Menu Utama

Azmin & Festival Arak: Setuju Pun Tak, Larang Pun Tak

KELAKAR tengok Azmin bersilat dengan cadangan memindahkan Festival Arak ke Selangor lanjutan dari laporan Utusan semalam.  Nak tunjuk macam ada agama, Azmin kata dia tidak ada pendirian pasal Festival tersebut dan menyerahkan kepada seorang Exco DAPnya untuk membuat keputusan.

Itu bukan macam ada agama, itu serupa tak ingat agama.  Kalau ingat agama, kena tegas, kata tak boleh.  Nak minum, minum sajalah, yang nak berfestival-festival bagai ni dah kenapa pulak?  Orang persoalkan tu, bukan persoal kafir boleh minum beer ke tidak.  Selama hari ni pun kafir minum beer takde masalah kat negara ni tapi minum cara kau sajalah, sampai nak berfestival bagai tu yang kita tegah.

Apa yang kita harap kalau Exco DAP buat keputusan?  Dah tentulah dia akan benarkan Festival tersebut diadakan di Selangor, DAP kot.  Sekalipun bukan penganjur, ahli Parlimen DAP di saf depan sekali mempertahankan Festival tersebut yang diharamkan DBKL.  Ingat Azmin boleh lepas diri?  Siapa ketua sekarang, Azmin ke, Exco DAP yang berkenaan?  Cakap jadi kaldai DAP, pandai pulak nak berkecil hati.

Kita faham Azmin anak angkat Mahathir – pakar taichi semua silap sendiri kepada orang lain, tapi cara sebegitu dah tak sesuai dengan keadaan sekarang.  Zaman mulut dan jari tersekat macam dulu bolehlah.  Mahathir saja satu manusia dalam dunia yang suka salahkan orang sekalipun yang dah lama meninggal dunia.  Orang lain tidak tergamak berbuat begitu, hanya Mahathir sahaja.

Sekarang difahamkan seorang Exco PAS dalam pentadbiran Selangor dah buka mulut tak setuju Festival Beer diadakan di negeri itu.  Ini lagi kacau.  Menteri Besar takde pendirian, serah pada Exco DAP buat keputusan, kita yakin ia akan diluluskan kalau Exco DAP tu yang ada kata putus dan sekarang Exco PAS pulak (dalam pentadbiran yang sama), membantah.

Cacamarba sana sini dan puak-puak ini mahu menjadi pengganti kepada kerajaan BN kita.  Siapa bodoh saja yang akan undi mereka ni.






2 Komen to Azmin & Festival Arak: Setuju Pun Tak, Larang Pun Tak

  1. Meriam Buluh says:

    Khadam politik pakatan mana ada prinsip selain ikut cakap tuannya.

  2. zul baha says:

    Telor kalau dah diPegang olih DAPigies , nak bagi keputusan pon kene minta izin dgn Cina….ini bab HALAL HARAM dlm Negeri ISLAM Jinin ooiiiii….

Leave a Reply

Threesome