Menu Utama

Hanya Di Malaysia – Jadi MP Atas Isu Fitnah, Bila Kalah Saman, Rakyat Disuruh Tanggung

SERUAN Rafizi agar rakyat memberinya sumbangan bagi menampung kos kalah saman kepada NFC sebanyak RM 300,000 atau berhadapan risiko diiystihar bankrap, pada hemat penulis bukan saja tidak bermoral malah amatlah memalukan.

Dengan isu NFC inilah (disamping pergolakan dalaman MCA), Rafizi menang dan menjadi Ahli Parlimen Pandan dalam PRU13 dulu.  Setelah dia mengaut semua keistimewaan sebagai ahli parlimen hasil dari isu tersebut termasuk digelar sebagai hero rakyat dan sebagainya, tak sepatutnyalah bila kalah di Mahkamah, rakyat pulak yang diminta bayar.

Ini logik macam mana?  Rakyat tak mintak dibayar balik sebab tersalah menghantar dia ke parlimen setelah termakan penipuan pasal NFC ni pun dah cukup untung.  Sehingga nak habis penggal parlimen ni, dah berapa banyak masalah orang Pandan dia perjuangkan di Parlimen?  Sehingga sekarang kita masih mendengar penduduk Pandan merungut masalah infrastruktur seperti lif dan sebagainya sedangkan wakil rakyat mereka sibuk berhujah isu lain di Parlimen.

Nampak sangat bukan wakil rakyat tapi wakil parti semata-mata.

Rakyat dibodohkan tau dalam isu NFC ni oleh Rafizi, kenapa rakyat mesti bayar bila dia kalah saman?  Guna sajalah semua elaun dan peruntukkan yang diperolehi selama ini untuk membayar kos saman tersebut.  Menang pun sebab isu NFC ni kan, jadi tak salah rasanya guna duit hasil kemenangan tu untuk bayar saman.

Kenapa nak claim dengan rakyat pulak?

Sepatutnya, Rafizi claim dengan semua ahli parlimen Pakatan yang turut menang dalam PRU14 kerana isu NFC ni, baru betul.  Senang sama senang takkan susah aku tanggung sorang – cakap macam itu kepada mereka.  Janganlah nak susahkan rakyat.  Ia adalah orang-orang macam Rafizi juga yang menyalak konon rakyat hidup terbeban sekarang ni, tapi saman RM 300,000 minta bantuan rakyat pulak untuk bayar, apa benda ni?

Lagipun mana maruah?  Datuk Sri Najib Tun Razak, boleh kata hari-hari umum perkara-perkara yang menyenangkan hidup rakyat, Rafizi pulak yang kononnya hero rakyat ni, cuba nak menyusahkan rakyat.






Satu Komen to Hanya Di Malaysia – Jadi MP Atas Isu Fitnah, Bila Kalah Saman, Rakyat Disuruh Tanggung

  1. Pemerhati says:

    ibarat iblis bernama rafizi berak merata atas jalan tapi rakyat pula disuruh basuh berak2nya itu

    bila menderma sudah pasti derma itu akan dibalas dengan pahala oleh Allah swt jika derma yang diberikan itu menepati suruhan agama, maksudnya kepada golongan yang benar2 perlu serta layak diberi derma untuk membantu mereka bukan membantu ‘seorang pemfitnah tegar’

    agama mana sekali pun tidak menyuruh apatah lagi menggalakkan manusia memberi derma kepada pemfitnah tegar seperti iblis bernama bernama rafizi ini yang tidak pernah insaf & bertaubat akan perbuatan kejinya suka membuat fitnah

    oleh yang demikian, mana2 manusia yang memberi derma kepada pemfitnah tegar ini boleh dikata tidak beragama…mereka ini juga dibenci oleh tuhan kerana memberi derma kepada seorang pemfitnah tegar untuk buat bayar samannya(didapati bersalah kerana memfitnah) merupakan satu perbuatan yang bangang

    bukan sahaja tuhan benci pada manusia bangang seperti ini malah manusia itu sendiri benci pada manusia lain yang bangang seperti ini, ada yang sampai nak bagi penampar pada manusia bangang seperti ini tapi bila teringat bahawa sabar itu separuh dari iman maka tak jadi nak bagi penampar

    cuba bayangkan isteri mana tak bengong dikala suami buat tak endah/buat2 lupa bila isteri suruh beli susu formula anak, si suami laju je boleh pula derma RM200 untuk iblis bernama rafizi?

Leave a Reply