Menu Utama

Tunduk Bawah Kaki – Bukan Mahathir Saja, Muhyiddin & Seluruh Penyokong PPBM Ikut Sekali

SEMALAM heboh dengan cerita sebuah portal berita pro Pakatan yang memilih tajuk antara lain membawa maksud bahawa Mahathir tunduk di kaki DAP bila melawat ibu pejabat parti itu kelmarin. Tajuk itu sebenarnya mengulas tulisan orang lain tapi dari segi politiknya banyak membawa makna.

Ada orang kata, “sudah bayar banyak,  apa salah datang melawat ibu pejabat ye tak?” (mengulas dakwaan Raja Petra Kamarudin mengenai Mahathir membayar Kit Siang sebanyak RM 1 billion untuk menjadi Pengerusi Pakatan).  Tapi itu bukan maksud topik penulisan hari ini.  Dakwaan itu belum ada buktinya lagi, lebih teruk dari semua dakwaan Mahathir terhadap Najib, takde bukti jugak.

Yang kita nak highlight kan sekarang ialah, perkara ini (tunduk di kaki DAP) bukan setakat melibatkan Mahathir saja tau tapi turut melibatkan semua penyokong Bersatu, tidak terkecuali orang yang mengaku (menjadi) Melayu dulu, (menjadi) orang Malaysia kemudian seperti Muhyiddin, tidak terkecuali.  Rakyat kena ingat tu.

Orang Melayu di Pagoh, Muar atau mana-mana tempat Muhyiddin akan bertanding dalam PRU14 nanti, kena ingatlah tu.  Yang selama hari ini bercakap pasal Melayu tu sebab baca skrip saja agaknya, hati dan jiwa memang dah tak ke situ.

Menyokong pandangan ini bukan susah.  Mahathir ialah Bersatu dan Bersatu ialah Mahathir, kalau Mahathir tunduk di kaki DAP, itu bermaksud yang lain dalam parti itu pun ikut sekali – termasuklah penyokong sebuah NGO pro Melayu yang paling ramai sekali menyertai parti bercapkan bunga raya itu.  Dengan Mahathir mana boleh ada pandangan berbeza, semua mesti ikut pandangan dia walaupun bertukar sehari sampai 3 kali pandangannya, ikut sajalah, apa pilihan yang ada lagi?

Apa selepas ini?  Lepas ini, apa bunyi perjuangan Melayu pun yang keluar dari mulut Mahathir, anggap sajalah macam sampah sebab dengan DAP, mana ada hak istimewa khusus untuk sesuatu kaum ni.  DAP dia gebang saja sokong perlembagaan Malaysia tapi bukankah DAP adalah parti rasis yang mengutamakan kepentingan satu kaum yang menjadi pengundi tradisi mereka saja?  Kita ada banyak video Mahathir (semasa dalam UMNO dulu) untuk membuktikan perkara tersebut.

Bukan susah pun.






Leave a Reply

Threesome