31
Aug

Bendera Baru Malaysia: Pakatan Mula Spin

PUAK-puak Pakatan sekarang ini yang malu besar dengan terbocornya rahsia bahawa mereka memang nak tukar bendera negara ini (seperti diakui seorang ADUN DAP sebelum ini) setelah memerintah besok, cuba menutup kemaluan tersebut dengan mengatakan bendera itu adalah bendera Malaya yang lama.

Penulis tidak sempat nak menyelidik betul ke tidak itu bendera Malaya yang lama sebab kalau benar sekalipun, apa kaitannya?

Yang penting sekarang, apa justifikasinya dibawa bendera itu semalam?  Sempena hari kemerdekaan pulak tu.  Apa tujuannya?  Adakah sebab nak tukar bendera setelah berkuasa besok seperti yang diucapkan Manoharan dulu?

Penulis juga terfikir, adakah dengan menghidupkan semula bendera lama ini Pakatan Rakyat nak halau keluar orang cina dan India?  Sebab masa Malaya, orang cina dan india tidak ada lagi kewarganegaraan Malaya tapi kewarganegaraan Bristish.

Bila benda ini (tukar bendera) dah mula jadi punca kemarahan orang Malaysia, Anwar khabarnya cepat-cepat tepis kaitannya dengan Pakatan Rakyat.  Tapi sementara Anwar nafi, pegawai khasnya pulak confirm itu bendera Malaysia jika Pakatan Rakyat memerintah, beritanya sila rujuk sini.

Penulis lebih cenderung untuk percaya cakap pegawai khasnya sebab Anwar kaki kelentong nombor satu, pegawai khasnya belum tentu.

Jadi gamaknya sahlah bendera Malaysia ini nak ditukar bila Pakatan Rakyat ini memerintah ya, sebab ada gambar dibawah ini,

Penulis serahkan kepada rakyatlah untuk tentukan sama ada nak sokong tindakan ini atau tidak.  Sudah tentu rakyat yang perlu endorse, bukan Anwar atau siapa.

Agak-agaknya apa lagi Anwar nak tukar?  Lagu kebangsaan, bunga kebangsaan, agama rasmi persekutuan?

Ada 60 Comments setakat ini.

  • nadim
    August 31st, 2012 at 8:27 PM

    Anwar Ibrahim definitely must go….. Period.

  • jagungmentah
    August 31st, 2012 at 8:33 PM

    Ok je tukar kalo betul tu bendera masa Malaysia belum merdeka/Malaya..dgn syarat semua perkara harus tukar seperti sediakala sebelum merdeka lah..baru fair and square..kerakyatan kembali seperti sebelum merdeka oraitz??!!lagipun budaya dan adab susila org melayu makin rosak dgn adanya kaum keturunan pendatang ni..ditambah plak dgn kebanjiran warga2 asing yg menjahanamkan lagi sikap org melayu…

  • zainalsd
    August 31st, 2012 at 8:40 PM

    Zaman feudal dulu, bendera (panji) adalah lambang kekuatan pasukan atau negara itu. Semasa peperangan orang yang bawa panji adalah panglima yang paling handal. Jika tangannya dipotong oleh musuh, tangan sebelah lagi akan menyambar panji itu… jika kedua-dua tangannya dipotong, maka tangan yang kudung itu akan memeluk tiang bendera sehinggalah dia dibunuh.. maka panglima lain akan meyambar bendera itu untuk meneruskan perjuangan.

    Itulah pentingnya bendera (panji) kepada negara…

    Hari ni ada pula puak yang nak tukar bendera Jalur Gemilang… maka perlulah langkah mayat rakyat yang taat setia kepada negara, raja, dan pemimpin negara.

    Daulat Tuanku,
    Daulat Tuanku,
    Daulat Tuanku..

  • Amoi
    August 31st, 2012 at 8:50 PM

    Cif lobang taik must GOOOO out of Malaysia…Goo to Helll

  • raplahjingaa
    August 31st, 2012 at 8:52 PM

    hmmmm…bendera pun depa nak tukar…dah kronik dah depa ni…

  • MANOHARAN KELING PARIAH
    August 31st, 2012 at 9:28 PM

    MANOHARAN KELING PARIAH MUST GO!

  • Anak Lenggong
    August 31st, 2012 at 9:32 PM

    Alangkan biadap nya anak melayu yang berkelakuan macam ni..Bendera adalah lambang sesebuah negara sanggup dihina sedemikian rupa anak siapa lah yang berperangai sebegini.

    Nak berpolitik pun berpolitik la tapi jangan sampai menjatuhkan maruah negara..Lihat sahaja contoh diluar negara, kerajaan yang memerintah sering bertukar tangan tapi bendera lambang negara tak pernah pun ditukar.

    Ini lah juga salah satu sebab pihak celaka ni maukan supaya ISA dihapuskan supaya mereka bebas melakukan apa sahaja tanpa sebarang halangan dan sekatan.

    Ingin berpesan kepada Menteri yang jaga KDN..jangan la asyik dengan amaran tanpa sebarang tindakan dan menjadi saorang yang lembek..Jangan sampai kepala ko disepak terajang baru nak mengambil tindakan..cegah la diperingkat awal supaya jangan nanti nasi sudah menjadi bubur..kaduk dan naik junjung baru nak bertindak.

    KEPADA RAKYAT SELANGOR PULA INGIN AKU INGATKAN…TENGOK LA JUGA KEJADIAN SEMALAM SEWAKTU PERARAKAN KEMERDEKAAN DIPERINGKAT NEGERI..TAK PERNAH DIDALAM SEJARAH SARANG KETUA BEGERI TAK DIJEMPUT MENGHADIRINYA..SULTAN ADALAH PAYONG SESEBUAH NEGERI DIMALAYSIA NI..LIHATLAH PENANGAN NUAR BRAHIM DAN KRONI NYA..PADUKA SULTAN DIHINA SEBEGITU RUPA TETAPI SIPELIWAT YANG DISANJUNG..SO WAHAI RAKYAT SELANGOR DAN MALAYSIA CUBA KALIAN FIKIR SENDIRI ADAKAH PERLAKUAN SEBEGINI RUPA YANG KALIAN MAUKAN DAN TINGGALKAN KEPADA ANAK CUCU KALIAN DIKEMUDIA HARI…JANGAN LA SAMPAI KALIAN DIKUTUK OLEH ANAK CUCU SENDIRI DIKEMUDIAN HARI..SO GUNAKAN OTAK UNTUK BERFIKIR SECARA WARAS…

  • freemalaysiakini
    August 31st, 2012 at 9:33 PM

    layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

  • omega
    August 31st, 2012 at 9:54 PM

    Tak ada lain perkataan yang sesuai kepada babi-babi pakatan rakyat selain dari Celaka dan anak haram.

  • pasdaplaknat
    August 31st, 2012 at 10:49 PM

    peristiwa2 kebinatangan dan luar tabii mcm ini menandakan hayat Pakatan Haram sudah dipenghujung usia. Bila perkara kenegaraan beginipun mahu ‘dinajiskan’ oleh politik ala pelacor Pakatan Haram, so maknanya modal dan perjuangan mereka sudah ditahap yg ultra low class, setaraf anjing2 penjajah shj.

    So no more relevance, biar kebodohan mereka membuak2 dan melahirkan kebencian rakyat.

    Syaitan bertepuk tanganlah melihat bangsa PAS Laknatullah meyertai puak2 looser ini..

  • bobman
    August 31st, 2012 at 11:57 PM

    bendera selangor mereka tak tukar pula???

  • tengkudin
    September 1st, 2012 at 12:02 AM

    disebabkan dah tekantoi…program tu program bershit 4.0 ( kira no 4 tu no mati) jadi memang pakatan haram akan mamposss PRU13 ni..hahah

  • akmal
    September 1st, 2012 at 12:06 AM

    org org melayu dlm pakatan hanya lah barua dan anjing suruhan keling dan cina yg mahu menghancur kan bangsa melayu dan negara malaysia.

  • proton
    September 1st, 2012 at 12:18 AM

    hehehehe..aku setuju..kita benam dlm tanah PR..Anwar akan lari dr Malaysia..Aman Kita Tanpa Anwar (AKTA)

  • P@nji
    September 1st, 2012 at 12:40 AM

    [img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/18/Singapore_flag.jpg[/img]
    [b]GAMBAR BENDERA SINGAPORE[/b]

    Celako! Celako! Celako! memang celako deme deme puak Fuckatan nih…..Dan memang celako melayu yang ditarik hidung dalam gambar dibawah nih…… tak sedor ke deme akan agenda tersembunyi DAP nak mengSINGAPOREkan Malaysia yang tercinta ini….memang haram jadah puak puak ni…..

    [img]http://farm9.staticflickr.com/8030/7898961506_dc39df71d6.jpg[/img]

    [b]GAMBAR BENDERA SANG SAKA MALAYA[/b]

  • StinGray
    September 1st, 2012 at 1:25 AM

    Pastikan kubur Aljuburi direnjis dengan air kencing suatu masa nanti…

  • sam
    September 1st, 2012 at 2:43 AM

    jgn terkejut.. 1 hari nnti nama malaysia pon barua2 ni nk tukar.. sbb perkauman katanye.. yg melayu lahanat2 dlm pakatan nie pon ikut sokong.. BODOH !!! buang bangsa sendiri..

  • yon76er
    September 1st, 2012 at 4:24 AM

    Waaa…bendera PR pon dal ala2 bendera negara jiran diselatan tuukan…barua puya budak2 hingusan nie…Mak Bapak dia x cukup ajar agaknya…….kecik2 tak nak mampos dah besar jadi barua cina * kling pria…

  • niel
    September 1st, 2012 at 4:49 AM

    dah tak ada apa nak buat…harapkan sajak pak janggut, bukan naikkan semangat tapi buat pembangkang lebih fade up. kesian pak janggut.. syok sendiri rupanya. harap pm bg ler peluang pak janggut bersajak 3 hari 3 malam tanpa henti sebelum dia mati..

  • yeop
    September 1st, 2012 at 5:35 AM

    sebelum tukar bendera malaysia, apa kata PAS tukar bendera logo bulan mereka. letak lambang salib dalam bulan depa..

    PKR pulak tukar bendera letak lambang pungkoq ditengah2 mata satu dajjal.

    DAP gantikan lambang roket depa letak gambar tokong. kalau depa berani, aku sokong depa tukar jalur gemilang..

  • Airedz
    September 1st, 2012 at 7:55 AM

    Kalau diaorang anak anak aku….Dan lama aku bagi penampar jepun sekor sekor..celaka punya Anuar berahim

  • Mohd Taib Kamin
    September 1st, 2012 at 10:47 AM

    Apa juga yang mereka lakukan adalah melambangkan kebodohan, keangkuhan, kebiadapan, kecelaruan fikiran, kebingunggan serta kegagalan yang jelas. Tindak taduk mereka jelas memperlihatkan betapa terdesaknya mereka. Mereka cuba memperbodohkan rakyat sedangkan yang sebenarnya merekalah yang berada dalam dunia bodoh mereka sehingga gagal total dalam membezakan yang mana betul dan apa yang salah.

    Sebagai contoh: mengenepikan Sultan Selangor didalam majlis rasmi sambutan Kemerdekaan Negara ke55 adalah satu tindakan paling BODOH yang diambil oleh Kerajaan PKR Selangor. Kebodohan berterusan dilakukan apabila Anwar Ibrahim dijemput sebagai tetamu kehormat. Alasan Khalid Ibrahim langsung tidak boleh diteerima dan hanya mengesahkan betapa bebalnya Khalid Ibrahim.

    Menukar bendera Malaysia (Jalur Gemilang) dengan bebdera seakan2 bendera Singapura lagi satu kebodohan melampau yang disulami kebiadapan apalagi ianya dilakukan diDataran Merdeka ketika menjelang tarikh kemerdekaan. Lebih meloyakan ianya pada malam Jumaat pula.

    Apa juga motif pakatan pembangkang ternyata apa yang mereka lakukan dengan sendirinya mengesahkan betapa BOHOHnya pemimpin dan penyokong2 taksub mereka. Ini juga memudahkan rakyat Malaysia membuat dan menilai siapa sebenarnya mereka.

    PRU13 kelak kita jadikan peluang terbaik untuk menguburkan PR ( Penipu Rakyat) ini. Mereka telah menggali kubur mereka sendiri dan kita hanya perlu menimbus mereka didalam lubang yang mereka gali sendiri.

  • Nana
    September 1st, 2012 at 11:22 AM

    Memang telah nana duga dan kata puak pembangkang nak tubuhkan negara REPUBLIK tanpa suktan2 dan agong. Jika dibiarkan pengkhianat bangsa dan agama berbangsa melayu akan merosakkan negara ini. Marilah kita anak jati bangsa Melayu di Tanah Melayu tentang habis-habisan dan kuburkan pembangkang selamanya.

  • haron
    September 1st, 2012 at 12:30 PM

    tak pyh tukar bendera..tukar saja warganegara. singapore boleh..indonesia pun boleh..

  • cranell
    September 1st, 2012 at 12:36 PM

    https://twitter.com/mykmunet

  • no way
    September 1st, 2012 at 2:05 PM

    HIDUP MALAYSIA!KITA UNDI BN!PARTI RAKYAT DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT!

  • lidi
    September 1st, 2012 at 2:37 PM

    Lagi biadap menteri kita yg tak buat keje….mentwri auuuwwww auwwwww..

    Hoi hishamuddin buat keje la..msia ni dah kucar kacir jdnya..dia dok senyum kambing lg

  • raplahjingaa
    September 1st, 2012 at 4:48 PM

    satu unjuran secara besar-besaran harus di gerakkan untuk memaksa hishamuddin meletakan jawatan, ini masaalah menteri tak buat kerja yang di amanahkan oleh rakyaat kepadanya.

    JAGA KETENTERAMAN AWAM….anasir-anasir
    anti negara sedang bermaharajalela…ini bukan lagi pasal politik, tapi dah melibatkan keselamatan negara !!

  • G2
    September 1st, 2012 at 7:17 PM

    Betapa malangnya mak bapak dapat anak macam diorang…

  • StinGray
    September 1st, 2012 at 8:20 PM

    sokong cadangan hang rap…tiada maknanya tunjuk budiman dgn penjenayah2 negara…kalau PM @ sepupu sendiri pun tak boleh nak protect, mcm mana dgn jutaan rakyat di negara ini…

  • Nana
    September 1st, 2012 at 9:53 PM

    Jangan salahkan bangsa lain… salahkan anak bangsa sendiri yang bodoh bangang hina bangsa sendiri… tak tau dek untung… elok2 negara Tanah Melayu sendiri yang punya… kot esok menumpang macam pendatang dinegara sendiri… celaka punya pembangkang… malaun anwar ibrahim… pkr… pas !

  • Chephang
    September 1st, 2012 at 11:10 PM

    Pendatang haram bermaharaja lela sampai kedlm kampung… Dulu kat KL saja. Jwp std kerajaan ialah.. Kita sentiasa memantau, kita sedar dan sentiasa berwaspad, kehadiran pendatang masih terkawal, kerajaan sentiasa perihatin keselamatan rakyat,
    Jangan tunggu nasik jadi bubur…

  • salahuddin
    September 2nd, 2012 at 2:15 AM

    menang atau menang besar !!! Hidup BN !!! Allahu Akbar !!!

  • raplahjingaa
    September 2nd, 2012 at 11:13 AM

    Menteri dalam negeri sebelum ni…semuanya mean business, no fancy words, action ! sebab tu la negara ni aman !!

    menteri la ni….alahai, paling baik pun jadi model minyak rambut ! sorry aku bukan jumud !! UMNO adalah terlalu besar untuk kita pertahankan demi anak cucu…menteri macam hishamuddin boleh di tukar ganti !!

  • Alyabu
    September 2nd, 2012 at 12:17 PM

    Siapalah mencipta bendera Jalur Gemilang..tak kreatif langsung..sebiji macam bendera Amerika Syarikat..ciplak ler tu..negara Congo pun lebih kreatif cipta bendera negara mereka..malu kita dengan Obama..ciplak sana ciplak sini..demi menjaga maruah rakyat Malaysia yang kreatif dan inovatif..eloklah bendera negara berwajah baru..

  • Nana
    September 2nd, 2012 at 12:22 PM

    Alyabu… kalau pandai sangat buatlah bendera yang kreatif tu… dah la beranak lepas merdeka… cakap banyak lak… nilah generasi S (Subsidi)

  • raplahjingaa
    September 2nd, 2012 at 2:22 PM

    Eleh….bendera PAS sebiji macam bendera Bangladesh…tak ada siapa pun ambil peduli….

    laaaa…dah kronik dah depa ni semua, macam hassan ali kata..” dah korup ” minda….bendera pun nak buat isu…

    tapi aku terasa terhibur jugak tengok ketandusan depa ni semua…

  • BODOH Anwar
    September 2nd, 2012 at 8:31 PM

    abis kau nak bendera macam singapura. lagi bangang kau nie. eloklah Malaysia dah ada bendera sendiri. kalau nak tukar baik tukar semua je dengan kerakyatan ambiga dan bersih pukimak.

  • hadi
    September 3rd, 2012 at 12:05 AM

    haramjadah tul puam2 pakatanharam ni..menteri elok tukar la

  • mia
    September 3rd, 2012 at 2:17 AM

    Tak faham btol.np sibuk2 pkir nk tuka bndera baru.kn lg baik lau pk mcm mane nk lncarkan pntadbiran.lgpon tu bndera prtame malaysia.so y not kite kekal kn.kalau kite ubah bndera,mknenye seolah2 kite ngare yg baru merdeka.ape jd dgn sjarah2 kemerdekaan dulu?lupe mcm tu je?kalau nk buat perubahan pon,perlu ke buang yg lame,?bukan ke yg lame tu yg kite kenang sampai skrg?takkan tahun dpan kite smbut merdeka yg pertama kot?bukak balik buku sejarah.sape yg incharge dlm kmerdekaan ngare kite,mreke lg berhak sbb tu perjuangan mreke.kite kt zman skrg,prthankan la ape yg mreke tnggalkn.bersyukur sikit.tye dri sndri.besar sngat ke jasa kite smpai nk create bndera negara yg baru :)

  • cik kelisa
    September 3rd, 2012 at 2:44 PM

    apake nama bendera tu? Sang Saka Malaya? Nama pun serupa zaman purba kala. Tak best langsung.

  • feeder_killer
    September 3rd, 2012 at 3:26 PM

    Selama ni kita terpaksa telan walaupun pahit tapi kini dah nak termuntah tak dapat nak telan lg dah..

    HISHAMUDIN MUST QUIT!!!! NO POINT UMNO SIMPAN LELAKI PENGECUT NI!!!

  • Nana
    September 3rd, 2012 at 4:30 PM

    Hishamuddin tidak lagi relevan sebagai Menteri Dalam Negeri. Seorang MDN mestilah seorang yang berani membuat keputusan dan mengambil tindakan demi kesejahteraan rakyat dan keamanan negara. Masih ada orang lain yang mampu menjalankan tugas dan tanggungjawab yang penting ini dengan penuh dedikasi. PM hendaklah melantik Menteri yang baru !

  • bujuk
    September 3rd, 2012 at 10:09 PM

    cakap saja BESAR… dah lebih 10 kali tapi Hishamudin misai pun tak jatuh.

  • bujuk
    September 3rd, 2012 at 10:11 PM

    Pendatang ni lah yg. sara budak2 UMNO. miskin budak2 umno nanti kalau takda pendatang…
    Lesen bawak masuk pendatang siapa pegang? lagi banyak songel, hang tau dak ramai pendatang yg. dah dapat IC dan jadi tokey pada budak2 melayu.

  • bujuk
    September 3rd, 2012 at 10:13 PM

    Mana ada Tanah Melayu lagi.. pemimpin UMNO dah gadai, tinggal M’sia je. Keretapi tanah melayu(KTM) je yg. tinggal.

  • bujuk
    September 3rd, 2012 at 10:16 PM

    Dia lagi penting menang PRU… kawasan dia banyak cina, dulu dia dah menangis sebab julang keris sebab tu sampai sekarang duk melutut pada cina (marina chin Abdullah)

  • raplahjingaa
    September 4th, 2012 at 12:46 AM

    ianya kena bermula denga satu langkah bujuk, parti politik yang sah ada perlembagaan….lain la kalau macam PAS, hari ni hassan ali kritik anwar, esok terus kena pecat…alaaa bujuk bukan hang tak tau..

  • raplahjingaa
    September 4th, 2012 at 12:48 AM

    hmmmm….

    Tokey bebudak melayu adalah DAP bujuk…dan bebudak melayu tu adalah cai yang macam hang…lalalalalala

  • raplahjingaa
    September 4th, 2012 at 12:49 AM

    ntah la bujuk…mungkin hang tak ada tanah kot…aku masih ada…

  • raplahjingaa
    September 4th, 2012 at 12:51 AM

    hehe…sentimen perasaan hang bujuk..tak bawa apa-apa kebaikan langsung pada diri hang….

    hang faham kan….

    hang ingat pesan aku bujuk…pertanyaan malaikat dalam kubur nanti..

  • aimi
    September 4th, 2012 at 10:17 AM

    saka tok nenek depa penuh dlm tuh…alih2 saka mkn diri sendiri…mcm indon ngan singapore tu…”hak kono”…piraaaa

  • Nana
    September 5th, 2012 at 9:57 PM

    Nama Sang Saka Malaya…. maknanya… Sang Hantu Malaya… memang pembangkang perangai macam hantu….. heeeeee

  • nim
    September 6th, 2012 at 1:01 PM

    aku sokong!

  • marmalade
    September 7th, 2012 at 12:20 PM

    apa punya manusia la negara punya aman-damai,angpa nak huru-harakan negara.nanti jd mcm kat mesir ka sirya ka…..baru angpa tau.kalau rasa nak sngat tukar bndera kat malaysia yg aman damai nie angpa kuar la dari negara nie.p la negara yg seakan bendera yg angpa nak 2….jgn sejarah berulang kmbali…kesian dkat nenek moyang kita memperjuangkan&mempertahankan negara kita,dah aman-damai snang2 ja depa nie nak porak-peranda negara kita nie…pikir la weiiii pikir…..

  • marmalade
    September 7th, 2012 at 12:24 PM

    wei bujuk apa maksud KTM 2…..

  • marmalade
    September 7th, 2012 at 12:28 PM

    bangganya aq dgn jalur gemilang 2…..alyabu nak tnya nie apa maksud setiap bendera yg nak ditukar 2

  • marlinda
    September 10th, 2012 at 1:00 AM

    lain kali rapat la dngan org tua seperti atok moyang dngar mereka becerita tentang btapa peritnya kehidupan mereka sblom merdeka.. arwah atok aku selalu cite pasal sejarah dulu.. senang2 je dorg nk tukar bendera klu arwah atok aku hidup lg misti dia sedih sbab dia hidup zaman kominis.. klu pktn nk tukar sejarah x payah la.. arwah atok aku dh cite segala sgalanya..

  • ir sapeq
    October 14th, 2012 at 4:43 AM

    anwar ibrahim membawa hasrat yang cikai2….tak berfikiran kehadapan langsong!!!BUDAK2!!!

  • KetamHidup
    September 5th, 2013 at 3:49 PM

    ‘Sang Saka Malaya’ bendera lama malaysia. biasa orang berubah kepada benda baru, bukan benda lama. lepas ni ubah terus hidup zaman batu je la. isu minyak pun tak akan timbul.

    tapi kenapa bintang ‘Sang Saka Malaya’ mereka bawa cuma 11 cabang?sedangkan ada 14 cabang pada bintang Sang Saka Malaya dahulu

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!


© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.