Menu Utama

Ubah vs HIJRAH.

oleh Kang Nasir

Yang mana pilihan anda wahai saudaraku? Ubah ikut kehendak kafir laknat atau kita HIJRAHKAN JIWA DAN MINDA kita kembali kepada ISLAM? Bagi mereka kalian tidak akan dianggap RECIS andai saja kalian BANGGA CERIA RELA doperbodohkan oleh mereka.

Alasan apa lagi yang kalian mahu cipta sedangkan Allah sudah sediakan garis panduan untuk kebaikan dan kejayaan kita dunia hingga akhirat.

“Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Adakah kamu hendak mengadakan alasan yang terang nyata bagi Allah untuk (menyeksa) kamu?”
(An-Nissa : ayat 144)

Tidak lengkapkah garis panduan yang tersedia ada dalam Quran & Sunnah? Alasan apa lagi yang mampu memuaskan hati kalian? Kerana semua itu adalah berpunca dari NAFSU KALIAN YANG CENDERUNG MENURUTI KEPUASAN NAFSU SENGAJA INGKAR HUKUM yang Allah telah tetapkan.

“Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai, dan ingatlah akan ni’mat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa Jahiliyah) bermusuh-musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu karena ni’mat Allah, orang-orang yang bersaudara. dan kamu telah berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu dari padanya. Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayat-Nya kepadamu, agar kamu mendapat petunjuk”
(Ali Imran: ayat103)

Benarkah kita beriman?
Kepada siapa kita beriman jika sengaja terhegeh2 menyuakan diri menuruti apa saja suruhan kafir laknat itu?

“Oleh itu (berpegang teguhlah pada ajaran Islam yang sedang engkau amalkan, dan) janganlah engkau menurut kemahuan orang-orang yang mendustakan (ugama Allah).”
(Al-Qalam ayat 8)

Oleh itu sahabat2 saudaraku semua.
HIJRAHKANLAH DIRI JIWA DAN MINDA dari menjadi ternakan KAFIR LAKNAT DAP. Kembalilah kepada islam kerana ISLAM JALAN PENYELESAIAN pada setiap perkara yang kalian pertikaikan. Kerana terciptanya GARIS TITIK PERBEZAAN ITU ADALAH DISEBABKAN NAFSU. Dan kerana menuruti nafsulah kita tidak mampu berfikir menfaat untuk diri dikemudian hari.

Sabda Rasulullah SAW. yang bermaksud :
“Orang yang terkuat di kalangan kamu semua ialah orang yang dapat mengalahkan hawa nafsunya di ketika dia marah dan orang yang tersabar ialah orang yang suka memberikan pengampunan di saat dia berkuasa memberikan balasan (kejahatan orang yang menyakitinya)”
(Hadis Riwayat Baihaqi)

kkkk






Leave a Reply

Threesome