Menu Utama

Marina Mahathir Anggap Istana Low Class?

Marina Tun Mahathir hari ini secara tersirat menyifatkan Istana Negara sebagai “low class” apabila membatalkan jemputan ke atas bapanya, Tun Mahathir Mohamad ke Majlis Pertabalan Yang Di Pertuan Agong yang baharu.

Marina ketika memuat naik surat Istana kepada bapa dan ibunya membatalkan jemputan tersebut meletakkan komen dalam bentuk hashtag “howlowcanugo”.

Tindakan membuat komen sedemikian ke atas surat Istana adalah satu penghinaan kepada Institusi Raja.

Sementara itu, seorang penulis, Ab Jalil Backer dalam akaun Facebooknya menganggap ia hak DYMM YDP Agong tidak perlu dipertikaikan.

“Marina Mahathir mungkin tidak faham bahawa Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja bertindak atas titah Istana bukan atas arahan kerajaan Persekutuan. (Tidak pastilah jika zaman bapa dia, Istana ikut cakap PM macam robot)

Apa hak Marina hendak menghina Istana? Apakah kerana bapa beliau tidak dijemput maka status Istana jadi “low class”?






4 Komen to Marina Mahathir Anggap Istana Low Class?

  1. semangat dato' haron says:

    Terimalah kenyataan Marina keluarga Tun Mahathir bknlah keluarga yg dihormati. Zaman2 anda menggunakan pengaruh bapa anda sbg PM utk NGO2 anda spt Aids Malaysia sudah berakhir.

  2. Memang Baik says:

    Yang paling high class bagi seorang anak memanglah bapaknya sendiri. Walau pun perbuatan bapaknya umpama haprak. Walau pun sengkek bapak nya lebih dari manusia yang tak ada agama. Maaf cakap, tapi manusia semestinya tunjukkan pegangan dalam hidupnya dengan mempamirkan tindak tanduk dan perbuatan sehari2.

    M kita lihat sedang baring ditempat dia pernah berak dulu . Dia masokkan kepalanya dilubang yang dia pernah kencing dulu.

    Bini nya yang berambut kurang asli pernah meluahkan keluhan terhadap rakyat yang mengutuk suaminya. SEbagiamana anak2nya yang tidak berpuas hati diatas semua orang yang enggan mengikut cakap bapaknya.

    Pernah penulis syorkan supaya M jadi Musa Hitam, Pak Lah atau Ghani Osman. M jugak boleh jadi Tony Blair, George Bush atau Goh Chiok Tong. Individu itu semua tidak pernah dikutuk kerana mereka ingat dimana mereka dulu berak . Mereka ingat dimana tempat mereka pernah kencing dulu.

  3. sireh ke gagang says:

    Yang low class adalah dia .
    suka hati pihak istana negaralah nak jemput siapa hadir .
    dah terang & nyata , Raja2 skrg memang benci tengok muka mamak tua laki bini tu , terima sajelah . kalau rasa tak puas hati jugak , pulangkan balik pangkat TUN tu . sebab itu hak istana .

    betina penyokong LGBT tak payah terasalah ok .

  4. Alyabu says:

    Mmg rosak peradaban negara jika jemputan kpd mantan pemimpin tertinggi negara dibatalkan disaat2 akhir..amalan tidak sihat sprt ini boleh jadi ikutan bagi mana2 pemerintah dimasa2 akan dtg..sudah menjadi kebiasaan sejarah akan berulang kembali..

Leave a Reply