Menu Utama

Gaduh Tu Gaduhla, Yang Dibabitkan UMNO Tu Apa Kaitannya Pulak?

CERITA tentang PKR bergaduh sesama sendiri ni bukan cerita baru, dah selalu berlaku.  Itu belum musim pemilihan dia lagi tu, kalau ada pemilihan, bangku, meja semua sekali jadi kapal terbang, melayang-layang di awangan seperti dalam video di bawah.

Penulis sebetulnya kurang selera nak menulis tentang pergaduhan dalam PKR ni sebab dah selalu dan kerap sangat, tapi melepaskan begitu saja cerita-cerita sensasi begini, ternampak macam kurang cerdik pulak.  Dari kurang cerdik, lebih baiklah berkurang selera kan.

Mengulas tentang pergaduhan terbaru sesama PKR, lebih tepat antara kem Azmin dengan kem Sotong Kering ni, harap janganlah diberikan perhatian sangat.  Kem Azmin ke, kem sotong kering ke, dua dua ni pemuja peliwat.  Entah-entah semua ni sebab nak Anwar dilihat sebagai hero saja, bukan ada apa pun.

Kena ingat, PKR sedang ternampak bodoh.  Hari-hari mereka melaung tentang kesusahan rakyat, kesengsaraan rakyat tapi di depan hidung mereka sendiri iaitu di Shah Alam, rakyat berebut-rebut untuk mendapatkan tiket bola – benda yang tidak begitu penting berbandingkan makanan, kalau betullah seluruh rakyat kita ni hidupnya dalam kesengsaraan.

Realiti lain, kempen atas lori dan media sosial lain.  Dua-dua kem pun tahu rakyat sedang menilai mereka sebagai penipu dan mereka perlu sesuatu untuk mengalihkan isu.

Lagipun, tindakan Azmin dan Azizah diam-diam mahu mengadakan kerjasama dengan PAS seterusnya membelakangkan DAP, PAN dan PPBM terlalu sukar untuk dijustifikasikan.  Apa nak cakap tentang itu?  Tak boleh cakap apalah, jadi apa yang lebih baik selain merancang pergaduhan sesama sendiri?

Itu saja ceritanya, rakyat jangan buang masa percayalah.  Lebih baik tumpu kepada prestasi atlit negara dalam Sukan SEA yang sedang berlangsung sekarang, ada jugakaah faedahnya.  Ini macam bak pepatah Gay, ” kemam-kemam punggung” saja, lama-lama eloklah tu.

Cuma penulis sedikit tak faham, kenapa pulak UMNO dikaitkan?  Dengan apa cara pulak UMNO ada kena mengena dalam ini gambar?  Pemuja punggung gaduh sama pemuja punggung, UMNO pulak yang kena tempiasnya?

Tak faham sungguh.



« (Previous News)



2 Komen to Gaduh Tu Gaduhla, Yang Dibabitkan UMNO Tu Apa Kaitannya Pulak?

  1. Badrole Amin says:

    wan azizah kalau kena rogol pun salah UMNO juga apatah lagi kalau keluar video nurul izzah kulum atau terkulum mikrofon lelaki…cuma si sotong rafizi kena liwat dengan anwar je selepas kutip sabun jatuh dalam penjara nanti tak boleh salahkan UMNO

    jika benar terjadi bontot rafizi kena taram dengan anwar, macai tak boleh salahkan UMNO kata kalau UMNO tak penjarakan(18 bulan) rafizi sudah tentu ‘kedaraan’ bontot rafizi akan terus terpelihara

    macam mana kalau orang kata atas dasar suka sama rafizi minta bontotnya ditaram anwar?

    sudah tentu atas dasar suka sama suka ini macai tidak akan dapat tahu & sesiapa pun tidak akan dapat tahu hatta wan azizah sekali pun bila rafizi minta bontotnya ditaram anwar semasa 2 ekor beruk ini berada dalam penjara

    tak tahu pulak kalau nanti rafizi ambil tindakan drastik pakai cawat besi walaupun semasa waktu mandi

  2. Ann says:

    PKR ingat rakyat masih terlalu bodoh untuk menerima apa sahaja apa yg mereka buat atau katakan. Hanya mereka yg taksub sahaja yg percaya, tapi orang cerdik dan tahu marwah diri, melihat tindakan PKR yg sering menyalahkan UMNO atas apa sahaja masalah yg melanda mereka ini, hanya menunjukkan keburukan mereka sendiri.

Leave a Reply