Menu Utama

Dengan Pakatan, Semua PRU Pun ‘Kotor’

IZZAH kelmarin mengeluarkan kenyataan, membayangkan PRU14 yang akan datang ini, bakal menjadi PRU yang paling kotor dalam sejarah.  Ini hanya mengulangi pernyataan yang sama pernah dikeluarkan Pakatan sebelum PRU13 dimana ketika itu mereka mengatakan PRU13 akan menjadi yang paling kotor jugak.  Sebelum itu, ibu tunggal yang sama menuduh SPR punca mereka kalah PRU13.

Nampak sangat permainan persepsi dah mula.

Tapi sekadar nak disebutkanlah ni, kalau jadi yang terkotor pun, itu adalah kerana Pakatan yang jadikannya kotor, bukan pun BN.  Dalam PRU13 sebagai contoh, ia adalah Pakatan yang mensensasikan penipuan 40,000 bangla datang mengundi memenangkan BN, blackout dan sebagainya bilamana tak satu pun dari yang disebutkan itu berlaku.

Anehnya, kotor-kotor pun Pakatan masih bertanding, tak siapa pulak tanya kenapa?

Hakikatnya, pengundi hantu yang sebenarnya ialah pengundi mata sepet yang dipindahkan secara beramai-ramai oleh Pakatan ke luar kawasan dan dibawa dengan bas-bas dalam jumlah yang banyak.  Tapi sebab yang digebangkan bangla, maka tak siapa yang mencari bas penuh dengan mata sepet untuk diserang tapi bas yang ramai kulit gelap di dalamnya.  Sehingga ada rakyat Malaysia yang tulen menjadi mangsa kekerasan aktivis Pakatan hanya kerana muka macam bangla.

Kotor jugak, taktik kotor.

Ini yang rakyat kena hati-hati – permainan persepsi.  Nak harap keahlian parti, berapa ramai sangat dalam DAP dan PKR ini pun, tapi mereka meraih undi dengan memainkan persepsi buruk yang sebenarnya untuk mengalihkan perhatian rakyat dari manipulasi pengundi yang mereka lakukan.

Cari jalan lainlah Pakatan. Apa pun, semua trick sudah dalam tangan.






2 Komen to Dengan Pakatan, Semua PRU Pun ‘Kotor’

  1. Memang Baik says:

    Berlainan dengan kempen luar negara dimana mereka lebih tekankan dasar baru atau fomula baru jika mereka dipilih. Mereka bercakap mengenai idea baru bakal mengganti yang lama.

    Kempen kita kempen memburuk dan membunuh karacter. Kempen merendah mertabat, memperkecilkan dasar tanpa sebarang pelan alternatif pembaikan buat mengganti yang sedia ada yang didakwa tidak baik dan tidak sesuai itu. Contohnya jika mereka ambil GST sebagai isu kempen dan GST itu menindas rakyat, tidak baik dan kejam. Period. Mereka tak ada idea lain bagi mengganti GST sedangkan kerajaan perlu dana untuk bangunkan negara.

    Mereka pasti menabur janji bulan dan bintang tetapi mereka sendiri sedar segala janji tak akan tertunai hingga kiamat pon.

  2. Asaif Barkiya says:

    IZZAH ahli politik yang PENGOTOR mengatakan PRU14 bakal kotor.Amatlah jijik si Izzah ni sedangkan politiknya di pantai dalam di perolehi kemenangan dengan cara yang paling kotor dan di buktikan oleh Mahkamah pula.Izzah si PENGOTOR

Leave a Reply

Threesome