Menu Utama

Pengakuan Mukhriz, Hantar Orang Buat Laporan Pasal 1MDB – Bukti Mahathir Berkonspirasi

SUDAH tidak ada dakwa dakwi lagi bahawa semua perkara berkaitan 1MDB yang digunakan Mahathir untuk menjatuhkan Perdana Menteri, adalah satu konspirasi terancang antara dia dan Muhyiddin.  Penulis dan ramai lagi percaya, begitu jugalah halnya dalam soal derma RM 2.6 billion, ini juga sebahagian daripada konspirasi Mahathir-Muhyiddin untuk menjatuhkan Datuk Sri Najib Tun Razak.

Ironinya, yang dedah semua ini adalah anak Mahathir, Mukhriz, di Mahkamah pulak tu.  Sekalipun dinafikan Mukhriz komplot ini sebagai satu konspirasi, tapi kita yang melihat bagaimana perkara ini berlaku, boleh menilailah konsprisasi atau tidak – memang konspirasi pun.

Orang PKR sudah tentu tak susah nak faham bahawa perbuatan Mahathir ini adalah satu konspirasi menjatuhkan Perdana Menteri sebab ia sama dengan apa yang mereka percaya Mahathir telah lakukan terhadap Anwar tahun 1998 dulu.  Jalan cerita tu berbeza tapi matlamat diakhirnya (menjatuhkan orang yang Mahathir tak suka) adalah sama.

Dalam hal Anwar, konspirasi wujud dari segi Mahathir sudah dimaklumkan polis sejak 1993 lagi bahawa Anwar ini kaki tibai belakang pemuda tapi Mahathir menyimpan rahsia itu untuk digunakan pada waktu yang sesuai. Bukan sebab Anwar tak meliwat.

Pengakuan Mukhriz ini juga disokong dengan fakta bahawa Mahathir menghantar orang-orangnya untuk membuat laporan mengenai 1MDB di beberapa buah negara luar seperti Switzerland dan Amerika Syarikat.  Bila negara-negara ini melancarkan siasatan berdasarkan laporan yang dibuat orang-orang Mahathir, tua kutuk ini menjadikan itu sebagai bukti kononnya memang ada duit yang hilang.

Semua ini menjurus kepada satu konspirasi dan Mahathir adalah kepala besarnya.  Mana mau lari?

Jadi bila dah konspirasi, apa pun yang berlaku di antaranya ini adalah sesuatu yang dirancang dari awal, plan siap-siap dah kata orang kampung.  Benda tak asli, tak real, dibuat-buat dan diada-adakan, itu yang takde bukti duit hilang tapi Mahathir kata hilang jugak.






Leave a Reply