Menu Utama

Masa Untuk Menstabilkan Negara

oleh Ab Jalil Backer

Anwar Ibrahim sudah bebas. Tugas kerajaan hari ini adalah untuk membentuk segera kabinet bagi menstabilkan negara.

Pendedahan dokumen, ancaman siasatan, sekatan perjalanan adalah mainan persepsi untuk menggembirakan penyokong.

Witch-hunt” hanya menggembirakan penyokong tegar Pakatan dan mengalih pandangan rakyat dari realiti semasa. Ia tidak menyelesaikan masalah rakyat yang menjadi bahan kempen dalam pilihan raya lalu. Ini adalah strategi jangka pendek.

Dalam jangka panjang Komuniti perniagaan, para pelabur dan rakyat sedang menunggu hala tuju jelas ke arah mana negara ini.






3 Komen to Masa Untuk Menstabilkan Negara

  1. Maha says:

    Aku masih ingat cakap zeti orang kepercayana tun m itu munkin ph tak boleh hapus gst dalam 100hari..

    Kalau mereka gagal perkenalkan cukai baru dan mengajar pencukai lama sst itu pada rakyat dan ambil sorftway tahun 2000 sst itu mereka sendiri akan menghadapi masalah kepercayaan dari para pelabur itu je aku nak ingat ke kan

    Pandai2 janji 100 hari hapuskan gst siapa suruh ix ix ix ix

    • Yaya says:

      Kadar sst dulu 10% sales tax dan 6% service tax atau vice versa, saya pun dah x berapa ingat. Agak2 dengan kadar yg lebih tinggi dari gst tu, mampukah ia menurunkan harga barang? Lainlah kalau kadarnya dikurangkan atau diberikan pengecualian bagi sesetengah barangan khususnya
      keperluan harian. Bagi menunjukkan ketelusan, sst patut ditunjukkan dlm resit sebagaimana gst.

      • Maha says:

        Aku penah hidup zaman tun m itu sst memang ada 6% dalam bil zaman tun m itu Tapi tak berjaya pun nak turunkan harga barang, setiap kedai ada tulis contoh kfc tapi kedai lain tak tulis sebab mereka sanglop wang ada, softway ada Tapi tak pantau oleh kerajaan jadi sst banyak black market.. Nak buat cukai baru kurang2 ambil masa 1 ke 2tahun Bina softway kurang2 ambil masa 1tahun Pandai tun m menipu hanya mahu berhenti dalam masa 2 tahun apakah taktik dia menipu Supaya dia tak persalahkan.
        Aku tengok sekarang cuba.

Leave a Reply