Menu Utama

Scorpene: Mahathir PM Tunggul Kayu Ka, Semua Claim Tak Tahu?

BACA dakwaan Mahathir konon dia tidak tahu tentang pembelian kapal selam Scorpene pada tahun 2002, memang mencuitkan hati ini.  Tiba-tiba tua kutuk ini jadi pelupa semuanya,  Bukan sikit billion yang kita cakapkan ni, kalau ikut nilai pada waktu itu, 3 buah kapal selam (2 Scorpene – baru dan 1 Agosta 70 – terpakai) ini berharga RM 3.7 billion, dan Mahathir selaku Menteri Kewangan pada waktu itu boleh kata tak tahu?

Pembelian sebesar ini nilainya perlu dapat kelulusan Menteri Kewangan walaupun Datuk Sri Najib adalah Menteri Pertahanan.  Kapal selam tau bukan kapal mainan dan ia adalah kapal selam pertama negara pulak lagi, mana logik Perdana Menteri ketika itu tak tau?  Eh, rakyat kita ni bodoh sangat ka sampai boleh telan kelentong Mahathir macam itu saja?

Skandal Forex berpuluh billion hilang pun Mahathir dakwa tak tahu, beli kapal selam pun tak tahu jugak?  Mahathir ni Perdana Menteri tunggul kayu ke semua benda pun tak tahu?  Padanlah pencapaian 22 tahun jadi Perdana Menteri, diatasi Najib tak sampai 1/3 pun dari tempoh itu, dah semuanya tak tahu.

Ini Mahathir semakin lama semakin nampak “kekuttian”nya tu.  Cakap berbelit-belit.  Entah kenapa bila pembelian Scorpene ini diskandalkan Anwar bermula tahun 2008 dulu, Mahathir tak buka mulut apa pun, sekarang pulaklah bila ia dah tak sokong kerajaan dan RCI Forex pun semakin dekat, baru nak pertikai benda yang dah lama selesai ni.

Mentang-mentang minit mesyuarat kabinet rahsia, bukan boleh bawa keluar begitu saja untuk buktikan penipuannya, Mahathir pandailah bermain masa.  Apatah lagi Mahathir kata “seingat saya”, tu ayat playsafe tu.

Ni nak kata, PRU13 dah buktikan rakyat tolak pembohongan pasal Scorpene ni.  Dalam PRU14 yang akan datang pulak rakyat akan nampak macam mana pembelian Scorpene ni diskandalkan pembangkang dulu, sama jugalah 1MDB di skandal pembangkang sekarang.  Mahathir guna modus operandi sama dalam penskandalan 1MDB ini, bulat-bulat mengambil cara Scorpene diskandalkan dulu.

Beza cuma, kalau dalam hal Scorpene, Suaram dihantar buat laporan ke Perancis, dalam penskandalan 1MDB pulak, 2 anjing Mahathir dihantar untuk buat laporan ke beberapa negara Eropah.  Dia sendiri report, dia sendiri sensasikan bila ada siasatan..

Cari idea lainlah..






3 Komen to Scorpene: Mahathir PM Tunggul Kayu Ka, Semua Claim Tak Tahu?

  1. Ahfanas1234 says:

    Mahathir Mohamed LAKNATULLAH! Makhluk keji yang lebih dahsyat dari perangai Yahudi!

    Yahudi pun tak khianati perjuangan bangsa mereka!

    sudahle dia guna UMNO untuk jahanamkan Melayu.
    Lepas dia kaya raya.. dia dapat pengaruh nama atas kuasa 22 tahun melalui jasa UMNO
    kini dia jadi musuh UMNO.. sabotaj kaw2 punya terhadap UMNO.

    Bila didedahkan nama asala s/o Iskandar Kutty, mengamuk dia serang Zahid.

    Yang hairannya Zahid hanya ulang tayang apa yang pernah diucap Anwar, Mat Sabu dan Hisham Rais Otak Serabut Reforbasi.. Kenapa Madey marah dan sangat malu diketahui sebagai nama Kutty Kerala? Apakah agendanya selama ini berpura-pura menipu Melayu untuk menghancurkan Melayu?

    Kronologi Madey dalam politik jika diimbas kembali hanyalah sebagai pemusnah dan pemecahbelah Melayu sejak zaman Almarhum Tunku Abdul Rahman lagi..

    UMNO mesti melawan habis-habisan PRU14 ini terhadap Rejim Madey Pakatan. Mereka sangat dahsyat dan merbahaya. Tidak dapat dibayangi apa akan terjadi jika si tua digelar Mahafiraun ini berjaya dalam PRU. Nauzubillahiminzalim

  2. Memang Baik says:

    Kita tak rasa bumi Allah ini hanya untuk manusia lidah bercabang. Maksudnya hanya mereka yang berbelit saja boleh hidup, boleh berjaya.

    Yang jelasnya manusia berbelit lidah ini ketiadaan moral dan nerakalah tempat mereka. Allah sudah janjikan begitu dan memang sudah jelas hukum dan peraturannya tanpa ragu.

  3. sman says:

    Haaa…Anwar melan*ap pun dia tahu dan ambil tahu ,macam mana Malaysia beli RM5 billion Scorpeon dia tak tahu.Ini penipu gila ni bukan setakat kecil-kecil punya bohong.Tokoh Pembohong mahu di jadikan PM buat kali ke dua oleh PH,satu lagi langkah gila.

Leave a Reply