Menu Utama

Cashless: Itu Bukan Sarkastik, Itu Bodoh Namanya!!

PENULIS agak kasihan dengan artis penyokong Mahathir ini yang teruk dikecam netizen akibat menyamakan cashless dengan batter trade dan memilih untuk tidak mahu memanjangkan isu tersebut dengan menulis mengenainya.

Alasannya mudah, selain dia cantik dan ada “aset” tersendiri – seperti yang menjadi kontroversi baru-baru ini, penulis tidak begitu sangat menyalahkan artis berkenaan kerana sudah lumrah sokong Mahathir mesti jadi bodohlah, apa nak dikatakan lagi?

Contoh dah banyak (sokong Mahathir mesti jadi bodoh).  Antaranya meminta orang yang dituduh agar membuktikan apa yang dituduh.  Untuk bodoh kategori ini sahaja, dari bekas Menteri kepada yang tak akan jadi Menteri termuda, semua mereka menjadi bodoh kerananya.  Takde asas undang-undang sama sekali orang yang dituduh kena membuktikan tuduhan yang dikenakan ke atasnya, tapi dek kerana Mahathir, itulah yang berlaku.

Tapi penulis tidak boleh tahan bila artis berkenaan mempertahankan kebodohan itu dengan mengatakan orang lain pulak tak faham kerana dia hanya bersarkastik!!

Apa dia sarkastik?  Sarkastik yang ramai dari kita faham macam ini. “Turn M, betul ke Turn M lesapkan RM 32 Billion?”, Turn M jawab “Memang, memang semua duit dalam negara ni saya yang lesapkan” – ini contoh ayat sarkastik.  Tapi kalau Menteri cakap cashless, artis berkenaan faham batter trade, suka nak dijelaskan, itu bukan sarkastik, itu BODOH namanya!!

Pernah belajar law tidak bermaksud tidak boleh jadi bodoh ya.  Apatah lagi penulis difahamkan, artis berkenaan belajar law itupun sebenarnya tak habis.

Jadi diharap “tragedi” ini semua menjadi pengajaran kepada sesiapa saja yang lain di luar sana.  Kalau tak reti, jangan cakap.  Ini bukan kita saja pesan ni, Nabi saw pun pernah pesan yang hampir sama.






2 Komen to Cashless: Itu Bukan Sarkastik, Itu Bodoh Namanya!!

  1. Ann says:

    Dahlah bodoh sombong pulak…adoi…

  2. zul baha says:

    lawa bodoh…..

Leave a Reply

Threesome