Menu Utama

BAB GST baru nak ingat Nabi konon GST itu HARAM.

oleh Kang Nasir

Kami #WargaMiskin tak salahkan anda semua kerana enggan menjadikan islam sebagai analan kerana ramai #PakLebai walau tahfiz hafazan pun #MiskinAkal hingga memfitnah mencaci mencela perguna Quran dan Hadis berdakyah dalam Masjid konon ikut Quran dan Sunnah. Mana mungkin anda mampu beramal amalan yang Allah perintahkan dan Nabi saw ajarkan? Mereka sendiri kata islam itu bukan solat puasa zakat bukan?

Akibatnya sekarang. Bab GST baru korang nak ingat pada Nabi konon GST haram. Bab Nabi suruh Istighfar korang maki hamun saya buat apa? Nabi larang memfitnah mencaci mencela tapi korang amalkan. Sbb tu hidup susah menderita jauh dari rahmat Allah seperti mana PakLebai yang ada keta Ferary dan lain-lain kera mewah yang hidup menderita miskin akal sampai mencaci memfitnah pemerintah.

Nabi ajar kalau hati susah disuruh beristighfar bukan disuruh memfitnah mencaci melaknat mencela. Kerana perbuatan itu menambah derita jiwa minda selain dilaknat Allah maka itulah bertambah susah walau hidup serba mewah.

Jika nak hati senang, jiwa tenang dan fikiran lapang. Cuba ikut cara kami WargaMiskin yang tak pernah merasakan dizalimi pemerintah. Iaitu dengan beristighfar jika dalam kesusahan kerana istighfar itu selain dapat pahala juga kita mohon keampunan dari Allah. Dengan amalan itu juga Allah permudahkan urusan kita murahkan rezki kita.

Rasulullah SAW bersabda:
“Barangsiapa memperbanyak istighfar (mohon ampun kepada Allah) niscaya Allah menjadikan untuk setiap kesedihannya jalan keluar dan untuk setiap kesempitannya kelapangan dan Alloh akan memberinya rizki (yang halal) dari arah yang tidak disangka-sangka”.
(HR.Ahmad, Abu Daud, An-Nasa’i, Ibnu Majah dan Hakim).

Kami Warga Miskin akan rasa terbeban dengan GST bila kami ikut #NAFSU kalian semua yang bermegah-megah berbangga dengan kemewahan dunia yang tidak menjamin kesenangan kebahagiaan diakhirat kelak.






Satu Komen to BAB GST baru nak ingat Nabi konon GST itu HARAM.

Leave a Reply