Menu Utama

BR1M, Iriz & Uber: Masalah Bila Pembangkang Ulas Kebaikan Kerajaan BN

DALAM pembentangan bajet 2017 yang lepas, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah mengumumkan skim khas kepada penerima BR1M yang ingin menjadi usahawan dengan menjalankan perniagaan perkongsian kereta Uber dan Grab Car.

Caranya ialah penerima BR1M yang tidak mempunyai kenderaan, boleh (kalau mahu) menggunakan wang bantuan yang diterima mereka sebagai bayaran pendahuluan dan kerajaan kemudiannya akan memberikan rebat sebanyak RM 4,000 untuk membeli Proton Iriz bagi tujuan tersebut.

Simple, senang dan mudah faham. Apa yang susah?  Tidak timbul persoalan kerajaan nak menipu atau mengelirukan penerima BR1M tentang pengumunan itu sebab semuanya begitu jelas dan skim ini pun baik, nak bantu rakyat menambah pendapatan.

Rakyat pun nampaknya faham sebab itulah perkara itu tidak dibangkitkan setelah beberapa bulan ia diumumkan Perdana Menteri dalam pembentangan belanjawan Oktober tahun  – sehinggalah media pro pembangkang dan pemimpin pembangkang mengulas kenyataan Ketua Setiausaha Perbendaharaan mengenai perkara sama semalam.

Benda senang, langsung jadi tak faham dan mengelirukan.

Dia jadi susah bila pembangkang disuruh komen kebaikan yang kerajaan BN lakukan, memang tak ada yang baik keluarlah sekalipun ia adalah baik.  Kena ingat ni, yang bijak pemimpin pembangkang, yang bodoh dan bahalul ni adalah yang sokong pembangkang, itu yang benda simple pun susah nak faham.

Memang dasar pembangkang ambik yang bijak bijak sebagai pemimpin untuk bodoh-bodoh yang dipimpin, yang kita pun nak terikut sama tu kenapa?  Justeru, kalau nak penjelasan pasal dasar kerajaan, rujuklah kepada mereka yang sokong kerajaan, bukan yang lawan kerajaan.  Tanya puak-puak ni apa hasil yang dapat, semua yang tak elok sajalah.






2 Komen to BR1M, Iriz & Uber: Masalah Bila Pembangkang Ulas Kebaikan Kerajaan BN

  1. Perlis News says:

    […] via BR1M, Iriz & Uber: Masalah Bila Pembangkang Ulas Kebaikan Kerajaan BN — MYKMU.NET […]

  2. dkda says:

    Biasalah pembangang, asyik nak membangangkan diri dan penyokongnya.

    Dah jelas lagi terang tujuannya masih lagi nak putar alam

Leave a Reply

Threesome