MYKMU.NET
Demi Islam, Untuk Melayu, Kerana mu Malaysia

Biar Islam Dipijak, PAS Tetap “Sejiwa” Dengan DAP…

Saya percaya bahawa para pemimpin dan penyokong PAS akan menyerang Mufti Pahang, Sahibus Samaahah Datuk Hj Abdul Rahman Osman yang menegaskan bahawa berdosa bagi umat Islam di seluruh dunia untuk menyokong parti yang menolak Islam.

Dalam kenyataannya semalam, Mufti Pahang itu menegaskan bahawa umat Islam tidak seharusnya menyokong sebuah parti yang  menentang, tidak setuju dan tidak taat setia kepada tindakan mengimarahkan Islam di negara ini.

Berkemungkinan besar Datuk Hj Abdul Rahman Osman akan disumpah-seranah oleh puak-puak PAS yang sebelum ini memaki hamun para ulama dan mufti yang mengeluarkan kenyataan yang tidak memihak kepada “agama PAS”.

Memandangkan kenyataan Mufti Pahang itu tepat terkena “batang hidung” PAS yang selama ini mewajibkan umat Islam menyokong dan memberikan undi kepada DAP, sudah tentulah mereka akan meradang.

Sebenarnya, saya tidak tahu apa lagi yang diperjuangkan PAS untuk terus bersama dan “tidur sekatil” dengan DAP setelah parti chauvinis ultra kiasu itu jelas menentang penubuhan Kerajaan Islam dan perlaksanaan hudud yang diperjuangkan PAS.

Terang-terang Karpal Singh dan DAP menegaskan bahawa mereka akan menentang agenda Islam itu bermati-matian, apakah PAS pekak atau sengaja tulikan telinga dan matikan akal mereka untuk berfikir sebagai seorang yang mengaku “pejuang Islam”?

Jadi apa lagi yang ditunggu PAS? PAS tunggu DAP ludah mereka, pijak Al-Quran dan menghina Rasulullah maka baru mereka mahu bertindak?

PAS sebelum ini memberikan alasan “tahaluf siyasi” bagi menghalalkan tindakan para penyokongnya untuk memberikan undi dan berkempen menyokong DAP.

Setelah DAP menolak sekeras-kerasnya agenda Islam itu, “tahaluf siyasi” jenis apakah lagi yang akan diajukan PAS sebagai alasan untuk mengarahkan umat Islam di negara ini untuk berdosa menyokong parti anti-Islam itu?

Sebenarnya, Malaysia telah pun diisytiharkan sebagai sebuah negara Islam atau dalam bahasa Arabnya, “Daulah Islamiyyah”, lama dulu ketika di zaman pentadbiran mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Pergilah ke negara-negara Arab dan negara-negara Islam lain, mereka semuanya tahu dan mengiktiraf bahawa Malaysia merupakan sebuah “Daulah Islamiyyah”. Malah banyak negara-negara itu yang menyatakan bahawa negara ini adalah “negara Islam contoh”!

Nah! Negara Islam idaman PAS itu sudah pun direalisasikan UMNO di negara ini. Apa lagi yang PAS tidak puas hati lagi dengan Kerajaan UMNO/BN?

Negara Islam “sekular”? Apa ada pada “sekular”? “Sekular” hanya pada namanya sahaja dan dari sudut perlaksanaan dan usaha membangunkan Islam, Malaysia diiktiraf “champion” oleh para ulama Al-Azhar dan ulama muktabar di seluruh dunia.

Hudud? Saya ingin bertanya kepada PAS, apakah dia fikir dengan bersekutu dengan “parti syaitan” itu maka hudud akan terlaksana di negara ini? Bengap sangatkah akal para pemimpin dan penyokong PAS untuk fikir tentang soal ini?

Padahal, PAS sebenarnya boleh sangat untuk ber“tahaluf siyasi” dengan Kerajaan BN dan bekerjasama dengan saudara seagamanya sendiri, UMNO, untuk mengkaji dan mencari titik langkah untuk berusaha melaksanakan salah satu furuq kecil di dalam perundangan Islam itu.

Malah, sekiranya PAS bersekutu di dalam BN, saya yakin bahawa PAS juga akan diberikan kuasa dan kerusi Menteri Kabinet untuk melaksanakan beberapa dasar partinya yang selama ini disekat habis-habisan oleh DAP “syaitanurrajim”!

Saya fikir, sampai sudah masanya PAS untuk bertindak dan tidak lagi membiarkan parti mereka dipijak, diludah, dikencing, dikeldaikan, diperkotak-katik dan dipermainkan lagi oleh “kafir harbi” yang beraja di hati mereka sebelum ini.

Persoalannya, mahukah PAS akui kesilapan dan bermuhasabah? Sama-sama kita tunggu dan lihat.


Posted by dukeofmontecristo on August 9th, 2012 :: Filed under dukeofmontecristo,Utama
You can leave a response, or trackback from your own site.

62 Responses to “Biar Islam Dipijak, PAS Tetap “Sejiwa” Dengan DAP…”

  1. Moohyideeeeen
    August 9th, 2012

    UMNO parti yg terdesak…..

  2. kampongbaru
    August 9th, 2012

    PAS Parti Ajaran Sesat

  3. lady_j
    August 9th, 2012

    PETALING JAYA (July 31, 2012): PAS will not raise the issue of hudud implementation in Parliament should Pakatan Rakyat assume federal power at the next general election, a senior PAS leader said.

    PAS national unity bureau chairman Dr Mujahid Yusof Rawa said the party would work with its allies in the coalition to focus on social and economic governance matters, rather than work on imposing hudud or Islamic criminal punishment.

    “There is no question of hudud being taken through Parliament because the coalition has bigger issues to address, such as the economic welfare of the people, women’s welfare, minimum wages and governance of the country which are stated in both the PR and PAS manifestos,” the Parit Buntar MP said in an interview with theSun.

    Mujahid’s assertion is in contrast to the stand taken by PAS Youth chief Nasrudin Hassan Tantawi, who said on Sunday on Twitter that those who rejected Allah’s laws are considered kufur (going against Allah’s will), with particular reference to DAP chairman Karpal Singh.

  4. raplahjingaa
    August 9th, 2012

    MOOOO….aku dok tunggu link hang sebagai bukti hutang luar malaysia berjumlah RM 160 billion….tak best la macam ni moooo…main hentam sedap mulut jer, hang kan panglima perang DAP unit melayu…buktikan la mooo…ni asyik baling batu sembunyi tangan jer…dari dulu !

    Opps ! by the way moooo…pengasas pondok Geting dah nyatakan bahawa undi DAP adalah haram…dan mengundi parti yang bersekongkol dengan DAP jugak adalah haram !!

    Tok guru Abdullah saamah ni kalau buka mulut…nik ajis tak berani nak jawab..aku perasan dari dulu lagi !

    So moooo…haram hang undi PAS !!

  5. raplahjingaa
    August 9th, 2012

    hehe…minimum wages lagi besar daripada hudud !!

    hahahahahahhahaa….mana lagi hangpa nak pusing ni ???

  6. x-penyokongpas
    August 9th, 2012

    …PKR dan PAS akhirnya bersetuju untuk tidak melaksanakan Hukum Hudud, setelah mengambil kira bantahan keras daripada satu lagi parti komponen Pakatan Rakyat, iaitu DAP. Perlaksanaan Hukum Hudud memerlukan persetujuan ketiga-tiga parti, malah pindaan perlembagaan, maka PAS dan PKR akhirnya bersetuju untuk menghormati pendirian DAP….

    …Demikianlah keputusan mesyuarat pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat yang mengambil masa lebih tiga jam, bermula jam 9 malam tadi di ibu pejabat PAS di Jalan Raja Laut. Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim memberi jawapan sedemikian ketika ditanya dalam sidang media yang mengambil masa kira-kira 10 minit, bermula pada 12.20 tengah malam tadi….

    sumber dari laman pro pakatan rakyat: http://www.merdekareview.com/bm/news_v2.php?n=12297

  7. Moohyideeeeen
    August 9th, 2012

    UMNO yg dah terdesak…pi laksana hudud cepat ketika masih berkuasa.. Apa ??? Takut kat MCA???

  8. lady_j
    August 9th, 2012

    umno secara konsisten tak pernah cakap nak laksanakan hudud, tetapi dgn sebab2 yg dah dijelaskan dgn bagus sebelum ini. sebab2 yg akhirnya PAS akhirnya terpaksa akui memang benar bila diorang akhirnya pun gugurkan tuntutan hudud dan negara islam dulu.

    tapi PAS la yg tak konsisten, dahulu bukan main mengkafirkan umno kerana tak laksana hudud, tapi skrg ni mereka sendiri sukarela gugurkan hudud dari perjuangan depa.

  9. chephang
    August 9th, 2012

    “Setelah DAP menolak sekeras-kerasnya agenda Islam itu, “tahaluf siyasi” jenis apakah lagi yang akan diajukan PAS sebagai alasan untuk mengarahkan umat Islam di negara ini untuk berdosa menyokong parti anti-Islam itu?”
    perjanjian tersebut telah bertukar menjadi “perjanjian syaitan” sepertimana sering diwar-warkan oleh Zul Nordin.

  10. rosm
    August 9th, 2012

    SAYA PENYOKONG PR TETAPI TIDAK SETUJU DENGAN EXTREMISM PAS DALAM HUDUD.

    WALAUPUN HANYA UNTUK ORANG ISLAM TETAPI KEHIDUPAN BUKAN ISLAM SEDIKIT SEBANYAK TERKESAN.

    CONTOH PALING DEKAT ADALAH PEDEKATAN PAS DALAM HAL PANGGUNG WAYANG YANG MENETAPKAN LELAKI DAN PEREMPUAN DIPISAHKAN.

  11. lady_j
    August 9th, 2012

    itu sekurang2nya masih extreme yg diterima akal, contohnya atleast boleh tgk wayang.

    tapi extremist yg tidak boleh diterima akal adalah sampai ke tahap mengkafirkan sesama islam, solat 2 imam, taknak solatkan jenazah pihak lawan politik, tak pi kenduri, isteri bercerai berai dan institusi keluarga punah ranah akibat berbeza fahaman politik.

    masih teringat suatu masa dahulu, seorang penyokong pas dan pengikut2nya yg akhirnya terkorban nyawa demi ideologi umno kufur, islam dan hudud ni. tetapi skrg ni PAS sendiri sukarela gugurkan hudud dari perjuangan depa.

  12. raplahjingaa
    August 9th, 2012

    Cepat la moooo….mana link hutang malaysia sampai RM 160 billion tu….

    Hudud mooooo ? hang sorang jer dok sibuk sal hudud…comrade hang dalam PAS kena lempang dek karpal, la ni depa kata minimum wages adalah lebih penting !!

    La ni macam ni la mooo…PAS pun tak kesah pasal Hudud…hang tubuh parti sendiri la moooo…hang berjuang untuk hudud !!

    hehe…moooo…moooo

  13. chephang
    August 9th, 2012

    Hudud dahulunya sebagai senjata ampuh bagi pas meratah umno, tapi kini hudud menjadi mimpi ngeri pada pas. mungkin kini dirasakan bahawa alangkah baiknya jika isu ini boleh terus dilupakan, mengapa ia dtg membebani pas yang boleh menyebabkan pas kehilangan banyak sokongan melayu, mengapa ianya dtg mengganggu konsentrasi PAS untk ke putrajaya?
    Begitulah balasan Allah terhadap org2 yang mempermainkan hukum Allah, menjadikannya alat mencapai keuntungan dunia semata-2 padahal dlm hati tiada niatpun nak melaksanakannya…. (mungkin)

  14. ayiez
    August 9th, 2012

    umno yang bersekongkol dengan mca & mic tu ape cerita???? pm duk kate say no to hudud…hudud tu hok sape?suka ati mak bapak die je ckp cm tu.menolak hukum Allah tu jadi ape hukumnye?…boleh terpesong akidah dlm bahasa lembut atau dalam bahasa kasarnye dah jadi kafir…so negara islam ke malaysia ni klu x ikot hukum Allah.aku sebagai rakyat malaysia malu nk claim malaysia ni negara islam…hakikatnya malaysia ni negara sekular, ikot undang-undang barat…yang aku x paham lagi kenapa la pm ni p lawat kubur kamal attaturk laknatullahialaih kt turki tu.klu, ludah jer kubur die…pemimpin sekular yang menjatuhkan islam di turki

  15. tengkudin
    August 9th, 2012

    PAS parti BUIH HEINEKEN!!!….buih sekejap..lepas tu blurrr..hehehe

  16. freemalaysiakini
    August 9th, 2012

    layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

  17. baba
    August 9th, 2012

    pas dah disumpah lajnat akibat terlalu tak sub kpd tok gundunya, keran itu skrg apa saja dap kata, pas ikut.

  18. Anak Lenggong
    August 9th, 2012

    rosmah altantuya says:
    sapa tak nak pendidikan percuma….
    kalau dulu tahuan 1970an, 80an dan 90an pendidikan diberi percuma kenapa sekarang kena bayar balik????

    10:57 AM on August 8, 2012

    Anak Lenggong says:
    kah kah kah…wei mangkok mana punya cerita ko kutip ni..Nike Ajis bagi pelajaran percuma kat warga PAS ke..masa tu ..weii mangkok..ko balik pi tanya mak bapak ataupun atuk ko betul ke pendidikan dulu diberi percuma sebab yang aku tau dan daripada pengalaman aku tahun 70an dan 80 an buku pun kena beli sendiri ooo bukan dibagi percuma saperti sekarang…

    Weii mangkok hayun..kalau ko nak tau sekarng ni bukan buku je dibagi percuma..pelajar yang tak mampu pun dibekalkan makanan oleh pihak sekolah ..alaa ko buat2 tak ingat pulak..kan masa disekolah rendah dulu setiap jam 10 pagi dulu bekalan makan ko disediakan oleh pihak sekolah di kantin.

    aku dok nunggu rosmah altantuya gak..dia dah jumpa mak ayah ataupun atuk nye tak yang kata belajar waktu 70an..80an dulu free..

  19. melayu_islam
    August 9th, 2012

    mca x same ke????
    dah la MCA x mau hudud , negara islam…
    tambah lagi dgn bos2 amno dulu n skrg yg mmg x mahu hudud dan negara islam…
    walhal bos amno tu islam…

    negara islam cth???ok fine..dr segi prasarana mmg antara terbaik..dr segi pengisian..pelaksanaan..masih jauh lg bru leh bergelar negara islam sebenar…
    negara majoriti penduduknya beragama islam..betol lah kot..

  20. raplahjingaa
    August 9th, 2012

    dey..melayu isim…kesian kat hang…hang dengan mooo senasib ! di perbodohkan oleh lebai-lebai kulup hangpa !!

    mana hudud PAS sekarang ni ?? lagi menyedihkanh hudud PAS ghaib secara tiba-tiba setelah di gertak oleh karpal sink…kiblat baru pengganut agama PAS !!

    negara Islam ? hang tau ke apa tu negara Islam..yang basic pun hang aku comfirmed tak tentu hala lagi…solat hang dah cukup ke ? mulut hang, hang jaga ke ? perangai hang, hang pantau tak ? aku rasa tidak !!

    aji adi tok guru kulup hangpa pun kata negaara Islam tak ada dalam Al-Quraan…ntah la pulak aku kalau kitab hang dengan kitab haji boroi berlain kot.

    Ugama Islam ni mudah pada mereka yang beriman…tapi amatlah payah bagi mereka yang idak !! kena merusuh..kena guling-guling atas jalan…tak ke payah tu !!

  21. selamber
    August 9th, 2012

    hehe..payahnye yee..hehe

  22. muslimketurunanindia
    August 9th, 2012

    formulanya mudah…

    dalam BN,mca menentang hudud…
    dalam PR,dap tolak hudud…

    jadi apa bezanya BN DGN PR??…
    bezanya adlh, umno tolak hudud krn tktkan mca…
    tapi pas tetap dgn hudud wlpn dtentang oleh dap…

    fikir2 kan lah…

  23. PASpartyNGOK
    August 9th, 2012

    Kebiolan puak pas bertambah parah dari hari kehari. Mereka seolah mabok mengejar dunia angan angan mereka hingga lupa diri, lupa agama, lupa segala.

    Didalam mereka mengganggap Islam mereka adalah terbaik, tapi kita tetap tahu mereka paling haprak.

  24. Anak Lenggong
    August 9th, 2012

    Lagi satu contoh PAS cuma layak digelar pacacai dan kuli batak DAP dan PKR..

    Mulanya PAS mempunyai logo dan tema bagi hari kemerdekaan berasingan ..tetapi setelah disegah DAP mula la sapert kura2.

    Selama ini PAS sentiasa menafikan yang mereka bukanlah pecacai dan pengakur kepada PKR dan DAP. Namun berdasarkan apa yang berlaku, sangat jelas PAS gagal mempertahankan apa-apa sahaja yang ada pada mereka. Bahkan PAS sebenarnya tidak layak langsung bercakap tentang perjuangan Islam memandangkan perkara kecil seperti tema Hari Kebangsaan pun PAS terpaksa tunduk kepada PKR dan DAP.

    PAS mungkin mengatakan itu adalah helah politik tetapi kalau sudah berkali-kali PAS terpaksa tunduk kepada kemahuan PKR dan DAP, helah politik apa lagi yang PAS mahu gelembongkan?

    PAS kuasai Kedah dan Kelantan manakala PKR pula kuasai Selangor. DAP kuasai Pulau Pinang.

    Berbanding PKR, PAS dominan di Kedah dan Kelantan. PAS adalah penentu di Selangor. Tanpa PAS, PKR hanyalah hampas dan Selangor kekal di tangan UMNO.

    Justeru, PAS sebenarnya yang mempunyai kuasa penentu bukannya terpaksa mengikut sepertimana yang diamalkan oleh PAS sekarang ini.

    Malangnya ia tidak berlaku. PAS sentiasa takut dan kecut dengan DAP serta PKR. Apa-apa sahaja yang ditentukan oleh PKR dan DAP, PAS tidak pernah mampu buka mulut mengatakan tidak.

    PAS Kedah dan Kelantan sudah menyediakan tema dan logo yang berasingan jauh lebih awal daripada logo dan tema SEJIWA, SEBANGSA, SENEGARA yang dipelopori oleh PKR.

    Patutnya PAS pertahankan tema dan logo Kedah serta Kelantan. Patutnya Pakatan diberi pilihan untuk pilih salah satu dari tema PAS. Takkanlah DAP dan lebih-lebih lagi PKR berani melawan PAS. Tanpa PAS, PKR akan kehilangan Selangor buta-buta dan DAP pula akan hilang sokongan Melayu.

    Malangnya ahli-ahli PAS berpemimpinkan golongan bacol, bodoh dan pengecut yang apabila PKR atau DAP keluar perintah, mereka dahulu yang lebih laju dari lajak!!!

    Tu pun sibuk nak gantikan UMNO!

  25. PASpartyNGOK
    August 9th, 2012

    Heboh pulak dah pasal skandal sex Nik Ajis diMekah. Aku beristighfar panjang dengar cerita macam ini. Aku sering kutuk orang tua ini pasal mulut merapu dia tapi kali ini aku agak pelik sikit macam seolah olah aku memihak pada dia pulak. Bukan memihak tapi tak percaya tentang sekandal serupa ini (kecuali dinyatakan secara symbolik, itu lain lah)

    Pertama, susah nak percaya belalai Nik Ajis ini masih boleh pakai kerana berjalan pun dia tak larat.
    Kedua dalam banyak banyak tempat diMekah pulak jadi pilihan sebagai pot dia. Seram bulu tengok kita dengar kalau ada orang yang sanggup buat maksiat kat Mekah. SEmasa berada di Mekah kalau kita tertinggal sembahyang berjemaah dimasjid haram pun buatkan kita rasa terlalu lalu berdosa.Masa berada diMekah kekadang kita mungkin terlajak tidur selepas kepenatan dengan aktibiti ibadah khusus disana kita tak sedar sudah masok waktu solat. Terutama solat suboh.

    Ini pun sudah buatkan sesaorang rasa dosa besar sudah dibuat dan perlu bertaubat segera dan pembaikan semula.

    Ini kan pulak berskandal disana.

    Walau apa pun yang diceritakan aku hendak berdoa semoga nik Ajis ini terselamat dari buat hal hal begini kerana Mekah menjanjikan tunai pada semua perkara.

    Seram bulu tengkok,naik bulu roma .. dijauhkan semua kemungkinan ini kerana Nik Ajis seharusnya pilih Siam untuk buat maksiat bukan ditanah suci.

  26. alfie60
    August 9th, 2012

    Bagi PAS lebih baik di benci oleh penyokong BN/UMNO daripada tak berkuasa langsong. Pas sanggup gadai maruah Islam and Melayu demi untuk dapat undi orang Cina yang sokong DAP kerana ia tahu jumlah yang lebih banyak dari melayu yang benci mereka.
    Sebelum bersekutu dengan PKR and DAP,PAS adalah sebuah parti yang laku di kawasan tempatan sahaja,tapi dengan kompromi maruah dan agenda dia dapat berkongsi kuasa di peringkat seluruh negara dengan orang kafir sapa tak mahu POWER.
    Media BN patut spin isu Arab Spring yang mana Anwar duk bising dengan menunjukkan di TV hari hari selepas menukar kerajaan secara mendadak negara mereka HANCUR sehingga hari ni baru Cina sokong balik BN,isu 13 Mei bagi Cina dah BASI.
    Tapi aku bangga tengok Datuk Seri Azim Zabidi treasurer UMNO di front page majallah orang putih antarabangsa HELLO bulan ni punya isu dengan article rumah $10 juta di Damansara Heights. You go Azim,layuk rumah hang kat melayu umno yang tak kaya lagi supaya minta jawatan kalau tidak ugut UMNO dengan kata jika tak di pilih PKR dah janji jadi calon MP mereka.
    AZIM front page international exposure in HELLO magazine is anytime better than olahraga kita dapat pingat EMAS di Olimpic. ;-)

  27. StinGray
    August 9th, 2012

    Apa yg iblis menyamar melayu_isim ni sembang…w

    ooiii mangkuk, kalau negara ni bergelar negara Islam atau tidak, ada effect ke hang kat dlm kuboq nanti….jadi org islam dulu la, sebelum nak sembang2 pasal negara islam…

    Islam dalam jasad pun tak stabil lagi sibuk citer pasal islam dlm negara…entah2 dok layan enak14 kat umah…

  28. StinGray
    August 9th, 2012

    Kesian kat Allahyarham Ibrahim Libya…semoga Allah mengampunkan apa jua dosa beliau…sesungguhnya org yg menipu dia tentang penubuhan negara islam/hudud suatu masa dahulu, pasti tidak akan terlepas di dunia dan akhirat…

    hang jawab la Adi boroi dgn geng2 memali tu…tak pasai2 depa padam pasal amanat celaka hang tu….

    so, siapa yg menyebakan kematian depa semua???…kerajaan atau hasutan politik dusta PASPISPUS….mana negara islamnya???….mana Hududnya???….

    woii Adi Boroi, hang letakan nyawa depa semua langsung tidak mempunyai nilai, bagi hang, nyawa politik hang lebih berharga dari segala-galanya…sehingga hang sanggup lacurkan agama hang sendiri….

    Adi..Pok Nik…PAS…hangpa memang celaka…

  29. raplahjingaa
    August 9th, 2012

    Sting…bawa keluar amanat hang…lama aku tak tengok !

  30. PASpartyNGOK
    August 9th, 2012

    Amalan yang membantu kita untuk terlepas dari siksaan kubur ada 4 .
    Solat
    Baca Quran
    Berzikir dan besedekah.

    Berpolitik, maki orang , fitnah orang, sokong orang jahat, dewakan orang rendah akhlak akan menyempitkan kubur.

    Dok ggitu ?

  31. Chephang
    August 9th, 2012

    Walau belum tengok sy dah boleh agak.. Itu hanyalah provokasi dan taktik jahat puak pas untuk merosakan reputasi bloggers umno. Mereka cipta cerita palsu yang bukan2 kemudian mengaku kata geng umno yang buat cerita… Ala2 ala zionist punya stail gitu. Dulu kat pilihanraya kampus UM, mereka balut bendera pas dgn tulang dan kepala babi, kemudian tuduh geng aspirasi yang buat, ini telah dibuktikan oleh blogger umno. Perangai sial mcm ni memang sifat mereka.

  32. StinGray
    August 10th, 2012

    AMANAT STINGRAY

    KITA MENENTANG PAS, BUKAN KERANA MEREKA PAS…

    KITA MENENTANG PAS BUKAN KERANA MEREKA LEBAI TUA KULUP PENGANGKUT NAJIS….

    KITA MENENTANG PAS BUKAN KERANA MEREKA BERWAJAH BULAN…

    KITA MENENTANG PAS BUKAN KERANA MEREKA SE-ISLAM…

    ‘KITA MENENTANG PAS KERANA MEREKA BERKAWAN DENGAN SYAITAN.’

    INGAT LAH BUKAN DARAH PAS YANG KITA DAHAGAKAN…

    BUKAN SERBAN MEREKA YANG KITA CEMBURU…

    ‘KITA BERJUANG DENGAN TULUS, KITA BERJUANG DEMI AGAMA, BANGSA DAN NEGARA.’

    MENENTANG PAS SAMA DENGAN MENENTANG KOMUNIS….

    MENENTANG PAS SAMA DENGAN MENENTANG LGBT…

    MENENTANG PAS SAMA DENGAN MENENTANG PERUSUH…

    MENENTANG PAS SAMA DENGAN MENENTANG KHAWARIJ…

    MENENTANG PAS SAMA DENGAN MENENTANG SYIAH…

    MENENTANG PAS SAMA DENGAN MENENTANG KEKUFURAN…

    ‘AYUH BANGKIT LAH KITA SEMUA MENENTANG PAS AGAR AKIDAH KITA DIPELIHARA, AGAR ISLAM KITA DIPANDANG MULIA, AGAR BANGSA KITA KEMBALI GAGAH DAN PERKASA. ALLAHUAKBAR. ‘

  33. Anak Lenggong
    August 10th, 2012

    Yang pasal kes sex nike ajis tu..aku pun tak percaya…berfikiran lah secara normal dan nuteral..bukannya mempercayai secara membabi buta dan tanpa fakta..

  34. akuantiPAKATAN
    August 10th, 2012

    Sebenarnya hudud hanya gula2 nak menarik orang Islam menyokong PAS. Masa tu PAS solo lagi. Setelah PAS bersekududukan dengan DAP dan PKR maka hudud cuma jadi penyeri PAS sahaja. Penyeri semasa berceramah depan penyokong supaya nampak Islamik sikit.

    UMNO tidak pernah mempromosikan hudud jadi UMNO tidak perlu nak komen kenyataan CSL. PAS sahaja yang terhegeh2 “agree to disagree”.

  35. akuantiPAKATAN
    August 10th, 2012

    Terbaik, first time baca amanat ni.

  36. akuantiPAKATAN
    August 10th, 2012

    Apasal orang PR sonyap nih? Tengah tunggu cybertroopers korang retaliate balik ka?

  37. mamu
    August 10th, 2012

    Paria moo babi tu mana boleh prove kan apa yang dia mention tu, dia ni aku tgk berhujah bagi benda menipu tapi berlagak macam benda tu benda fakta, bodoh sungguh mooo bangkai ni………….

  38. mamu
    August 10th, 2012

    Pasai pa plak hang nak suruh UMNO yang buat, UMNO dah kata hudud perlu sepakat, pas yang tak mau sepakat, ko tgk firman tuhan ni
    mengapa kaum menyuruh manusia lain mengerjakan kebaikan, sedangkan kaum melupakan dirimu (kewajipan) sendiri, padahak kamu membaca Al-kitab. mengapalah tidak kamu berfikir?
    9Al-Baqarah:44)…
    kalau hang tak percaya, taraf ko macam orang kapiaq aku habaq kat hang mooo

  39. ku2
    August 10th, 2012

    ko keling mana ko faham umno

  40. rosmah altantuya
    August 11th, 2012

    tanpa DAP pun UMNO dah pijak agama islam

  41. mamu
    August 11th, 2012

    Nik aziz bukan melayu, dia siam lah,

  42. mamu
    August 11th, 2012

    mangkaq bodoh, kalau betul DAP tentang, buat apa tok gundu korang nak tahaluf siyasi, aduh…

  43. bujuk
    August 11th, 2012

    “Padahal, PAS sebenarnya boleh sangat untuk ber“tahaluf siyasi” dengan Kerajaan BN dan bekerjasama dengan saudara seagamanya sendiri, UMNO, untuk mengkaji dan mencari titik langkah untuk berusaha melaksanakan salah satu furuq kecil di dalam perundangan Islam itu.”

    Senjata akhir UMNO untuk paksa PAS bergabung dengan UMNO. Sudah la… orang dah tak hingin, p la jauh2. Setelah puas memujuk, tipudaya, helah.. sekarang UMNO mula mengugut, agaknya nanti akan ada pula kekerasan nyata seperti pukul dan sebagainya. Sedarlah.. bukan sekadar DAP yg. tolak HUDUD, tapi MCA, MICD dan paling sedih UMNO pun tolak HUDUD. jika haram undi DAP yg. hanya Karpal yg. nyata tolak hudud, apa pulak hukumnya undi BN yg. sekeliannya bersepakat menolak hudud?
    Walaupun PAS tak 100% betul dalam kerjasama dengan DAP, tapi UMNO 100% salah bila tolak HUDUD dan bergantung pada MCA yg. terang2 menolak hudud secala keseluruhannya.

  44. bujuk
    August 11th, 2012

    Kalau betul UMNO nak ISLAM meneyuruh.. apakata UMNO keluar BN dan PAS akan keluar PR. Dan kita tubuh parti BARU yg. ambil Islam sebagai IKUTAN. Sekadar cakap lain buat lain… tak payah la. PAS dah pernah kena tipu dengan UMNO dulu. Bila kuat UMNO lupa diri..

  45. raplahjingaa
    August 11th, 2012

    Bezanya dol…MCA tak haramkam perarakan maulidul rasul…MCA tak haramkan pengunaan mic untuk azan subuh… MCA tak ada blueprint jangka pamjang nak musnahkan melayu dan Islam di bumi ni.

    Bezanya dol…bila BN menang di pulau pinang dulu tak ada berpuluh-puluh buah bas datang dari singapura untuk meraikan kemenangan tu. Bila DAP menang…penuh warga spura di pulau pinang meraikannya..

    hang tau apa ??

  46. raplahjingaa
    August 11th, 2012

    hehe…

  47. raplahjingaa
    August 11th, 2012

    Bujuk..hang spin baik nampak !! UMNO nak paksa PAS bergabung ? hush ! tak payah la..nanti rosak UMNO dengan puak-puak ni semua. seperti mana kerosakan yang PAS bawa sebelum di tendang keluar dari BN satu masa dulu.

    DAP bukan setakat tolak hudud…DAP tolak Islam ! hang kata la apa pun bujuk..kenyataan tetap kenyataan. Apa jadi dengan azan subuh di Pulau Pinang ? apa jadi dengan perlantikan ketua MAIPP di pulau pinang ? hang tak tau bujuk…hati hang dah terlalu hitam untuk melihat kebenaran..

  48. raplahjingaa
    August 11th, 2012

    PAS di tipu UMNO bujuk ? jangan cakap sesuka hati bujuk…tolong buktikan,kisah sebenar sebelum PAS di tendang keluar daripa UMNO…boleh kan ?

    sebab sikap tamak nik ajis, kerakusan si tua tu ( dulu muda la sikit ) dan keengganan dia untuk menerima dasar-dasar kerajaan dalam pembangunan kelantan…menyebabkan keputusan di ambil sebelum PAS dinyahkan drp UMNO…sama juga scenarionya semasa spore di keluarkan drp malaysi….berat tapi terpaksa di lakukan.

  49. StinGray
    August 11th, 2012

    Betulkan IKUTAN Islam dlm diri hang dulu….toksah nak gebang citer pasal Parti Islam tapi macai2 perangai mcm iblis…

    Islam perlu menyeluruh dlm diri bukan dlm parti…hang mampus nanti malaikat tak tanye pun hang dari pada mana???…sibuk dgn parti jamban cabuk hangpa tu…PAS takde kena mengena dgn Islam la bonggok…….

  50. bujuk
    August 12th, 2012

    Apa dasar2 tersebut… oleh nyatakan?

  51. bujuk
    August 12th, 2012

    Habis kenapa sejak 2008 hingga sekarang, UMNO tak habis2 rayu dan mintak PAS keluar PR dan bergabung dengan UMNO/BN. Dalam artikel penulis masih kata yg. sama. Itu aku tak heran, tapi itulah juga kata2 TPM dan Ahmad Mazlan(SU UMNO). nak kata apa lagi?
    Aku tak heran kalau DAP tolak ISLAM, tapi aku sedih dan celaru bila UMNO juga tolak HUDUD dan ISLAM. Ada kes pemimpin UMNO serang surau/masjid sebab azan subuh dan ganggu tidur dia. Walaupun tak masuk akhbar…

  52. chephang
    August 12th, 2012

    apa buktinya orang umno tolak islam, tolak hudud, bujuk jgn sembarangan cakap… hang boleh jatuh kufur kerananya. “orang islam yang menuduh kafir pada saudaranya yang tidak kafir, maka tuduhan tersebut kembali padanya” lebihkurang maksud nas.
    Waktu kemenangan pas di Kedah, ramai orang umno sendiri yang menunggu-nunggu ust azizan laksana hudud, mereka amat bekenan, tapi hampeh… azizan kata jgn samakan kedah dgn kelantan, kedah belum boleh hudud (padahal kelantanpun baru mengigau hudud).
    Hang tipu dan auta kami tak apa bujuk, di hadapan Allah ko jwb lah.

  53. chephang
    August 12th, 2012

    cukuplah bujuk… aku dah naik takut dgn perkataan hang, seram sebab ia melibatkan akidah. Nas tak sebut hukum kalau kita kata seseorang tu munafik, tapi kalau kata kafir (tolak islam, tolak hudud), nas terang-2 ada sebut. Sanggup hang bermain dgn kalimat tersebut hanya kerana nak puaskan hati, nak memenangkan geng hang padahal hang tak untung apa2 pun, harta rampasan, mereka yang kaut bukan hang. Jangan binasakan diri dgn mulut dan lidah hang.

  54. mRsTURDY
    August 12th, 2012

    PAS??? Wujudkah lagi parti yg tak guna nie ??

  55. bujuk
    August 12th, 2012

    Awat… hang nak kata apa pada orang yg. tolak hukum HUDUD? hang p tanya mana2 Ustaz, apa hukum menolak hukum Allah(hudud). Tak mampu laksanakan, itu cerita lain. Tapi kalau tolak ayat Quran, walaupun 1 ayat.. habis.
    Pasal munafiq pulak, apasal hang kata Nas takda sebut, sedang Allah dah perincikan sifat2 orang munafik. Yg. jelasnya ia berkata Islam dan kebaikan islam d depan orang Islam sebaliknya megeji, menghina dan mempermain2kan Islam bila berada d kalangannya dan orang kafir.

  56. akuantiPAKATAN
    August 13th, 2012

    UMNO tak tipu PAS sehingga PAS ditendang keluar dari BN. Sebaliknya kepimpinan PAS memang bangang, tak faham perlembagaan dan tak faham hidup dengan parti komponen. Punca PAS ditendang dari BN adalah kerana kerakusan kepimpinan PAS menangani isu di Kelantan sehingga terpaksa kerajaan pusat mengisytiharkan darurat. Boleh baca kenyataan penuh Tun Hussein Onn yang membawa kepada PAS kena tendang dari BN.

    http://pemudaumnojasin.blogspot.com/2010/07/mesti-baca-sejarah-1977-sebab-sebenar_26.html?zx=973e6a8124488a39.

  57. akuantiPAKATAN
    August 13th, 2012

    Hudud PAS memang hampas. Cuba baca apa yang diperkatakan oleh Zul Nordin tentang salah satu dari seksyen dari Enakmeen Jenayah Syariah, Qisas dan Takzir.

    “Ketika sesi perbahasan Rang Undang-undang Perbekalan 2011, Datuk Zulkifli Noordin (Bebas-Kulim-Bandar Baharu) berkata jika mengikut Seksyen 14, Enakmen Jenayah Syariah, Qisas dan Takzir yang digazetkan pada 2004, adalah tidak menjadi kesalahan bagi seorang suami untuk meliwat isteri.
    “Tafsiran liwat (di dalam enakmen) ialah satu kesalahan yang merupakan persetubuhan di antara seorang lelaki dengan seorang lelaki…kita faham lah itu… atau di antara lelaki dengan seorang perempuan yang dilakukan di luar tabii iaitu melalui dubur.

    Dia (hukum hudud) kata ‘selain daripada isterinya’. Makna kata kalau seorang suami bersetubuh melalui dubur isteri itu (bermakna) tidak liwat dalam hudud Pas ini.”

    Nak buat undang2 pun tak reti. Itu belum lagi cerita mangsa rogol kena bawa 4 orang saksi.

  58. akuantiPAKATAN
    August 13th, 2012

    UMNO keluar BN dan PAS keluar PR? Nak duduk semeja berdiskusi pun Hj Hadi dah terkencing2 kena sergah dengan TGNA. WTF Bujuk. Ustaz Nasa pun sampai sekarang kena boikot dengan orang PAS hanya kerana dia mencadangkan idea kerajaan perpaduan. Tengok betapa hampasnya PAS. Takde orang UMNO yang kena sergah dengan PM bila orang UMNO mencadangkan kerajaan perpaduan. Hanya TGNA yang beriya “comolot” dengan DAP.

    Kalau UMNO dituduh kafir bila bergabung dengan MCA dan MIC maka PAS pula kafir ganda 2 bila comolot dengan DAP. Korang tuduh orang kafir sekarang korang pulak yang jadi bapak kafir. Memalukan bila orang yang keluar amanat kena jilat amanat lama dia sampai kering.

  59. bujuk
    August 13th, 2012

    Zul sampai sekarang tak berani berdebat/muzakarah isu ni bila d cabar Hanifa maiden, AJK PAS pusat. Hang kalau takat tau cerita sikit2 tak payah heboh la. Dulu aku ada paste kat mykmu hujah Hanifa ni, tapi tak sampai 2 jam hilang(d buang).

  60. bujuk
    August 13th, 2012

    Tapi tak salah kalau dah d nasihat masih nak tegakkan jugak kebatilan dengan pelbagai alasan. Aku nak tanya.. korang nak kata sokong hudud ka kalau PM kata takkan laksanakan hudud selagi UMNO/BN memerintah m’sia? Ini ayat sokong hudud ke tolak hudud. Habis Abdollah samaah kata orang yg. tolak islam dan hudud tu kafir harbi. Tapi orang yg. mengaku islam sedang dia juga tolak hudud taktau nak sebut apa?
    Aku ada post hujah Tuan Ibrahim Tuan Man dalam tajuk mahfuz kata tunM… hang baca habis. Harap dapat hidayah…

  61. bujuk
    August 13th, 2012

    Pihak berkuasa boleh cerita apa saja… sebab komunikasi 1 hala dulu. sekarang ada banyak maklumat… rakyat boleh nilai sendiri.

  62. bujuk
    August 13th, 2012

    Itu sebab UMNO belum keluar BN… UMNO keluar BN dulu, baru cerita. PAS tau helah UMNO, bila PAS sendirian mudah nak serang PAS. Tapi bila PAS ada kawan UMNO tak dapat makan dan semakin kurus dan lemah. Untuk terus hidup UMNO perlu pisahkan PAS dari PR, tapi PAS dah bijak sekarang. UMNO akan hampa….
    TGNA dah tau selok-belok dan helah politik UMNO… jadi dia tegur orang2 yg. rasa seronok dengan umpan/jerat UMNO.

Leave a Reply

Type your comment in the box below: