Menu Utama

Pensyarah UPSI Dikritik Netizen Gara-Gara Doa Laknat

Dr. Rozaimi Ramle, Pensyarah di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) telah dikritik hebat oleh netizen kerana telah berdoa laknat kepada pihak tertentu.

Isu ini timbul berikutan tindakan persatuan yang dipimpinnya, Persatuan Al-Qayyim (IQ) membuat iftar dengan meletakkan harga maksimum bernilai RM30,000 semeja. Di samping itu, perbelanjaan IQ juga dikritik hebat dan sumber kewangan persatuan tersebut dipertikaikan yang menimbulkan kepanasan kepada pensyarah terbabit.

Pihak netizen berasa ralat kerana seorang pensyarah tersebut tidak menunjukkan peribadi seorang pendidik kerana lebih mudah menggunakan pendekatan laknat daripada menasihati khalayak umum seperti yang ditunjukkan oleh agama Islam.

Apatah lagi, jika perselisihan tersebut boleh diselesaikan dengan menunjukkan bukti di atas kertas yang mana sepatutnya menjadi lebih mudah bagi seorang yang berpelajaran seperti beliau.

Sepatutnya, mungkin pihak atasan UPSI boleh menasihati Dr Rozaimi supaya menunjukkan teladan yang baik sebagai seorang pensyarah yang bakal melahirkan ramai guru-guru di negara kita yang tercinta ini.

Berikut adalah komen-komen netizen yang tidak setuju dengan beliau:

Benda paling lawak..siap buat poster doa laknat pula..sy cadangkan pihak admin dn ustaz sediakan je laporan kewangan yg jelas bagi kat umum.
 
 

Kenapa mesti nak berdoa turunkan bala dan azab pulak ni? Is this kind level and mentality pendakwah di Malaysia? Kalau rasa terancam dengan cepat mendoakan bala dan kesusahan orang lain. Lagi lebih dari nabi ni.

Apapun saya tidak akan aminkan doa yang sebegini. Maaflah ya. Kalau doa itu berbunyi ampunkan dosa mereka, bukalah pintu taubat dan rahmatilah perjuangan kami, bolehlah kita umat islam ini terima.

 
 
Ni kira akal phd hat last skali dah ke?
Bila dah meludah ke langit terkena diri sdiri, Kemudian do’akan pula agar org islam sdiri di a’zab.. Masyaallah
Knapa tak lawan dgn hujah2 dan hadis2 sohih?.Klau kamu dijalan yg Benar kenapa perlu sampai begitu? Adakah org islam menzalimi kamu?

 
Bangga ke dok ajak orang berdoa mcm tu…..ajak la org berdoa kebaikan..lagi bagus…atau maafkan org yg buat fitnah..mcm tu lagi bagus.. (y) hmm..
Amende ni? orang mintak audit la, yang berbelit sampai mintak aminkn doa bala ni psaipa? gugup la tu.
 
Allahu Akbar… semiga kita semua dalam rahmat Allah SWT. Semoga sama2 semua ummat islam diberi hidayah dan petunjuk untuk berada di jalan yang benar bukan di jalan menuju neraka. Mendoakan azab dan keburukan sesama ummat islam adalah amat menyedihkan… 😢
 
 
Adapun sesama muslim, perkara yang patut didahulukan –jika mampu- adalah memaafkan atau memohon hidayah agar diberikan kepada si zalim. -DrMaza Minda Tajdid.
Buat audit xnak
Dh tersepit lagi nak jual nama Allah
Janganlah jadi agama’wang’ Ustaz
 
 
Saya lebih suka kalau doa ini dimulakan dgn memohon pemfitnah dan penyebar diberi hidayah utk berhenti. Jika masih meneruskan perbuatan walaupun kebenaran dah muncul di hadapan mereka, barulah azab diturunkan
 
 
Alang2 minta SPRM siasat…lepas tu nak berdoa 24 jam pun takda hal..
 

 Malulah DrRora. Isu dia ialah persoal. Segelintir je yg menuduh.

Dulu persoal Yadim, Pusat Zakat. Itu semua2 pun diaudit juga.

Mcm mana DrRora boleh guna alasan ‘IQ’ diaudit utk jwp semua persoalan netizen? Tak cukup. 1MDB pun kena audit jugak..






Leave a Reply