Menu Utama

Kit Siang Bersara? Samalah Berharap Anwar Berhenti Meliwat, Tak Ada Mana nya!!

BANYAK benda yang berlaku antara Mahathir dan Anwar sejak permusuhan antara mereka tercetus dan rakyat diheret sekali bersamanya hampir 20 tahun lepas.  Ada panas, ada sejuk, ada maaf, ada jabat tangan dan sebagainya.

Tapi satu yang tak pernah berubah ialah pendirian Mahathir bahawa Anwar ialah seorang peliwat.

Sebab Mahathir tahu, Anwar memang perangai macam itu, taksub dengan dubor pemuda. Maaflah kalau cakap bunyi ada macam kotor sikit tapi dah nama macam itu, sebut macam itu jugaklah.  Sebut lain nanti takut tak faham pulak.

Justeru, bila Kit Siang memberi bayangan konon dia akan bersara, memandang umur dan keadaan kesihatan pun bukan macam masa muda, reaksi segera yang penulis tahu – ada yang tergelak dan tidak kurang yang rasa nak terberak!!

Hakikatnya, berharap Kit Siang untuk bersara adalah sama seperti berharap Anwar berhenti meliwat, takde mananya itu semua akan berlaku.  Sampai matilah masing-masing macam itu – Kit Siang akan terus kekal dalam politik sampai mati dan Anwar dengan perangainya yang meletakkanya dalam penjara sekarang!!

Kit Siang kalau nak bersara, dia bersara lama dah.  Cerita rampas Pulau Pinang ini sebagai contoh, bukan usaha setahun dua tapi berpuluh tahun.  Projek Tanjung 1, II dan III ini semua cara Kit Siang nak rampas Pulau Pinang tapi semuanya gagal, ada ke Kit Siang bersara?  Kerjasama dengan PAS dan PKR tahun 2008, barulah merasa pun akhirnya DAP menjadi pemerintah di sebuah negeri, itupun negeri majoriti cina.

Pun bukan sebab Kit Siang tapi kerana orang PAS dan PKR bagi undi.

Dimudahkan cerita beginilah, Kit Siang kekal dalam politik, tidak akan bersara selama dia hidup, adalah antara perkara yang tidak akan berubah dalam politik negara kita.  Setaraflah ceritanya macam hanya suku sakat Anwar saja akan bertanding di Permatang Pauh, selain cerita liwat tadi dan seperti itu.






Leave a Reply