25
May

Mereka Yang Macam “4 Orang” Itu Memang Tak Sesuai Untuk UMNO/BN…

Selepas bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Fauzi Shaari, menyertai PAS baru-baru ini, PKR juga tidak mahu ketinggalan dalam hal tersebut apabila mengumumkan “empat orang tokoh profesional” menyertai parti mereka.

Presiden “puppet” PKR, Wan Azizah Wan Ismail mengumumkan penyertaan “empat orang tokoh profesional” itu ke dalam PKR semalam, dan ia dilihat seolah-olah cuba menunjukkan bahawa lebih ramai golongan “profesional” memilih partinya itu.

Namun, apabila diumumkan nama-nama “tokoh-tokoh profesional” yang menyertai PKR itu, saya secara spontan berbisik di dalam hati…

“Kalau orang macam 4 ekor ni..tak masuk UMNO pun tak mengapa..Elok lah tu masuk PKR…PKR memang tempat simpan orang-orang macam tu pun…” kata hati saya yang kemudian dipersetujui oleh akal…

“Tokoh profesional” yang dimaksudkan oleh Kak Wan itu ialah Pengurus Kanan Am Jabatan Antarabangsa di Nam Fatt Corporation Berhad, Koh King Kee, Brigadier Jeneral (B) Datuk Abdul Hadi Abdul Khattab, bekas Pengarang The Malaysian Insider, Praba Ganesan dan Dr Abdul Aziz Bari, bekas pensyarah undang-undang di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM).

Koh King Kee merupakan bekas tahanan ISA yang ditahan pada tahun 1974 kerana memperjuangkan “keadilan sosial”. Padanlah dia masuk PKR…

Orang yang mempunyai ideologi sosialis memang patut masuk PKR kerana  di dalam BN, ideologi sosialis sememangnya ditolak. Contoh individu yang memperjuangkan sosialis ialah Hisyamuddin Rais yang menyalak macam orang gila macam orang tak ada agama…

Abdul Hadi pula ialah bekas pegawai TUDM yang dikatakan terbabit dalam skandal penjualan enjin pesawat F5E di kem TUDM Sungai Besi. Padanlah…

Depan orang, takkanlah dia mahu mengaku bersalah menjual enjin pesawat milik TUDM itu. Macam Anwar juga, takkanlah dia mahu mengaku dirinya di dalam rakaman video skandal seks dengan China Doll itu pula, kan?

Jadi, Abdul Hadi dan Anwar memang “sekepala”lah, kan…

Praba? Apa yang mengejutkan tentang Praba? Sudah terang-terang dia adalah bekas pengarang Malaysian Insider. Malaysian Insider itu pro kepada siapa? Standardlah kalau dia masuk PKR. Tiada yang mengejutkan…

Dan Aziz Bari? Tak payah ulaslah tentang Aziz Bari. Rasanya satu Malaysia kenal dan tahu latar belakang Aziz Bari yang dipecat dari UIAM. Semua orang tahu dia memihak kepada siapa dan semua orang tahu dia banyak salah dan buruk berbanding benar dan betulnya.

Namun jika difikirkan, semua ke-empat-empat “tokoh profesional” itu mempunyai kes yang tersendiri dan semuanya boleh dikatakan tentang perkara negatif yang mereka lakukan dan tiada apa yang boleh dibanggakan dengan pencapaian mereka.

Lainlah kalau yang masuk PKR itu ialah tokoh-tokoh profesional seperti Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhari, Datuk SM Faizal Tan Sri SM Nasimuddin, Tan Sri Lim Kok Wing atau Tony Fernandez. Kalau mereka yang masuk PKR, mungkinlah PKR boleh mendabik dada sedikit…

Seperkara lagi, layakkah mereka-mereka yang menyertai PKR itu digelar sebagai “tokoh profesional”?

Pada pengamatan saya, mereka lebih sesuai untuk digelar sebagai “penyangak” dan “poyo” atas apa yang mereka lakukan selama ini. Tiada apa yang boleh dibanggakan tentang pencapaian mereka. Lagipun, mereka memang orang pembangkang pun…

Saya fikir, tidak perlulah saya menyebut tentang siapa dan berapa ramai golongan atau mereka yang benar-benar “TOKOH” dan “PROFESIONAL” yang menyertai UMNO atau BN kerana tidak terbilang ramainya.

Lagipun, sudah sekian lama para tokoh profesional ini menyokong dan ramai dikalangan mereka yang menjadi ahli UMNO seumur hidup. Kenapa mereka menyokong UMNO dan BN adalah kerana mereka bijak dan benar-benar punya akal untuk berfikir.

Hanya mereka yang dungu tetapi kosmetiknya “profesional” sahaja yang akan menyokong Pakatan Haram. Sebab itu UMNO dan BN tidak hairan dengan penyertaan ke-empat-empat “ekor” itu ke dalam PKR.

Lagipun, orang macam itu memang tidak ada tempat di dalam UMNO dan BN. Maaflah yer..!

Ada 151 Comments setakat ini.

  • StinGray
    May 25th, 2012 at 4:59 PM

    Alahai….setakat Profesional Cap Ayam mcm depa2 tu, biaq pi la 400 org sekali pun nak joint Pakatan Haram Jadah tu…

    AmBABiga tu pun depa dok bangga pasai betina tu Profesional….tapi baru 100 org jea rakyat biasa pi rumah dia, ketaq tek tak keruan betina tu….profesional hape….melutut dgn Polis balik…..

  • Bulan Empat
    May 25th, 2012 at 5:02 PM

    Bagus lah kalau mereka umumkan masok satu parti. Manusia sesat macam ini sekurang kurang telah umumkan tempat mereka dan go to the place where they belong.

    Orang kotor lagi sesat tak patut terus bertempiaran diluar tanpa hala tuju jelas, barat tidak timur pun bukan .

    Kita nampak 2 ekor yang jelas tak tahu mana hala tuju mereka . Sorang berjanggut tua ganyut rambut putih sampai ke janggut. Sorang lagi perempuan 55 tahun umurnya digelar dajal bermata satu. Jelas ke mereka ini dipadang mana mereka bermain? Mereka berkias saja sebenarnya tapi hala tuju… pochee, yellek.

    Mereka tahu siapa mereka. Mereka tahu mereka tak boleh masok sebarangan ke dalam kerajaan kerana rejection menunggu. PKR tak akan reject sesiapa kerana criteria mereka mudah difaham. PKR sarang penderhaka, orang kecewa, pembelot, pembohong dan pengamal maksiat. So if you fit our requisites please come enrol with us. If you are clean, honest and do not tell lies, this is not your place, so please go away.

  • Anak Lenggong
    May 25th, 2012 at 5:11 PM

    Kalau orang tu tak payah nak berbangga laa sebab memang daripada dulu lagi mereka duduk dibawah naungan PKR cuma tak mau umumkan jee..

  • selamber
    May 25th, 2012 at 6:02 PM

    Sampah..tempatnya kat dalam tong sampah la…hehe

  • kajol
    May 25th, 2012 at 6:29 PM

    Dato fauzi saari masuk pas tak nak ulas ke..dsm faisal,ts kok weng,dato tony fernandes, ts al bohary dan banyak lg TUNGGU PRU NI BN TEWAS masukla depa pr..ha.ha

  • bangKano
    May 25th, 2012 at 7:53 PM

    Ah….setakat Fauzi Shaari tu masuk PAS apa nak heran memang macam sirih pulak ke gagang. Dia ni sentiasa mengamal kan nilai nilai islam dalam kehidupan harian jadi untuk menerus kan ajenda islamiah dah tentu dia pi kat PAS. PAS semua orang dah tau perjuangan depa cuma menegak kan islam termasuk hudud. Tak lojik la kalo dia pi join DAP ka..PKR ka…UMNO pulak moderate…!!!!

  • raplahjingaa
    May 25th, 2012 at 8:26 PM

    laaaaa..PAS perjuangkan Islam ?? ni baru tukar ke ?

    Islam tetap subur, tak payah PAS perjuangkan….lagi banyak PAS masuk campur hal Islam lagi ketinggalan umat Islam kat negara ni…

    Islam PAS….menyokong pengharaman sambutan maulidulrasul

    Islam PAS…menyokong pengunaan nama Allah sebagai tuhan orang-orang kafir

    Islam PAS…boleh melawat cina mampoih sambil pegang colok..angguk-angguk depan keranda

    Islam PAS…meyumpah seranah atas mimbar

    Islam PAS…mendoakan kemusnahan orang Islam yang lain

    So…apa yang Islamnya tentang PAS ???

  • kajol
    May 25th, 2012 at 8:28 PM

    raplah jingga hujah jangan pakai logik akal bagila dalil quran dan hadis baru betul..

  • jebat
    May 25th, 2012 at 8:31 PM

    ala tempat cuci dosa la tu..kononnya bila dah pencen lari dari kerajaan nampak suci murni…tak yah nak bermuka-muka la wahai pencacai2 pakatan haram..yg duk maki tan sri kadiq dulu tu bukan ke wajah2 yg sama duk puja dan puji sekarang.. cuba test anwar masuk umno..mau dicaci dan digelar bapak segala syaitan

  • kajol
    May 25th, 2012 at 8:41 PM

    sama saje masa anwar dalam umno tidak timbul soal liwat.bila keluar umno semua cite burok keluar ha.ha

  • selamber
    May 25th, 2012 at 8:57 PM

    dah kuar lawak bodoh la tu..

  • Bulan Empat
    May 25th, 2012 at 9:04 PM

    Umno dibuang oleh Tun semasa dia masih dalam Umno. Semasa dia tengah sedap ‘makan’ menunggu masa untuk naik dengan mengharapkan Tun bersara cepat.

    Pada orang yang cakap Anwar dituduh meliwat masa dia keluar dari kerajaan itu, kita mintak dia study sejarah.

    Baca buku sikit, buku yang mudah difaham tak payah yang heavy heavy. Orang kepala bengap, hati gelap susah nak faham kalau baca buku yang berat berat.

  • Bulan Empat
    May 25th, 2012 at 9:05 PM

    Anwar menganti Umno dalam para pertama. Sorry ye tuan2.

  • kajol
    May 25th, 2012 at 9:12 PM

    PADA pendapatsaya itu imaginasi kamu tidak berpaksi kepada reality kata najib

  • raplahjingaa
    May 25th, 2012 at 9:14 PM

    hehe….hang ni budak lagi kot, dah lah cuti-cuti sekolah ni hang cari lah kerja berfaedah sikit…pi tolong ayah hang menebas ke….tolong mak hang buang sampah ke..

  • raplahjingaa
    May 25th, 2012 at 9:16 PM

    kajol…hari ni hari last penggal sekolah…seronok la hang, cuti 2 minggu…hang duk rumah tolong mak hang buat kerja tau….ni hang on line ni mak hang tau ke ?

  • bujuk
    May 25th, 2012 at 9:42 PM

    Kita tunggu.. ada tak tokoh2 profesional yg. nak joint UMNO. PAS dan PKR dah ada.. tak kesah la kalau orang UMNO menidakkan profesional mereka asal RAKYAT tahu. Aku tau besnesman memang ramai yg. menyumbang pada UMNO tapi biasa la… mesti ada balasan. Malah mostly yg. jadi pemimpin UMNO ada projek/ bisnes untuk suap mulut ajk dan ahli UMNO sokong dia, bukan sebab dia bagus. Dalam UMNO siapa banyak duit, pemurah(perasuah) memang selalu menang. Selain dari tu faktor keturunan. Anak PM, MB dan YB ada peluang cerah… walaupun tak boleh buat kerja macam Hishamudin… ini korang yg. kata.

  • raplahjingaa
    May 25th, 2012 at 9:49 PM

    hang buat sinopsis sendiri…lepas tu hang sendiri yang sokong !!

    bujuk…bujuk…macam buih la hang ni.

  • kajol
    May 25th, 2012 at 10:02 PM

    cakap bujuk berpaksi pada reality kata najib

  • neutron
    May 25th, 2012 at 10:40 PM

    Worang BUTA HATI akan tetap bersama AMNO… Apa apa pun mamak mau paste satu link sini siapa mau tengok surat PEMIMPIN AGUNG AMNO @ MADEY PADA PRESIDEN ISRAEL??? Pengkhianat umat MUslim lagi bercabang lidahnya…. AMNO pengkhianat agama Islam…. cuba cubalah google ….

    Lidhttp://www.mail-archive.com/hizb@hizbi.net/msg03461.html

  • raplahjingaa
    May 25th, 2012 at 10:47 PM

    hehe…dey paria…hang punya fitnah, abu jahal pun respect gila !!

    hang nak cakap pasal Islam konon…kursus kat PERKIM pun hang lari,….elok la tu hang jadi cai PAS….sesuai bebenor.

  • jebat
    May 25th, 2012 at 10:55 PM

    ye la bujuk..yg aku paling ralat profesional yg menyokong pakatan haram adalah ambiga..seorang peguam yg membela umat islam yang murtad,pejuang LGBT…

  • jebat
    May 25th, 2012 at 10:56 PM

    betul2..berpaksi kpd realiti mcm dlm video anwar tunggang cina doll tu ker..

  • jebat
    May 25th, 2012 at 10:57 PM

    he..he..pencacai angkat najis kot mamak ni..

  • raplahjingaa
    May 25th, 2012 at 10:59 PM

    silap tu jebat…paria mata satu tak sokong pakatan haram…pakatan haram yang sokong dia !!

  • raplahjingaa
    May 25th, 2012 at 11:00 PM

    hehe..

  • selamber
    May 25th, 2012 at 11:29 PM

    nak tambah sikit lg bro..diorang bukan sahaja menyokong malah sanggup menjadi ‘hamba’ & pencacai kpd ambigay & kuncu2nya…hehe..mcmni agaknya tahap profesinal diorang ye

  • selamber
    May 25th, 2012 at 11:37 PM

    adusss…dah nak kojol agaknya ko ni…hehe

  • selamber
    May 25th, 2012 at 11:41 PM

    woi tambi…bikin hal la lu..worang sudah naik roket sampai ke bulan tp ko masih naik kereta lembu..hehe…ayoyo…ammmak

  • StinGray
    May 25th, 2012 at 11:53 PM

    bro rap….Islamnya PAS cuma memalukan umat Islam jea. Depa sendiri pun keliru sapa yg perlu ikut sapa…adakah PAS perlu mengikut ajaran Islam, atau PAS itu adalah ajaran Islam…tu pasal depa dok meraban buat benda2 mcm yg hang tulis tu….

    Model terbaik kat sini mcm bujuk & Melalu Islam…tonggang terbalik agama bila depa citer pasal islam….kena kat depa semua pi jadi halal…kena kat org lain jadi makruh pun tak boleh, semuanya jadi haram…

  • StinGray
    May 26th, 2012 at 12:09 AM

    Alahai kajol…benda dah salah nak buat apa hang mintak dalil dan hadith lg…..kalau mak hang ckp jgn skodeng aci kat sebelah rumah hang tengah mandi, hang nak mintak dalil Al-Quran jugak ke kat mak hang….kalau nak rasa berdamar muka hang, mintak la mcm tu kat mak hang…

    Sapa la yg hasut hang mai bg komen kat sini….

  • StinGray
    May 26th, 2012 at 12:23 AM

    fuyooo bujuk….hang punye fitnah 1st class la..>>>(Dalam UMNO siapa banyak duit, pemurah(perasuah) memang selalu menang)….

    bila org ckp parti hangpa ni sesat hang marah…..islam ape kalau dok rembat semacam jea…..hang ckp berpandukan Al-Quran dan hadith ke atau ikut Human Rights..

  • StinGray
    May 26th, 2012 at 12:35 AM

    wah2 anak indu sekoq ni…mentang2 AmBABIga tu mak sedara hang dan lawyer plak tu….ikut suka hang jea nk ckp….

    Org dh lama bersara pun hang dok kecut teloq lagi…fobia/trauma tak tentu pasal…hehehe….org ckp tak berpaksi pada reality pandai plak angin 1badan….

  • Alyabu
    May 26th, 2012 at 2:11 AM

    UMNO dah jadi macam PAS ditahun 60/70an dimana sokongannya hanya terdiri dari orang melayu sahaja..tetapi PAS pulak dah dapat sokongan semua kaum..SOALNYA BOLEHKAH BN MENANG DALAM PRU13 HANYA DENGAN SOKONGAN ORANG MELAYU SAHAJA..? lagipun UMNO ni dah expired dan menapause..Bodoh! kalau join depa..

  • djray
    May 26th, 2012 at 2:44 AM

    tak pe.. 4 kutu masok puki-R.. 4 juta akan keluar dari puki secara silent masa ngundi nanti..

  • iPas
    May 26th, 2012 at 7:57 AM

    fikiran bongok drp ahli Umngok…. masih tak sedar2, hanya harapkan undi pakcik/makcik
    felda, undi orang kampung yg tua2, undi orang rumah panjang sarawak/sabah aje…

    hoii sedar lah sikit, tak malu ke hanya harapkan sokongan dari orang2 felda, org kampung
    sedangkan golongan bijakpandai melayu, cina, india memberi sokongan yg kuat kpd PR

    sokongan orang Cina amat tinggi kpd PR, dijangka kan 80-90%. Tu lah.. asyik dgn ketuanan
    melayu haprak Umngok… keh..keh..keh…

  • aziz pukimak
    May 26th, 2012 at 8:35 AM

    sokongan cina kafir di harap kan.
    sah la PAS parti kafir. dan nik aziz pukimak bapak kafir!!

  • P164
    May 26th, 2012 at 9:00 AM

    Lu x yah sembang sangat lah bro…
    Lu ingat tu punya Pakatan Haram tu ramai sangat penyokong…
    Kita tunggu PRU nanti, sape yang bungkus..
    UMNO dulu kini dan selamanya…

  • mustaqim
    May 26th, 2012 at 9:02 AM

    jujurnya aku org umno…penyokong malah pendukung…..

    tapi aku suka menerima hakikat bukan menafikan hakikat macam ahli pas….itu realiti dari darjah 1 aku dah baca surat kabar utusan n bharian stiap inci dan mmg minat politik dan kini aku rasa umno pun dah lebih kurang…

    jadi hakikatnya…ORANG PROFESIONAL MMG TIADA TMPT DALAM UMNO……umno adalah parti yang bertunjangkan projek dan duit…contoh terbaru suhaimi shaadan masuk paper sbg executive chairman tablet 1 malaysia yg nak dipasarkan kesekolah…harga 999 pas diskaun…cam amik samsung buang logo je….

    berbalik pada umno….umno yang bertunjangkan perjuangan hanya ada di johor sahaja dan ada la sikit2 di merata tmpt….org2 umno di johor insaf perjuangan mereka untuk agama bangsa dan negara…selain itu…????

    ramai ketua cawangan UMNO adalah SPM dan ada yg takder SPM…..mereka ini pegang jawatan brpuluh tahun dan kalau ada PROFESIONAL MASUK diorang cantas awal2 guna 2 pendekatan;

    1. gangsterisme pekida 3 line rahman botak, man komando apa2 laaa pening nak sebut

    2. masa….kita tahu PROFESIONAL kurang masa berbanding ketua2 umno yg keje melobi atas bawah tgh belakang….mereka akan pastikan krjaya politik PROFESIONAL ini ditolak masyarakat setempat dan juga ajk bahagian…..

    JUSTERU…UMNO ADALH PARTI KORPORAT DAN TIDAK MEMBERI PELUANG GOLONGAN PROFESIONAL MENYUMBANG KEPADA PARTI NEGARA BANGSA DAN AGAMA-ini diakui tun m sendiri……buat apa nak nafi…dari nafi baik pk mcamana nak atasi….

  • mustaqim
    May 26th, 2012 at 9:42 AM

    so kesimpulan pada tajuk diatas….yg sesuai menyertai umno hanyalah kaki bodek, kaki ampu dan pandai cakap….xpayah kelulusan tinggi2 pun….kipas………umno luluh korang tatau…kuat dulu pun sbb TUN M je….nak berpecah beratus kali dah…..dari anwar ghafar musahitam kuli dll nak berpecah pun tak belajar2 lagi wahai orang2 umno…tun m smpai bila boleh pertahankan umno….????

  • P164
    May 26th, 2012 at 9:46 AM

    X yh merepek sangat lah bro…
    Tu perasaan ko je…
    Ramai je peguam, dktr, lecture, yang jadi ahli umno.. cuma mereka x nk tonjolkan diri…

  • iPas
    May 26th, 2012 at 10:31 AM

    cina mca/gerakan ahli sunnah wal jamaah ke ….

    soi lek tok iman masjid negara ke…. kih..kih..kih…
    soo koon guru tajwid Al Quran ke…. keh..keh..keh..

    kalu bongok jgn tunjuk sangat, simpan2 lah sikit….

    kah..kah..kah…

  • iPas
    May 26th, 2012 at 10:35 AM

    cepat lah Ah Jib Gor bubar parlimen, BN dah tak sabar nok jadi pembangang….
    opp sori… pembangkang… kih..kih..kih…

  • Cfu
    May 26th, 2012 at 10:37 AM

    Aziz Barua & 3 lagi tu agaknya dapat berapa RMjuta dpd Anwar. Abdul Hadi Khattab tu dah dapat untung jual enjin jet masih tak kenyang lagi. Tak kisah la 4 ekoq ni masuk PR, bukan hebatpun. Hebat menipu ada la.

  • iPas
    May 26th, 2012 at 10:38 AM

    lulusan “kankongan” ke…. kih..kih..kih

  • zassss
    May 26th, 2012 at 10:43 AM

    Nanti Nik Ajis nabi junjungan kau tu kojol Karpal Sink, LKS dan LGE akan turut mandikan jenazah nabi kau tu. Sembahyang jenazah akan diimamkan oleh LGE sebab Karpal Sink bukan suka orang Melayu jadi imam.

  • zassss
    May 26th, 2012 at 10:45 AM

    sedap la nama parti tu djray, puki-R. macam puki arrrr parti tu. lambang dia pun macam puki arrrr!

  • iPas
    May 26th, 2012 at 10:46 AM

    4 orang tu tak hebat mana, tapi mengecutkan telurr org umngok….

    keh..keh..keh..

  • mustaqim
    May 26th, 2012 at 10:47 AM

    cerita ramai aku tak nafi bro…citer menyumbang yg aku nak citer…kalau stakat masuk nak projek aku kenal ramai…..

    dulu aku hidup berkelana…instead tidur hotel company bayar aku duk umah kg kat johor…..ramai yg sanggup mati kerana umno bro kat sana…ko taknak peguam lecturer ko camtue????

  • Cfu
    May 26th, 2012 at 10:58 AM

    Lipas, hang ni suka sangat cakap pasai telur. Cuba hang fikir cara nak bagi kecut telur Anwar. Telur Anwar tu jangan la dok kembang sentiasa, bahaya.

  • P164
    May 26th, 2012 at 10:59 AM

    Kenapa harus mati kerana UMNO…
    Kena mati kerana islam…
    baru betul perjuangan ko…
    UMNO berada pada landasan yang betul untuk islam dan orang melayu…
    Ko ingat ramai yang masuk PKR kt selangor x kejar duit ke… Kejar projek…

  • iPas
    May 26th, 2012 at 11:00 AM

    lambang dia pun sebijik macam otok kau… kih..kih..kih

  • P164
    May 26th, 2012 at 11:02 AM

    yang penting ada kelulusan..
    Ni ada yang x da spm pn bole jadi naib presiden…
    Ape citer bro

  • sungai_siput
    May 26th, 2012 at 11:05 AM

    isle…

  • iPas
    May 26th, 2012 at 11:06 AM

    Cfu… hang pun suka sangat kat Anwar, ke dah “kena” ?????
    kalu dah “kena”, cepat2 pi jumpa Najib, mintak biasiswa….cam Saiful tu…

    kih..kih..kih…

  • sungai_siput
    May 26th, 2012 at 11:06 AM

    kajol, macam la kau selalu pakai hadith dgn dalil quran selalu…

    kau baca quran pun tak paham…

  • sungai_siput
    May 26th, 2012 at 11:08 AM

    macam hassan ali yg cegah kes murtad tu ka kajol??

    hassan cegah nurtad , tapi nik aziz kata dia tak senonoh

    mcm tu ka??

  • Cfu
    May 26th, 2012 at 11:10 AM

    Lipas, hang jangan buat lawak la, aku tak tergelak pun.

  • sungai_siput
    May 26th, 2012 at 11:10 AM

    dan ambiga anti islam menjadi ketua kepada Nik Aziz, Hadi juga pemimpin yg kunun nya memperjuangkan islam

  • raplahjingaa
    May 26th, 2012 at 11:11 AM

    Bujuk buka dalil dari kitab agama isle PAS…ngalahkan orang majusi depa ni semua.

  • sungai_siput
    May 26th, 2012 at 11:17 AM

    takde la mcm PAS iktiraf LIM guan Eng sama level dgn khalifah Umar Al Khattab…

    mak bapak suruh pegi sekolah tak nak, kan da jadi bodo piang

    buat dosa banyak2, lepaih tu jumpa nik aziz mintak ampun dosa….

    rakyat da celik mata la LiPas

  • sungai_siput
    May 26th, 2012 at 11:20 AM

    itu yg tidak berpaksi pada realiti tu…

    kalau betui PAS kuat sangat, takan hadi kalut ingat kan ahli pasai sumpah bai’ah

    risik2 hadi pun tau PAS dgn PR gerenti bungkuih PRU13 ni

    cakap pedaih la lu LiPas…..

    terima lah kenyataan walaupun pahit..

  • sungai_siput
    May 26th, 2012 at 11:24 AM

    itu cakap kau jer mustakim….

    mat sabu dgn mahfuz tu apa kelayakan ekademik nya?? SRP pun bungkuih ambik 2 ke 3 kali

  • sungai_siput
    May 26th, 2012 at 11:26 AM

    kau hidup berkelana ka???

    da buat da ujian STD bro??

  • sungai_siput
    May 26th, 2012 at 11:29 AM

    apasal…..
    hang suka dgn nuar ka???

    ceh…. geng LGBT rupa nya AhL’iPas ni

    patut la dia bengkak dgn UMNO, sbb UMNO tak sokong sex songsang

  • sungai_siput
    May 26th, 2012 at 11:33 AM

    bro cfu

    AhL’iPas ni cemburu la kalau sebut pasai nuar ni….haha

  • raplahjingaa
    May 26th, 2012 at 11:45 AM

    tiba-tiba….anwar pulak jadi imam mahadi…hahahahah lingkup agama dengan puak ni semua..

    tu tak kira badut kaki gam yang nak samakan si tua kutuk nok ajis tu dengan nabi…alahai

  • raplahjingaa
    May 26th, 2012 at 11:48 AM

    BN nak jadi pembangkang negara ? nak mimpi pun agak-agak laaaa…

    aku tak sabar nak tunggu PAS balik berkampung dalam kain nik ajis !! hehe

  • Delta Source
    May 26th, 2012 at 11:59 AM

    kajol ni ketinggalan zaman ke?

    Karpal Singh adalah individu pertama yang secara terbuka menuduh Anwar Ibrahim terlibat di dalam kegiatan liwat, iaitu 2 bulan sebelum Anwar dipecat.

    Mat Sabu pula adalah orang pertama yang memberikan gelaran Al-Juburi kepada Anwar.

  • raplahjingaa
    May 26th, 2012 at 12:21 PM

    hehe…..

  • selamber
    May 26th, 2012 at 1:18 PM

    agaknya Nuar TIBAI dia sikit je..sebab tu dia jeles..hehe..lipas..lipas..

  • pasdaplaknat
    May 26th, 2012 at 1:24 PM

    hahhaa..perasan macai PAS ni konon PAS ni Isle..
    xde PAS, Islam lebih selamat dan terjaga.

  • pasdaplaknat
    May 26th, 2012 at 1:26 PM

    alaa puak ngok kajol ni kalao hija hujah dgn Al-Quran st lgi die spin guna akal.,
    pusing situlah sampai kiamat..MUNAFIQ!

  • pasdaplaknat
    May 26th, 2012 at 1:29 PM

    bukan tokoh profesional bujuk..itu tokoh SEKULAR dan SOSIALIS

    Tokoh profesional xkn masuk mana2 lebih baik jd org yg tidak berlabel mana2 tetapi ikut sokong ikut kebenaran

    UMNO xperlu nk berlumba2 offer org2 sosialis dan sekular join semata2 nk bersaing dgn Pakatan Rosak.. kesan keburukannya yg ditanggung lebih teruk dan berat kemudian hari!

  • yon76er
    May 26th, 2012 at 2:04 PM

    Memang mereka nie Pro..tapi Pro dalam bidang Songsang ya mereka Anuti….Tarak hal lah org2 mcm nie takda dalam BN or UMNO cikit pon tak rugi untuk raayak..

  • pasdaplaknat
    May 26th, 2012 at 2:23 PM

    Setuju 100% P164.
    Hidup dan mati kita kerana Allah dan Rasul
    Kerana agama tercinta ini-Islam
    Cuma wasilah atau platform skrg pd UMNO.
    Betulkan niat Insya Allah semuanya jadi ibadah dan dibetulkan Allah mana yg kurang betul.

    Jangan itu sikap bangsa PAS, mereka mati kerana parti, Islam itu seolah2 bayangan mereka shj.

    Sbbitulah merobohkan Madrasah suatu yg sgt jelik pd agama pun mereka sokong krn parti diutamakan.

  • pasdaplaknat
    May 26th, 2012 at 2:24 PM

    kelayakan mereka ialah pandai cakap bohong dan pandai mengorat bini org..
    hehee

  • pasdaplaknat
    May 26th, 2012 at 2:26 PM

    Prof sayur lecur-Aziz Bari tu padanlah lantang sgt kritik itu ini luar dr kotak pemikiran Perlembagaan, rupanya isi hatinya ialah Anwar-Sosialis!

    hahaa penat je pencacai PAS jilat..join PKR jugak..

  • raplahjingaa
    May 26th, 2012 at 2:36 PM

    ….mungkin tak lama lagi puak-puak PAS ni akan beri gelaran pada ambiga…macam guan eng di beri gelaran khalifah…ambiga pula mungkin di beri gelaran ummi…hehe

    ummi puak-puak PAS ! tak caya hangpa tunggu tengok…otak cetak PAS ni aku dah paham sangat !!

  • raplahjingaa
    May 26th, 2012 at 2:37 PM

    keturunan dia dan ambiga…dari satu kampung kat chennai, mai tanah melayu pun sama-sama ikut kapal bawang !!

  • raplahjingaa
    May 26th, 2012 at 2:41 PM

    Sorry to say…muka pun macam penyangak, anwar janji dengan dia nak di berikan Universiti Malaya kat dia…

    aku takut….universiti hospital yang dia pi nanti…jadi biol !

  • selamber
    May 26th, 2012 at 2:47 PM

    Kita jalan2 kat Selangor jap..hehe..

    1) Membuka tabung permulaan RM100 bagi setiap anak kelahiran Selangor

    2) Memberi bantuan RM75 sebulan bagi setiap anak yang dihantar ke nurseri @ Tadika

    3) Memberi bantuan RM50 sebulan seorang bagi pendidikan pra-sekolah

    4) Memberi hadiah RM1,000 kepada setiap anak Selangor yang mendapat tawaran ke universiti

    5) Memberi bantuan dan biasiswa pelajaran untuk anak Selangor

    6) Memberi bantuan kepada anak-anak muda untuk mendirikan rumah tangga

    7) Membuka pusat-pusat sukan mini dan rekreasi bagi belia

    8) Mencarum takaful bernilai RM2,500 untuk warga emas, orang kurang upaya dan anak yatim

    9) Memberi elaun ibu tunggal yang layak

    10) Memberi elaun khas suri rumah yang memilih untuk menjaga sepenuh masa anak-anak kecil mereka

    11) Membantu setiap rakyat Selangor untuk mendapatkan kediaman sendiri

    12) Mewujudkan institusi menyelaraskan hal-ehwal agama selain Islam

    Inilah janji2 kerajaan PKR Selangor..negeri kebajiakan la katakan..bahgianya rakyat selangor ye..hehe

  • P164
    May 26th, 2012 at 4:46 PM

    Ada yg tertunai ke janji pakatan ni bro….

    Janji manis cm lagu aisah kot aku rasa..

  • raplahjingaa
    May 26th, 2012 at 5:28 PM

    tanya budak kajol tu sikit….bila nik ajis tua kutuk tu kata Allah swt ampunkan dosa adun selingsing yang berzina tu….dalil apa dia pakai ? ayat apa dia guna ?

    bodoh meletup-letup dol-dol PAS ni…nama jer Islam…tapi penuh kekufuran…hidup penuh dosa !!

  • Mohd Taib Kamin
    May 26th, 2012 at 5:43 PM

    Gelak besar bila Wan Azizah kata mereka berempat adalah ‘tokoh profesional’. Sebelum ini nama mereka pun tak pernah dengar kecuali Aziz Bari yang suka merapu dengan kenyataan2 yang berat disebelah Anwar Ibrahim.

    Sebenarnya mereka lebih sesuai digelar ‘prostitute politik’. Mereka tahu mereka tidak mungkin diterima oleh UMNO dan BN. Jadi untuk sekadar menjadi penyibuk mereka menyertai PKR. Mereka tahu PKR adalah ‘tong sampah’ dan sifat ‘tong sampah’ ialah sebagai tempat menempatkan ‘sampah’. Mereka telah memilih parti yang amat sesuai dengan mereka.

    Ketua Umum parti berkenaan pun telah terbukti suka melanggan ‘prostitute’. Tidak hairanlah jika ahli2 parti tersebut juga terdiri dari ‘pelacur politik’.

  • Mohd Taib Kamin
    May 26th, 2012 at 5:53 PM

    Memang rakyat selangor amat ‘berbahagia’ dibawah pentadbiran Pakatan Rakyat.

    1) Selangor hari ini kaya dengan rumah urut dan pelacuran.
    2) Selangor kaya dengan sampah yang gagal dibersihkan.
    3) Selangor kaya dengan lombomg2 yang ditinggalkan selepas habis pasir dikaut.
    4) Selangor kaya dengan bilangan denggi yang terus meninggkat.
    5) Selangor kaya dengan pembohongan pemimpin2 kerajaan negeri.

    Pendek kata Selangor kaya dengan kegilaan yang bakal merosakan Selangor sendiri.

    Rakyat Selangor sudah tidak sabar menunggu PRU13 untuk menghentikan segala kegilaan yang dibawa oleh Kerajaan PR di Selangor. Selepas PRU13 kelak mungkin ramai pemimpin2 PKR yang akan memasuki ‘Universiti of Tanjung Rambutan’ kerana ketika itu mereka benar2 menjadi gila.

  • Adam Abdullah
    May 26th, 2012 at 6:41 PM

    Pilihan Raya ke 13 sudah hampir. Ia adalah seperti satu persiapan untuk “berperang” untuk kemenangan.

    Maka apabila hendak berperang kenalah siapkan segala persiapan, segala stratiji.

    Saya sudah kata dahulu Pakatan – PKR, PAS dan DAP akan fikir dan buat segala cara dan macam untuk mendapatkan kemenangan, untuk mendapatkan sympathy dan belas kasihan dari pengundi.

    Maka tidak hairanlah pembangkang akan mencari dan menarik calun untuk bertanding.

    UMNO dan BN kenalah sentiasa bersiap sedia. UMNO dan BN perlu menyangkal segala tuduhan dan tomohan yang tidak berasas terhadap UMNO dan BN.

  • zassss
    May 26th, 2012 at 7:00 PM

    pookey-R pun ikut PAS juga. Lambang PAS macam lubang bur*t tengah padang. tu sbb pemimpin pookey-R dan pas ada kes gila lubang bur*t, sampai kat muka mat sabu pun ada bau bur*t normah. mah…. oh mah.

  • zassss
    May 26th, 2012 at 7:03 PM

    mat sabu dan mahfuz mungkin tak ada kelayakan akademik, tapi mereka da kemahiran. kemahiran menabur fitnah, dan mat sabu ada kepandaian jilat normah.

  • zassss
    May 26th, 2012 at 7:04 PM

    kau ni bangsa tak malu, telur orang umno pun kau nak tengok. sukala tu tengok telur kecut. sah kau spesis anwar ibrahim.

  • Umnoover
    May 26th, 2012 at 11:14 PM

    Soalan kepada PAS: kenapa org masuk PKR bukan PAS? Diaorang takut Islamkah? Atau PAS tak professionalkah? Atau tak setuju perjuangan PASkah?

    Terang2 orang PKR tolak PAS (kalau tak mesti masuk PAS nak jadi pembangkang kan)
    Lagi mau kena kuda.. Memang bedul punya PAS.

  • Kajang pak malau
    May 26th, 2012 at 11:21 PM

    As-salam kembali..

    Majoriti kekawan seangkatan saya semasa kat U dulu memihak kepada PAS, yang lelakilah, yang Pompuan saya tak pastilah. Jadi tidak hairan kalau professional dan bekas kakitangan awan yang berpangkat tinggi menyertai PAS kerana mereka ini boleh berfikir sendiri tanda terikat atau tanpa kekangan. Mereka terdiri dari kakitangan kerajaan atau berjawatan di sektor swasta atau GLC seperti petronas yang mana sudah diketahui umum lubuk penyokong PAS. Yang cari makan dengan projek-projek UMNO/BN tentulah tiada pilihan.

    Kalau kita tinjau penyokong UMNO dari generasi baru pula kebanyakannya terdiri dari kelas atau lapisan kedua. Lebih kepada kumpulaan yang kurang berjaya dalam pelajaran. Mereka ini lebih menyerlah kepada teknikal dan keusahawanan, pekerja kilang dan kontraktor /usahawan kecil yang mungkin bergantung kepada projek kecil UMNO kawasan…

    Saudara boleh lihat dengan jelas lapisan-lapisan ini terutamanya semasa hari penamaan calon….. perhatikan … penyokong kedua-dua parti ini, pasti saudara setuju dengan saya yang mereka sangat berbeza…

    Jangan marah… ini hanya dari pemerhatian rambang saya…

  • jebat
    May 26th, 2012 at 11:37 PM

    ye ke.. tapi Allah sentiasa memberi kemenangan kpd yg amanah dan jujur dalam perjuangan..majoriti kakitangan kerajaan yg pencen join pakatan haram adalah bekas2 kakitangan yg kuat makan rasuah..konon2 nak cuci dosa la tu..

  • selamber
    May 26th, 2012 at 11:47 PM

    indah kabor dari rupa bro…takyah la diharap PRU akan datang ni..

  • selamber
    May 26th, 2012 at 11:51 PM

    hehe..pemerintahan PKR cuma pada kertas je..tp hakikatnya diperintah oleh DAP..bodoh2 je rakyat Selangor kene tipu..

  • selamber
    May 26th, 2012 at 11:55 PM

    betul tu bro..macam yg aku dah sebut sebelum ni..’sampah letaknya dalam tong sampah’..lepas tu diangkut oleh lori2 sampah yg dibeli oleh ronie liew..hehe

  • kajol
    May 27th, 2012 at 12:02 AM

    Dalam sejarah tiada kerajaan yg memerintah yg kekal buat selama2nya,akan tiba saatnya akan jatuh di tangan kebangkitan rakyat.Kita hendaklah menerima ini sebagai reality dan ketentuan dari allah.adakah anda yakin bn akan mengekalkan kuasa buat selama2nya….

  • selamber
    May 27th, 2012 at 12:08 AM

    ala..profesinal tinggi mana pun kalau dah masuk je dalam pakatan haram secara automatik akan hilang keprofesionalmanya..& yg pasti akan menzahirkan kebodohannya jugak..kita lihat sahaja la siapa di antara pemimpin2 pakatan haram yg dikatakan ‘ahli profesional’tp apa sumbangannya kpd rakyat & negara?..ceciter sikit..kalau ada

  • selamber
    May 27th, 2012 at 12:15 AM

    wow kojol..ko percaya pada Takdir Tuhan la ye..hehe..tp kenapa ko nak menentang kerajaan BN sedia ada?..tak bole ke korang terima Takdir (kenyataan) yg BN adalah kerajaan yg memerintah?..di mana keImanan korang yg mempercayai Qada’ & Qadar Tuhan?..hmmm..asal yg memihak korang je semua kene terima..tp pekara yg memihak BN korang takleh terima..ckp tak serupa bikin la lu..

  • selamber
    May 27th, 2012 at 12:38 AM

    ANTARA 10 SEBAB KENAPA ANWAR IBRAHIM TIDAK LAYAK JADI PM..?

    1) KERANA SOKONGAN KPD LGBT
    2) SOKONGAN KESELAMATAN ISRAEL
    3) PEMBOHONG BESAR 16 SEPTEMBER
    4) BUKU JINGGA TIDAK DILAKSANAKAN DI 4 NEGERI
    5) POLITIK POPULIS SEMBERONO YG MERAIH POPULARITI TANPA FIKIR KEMEMPUAN NEGARA
    6) TIADA KABINET BAYANGAN
    7) FAHAMAN PLURALISME (SEMUA AGAMA ADALAH SAMA)
    8) MENDAPAT DANA & BANTUAN PIHAK ASING
    9) KES LIWAT YG BELUM SELESAI DI MAHKAMAH RAYUAN & PERSEKUTUAN
    10) VIDEO SKANDAL SEKS

    ..terima lah kenyataan (Takdir Tuhan)..

  • kajol
    May 27th, 2012 at 12:45 AM

    selamber… pru belom lg …macamana pulak nak terima kenyataan tak dir tuhan,benda belom berlaku lg .tunggu lepas pru

  • selamber
    May 27th, 2012 at 12:57 AM

    lerrr..selama nih yg dah berlaku ko tak ambik kira ke..semua tu bukan sesuatu yg telah ditakdirkan Tuhan ke?..dah tu ko asik nak menentang kerajaan je maksudnya korang tak terima kenyataan (Takdir) la tu..waduh2..ko ni

  • kajol
    May 27th, 2012 at 1:06 AM

    ha. kalau dah berlaku tu baru betol di katakan takdir tuhan

  • Topup
    May 27th, 2012 at 1:12 AM

    kajul…aku takut kau tak boleh terima takdir

  • StinGray
    May 27th, 2012 at 1:12 AM

    sokong2…setuju2…

  • StinGray
    May 27th, 2012 at 1:15 AM

    hangpa jgn maen2 dgn mat sabu…walaupun dia belajaq bodoh otak mcm lembu tua, tapi dia ada sakti….sekali dia petik jari…pajero tukar jadi waja….bini org jadi bini dia….komunis jadi perwira negara…..suspen aku……

  • StinGray
    May 27th, 2012 at 1:29 AM

    laaa…mati2 aku ingat ni betul2 punya fakta…rupe2nya pemerhatian rambang hang jea……sat lagi aku masuk dlm tong sampah hang punye pemerhatian rambang tu…

    Alahai pak malau…U mana yg hang dok rambang tu…Uganda ke???…takde sapa teringin nk joint parti tergelincir tu….hang kalau nk merambang pun ingat2 la sikit….tak baek malukan diri sendiri….hang ada famili, pikir la maruah depa jugak….

  • selamber
    May 27th, 2012 at 1:32 AM

    hehe..bis tu mcmna pulak ko boleh nak mnyatakan penerimaan sebagai ketentuan atau Takdir pada perkara yg belum berlaku lagi tadi?..hehe..ko boleh tahu ke perkara yg akan terjadi pada masa yg akan datang?..

  • StinGray
    May 27th, 2012 at 1:39 AM

    woi kajol…siapa suruh hang jadi wakil aku….rakyat mana hang maksudkan….rakyat israel ke???….

    Dalam sejarah jugak…tiada parti yg sesat akan berjaya jadi pemerintah….sebab Allah sentiasa melindungi pihak2 yg benar… Allah menilai pada kebenaran bukan tengok sejarah…sebab Allah maha adil….

  • StinGray
    May 27th, 2012 at 1:41 AM

    Ada lagi satu bro selamber….

    11) Tibai bini member..

  • StinGray
    May 27th, 2012 at 1:44 AM

    Kojol…puak hangpa mana percaya pada takdir….tu pasal meroyan mcm berok pijak2 kereta polis….kalau hangpa percaya pada takdir, kenapa bila kalah habis semua hangpa tuduh menipu….hang sembang mcm melayu baru murtad la….

  • kajol
    May 27th, 2012 at 2:09 AM

    biasala sifat manusia mana ada yg puas hati..tak kira la umno ke pas ke lainla kalau bersifat malaikat.ye kan

  • kajol
    May 27th, 2012 at 2:20 AM

    cuba bro kaji sejarah islam,selepas kewafatan nabi saw berapa banyak peperangan antara sesama org islam sehingga ari ini.cuba buat kajian apa sebab peperangan berlaku….

  • selamber
    May 27th, 2012 at 2:25 AM

    Qada’ & Qadar Tuhan termasuk dlm rukun iman bro..tp jangan la cuma pandai cakap je..kalau asik menentang & membantah je apa maksudnya..maksudnya tiada la keimanan pd Qada’ & Qadar Tuhan mcmtu..bersyukur la dgn keamanan & kesejahteraan yg kita ada sekarang..apa yg tak puas hatinya lg..jgn kufur nikmat

  • selamber
    May 27th, 2012 at 2:30 AM

    maksudnya ko menyokong keganasan la ye?..ko suka la kpd peperangan la ye?..apa yg kita dapat dgn peperanngan?..apakah kita tidak mengambil iktibar dari setiap peperangan yg telah berlaku?..adakah kita hendak terus menerus berperang?..kalau asik berperang je mcmna nak membina tamadun manusia seterusnya?…jgn fikir kebelakang (negatif) la bro

  • kajol
    May 27th, 2012 at 2:32 AM

    selamber dan stimgrey keje shif malam ye..

  • StinGray
    May 27th, 2012 at 2:38 AM

    buat ape ambik cth yg tak baik…ambik la cth yg baik….kalau org lain nk berperang, tak salah kalau kita pulak bersatu…yg pi ikut org berperang tu sapa suruh…..sejarah yg baik kita ikut…sejarah yg tak elok kita jadikan pengajaran…..tu namanya kajian sejarah….emmmmmm

  • StinGray
    May 27th, 2012 at 2:40 AM

    …tanah air kena la jaga tak kira siang dam mlm….nanti penyamun tarbus mcm hang masuk…hehehe

    hang pun shif mlm jugak ke??

  • selamber
    May 27th, 2012 at 2:42 AM

    masa bukan isunya

  • kajol
    May 27th, 2012 at 2:50 AM

    sama2 la kita….dah ambik gj ka .sya 23hb dah gj da..ha.ha

  • StinGray
    May 27th, 2012 at 3:05 AM

    best la hang ada gaji…aku buat sukarela jea jaga portal ni….demi agama bangsa dan negara…..1 komen berapa PKR bayaq kat hang…citer la sikit….org lain bkn tau pun….depa semua dah tidoq…tinggal kita ber2 jea ni…..sumpah aku tak bg tau depa…

  • kajol
    May 27th, 2012 at 3:13 AM

    sye bukan org pkr atau pas atau umno .sye org gomen masuk dlm ni saje2 je buat hilang boring keje shif pg tak bolih tido.ha.ha

  • StinGray
    May 27th, 2012 at 3:27 AM

    ooooo….keje gomen….hang keja jaga ka??? kem. apa???…awat hang selalu boring…nyamuk byk sgt ka???….kesian kat hang nuu….aku berniaga…suka hati aku la nk tidoq pukul brape….takde sapa nk perati pun….hang tak rasa bersalah ka keje gomen maki gomen…saja tanya…

  • kajol
    May 27th, 2012 at 3:36 AM

    saya adik kepada dato fauzi shaari..haha

  • StinGray
    May 27th, 2012 at 3:42 AM

    laaaa…aku ingat hang ni adik Anwar….penat jea aku reply komen hang….

  • kajol
    May 27th, 2012 at 3:46 AM

    dato fauzi shaari dulu keje gomen pencen masuk pas macamana pulak tu..

  • StinGray
    May 27th, 2012 at 3:55 AM

    biaq pi la dia nk masuk apa pun…tapi kalau dia betul2 jujur pada diri sendiri, kanapa tunggu pencen baru nk masuk PAS…kenapa tak bersara awal….sebab dia nk mkn duit pencen yg kerajaan bg ka???…

    Kalau org berperinsip, awal2 lagi dah dia bg surat letak jawatan. Persoalannya kenapa nak tunggu pencen dulu….kalau ikut ajaran agama benda yg baik tak boleh ditangguh…tapi kenapa dia tangguh???…perjuangan mesti ada perinsip….bukan parasit…

  • kajol
    May 27th, 2012 at 4:01 AM

    kalau dato fauzi shaari pencen masuk umno macamana pulak

  • StinGray
    May 27th, 2012 at 4:42 AM

    hang ni…kan aku dah cakap, biaq pi la dia nak masuk apa pun…..puak Pakatan Haram jea yg kecoh….kami kat sini pedulik apa….dia bukan ada kuasa lagi dalam polis…dia dah jadi rakyat biasa…

    Dalam kehidupan ini, bila kita sudah bersara, takde sapa nk pedulik dah, kecuali sorang dua mcm TUN, kerana beliau adalah negarawan negara. Arwah bapak mertua aku juga seorang bekas Polis berpangkat Inspektor yg dibadannya pernah ditembusi 5 butir peluru komunis….

    Arwah bapak aku pulak bekas tentera berpangkat captain…bila aku tanye arwah bapak aku, kena masuk UMNO, dia cakap walaupun aku bkn tentera lagi, tidak bermakna aku boleh biarkan negara ini dari dihancurkan oleh petualang2 negara….

    Semasa kejadian 13may…arwah bapak aku berada didlm batalion ke5 Askar melayu diraja yg berpengkalan di sungai besi…batalion dia lah yg mengambil alih Kuala Lumpur daripada Polis ketika darurat di istiharkan….mengikut cerita dia, sebelum Askar mengambil alih K.L, org2 melayu diperkotak katikkan oleh org2 cina…rumah org melayu dibakar, ramai org2 melayu yg dibunuh…..sehingga semua saudara mara aku yg berada di K.L ketika itu duduk menumpang dirumah aku didlm kem utk menyelamatkan diri..

    Mengikut cerita dia lagi, setelah batalion beliau mengambil alih KL, mayat2 cina pulak bergelimpangan dimerata tampat diKL, terutamanya di Chow Kit Road dek melayangnya peluru2 dari askar…

    Pendek kan citer…siapakah pencetus kejadian tersebut??…kalau bkn LKS…dimanakah LKS skrg??….apakah ideologi LKS sudah berubah??….kenapa PAS sebuah parti melayu dan islam perlu berada dibawah ketuanan parti LKS??…semasa 13 May polis dimalukan oleh LKS….apakah Fauzi tak pikir semua tu ke?????…masuk PAS sama dgn masuk DAP….Fauzi tak perasan ke???…siapa yg dominan dalam PR???…Fauzi terlepas pandang ke???…adakah Fauzi boleh merubah pegangan DAP yg menjadi ketua parti PAS???….

    sia2 jea pejuangan dia sekian lama dalam polis…bila pencen bersekongkol dgn DAP…

  • Fazli Yusof
    May 27th, 2012 at 10:41 AM

    Berpaksi pada realiti macam Hadey kata hudud dalam Quran 0.0001% tu lah….kekekekeke

  • Fazli Yusof
    May 27th, 2012 at 10:51 AM

    Ko gila ahhh Stingray….aku tambah sikit..
    12) semua lubang adalah sama sahaja…kekekekeke

  • selamber
    May 27th, 2012 at 11:22 AM

    bro..kalau la masih ada arwah bapak ko tentu dia kecewa dgn bangsa melayu islam yg lembik sekarang nih..kakitangn kerajaan yg sepatutnya memegang tgjwb sbg peneraju bangsa & negara sudahnya bertukar menjadi pengkhanat negara sendiri..w/pun sudah pencen..begitu rapuhnya jati diri diorang..semua gara2 konon ‘kecewa’…hmmm.

    Sedar la wahai bangsa MElayu ISlam..sebebnarnya bangsa lain menuggu kesempatan atas kelemahan kita..& akhirnya diorng pergunakan kita utk kepentingan diorng..& akhirnya kita diperbodohkan oleh bangsa diorng…

    Sesungguhnya bangsa kita cuma tinggal POlitik sahaja yg ada..sedangkn ekonomi telah dikuasai bangsa CIna..jgn la kuasa politik pulak kita nak gadaikn..kerana seandainya politik telah dikuasai oleh diorang maka akan hancurlah bangsa kita..jangan la kita angkuh megatakan semua ini tak akan terjadi.

    Ingat..UMNO adalah satu2nya parti yg mendokong perjuanagan & kelangsungan membela bangsa..w/pun pelbagai parti komponen didlmnya (BN)& UMNO adalah dominan & tidak menepikn yg lain..berbeza dgn PR siapakah yg dominan?..sedar2 la..ingat2 la..fikir2kan la..hayati la..jangan jadi barua..

  • raplahjingaa
    May 27th, 2012 at 12:27 PM

    tu hang tak kira lagi, botol minyak gamat yang mat sabu pegang tiba-tiba boleh jadi minyak lintah !!

  • raplahjingaa
    May 27th, 2012 at 12:35 PM

    Ntah lah si malau…dalam pemerhatian aku pulak…kebanyakan penyokong-penyokong pembangkang adalah mereka yang kecewa….kecewa tak dapat projek, kecewa tak naik pangkat, kecewa di buang kerja dan sebagainya.

    Cuba kita lihat sebagai contoh masa rusuhan bersih tempoh hari…majoriti hardcore pembangkang adalah mereka-mereka yang tak mempunyai pekerjaan tetap…bebudak lepasan sekolah yang tergantung…maknanya tak boleh nak pergi kemana…IPTS pun tak..IPTÂ jauh sekali.

    Cara pemerhatian malau hanyalah berpandukan kelompok yang kecil, mungkin di kawasan si malau, kajang…yang terkenal sebagai kawasan hitam penagihan dadah….tanya lah siapa pun.

    so malau….berjalanlan sambil membuka mata…lihat di sekeliling dan anda akan faham mengapa rakyaat menolak pakatan haram.

  • raplahjingaa
    May 27th, 2012 at 12:38 PM

    hehe kojol…hang tau ke sejarah ?? memang betul cakap hang, tak ada kerajaan yang boleh perintah selamanya….ambil contoh Malaysia ni…dulu di perintah British, sekarang ni ni perintah oleh anak watan negara.

    Dan dengan ketentuan Allah swt jugak lah rakyaat terus menolak pakatan haram dan memberi mandat kepada BN untuk memerintah

  • raplahjingaa
    May 27th, 2012 at 12:39 PM

    aku pun teringin jugak nak tambah sikit….anak sendiri boleh bagi kat member !! tu no 13 tuu.

  • raplahjingaa
    May 27th, 2012 at 12:41 PM

    depa dah jenis pengikut, nak buat macam mana ? jenis bebudak tak ada wawasan…the follower !!

  • raplahjingaa
    May 27th, 2012 at 12:41 PM

    hehe…

  • StinGray
    May 27th, 2012 at 3:00 PM

    fuyooo…giler BABI nye dia…

  • StinGray
    May 27th, 2012 at 3:03 PM

    dan kalau berjalan tu jgn lah jd MATA LALAT asik cari benda busuk jea…

  • raplahjingaa
    May 27th, 2012 at 4:03 PM

    tu satu hal…time kerja dok on line, curi tulang…hang tolong bagi tau sat hadis mana yang hang pakai…

    PAS sungguh hang ni…pahala senang di cari…dosa yang hangpa susah-susah pi dok kutip…alahai

  • raplahjingaa
    May 27th, 2012 at 4:03 PM

    hehe

  • Kajang pak malau
    May 27th, 2012 at 9:33 PM

    Saudara faham ke maksud rambang… rambang stau kaedah sampling dalam ilmu statistik… maaf kalau saya telah yang saudara pun dari lapisan kedua juga..

  • Kajang pak malau
    May 27th, 2012 at 9:42 PM

    saya juga jengah pilihanraya kecil kawasan-kawasan yang lain.. senario nya nampak sama…. Penyokong PAS nampak lebih ramai orang yang berpelajaran berbanding penyokong UMNO… tetapi oleh kerana orang ynag berpelajaran tinggi masih kurang kalau dibandingkan dengan yang berpelajaran separuh jalan aje.. jadi UMNO masih boleh menang pilihanraya…

  • Kajang pak malau
    May 27th, 2012 at 9:49 PM

    Kalau fauzi kuat rasuah UMNO/BN masih boleh membawa kesnya kemahkamah walaupun dia sudah bersara… Keadilan mesti ditegakkan…

    Tapi kalau cakap ikut sedap mulut je itu fitnah namanya… Ingat dalam berforum pun kita boleh buat dosa… hati-hati

  • selamber
    May 28th, 2012 at 12:12 AM

    aik..kitorang kene berhati2 ek..dosa ek..korang belasah je la ye..korang kebal la ek..hehe..

  • Adam Abdullah
    May 28th, 2012 at 3:53 PM

    UMNO dan BN kena jaga dan ambil perhatian di semua peringkat Rakyat – dibandar, di luar Bandar,dipendalaman diSabah, Sarawak, Kelantan dll,yang tua, yang muda,yang cerdik dan pandai, yang sederhana, yang professional, yang mahir dan kurang mahir, yang berkelulusan dari USA, Ireland, Australia, Saudi Arabia, yang berserban dan yang berkopiah.

  • Kajang pak malau
    May 28th, 2012 at 9:17 PM

    Kite jaga diri masing-masing. Pernah saudara jumpa saya fitnah sapa-sapa.. InsyaAllah saya akan berhemat dalam hal ini.

  • raplahjingaa
    May 28th, 2012 at 9:40 PM

    alaaa malau hang jangan baling batu sembunyi tangan…hari tu mati-mati hang kata pengerusi SPR ahli UMNO…bila aku minta bukti hang meraban tak ketahuan punca….

    anyway…tak pe lah malau..hang pun cai PAS jugak…tak ada yang sempurna !

  • raplahjingaa
    May 28th, 2012 at 9:41 PM

    hehe…rambang kat tempat hang saja kot malau…hang ni

  • Kajang pak malau
    May 28th, 2012 at 10:55 PM

    Saudara saya tidak tuduh orang kuat SPR ahli UMNO. Dia sendiri mengaku, Menterri Nazri pun mengiakan… saudara tak baca berita ke…

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!


© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.