Menu Utama

Kutty Memanglah Tak Percaya Ketuanan Melayu!!

SEJAK jadi Top Dog Pakatan yang dipimpin DAP ini, asyik-asyik yang kita nampak Mahathir dan orang-orangnya saja yang “membersihkan” DAP hari-hari dari semua label yang dulu Mahathir juga antara paling lantang menganjurkannya.  Tak pernah yang kita nampak, DAP ‘membersihkan’ Mahathir dan orang-orangnya hari-hari pulak?

Jolok saja apa soalan tentang nak dakwa atau RCI kan Mahathir, pasti jawab DAP, mereka setuju dengan semua itu.  Nak buat RCI Memali, DAP setuju, nak buat RCI Forex, DAP setuju, takde yang tak setuju – sekalipun tahu bahawa sebarang pendedahan dalam RCI itu nanti akan memberi kesan buruk kepada Mahathir.

Yang Mahathir, baru sebut mahu kerajaan persekutuan yang dibentuk KALAU Pakatan menang PRU14 mesti didominan parti Melayu, cepat-cepat tarik balik kenyataan itu bila DAP mengamuk.

Sekarang, Mahathir kata tak percaya ketuanan Melayu pulak, ini pun selari dengan DAP jugak.  Nampak tak siapa anjing dan siapa tuan anjing?  Tapi bottom line nya, asyik-asyik Mahathir saja ‘jadi macam’ DAP, yang DAP bila nak ‘jadi macam’ Mahathir?

Itu yang kita bincang hari-hari tentang siapa mempergunakan siapa, adalah tentang perkara inilah.  Mahathir rasa dia mempergunakan DAP, tak sedar yang dia sebenarnya dipergunakan – dan kena ingat, DAP, PKR waima PAN, tidak pernah berselindung mahu mempergunakan Mahathir.  Nampak sekali imbas macam tergadai prinsip puak-puak ni tapi Mahathir yang sebenarnya mempergadaikan prinsip demi nak jatuhkan Najib.

Soal ketuanan Melayu ini saja dah cukup.  Penulis nak hurai tang mana Mahathir berbeza dalam hal ketuanan Melayu inipun malas, semuanya dah jelas.  Mahathir tubuh parti berasaskan Melayu nama PPBM, bukan masuk parti pembangkang sedia ada pun sudah cukup menggambarkan pegangannya ke atas konsep ketuanan Melayu ni.

Tapi yelah, itu sebelum Datuk Sri Zahid Hamidi dedah dia sebenarnya berketurunankan Kutty.

Apa pun, tak sabar tunggu Muhyiddin komen.






6 Komen to Kutty Memanglah Tak Percaya Ketuanan Melayu!!

  1. Stalin says:

    spesis nya sama dengan Raja Mendeliar…Melayu tak pernah belajar dari sejarah…demi dendam kesumat sanggup menggadai maruah bangsa kepada musuh kafir harbi…

  2. Memang Baik says:

    Isu tak percaya sekarang saja. Zaman dia PM dulu yang dia perjuangkan adalah sebaliknya sehingga India, Cina marahkan dia. Dia bercakap dalam forum Cina, maka itulah module yang dia kena guna pakai.

    isu nya apa hal orang pencen ini berkerja terlalu kuat. Seolah2 kalau tak beklerja dia tak cukup makan. Anak, bini dia lapar dirumah.

    Hanya dia boleh jawab soalan ini.

  3. geekpuk2 says:

    Miranda Kerr lebih bermaruah. rela pulangkan berlian selepas disyaki barang curi

  4. Pemerhati says:

    miranda kerr akan terasa dirinya bodoh & menyesal pada satu hari nanti kerana pulangkan berlian itu

  5. Pemerhati says:

    rupa2nya selama ini & semasa berada dalam UMNO(menjadi presiden & PM), musibat anak haram mahathri hanya berpura-pura mempertahankan Ketuanan Melayu untuk mengekakalkan populariti sekali gus kedudukannya sebagai presiden parti & PM dimana dalam yang sama musibat anak haram ini boleh dengan terus licik mencuri duit rakyat untuk memperkaya anak2nya & kroni2nya…sial lahanat betul musibat anak haram mahathir ini, patut ditangkap ikat masuk dalam guni buang dalam sungai di Sarawak bagi buaya makan!

    • Afi says:

      Hee geramnya. Perguna UMNO dan Melayu untuk kepentingan sendiri dan kroni. Dia sudah ranapkan Melayu dan negara sekali. Melayu perlu hindari top dog.

Leave a Reply

Threesome