Menu Utama

Najib Bawa Beratus Billion Pelaburan 2016 Sahaja, Nak Cuti Keliling Planet Pun Takpa

SEBETULNYA, sensasi rekaan Perdana Menteri bercuti di luar negara ni bukan cerita baru, ia adalah cerita yang diulang tayang hampir setiap hujung tahun oleh balaci yang otak rosak.  Tak sedar hanya balaci saja yang bercakap, sedangkan pemimpin balaci seorang pun tak berbunyi pasal tahu perkara itu dibenarkan undang-undang.

Malah kalau nak diimbas jauh sikit kebelakang, sebenarnya sejak Paklah jadi Perdana Menteri lagi pun cerita ni dah keluar.  Tapi cerita tinggal cerita.

Apa yang salah dengan seorang Perdana Menteri bercuti ke luar negara dari segi undang-undang itu tak pernah ditunjuk dimana, malah tidak ada satu pun laporan dibuat kepada pihak SPRM mengenai perkara ini, tapi asal hujung tahun benda sama diulang ulang.  Nampak sangat tidak ada apa yang salah, hanya nak jadi bual politik semata-mata.

Seperti yang disebut di ataslah, perkara itu atas kebenaran undang-undang.

Begitupun, dalam soal Datuk Seri Najib Tun Razak ini, pemimpin nombor satu negara itu sebenarnya lebih layak diberikan cuti kemana-mana pun dalam alam semesta ini kerana beliau ternyata telah banyak bekerja keras menabur jasa untuk rakyat negara ini sepanjang tahun lepas sahaja.

Kita semua masih belum lupa, akan beratus billion nilai pelaburan yang beliau bawa balik ke negara ini sepanjang tahun 2016.  Pelaburan balik dari China saja sebanyak RM 144 billion, itu yang paling dekat dan paling besar – sesuai dengan ingatan orang Malaysia yang tidak berapa nak panjang usianya.

Nak cerita lebih jauh ke belakang kang takut sawan dengan angka-angka yang bakal diberikan.

Itu belum disebut dari segi memajukan pengangkutan awam ini sahaja, banyak dah Najib berjasa dengan beratus ribu orang mendapat kemudahan setiap hari bila MRT jajaran pertama siap.  Semua ini ternyata memberi keuntungan kepada rakyat dalam jangka masa pendek mahupun panjang.

Yang dok bung bang bung bang bercakap bagai nak rak mengenai Perdana Menteri bercuti ni, apa yang mereka buat untuk negara ni, nak tanya sikit?  Ada?

Anway, bercakap dengan orang yang nak mengangkat peliwat sebagai Perdana Menteri ni, apa yang boleh diharapkan sangat ye tak?  Golongan ini hanya layak diperbodohkan untuk orang lain mendapat keuntungan dari kebodohan mereka.

Macam cara mereka monyokong Rafizi dalam isu NFC la, diakhirnya siapa yang dapat jadi Ahli Parlimen dan siapa yang kalau dapat habuk pun dikira untung?






4 Komen to Najib Bawa Beratus Billion Pelaburan 2016 Sahaja, Nak Cuti Keliling Planet Pun Takpa

  1. sireh ke gagang says:

    Org bodoh sahaja percaya cakap rafizi pondan tu . Dia dengan info sampah dia ,mana boleh berpisah. jenis attention seeker mcm tulah . batak perhatian . bila disaman , takut masuk penjara , dia buat lawak bodoh mengaku bergurau . Rafizi ni kalau tahun 60an dulu org dah terajang muka dia depan2. nasib skrg org makin sedar pasal undang2 tu ada.

  2. […] via Najib Bawa Beratus Billion Pelaburan 2016 Sahaja, Nak Cuti Keliling Planet Pun Takpa — MYKMU.NET […]

  3. geekpuk2 says:

    Adamyan, Pembetulan fakta sikit…

    ECRL berjumlah 54 billion bukan pelaburan dari China

    Kta bayar China buat kontrak keretapi. Dia pakai borong pekerja dia, bahan mentah dia dan keluarkan tuntutan siap kerja.

    Duit Malaysia ( yang kita pinjam dengan dia siap bunga hutang ) keluar

  4. mono_rindo@yahoo.com says:

    Pemimpin kita mesti berwaspada dengan program pembangunan dari China……kita tidak mahu jadi macam kota Jakarta yang kini menjadi keresahan penduduk pribumi di sana kerana telah dilimpahi dengan kemasukan para imigran dari negara China..meeka akan di. Seluruh kota Jakarta Warga Negara Asing( WNA) dari China telah mendiami kondo-kondo mewah sedangkan penduduk pribumi cuma mendiami gerobok buruk bagaikan kandang kambing di kawasan setinggan di tepi sungai. Ini adalah program pembangunan hasil idea Presiden Jokowi untuk kesejahteraan rakyatnya. Di samping kemasukan berbondong-bondong para WNA China ini,ada risikan mendedahkan beribu-ribu senjata api diseludup masuk ke Jakarta. Bila tiba masanya WNA cina ini yang berjumlah mencecah berpuluh juta,mereka akan diagihkan senjata ini untuk memberontak menentang kerajaan Indonesia. Taktik & teknik ini dikitar semula sebagaimana Singapura ditakluki secara halus melalui ekonomi & politis oleh kaum imigran cina ini. Singapura adalah contoh terbaik bagi para pemimpin kita untuk merenunginya demi kelestarian bangsa melayu & agama islam.

    Kebarangkalian ini memang wajar difikirkan kerana kependudukan negara China kini semakin kronik,pemimpin mereka akan menghantar keluar sebahagian rakyatnya ke negara tetangga di Asia Tenggara untuk mengelakkan rakyat mati kelaparan di bumi sendiri. Biarlah rakyatnya mencari penghidupan baru di tempat baru. Barulah pemimin negara China dapat tidur lena kerana masaalah kemiskinan penduduknya telah dapat diatasi dan dibebankan pada negara tetangga.

    Awas…….!!!!!

Leave a Reply

Threesome