10
Aug

Terdesak Nak Menang, PR Lancar Bersih 4.0 Malam Merdeka

PUAK-puak Pakatan haram ini tidak akan berpuas hati dengan imej baik yang sedang dibina kerajaan sekarang.  Maka itu tidak hairanlah kenapa sentiasa ada usaha dibuat untuk mengganggu gugat keamanan dan kestabilan negara, atas nama nak menegakkan demokrasi dan hak bersuara (sebahagian hak asasi manusia).

Inilah halnya sekarang bila ‘Tok Janggut’ Bersih, A Samad Said mengumumkan semalam akan mengadakan demonstrasi Bersih 4.0 di Dataran Merdeka pada malam 30 Ogos 2012, sehari sebelum sambutan hari kemerdekaan negara yang ke-55.

Itu alasan nak buat kecohlah tu.  Sebab puak-puak ini tahu, bila buat kecoh, kepada polis dan kerajaan akan diarahkan semua kesalahan.  Padahal kalau depa tak buat kacau, polis pun boleh utamakan kerja-kerja lain.

Inilah hal sebenarnya.

Penulis berani mengatakan disini bahawa Pakatan haram semakin hari semakin ketinggalan dalam persaingan ke Putrajaya.  Mereka perlu cipta isu untuk terus kekal relevan, kalau tak laku dimata rakyat sendiri, laku di media-media antarabangsa.

Dan media-media antarabangsa hanya beri perhatian kepada isu-isu yang berkaitan dengan kecenderungan di barat seperti perjuangan hak asasi manusia, termasuk di dalamnya hak berhimpun semua inilah.

Yang media antarabangsa ini tidak tahu, hak berhimpun di Malaysia ini umpama pisau yang diberi kepada pembunuh yang lapar darah.  Sudah tentulah penyudahnya tidak seperti yang diharapkan seperti mana yang berlaku di barat – berakhir dengan aman.

Inilah hasil pada 28 April lepas bila janji nak mengadakan perhimpunan aman tidak dilaksanakan, sebaliknya kekecohan yang besar pula berlaku.  Puak ini nak bercakap soal aman lagi kali ini?  Boleh lupakan saja.

Dari 3 perhimpunan Bersih yang sudah diadakan, 2 darinya berakhir dengan kejadian buruk.  Itu yang pelik bila masih ada seorang dua hakim dalam Malaysia ini yang percaya Bersih ini pertubuhan keamanan.  Sama ada hakim itu yang ada kecenderungan berpolitik atau ada yang tak kena dengan sistem kehakiman kita.

Mana-mana satupun, Bersih 4.0 ini perlu digagalkan.  Pakatan haram dah malu kerana tema hari kemerdekaan yang diharap menjatuhkan imej PM dan BN, akhirnya menjatuhkan imej mereka sendiri bila 4 negeri yang mereka perintah pun ada tema asing-asing.

Nak tutup semua kelemahan itu, buat kecoh malam merdeka.

Ada 83 Comments setakat ini.

  • nik aziz pukimak
    August 10th, 2012 at 5:46 PM

    itu samad said memang pukimak wooo

  • freemalaysiakini
    August 10th, 2012 at 6:44 PM

    layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

  • Mambo
    August 10th, 2012 at 6:49 PM

    Kali nie kasi tangkap si Samad tu… Sumbat Dom ISA..

  • tengkudin
    August 10th, 2012 at 7:16 PM

    hehehe..lom tentu DBKL bagi…nampak sangat pak janggut ni tak serik serik…

  • kukukambing
    August 10th, 2012 at 9:28 PM

    Pak janggut bebal ni apa apa demo pun dia boleh.Walapun dia sendiri tak tau apa yang dia perjuangkan. Demo PPSMI pun dia ada,demo bershit(bertaik) pun dia ada,Asalkan demo tu menjurus kepada peranan jadi tukang basuh taik DAP boleeeh saja!

  • mamu
    August 10th, 2012 at 9:48 PM

    hehehe, sakai puak pakatan haram ni jiwa mereka cukup sakit kalau program kerajaan dapat sambutan, sebab hati mereka cukup bernanah dan busuk lebih dari bangkai…kesian kadang kadang tgk depa ni….hehehe

  • PASpartyNGOK
    August 10th, 2012 at 9:58 PM

    Ketekunan PM berkerja merunsingkankan mereka.
    Kepandaian PM menggugat mereka.
    Kepopularitian PM mebuatkan mereka tak lelap tidor,
    makan tak kenyang, mandi tak terasa mandi. Hati resah jiwa gelisah, fikiran tak keruan , berkecamok hampir nak biul.

    Mujur mereka ramai anjing suruhan. Anjing ini bertaraf haprak paling rendah dan golongan mansua tak sedar diri yang tak tahu apa itu bersyukur. Mereka dapat rezeki semata kerana kerja kuat. Mereka berjaua kerana kuat usaha. Itul;ah dakwaan mereka. Pendek kata semua yang berlaku hasil dari daya usaha mereka semata langsong bukan kerana keizinan Allah Azza-wajalla.

    Ini jenis hakrak tak sedar diri tahap gaban. Tengok muka samad ismail langsong bukan macam muka manusia. Bukan niat untuk menghina, tetapi muka itu terlalu buruk seburuk hati yang rosak dan tak pernah tenteram.

  • siamang gagap
    August 10th, 2012 at 10:37 PM

    hhee..hee, biasalah orang tua buang tebiat. Nak menulis pun dah tak ada idea, kering kontang bila hati dipenuhi marah, sakit hati, hasad dengki.

    Tak lama menyesal la dia, mcm shahnon shit tu.

  • rosmah altantuya
    August 10th, 2012 at 10:39 PM

    tak payah sampai nak mencarut bulan posa ni ……

  • jebat
    August 10th, 2012 at 10:45 PM

    TAK BULAN PUASA PUN TAK LEH MENCARUT C4..

  • PASpartyNGOK
    August 10th, 2012 at 11:10 PM

    Setuju… konon berjuang tapi tak jelas apa yang dijuangkan. Konon marah, kabur apa yang dimarahkan. Jika kecewa dengan kegagalan diri, itu bukan salah sesiapa tapi salah diri sendiri.

    Usia selanjut itu patut dihabiskan dengan berjemaah. Kerapkan kemajlis ilmu. Zikir dan membaca alqur’an pasti membantu. Kernan Ini yang telah dijanjikan. Malang sekali situa menjadi haprak dan layak dipanggil kutuk.

    Berilmu tetapi ilmu yang ada tidak dimanafaatkan. Jenis manusia malang.

  • PASpartyNGOK
    August 10th, 2012 at 11:31 PM

    Ingatlah bahawa manusia bukan sekadar harus berdoa untuk diberi rezeki. Tapi berdoalah juga untuk diberi keberkatan keatas apa yang diberi. Tanpa keberkatan hidup manusia menjadi keluh kesah, gelisah, tidak tenteram dan memberontak senantiasa.

    Jika manusia yang diberkati, hati menjadi redha bukan sekadar sabar. Sabar memendam rasa akan memakan diri . Tetapi jika redha diatas ketentuanNya manusia akan menerima dengan hati rela walau pahit pada mula.

    Contohnya… jika ketentuannya bukan untuk menjadi PM, manusia yang diberkati akan redha dan mula muhasabah diri. Bahawasanya itu bukan rezeki aku. Aku tidak diberi rezeki itu atas sebab yang Dia sendiri tahu kerana Dia maha mengetahui. Tentunya ada hikmah dan sebabnya kenapa aku tidak diberi apa yang aku mahu. Tentu ada yang lain yang lebih baik dan aku mahu terus mencari nya. Terus menyelidik dimana hikmahnya.

    Kita meminta, kita berdoa tetapi kita tidak mampu memaksa apa yang kita minta itu mesti diberiNYA.

    Malang sekali terdapat manusia yang memaksa untuk ditunaikan kehendaknya. Dan ini adalah mustahil.

  • rosmah altantuya
    August 11th, 2012 at 12:19 AM

    yang dah terdesak nak menang sekarang BN..

    bukan senang nak rampas balik Selangor, Penang Kedah dan mempertahankan perak…

    tu lah UMNo lain kali tengok lah diri sendiri dulu ….

  • rosmah altantuya
    August 11th, 2012 at 12:29 AM

    sapa yang tak lelap tidur sekarang????

    Najib ke ??? ada mak mah pun tak lelap tidoq ke???

    nanti aku panggilkan altantuya

  • rosmah altantuya
    August 11th, 2012 at 12:30 AM

    sapa yang tukang basuh taik tu??

    yang aku tahu UMNO yang banyak makan taik MCA dan MIC

  • rosmah altantuya
    August 11th, 2012 at 12:36 AM

    ya program kerajaan dpt banyak sambutan???

    hari koperasi negara …berjuta2 org dtg sambut najib …

    sampai 4 pengarah negeri ditukar 24 jam

  • rosmah altantuya
    August 11th, 2012 at 12:41 AM

    kalau posa tu hormat sikit lah bulan posa..

    tak tahu lah aku kalau org BN tak posa…

    mungkin juga kot… sebab pemimpin kau orang kata .. hukum al quran tidak berpaksi kepada realiti…

    dia sendiri pun ragu dengan alquran ….

  • rosmah altantuya
    August 11th, 2012 at 12:44 AM

    kau orang nak baca alquran???

    bukan kah pemimpin ulung kau orang yang cakap… hukum alquran tidak berpaksi kepada realiti …

    kenapa nak baca pulak alquran????

  • rosmah altantuya
    August 11th, 2012 at 12:53 AM

    rezeki allah yang bagi..

    dengan itu UMNO dan BN jangan sombong sangat ….

    duit rakyat bukan duit bapak dia …

  • drMpower
    August 11th, 2012 at 1:02 AM

    terus terang dia tau akan ada sambutan merdeka pada 31 ogos di dataran.
    yg dia umum buat 30 ogos malam tu buat apa?

    astagfirullahal azim. niat dah tak betul

  • StinGray
    August 11th, 2012 at 2:00 AM

    bapak dia pu rakyat jugak….hang ni tau ke apa definasi rakyat….bodoh lama jugak mat balaci Aljuboxs ni bawak…

  • StinGray
    August 11th, 2012 at 2:03 AM

    Lumrahnya org yg asik2 kalah jea yg terdesak utk menang….baru sekali menang, takut2 tak merasa lagi…

  • StinGray
    August 11th, 2012 at 2:05 AM

    iblis tak pernah berniat betul pun…dah janji puak depa utk menghancurkan keturunan Adam…

  • pasdaplaknat
    August 11th, 2012 at 3:04 AM

    Nik Aziz dan Rejim Pakatan yg ragu dgn Al-Quran sehingga syaitan pun boleh dibuat kawan.

    Kafir DAP laknat boleh dijilat sakan wpun terang2 menentang Islam.

    Mencarut ni tiada kira sesiapa,dr parti mana, ia berdosa xkira masa, tp Nik Ajis yg ajar manusia mencarut..

    usah kita tiru puak Nik Ajis dgn amalkan carut, tegakkan kebenaran dgn hujah tajam. Mereka pasti kecundang.

    Tgklah bagaimana debat si Tantawi ayam belaan PAS, kalah dgn hujah, memalukan dgn banyak berbohong.

  • pasdaplaknat
    August 11th, 2012 at 3:07 AM

    Jenis tukar2 pengarah kerajaan ni zaman Anwar Brahi jd TPM je, dia pantang bila org tk support dia.
    Zaman Najib Insya Allah natural way, sokongan lahir dr hati bukan krn takut dgn ugutan.

  • pasdaplaknat
    August 11th, 2012 at 3:13 AM

    Hahaha kasihan macai ni, org yg berkerja istiqamah akan tidur lelap krn telah lakukan yg terbaik.

    Tp org yg xbuat apa2 asyik bohong sana sini mcm Pok Nuar yg gelisah sgt2 smpai pecah otak pikir nk tumpaskan BN dn DS Najib, Altuya xjadi, cincin 24juta pun digelakkan, last2 jam omega juga yg dilupakan. Plg best mimpin ngeri 16 Sept- ulangtahun kaki bohong.

  • PASpartyNGOK
    August 11th, 2012 at 5:38 AM

    Kita tak salah kan kau kerana punyai otak serupa ini. Kita cuma kesian. Orang macam kau perlu bimbingan.

    Dibimbing kelaluan yang benar. kau sesat masok lorong salah. Lorong taksub ala ALJub.

  • PASpartyNGOK
    August 11th, 2012 at 5:41 AM

    Sapa pulak yang sombong. Kesombongan kita hanya persepsi kau orang. Kita semua punyalah baik hati.

    Suci bersih tanpa hasad dengki.

  • PASpartyNGOK
    August 11th, 2012 at 5:44 AM

    BN tak terdesak kerana BN memang sudah disitu duduknya. Diatas takhta . BN cuma mahu pastikan kemenangan lebih demi rakyat.

    Rakyat yang sentiasa meminta minta macam kau orang.

  • Gullit
    August 11th, 2012 at 6:07 AM

    Apa nak jadi puak komunis nie..

  • pr kaki putar
    August 11th, 2012 at 6:11 AM

    biarlh diaorang nk wat bersih 4 pn.aku yakin rakyat dapat menilai kebodohan puak2 pr ni.

  • bujuk
    August 11th, 2012 at 8:18 AM

    Apa salahnya BERSIH nak sambut MERDEKA?
    Depa pun rakyat m’sia jugak. Bukan depa nak buat rusuhan, depa datang sambut merdeka pakai baju KUNING tu jee… itu pun salah ke?

  • tengkudin
    August 11th, 2012 at 9:17 AM

    tak salah..nak duduk dalam jamban pun tak per..hehehehe..

    kuning kuning..gay suka sangat ni..hehehe

  • bujuk
    August 11th, 2012 at 10:18 AM

    Heran POLIS ni… dalam banyak2 warna, kuning yg. jadi mangsa. Harap YDPA pakai KUNING sambut merdeka nanti, tengok berani ke idak POLIS tangkap.

  • Anak_Nogori
    August 11th, 2012 at 11:54 AM

    heran bersih ni…dlm banyak2 hal..polis gak dijadikan mangsa..bila kena rompak, adik kena rogol…polis gak dicarinya..kenapa tak cari PAS/PKR dan DAP?.

  • PASpartyNGOK
    August 11th, 2012 at 12:46 PM

    Dikatakan bahawa kalau puasa hari Sabtu malam lailatul qadr dijangka malam 23 ramadhan.

    Dikatakan juga malam itu air akan jadi beku, pokok tunduk, garam jadi tak masin,
    walau kesahihan nya sering dipertikaikan.

    Untuk itu boleh tak kita minta stop sekejap berpolitik mula hari ini sampai habis ramadhan kerana dengan berpolitik akan mengurangkan fadhilat puasa kita.

    Malam yang ditunggu itu memang diharapkan oleh semua umat islam. Maka peringatan aku sesiapa yang bertuah didatangi oleh malam itu siap sedialah dengan text doa yang hendak kita minta. Tak perlu kita berdoa, ….. aku bermohon pada mu kau robohlah team pakatan harami dan berilah kemenangan besar pada BN dalam PRU…. tak payah. Ini cara doa yang kurang baik dan kurang berkesan. Pasal kalau doa itu yang dimintak , apa hal pulak dengan faedah diri sendiri. Doa untuk ditingkatkan iman, sehat tubuh badan, lanjutkan usia dengan kebaikan, perluaskan rezeki pun perlu dimasokkan juga. Tak boleh tertinggal.

    Justeru memadailah untuk kita berdoa… Ya Allah kau makbulkanlah segala permintaan ku apabila aku meminta kepada mu, Ya Allah. Apa macam doa ini lagi besar maananya kerana kita minta kunci atau ibu.

    Fikir fikir kan.

  • jebat
    August 11th, 2012 at 2:09 PM

    he..he..pemimpin ‘umar abdul aziz’ ke..

  • jebat
    August 11th, 2012 at 2:10 PM

    he..he..bujuk..bujuk..terlebih kapatalis ko ni..

  • Anak Lenggong
    August 11th, 2012 at 2:16 PM

    Lari dari tajuk sekejap sebab nak nunjukkan bukti yang artis suam tak berapa laku menyertai PAS cuma untuk mencari rezeki je dengan berdiri sebagai pencerita dipentas PAS tengok ni apa kata Hairie Othman: -

    Tambah Hairie, dia kini lebih senang dengan bidang baru iaitu menjadi penceramah walaupun bayarannya tidak tetap iaitu bergantung kepada sumbangan yang diberi oleh mereka yang hadir mendengar ceramahnya.

    Malah dia bersyukur kerana masih lagi mampu menanggung kos sara hidup menerusi ceramah yang dibuat walaupun tidak lagi aktif dalam bidang lakonan yang diminatinya.

    kah kah kah…penyokong PAS asyik dok kena kelentong je..patutnya PAS asyik dok mengadakan ceramah disetiap pelusuk negeri setiap hari..rupanya pemimpin PAS jadikan pentas ceramah tu sebagai sumber rezeki mereka…tapi yang peliknya walaupun dibenarkan membuat ceramah tanpa halangan …Melayu PAS masih lagi mengatakan kerajaan tak demokrasi..

  • Kajang pak malau
    August 11th, 2012 at 3:20 PM

    Terfikir juga nak join sekali … kalau masa mengizinkan..

  • rosmah altantuya
    August 11th, 2012 at 3:25 PM

    ini lah sifat melayu UMNO… yang penuh dengan hasat dengki … artis suam yang tak laku lah …

    apa masalah dengan UMNO kalau ada org yang mahu berubah dari UMNO…

    buang kan sifat dengki dan khianat kamu tu wahai UMNO …

  • rosmah altantuya
    August 11th, 2012 at 3:29 PM

    aku pun begitu juga mohon kepada allah supaya BN kalah teruk dalam PRU 13 ni…

    UMNO sebuah parti yang telah memperlekehkan hukum allah ….

    supaya allah membalas sifat takbur dan sombong mereka

  • rosmah altantuya
    August 11th, 2012 at 3:31 PM

    isu bersih sebab polis digunakan oleh UMNO…

    jenayah tu dah jadi kerja depa ..

  • rosmah altantuya
    August 11th, 2012 at 3:34 PM

    ni zaman najib lah bukan zaman anuar PM…

  • PASpartyNGOK
    August 11th, 2012 at 5:16 PM

    Jangan kau pecah kereta polis pulak masok dalam TV

  • PASpartyNGOK
    August 11th, 2012 at 5:22 PM

    Rekrut muttakhir pas Abi adabi memang jelas artis bukan setakat suam tapi sudah sejok beku. Dia sendiri komplen sudah berzaman tak dapat tawaran berlakun, tak berduit nak makan, pampers pakai buang pun pakai sumbat surat kabar saja.

    Nak memekik tepi jalan takut orang cakap dia sewel, jadi dia lepaskan geram masok kumpulan ajaran sesat. Dia sendiri mengaku kecewa. Lepas itu beri kenyataan bahawa kerajaan sekarang perlu diturunkan takhta, naik kerajaan baru dia boleh cari makan.

    Ini jenis manusia tak pasal2 meroyan jenis specis kitar semula sebelum tiba expiry date.

  • PASpartyNGOK
    August 11th, 2012 at 5:25 PM

    Yang memperlekeh hukum orang pas saja. Yang benar kafir masok masjid pun pas, umno tak pernah buat kerja ini. Yang kfirkan orang pun pas, umno tak. pas memang kafir tulen sejak dari dulu

  • raplahjingaa
    August 11th, 2012 at 6:49 PM

    Dah la tu malau oii…dah tua-tua jangan dok buat perangai tak senonoh…malu kat anak cucu..tak kemana nya kerja sia-sia macam tu.

  • mamu
    August 11th, 2012 at 7:56 PM

    media ko ni bila isu anwar tak payah nak brlakon macam neutral…

  • mamu
    August 11th, 2012 at 7:59 PM

    puak hang termasuk juga hang adalah puak yang suka menafikan kebenaran demi politik, sebab tu aku bagitau pada puak puak ko walaupun di luar, yahudi lahanat pun puak hang akan sokong walaupun benjamin netanyahu demi jatuhkan kerajaan Malaysia, sebab tu aku cukup benci dengan puak puak macam hang ni………

  • mamu
    August 11th, 2012 at 8:08 PM

    nik aziz kata tuhan pun mencarut……..

  • mamu
    August 11th, 2012 at 8:13 PM

    Bro, hujah orang yang sakit otak kau dah tahu dah, otak yang ada tu hanya daging busuk yang dok atas atas kepala tu, tapi tak ada manfaat langsung, sebab tu hujah macam bangkai depa ni pasdaplaknat …

  • mamu
    August 11th, 2012 at 8:20 PM

    ukan kah pemimpin ulung kau orang yang cakap… hukum alquran tidak berpaksi kepada realiti …
    ____________________________________
    ow, itu statement dari puak UMNO, tapi statement dari puak hang plak macam mana???
    1-Benarkan kafir harbi guna petikan ayat suci quran demi politik ( walaupun mereka tak percaya)
    2- Negara Islam tak ada dalam quran, padahal cukup banyak Allah menceritak pentadbiran kena ikut cara yang Allah nak berpandukan kepada al quran
    3- Hudud perlukan persetujuan DAP dulu untuk Kedah (Azizan)
    4- Kalau betul Pas ikhlas nak buat hudud, Pas akan panggil semua wakil orang melayu Islam termasuk NGO NGO Islam dan UMNO setelah bermuzakarah dan terus rujuk kepada Majlis Fatwa dan minta kerajaan Tubuhkan satu suruhanjaya Khas Untuk perlaksanaan Hudud, tapi apa parti paria Pas ni buat??? menjerit jerit dan jaja hukum Tuhan ni,,
    5- lain kali tgk dan cermin diri tu dulu..

  • mamu
    August 11th, 2012 at 8:32 PM

    Bujuk, kerajaan dah bagitau dan jemput lagi peminpin kau bagi adakah pilihanraya secara BERSIH dan adakan satu jawatankuasa khas, tapi kenapa peminpin ko mengelat???? kenapa nak ikut cara puak kufur yang suka mengganggu orang lain????? itu persolan yang dia yang ko tak jawab lagi kat aku….

  • ex-umno
    August 12th, 2012 at 12:42 AM

    Dlm debat tu hari antara CSL dgn LGE.

    CSL kata: MCA telah berjaya menyekat
    UMNO dari melaksanakan hukum hudud… MCA juga telah menyaman kerajaan Kelantan kerana memberhentikan lesen judi dan penjualan arak secara terbuka.
    adakah DAP dapat memberikan jaminan perkara yang sama?

    LGE jawab: Kita tidak dapat menghalang kerana itu adalah tuntutan agama mereka. Terpulang kepada mereka.

    SOALAN: Siapa yang harbi ni sebenarnya?

  • rosmah altantuya
    August 12th, 2012 at 12:56 AM

    kita pecahkan lobang Jubo Azmin jea

  • rosmah altantuya
    August 12th, 2012 at 1:06 AM

    sebab dia tak sokong UMNO…

    kalau dia sokong UMNO kau orang puji…

    kau orang kan ada Jamal Abdilah …

    boleh ajak putera UMNO hisab fit…

  • rosmah altantuya
    August 12th, 2012 at 1:08 AM

    sapa yang cakap hukum hudud tidak berpaksi kpd realiti????

    bukan ke pemimpin UMNO ..

    pura2 lupa pulak ….

  • rosmah altantuya
    August 12th, 2012 at 1:09 AM

    UMNO tak boleh jawap …

    kalau jawap dia kan merapu…

    tanda2 UMNO nak mampus

  • StinGray
    August 12th, 2012 at 4:03 AM

    Pandai hang edit….hang ni mesti hafiz kitab haramkah….

  • mRsTURDY
    August 12th, 2012 at 8:12 AM

    MUAHAAAAA!!!!BARU KALI NI AKU NENGOK GAMBO ANJiNE BERJANGGUT..SBLM NIE AKU INGATKAN KAMBINE JER ADER JANGGUT!!!MUAHAAAA!!

  • bujuk
    August 12th, 2012 at 8:28 AM

    Takda masalah… bersantai sambut MERDEKA pakai baju kuning. Mungkin boleh kenangkan nostalgia zaman muda dulu. Dulu p dataran sambut MERDEKA untuk berhibur, sekarang ke dataran sambut MERDEKA untuk BERJUANG, “Janji BERSIH”.

  • bujuk
    August 12th, 2012 at 8:32 AM

    Kami hanya marah polis yg. BERPOLITIK dalam tugas. Jang jalankan tugas dengan BETUL, CEKAP dan BERSIH kita sokong.

  • bujuk
    August 12th, 2012 at 8:36 AM

    Kan PR dah hantar wakil… tapi pendapat jawatankuasa PR tak d terima, beberapa tuntutan atau cadangan d tolak tampa alasan kukuh. Contohnya isu pengundi hantu d m’sia timur. tup..tup.. sekarang dah tubuh pulak RCI pendatang d Sabah/s’wak. Apa maknanya…? bukankah ini menunjukkan cadangan dan tuntutan PR itu betul, tapi BN tak setuju kerana kepentingan.

  • bujuk
    August 12th, 2012 at 10:55 AM

    Kenapa dengki sangat, bukan orang UMNO yg. bayar. Yg. penting tak ambik duit k’jaan untuk aktiviti parti dan bayar artis macam yg. selalu UMNO buat. Buat aktiviti parti atas nama kementerian, guna segala kemudahan dan keuwangan k’jaan tapi kempen politik UMNO. KOTOR sungguh…

  • chephang
    August 12th, 2012 at 12:01 PM

    berpolitik tu maksudnya yang neutral dan sokong kerajaan. yang sokong pr tak berpolitik, mereka ok je kan..

  • mamu
    August 12th, 2012 at 12:42 PM

    itu hanya alasan dari peminpin ko, ko sendiri dah bagi jawapan yang menunjukan cadangan pakatan haram di teliti semula, sebab budaya politik pakatan haram adalah politik anjing yang suka membuat kacau dan ganggu orang lain, sebab cadangan yang datang daripada pakatan haram pun puak hang tetap tak akan yakin boleh menang lagi,sebab tu aku habaq cara hangpa mau semua ikut cara hangpa dengan tidak menghormati suara majoriti,sebab hangpa mana reti hormat undang undang yang ada, perintah mahkamah yang diperkenan yang Dipertua Agong (Ketua Agama Islam) pun hangpa tak hormat, sebab tu aku cukup benci dengan perangai keji hangpa ni…

  • rosmah altantuya
    August 12th, 2012 at 2:08 PM

    Seorang lelaki datang menemui Nuaq PEE GAY AR dan bertanya:

    “Siapakah manusia yang paling berhak untuk aku layan dengan sebaik-baiknya?”

    NUar menjawab: “JUbo Azmin.” Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?”

    NUar menjawab: “Jubo Azmin.” Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?”

    NUar menjawab: “Jubo Azmin.” Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?”

    NUar menjawab: “BUURIT Bini Azmin”

  • bujuk
    August 12th, 2012 at 5:55 PM

    Hang tulis semberono… bagi la bukti atau fakta. Macam aku sebut isu pendatang yg. PR bangkitkan, terbukti benar bila k’jaan terpaksa tubuh RCI.
    Hang cerita politik anjing, hang tau ka cara politik anjing?

  • idris
    August 13th, 2012 at 6:28 AM

    pukimak lu….nik aziz dah halalkan mencarut….tak kan lu nak bidas lu punya imam kut…imam besar tuh sampai bleh kawan dgn syaitan..!!hehe…

  • idris
    August 13th, 2012 at 6:30 AM

    DAP yang hang dok berkawan tuh lah HARBI….tak kan buta lagi kot..?

  • idris
    August 13th, 2012 at 6:32 AM

    omak lu banyak makan taik…

  • idris
    August 13th, 2012 at 6:33 AM

    lu nih munafikun ka?

  • idris
    August 13th, 2012 at 6:36 AM

    dah takder idea lain ker bro….lu punya imam Hardy sendiri kata hudud tuh 0.01% dari islam….apalah punya bengong macai low class sorang nih…nak jer aku penampo kalau lalu depan aku.

  • Ntah Apa Apa Ntah
    August 13th, 2012 at 11:07 AM

    Aku hairan, sebelum Bersih mula, PR tolak Pak Samad jadi jurucakap.. masa hari berlakunya Bersih, Pak Samad tak dipedulikan pun!

  • fabregaz
    August 13th, 2012 at 11:30 AM

    skjp kata ditolak sekejap kata RCI hasil cadangan PR ?hg ni pening ka gila..

  • fabregaz
    August 13th, 2012 at 11:32 AM

    berpolitik dlm tugas bnyk org pas dlm gov sector je

  • bangKano
    August 13th, 2012 at 11:11 PM

    Hai hang ni dah ketinggalan kereta api na..ISA dah mansukh daaa…!!!

  • bangKano
    August 13th, 2012 at 11:21 PM

    Depa cari polis dah tugaih depa menangkap,menyiasat & mendakwa pesalah tapi DAP,PKR & PAS tu bukan badan peguatkuasaan undang undang cuma pertubuhan politik hampeh haprak jerr…!!!

  • bangKano
    August 13th, 2012 at 11:43 PM

    Malam Lailatulqadar adala malam wahyu ALLAH diturunkan ia itu IQRA’ kepada Muhamad melalui Jibrel pada 1500 tahun dulu. Sejak turun nya wahyuNya maka berlaku perubahan tamadun & intelektual manusia di bumi. Perkembangan ilmu melalui Iqra’ semakin menyubuq dalam minda umat. Reformasi ilmu dalam sains & teknologi mula berkembang antara sarjana,saintis & ahli falsafah muslim dalam empayar Islam berpusat di Baghdad & Andalusia Sepanyol. Sebab tu la ALLAH sentiasa mengingat kan umat nya supaya jadi kan bulan ramadhan sebagai tanda aras reformasi ilmu & ketamadunan manusia sejagat. Berusaha bersungguh memperbarui azam dalam meningkat kan ilmu semua disiplin hidup manusia.ALLAH tak menyuruh umat nya mencari tanda tanda ajaib seperti ayaq beku,pokok meliok liok dsbnya tapi adaka sapa dah jumpa tu semua…? Sampai kiamat pun ALLAH tak kan jumpa kan pada umat semua benda karut marut tu. Apa yang ALLAH suruh cari hikmah tersembunyi pada wahyu wahyu yang pernah DIA turun kan melalui rasul nya…!!!

    Oleh itu bepikiaq la secara rasional & waras cari semua perentah ALLAH tu pada malam Lailatulqadar. Hanya manusia yang mampu mengguna kan akai intelektual nya saja yang dapat mencari jawapan nya.

  • bangKano
    August 13th, 2012 at 11:56 PM

    Artis ni dah malu nak join umNO sebab bekas suami dia Norman Hakim ada la ahli UMNO. Dia dah ceari tak kan nak separti ngan bekas suami dia. Jadi nak jadi cerita dia teguih join PAS dapat la sikit habuan beri ceramah buat cerita fitnah kat kerajaan. Dia bukan nya berjuang untuk islam tapi nak cari pendapatan keghana tawaran berlakon dah tak dak lagi depa nak offer….

    Orang lagu ni ka kita nak jadi kan ikon nak perjuang kan islam…tapi nak selam dalam pengaruh hampeh PAS nak dapat duit ada la…

  • bujuk
    August 14th, 2012 at 9:02 AM

    sebab tu kita jumpa POLIS bila ada jenayah.

  • hamba
    August 24th, 2012 at 4:23 PM

    orang yang perasan bijak pasti terserlah kebangangannya

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!


© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.