Menu Utama

Undi Orang Mati: Otak Diam Mana?

PENULIS selalu katakan penyokong Pakatan adalah orang yang bodoh dan kalau bodoh mesti sokong Pakatan.  Bukan saja-saja cakap ni, bahkan dah terbukti sejak 2013 lagi bila puak-puak ini mempopularkan kononnya wujud Bangla 40,000 orang akan mengundi BN dalam PRU tahun tersebut.

Sebelum dan lepas dari itu, satu-satu cerita bodoh keluar dari Pakatan seperti kononnya kilang Lynas boleh menyebabkan radiasi, Tabung Haji nak bankrap sehingga ada yang kehilangan giliran haji, RM 42 billion duit rakyat hilang di udara yang nipis melalui 1MDB dan sebagainya – sekadar menyebutkan beberapa.

Cerita Pakatan penuh orang bodoh ini, diperkuatkan lagi dengan pemilihan semula salah sebuah parti komponen Pakatan Sabtu lepas yang menyaksikan calon yang sudah meninggal dunia bukan sahaja dicalonkan semula bahkan mendapat berpuluh undi pulak lagi!!  Apa lagi nak dikatakan kalau bukan bodoh punya kerja tu?

Sementara mencalonkan semula orang yang sudah tidak ada tu boleh dilihat seperti protes kepada RoS, lebih 40 yang pergi undi tu kes macam mana pulak?  Tak ke bodoh namanya tu?  Kalau menang macam mana?  Nak diletak apa pada kerusi yang disediakan tu besok?  Betul lah arahan untuk guna senarai perwakilan tahun 2012 tapi kan ada budi bicara, takkan orang dah takde pun nak politikkan juga?

Itu orang dah mati, belum lagi kita bercakap tentang sikap menyanjung keterlaluan tua 92 tahun yang cuba nak jadi Perdana Menteri semula.  92 tahun dah kot, tak kita panggil mayat hidup pun cukup bagus.






Leave a Reply