Ramalan PRU-13: 143 Kerusi Parlimen Dan 9 Negeri Milik BN

SEBELUM membuka bicara, penulis nak maklumkan awal-awal bahawa bukan resmi penulis mahupun UMNO sendiri untuk bergantung kepada ramalan-ramalan oleh peramal yang mengaku mempunyai kuasa untuk melihat masa depan, tidak terkecuali keputusan pilihanraya umum ke-13.

Bagaimanapun, adalah menjadi kebiasaan bagi sebahagian besar masyarakat cina untuk percaya kepada ramalan-ramalan sedemikian dalam menentukan apa yang perlu dan tidak perlu dibuat dalam kehidupan seharian mereka.  Maka itu, penulis ingin berkongsi dengan ramalan seorang peramal terkenal, Han Jia Siang yang disiarkan dalam akhbar China Press, 2 hari lepas.

Menurut Han Jia, jika pilihanraya umum ke-13 diadakan pada tahun hadapan, Barisan Nasional (BN) akan memenangi 143 dari 222 kerusi Parlimen dan menguasai 9 negeri dalam Malaysia.  Han meramalkan Perlis akan jatuh ke tangan Pakatan haram pembangkang dan mengekalkan penguasaan di 3 negeri yang dikuasai sekarang tanpa Kedah yang akan kembali semula ke tangan BN.

Selain Kedah dan Perlis, Han juga meramalkan ‘beberapa perubahan’ akan berlaku di Johor, Pahang, Sabah dan Sarawak, cuma tidak sampai menyebabkan berlaku pertukaran kerajaan negeri dari yang sedia ada.  DAP dan PKR akan kehilangan beberapa kerusi Parlimen di Pulau Pinang terutama kawasan dimana mempunyai majoriti atau sebahagian orang melayu.

Pada penulis ramalan sedemikian memang tak terpakai dikalangan orang melayu dan sebilangan orang India, tapi ia terpakai di kalangan orang cina yang diketahui mempunyai kepercayaan karut yang kuat kepada ramalan dan nombor.  Justeru tak hairan kalau ramalan sedemikian mendapat tempat di akhbar seperti China Press tapi tidak langsung dipedulikan dikalangan akhbar arus perdana yang lain.

Penulis tidak pasti dimana kedudukan Han Jia Siang dalam masyarakat orang cina.  Adakah dia memang peramal terkenal seperti mana Harun Din terkenal kerana kebolehan mengawal jin dalam masyarakat melayu ataupun satu lagi orang yang membuat duit dengan menipu orang yang lain.  Penulis benar-benar tak pasti tapi bila ramalan ini mendapat tempat dalam akhbar berpengaruh seperti China Press, tentulah ada sesuatu yang menarik mengenai Han Jia Siang ini sehingga ramalannya diberi berita eksklusif.

Tapi sekali lagi penulis nak tegaskan, ramalan akan tetap ramalan, siapa-siapa pun boleh buat ramalan, tapi sejauh mana kebenarannya, itu penulis serahkan kepada Allah swt.  Cuma sekadar nak dikongsikan dengan para pembaca sekelian apa yang sedang ditulis dan isu-isu yang bermain dikalangan media berbahasa cina di negara ini.

Tambah lagi bila penulis ada kelebihan dalam membaca akhbar-akhbar cina ini.


Posted by Adamyan on December 26th, 2011 :: Filed under Adamyan,Utama
You can leave a response, or trackback from your own site.

151 Responses to “Ramalan PRU-13: 143 Kerusi Parlimen Dan 9 Negeri Milik BN”

  1. Pelebur
    December 26th, 2011

    Biarkan golongan ini terus berpegang dengan ramalan mereka. Kerana at the end of the day jika ramalan mereka menjadi sebaliknya mereka akan katakan itu hanya ramalan. Ramalan maknanya prediction atau forecast. Sama taraf dengan kajicuaca. Ada yang betul dan banyak yang tersasar hingga jadi sasau.

    Yang tersirat bolih diubah melalui doa yang tidak putus dengan penuh kenyakinan.

    Kita setuju dengan Kedah akan kembali kepangkuan BN tetapi kita tak nampak banyak dalil kenapa Perlis perlu keluar dari genggaman.

    Kita nampak dalil untuk Selangor ikut jejak Kedah walaupun Penang mungkin 50-50.

    Kelantan masih sukar digugat kerana minda rakyat kelantan sememangnya sudah dikongkong dek teory syurga/neraka yang disumbat kedalam otak mereka sekian lama. Tapi bukan mustahil untuk kelantan ditawan BN semula .

    Cina bolih ambil teory ini sebagai ramalan dari orang Malai pulak.

  2. C4
    December 26th, 2011

    kenapa ramalan UMNO hanya 9 negeri jea???

    sepatutnya UMNO konfident semua kerusi Parlimen …semua kerusi negri ….

    duit dah bagai dah kat rakyat dah ….

  3. C4
    December 26th, 2011

    Walauapa pun ..kertas undi dan pensil ditangan pengundi2 ….

  4. C4
    December 26th, 2011

    ‘Kelantan masih sukar digugat kerana minda rakyat kelantan sememangnya sudah dikongkong dek teory syurga/neraka yang disumbat kedalam otak mereka sekian lama”

    KENAPA PEMIMPIN UMNO TIDAK PULAK MENAWARKAN SURGA DAN NEGARA KEPADA PENGUNDI2..

  5. Pelebur
    December 26th, 2011

    Kerana yang sesat cuma PAS. Yang sesat saja menjanjikan syurga dan neraka pada sesama manusia. Rasul junjungan kita pun tidak menjanjikan syurga pada ummatnya.

    Rasul tinggalkan hanya 2 perkara tidak termasuk janjian syurga selepas baginda wafat. Baginda tinggalkan alquran untuk dijadikan panduan dan sunnahnya untuk dijadi ikutan.

    Ternyata Hadi telah menyahut sunnah rasul dan sudah pun memenuhi quota.

    Yang lain lain kita kurang pasti kerana pengistiharan belum pernah dibuat kecuali Hadi yang memang mengaku berbini 4 bagi menampung nafsu kudanya.

  6. oRang kAmpong
    December 26th, 2011

    aku rasa pengundi CINA udah tentukan sape yg dierorg nak bg UNDI.klu PRU 2008 2 minggu sblum ari mengundi baru dierorg decided nak undi sape.malang bg pAK Lah masa tu kerana kebencian teramat sgt seluruh seantero dunia terhadap menantu kesanyanngannya.memang patut pon.aku pon meluat gak kat menantu hampuras dier tu.sebenarnya KIT SIANG ker, KOH SOO KOON ker atau CHOI SOO LEK ker jgn nak sombong ler.bukan dierorg yg kontrol undi puak2 badigol CINA ni.depa ada GOD FATHER.xp malangnya GOD FATHER depa tu dah GOL……..xp sblum gol GOD FATHER depa tu ada tinggal wasiat.wasiat tu berbunyi lebihkurang mcm ni. TO BROTHERS AND SISTERS.Luuuu olang aaaa klu mau kaya jangan undi DAP. Itu parti manyaaaaak hanggggggggggggggsappppppppp punyaaaaaaaaa maaaaaaaa.

  7. raplahjingaa
    December 26th, 2011

    macam pembanggang confident nak memerintah 16 sept 2008 ?

    aku setuju…Kedah akan kembali kepada BN..rakyaat kedah dah beri peluang kepada PAS….tapi hampa…tak banyak kemajuan kecuali hutan balak yang hampir reda.

    Di Pulau Pinang kerajaan DAP terpaksa bertarung maximum…peluang mereka hanyalah 50/50 dengan undi melayu akan berpatah balik ke BN.

    Di Selangor Peluang DAP/PKR untuk kekal juga seperti tergugat dengan kelemahan pemerintahan dan kerakusan DAP…yang pasti Shah Alam akan kembali ke BN

    BN harus berhati-hati di N9….moods pengundi bercampur-campur..

    PAS akan kehilangan beberapa kerusi di Kelantan…walaupun masih dapat menguasai pemerintahan…

    Perak selamat di bawah BN…begitu juga Melaka, Johor dan Pahang. Terengganu juga agak merbahaya disebabkan virus kebenakan di Kelantan….tapi aku rasa BN akan kekal walaupun majoriti yang sedikit.

    Sabah dan Serawak….pembanggang akan gigit jari seperti selalu..

    hehe….saja teringin nak buat spekulasi…jangan marah noooo.

  8. C4
    December 26th, 2011

    ya betul ….parti BN dan UMNO sahaja yang boleh menyelamat umat dunia dan akhirat ….. parti lain tak boleh buat..

    Najib juga pemimpin dunia islam contoh ….. masa kini….tidak manusia yang lebih baik dari najib lagi dah …..yang telah diwujudkan oleh allah dimuka bumi ini…

  9. C4
    December 26th, 2011

    UMNO kan menyapu berseih semua kerusi parlimen dan negeri 110% ….. BN akan menang di PRU 13 ni….

  10. C4
    December 26th, 2011

    “Rasul junjungan kita pun tidak menjanjikan syurga pada ummatnya”…..

    apakah allah tidak menjanjikan syurga pada ummatnya yang bertakwa dan taat menjalakan perintahnya ????.

  11. C4
    December 26th, 2011

    apa lah UMNO ni semua jentera pentadbiran kerajaan …menyokong BN …. itu pun tak boleh menang semua kerusi ke ??

  12. jebat
    December 26th, 2011

    he..he..jauhnya terpesong mamat sekor ni.. apa jenis agama pegangan nya..c4.. kesian tgk ko makin hari makin bangang..

  13. jebat
    December 26th, 2011

    kerana kertas dan pensil ditangan kita lah umno terus dipersada putrajaya..

  14. jebat
    December 26th, 2011

    he..he..mana ada yg sempurna.. hanya Allah sahaja yg sempurna..c4 kan..

  15. Wong Pin Ter
    December 26th, 2011

    Pada pandangan saya (bukan ramalan saya ) 80% – 90% undi Melayu dan Islam akan berpihak kepada BN, 80% – 90% undi Cina akan berpihak kepada Pakatan khususnya DAP, 50% undi India akan berpihak masing – masing kepada BN dan Pakatan, 70%-80% undi masyarakat bumiputera bukan Islam Sabah dan Sarawak akan berpihak kepada BN. Ini adalah berdasarkan kepada mood dan isu-isu semasa yang sedang berlaku sekarang.

  16. C4
    December 26th, 2011

    UMNO ada segala2 nya apa masalah nak menang semua kerusi ???

  17. C4
    December 26th, 2011

    UMNO dan BN sepatutnya malu …. kerana kalah ….. UMNO dan BN boleh menggunakan semua kemudahan2 kerajaan utk kempen mereka….

    apa masalah nya untuk mereka menang 100%???

  18. Azman Fi
    December 26th, 2011

    Walaupun Ramalan,tetapi jgn lupa muslihat dan permainan politik kaum Cina.Depa ni banyak juga dan masih berpegang kpd taktik seni peperangan purba cina. Dalam dok dia ridak yakin dia membentuk bulatan dari dalam ..

  19. C4
    December 26th, 2011

    bukan ke UMNO dan BN yang paling sempurna dalam dunia ni ….????

    tak ada parti yg lebih baik dari UMNO dan BN….???

  20. C4
    December 26th, 2011

    kerana kertas undi dan pensil ditangan pengundi lah….. 4 negeri jatuh ke tangan pembangkang ….

  21. bujuk
    December 26th, 2011

    Hehheeee… aku baca laporan keputusan PMR. Terdapat beberapa sekolah agama di K’tan bawah YIK, >40% pelajar dia dapat 9A. Mustahil mereka yg. bijak macam ni terkongkong dengan TGNA.
    Kalau PAS dan perintah >20 tahun maknanya hasil dari YIK ni dah boleh mengundi. Mustahil lulusan agama gagal mentafsirkan yg. mana baik dan buruk. Tapi kalau baca doa tahlil pun tak lepas, tak payah la nak tuding jari kata orang lain jahil dan terkongkong.

  22. bujuk
    December 26th, 2011

    Ko silap tu… ada beberapa nama yg. Rasulullah jamin syurga, antaranya Abu Bakar, Omar, Osman, Ali, Abdul Rahman Auf….
    Manusia tak boleh jamin syurga untuk diri sendiri, apatah lagi orang lain. Tapi ada hadis nabi dan ayat Quran yg. janjikan syurga pada umat Islam yg. mukmin dan muttaqin.
    Masalahnya bolehkah jadi mukmin dan muttaqin kalau sokong JUDI BOLA SEPAK contohnya?

  23. bujuk
    December 26th, 2011

    Ada isu nak tanya sikit, kemana undi orang Felda selepas hangat isu FGVH? begitu juga undi PERKASA selepas INTERLOK ditarik balik.

  24. bujuk
    December 26th, 2011

    Apapun ramalan akan kekal sebagai ramalan… siapa percaya boleh syirik. Tapi kita masing2 boleh ramal hasil kajian masing2, ada isu ekonomi, agama, sosial, luar negara dan sebagainya.
    Aku ramalkan BN dalam bahaya jika Anwar bebas semasa PRU13. Ramalan@ kajian politikus berpengalaman seperti TunM dan TunDaim agak tepat jika keputusan PRU12 diambilkira. Jadi aku rasa Najib akan ambilkira nasihat TunM sebelum umum PRU13.
    Aku doa kan PRU13 berjalan lancar dan BERSIH. Tiada tipu muslihat dan rasuah, dan kita semua raiikan demokrasi di M’sia.

  25. selamber
    December 26th, 2011

    oleh itu..pangkah la BN wahai pengundi2 sekelian..jd la pengundi yg resional..

  26. kassim selamat
    December 26th, 2011

    maslhnya sbb ada org mcm ko lah c4,.makin hari makin bangang,..hahaha

  27. selamber
    December 26th, 2011

    dah nak tamat tempoh dah..lepas ni jgn bg satu pun

  28. selamber
    December 27th, 2011

    caya la bro..hehe

  29. selamber
    December 27th, 2011

    ke BN jugak..

  30. selamber
    December 27th, 2011

    keje je & amik gaji ngan kerajaan..tp hakikatnya menentang kerajaan jugak..pastu jd talibarut pada pembangkang..hmmm..itu fasal la..

  31. selamber
    December 27th, 2011

    Mudah2an dengan ketiadaan Anwar Berahim pada pilihanraya akan dtg akan berjalan dengan lancar & aman tanpa ada apa2 kekacauan..tiada rusuhan tiada demonstrasi jalanan tiada tipu muslihat dari pembangkang (anwar) & tiada tuntutan bersih yg keterlaluan..mudah2an..

  32. bujuk
    December 27th, 2011

    Macam tu BN boleh menang semua kawasan Kampong kecuali K’tan dan Kedah, manakala PR menang kws. bandar.

  33. bujuk
    December 27th, 2011

    Macam tu BN boleh menang semua kawasan Kampong kecuali K’tan dan Kedah, manakala PR menang kws. bandar.

  34. selamber
    December 27th, 2011

    aik..ramalan jugak la tu

  35. Pelebur
    December 27th, 2011

    Tidak pulak kita dengar itu dakwaan umno. Kalau diamati penulis katakan itu ramalan sesaorang yang berbangsa cina. Bila cina sahlah bukan umno.

    Itu pentingnya pemahaman. Kalau pakai tibai, pakai tutuh saja, berserabutlah jadinya.

    Ini semua jenis manusia yang bila ditanya, dia akan hentam saja asalkan ada jawapan.

    Seorang pemimpin berjubah pernah ditanya wartawan tentang rasional nya bersengkongkol dengan seorang individu yang sah buruk akhlaknya (buruk yang jelas, terang & disahkan oleh sekutu yang membelanya ) Apa jawab pemimpin berjubah itu ? “Kita tak ambik kira itu semua asalkan hajat kita keputra jaya tercapai”.

    Bolih kita andaikan orang yang sama bakal dapat menantu lelaki. kebetulan menantu dia itu seorang buruan polis kerana mengedar dadah. Bila ditanya soalan yang setaraf dengan nya, maka jawapan nya ” saya tak kisah itu semua , yang jelas dia kaya raya dan dengan hartanya yang ada dia pasti dapat membahgiakan anak saya ”

    Ha, ha nampak tak nampak tak. Mungkin tak nampak pasal anda semua jenis orang yang kabur penglihatannnya, redup hatinya dan sudah tentu tak jelas masa depannya.

  36. bangKano
    December 27th, 2011

    Pada aku cuma Kelantan & Penang jer dapat di kekai kan oleh PAS & DAP negeri negeri PR yang lain akan di sapu oleh BN semula insyaallah…!!!

  37. Nanyang
    December 27th, 2011

    ealah…bujuk…kalo menang pun ko kata x bersih..apatah lagi kalo kalah…lagilah la ko kata x bersih….
    Mcm pemilihan ranting PKR…mmg teramat berish sgt….kah..kah..kah..

  38. C4
    December 27th, 2011

    kita kena ingat dengan tipu muslihat UMNO….

    UMNO dan BN akan memberi hak kepada pendatang asing untuk mengundi …..

    perkara ini dah berlaku kat Sabah …

  39. C4
    December 27th, 2011

    ya ke terima kasih

  40. C4
    December 27th, 2011

    tak payah nak ramal 2…. allah akan tentukan …. sapa menang dan sapa kalah …

  41. C4
    December 27th, 2011

    kalau macam tu UMNO dan BN tak terror lah …. dua negeri lagi tak dapat….sepatutnya UMNO sapu bersih semua negeri ….

  42. C4
    December 27th, 2011

    apa masalah nya “keje je & amik gaji ngan kerajaan”?????

    kalau kerajaan tukar dari BN ke Pakatan …sama juga …makan gaji dengan kerajaan…..juga

    hai BODOHnya …kau ni…patutnya pisahkan isu makan gaji dengan isu sokongan…

    patut lah rakyat malaysia masih BODOH macam selamber ni ,…..

    tak faham politik…..langsung

  43. C4
    December 27th, 2011

    bukan ke ahli2 UMNO yg cakap macam tu???

    hanya UMNO sahaja boleh perintah malaysia ?????

  44. neutron
    December 27th, 2011

    Adoi… itu bangal bangal Ameno masih tarak mau mengaku itu Ameno suka tipu rakyat… Melayu kalau hari hari kena suap dia jadi itu macam lumbu feedlot juga… tambah lagi itu lumbu di kasi tinggal san juga kondo…. kah..kah… Ameno..Ameno…mentaliti ahli macam lumbu feedlot…kah..kah…

  45. C4
    December 27th, 2011

    ” saya tak kisah itu semua , yang jelas dia kaya raya dan dengan hartanya yang ada dia pasti dapat membahgiakan anak saya ”

    ITU HAKIKAT KEHIDUPAN HARI INI…..

  46. C4
    December 27th, 2011

    jangan pangkah BN ….. parti yang banyak menjual agama dan hak2 melayu ….

  47. yeoptarong
    December 27th, 2011

    memang benor kata mike, bukan saja terpesong malah dah terpasong tahap gaban bangangnya. Pas mungkin dapat bertahan di kelantan saja sebab nabi nik masih hidup dan mampu memutarbelit kepala otak rakyat kelantan…hikhik

  48. yeoptarong
    December 27th, 2011

    ITU HAKIKAT KEHIDUPAN HARI INI….

  49. yeoptarong
    December 27th, 2011

    citer dah lapok tue..

  50. Wong Pin Ter
    December 27th, 2011

    Buatlah apa isu- FGV, Interlok, NFC dan lain-lain sudah tidak mampan lagi untuk menarik undi Melayu dan Islam kepada Pakatan apabila jelas PAS terpaksa tunduk kepada DAP. Isu gereja DUMC menjelaskan segala-galanya. PAS memang tiada kekuatan untuk mempertahankan kepentingan Melayu dan Islam. Ia hanya berani menuding jari pada UMNO tetapi tidak sesekali berani menegur apatah lagi mengkritik dan bertindak terhadap DAP. Tindakan majoriti pemimpin PAS khasnya daripada kelompok pro-Anwar Ibrahim lebih kepada denial syndrome daripada cuba mempertahankan kepentingan Melayu dan Islam melainkan pemimpin seperti Hassan Ali, Nasharuddin Mat Isa, Ketua Dewan Ulama, Harun Din dan Nasharudin Ketua Pemuda.

  51. Wong Pin Ter
    December 27th, 2011

    Semua jentera pentadbiran kerajaan menyokong BN…tetapi tidak semestinya semua orang yang bekerja dengan jentera pentadbiran ini menyokong BN ada juga yang menyokong pembangkang. Tambahan pula media antarabangsa memberikan liputan yang lebih baik kepada pakatan pembangkang kerana ada agenda tertentu yang ingin mereka capai dengan sokongan yang diberi itu.

  52. Wong Pin Ter
    December 27th, 2011

    Najib bukan seorang manusia yang sempurna dia ada banyak kelemahan sama ada sebagai individu atau sebagai pemimpin. Tapi dia lebih baik daripada seorang manusia yang digelar anugerah Tuhan oleh isterinya sendiri.

  53. Shah
    December 27th, 2011

    Kehendak Allah swt UMNO akan menang PAS akan terjunam. PAS tidak akan menjadi tunjang pemerintahan negara. PAS tidak akan dapat melaksanakan Islam asas pentabiran negara. PAS tunduk kepada DAP. Lihatlah apa yang berlaku di Selangor. Dulu takbir sekarang take beer…

  54. Wong Pin Ter
    December 27th, 2011

    Allah memang menjanjikan Syurga kepada umatnya yang bertakwa dan beriman serta beramal soleh. Nabi Muhammad pula boleh menjaminkan syurga kepada sahabat-sahabatnya yang beriman, bertakwa dan beramal soleh. Tetapi siapakah Nik Aziz yang boleh menjanjikan syurga kepada mereka yang mengundi PAS tambahan pula kebelakangan ini perjuangan Islam PAS semakin bercelaru dan sudah semakin lari dari perjuangan asal mereka. Mereka sekarang berjuang hanya sekadar untuk merampas kuasa pemerintahan. Itu sahaja.

  55. sungai siput
    December 27th, 2011

    sebab UMNO tahu syurga/neraka hak milik mutlak Allah azawajalla

    Allah tak perlu sekutu dan influence dari mahluk2 nya untuk menentukan syurga/neraka

    contoh. lihat sahaja di tempat bazaar makanan

    dari yang kecik hingga lah yang ke tua umur nya

    takde siapa pun yang dapat menahan rezeki yang masuk ke mulut mereka semua Allah dah tentukan

    siapakah di kalangan orang PAS/UMNO yang dapat menahan rezeki yang mereka kunyah?

    Itu bukti nya Allah MAHA pengasih, itu bukti nya juga Allah tiada sekutu dan tiada siapa pun yang dapat mempengaruhi NYA dalam menentukan Syurga/Neraka mahluk2 NYA

    termasuk juga dengan parti politik tak dapat mempengaruhi Allah azawajalla

    jangan lah sesekali pun kita meletak kan ALLAH itu kurang bijaksana dan boleh di tipu….na’uzubillah

  56. Wong Pin Ter
    December 27th, 2011

    ITULAH JUGA HAKIKAT PERJUANGAN PAS MASA KINI…

  57. Wong Pin Ter
    December 27th, 2011

    Mentaliti Melayu PAS dan PKR pula macam babi pula. Main sondol saje apa isu yang pemimpin mereka bawa. Betul salah belakang kira janji boleh kondem UMNO. Lembu feedlot kalau disembelih secara syarak masih halal untuk dimakan. Kalau babi feedlot boleh ke?

  58. neutron
    December 27th, 2011

    Ayoo… Melayu juga kata Melayu babi… kah..kah… kami mamak tarak kata haa… Melayu juga kata haaa… kah..kah… NFC = Melayu Ameno…kah..kah..

  59. C4
    December 27th, 2011

    bukan isu sembelih babi atau lembu …

    isu nya pinjaman 250 juta ????

    boleh beli condo dan jalan2 travel luar negara dengan duit pinjaman….

    kalau budak pinjam PT

  60. C4
    December 27th, 2011

    kalau budak pinjam PTPTN boleh ke beli rumah kondo ???? macam pemimpin UMNO buat ????

  61. Shah
    December 27th, 2011

    Ambil duit balak bagi bini muda RM3 juta kerja Adun PAS. Bini muda pulak keturunan Kamboja. Habis rakyat Kelantan terlepas

  62. raplahjingaa
    December 27th, 2011

    PR ? sapa yang menang kawasan bandar ? DAP ke..? PKR…ke ? PAS..ke ?

    tak habeh-habeh dengan PR…sesuatu yang tak pernah ujud…dalam realiti !!

  63. sungai siput
    December 27th, 2011

    jadi maksud saudara c4 SPR telus dan boleh di percayai dengan kemenangan 4 negeri, alhamdulillah

  64. jebat
    December 27th, 2011

    he..he..dan kita juga tak layak digelar mukmin sejati jika ladang babi dibesarkan dan rumah urut diperbanyakkan..

  65. jebat
    December 27th, 2011

    baling batu sembunyi tangan… sama macam anuar aljuburi..dah puas balun cina doll pastu duk tikar sembahyang.. ala nak bg nampak warak..

  66. jebat
    December 27th, 2011

    alhamdulillah..berkat BN perintah semua adik beradik aku kemanara gading dan mampu hidup dengan lebih sempurna.. hasil dari biasiswa kerajaan UMNO aku bergelar usahawan..terima kasih UMNO..

  67. jebat
    December 27th, 2011

    c4 malu2 kucing sebenarnya nak akui SPR tu telus.. ala biasa la darah daging pembangkang di malaysia ni klu tak membangkang dia akan membutuh…

  68. jebat
    December 27th, 2011

    biasa la bro org gila tak kan mengaku gila..hidup dlm mimpi je la..ala mimpi 16 september katakan…

  69. jebat
    December 27th, 2011

    harapan menggunung..bila kalah terjun gunung..dah lebih 50 tahun puak2 pakatan haram duk main lagu lama tp aku tengok yg duk jadi kerajaan malaysia ni BN jugak.. kesian pencacai yg tak tau malu.. KR1M yg dikutuk dan dihina pun ramai balaci pakatan haram duk shoping… ala pembangkang malaysia mana ada tau malu.. punai pun diorang tayang….

  70. jebat
    December 27th, 2011

    cian c4…dah ramai mana bagitau ko ni bangang.. tp jgn marah sebab itulah REALITI..

  71. jebat
    December 27th, 2011

    ala jangan berlagak alim la c4.. ko ingat budak2 yg guna duit PTPTN tu semuanya habiskan utk beli buku ke.. yg beli CD LUCAH pun ada.. dah lama dah kes salah guna duit berleluasa tp atas dasar politik ada yg nak jadi hero.. ala mcm fuziah saleh yg nak jadi hero lynas tp hakikat nya bodoh nak mampus!!!

  72. pasdaplaknat
    December 27th, 2011

    betul tu Wong, Allah Ta’ala menjanjikan syurga pd umatnya yang BERTAQWA dan BERIMAN!
    Nabi memberi jaminan syurga pada para Sahabat Ajma’ein 10 yang utama itu bukanlah seperti mana ‘tiket’ politik PAS Laknatullah..
    ..tetapi adalah berdasarkan wahyu Allah juga pada Nabi, mereka adalah tergolong dlm sahabat yg mendapat ‘mardhotillah’.. yang Allah REDHO pd mereka..

    Redho sbb apa? sebab bersama2 Rasulullah menegakkan Aqidah dan Syariat Allah! mereka adalah Pecinta AGAMA Allah, Pencinta Rasulullah..dan mereka tidak BERDUSTA dgn Allah serta Nabi..
    mereka tidak berganjak dari medan perjuangan walaupun ditawarkan KEKAYAAN HARTA dan KEDUDUKAN oleh puak Kafir Quraisy.. sebaliknya mereka meninggalkan emua itu dan taat pada kerja Nabi..

    Tapi.. org yang sokong JUDI KUDA? Sokong NAMA ALLAH DISEKUTUKAN? org yg MENDOAKAN SAUDANYA PECAH PERUT, maki hamun sesama saudara BERTALU2, menyokong MUSLIHAT KAFIR HARBI melingkupkan Islam itu dikatakan org2 yang Allah Redho? apakah kelayakan ORG TUA itu di sisi Allah memandai2 pulak menyatakan org ini masuk syurga dgn sokong parti PAS? dan orn ini tidak masuk syurga?

    Sesat lagi Menyesatkan! golongam MAHA SESAT di akhir zaman = PAS

  73. pasdaplaknat
    December 27th, 2011

    Pusing lagi mamat ni.. itupun nk jd modal politik jg ke?
    dpt 9A tu Alhamdulillah bagus lah..itu dgn izin Allah jua..bukan pok nik celako tu..

    org Kelantan sejak zaman BN perintah dulu pun mcm scorer2… tp zaman Pok Nik ni scorer semua.. dari perasuah, perampas bini, pelacor pun makin berjaya skrg ni di sana..

    tp itu bukan ukuran kejayaan.. bukan tiket utk memperkudakan Islam undi dan kafir ka

    apesal ko masuk bab doa tahlil?
    tahlil tu Fardu Ain ke bujuk?

    aku nk tanya ko bab Istinjak ko dh lepas ke belum?

    Bab Tauhid I’tiqad Ahli Sunnah Wal Jamaah tu ape bujuk? Ijtihad Aqidah ko dh clear ke belum? ko kenal tak siapa Tuhan?

    pasal doa tahlil ko hafal ke bujuk? jawablah dgn ikhlas..
    kalau ko tk hafal lagi so ko pun jahil lah?

    belagak mcm pandai agama..tp menipu sana sini..sokong puak MUNAFIQ!

  74. oVermars
    December 27th, 2011

    tak pasai-pasai nama haron din lak naik. hehe.

  75. pasdaplaknat
    December 27th, 2011

    Sahabt2 seperjuangan semua..janganlah kita lemah dengan ramalan. Sebab itu dalam Islam meramal dan tilik nasib ini diharamkan supaya mengelakkan syirik dan perpecahan serta lemah jiwa.

    “Wamakaru Wamakarallah..WALLAHU KHAIRULL MAAKIRIIN..” Firman Allah Subhanuwa Ta’ala dalam Surah ALi’Imran, Ayat 54.. bermaksud :” Mereka merancang dan Allah jua Merancang…dan Allah Ta’ala itulah SEBAIK-BAIK perancangan..”

    Yakinlah dgn ayat Allah ini..jika kita di pihak yang benar..pertolongan Allah itu pasti tiba..

    Kita tolak PAS dan sekutu laknatullahnya itu bukan kerana namanya PAS..tapi kerana kesesatannya yang nyata.. keranan kesesatan dan kecurangan PAS itulah akan membuka jalan kepada sekutu AHZAB mereka PKR dan DAP untuk merancang mengubah kedudukan Islam dan Melayu dlm negara ini, seterusnya kesan-kesan buruk lain yg tleha kita di pre-view kan semenjak PRU12 lalu.

    Jadi Insya Allah yakin lah kita..mulai di saat ini.. jangan lupa kita semua setiap kali bersolat, selitkan sepotong doa (yang kita karang sendiri pun tidak apa, janji maksudnya jelas)..

    doakan YA Allah..semoga dipelihara Malaysia ini dibawah pemerintahan kerajaan UMNO-BN serta perbaikilah kelemahan UMNO-BN supaya baik di sisi-MU, dan dikalahkan sekutu Pakatan Haram (PR) laknatullah daripada menguasai mana2 negeri ataupun tampuk negara Malaysia tercinta ini.AMINN!!!

    Ya Rahman, Ya Zaljalaliwal Ikram.. Engkaulah YA ALLAH TUHAN yang MAHA BERKUASA lagi MAHA MEMBOLAK BALIK HATI..TETAPKAN HATI KAMI BERSAMA AGAMAMU YANG BENAR! Selamatkanlah Malaysia ini dari sekutuk Ahzab PAS-DAP-PKR ini.AMINNN!!

  76. pasdaplaknat
    December 27th, 2011

    Insya Allah itulah antara jasa dan kebaikan BN yang Allah pasti pandang.. sama2 kita doakan dr skrg bro.. jgn jatuh biar wpn satu negeri pn pd Pakatan Haram ini..

    terlalu banyak jasa kerajaan UMNO berbanding kelemahannya.. ikhlaskan lah hati bermuhasabah..jgn tertipu dgn tipu daya nafsu jahat puak2 baru ini.. spt yg berlaku dlm hati kalangan pencacai2 PR!

  77. pasdaplaknat
    December 27th, 2011

    Insya Allah AMINN..
    tp klu org yg reti agama..lah..tidak ada makhluk yg sempurna.. hanya ALLAH TA’ALA yang MAHA SMEPURNA..

    tepatlah aku ckp mmg pencacai PR sentiasa sesat..

    Pok Nik tu suka sgtlah klu org panggil die Nabi pun..

  78. pasdaplaknat
    December 27th, 2011

    Astaghfirullahaladzim.. fitnah2..
    mana bukti nya? video?

  79. neutron
    December 27th, 2011

    Dei macha… patut kamu worang karang doa mintak supaya kamu worang tidak jadi bodoh macam lembu feedlot…. ikut je apa gembala suap…. minta supaya hati kamu worang terbuka dan menerima hidyah untuk mengaku kelemahan pemimpin dan umat MELAYU….

    Jauhkan la mentaliti Melayu Ameno dari terus jadi macam lumbu lumbu feedlot… mau kena suap terus dan beli dan beli kondo atas nama projek lumbu… Mungkin doa macam itu lebih bagus dari doa di atas…

    Dan paling penting letaklah kedudukan Islam lebih penting dari Melayu… sebab Melayu tak akan jamin kamu worang masuk syurga…

  80. StinGray
    December 27th, 2011

    Allah s.w.t menjanjikan syurga kepada yg dikehendakiNYA dgn sifat Ar-Rahman dan Ar-rahimNYA…tapi siapa Pok Nik tu????..sekadar org tua yg kuat berdendam, takabur dan celupar….confused sungguh kefahaman Islam puak2 PAS ni….

    sokong peliwat..mengkafirkan sesama Islam…sumpah seranah sesama mukmin sifat org yg bertakwa ke bujuk….tu la hang ngaji agama masa ceramah politik…

  81. StinGray
    December 27th, 2011

    bujuk… ribu2 bangsa cina/india dari seluruh malaysia yg dapat 9A PMR…..ada kah mereka juga bijak mengtafsir mana yg baik mana dan yg buruk…kenapa majoriti mereka tidak beriman kepada Allah s.w.t…contoh yg paling bodoh dari hang bujuk….terpancar kejahilan hang dlm soal keagamaan….tak sangka plak aku begitu jahilnya hang ni…

  82. StinGray
    December 27th, 2011

    sesat kelaut dah benih Anwar ni…

  83. StinGray
    December 27th, 2011

    C4 hang melayu ke…jgn sibuk la pasai bangsa kami….pi jilat pungkok ambiga tu smpai putih melepak….

  84. nash
    December 27th, 2011

    boleh kah jadi mukmin dan muttaqin…kalu org yg betul2 perjuang islam dan ligat melawan dakyah kristian … dihentam oleh org yang mengaku dari parti islam?

    layakkah kita nak panggil mukmin dan muttaqin kalu dok kafir mengkafir sesama islam?

  85. StinGray
    December 27th, 2011

    BN tak bleh menang semua, sebab SPR tak telus…banyak pengundi hantu di 4 negeri tu…tak gitu C4/C1/Tony/Neutron…

  86. StinGray
    December 27th, 2011

    sabun dibilik mandi la hang ni bujuk….syok sendiri jea….

  87. StinGray
    December 27th, 2011

    bangang….

  88. StinGray
    December 27th, 2011

    Anwar ada ke tak de…mampus ke bernyawa…rakyat dah meluat dgn puak2 hangpa ni….termasuklah org2 dlm parti hangpa sendiri…kan hasan kan kan kan…

  89. pasdaplaknat
    December 27th, 2011

    Best Stingray..statement power bro! buat bujuk yg JAHIL MUROKAB (bodoh bahlol) tu.. pakai bertuhan otak die jer

  90. StinGray
    December 27th, 2011

    tak balik chennai lg paria ni….

  91. StinGray
    December 27th, 2011

    hang mana tau pasai Islam / melayu ni….dok diam2 sambil kunyah sirih…..

  92. pasdaplaknat
    December 27th, 2011

    weii makhluk yg maha jahil..neutron!
    ko ni bangsa apa? agama ape? kalau ko bukan Islam..plss dont bother us ok..
    and if u are muslim.. meaning that ur iman gone wrong! check it out..ckp mcm org tkdk agama!

    Doa untuk pemimpin adalah salah satu tanggungjawab rakyat yang beriman..doa utk elak bala dr kumpulan yg JAHAT..
    doa utk diri sendiri dimauskkan HIDAYAH adalah kemestian bg org yg bersolat..itu prasyarat pembuka doa..

    (Allahumaa Ahyina Bil iman..dan seterusnya)

    org yg buta hati mcm ko inilah yg kena brdoa buka hati perut yg hitam berkarat tu.. tidak reti kenal mana satu musuh mana satu sahabat..tdk tahu mana satu nikmat mana satu bala!

    org mcm pua2k ko ni jg kena doa supaya Tuhan lembutkan hati..lendikkan perbuatan supaya bersama2 dgn org Muslim lain..majukan Islam dan negara.. bukan menjadi perosak agama dan bangsa bersekutu dengan puak2 laknatullah kafir dan munafiq!

    hidup mcm biawak hidup..hidup hanya tahu protes..demo jalanan..bantah sana sini..buang adab..buang akhlak.. letak akal mengatasi hukum..

    lu sedar diri lah nuetron.. kencing sendiri basuh lah!

  93. raplahjingaa
    December 27th, 2011

    alaaa..hangpa jangan ambik hati dekat keling ni…asal kasta paria dalam hiaraki social hindu…kasta yang paling rendah.

    Konon-konon nak tunjuk alim…thaipusam dia tercegat kat batu cave jugak…kalau tak batu cave…waterfall kat penang.

    Asal tumpang kapal bawang MV chitambaram dari cinnai India….sampai kat malaya jadi tukang tarik cart roda 3…bawa orang putih pusing-pusing..

    tapi la ni depa dah moden…dah naik proton saga…dah lupa diri….layan je lah.

  94. zumazore.
    December 27th, 2011

    PAS lagi silap dan sesat.. siap kata sapa yang sokong dan undi mereka maka mereka akan masuk syurga .. so kalau yang undi mereka tu kapir dan tak pernah nak dirikan solat sooso jadi apa sosososos??
    bengap punya teori.

  95. zumazore.
    December 27th, 2011

    kang kalau meneng semua ko orang akan menyalak yang SPR tu tak telus, tak betul, tak islamik, tak…. yang betul hanya AL-JUBURI…

  96. raplahjingaa
    December 27th, 2011

    aneee….Islam pun tak menjaminkan masuk syurga kalau Islam hanya pada agama….fitnah sana sini…pembohong tok sah cakaplaa…berkawan pulak dengan syaitan….

    tolong jangan bawak mai mahzab yang pelik-pelik dari chinaai…

  97. raplahjingaa
    December 27th, 2011

    Bersih ? bersih bila pembanggang menang…bila kalah cari jalan nak merusuh..dalam kepala hotak tak tak benda lain….nak melingkopkan jer.

  98. C4
    December 27th, 2011

    pemimpin UMNO tu baik sangat ke ??

  99. C4
    December 27th, 2011

    bukti apa nya ??? …laporan audit negara lah ….. lain kali jangan jadi BODOH tak baca maklumat lain….

    banyak sangat kau makan tahi pemimpin UMNO sampai maklumat lain pun kau tak baca…..

  100. C4
    December 27th, 2011

    3 juta tak banyak berbanding dengan 250 juta ……. yang disapu oleh keluarga shahrizat ….. ahli UMNO nak pinjam pun melopong …..

  101. C4
    December 27th, 2011

    walaupun dia beli video lucah pun dia bayar balik…. bro …

    kalau rakyat pinjam MARA/Tekun/Amanah ikhtiar …. kerajaan BN kerja sampai rumah …… pemimpin UMNO pinjam berjuta2 takut nak mintak bayar balik…

    tak payah nak undi BN lagi ….

  102. matmot
    December 27th, 2011

    aljubri ni bila nak mamposs?

  103. C4
    December 27th, 2011

    negara lain pun boleh buat macam tu bukan malaysia sahaja …..

  104. C4
    December 27th, 2011

    sepatutnya lebih lagi bukan 4 negeri jea….. BN sepatutnya dalam kalah dah … bantuan SPR jea dia menang ….

  105. C4
    December 27th, 2011

    UMNO sendiri pun tak sempurna …bukan ???

  106. C4
    December 27th, 2011

    ada ke Nik Aziz yang boleh menjanjikan syurga ???? apa yang nik aziz cakap ….??? atau UMNO sendiri yang tuduh ….

    apa kah sebodoh itu lepasan-lepasan azhar …. percaya dengan cakap nik aziz yg macam tu???

    come on lah ….. nik Azziz cakap lain …tapi UMNO putar isu itu…. seolah-olahnya Nik Aziz janji surga ….

  107. C4
    December 27th, 2011

    kalau kau nak jilat pergi lah ….

  108. C4
    December 27th, 2011

    sapa yang panggil nik Aziz Nabi???

    bukan ke pemimpin UMNO yang tuduh???

    rakyat kelantan bukan BODOH lah …

    tak tahu beza nabi dengan Nik Aziz ….

  109. C4
    December 27th, 2011

    apa kurang nya UMNO dulu takut dengan MCA dan MIC …..

  110. C4
    December 27th, 2011

    aku tak peduli bangang ke apa ke…. apa aku nak tengok Najib dan BN jatuh ….

  111. C4
    December 27th, 2011

    pilihanraya yang lepas tu pun macam tu juga …..tapi BN byk kalah kerusi …

    yang buat ganguan tu UMNO sendiri ….

    bila BN nampak nak kalah buat kacau….

  112. bujuk
    December 27th, 2011

    Wong nak tanya sikit, hang nak suruh anak hang solat upah apa?
    Aku terus terang, nak suruh anak solat aku cakap Allah janji syurga pada orang solat dan neraka pada orang yg. tinggal solat. Jadi pilih nak syurga atau neraka. Apakah memadai solat sahaja untuk ke syurga? panjang perbincangan lagi, tapi kalau ko sebut kena taat ibu-bapa, kena puasa, kena zakat, tinggal arak, zina, judi…. bla..bla. bila nak habis ceramah ko, anak yg. nak solat pun hilang rasa nak solat.
    Secara ringkasnya kita kata buat baik masuk syurga, buat jahat/buruk masuk neraka. TGNA yakin perjuangan PAS untuk menegak Islam pada penganutnya, maka dia kata undi PAS adalah perkara baik dan Allah akan beri ganjaran syurga. Mesti masuk syurga? panjang perbincangan lagi… tapi kalau ambik sekerat2, memang tak faham sampai sudah. Apatah lagi sekadar baca laporan utusan.

  113. C4
    December 27th, 2011

    apa yang UMNO buat bagi IC kat pendatang asing kat sabah kerana nak menang pilihanraya …. bukan ke namanya pelingkup negara ????

    sekarang ni bangla dan pakistan pun boleh bawak teksi kat malaysia ni…..

    sapa yang bagi ??? PAS, DAP, PKR ke?

  114. C4
    December 27th, 2011

    macam mahathir anak lelaki kutty mohamed lah ….. keling memerintah malaysia …. orng melayu mana???

  115. bujuk
    December 27th, 2011

    Aku highlight sebab diorang sekolah agama ISLAM (YIK). Diorang belajar mana Islam kata betul/salah, baik/buruk, Islam/kafir dan sebagainya.
    Takkan ko nak banding dengan org. kafir yg. bijak. Aku tak nafikan, sebab manusia paling bijak adalah kalangan orang YAHUDI. Janganlah samakan ISLAM dan KAFIR.

  116. StinGray
    December 27th, 2011

    suruh anak solat dgn suruh undi PAS tak sama ngok….Islam itu agama…PAS tu parti politik yg penubuhannya sama dgn DAP, MCA, PKR, dan UMNO….

    bujuk…hang suruh org taat kepada Allah s.w.t dgn masuk PAS ke???…sasau pegangan Agama hang ni…

    hang tau ke org yg nampak alim2 kucing mcm pok nik tu masuk syurga….jgn agak2 takdir tuhan la bujuk….buat jea amalan tu dgn ikhlas dan biar Allah s.w.t yg tentukan, jgn menulis soal agama ikut logik akal pala hotak hang jea…

  117. StinGray
    December 27th, 2011

    kenapa bengong sangat bg contoh PMR dgn akhlak?????….

  118. StinGray
    December 27th, 2011

    dlm parti hang mana ada kisah pasal Islam dan melayu….jilat jea la sakneka benda dlm sari ambiga tu….

  119. StinGray
    December 27th, 2011

    tengok dulu 9hb nanti….liwat la besi2 sel tu selagi mau…

  120. StinGray
    December 27th, 2011

    hang baca harakah yg Hasan Ali menyampah tu ke??????…..emmmmmm

  121. selamber
    December 28th, 2011

    pemimpin pakatan haram yg paling jahat

  122. selamber
    December 28th, 2011

    ala c4..ko pun bukan suka malaysia ni..gi la balik kampung sendiri balik kampung neutron ke hehe

  123. selamber
    December 28th, 2011

    kalau ko pinjam tp ko taknak pulang balik pun tak pe..kitorang tak marah pun..takyah la pulang balik ye c4..hehe

  124. selamber
    December 28th, 2011

    kalau bantauan SPR sepatutnya semua menang..

  125. selamber
    December 28th, 2011

    BODOHNYA C4

  126. selamber
    December 28th, 2011

    Aik..terasa ke..hehe

  127. bujuk
    December 28th, 2011

    Ok.. lah, aku nak tanya hang. Kalau ada sorang mamat ni jadi ahli atau calon DAP apa ko kata pada mamat ni?
    Apa yg. aku dengar, korang kutuk dan kata macam2 pada anak khir Johari yg. masuk DAP, kenapa?
    Bukankah DAP hanya sebuah parti politik dan tiada kaitan dengan ugama?
    Sebab tu PAS sanggah kata2 pemimpin UMNO yg. kata agama suku, parti suku (agama dan parti tak berkait). Kerana dalam Islam nak makan, kencing dan semua benda adalah ibadat selagi dilakukan kerana Allah. Habis dah aku UNDI PAS kerana Allah, sebab PAS perjuangkan Islam. Dari apa yg. aku belajar, ilmu yg. aku ada dan yakin, PAS adalah benar dan membawa umat Islam kepada kebenaran, maka aku yakin undi PAS adalah perkara baik dan aku mengharapkan kebajikan pula dan bantuan dari Allah untuk menjayakan cita2 PAS.
    Di mana salahnya?

  128. bujuk
    December 28th, 2011

    Bro.. jangan gelojoh sangat, hati2 baca tulisan aku. Aku ambik PMR sebab isu terkini result PMR. Kalau aku cerita pasal lepasan Azhar…. ko tak caya pulak, minta bukti lagi.

  129. pasdaplaknat
    December 28th, 2011

    racist dlm diam rupanye C4 ni..
    xblh duk dlm PR kunun2 lah..

    Tun Mahathir bin Mohamed terlalu banyak jasanya buat bangsa Melayu dan Malaysia… malas aku nk listkan sbb ramaidr generasi skrg yg bertenggek dan berlagak dr hasil usaha zaman pemerintahannya…

    Tun Mahathir bin Mohamed.. sama ada ada Kutty atau tidak..itu bukan prasyarat utk masuk syurga atau neraka…tp salah silah dia jelas Melayu Islam dari Bukit LADA Kedah (sebelah ibu), dikatakan Kturnan diraja/bangsawan juga (Almarhum Wan Tempawan) dan ayahnya dari ketrunan Malabari, berkulit putih.. ketrunan pedagang Muslim dr India yang banyak BERJASA menyebarkan ISLAM di tanah Nusantara ini sambil berdagang!! kalau xdtg keturunan mereka ini entah ko tu C4 skrg mungkin tengah sembah pokok

    Kalu aku soal ketrunan ko C4..apa jasa nenek moyang ko pada negara dan agama ko buleh jawab tk???
    kalau xde jasa..atau ko keturnan TAK SAH TARAF (bahasa pasar: anak haram) lebih baik ko diam je..k..

  130. pasdaplaknat
    December 28th, 2011

    ko baru amik PMR?
    org lain di sekolah2 kebangsaan negeri2 lain amik PMR tu bukn Islam ke ngok oii?

    Sekolah2 agama negeri2 lain mcm SMKA, Izzudin Perak, Maktab Mahmud Kedah, Ta’yiah Perak, tu belajar Islam versi mana?

    kalau amik PMR di sekolah bukan tajaan YIK tu maknanya tk Islam kah? xde hala haram kah? apesal otak ko taksub rosak teruk sgt ni bujuk??

    ko cermat sikit bile mengampu.. jgn tunjuk sgt jahil.. ckp buat dosa jer!
    ko ni SYIAH ke bujuk?

  131. bujuk
    December 28th, 2011

    zumazore…. sedih betul. Ko ni bodoh ke bangang?
    orang makan nasi kenyang kan. Tapi boleh tak Allah taknak kenyangkan orang tu walaupun dia dah makan 10 pinggan?
    Apatah lagi orang yg. sekadar ambik bau nasi, boleh kenyang ke?
    itu aku bandingkan orang Islam yg. baik, munafik dan kafir. kalau tak faham jugak, nasib ko lah.

  132. bujuk
    December 28th, 2011

    Aku bagi contoh bro.. yg. ko meraban 1m’sia apasal. Ada aku nafikan sekolah yg. lain?
    Masalah sekarang korang tuduh, rakyat kelantan bodoh, bengong dan sebagainya sebab sokong PAS. sedangkan ramai cerdik-pandai di m’sia ni orang k’tan. Jadi BN bila kalah jangan kata rakyat bodoh dan taksub. Terpulang pada rakyat nak pilih yg. terbaik untuk masa depan mereka. Kan demokrasi…?

  133. pasdaplaknat
    December 28th, 2011

    jahil + taksub xboleh di ajar sungguh budak sorang ni..
    inilah masalah fitnah yg melanda umat Islam yg JAHIL.. bila kenal makhluk terlebih dulu dr kenal Allah dan Rasul..

    ko belajar agama kt mana bujuk?
    aku amat sangsi dgn statement2 ko.. kdg2 ada mirip Wahabi..kdg2 ada bau2 SYIAH.. bab Tauhid ko pn songsang.. last2 yg jelas ialah ko MACAI PAS!

    ni bujuk ngok.. kalau ko nk pangkah PAS ke nak berguling golek ata star krn PAS pn itu hak ko lah.. lantak ko lah kan..

    yg jd masalahnya jgn CAMPUR ADUKKAN statement politik dengan kemuliaan Islam.. Pok Nik tu dh celaru harubirukan habis macai2 ahli PAS tentang politik dan syariat Islam seoalh2 utk memprojectkan hanya sa nya PAS shjlah yg memperjuangkan Islam!

    Ini amat bahaya dan seolah2 menafikan sandaran pd Qudrah Allah Ta’ala.. yg seolah2 meletakkan hak mutlak PAS adalah jemaah yg dipilih Allah?

    adakah PAS ingin menjadi seperti Al-Arqam ke-2? soalnya skrg Nik Ajis mempergunakan Islam utk kesinambungan kerja jahat PAS!

    PAS tidak menegakkan kalimah Allah Ta’ala pn sebaliknya hanya menegakkan syiar parti shj..kalimah Allah dan Syariat tertegak dgn kehendak Allah.. selagi kita buat kerja2 dakwah itu ikut syairait..tidak menipu..tidak menggunakan konsep MAXXIS kafir sbg rules..

    Jemaah Islam yg benar ialah syumul..tidak terpisah2 dgn satu2 perkara dunia shj.. PAS telah sesat lama krn memisah2kan keberatan taklifan2 lain sbg dae’i sesebuah jemaah Islam kepada hanya dan mesti tumpukan kerja politik utk merebut kuasa.. wadah politik yg digunakan itu pulak ialah wadah KOTOR, SEKULAR!!

    Perlembagaan PAS, Islam hanya tertegak melalui KUASA POLITIK??? bila ada kuasa baru Islam tertegak!! INI ADALAH FAHAMAN MUKTAZILAH! ko reti dah bujuk???
    PAS meletakkan ijtihad yang salah apabila membuat sandaran pd KUASA makhluk?? jadi sehingga bila2pn PAS akan merebut kuasa politik wpun berlawanan dgn Syariat Allah..krn ijtihad awal telah songsang!! sedangkan kita tidka tahu dan hanya berserah pada Allah bilakan dan bagaimana Daulah Islam itu akan tertegak..kerja kita hanyalah buat spt mana yg Nabi telah jalankan bersama para Sahabat!!!

    Fahaman inilah yg skrg ini pula mula bercampur aduk dgn Syiah dan Wahabi dlm pimpinan PAS krg ini!! betapa teruk dan celarunya fikrah PAS ketika ini..ko tahu tak bujuk oiii? ko menjilat dr luar mana ko tahu bujuk!!

    org2 jahil mcm ko nilah tp nak pada Islam yg PAS suka sgt tarik..yg mcm anak burung dlm sangkar..terhegeh2 mematuk2 buah yg diluar nmpk cantik tp busuk berulat di dalam! sokong perjuangan PAS buta tuli tnpa kenal apa ISI perut PAS

    cuba lihat kenapa Hasan Ali dan Ust Nasha yg cukup istiqamah perjuangan Islam tp seoalah2 ‘termuntah’ keluar dari PAS? bertembung? kata2 siapa yg benar? adakah hasan ali dikira salah bila menentang isu murtad? dan Hadi itu betul hanya krn mesti patuh pd konsep jemaah, bendA HARAM pn kena patuh diam?

    antara kewajipan memerangi murtad dgn kewajipan taat pd pemimpin jemaah..mana satu yg dtg dulu? ini kena mengaji bujuk oiii..bukanmain dpt di ceramah tepi longkang di kuil2 PAS!

    kalau kita nk ikut sesuatu kelompok..lihat dr asas Aqidah dulu.. kalau asas awal2 lg dh songsang.. furu’2 lain dh xdk makna disisi Tuhan bujuk oii.. kalau Aqidah tu betul tp syariat salah..itu Tuhan masih kira lagi amalan!

    ko jgn kena tipu di akhir zaman ni bujuk.. jgn jd mcm Barsiso yg kena tipu dgn Syaitan.. Basiso tu mahaguru yg beribu anak murid pn kena tipu dgn Syaitan..apatah lg kita di zaman skgr ini!!

  134. bujuk
    December 28th, 2011

    Ko cerita macam Tok Guru, tapi bahasa macam pencacai…
    kalau salah yg. mana salah, sebut satu jangan celaru. Aku kata UMNO salah sebab tak jadikan Al-Quran dan sunnah sebagai ikutan atau batasan. Semua langgar ikut kehendak majoriti konon, sebenarnya kehendak nafsu pemimpin. Siapa yg. kawal halal-haram tindakan UMNO?
    Ko cerita syiah,wahabi,muktazilah… tak boleh lawan pemimpin dan sebagainya, ko sedar tak negara kita demokrasi yg. bermaksud ko berhak pilih pemimpin ko. Raja hanya lambang kuasa bukan orang yg. berkuasa seperti di Brunei, Arab saudi dan sesetengah negara Arab. Apa masalah korang lawan PAS di K’tan kalau ko kata tak perlu kuasa untuk memerintah? Ikut saja apa pemerintah cakap. Takda seorang MUFTI pun kata TGNA sesat, sebaliknya semua MUFTI kata TGNA seorang ALIM ULAMA. KuLI masa jadi ketua perhubungan UMNO pernah tawarkan TGNA jawatan MUFTI kalau letak jawatan MB. Apakah itu tandanya TGNA sesat atau KuLi sesat sebab tawar jawatan MUFTI pada TGNA?
    Dulu2 PAS digelar parti Tok Lebai, Ust.2x dan kekal hingga sekarang dan ditambah sekarang golongan Profesional. Apakah mereka ni jahil agama macam puak2 yg. sokong UMNO untuk kepentingan sendiri? Iklaskan diri, berapa ramai pemimpin UMNO yg. hidup ZUHUD seperti rakyat kebanyakan? jauh sangat nak di banding dgn. TGNA. Sedarlah UMNO dipenuhi golongan cikgu2 masa dulu, tapi sekarang golongan kontraktor, pemburu projek dan seumpamanya. Tunjuk aku ketua bahagian yg. tiada kaitan dengan projek? apa makna nya? Tu Awang Adek ada 3 akaun nama sendiri untuk terima habuan, tapi kata untuk kebajikan penduduk kawasan dia. masalahnya kenapa guna akaun sendiri, surau dan masjid pun ada akaun sendiri, tak guna akaun pengerusi dan imam.
    So… ko fikirlah sendiri.

  135. raplahjingaa
    December 28th, 2011

    sejak bila PAS jadikan Al Quraan sebagai ikutan ?

    Fitnah sana sini…cakap bohong dah jadi darah daging..masuk masjid menjerit-jerit fitnahkan saudara se Islam…

    Apa nya yang Islam tentang PAS ni bujuk ? tolong bagi satu bukti yang PAS ni memperjuangkan Islam…

    aku tak minta banyak…1 bukti jer..

  136. raplahjingaa
    December 28th, 2011

    Apa sebenarnya message yang hang nak sampaikan dengan contoh hang ni bujuk ?

    ….hehe

  137. pasdaplaknat
    December 28th, 2011

    ko tu yg berbahasa PENCACAI SEUMUR HIDUP.. jilat segala dosa dan kesesatan REJIM Pok Nik..
    ko sangka ko dh cukup beragama dgn pemahaman songsang ajaran PAS itu..

    berlagak mcm tahu agama..berbicara lepas mcm macai PAS tahun 90-an yg menjilat2 Pok Nik melampau2.. kini hanya pencacai2 lemah otak je yg baru nk menjilat PAS.. org2 lama dh MUAK dgn PAS..

    JUDI bola sepak ko sebut sbb ada kaitan sikit dgn UMNO..tp JUDI KUDA ko tksebut? nk memperbesarkan kilang arak ko xsebut, rampas bini org ko xsebut..roboh madrasah ko xmau sebut?

    ko ni MUNAFIQ!! ko memilih2 bab Islam mengikut hawa nafsu politik!

  138. raplahjingaa
    December 28th, 2011

    Hassan Ali kata…..PAS dah bankrap pemikiran…dah bankrap..hehe

  139. raplahjingaa
    December 28th, 2011

    Bila adun mat sabu di tangkap berkhalwat dengan bini orang….sapa yang salah ?

    mat sabu ke ? PAS ke ?

    Bila anwar akan di dapati bersalah meliwat
    sapa yang salah…PKR ke anwar ke ?

    ni c4 mak angkat hang apa cerita ? hehe

  140. raplahjingaa
    December 28th, 2011

    nanti bila sapu bersih semua…orang macam hang jugak nak guling-guling makan tar…konon SPR tak telus..

    perangai hangpa bukan hang tak tau…asyik nek melingkopkan je….bina, sebatang tiang letrik pun hangpa tak pacak..

  141. raplahjingaa
    December 28th, 2011

    PAS nak laksanakan Islam ? hahahahah…minta maap banyak-banyak

  142. raplahjingaa
    December 28th, 2011

    elok la sikit perangai daripada hangpa…..hush ! minta simpang.

  143. Bulan Empat
    December 28th, 2011

    Jom kita nyanyi ramai ramai :-

    Mari mari kita mengundi
    Apa lagi mahu undi kalau
    tidak BN.
    BN buat kerja, BN tak cakap saja.
    Chorus : tolak omega bermata satu
    Tolak bulan yang tidak penuh
    Tolak roket raja kafir.

    Undilah BN, masa depan kita
    masa depan anak, masa depan
    cucu kita.

    Ulang chorus balik , lepas itu
    tambah lyric sendiri.

    Amacam bolih tak ?

  144. neutron
    December 29th, 2011

    KAh..kah..kah… Melayu marah juga sama mamak…kah..kah… Melayyu tarak mau menagaku kesilapan sendiri…kah..kah… di sini juga itu satu cacai Ameno sendli cakap melayu babi.. mamak tarak cakap haa…. mamak cuma cakap Melayu Ameno mentaliti lumbu feedlot…. suka kena suap dan nak feedlot taraf kondo …kah..kah..

  145. bujuk
    December 30th, 2011

    Hak rakyat nak pilih siapapun jadi k’jaan setelah semua penerangan diberi. Bukan disekat maklumat.

  146. c5
    December 30th, 2011

    C5 meramalkan tarikh tahun baru cina pada tahun 2012 jatuh pada 23 dan 24 haribulan januari tahun 2012……

    dan PRU13 tidak akan berlaku dalam tempoh 24 jam!

    dan…. hisshy, banyak betul ramalan C5 ni… nak buat buku ker? eh takyahlah, umat islam dilarang bab ramal-meramal ni, karang ketagih 4D sampai jackpot plak!

  147. Snap
    March 11th, 2012

    mna plak..kita ni mngejar akhirat bknnya kbndaan.
    klw nak kbndaan ,Mma Umno la yg mng.
    nak sng dunia ke nk sng akhirt..klw pcya adanya akhirt..rjuklah balek Qur’an dan Hadis,,@ ulama’

  148. ahli pas
    May 9th, 2012

    ramalan ni tetap yakin bn menang da…ok lah tu

  149. ABU!!!
    January 1st, 2013

    BN AKAN KALAH PRU-13

  150. suka islam
    February 10th, 2013

    Tahniah bujuk!!!

  151. dinesh
    March 10th, 2013

    wahai org melayu, bersatulah di bawah BN…kalau tak kamu akan dijajah orang biaDAP!

Leave a Reply

Type your comment in the box below: