14
Aug

31 Ogos: Muslihat Di Sebalik Janggut Pak Samad…

Masih ingat lagi dengan nama Pak Samad Janggut? Pengerusi Bersama Bershit itu baru-baru ini bertegas mahu berhimpun di Dataran Merdeka pada 31 Ogos ini bagi menuntut pilihanraya di negara ini dijalankan dengan bersih.

Himpunan yang diketuai oleh sekutu kuat Ambiga itu sengaja memilih tarikh, waktu dan lokasi yang sama dengan Sambutan Hari Ulangtahun Kemerdekaan yang saban tahun berlangsung di situ.

Meskipun dibenarkan oleh undang-undang, Menteri dan pihak polis, Pak Samad Janggut diberikan syarat untuk mematuhi undang-undang perhimpunan aman sebagaimana yang diwartakan tidak lama dulu.

Persoalannya, jika puak-puak baju kuning ini berhimpun di situ dan tidak membawa aspirasi merdeka, apakah ia tidak mengganggu semangat kebangsaan yang sepatutnya diraikan oleh para pengunjung di temasya kemerdekaan negara itu?

Saya berpendapat bahawa Pak Samad Janggut mempunyai agenda tidak baik menerusi himpunan yang dianjurkannya itu memandangkan niat utama mereka berhimpun di Dataran Merdeka itu tidak selari dengan semangat menyambut Hari Merdeka.

Pihak Kerajaan menganjurkan sambutan kemerdekaan negara dan Pak Samad Janggut pula menganjurkan sesuatu tentang pilihanraya.

Kedua-dua tujuan perhimpunan itu adalah sangat berbeza di mana sambutan kemerdekaan berpaksikan kepada semangat kebangsaan dan cintakan tanahair, manakala himpunan anjuran Pak Samad pula berasaskan politik semata-mata.

Pada saya, meskipun kehadiran Pak Samad dan para pengikutnya pada hari tersebut secara jelas akan membuat ramai rakyat Malaysia yang hadir mahu menyambut hari kemerdekaan akan merasa hambar dan “malas” untuk menyertai sambutan tersebut.

Bayangkan, sedang rakyat Malaysia tengah hangat melaungkan rasa cintakan tanahair, Pak Samad pula sebok melaungkan agenda busuk pembangkang yang jelas berniat busuk meskipun tidak dizahirkan.

Rata-ratanya rakyat faham dan tahu kedatangan Pak Samad ke majlis sambutan kemerdekaan itu berasaskan agenda memburuk-burukkan kerajaan dan membawa propaganda pihak Pakatan Haram, bukan?

Mungkin Pak Samad Janggut menafikan tujuan busuk tersebut, tapi rasanya budak tadika PASTI pun dapat hidu “bau bangkai” yang di bawa Pak Samad…

Saya berpandangan bahawa Pak Samad dan himpunannya itu adalah bertujuan untuk menggangu sambutan dan semangat Hari Merdeka di kalangan rakyat  Malaysia. Himpunannya tersirat dengan provokasi dan propaganda pembangkang.

Saya ingin bertanya pada Pak Samad, sekiranya Pak Samad sedang menganjurkan himpunan puisi di Dataran Merdeka dan datang pula sekumpulan manusia berhimpun di situ serta melaungkan “Potong janggut! Potong janggut! Cukur Janggut Serabai! Cukur Janggut Serabai!”, apa yang Pak Samad rasa?

Mereka bukannya menujukan laungan itu kepada Pak Samad dan mungkin laungan itu ditujukan kepada mereka-mereka yang berjanggut panjang dan tidak pandai menjaga janggut mereka sehingga ia kelihatan serabut serta menggangu emosi mereka…

Pak Samad suka begitu? Atau Pak Samad akan meradang dan marah pada himpunan kumpulan tersebut serta menuduh mereka sengaja mengganggu Pak Samad dengan provokasi perkataan yang menyakitkan hati meskipun mereka berhimpun secara aman?

Dengan tindakan Pak Samad ini, saya menjangkakan bahawa himpunan yang dipercayai ditaja oleh pembangkang itu bertujuan untuk memburuk-burukkan tema, logo dan sambutan Hari Merdeka secara konsisten dengan beralaskan “himpunan aman”.

Yang jelas, rakyat Malaysia akan malas untuk hadir kerana menyampah dengan kehadiran Pak Samad dan konco-konconya yang datang untuk membuat kacau. Maka motif menghambarkan sambutan kemerdekaan itu akan dicapai.

Seterusnya Harakahdaily, Malaysiakini, Keadilandaily, Roketkini dan Malaysian Insider berkemungkinan besar akan “berpesta” di laman-laman web mereka menyiarkan bahawa “Sambutan Hari Merdeka Anjuran BN HAMBAR”, bukan?

Mungkin itu muslihat di sebalik “janggut” Pak Samad kali ini. Biar pun begitu, saya yakin bahawa rakyat Malaysia bijak berfikir dan menilai tentang kewajaran atau kesesuaian tindakan Pak Samad Janggut pada 31 Ogos ini.

InsyaAllah, rakyat akan “cukur janggut” Pak Samad dan Pakatan Haram pada PRU ke-13 nanti. Harap-harap Pak Samad dapat terima kenyataan dan tidak merajuk pula. Bukan apa, hati orang tua-tua ini sensetif sikit…senang tersentuh bila “kalah angin”!

Ada 38 Comments setakat ini.

  • Jeff
    August 14th, 2012 at 12:04 PM

    Aku ingat, jika dia jadi buat demo pada 31ogos ni, sapa yg mengambil bahagian dalam persembahan dan perbarisan tu nanti cabut janggut dia sorg sehelai. Supaya dia tersedar dari mimpi. Yang tanah dimana kaki dia memijak tu ni aman tanpa dia. Mcmana dia ni boleh dapat anugerah dulu ni..bangsat btul. Dia akan jadi sama ngan yg bernama “SYIT” tu nanti..baru dia tau langit tu tinggi ke rendah. Nak ke atas tak sampai nak ke bawah tak menginjak. Klu dah menyusah dan memburuk2kan negara tu apa guna disimpan lagi, bungkus je..ni samalah ngan aljuburi tu punya bingai.

  • PASpartyNGOK
    August 14th, 2012 at 12:49 PM

    Pak Janggut benar benar mahu dilihat sebagai pejuang . Tapi kita nampak macam petualang. Kerana pak janggut sudah tua dan mungkin nyanyuk elok kita ingatkan dia untuk dia pastikan atas platform apa yang dia sebenannya berdiri. Kita tahu dia memihak pembangkang tapi dia seharusnya menjelaskan keahlian nya diparty mana ? Atau dia memang sudah jadi ahli PKR ? (Mungkin, kita tak tahu)

    Walau pun begitu jika sekadar ahli biasa tapi berjuang digaris hadapan, andainya dia dicekup … apa jaminan dia dibantu. Atau dia memang sudah tangani satu aku janji.

    Seeloknya pak janggut ini disumbat kedalam selepas anjuran dia berjaya nanti. Kejayaaan menghuru hara tentunya.

    Bila dia didalam, kita tunggu siapa yang tampil kedepan untuk membantunya…. Adakah dia akan dibantu sebagaimana kerjaan Sngor membatu Rafizi… Kita tak rasa begitu.

  • MalaysiaTanahAirKu
    August 14th, 2012 at 1:26 PM

    Sudah tiba rasanya majoriti rakyat Malaysia tentang balik Himpunan Kotor Bersih ni… depa ingat depa sapa…ingat majoriti suka ke dok wat kacau ni…yang dok join ni puak2 hamba PR ja… SAKIT HATI AKU tgk malam merdeka pun nak politik…ampa juak2 pakatan haram ingat sikit ampa bersekongkol dengan DAP…DAP ni sama mcm PAP singapore tu…Malaysia ni satu2 nya tanah orang melayu…depa xpa la blh blik negara masing2 tapi orang melayu nak balik mana??

  • MalaysiaTanahAirKu
    August 14th, 2012 at 1:40 PM

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lBmNzGC0DWI

    SOKONG ISLAM ANDA SELAMAT SOKONG PAS ANDA SESAT

  • dolly
    August 14th, 2012 at 1:47 PM

    KESIAN PAK JANGGUT SORANG NIH.DI AYAM-AYAMKAN AJE. BERSHIT YANG LEPAS2 DIA JOIN TAK LEH PI JUGAK DIA NIH..LA NI DI NAK SOLO LA PULAK AGAKNYA..NI LAH AJENDA MUNAFIK KAT MALAYSIA NIH…SEMUANYA DARI HASUTAN PAKATAN HARAM JADAH NI…DEPA NI WALAU MACAMMANA PUN MESTI NAK BUAT HURU HARA PUNYA..TAK ABIS2 PASTE N COPY JE LAH PAKATAN HARAM JADAH NI..PASTU EDIT SIKIT2 BAGI GEMPAK SIKIT..MENYUSAHKAN RAKYAT MALAYSIA JA..

  • Samad Said Beruk
    August 14th, 2012 at 1:59 PM

    Siberuk ni pernah mengundi ke yang sebok pasal nak bersih kan pilihan raya ni. Kalau kat tanah tumpah darah dia Singapork tu dia berani ke buat kacau macam ni. Sape boleh potong janggut dia aku bagi RM 20/- kalau cukur Rm 40/-

  • Anak Lenggong
    August 14th, 2012 at 2:42 PM

    Semua orang tau apa tujuan sebenar puak-puak ni …kesian situa berjanggut putih terpaksa menunjukkan muka kembali sebab terlalu takut orang dah tak ingat siapa dia lagi. KIta berharap dia tidak menjadi saperti teman seperjuangan nya shahnon ahmad yang hidup dalam kehinaan dengan menerbitkan buku shit dulu..

    Pak samad harus sedar bahawa ketika masih segar ni puak nuar brahi dan PAS akan menggunakan dan menimang sebagai minyak yang penuh tetapi pabila dah tak larat dan kesihatan dah tak mengizinkan..pak samad akan dilakukan saperti anjing dan bangkai bernyawa je oleh mereka..

  • tengkudin
    August 14th, 2012 at 2:42 PM

    soh dia jaga cucu je la…jangan kang kejang..salahkan kerajaan pulak..trend sekarang..asal ada masalah je salahkan kerajaan…

    buasir kalau kene pun nak salahkan kerajaan..hehehe

  • alfie60
    August 14th, 2012 at 3:02 PM

    Kami tak faham bila PKR buat event ni SALAH tapi bila Marina Mahathir mai sokong event ni sapa pun tak kutuk.

    Sama juga event LBGT bila Marina Mahathir sokong berturut tiap tiap tahun sapa pun tak kutuk tapi bila kling kafir Ambiga sokong satu Malaysia melayu bising!!!

  • freemalaysiakini
    August 14th, 2012 at 3:07 PM

    layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

  • baba
    August 14th, 2012 at 3:09 PM

    jangan dibiarkan kumpulan ini membuat sesuka hati mereka. ini sudah melampau bila hari merdeka pun hendak diambik kesempatan oleh mereka. kdn wajib bertindak tegas.

  • korokstabang
    August 14th, 2012 at 3:19 PM

    depa kompem akan buat hal live on tv.

    tarikh, waktu & lokasi yang sama setiap tahun menyambut hari kemerdekaan, apa yang aku paling tak paham kenapa kerajaan terutama KDN memberikan kebenaran ???

  • korokstabang
    August 14th, 2012 at 3:22 PM

    pelik, aku rasa cam ada sesuatu yang tak kena dengan kdn.

  • hoodymack
    August 14th, 2012 at 3:49 PM

    para 2 : “Himpunan yang diketuai oleh sekutu kuat Ambiga itu sengaja memilih tarikh, waktu dan lokasi yang sama dengan Sambutan Hari Ulangtahun Kemerdekaan yang saban tahun berlangsung di situ:

    bila org2 bersih taik ni berkumpul sama tarikh,waktu,masa dan lokasi dengan org2 yg nk menyambut hari merdeka, maka ianya akan nampak super ramai..biarpun 99% yg datang adalah utk menyambut hari kemerdekaan dan 1% yg dtg utk bermain taik, depa akan claim 100% tu adalah org mereka yg dtg support utk main taik

  • Mama Mia
    August 14th, 2012 at 3:54 PM

    KDN -macam bersekongkol pulak ….
    Kalau sungguh si janggut ni nak buat perhimpunan beri permit pada 1 hb sept iaitu sehari selepas sambutan kemerdekaan …jangan lah busok hati nak sabo malaysia..

  • kukukambing
    August 14th, 2012 at 9:25 PM

    Saya katakan si janggut busuk ni apa apa apa demo pun dia boleh Walaupun dia sendiri tak reti apa pun yang dia demokan. Demo PPSMI pun pun dia ada, demo lynas pun dia ada ,demo bershit pun dia ada ,Jelas sangat pada kita tujuan dia berdemo tu semata mata nak menjalankan amanah
    sebagai anjing suruhan pakatan.sekaligus
    tukang basuh taik DAP

  • Santrang
    August 14th, 2012 at 9:52 PM

    Pak Samad dijulang dan dikangkangkan sebagai pejuang, Oleh DAP. PKR dan PAS sebagai dalang, Pak Samad tak sedar dia telah dikeledaikan,Pak Samad tak sedar bangsanya jadi galangan,Anwar Lim Kit Siang Lim Guan Eng Hadi bijak jadikan Pak Samad sebagai gelandangan.

  • Chephang
    August 15th, 2012 at 12:14 AM

    Sapa kata tak kutuk, tak kecam? Kau ni baru keluar dari gua ke? Sampai taktau apa…..

  • omega
    August 15th, 2012 at 12:27 AM

    Kononnya atas hak asasi serta kearah pilihanraya adil dan bersih. Rasa nak muntah dan kahak pekat dan ludah pada pak janggut. Siang malam hidup tak reti bersyukur. Rasa memberontak pak janggut sebab kerajaan tak mau beli buku dia lagi utk dijadkan teks tingkatan 6.

    Go to hell la pak janggut.

  • StinGray
    August 15th, 2012 at 2:56 AM

    Harap Kementerian Kebajikan Masyarakat dapat memujuk Pak janggoat ni bermastautin kekal di rumah orang2 tua Seri Kenangan…kalau dia degil gunapakai akta orang papa 1977…

  • niel
    August 15th, 2012 at 3:42 AM

    teman dah jelak bile dengor perhimpuan bersih.. tak ada cerita lain, asyik2 modalnya pilihanraya bersih.. harap kali ini pihak kerajaan akan lebih tegas. jangan benarkan langsung perhimpuan seperti itu di malaysia. alasan nya hampir keseluruhan warganegara malaysia dah meluat dengan idea lapok mad janggut dengan koling betina tu.. kerajaan kena bersihkan bershit sebelum mereka berhimpun. jangan sampai orang kampung pulak yang bersihkan mereka nanti.. memang buruk padahnya..

  • niel
    August 15th, 2012 at 3:47 AM

    hehehe..mamat tu sibuta dari gua hantu..pasal tu ape benda pon dia tak taw.. pantang gelap asyik nak menenggik, yg itu dia taw ler..say pundek 2him..

  • sekadar pandangan
    August 15th, 2012 at 3:50 AM

    UNDANG UNDANG, PARA PENGAMAL UNDANG UNDANG DAN YANG ARIF TUAN HAKIM BERPERANAN MENJAGA KESEJAHTERAAN NEGARA

    Penulisan oleh Rocky’s Bru In Malaysia, it’s ok to rape a minor If you’re a star? pada Khamis 9 Ogos dan Anger and ire over court ruling on alleged rapist adalah dirujuk dan menyatakan ketidakpuasan dengan keputusan mahkamah. Adalah diharapkan ia tidak dilihat sebagai menghina mahkamah atau Yang Arif Hakim. Rakyat Malaysia boleh memberikan teguran atau pandangan terhadap keputusan mahkamah.

    Negara Malaysia sekarang ini sedang `bergolak’ dengan isu demonstrasi Bersih yang dibenarkan oleh Mahkamah walaupun ia amat merugikan Negara dan membahayakan ketenteraman awam..

    Saman kes fitnah adalah popular dan paling lumayan. Penabur fitnah samada individu atau media boleh terlepas daripada hukuman atas sebab teknikal dan ini mengalakkan lagi kesuburan amalan fitnah di Malaysia. Kes saman fitnah mencecah RM100 juta sebuah kes dan jika terdapat 5 kes fitnah, jumlah tuntutan mencapai RM500 juta. Peguam boleh cari makan.

    Beberapa bulan yang lepas, kes murtad dibenarkan dikalangan Islam menjadi isu yang besar. Dato Hassan Ali dan Mufti Perak menyuarakan masalah ini dengan kuat. Ambiga berjaya menggunakan isu kes bangsa India memeluk agama Islam dan beberapa ketika mahu kembali ke agama asal, sebagai ketidakadilan dan melanggar hak asasi manusia. Mahkamah bersetuju.

    Kemudian Kalimah Allah menjadi rebutan penganut agama Islam dan Kristian. Mereka berkata Islam tidak boleh memonopoli nama ALLAH. Sebab penganut Kristian di Sabah dan Sarawak telah menggunakan Kalimah ini sejak berzaman. Kerajaan cuba menghalang penggunaan Kalimah Allah pada agama lain, tetapi dengan kepandaian Pakatan Rakyat, ia menggunakan Tok Guru Nik Aziz dan Awnar Ibrahim berkempen bagi pihak Kristian. Sekali lagi Pertubuhan Kristian menggunakan Pakatan Rakyat. Apabila Ulamak PAS membenarkan dan merestui, Pertubuhan Kristian `test’ atau menggunakan Mahkamah untuk `reinforce’ kebenaran menggunakan Kalimah Allah. Walaupun di dalam proses rayuan, ia memberi gambaran kelemahan umat Islam. .

    Malaysia sudah menuju ke sebuah Negara yang `total’ demokrasi yang terutama di dunia mengalahkan contohnya Amerika Syarikat. Kebebasan bersuara dan hak asasi manusia diperagongkan secara membabi buta. Aktiviti LBGT atau perkahwinan sejenis hendak di benarkan di Malaysia oleh NGO dan kumpulan tertentu. Ia mendapat sambutan baik oleh pakatan rakyat termasuk PAS. PAS membisu dan membuta sahaja kerana LBGT ini ditaja (blessing) dari Ambiga, rakan kongsi pakatan rakyat di dalam `perniagaan’ Bersih 1, 2 dan 3. PAS tidak boleh marah sebab Ambiga menolong mereka di dalam Bersih 1,2 dan 3.

    Perbuatan menghina dan menyindir Sultan / Raja Melayu di dalam penulisan atau ceramah menjadi kebiasaan. Yang menghairankan majoriti pengulas adalah dari penyokong Pakatan Rakyat. Nampaknya, mereka memang berhasrat menukar negara Malaysia kepada republik. Sultan / Raja hendak di tukar kepada Presiden. Ada ramai yang mengidam menjadi PM atau Presiden. Mereka giat menyemai benih benih kebencian terhadap Sultan / Raja. Pada saya dari gurauan (sindiran) Dr Maza mengenai WWW1 terhadap Sultan Ibrahim tidak patut di lakukan di dalam ceramahnya (tidak silap dalam Debat Wacana Sinar). Dr Maza yang saya hormati itu hendaklah membuang `riak’ pandai berceramah dan ramai pengikut. Undang undang khusus menghina Sultan / Raja mesti di buat. Tanyalah rakan dari Thailand yang mempunyai undang yang melindungi Sultan / Raja. Rakyat khas orang Melayu mesti mendokong undang undang ini. Orang Cina jangan di harap sangat. Saya ingin melihat undang undang menghina Raja ini dikuatkuasa dan boleh di denda contohnya RM1 juta atau penjara atau sebat. Cuba kita banding dengan kes saman fitnah Anwar Ibrahim terhadap lawannya yang mencecah RM50 juta hingga RM100juta. Pada Anwar Ibrahim, kewibawaannya tercemar (walaupun beliau melakukan perbuatan itu) berkos RM50juta hingga RM100 juta. Sepatutnya Sultan / Raja lebih tinggi nilainya.

    Pandangan saya, mengapa ia berlaku `pergolakan pergolakan’ seperti di atas di Malaysia. Saya berpendapat ada 3 faktor iaitu 1. Undangpundang tidak sempurna dan `contestable’ 2. Barisan peguam lawan yang handal dengan pengalaman 3. Yang Arif Tuan Hakim

    Faktor pertama
    Kemungkinan undang-undang yang digubal tidak sempurna dan mudah dipatahkan oleh para peguam Brother Anwar bin Ibrahim. Kes beliau menjadi tumpuan kerana kedudukan politik beliau dan melibatkankan kos tuntutan menghampiri RM500 juta (tidak sempat buat penyelidikan). Boleh dikatakan masa dan tenaga Mahkamah kebelakangan ini `terbuang’ menguruskan kes saman liwat, saman fitnah Brother Anwar bin Ibrahim, kes Kalimah Allah, kes demonstrasi Bersih 2 dan lain lain lagi..

    Walaupun saya benci Singapura kerana bersikap `irihati’terhadap Malaysia tetapi saya hormat undang undang Singapura. Prosesnya ringkas dan hukuman amat menakutkan pesalah. Gangster gangster tegar pun takut dikenakan hukuman apalagi ahli politik yang memfitnah pemerintah. Politikus tersebut akan di`disqualified’ dan dikenakan penjara dan denda besar`. Pemerintah menang 100% kes fitnah (tidak sempat buat penyelidikan). Peguam Negara dan teamnya kena belajar dengan pakar undung undang Singapura. Biarlah dipandang sebagai Kerajaan mengawal Hakim dan Mahkamah di dalam kes kes keselamatan negara itu.

    Faktor kedua
    Mungkin juga para pendakwaraya Kerajaan tidak cekap dalam pengendalian kes kes tersebut. Manakala barisan peguam Pakatan Rakyat lebih berpengalaman, ramai, bersungguh sungguh.

    Kes liwat Anwar Ibrahim dengan Saiful baik juga untuk pengamal undang undang dan student. Saya sebagai rakyat biasa sekarang sudah tahu hak kita. Polis tidak boleh ambil sampel DNA kita, boleh minta tanggoh perbicaraan beberapa kali, boleh memohon tukar Hakim dan pendakwaraya, minta salinan polis report lawan, mohon buang perkataan, mohon tukar fakta, mohon masuk atau keluarkan exhibit kes, tidak salah menuduh Hakim silap, prosedur simpan barang kes yang betul dan banyak lagi pengajaran yang berguna.

    Faktor Ketiga
    Pemilihan Yang Arif Tuan Hakim yang salah atau kurang pendidikan agama. Sebagai seorang Islam yang dididik sejak kecil dan dilahirkan sebagai Islam, adalah dimaklumi bahawa murtad tidak dibenarkan dalam Islam dan hukuman amat berat. Begitu juga dalam LBGT dan Kalimah Allah dimana orang Islam termasuk Tuan Hakim perlu menolok nya atas nilai seorang Islam dan kepentingan awan selain daripada bukti-bukti pendakwaan.

    Saya ulangi bahawa saya tidak berniat menghina mahkamah dan para Hakim. Akan tetapi keputusan mahkamah yang tidak betul, boleh meruntuhkan negara kerana si demonstrasi akan terus merosakkan hartabenda awam dengan alasan mahkamah benarkan seperti Nersih 2.(jangan jadi budak kecil yang Polis yang menyebabkan mereka merusoh. Salehudin dan Saifuddin selalu kata gas pemedih mata serta provokasi polis yang menyebabkan mereka merusuh). Apa kata Tuan Hakim menjatuhkan hukaman yang berat kepada penganjur yang berarak di Ddataran Merdeka kerana Kerajaan membenarkan mereka berhimpuan di Stadium Negara. Saya percaya sekali kena hukuman yang berat, mereka akan patuh dengan undang undang Negara.

    Akhir sekali, Rakyat Malaysia mesti mencuba undang undang Islam kerana undang undang sedia ada nampaknya tidak baik kepada negara, bangsa dan agama.
    Wallahhualam.

    Ikhlas dari
    Nasirwise.blogspot.com

  • umnototok
    August 15th, 2012 at 7:03 AM

    Sumbat sahaja orang2 camni dalam lubang jamban!!!
    Terlalu ghairah nak tunjuk perasaan tanpa mengambil kira perasaan rakyat yang inginkan kedamaian dan keharmohian hidup.
    Puasa2 pun aku halalkan diriku mengutuk musuh2 Negara seperti bangsat seekor ni….ini satu kewajiban!!!

  • bujuk
    August 15th, 2012 at 7:03 AM

    Luar tajuk..
    Dalam akhbar cerita Najib bertemu ulamak terkemuka, Alhamdulillah. Tapi kenapa mintak bantuan MP PAS. Apakah MP dan ulamak UMNO tak mampu nak temukan Najib dengan ulamak2 tersebut. MP PAS tersebut mampukah jumpakan ulamak tersebut dengan Najib kalau d luar PAS?
    Bukan nak kata tapi dah beberapa kali jugak, Najib mesti bawak MP PAS kalau nak jumpa ulamak luar. Apakah tiada yg. berkemampuan dalam UMNO atau ulamak luar tak kenal PM M’sia?

  • umnototok
    August 15th, 2012 at 7:09 AM

    Jelas sangat ‘bujuk’ tak reti bahasa!!!
    Jangan2 dia ni dah dipinggirkan oleh pimpinannya!!!
    Orang berpolitik secara waras dan soal
    kerjasama dan saling hormat menghormati khususnya terhadap pemimpin sesama Islam adalah sesuatu petanda2 baik!!!
    Mengapa hendak dipertikaikan melainkan orang berjuang kerana nafsu dan kebodohan sndiri!!!

  • nik aziz pukimak
    August 15th, 2012 at 7:23 AM

    pukimak amende merepek bujuk ni. kalau guna haramkah daily, lagi la pukimak punya rujukan

  • bujuk
    August 15th, 2012 at 9:11 AM

    Kan aku mulakan dengan Alhamdulillah, aku cuma pertikai talian hayat MP PAS yg. Najib pergunakan. Kalau jumpa POPE dan pemimpin Israel serta pemimpin dunia lain Najib tak bawak MP PAS rasanya.

  • Anak Lenggong
    August 15th, 2012 at 9:57 AM

    bujuk says:
    Luar tajuk..
    Dalam akhbar cerita Najib bertemu ulamak terkemuka, Alhamdulillah. Tapi kenapa mintak bantuan MP PAS. Apakah MP dan ulamak UMNO tak mampu nak temukan Najib dengan ulamak2 tersebut. MP PAS tersebut mampukah jumpakan ulamak tersebut dengan Najib kalau d luar PAS?

    Kah kah kah..sekali lagi ko tunjuk kebodohan ko la Bujukk..ooiii..pada hal
    Bekas Timbalan Presiden PAS, Nasaruddin Mat Isa tu cuma turut hadir sewaktu Datuk Seri Najib Tun Razak mengadakan pertemuan dengan tokoh ulama terkenal di Arab Saudi iaitu Sheikh Dr Abdullah Hamad Jalaly, Mufti Masjidil Haram Makkah Sheikh Dr Sulaiman Al Salumi dan Ketua Hakim Mahkamah Makkah Dr Saleh Darwish. Ketiga-tiga ulama itu mengunjungi Najib yang mengetuai delegasi Malaysia pada Sidang Kemuncak Luar Biasa Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC) yang berlangsung di kota suci Makkah.

    Salah kah bagi 2 pemimpin melayu Islam boleh duduk bersama menolak perbezaan politik.Malangnya dek kerana politik bodoh..Puak PAS mengatakan Ustaz Nasarudin Mat Isa dianggap sudah terkeluar daripada saf pimpinan para khawarij. Mereka mengatakan menjadi dosa besar buat Nasarudin untuk duduk bersama Najib. Tetapi tidak menjadi masaalah jika berpeluk,bercium dan bergomol dengan Karpal,Kit Siang mahu pun Guan Eng.

    Tak caya tengok ni..:-

    Akhbar Haprak Daily kitab muktabar para khawarij hari ini menyiarkan kenyataan pemuda khawarij yang mengugut Nasarudin agar menyatakan pendirian.

    Pemuda PAS Ktan minta Nasharuddin lepas MP Bachok
    KOTA BHARU: Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan (DPPNK) meminta bekas Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin Mat Isa menyatakan pendiriannya dengan jelas samada masih ingin bersama PAS atau membawa haluan yang bertentangan dengan kehendak parti.

    “Jika beliau sudah tidak berminat bersama-sama dengan PAS, amatlah wajar untuk beliau meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen Bachok daripada terus menerus mengkhianati amanah yang diberikan oleh rakyat Bachok di dalam PRU12 yang lalu,” kata Setiausahanya, Mohd Nuri Mat Yaacob dalam kenyataannya yang dihantar kepada Harakahdaily.

    Beliau mengulas kenyataan Nasharudin yang dikeluarkan oleh beliau seperti yang tersiar di dalam Buletin Utama TV3 hari ini di mana beliau mencadangkan agar PAS keluar dari Pakatan Rakyat jika DAP menentang hudud.

    Beliau juga dilihat bersama-sama dengan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak di Mekah sedangkan pada awal Ramadhan lalu beliau telah pergi ke sana.

    “DPPNK melihat cadangan beliau tersebut hanyalah mengulangi hujah-hujah yang diratib oleh pemimpin-pemimpin Umno selama ini.

    “Sedangkan semua pihak sedia maklum bahawa kerajaan pusat yang ditunjangi oleh Umno dan BN lah yang sebenarnya menghalang pelaksanaan hudud di Kelantan selama ini,” kata Nuri dalam kenyataannya.

    Ditambah dengan sikap beliau yang dilihat pro Umno sejak kebelakangan ini, DPPNK melihat amat wajar untuk beliau membuat pengisytiharan rasmi adakah beliau masih setia bersama PAS atau sebaliknya.

    “Jika beliau sudah tidak berminat bersama-sama dengan PAS, amatlah wajar untuk beliau meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen Bachok daripada terus menerus mengkhianati amanah yang diberikan oleh rakyat Bachok di dalam PRU12 yang lalu,” katanya.

    Bagi DPPNK, katanya, PAS sedikitpun tidak rugi jika individu seperti beliau mengangkat kaki meninggalkan parti.-Harakah

  • PASpartyNGOK
    August 15th, 2012 at 10:08 AM

    KEPADA SELURUH umat Sebangsa yang beragama Islam, tak kita pro MYKmu atau ANti MyKmu, kawan kerajaan atau ANti kerajaan…..

    AKu bagi pihak diri aku sendiri mengucapkan selamat Berpuasa yang tinggal 3 hari lagi. Gunakanlah tempoh 3 hari ini untuk menyempurnakan ibadah anda semua dengan sebaik mungkin. Bersahurlah untuk berpuasa keesokan hari, berbuka sebaik mungkin selepas berpuasa dan tambahkan solat sunat disamping yang wajib.

    Yang mana tak perlu keluar rumah untuk keofis jam 7, bolehlah Qiam berjemaah jam 4 pagi disambong dengan dengar kuliah suboh. Yang mana tak sempat tu boleh Qiam sendiri dirumah. Kerana Qiam berjemaah kalau kena ikut solat tasbih agak pressure sikit bagi yang tak cukup tidor, lepas itu nak keofis lagi, agak berat. Tapi sebenarnya boleh saja, pasal masa piala eropah pun anda buat benda yang sama, berjaga dan keofis.

    Berikutnya dengan kedatangan Idilfitri AKu nak pohon maaf diatas salah silap, terkata, terkutuk, terhentam, termaki.

    SElamat Idilfitri Maaf Zahir dan batin.

  • PASpartyNGOK
    August 15th, 2012 at 10:15 AM

    Apa yang sebenarnya berlaku MP pas berkenaan sudah sekian lama menghimpit PM dan TPM. Tanda tanda dia kan menderhaka pada parti dia sudah terlihat sejak dia kalah lawan Mat Sabu.

    Soal PM kena bawak talian hayat langsong tak timbul. Siapa dia yang tetiba jadi terlalu penting di Mekah. PM sebagai seorang ketua negara akan dilayan penoh protokol di Mekah tak perlu bantuan balaci.

    Jika tak ada kemungkinan penderhakaan tak mungkin Nasruddin sanggup ikut PM yang tentunya seluruh Msia tahu termasok big boss dia. Tentu dia kena balun. Betul tak.?. tak kan benda simple tak boleh beri tafsiran kot.

  • umnototok
    August 15th, 2012 at 10:54 AM

    Aku pun gitu…mohon ampun dan maaf dari semua rakan2 proBn dan kepada yg antiBN aku pun mohon maaf juga salah silap bahasa kita…kadang2 terlepas juga bahasa kesat..’Selamat Hari Raya’….

  • raplahjingaa
    August 15th, 2012 at 12:59 PM

    hehe..ni pun hang nak spin jugak bujuk ?
    bujuk..bujuk….bagus la PM bawa orang PAS yang..kot-kot terbuka hati dia nak terima Islam yang sebenarnya !!

    aku harap lepas ni PM bawa nik ajis pulak !!

  • raplahjingaa
    August 15th, 2012 at 1:01 PM

    hang tak baca pulak najib bawa MP PAS supaya depa buka sikit minda depa…dan menerima Islam seperti umat islam yang lain…bukan macam islam PAS

  • raplahjingaa
    August 15th, 2012 at 1:07 PM

    hmmmm…duduk peluk cina kafir harbi hangpa tepuk tangan…duduk dengan pemimpin Islam yang lain di Mekah…hangpa suruh lepaskan jawatan.

    hmmmm Tak salah penentangan aku terhadap PAS, dan tak salah jugak bagi aku menggangap menentang PAS adalah satu jihad !

  • raplahjingaa
    August 15th, 2012 at 1:33 PM

    dia dok nga-nga baca harakah pagi petang siang malam….hello bro, kami bukan cai PAS laaa….kami ada pedoman !

  • raplahjingaa
    August 15th, 2012 at 1:37 PM

    Aku marah sangat dengan jabatan kebajikan masyarakat !! kerja tak buat. hari-hari makan gaji buta !!

    Patut-patut orang tua mental ni depa dah tempatkan di rumah penjagaan orang-orang tua, dia sunyi, tak berteman…maracau tak tentu hala !

  • IloveIslam78
    August 16th, 2012 at 2:24 PM

    Pada pendapat saya lebih elok pak samad ni banyakkan amal ibadah kepada ALLAH SWT dimasjid lagi berkah x sesuai dah dalam politik ni…..banyak2 beribadah kepada ALLAH SWT….sudah2 la nak berpolitik…x sesuai….!

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!


© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.