Menu Utama

Tinggalkan DAP baru datang kepada PAS – Nasrudin

Pas menegaskan pendirian tidak akan menjalinkan tahaluf siyasi atau kerjasama politik dengan mana-mana parti yang bersekongkol dengan DAP.

Ketua Penerangannya, Nasrudin Hassan berkata, pendirian itu adalah berdasarkan kepada sikap DAP yang masih tegar menentang Islam yang diperjuangkan oleh Pas.

“Sifir mudah bagi mereka yang mahu bersama Pas adalah meninggalkan DAP dan datang kepada Pas dengan semangat setiakawan yang tinggi.

“Mereka juga mesti mematuhi syarat mudah iaitu menghormati prinsip perjuangan Pas,” katanya dalam kenyataan melalui laman Facebook beliau hari ini.

Beliau mengulas tentang tindakan parti dalam pakatan pembangkang cuba memancing Pas untuk bergabung bagi menghadapi Barisan Nasional (BN) dengan formula satu lawan satu pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Nasrudin menyifatkan pihak tertentu sedang mengalami delusi ekoran terlalu yakin tindakan terburu-buru mereka menubuhkan parti-parti baharu akan memberi kemenangan dalam masa singkat.

Menurut beliau, bukan sesuatu yang pelik apabila mereka menyerang Pas secara berterusan malah mereka turut menghina dan memperkecilkan kemam­puan Pas.

“1,001 fitnah serta tohmahan telah dilontarkan kepada Pas, kononnya Pas makan dedak UMNO, mesra UMNO, masuk perangkap UMNO, ditipu oleh UMNO dan sebagainya,” jelasnya.

Utusan






11 Komen to Tinggalkan DAP baru datang kepada PAS – Nasrudin

  1. Memang Baik says:

    Mereka sama2 pernah diulit dan dibuai mimpi atas keagongan Putra jaya. Kerana impian yang lebih pada angan2, mereka bukan sekadar berbaik malah perdakap2an . Mereka berpelok dan berpimpin tangan ketahap melebihi hubungan suami isteri (cuma tiada hubugan jenis atau mukaddimmah hubungan jenis ) Itulah hubungan PAS dan dAp dalam satu masa.

    Kita lihat orang PAS pegang colok didepan bangkai seorang DAp kafir yang dicabut nyawa. Kita lihat kafir berkolop bertazkirah politik sebelah mimbar dalam masjid. Kita lihat kafir laknat beriadah dilaman masjid pakai seluar ketat keluar pinggol.

    Yang mencemaskan kita dengar keikhlasan hati bengkok mereka menyerah nama suci ALLAH buat dipakai kafir harbi. Ini terlalu mencemaskan semua . Yang lebih malang dibelakang mereka berdiri seorang mursyidur Am yang tinggi ilmunya , menyokong akan hal ini. Kita sedih, kita jadi terlalu risau dan bimbang. Walau nama agong itu memang sudah diguna pakai disebahagian cerok , pelusok namun kita rasa terlalu berat untuk merelakan ini berlaku. Untuk apa itu semua diperjuangkan oleh kafir harbi itu…? Untuk menghina bukan untuk berkongsi kemuliaan, kerana mereka tidak sesakali mulia.

    Bila PAS mengambil pengambilan berbeza kali ini , syukur kita kerana mereka mula sedar. Walau tidak bersama UMNO, bersamalah dengan yang lain yang sama agama.

  2. sman says:

    Dalam soal ini sebenarnya Pas tidak perlu lagi menegaskan apa-apa,cukup istiqomah pada landasan yg betul,tidak berkompromi dgn mana-mana pihak pun yg menolak Islam.Ianya bukan hanya DAP,tapi juga parti lain seperti PKR,yg tidak ada sedikit pun ketetapan mereka mahu mendaulatkan Islam.Lihatlah apa jasa mereka terhadap Islam selama mereka berkuasa di Selangor?.Perhatikan juga sejauh mana adanya unsur-unsur Islam dalam parti mereka,cara hidup sebahgian besar pemimpin dan ahli mereka.

  3. Inderasakti says:

    Dengaq tu azmi serta hantu karat & pendedak pakatun Pas nampak takde kompromi tuh

  4. azmi says:

    HE HE HE…
    NAJIB SEKARANG DAH SENYAP…
    DAH TAK BANYAK CAKAP..
    MUNGKIN DAH NAMPAK KERUSI PM BAKAL TERBANG…

  5. anakbochek says:

    Azmi pun komen semacam je… Dedak dah tukar gred ke? Hehehe..

  6. dindally says:

    Tugas ckp banyak ni tugas pemnangkang. Pro umno buat kerja diam tp berkesan
    Dh terbukti menang semua pilihan raya. Sibuk demo terpekik terlolong pun kalah jugak. Ekeke.

  7. […] via Tinggalkan DAP baru datang kepada PAS – Nasrudin — MYKMU.NET […]

  8. azmi says:

    Pas dan umno perjuangkan islam..
    Islam pas dan umno dibolehkan mengamal rasuah..
    Pas dah dpt 90 juta…balak pun dah pulun abis..
    Islam pas dan umno adalah islam duit dan burit…

  9. anakbochek says:

    Ayat macam frust je Azmi. Dedak dah habih ke?

  10. manjoi says:

    Memang padan MCA kena perli dengan Nazri. Bukan setakat menghabiskan beras, siap main tikam belakang! Dah tak de beza MCA & DAP! Orang MCA dah tak de beza dengan macai, mungkin sebab tercekik dedak DAP kot…..

  11. anoi says:

    Oden dah kato lamo dah Mca dan Gerakan tinggal tengkorak ja. Cina daPIG menang lama dah dan dah terbiasa dan tak kisah dah kata orang rasis ka apa ka …. Depa2 ni tetap bergari dgn daPIG. Oleh tu Mca dan Gerakan disarankan lagi molek tutup kodai daripada ciak liau bi menghabihkan boreh ja.

Leave a Reply

Threesome