Menu Utama

Mungkin ramai rakyat terlepas peluang kerana percaya kepada hasutan syaitan.

oleh Kang Nasir

Ada kemungkinan ramai yang tidak perasan terdapat peluang dan kemudahan yang disediakan seperti ini oleh kerajaan Barisan Nasional kepada warga miskin.

Antara punca ramai saudara kita #WargaMiskin tersisih dari mendapatkan peruntukan yang disediakan oleh kerajaan bagi manfaat untuk kita kerana kecenderungan masyarakat yang lebih percaya dengan hasutan dan fitnah-fitnah syaitan yang menampakan segala bentuk keburukan dan kejahatan terhadap pemimpin sedangkan apa yang didakwa oleh syaitan-syaitan itu semua tipu daya semata lalu menghasut kearah kekufuran kemudaratan kepada diri kita dunia hingga akhirat.

Nak tau tak hasutan #DAPLAKNAT dan sekutunya persis seperti janji-janji tipu daya dan hasutan syaitan yang nampak pada nafsu satu kebaikan sedangkan ianya membawa kemudaratan dihari kemudian? Andai saja mereka yang mentadbir kelak adakah dapat memuaskan hati kalian? DiSelangor dan Penang contohnya. Siapa antara kalian yang hidup mewah setelah mereka menjadi pemimpin jika bukan kaum kerabat mereka sendiri. Kesudahannya kelak timbul penyesalan.

Penyesalan akan datang itu kalian belum nampak kerana kita belum alami lagi tetapi Allah dah beri peringatan bagaimana kesudahan kita nanti dengan janji setan sekadar memuaskan hati dan nafsu dunia itu membawa mudarat diakhirat. Bila sampai masa mereka mentadbir tapi tidak memberi kepuassn nafsu kalian pastinya mereka tetap berhelah sebagaimana mereka lakukan sekarang ini. Nak tahu apa jawapan mereka seperti syaitan kelak?

“Dan berkatalah pula Syaitan setelah selesai perkara itu: “Sesungguhnya Allah telah menjanjikan kamu dengan janji yang benar dan aku telah menjanjikan kamu lalu aku mungkiri janjiku itu kepada kamu; dan tiadalah bagiku sebarang alasan dan kuasa mempengaruhi kamu selain daripada aku telah mengajak kamu lalu kamu terburu-buru menurut ajakanku itu; maka janganlah kamu salahkan daku tetapi salahkan diri kamu sendiri. Aku tidak dapat menyelamatkan kamu dan kamu juga tidak dapat menyelamatkan daku. Sesungguhnya dari dahulu lagi aku telah kufur ingkarkan (perintah Tuhan) yang kamu sekutukan daku denganNya”. Sesungguhnya orang-orang yang zalim (yang meletakkan sesuatu pada bukan tempatnya) beroleh azab yang tidak terperi sakitnya.”
( Ibrahim : ayat 22 )

Oleh yang demikian. Berterima kasih lah kepada kerajaan Barisan Nasional. Kerana berterima kasih itu pun bersyukur.

Rasulullah saw bersabda :
“Sesiapa yang tidak berterima kasih kepada manusia, maka dia tidak bersyukur (berterima kasih) kepada Allah.”
(Hadis Riwayat At-Tirmizi)

Daripada Usamah bin Zaid radhiyallahu anhu bahawa Rasulullah ﷺ bersabda:
ﻣﻦ ﺻُﻨِﻊَ ﺇﻟﻴﻪ ﻣَﻌْﺮُﻭﻑٌ ﻓﻘﺎﻝ ﻟِﻔَﺎﻋِﻠِﻪِ ﺟَﺰَﺍﻙَ ﺍﻟﻠﻪ ﺧَﻴْﺮًﺍ ﻓَﻘَﺪْ ﺃَﺑْﻠَﻎَ ﻓﻲ ﺍﻟﺜَّﻨَﺎﺀِ
“Sesiapa yang diberikan kepadanya satu perbuatan kebaikan lalu dia membalasnya dengan mengatakan ‘Jazaakallahu Khairan’ (semoga Allah membalasmu dengan kebaikan) , maka sungguh hal itu telah mencukupi dalam menyatakan rasa syukurnya.”
(Hadis Riwayat At-Tirmidzi dan An-Nasaa’i)

Sahabat-sahabat yang dikasihi dan dirahmati Allah. MARILAH KITA BERDOA DAN MENDOAKAN SAUDARA KITA YANG LAIN SERTA PEMIMPIN KITA YANG TELAH MEMPERMUDAHKAN URUSAN KITA SEMOGA ALLAH PERMUDAHKAN SEGALA URUSAN MEREKA.

ﺭَﺑَّﻨَﺎ ﺀَﺍﺗِﻨَﺎ ﻣِﻦْ ﻟَﺪُﻧْﻚَ ﺭَﺣْﻤَﺔً ﻭَﻫَﻴِّﺊْ ﻟَﻨَﺎ ﻣِﻦْ ﺃَﻣْﺮِﻧَﺎ ﺭَﺷَﺪًﺍ
Robbanaa aatinaa minladunka rohmataw wahayya lanaa min amrinaa rosyada
“Wahai Tuhan kami berikanlah rahmat kepada kami dari sisi-Mu dan sempurnakanlah bagi kami petunjuk yang lurus dalam urusan kami (ini)”.
(Q.S. Al-kahfi : 10






Leave a Reply