Menu Utama

Ke Dia Yang Syaitan?

MAHATHIR memilih cara yang pelik untuk menutup kesemua kenyataan lampaunya terhadap DAP iaitu dengan mengaku bahawa semua serangan dan kata-katanya terhadap parti majoriti cina itu selama hari ini, hanyalah kerana politik, bukan sebab DAP adalah seperti yang dia cakap dulu tu – rasis, komunis, anti Islam, anti Melayu dan segala yang lain.

Sebab politik saja beb – mudah sungguh.  Kalau dia sorang terlibat takpe tapi dah ramai yang bergaduh, berpecah belah dan sebagainya selama berpuluh-puluh tahun, hujung-hujung Mahathir kata itu semua bukan betul pun, hanya sebab politik saja.  Senang betul dia U-turn dan mahu semua orang juga U-turn sepertinya.

Habis, apa yang menahan dari rakyat untuk percaya bahawa semua tuduhan yang dilempar Mahathir kepada Najib sekarang pun, bukan betul juga tapi sebab politik?

Penulis katakan, sebenarnya Mahathir sedang menipu demi agenda peribadi.  Kita kena ingat, bila Mahathir serang DAP dulu, bukan DAP diam goyang kaki, mereka juga serang Mahathir semula.  Takkan penyudahnya satu saja yang salah, satu lagi tu betul?  Kalau Mahathir kata apa yang diserang DAP dulu tu salah, DAP juga patut mengaku mereka turut tersalah mengenai Mahathir atas sebab yang sama – politik.

Masalahnya  sekarang hanya Mahathir saja buat macam itu, DAP tak cakap apa pasal Mahathir pun.  Hairan juga kenapa DAP nak bersekongkol dengan antara manusia yang bertanggung jawab melesapkan RM 32 billion wang rakyat dalam skandal Forex?

Begitupun untuk rakyat, bukan susah.  Kenyataan Mahathir ini adalah bukti kukuh kenapa kita perlu tolak dia dan semua yang bersekutu dengan dia, termasuk DAP.  Cakap puak-puak ni langsung tak boleh dipakai, kejap macam itu, kejap macam ini, semuanya hanya nampak agenda peribadi.  Dimana agenda rakyat, hampir tidak nampak sama sekali.

Kena ingat, sebelum DAP wujud di negara ini, hubungan antara kaum di negara kita baik.  Wujud saja DAP tahun 1965, berlaku tragedi 13 Mei, 4 tahun selepas itu dan banyak  lagi insiden-insiden melibatkan ketegangan kaum di negara inui.  Itu saja membuktikan pandangan Mahathir mengenai DAP sebelum dia menjadi pembangkang ni adalah benar, yang berbeza sekarang sebab ada agenda peribadi dia yang tak boleh lagi UMNO nak turut.

Itu saja.






Leave a Reply

Threesome