Menu Utama

Tidak ada alasan kenapa perlu menentang pemerintah Siri-1

oleh Kang Nasir

Selagi ilmuan ASWAJA khususnya guru Tarekat #Tasawuf tidak berkata WAJIB menentang pemerintah selagi itulah HARAM kita menentangnya.

Allah sudah sediakan garis panduan dalam Quran dan Sunnah tapi malangnya #PakLebai politik dan #PakWahab tidak manfaatkan ilmunya untuk kebaikan kita dunia hingga akhirat.

Cuba kita DAHULUKAN TAAT kepada Allah dan Rasul Nya. Itulah jalan penyelesaian dalam Islam. Malangnya kita ditipu oleh mereka angkara #KerakusanNafsu mereka sehingga ada kalangan kita sengaja ingkar perintah Allah.

Allah dah pesan.
“Wahai orang-orang Yang beriman, Taatlah kamu kepada Allah dan Taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada “Ulil-Amri” (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (Al-Qur’an) dan (Sunnah) RasulNya – jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu), dan lebih elok pula kesudahannya”.
(An Nissa : ayat 59)

Jadi tidak ada alasan kenapa perlu menentang pemerintah.
Admin pecah-pecahkan bersiri kerana penjelasan yang panjang amat membosankan sesetengah pembaca apatah lagi mereka yang sengaja membantah KEBENARAN ISLAM JALAN PENYELESAIAN.






Leave a Reply

Threesome