Menu Utama

Dah Seminggu Raya, Pakatan Tak Daftar Juga!!

JIKA semua perasan, Kit Siang kelmarin bercakap tentang melantik Husam sebagai Menteri Besar Kelantan.  Sehari selepas, anaknya Guan Eng pula bercakap tentang Amerika boleh menggunakan kekuatan ketenteraan untuk menawan negara dan selepas itu Mahathir dari London becakap tentang akan ada ramai pemimpin pembangkang yang ditangkap selepas ini lanjutan dari penubuhan RCI Forex oleh kerajaan (dia nak kata dialah antaranya tu).

Sedar atau tidak, semua kenyataan oleh pemimpin utama Pakatan ini, tidak nampak langsung sebarang keperluan untuk dicakapkan   Malah hanya menaikkan darah orang selain menunjukkan kebodohan sendiri.

Yang rakyat tunggu sekarang ialah bila janji Azizah untuk mendaftarkan Pakatan secara rasmi selepas raya ini akan dilaksanakan?  Membuak buak rakyat menantikan jawapan tersebut kerana kalau ikut Mahathir, waima Kit Siang sekalipun, itulah yang terpenting sekarang ini bagi memastikan pertandingan satu lawan satu dengan BN dalam PRU14 yang akan datang menjadi kenyataan.

Tanpa pertandingan satu lawan satu ini Pakatan boleh lupakan hasrat menjadi kerajaan kerana dalam keadaan sekarang pun BN boleh menang apatah lagi kalau Pakatan berpecah sesama sendiri dan orang lain –  merujuk kepada parti=parti pembangkang selain PKR, DAP, PAN dan PPBM.

Itu yang ditunggu tapi benda lain pulak yang puak puak ini sebutkan.

Maka itu, penulis percaya, semua kenyataan tidak perlu ini adalah bagi menyembunyikan hakikat bahawa Pakatan sebetulnya tidak akan didaftar secara rasmi sampai sudah.  Nak tutup mulut orang dari bertanya, maka diada-adakan benda yang takde kaitan sama sekali, untuk alih perhatian orang darinya.

Tapi nampak bodohlah sangat, sebab kenyataan untuk mengalih perhatian ini pun kena hentam juga dan dalam masa yang sama orang masih tak lupa bertanya bila Pakatan nak didaftarkan secara rasmin?

Apa bendalah, menipu rakyat tak sudah-sudah.






Satu Komen to Dah Seminggu Raya, Pakatan Tak Daftar Juga!!

  1. Pemerhati says:

    jijah maksudkan lepas raya haji kot nak daftar ph

Leave a Reply

Threesome