8
Nov

Anwar menipu gambar menunaikan Haji..

Gambar kononnya Anwar tunaikan Haji..

Politik yang dimainkan oleh Anwar Ibrahim sejak mutakhir ini semakin menjijikkan dan dilihat cukup terdesak bagi mencari sokongan dari rakyat. Pengikut-pengikut Pakatan semakin tidak keruan dengan paparan media setiap hari yang mempersembahkan laporan tentang kejayaan program-program kerajaan.

Sebab itulah kini pemimpin-pemimpin Pakatan pembangkang khususnya Anwar Ibrahim mula mencari jalan bagi menjatuhkan imej Perdana Menteri dengan strategi memburuk-burukkan keluarga serta isteri beliau. Ini merupakan langkah kurang popular dari Anwar memandangkan Pakatan sudah kekeringan isu untuk berhadapan dengan rakyat.

Lihat saja bagaimana ibadah Haji yang ditunaikan oleh Perdana Menteri sekeluarga dikutuk dan dihina oleh Anwar serta seluruh gerombolan Pakatan. Apakah Anwar tak tahu bahawa ibadah yang dilakukan oleh Perdana Menteri itu merupakan tuntutan agama, bukannya untuk suka-suka sahaja seperti lawatan Anwar ke Bangkok tak lama dulu.

Tetapi demi untuk mencari mileage politik, Anwar serta para pencacainya terpaksa memainkan isu Haji yang boleh dikatakan amat murahan ini. Anwar sanggup mengatakan didalam satu ceramahnya, yang Haji Perdana Menteri itu tak bermakna jika pemerintahan Malaysia masih zalim dan mengamalkan rasuah.

Dan Anwar sendiri mendabik dada di ceramah yang sama, bahawa dia sendiri telah ke Mekah sebanyak 2 kali tanpa perlu mempromosi seperti yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin negara. Persoalannya, bila pula Anwar menunaikan Haji? Mana buktinya dan mana pula saksinya? Setakat cakap kosong, siapapun boleh.

Kalau benarlah Anwar menunaikan Haji di Mekah sebanyak 2 kali seperti yang didakwanya, Anwar serta para penyokongnya takkan berdiam diri tanpa mempergunakan gambar-gambar di Tanah Suci bagi meraih kepercayaan rakyat. Jika nama-nama Ulamak Mesir serta Tanah Arab pun Anwar sanggup jual, inikan pula gambarnya sendiri di hadapan Ka’bah.

Kita pun tahu bagaimana obsesnya Anwar terhadap keglamouran dan juga publisiti. Amat mustahil sekali jika Anwar melepaskan peluang untuk menunjukkan dia sebagai seorang yang amat warak serta alim didalam kehidupan. Ini akan menjadi modal untuk Anwar menipu rakyat yang belum kenal belangnya yang sebenar.

Didalam semua kekalutan permainan politik jijik Anwar ini, rakyat semakin tertanya tentang motif sebenar Anwar memperlekehkan ibadah Haji yang dilakukan oleh Perdana Menteri. Bagi rakyat, apa salahnya seorang yang berkemampuan seperti pemimpin negara tersebut menunaikan tanggung jawabnya terhadap agama?

Apa yang Anwar dengkikan sangat? Takkan Anwar sakit hati bila Perdana Menteri mendapat layanan baik dari kerajaan Arab Saudi dan juga sambutan mesra dari para jemaah Malaysia di Tanah Suci? Anwar patut sedar, DS Najib ialah Perdana Menteri Malaysia , bukannya ahli Parlimen biasa dan yang tak berparti seperti Anwar.

Jadi, tak perlulah Anwar melakukan perkara-perkara bodoh serta terdesak seperti membiarkan penyokongnya menghasilkan gambar photoshop seperti yang diatas. Amat memalukan jika ibadah yang mulia seperti Haji itu dipolitikkan hingga sanggup merekayasa gambar-gambar palsu semata-mata untuk menipu rakyat.

Gambar sebenar...

Rakyat sekarang bukannya tak tahu membezakan mana yang benar dan mana yang salah. Kalau Anwar tak pernah menunaikan Haji sekalipun, apa yang nak dimalukan? Usahalah daftarkan diri dengan Tabung Haji dan mula bermuhasabah diri sebagai persediaan bagi menjadi tetamu Allah swt di Tanah Suci. Itu pun susah sangat ke bagi Anwar?

Ada 59 Comments setakat ini.

  • tengkudin
    November 8th, 2011 at 7:19 AM

    hahahaha…..RAJA MAKSIAT nak menipu ALLAH lagi…..dah la superimposed gambar orang yang diliwat…ada hati kata pi haji..hehehehe..

    RAJA MAKSIAT=RAJA LIWAT..tuhan ko hanya denganAMBIGAY je…hehehe

    http://mediapermatangpauh.blogspot.com/2011/11/ekslusif-bukti-bergambar-anwar-bawa.html

  • komisen500juta
    November 8th, 2011 at 9:22 AM

    WAHH..PANJANGNYE TULIS KARANGAN HAHA..BACA PUNYA BACA..TAK NAMPAK PUN SOURCE PR OR BLOGGER PR YG GUNA IMEJ INI..LU BIKIN SENDIRI UNTUK ISU SENDIRI KER WKAKAKA…

    P/S BAD TRY BRO HEHE

  • Gullit
    November 8th, 2011 at 9:35 AM

    anwar terdesak….. hahaha…

  • yon76er
    November 8th, 2011 at 10:02 AM

    Bro, u kena faham apa yg penulis nak utarakan bkn lah atas sebab SiMat Cd nie dah pi Haji ke tak?? tapi atas sebab dia memperlekehkan dan mempolitikkan PM & isteri dia pi menunaikan Haji. Sampai dlm ceramah dia di JB pon nak sentuh PM pi Haji.Kenapa Bro??? dah terdesak & dah xda modal ker atau irie hati pd PM ????? Doakan supaya PM & isteri mendapat Haji yg Maabur……amin

  • Sesumpah
    November 8th, 2011 at 12:19 PM

    Aku adalah saksi yang telah tengok source blog yg tunjuk gambar Tuan Haji Nuar tu, sblm entry tu diremove. Gambar tu memang ada dlm entry tu sebelum ni. Tapi bila aku nak tengok balik dah takde dah. Memang pelik sungguh.

    Walau apapun, kita semua tau yang Haji Nuar ni ada team media dia sendiri. Takkanlah sekeping gambar pon takde demi tatapan peminatnya. Tak munasabah langsung tiada sebarang gambar pun untuk diabadikan sebagai bukti pernah menjejakkan kaki ke tanah suci. Yang lebih peliknya ialah, gambar peribadi yang disimpan sebagai kenang-kenangan pun takde.

  • Sesumpah
    November 8th, 2011 at 12:29 PM

    Buat komisen500juta, ni adalah sumber dari blog PR, gambar Tuan Haji Nuar yang khabarnya telah 2 kali menunaikan haji. Harap Haji Nuar mendapat haji yang mabrur.

    http://addin77.blogspot.com/2011/11/ini-bukti-anwar-ibrahim-pernah_07.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=Feed%3A+addin77+%28addin77%29&utm_content=FaceBook

  • stingray
    November 8th, 2011 at 12:44 PM

    ‘komisen nk tinggi otak bodoh’…..isunya kenapa gay tua tu, smpaikan rukun islam pun dia nk politikan……bila msa tua kutuk tu prgi hAJI….menAJI pungkok byk kali le……hng ni bodoh mcm neutron la…..dgn 3 huruf jea matcd tu kencing puak2 pencacai hangpa ni…dia citer psal dia dah menaji 2 kali pungkok jantan ( zizan & saiful) bkn 2 kali prgi haji….itu pun hangpa tak perasan….taksub sgt..

  • ElectroMagneticPulse
    November 8th, 2011 at 1:38 PM

    betui tak betui gambaq tu, lain cite.. pokok pangkalnye, semua orang taw Anwar ni memang kaki pembohong, penipu.

  • PASDAPLaknat
    November 8th, 2011 at 1:40 PM

    hahah sekor pencacai PR telah berjaya mendaftarkan diri masuk ‘rumah’ UMNO.. haha syabas2.. be 1st ekk

    SO wht ever ayat pun, Pakatan Pencacai akan lingkup tidak lama lagi. DS Najib pergi ke Mekah dgn jelas sama ada pmbangkang suka atau tidak, beliau telah diterima sebagai TETAMU ALLAH.. siapa yg nafi dia bererti menafikan Firman Allah= Kufur…senang je calculation.

    Dan bg si pengkhianat dan munafiq Anu-war, hayat politik nyawa2 ikannya tidak boleh diselamatkan lagi wpun cuba menambahkan lagi rpm spin menipu umat manusia..

    Kalau dh Baitullah pun xmampu nk pergi sedangkan boleh pergi ke negari GAY, tandanya Tuhan tidak terima lah sbg Tetamu-NYA.. jijik bukan?

  • PASDAPLaknat
    November 8th, 2011 at 1:44 PM

    Cuti balik Raya dikg halaman, sudah dpt rasakan gelombang PENOLAKAN kepada PAS dan Pakatan Jahanam sudah semakin panas
    Rata2 dulu sanak asudara yg kuat mengutuk BN,skrg sudah diam, malah ada yg dulu terang2 kutuk BN dan kini mula kutuk Anu-war laknat dgn kata2 ‘anu-war otak tu keling (paria)….’

    Insya Allah UMNO-BN akan kukuh 2/3 kmbali, Tuhan Maha Berkuasa.. kepada pencacai2 ngok PR, bersedialah meroyan nnti!

  • komisen500juta
    November 8th, 2011 at 2:38 PM

    “Haji hanya akan selesai paling awal pada 12 Zulhijjah atau Selasa 8 November. Bagi yang melakukan Nafar Thani dan mahu melengkapkan tempoh bermabit dan melontar di Mina mereka akan selesai haji pada 9 November bersamaan 13 Zulhijjah.

    “Melainkan kalau yang berkenaan tidak mahu menyelesaikan urusan wajib haji yang dua di atas dan hanya mahu membayar dam atau denda akibat tidak selesaikan wajib haji. Itu hal lain,” kata mufti itu dalam satu kenyataan”

    P/S NAJIB DAPAT HOT SEAT DAN EXPRESS LANE KETIKA BERADA DI MEKAH HEHE

  • Sesumpah
    November 8th, 2011 at 2:55 PM

    Hahaha…..bila dah kantoi gambar superimposed…bukak citer lain pulak ye. :D

    Tu la, lain kali cuba tengok laporan terkini haji kat TV3. Cuba tengok siapa yang kerap berdamping ngan Najib kat Mekah. Datuk Jamil Khir Baharom sentiasa ada di samping beliau. Begitu jugak dengan VIPs dan pegawa-pegawai dari Tabung Haji sendiri. Ramai sungguh yang mengiringi Najib. Takkan Najib boleh pandai2 sendiri tanpa nasihat pegawai agama beliau.

    Lagi satu pasal hot seat ke, express lane ke. Buat apa nak kecoh2. Itu kan memang disediakan khas untuk pemimpin2 negara yang berkunjung ke tanah suci. Layanan kepada pemimpin negara mestila special sikit. Takkan nak kena sama kot. Abis tu Nik Aziz yang dok menginap kat hotel tu, apa citer.

  • HeroTamil
    November 8th, 2011 at 7:20 PM

    deme jaki lah tu

    dah nama pun pembangkang…bangkang apa sahaja yang boleh.

  • Gen2Felda
    November 8th, 2011 at 8:43 PM

    ANUAR BERAHI sedang meliwat pemikiran rakyat untuk percaya dia pergi haji…
    Yg.penting sekarang ketidakmampuan dia untuk bersumpah laknat termasuk bersumpah di kandang saksi mahkamah sivil menunjukkan dia terlalu jauh untuk berada dilandasan agama..

    p/s: C4 dan mangkok setempayan dengan nya selalu mengatakan najib tak reti semayang…
    Soo..apa pula alasannya tengok najin relax je buat haji?

  • HeroTamil
    November 8th, 2011 at 10:24 PM

    Malaysiakini berbohong lagi apabila mufti Perlis Dr Juanda menafikan merasa terkejut dengan ibadah haji seperti yang disiarkan di Malaysiakini. Dr Juanda cuma dihubungi oleh Malaysiakini untuk mendapat penjelasan mengenai Haji yang paling awal boleh dibuat sahaja tanpa mengaitkan dengan Perdana menteri dan isteri serta rombongannya.

  • padi
    November 8th, 2011 at 10:45 PM

    Baca ulasan Dr.Juanda(mufti perlis), paling awal selesai menunaikan haji ialah selepas Zohor hari ke 12 zulhijjah(8/11/2011). Katanya PM kita dah selesai tunai Ibadat haji pada 6/11/2011 ikut twiter beliau.

  • padi
    November 8th, 2011 at 10:47 PM

    yg. ambik2 gambar ni nak menunjuk jeee… Allah tak mintak bukti gambar dah sampai depan kaabah di masyar nanti.

  • padi
    November 8th, 2011 at 10:49 PM

    Bukan tulis di atas pergi Mekah(bukan pergi tunai Ibadat Haji). Salah faham kut…

  • padi
    November 8th, 2011 at 10:49 PM

    Tuan dah pergi Tunai Ibadat haji ke, nak soal siasat ibadat orang lain?

  • padi
    November 8th, 2011 at 10:52 PM

    Baguslah PM dah sampai ke depan Kaabah untuk sujud merendahkan diri depan yg. Esa. Tapi tuan janganlah menghina orang lain yg. mungkin belum berkesempatan.

  • padi
    November 8th, 2011 at 10:54 PM

    Takkan berbeza ulasan pulak bila PM yg. buat????

  • PASDAPLaknat
    November 9th, 2011 at 1:23 AM

    tak boleh ke pencacai PAS/PR berpolitik mcm budak sudah ‘kering’ hingus a.k.a berakal sempurna seperti org dewasa?

    Politik ‘shit’ apa yg PR suka main skrg ni sampai isu2 amat pelik lg remeh mcm ni pun nk di jdkan bahan kutukan? sampai seorang hamba Allah melakukan Haji pun dicerca mcm dia ‘meliwat’ jantan??? bodoh ke bongok pencacai PR? atau sudah bermata DAJJAL?

    Kalaulah benar Meloyakini.com yg fitnah Najib dan sekaligus fitnah Mufti Juanda Wahabi tu, tanggunglah kedua2 gandaan dosa fitnah melampau tu.

    Yg keduanya, DS Najib bukan ngok mcm Ajis yg buat ibadah ikut ‘nafsu politik’. DS Najib bukan OSTAD, jd otak nak menipu agama tiada, tambahan pula dia dipimpin oleh pegawai2 Tabung Haji, Jamil Khir, dgn ramai lg rombongan..

    dan utk pengetahuan puak2 jahil PAS/PR..selalunya istilah ‘URUF’ yg disebut selesai haji tu mungkin merujuk kepada 2 Rukun ‘berat’ yang merupakan kemuncak ibadah Haji, sebelaum ber Tahhalul Awwal ialah WUKUF di Arafah, dan MELONTAR di JAMRAH di Mina..

    lagipun kalau tersilap cakap dlm Haji tidak terhukum dosa, boleh ditampung dgn DAM, berbanding DOSA FITNAH lagi JIJIK oleh Puak Pakatan Haram ini.

    Malahan DOSA Ajis memaki UMNO sehari sebelum Raya Haji itu adalah DOSA yang NYATA! tp mengapa juak2 ISLE tidak bising?

  • PASDAPLaknat
    November 9th, 2011 at 2:10 AM

    Tuan pulak jgn berpura2 tidak menghina org lain tetapi dlm halus menghina lagi jauh kedalam org yg sah2 pergi buat kebaikan.

    Kalau org itu tidak berkesempatan pergi, jd janganlah dihina org yg berkesempatan dijemput Allah menjadi tetamu-NYA. Sampai ken abuat ceramah pulak kutuk org tgh buat haji..Itu seolah2 menghina Seruan Allah Ta’ala. jaga2 sikit..

    Tuan ni mcm baru belajar je? kitab mana yg ajar boleh pilih2 org kalau nk berhukum dan bersyariat?

    Allah Ta’ala pun jelas melaknat manusia2 yg Munafiq.. yang menipu..
    jd jgn Tuan jd pembela org yg Tuhan laknat..ditakuti Tuan jg redho..maka Tuan dpt saham.

    Saham akhirat Tuan dh confirm selamat dr api neraka ke? kalau belum..betulkan diri dlu..yee..

  • padi
    November 9th, 2011 at 9:37 AM

    Kalau dah tak tau bertanya, kalau dah silap mintak maaf. Kan itu adab kesopanan bangsa melayu. Kata parti melayu, kemana nak dibuang adab melayu? Janganlah bila dah silap dan jahil orang lain pulak yg. disalahkan. Tak gunalah dikelilingi ulamak dan ustaz macam tu….

  • padi
    November 9th, 2011 at 9:40 AM

    Terimakasih nasihat tuan, saya faham masih kurang ilmu berbanding tuan yg. hebat ilmunya hingga boleh hina dan maki siapa saja.

  • Sesumpah
    November 9th, 2011 at 10:02 AM

    Aku rasa elok sangat kalo engko nasihatkan kat orang yang ambik gambar Nik Aziz. Semua gambar pasal Nik Aziz diaorang ambik tak kiralah sama ada kat Mekah ke, tengah sembahyang ke, tengah makan ke….pendek kata apa saja pasal Nik Aziz mesti ada gambar punya.

  • storm
    November 9th, 2011 at 10:46 AM

    - Menyedihkan bila islam dipersenda dengan pelbagai cara demi survival politik. Mungkin tuan tubuh ikhlas melakukan ibadat tp pencacai menjadikan modal utk berpolitik.
    - Lihat bagaimana gambar nik aziz sambil berdoa dijadikan tagihan undi. Gambar Najib ‘bersama’ altantuya disebarkan sesuka hati. Gambar dimomokan dgn watak2 kesukaan mereka yg jahil. Dimana peradaban islam dlm politik?

  • storm
    November 9th, 2011 at 10:54 AM

    Sudahkah tuan padi pasti Najib belum penuhi syarat sah haji? Jangan lah kita bersikap terburu2 dlm membuat ulasan berkaitan ibadah haji org lain sedangkan kita sendiri tidak tahu kisah yg sebenarnya..
    Firasat aku mengatakan adalah mustahil najib tertinggal rukun haji kerana pengiring2 najib sendiri adalah dari utusan karajaan Arab Saudi. Apakah malaysiakini lebih islam dari kerajaan Arab Saudi?

  • PASDAPLaknat
    November 9th, 2011 at 1:25 PM

    sudahkah tuan pasti siapa yang silap? siapa yang jahil? dan siapakah yg layak digelar ULAMAK?
    Adakah ulamak itu dr golongan yg suka buat fitnah?
    antara fitnah dgn xsempurna haji yang belum pasti itu mana yg besar DOSAnya?
    adab Melayu yg berteras Islam shj yg boleh di ikut.

    Ada pun adab Melayu mcm org PAS suka ‘sok-sek2′ dan menggunakan ostad sbg wadah..wajiblah ditolak

    PAS dikelilingi oleh ostad sekian puluh tahun..jgn langsubg tiada beradab dlm berpolitik.. itu apa maknanya tuan?

  • PASDAPLaknat
    November 9th, 2011 at 1:28 PM

    haha,,tu tuan sedar tak ‘riak’ tersembunyi tuan
    dlm mengaku diri jahil lepas tu kutuk orgh balik..

    tuan nk gunakan ‘akhlak’ lakonan utk kutuk orgh lain itu dibolehkan ye?

    siapa yg hebat ilmunya? sy jauh sekali. tp yg kurang ilmuny jgn cuba menipu org lain. Lebih baik diam dr pura2 ‘alim’.

    itu sikap syaitan penghasut. harap tuan faham ye.

    p/s: lagi satu tempat paling berkat dan afdhal tuntut ilmu ialah di MASJID, pusat2 pengajian yg bertekskan kitab..bukan ceramah2 di Kuil2 PAS tau..skdr ingtan

  • PASDAPLaknat
    November 9th, 2011 at 1:31 PM

    itu namanya ISLE PAS. Klau bab nk kutuk org begitu AKTIF.

  • PASDAPLaknat
    November 9th, 2011 at 1:34 PM

    tuan padi ini pulak sudah pergi haji jg ke yg beria2 mengiakan fitnah ketidak sempurnaaan haji org lain?
    baiklah jd org yg diam dr jd org menipu.

  • PASDAPLaknat
    November 9th, 2011 at 1:38 PM

    ni Tuan..apa yg heboh sgt pasal masalah Najib pegi Haji ni sampai dikaitkan dgn Mufti Wahabi ni?

    Tuan nk tegakkan apa sbnya?
    kalaupun Najib tgk sempurna lg rukun..mghkin dia tersilap
    xperlu nk sangka buruk smpai berhempas pulas

    Najib bukan ostad atau ulamak..yg jika amalannya silap..jd ikutan org lain.

    Lainlah Nik Ajis yg nanyok pn org sangka dia ‘wali’.

    harap tuan buka mata dgn ikhlas.

  • PASDAPLaknat
    November 9th, 2011 at 1:43 PM

    -Ini Bukti Anwar Ibrahim Pernah Menunaikan Haji-

    ni entry blog tu.. siapa yg silap sbnya? siapa yg menipu?
    semakinb gila dunia akhir zaman ni

    org yg buat kebaikan difitnah jahat
    org yang jahat diangkat sbg baik..

    org beragama menipu Tuhan..
    Ya Allah..menakutkannya dunia yg sudah amat tua ini.
    manusia2 mnjadi amat jahat!

  • PASDAPLaknat
    November 9th, 2011 at 3:40 PM

    tuan padi..jawab la sdr strom tanye dgn penuh hikmah tu..

    lain kali kalau nk berlakon ‘warak’ pun hisbah2 lah sama ayat2 yg ditulis tu. jelasnya org yg berlakon tidak akan berkat!

    sendiri mengkantoikan diri..
    memalukan je..

    berpaksikan sumber2 sesat..spt Meloyakini.

    ye tuan..

  • PASDAPLaknat
    November 9th, 2011 at 3:42 PM

    gambar anuwar.. tersenyum lebar..senyum penuh tipuhelah
    haha gaya senyum pun pelik dah
    mcm bergmbar di dlm studio je

    Najib xde plak bergambar pose-close up cmtu.. plan lah elok2 skit kalo nk lawan Najib pun..

  • stingray
    November 9th, 2011 at 4:42 PM

    drpd ko jd sampah kat sni, kan lbih elok ko pujuk anwar tu bertaubat dpn kaabah…jgn nk membontot jea…

  • stingray
    November 9th, 2011 at 4:55 PM

    awk hang jeles sgt ni..hang tertekan ke padi..haji hang nanti hang buat elok2, jgn dok sibuk nk judge hj org lain..hang nk jadi tuhan plak ke…sampah la hang ni…

  • PASDAPLaknat
    November 9th, 2011 at 4:57 PM

    heheh power ayat bro!
    marah nnt C4, Moo, pasdaplaknat clon!

  • PASDAPLaknat
    November 9th, 2011 at 5:03 PM

    benda baik pn depa bangkang tu yg kita jaki balik kt depa tu hehehe..

  • padi
    November 9th, 2011 at 10:24 PM

    Sebagai pemimpin tertinggi sebuah negara Islam contoh didunia beliau sepatutnya arif dalam hal tersebut, apatah lagi seperti kata tuan beliau dikelilingi ulamak dan ustaz2. Sebagai pemimpin semua perbuatan dan perkataan beliau akan diikuti dan dicontohi rakyat, bagaimana nak betulkan fahaman rakyat.
    Bersediakah Tn.Hj.Najib betulkan semula kesilapan beliau yg. akan merosakkan kefahaman rakyat malaysia?

  • padi
    November 9th, 2011 at 10:28 PM

    Ehh… dah salahkan orang lain pulak. Maksud aku tak perlulah saja2 ambik gambar sebab nak menunjuk, tapi kalau orang lain ambik gambar untuk dijadikan contoh tauladan yg. baik apa salahnya. Tapi janganlah pulak mengata2 orang yg. tak ambik gambar.

  • padi
    November 9th, 2011 at 10:32 PM

    siapa judge siapa?
    Rasanya aku tulis umum, tak sebut mana2 pihak. Tapi biasalah siapa makan cili, rasalah pedasnya.

  • padi
    November 9th, 2011 at 10:35 PM

    Aku nak jadi penyelamat, tapi kalau masih nak terjun lombong terpulanglah.

  • padi
    November 9th, 2011 at 10:37 PM

    Baguslah kalau terperasan, sebab tu tanda2 orang yg. celik. Moga ada hidayah Allah pada tuan.

  • padi
    November 9th, 2011 at 10:42 PM

    Sebenarnya ada twiter Najib menyatakan telah selesai ibadat haji pada hari Adiladha dan katanya ada laporan akhbar. Rakyat awam akan menerima ilmu yg. salah atas twiter PM tersebut.

  • padi
    November 9th, 2011 at 10:43 PM

    Tuan marah?

  • stingray
    November 10th, 2011 at 1:05 AM

    usah buat lawak la padi…slmt kan diri ko dulu…yg penting slmtkan bos ko tu, sudah2 la jd pembohong..hang nk ganti dia ke jd pembohong jgak???

  • Sesumpah
    November 10th, 2011 at 6:57 AM

    Engko tau tak wahai padi, kalau ada gambar Nuar tu pegi Mekah lagi banyak sokongan yang dia akan dapat tau. Kira untung la jugak. Yang aku musykil ialah gambar Nuar tengah baca kutbah ada. Takkan takat gambar sekeping kat Mekah pun takde.

  • anai2
    November 10th, 2011 at 9:20 AM

    Salam 1 Malaysia. Balik awal atau balik lambat dari ibadah haji sengaja diputarbelitkan untuk kelirukan pemikiran rakyat kerana pihak tertentu sudah ketandusan idea dan risau sekiranya rakyat membandingkan kebaikan pemimpin kedua-dua belah pihak. Walau apa pun, kesimpulannya, Datuk Seri Najib terbukti sudah menunaikan ibadah haji manakala Datuk Seri Anwar masih diragui. Jangan malu, better late then never.. Sesungguhnya pintu Taubat Allah sentiasa terbuka..

  • antirusuhan
    November 10th, 2011 at 11:46 AM

    hidup ni mmg susah kalau org tak suka..
    Contohnya bersedekah, org yg tak suka kita akan kata semua tu utk menunjuk-nunjuk tapi kalau
    tak bersedekah dikatanya pula kedekut.
    Samalah juga dgn ibadat….tak buat disebar cerita dgn penuh caci-maki, kalau buat dicarinya cacat
    cela utk disebarkan dan itulah yg dihadapi oleh DS Najib dan isteri bila menunaikan haji..yg peliknya
    boleh pula kumpulan ni mengaku yg mereka ni kononnya dari golongan yg baik

  • pasdaplaknat
    November 10th, 2011 at 4:38 PM

    alahai.. skrg ni isu Najib tweet kalu betul sekalipun ia tidak akan menjejaskan mana2 part Aqidah pun bro..
    malah kesempurnaaan Haji DS Najib pun tidak cacat dgn kata2 beliau itu melainkan ada rukun yg tetringgal..

    tp org bodoh mmg sentiasa dibodohkan..dlm PAS..
    kenapa yg fokus pada isu ini?
    yaaa…sbb nk alih isu besar lain.
    isu LGBT, isu PAS yg semakin rosak..

  • pasdaplaknat
    November 10th, 2011 at 4:38 PM

    marah kena jual.. senyum jer..hahah

  • bujuk
    November 11th, 2011 at 7:58 AM

    Habis gambar PM sedang tawaf letak muka depan Utusan apa gerangan pulak dan suatu masa dulu gambar PakLah jadi Imam?
    begitu juga gambar yg. diedit dalam MyKmu yg. menghina Pemimpin PAS dan PKR berapa banyak pulak.
    Dah mereka pemimpin politik, terimalah kenyataan bahawa ada penyokong dan penentang yg. baik dan buruk. Sebagai muslim kita kena jaga diri kita tak termasuk dalam golongan yg. mengedit gambar dan cerita semata2 nak jatuhkan pemimpin yg. baik.

  • bujuk
    November 11th, 2011 at 8:05 AM

    Allah sebut kita dapat apa yg. kita niatkan. Kalau niat kerana Allah dapat kurnia Allah kalau niat kerana politik dapat balasan politik lah…

  • bujuk
    November 11th, 2011 at 8:08 AM

    Apalah…. tuan yg. kata sekeliling Najib ada Jamil Khir dan ustaz2 yg. akan tunjukajar beliau semasa Ibadat haji. Sekarang pusing 360′ pulak.

  • ambigila
    November 11th, 2011 at 2:27 PM

    hahaha…macam raja lawak si Nuar alkutuk ni.Dgn manusia kau boleh kelentong pergi haji tapi kau tak boleh kelentong Allah.Bukan susah nak buat gambar super inpose ni.Letak gambar Ambiga depan kaabah pun tak mustahil boleh buat dgn adobe photoshop.kalau betul al jubs ni pergi haji sila bukti kan dgn passport antarabangsa tu.Biar rakyat tengok cop negara mana yg banyak???Cop negara Arab saudi atau cop dari THAILAND !!!!!….

  • raja kongkiak
    November 11th, 2011 at 7:31 PM

    Alaaaa kita panggey saja Aji Nuaaa abih ceghitooo heheh hahaah…

  • Pejuang IMR
    November 1st, 2012 at 2:21 PM

    Wahai Sdr. Padi, Bujuk, Moo dan yang sekapal dengannya.

    Sebelum telalu taksub dengan pemimpin kalian, kajilah secara rasional tentang perkara2 yang banyak diperkatakan bersama bukti2 kukuh. Antara perkara2 pokok yang didedahkan seperti di bawah sebenarnya bukan mudah untuk difitnahkan.

    Pemikiran, Fahaman dan Sokongan Terbuka Terhadap……
    1. LGBTisma
    2. Pluralisma Agama
    3. Yahudisma
    4. Kronisma
    5. Nepotisma

    Sifat2 Keji yang ketara
    1. Pembohongan Besar. cth. 16 Sept 2008, munkir Janji manefesto pilihanraya 2008,
    2. Cakap tak serupa bikin. cth. Isu Rasuah/salahguna kuasa
    3. Perosak bangsa dan negara cth. Memburukkan negara dan pemimpin negara
    4. Masalah Moral. cth. Kes liwat 1 & 2, China doll, pendedahan Dato Nala, Umi, Ezam, Eskay, dll.
    5. Talam dua muka. cth. kenyataan2 kontroversi
    6. Menidakkan Kebenaran (in-denial). Cth.
    i. Enggan bersumpah laknat,
    ii. Enggan membela diri secara bersumpah dikandang saksi,
    iii. Enggan menyaman terhadap orang yang dikatakan memfitnahnya,
    iv. Enggan menunjukkan Jam Omega,
    v. Enggan beri kerjasama berkenaan DNA dll.

    Sebenarnya adalah tidak merugikan langsung sekiranya kita merasionalkan fikiran dan hati kita (bukan emosional) untuk menilai perkara ini demi kebaikkan agama bangsa dan negara tercinta.

    Adakah orang yang sebegini yang kita hendak amanahkan negara bertuah ini.

    Tiada gunanya mengadah selepas terhantuk kerana nasi sudah menjadi bubur. Barang yang lepas jangan dikenang lagi.

    Jangan nanti hanya menang sorak tapi kampung tergadai. Tiada gunanya lagi.

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!


© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.